Magyar Opera

Élet a béta után (b9624)

Miután a rockzene utolsó futamai is elültek, és a régen várt béta verziók (Opera 9.5 béta, Opera Mini 4 beta 3) is elérhetővé váltak a szélesebb nyilvánosság számára, az élet visszatért régi, csendesebb medrébe. Így tehát az Opera fejlesztői is visszaültek a gépeik mögé, hogy tovább csiszolják a jövő Operáját. Az utóbbi egy hét eredményét ma - péntek lévén - annak rendje és módja szerint meg is osztották velünk.

Természetesen sok szempontból semmi újat nem hozott, csak további hibajavításokat és finomításokat, pont annyit, hogy kiérdemelhesse a 9624-es build számot. Lássuk, mi változott:

Ismert hibák (olvasd el a régebbieket is):

  • a GMail levélírás funkciójának tartalommezője csak 1 pixel magasságú
  • a Unix / Linux build-ek lefagynak az IRC elindításakor

Javítások, változások:

  • egy szinkronizációval kapcsolatos fagyás kijavítva
  • az oldalon belüli keresés mostantól a kurzortól kezdve keresi a következő találatot
  • levelek újraindexelésekor jelentkező fagyás javítva
  • újra eltávolíthatók a levelek a szűrőkből
  • címsorba írt azonosító kezelésével kapcsolatos hiba javítva
  • a merevlemez gyorsítótár kikapcsolása valóban letiltja az adatok ilyen tárolását (a forrás megtekintése ilyenkor nem lehetséges!)

Unix / Linux specifikus változások:

  • beépülők működésével kapcsolatos javítások
  • elérhetők FreeBSD 7-es összeállítások is
  • a -notrayicon parancssori kapcsoló újra működik

Figyelem! Az előzetes verziók még sok hibát tartalmazhatnak, ezeket nem ajánlott mindennapi használatra telepíteni. Az Opera legutolsó végleges verzióját az Opera oldaláról töltheted le.

Opera 9.5 b9624 letöltése

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr30216399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Penge™ (törölt) 2007.11.02. 20:13:23

Azt hiszem ezt akkor ki is hagyom...

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.11.02. 20:20:28

Miért is? A GMail miatt? A basic HTML nézetben teljesen okés. Ráadásul úgy látom, már nem tördeli feleslegesen a sorokat. Ezen kívül a bétával nekem csak a szinronizáció miatt fagyott (gondolom, mert olyankor is kiírta, hogy ismeretlen probléma... stb. amikor egyébként el volt rejtve a tálcára). Namost ezt itt kijavították. Az a helyzet, hogy durván stabil lesz a cucc, és már most is igen jó ebből a szempontból.

Mondjuk a leveleimet valmiért nem akarja leszedni. De majd változik a dolog, meg majd átváltok IMAP-ra Google alatt...

fraki 2007.11.02. 21:05:11

Katasztrófa, hogy még mindig nem képes kezelni az egyszínű opacityzett háttereket (szkrollozáskor eltűnnek ezek a hátterek, lásd tinyurl.com/yvdxj9 háttér és menü, tinyurl.com/yo6v65 menü), illetve hogy még mindig megvan az az alapvető css bug, hogy a margóknál figyelembe veszi a floatelemeket (tinyurl.com/2dhmtm elcsúszott inputok)

Már be van nekik submitolva a bugformjukba, hát nagyon ráér nekik...

vinczej · http://vinczej.blogspot.com 2007.11.02. 21:22:04

Úgy látom, az Opera-gárda a múlt csütörtöki béta-kiadáshoz ideiglenesen kijavította a durva hibákat, ám most visszatértek a 9603 forráskódjához, és abból próbálnak megújból elindulni. Emiatt visszatérnek a bétában egyszer már javított hibák.

Reméljük, most hogy nem hajtja őket a kiadási határidő, talán véglegesen is javítva lesznek a hibák. Valszeg' most lenyelem, hogy csak basic HTML van Gmail-ben. DE remélem hamarosan az is javítva lesz.

Amúgy nekem még most is nagyon kaotikusnak tűnik az M2 mail kezelése. A Visszaállítás után köddé válik a mail, megint bejöttek az üres feed-ek, még mindig nincs Küldés notifikáció, stb...

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.11.02. 21:33:13

Vagy csak egyszerűen nem tölti le a leveleket, mint nálam...:(

Penge™ (törölt) 2007.11.02. 22:50:35

Azért is, de főképp azért nem akarom feltenni, mert az alfából kiindulva az alfa betonstabil volt a többi meg néha-néha kifagyogatott meg voltak nagyobb problémák is 1-1 buildnél (pl könyvjelzőlopkodás) és mivel számottevő javítás nem volt, így nem láttam értelmét. Majd a következőt. :)

DiXoN008 2007.11.02. 23:06:13

Én is most még maradok a bétánál, elvégre újdonságok nincsenek az előzetesben, így is villámgyors a Kestrel. És én sem szeretnék levelekkel szívni megint, mert most megint frankó, plusz valahogy a kódolási probléma is megszünt, viszont azért kicsit idegesítő hogy 10-20 levelem tárgyában az ékezetes karakterek helyett érdekes jelek vannak, de majd talán egy újraindexeléssel próbálkozok egy olyan buildnél ahol M2 már jobb állapotban lesz.

ply 2007.11.03. 08:44:13

+1 a bétának:) nálam is marad, nem fagy, cpu nem ugrik fel, mem fogyi normális, szvsz stabil + én sem láttam semmi újdonságot, ami miatt próbálnom kéne

Lali_ 2007.11.03. 12:08:09

fraki: Igazad van, tényleg nem működik és kellene de szerintem egy átlátszó png-vel sem olyan bonyolult megcsinálni: pl:opera.extra.hu/hazi/index.html

nyuszi 2007.11.03. 18:46:04

ez a kiadás nem lett túl stabil, az tény

Csőcselék 2007.11.03. 21:32:13

Sziasztok!
Nem ide tartozik ugyan, de szükségem van a segítségetekre! Egy barátom firefox-os könyvjelzőit szeretné importálni az új operájába. Lehetőség van-e erre, illetve,ha igen, mi módon? Előre is köszönjük a segítséget!
-Cs-

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.11.03. 21:34:55

Miért is lenne tény? Nekem eddig még egyetlen egyszer sem fagyott le, ellentétben a bétával, ami többször is (a szinkronizációs bug miatt).

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.11.03. 21:37:39

Csőcselék: igazad van, erre ott a Segítség topik...

Ha az FF az alapértelmezett, akkor elvileg az Opera automatikusan átveszi a könyvjelzőit. Minden más esetben a Fájl, Importálás és exportálás, FF könyvjelzők importálása részre kell hagyatkozni.

Csőcselék 2007.11.03. 22:19:52

Cousin333: Igazán köszönjük segítséget!

U.i:Legközelebb a "segítség" topikot használjuk. :)

xyz 2007.11.05. 02:26:44

> mem fogyi normális

500 megabyte-ra felmegy fel nap alatt, hol normalis ez? (mondjuk ezt mar a 9.23 is "tudta", meg azota barmelyik amit probaltam. Eljen a "letisztult" kodbazis...)

ply 2007.11.05. 05:00:12

szia! most megnéztem a kedvedért:) du. 3 körül indítottam, így kb megvan a fél nap 81 megánál jár, most épp 8 füle van.
nekem ez (beta1) nekem még 160 megánál nem volt feljebb, mondjuk általában 10-12 fülnél többel nem szoktam használni (jellemzően 4-8 között)
az emlitett 160 körüli fogyi is csak
pl.kb. 10 fül, az oldalak teli képekel
és közben töltögetek. megesküdni nem merek, de nekem 200 feletti még soha nem sikerült (régebbi verzióval sem)
de minden pillanatban én sem nézhetem, így is már a haverok néha furcsán néznek, hogy minden alkalmazás fogyiját (mem, cpu)
szinte folyton ellenőrzöm:)
van 1 másik bizonyos alapítványi böngésző, na az igen, az tud, avval pont ilyen képes oldalakkal+töltögetés és pár óra alatt az 1Gb-ot ostromolta (mondjuk nem érte el pedig nem sok hiányzott, 900mega fölé került)

ply 2007.11.05. 05:12:50

ja még azt akartam, hogy a héten jó sokat kapott, naponta kb.14 órát kínoztam és ellenőrizgettem, mivel beteg lettem és itthon voltam a héten ezért naon ráértem, mondjuk különben is kukacos vagyok a szoftverek már előre remegnek, mikor hozzám kerülnek:)

vinczej 2007.11.05. 10:07:17

Egy kicsit utánanéztem az M2 új kezelésének a topikokban. Most már kezdem érteni. Még hiányzik pár dolog (Küldés jelző popup az M2-ből, a widgetek nagyon rosszul működnek), de azért talán egy-két új build után használható lesz a munkahelyen is. Ott még maradtam a 8808-nál. Bár annak a lapmegjelenítése még rosszabb, de legalább stabil és követhető az M2-je és a widgetek. :)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.11.05. 13:04:35

fraki, bug számot tudsz mondani? Megnézhetem, hogy áll a hiba.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.11.05. 13:25:14

xyz, az Opera dinamikusan foglal memóriát, ha sok memóriád van akkor sokat, ha kevés akkor keveset. Lehet szabályozni is.

vinczej · http://vinczej.blogspot.com 2007.11.05. 19:16:10

Úgy vettem észre, hogy a "szellem-levelek" akkor jelennek meg, ha közvetlenül a "Levelek-értesítés" popup-ról hívom be az új leveleket. Ha a popupot az X-szel lebököm, és menüből (vagy Felhasználói gombbal) hívom meg az Olvasatlan leveleket, akkor nem jelennek meg.

Lali_ 2007.11.05. 19:20:38

Nekem az rss-nél volt olyan gondom, hogyha még volt elnem elolvasott hírcsatrorna üzenet és letörlöm a hírcsatornát, akkor otthagyott pár elolvasatlan üzenetet és ezen még az újraindítás sem segít csak az ha letörli az ember az összes csatronát és újból feliratkozik rá

xyz 2007.11.06. 02:26:12

karaj: Hmm. Hihetonek tunik, amikor kevesebb mem volt akkor altalaban csak 250-300 megaig ment el. Viszont ez egetrengeto baromsagnak tunik (plane defaultbol bekapcsolni. Azert annyira sok ram nincs ebben a gepben...).

Es hol lehet allitani? (ugy tunik valamit talaltam kozben: Memory cache, levettem 60 megara, igy le is csokkentette magat 225 megara. Ez mar jobb, de azert jonak nem neveznem...)

Ply: Ha a "masik alapitvanyi bongeszo" cimszo alatt a Firefoxra gondoltal, bar kevesbe izzasztom mint az Operat, de 150 mega fole nem ment az utobbi honapokban. Versus 500 mega Opera (oke, a buta memcache miatt, ugy tunik, de meg igy is az FF tunik a jobbnak, es minimum egal)

ply 2007.11.06. 05:33:09

xyz: arra gondoltam, pont most nemrég is próbáltam 2.0.0.7 és sajna anyuék gépére is felraktam, két nap múlva már
hívtak, hogy valami baj van az öregel
/abit st6 celeron 1000mhz 384ram/
mert szinte megebédelnek mire +nyílik v.mi, ment vissza az Opera és vele télleg semmi gond. Nálam ennyire nem lassít be de az Opera jóval gyorsabb
és mint írtam nagyságrenddel kevesebb
ram kell neki, mellesleg Linuxon is hasonló a helyzet, legalábbis nálam és ahogy nézem a fórumokat sokaknál hasonló
a helyzet. Nemtudom nálad mi van, de furcsálom, hogy pont fordított a helyzet. Ja én 20-40 megára szoktam állítani. Különben itt a blogon van leírás ilyesmiről: magyaropera.blog.hu/2007/04/04/10_tipp_az_opera_9_gyorsitasara

ply 2007.11.06. 05:38:43

Nah, tartottam 1 gyors ellenőrzést,
csak a kedvedért:) 41mega /igaz most csak 1 órája inítottam el és csak 3 füle van/

fraki 2007.11.08. 01:58:42

karaj:

A két bugszám:
bug-293224 (ez a margóbug)
bug-293226 (ez az opacity)

xyz 2007.11.09. 21:18:23

ply: nekem most 370 mega, ugy hogy a memcache 40 megara van allitva. Kb egy napja fut, es kb 10 ful szokott lenni.

A kulonbseg oka lehet esetleg az, hogy nalam mindez osx alatt fut, plusz en meg a firefox-ot nem terhelem tulzottan (de az is fut mindig, mert az opera elegge bugos). Mindenesetre szerintem leakel ezerrel a butan megcsinalt ram-mennyiseghez igazodo strategia mellett... :(

MosoMasa 2007.11.09. 21:26:00

Nos nem tudom, ez a flash probléma senkinél sem okoz gondot a bétában? Nekem minden gépemen!
süti beállítások módosítása