Magyar Opera

Opera 12.02

Bár itt szinte mindenki az Opera 12.5 előzeteseit várja új funkciók és támogatott szabványok reményében, az Opera nem feledkezhet meg arról a többségről sem, akik a hivatalos végleges 12.0x szériát nyúzzák. Néha szó szerint, mert sajnos az utóbbi időben bevett szokássá vált, hogy az operások úgymond idő előtt, tehát számos bosszantó bakival, instabilitással adják ki a soron következő főverziót.

Az első javításra még másfél hónapot kellett várni, a ma debütáló 12.02 szűk egy hónap alatt elkészült. Ilyenkorra már - szintén szokás szerint - általában helyükre kerülnek a dolgok. A termék továbbra sem hibátlan, de már megüti a mércét. Most erre kissé rá is segítettek, mert a korábban is sok fejtörést okozó, külön folyamatban futó beépülőket - amik pedig éppen a böngésző stabilitását hivatottak növelni - egyszerűen kivették a mostani 32-bites változatból. Szerintem már nem is lesz benne a 12.0x-es szériában, hacsak nem csúszik el nagyon a 12.5 bevezetése.

A változási közlemény egységes lett a platformok között, amit azért is könnyen megtehettek, hiszen elég rövidre sikerült a lista. Nagyjából az univerzális "stabilitás és hibajavító változások" frázissal intézték el a kérdést. Jutott még bele egy Gyorshívó javítás, illetve egy biztonsági rés tömködés is, szóval minden Opera 12 vagy 12.01 felhasználónak erősen javasolt frissíteni. Amit pedig vagy az automatikus frissítővel (ami elvileg nemsokára szólni fog, hogy van új verzió), vagy a hivatalos letöltő oldalon tudunk elvégezni.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr764742480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bluemotion 2012.08.30. 21:43:41

Nem lehet kommentelni a fölötte lévő cikkhez.

Bluemotion 2012.08.30. 21:44:58

Opera 12.5 újítások (b1577)
cikkhez annyit szerettem volna hozzáfűzni, hogy én most teszteltem és az IE10 már támogatja a ICC V4-et

FunTom8 2012.08.31. 07:56:08

nekem nem ismeri fel a flash plugint. Youtube videok sem mennek. WinXp-m van :(

Püspi 2012.08.31. 10:36:14

FunTom8 ! Én nekem is ezt csinálta, ha frissítettem az előző (12.01) verziót. Aztán letöröltem az egészet, és felraktam a Opera 10,63 classic -ot (ezzel tudom elérni, hogy a "program Files / Opera" könyvtárba kerüljön minden), majd rátöltöttem az Opera 12.02 int Setup verziót és remekül megy minden. Ja, és nekem is XP-m van. Egyébként nagyon jók a tapasztalataim. Gyors, pipecül működik, szuper.

dsy 2012.08.31. 21:08:25

Mekkora trágyadomb ez a verzió! Minősíthetetlen! Ezek egyre jobban visszafelé haladnak. A processzort tekeri mint állat, opera link egy rakás szar. Nálam ezek után radír.

zephon 2012.09.01. 10:08:06

@dsy: A probléma úgy tűnik, hogy nem jelentkezik mindenkinél, lévén nálam hibátlanul megy. Nem tapasztaltam semmit azok közül, amiket említettél.

Win8 x64, Opera 12.02 x64

dsy 2012.09.01. 17:14:37

Pedig annyira szeretném használni az operát, de sajnos számomra lehetetlen működésre bírni.
Win7 x32

Steve31 2012.09.01. 18:20:35

Továbbra is fagy!
Még a videó-bővítmény kezelő sem kell hozzá!

A régi ha esetleg ritkán kifagyott
akkor újraindítás után a fagyáskori oldalakat vissza tudta hozni.

Ez még arra sem képes!!
Mit lehet még ezen elbaszni?

expa 2012.09.01. 18:38:36

Nálam kiválóan fut, sosem volt még fagyás. Win8/64bit

Jozsó_ 2012.09.02. 12:10:23

Végtelen ideje az Operát használom (asszem még vmi 3.x-es verzióval kezdtem, egy Chip CD-ről töltöttem le). De most ezzel a 12.02-es verzióval vmit nagyon elrontottak. Kedvenc flash játékomba nem tudok bejelentkezni, youtube video nem indul el, képet nem tölt be rendesen.
Elképzelhető, hogy ha full újra telepíteném megoldaná, de attól meg félek, hogy mi veszik el.

Elég sajnálatos, de inkább elkezdtem belakni a Chrome-ot. :(

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2012.09.02. 12:44:06

@Jozsó_:
Mi veszne el? Semmi. Kimásolod egy új mappába a szükséges fájlokat (wand.dat, bookmarks.adr, search.ini, speeddial.ini, stb), uninstall, delete, install, visszamásolod, és kész.

Mesant 2012.09.02. 15:58:39

Nálam szűz telepítés volt (Win7 is) és csak annyi gondom van, hogy a link elfelejti a jelszavaimat, de ezt már a 12.01-es is megtette velem. Ez azért nagy hiba.

expa 2012.09.03. 11:06:52

Érdekes. Nálam a youtube is jó, a jelszavak is. win8/64bit

Steve31 2012.09.03. 15:32:22

Ma már tucatszor kifagyott, négyszer a gépet is vitte magával.

Hasonlóan kezelhető alternatívát tudna valaki javasolni?

3.6-tól használom, de kezd elegem lenni a rosszabbnál-rosszabb verziókból.

dsy 2012.09.03. 16:44:30

@Steve31: Én áttértem a Seamonkey-re. Levelező is van benne, és hasít mint állat.

dsy 2012.09.03. 17:07:38

Rájöttem a hibára, a Panda cloud víruskereső zavart be a működésbe. :-)

Darkcomet 2012.09.03. 18:13:44

@Jozsó_: Ezt én már megtettem olyan fél éve. Pedig nagyon nagy Opera buzi voltam. Most ott tartok, hogy valami igazán nagyot kéne ahhoz viritaniuk, hogy visszatérjek rá a Chromról.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.09.03. 19:33:30

@dsy: Ja, tényleg, akartam is írni, már 3 gépen találkoztam 100%-os System (nem System Idle!) processz használattal és mindháromban az a közös (a moddolt témáktól, Registry takarítóktól, csilivili marhaságoktól és egyéb, Windows-gyilkos programok széles tárházától eltekintve), hogy mindegyiken ott figyelt a Panda Cloud.

@Darkcomet: Azt is tedd hozzá, hogy Linuxon. Ott annyira azért nem stabil, mint Windows alatt, ahogy Mac-en sem (leszámítva a rengeteg natív funkció támogatását).

Mesmoryser 2012.09.04. 01:12:14

@penge™: Már úgy érted, hogy az Opera nem annyira stabil Linuxon? Mert én nem így vettem észre. Igaz, Windowson sem volt bajom a stabilitással, de az elmúlt egy évben, amióta csak Linuxot használok, még annyi probléma sem volt vele. Persze a legutóbbi 12.50 snapshot erre rögtön rácáfolt, de egy-egy omlós build mindig akad :)

Darkcomet 2012.09.04. 06:41:27

@penge™: Ne vicceljünk már! 11-es szériát bezárólag soha semmi probléma sem volt az Operával, (kivéve a beragadt flash playert, de ugye azt mondtátok, az az Adobe sara) akármilyen disztro alatt is használtam. Ezt a 12-est viszont nagyon elbaltazták.

expa 2012.09.04. 13:47:15

Dehogy baltázták! Kifogástalanul működik. Gyors és sosem fagy. Valami nagyon nálatok lehet...

Dzsini 2012.09.04. 17:57:53

...és ha elolvassátok a 11.5, 11, 10.5, és akármelyik kiadásnál a hozzászólásokat, mindig találtok olyanokat, akik már régóta használják, idáig minden rendben volt, de most épp ezt a változatot/kiadást szerinte nagyon elbaltázták, és olyanokat is, akik szerint kifogástalan.
Ez egy ilyen játék.

dsy 2012.09.04. 19:06:34

@penge™: És mit csinál ez a nyavalyás Panda Cloud az operával?

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2012.09.04. 19:57:45

@dsy:
Az Operával semmit, de hajlamos úgy megzabálni a procit, hogy lefagy tőle a gép.
(Egyébként az érdekelne, hogy mitől viselkedik így, mert én évek óta használom XP-n és 7-en is probléma nélkül, az unokatesóm gépéről viszont közel egy órába telt levakarni tegnap.)

dsy 2012.09.04. 20:54:10

Az volt az érdekes amikor letöröltem az Operát akkor a panda valamilyen veszélyes műveletet blokkolt. És amikor újra telepítettem a böngészőt úgy látszik blokkolt valamilyen folyamatot.

Jozsó_ 2012.09.04. 22:10:20

Exportáltam a beállításokat az osie című progrival, uninstalláltam, kitöröltem a megmaradt direktorikat, tisztítottam a registryt. Csináltam egy új installt, majd visszahoztam a settingseket. Végül is tényleg nem volt annyira fájdalmas.

A gond márcsak az, hogy a kedvenc flash játékomba változatlanul nem tudok belépni és az indexen beágyazott videókat nem játsza le.

:(

Mhelyemen ezek után nem merek frissíteni.

Jozsó_ 2012.09.04. 22:11:17

ja, és félpercenként elfelejti, hogy a mouse gestures be van kapcsolva :(((

Steve31 2012.09.05. 19:29:20

@dsy:
Köszi, most utolsó esélyként még újra raktam a windows xp sp3-at.

A múltkori panaszáradatnál Penge
utalt arra, hogy talán a windows-om sincs a helyzet magaslatán. Sajna nagyon igaza volt, ráfért egy felújítás.
Most a 12.01 1528-as verzió régebbi mentett állapota van használva.
Frissítés szigorúan letíltva!!!!
Most cococococo jól megy.

Azért kerestem egy portable verziót általad javasoltból és "barátkozom" vele, hátha kellhet még! :-)

tdaniel 2012.09.07. 21:36:52

egy tapasztalatot osztanék meg, ami sokaknak már rutin inkább, de hátha van még más is rajtam kívül aki eddig nem tudta :

sok esetben a *operaprefs.ini*-ben szereplő beállítások miatt vannak az Operában a hibák, ok talán nem teljesen így van, de most erre jöttem rá.
pl most a *operaprefs.ini*-ben az *[User Prefs]* alatt kellett törölnöm mindent, mert másképp nem akart rendesen működni az Opera 12.02.

*c:\Users\daniel\AppData\Roaming\Opera\Opera\* alatt található meg az *operaprefs.ini*

vagy teljesen törölni kell, vagy csak az .ini-ből törölni az user prefst, aki persze jobban ért hozzá, az tudja mit kell törölni ilyenkor.

remélem segítettem.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.09.08. 03:07:20

@tdaniel: Az INI-ből csak akkor törölj, ha tudod is, hogy mi mit jelent és mire funkcionál.

Mivel sokszor nem csak a [User Prefs]-t érdemes, hanem a File Types és társai, ami jellemzően teleszemeteli tartós használat során, ezért szoktuk javasolni, hogy az egészet törölje a user, aki bizonytalan.

Mivel én "tisztán tartom", nekem évek óta nem kellett törölni.

Egyébként egy pstorage (ez utóbbi a kiegészítőkre is befolyással lehet), cookies4.dat törlés, vagy Local alatt cache, application_cache, icons (ezek a faviconok, de azokat idővel újragenerálja), opcache, thumbnails (gyorshívóikonok, ha sokat frissítettél előfordulhat, hogy bizonyos verziók/buildek nem törölték a törölt gyorshívóelemek által generált képet és itt is van vagy több száz kép) és vps (teljes tartalomkeresés indexe) mappák törlése is csodákra képes.

tdaniel 2012.09.08. 11:10:03

@penge™: én ezeket szoktam mindig másolni tovább, amikor jön egy újabb Fő verzió, a régit törlöm mindenhonnan és utána ezekkel :

img831.imageshack.us/img831/3874/snap0102.png

img31.imageshack.us/img31/2553/snap0103.png

íratom felül a lustaságomból kifolyólag, mert nem akarom újra és újra beállítani az operámat :)

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2012.09.09. 11:29:54

@tdaniel: Miért nem használod az Opera Linket? A felsorolt elemek egy részét így megspórolhatnád.

Én mindig így használom tiszta telepítést követően. Azt a néhány dolgot, amit át szoktam állítani, beállítom kézzel (kb. 2 perc). Amit hiányolok, hogy a Linkbe berakhatnák végre a beállítások és az UI szinkronizálhatóságát is. Bosszantó, hogy az Opera jelent meg először ezzel a funkcióval (hivatalosan mindenképpen), de azóta máshova is bekerül (Firefox, Chrome) és már több minden szinkronizálható.

Most, hogy így írok, a helyesírás ellenőrző saját hozzáadott listája a is frissülhetne...

Jozsó_ 2012.10.14. 22:20:57

Több mint 1 hónapja szívok minden nap a 12.02-vel. Minden nap nézem, hogy hogy nem tűnik fel senki másnak, hogy a beágyazott videók nem működnek, és várom, hogy kijöjjön az új verzió.

Aztán ma rájöttem, hogy csak annyit kell csinálnom, hogy letöltöm a 12.01-et és rátelepítem a 12.02-re. Next, next és újra vannak videók.

Szuper.

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2012.10.14. 23:41:52

@Jozsó_:
A hiba nálad van, mert egyébként semmi baj nincs a beágyazott videókkal.
süti beállítások módosítása