Közel 40 napos szünet után ma végre megkaptuk az idei év első 12.00 előzetesét. Az eltelt időhöz képest nagyon kevés változással, de legalább kaptunk egy olyan újítást, ami már sokan elég régóta vártak. Ez pedig nem más, mint mostantól értelmesebben priorizálja a history-t az Opera, a címsávba történő gépeléskor.
A régi rendszerben: minden, beleértve a könyvjelzőket, amelyek URL-jében, címében vagy tartalmában (Description) egyezést talált egy nagy listában kombinálódtak össze és az utolsó látogatás dátuma szerint rendeződtek. Tehát az oldal címe a meglátogatott cikkel, esetleg anchorokkal együtt előbbre lesz priorizálva a főoldalnál, ami nem jó.
Az új rendszer társít egy pontszámot minden ajánláshoz, több faktor alapján, nem csak a látogatás dátuma szerint. Például, priorizálja a könyvjelzőket, a pozíciót a teljes URL-en belül, ahol egyezést talál és az egyezések mennyiségét az oldalon belül.
Egyenlőre még nincs vége az ez irányú fejlesztéseknek és nemsokára hozzáadják a Gyorshívót és további faktorokat a pontozó rendszer javítása érdekében.
A véleményedet az új rendszerről, ha tudsz angolul a Desktop Team-en is fejtsd ki, mert a fejlesztők azt olvassák.
A címsorkereséstől függetlenül van még pár komolyabb változás, az egyik az indítási idő csökkenése és a session kezelés javítása.
Ismert hibák:
- Levelező fejléc jobbra van igazítva, ezért csúnya
- Mac: Fájlfeltöltés és nagyobb hálózati kérések soha nem érnek véget
- Mac: Néhány font renderelési probléma és Webfont összeomlás
Változások listája (Desktop):
- Új címmező ajánló heurisztika
- Indítási és session kezelési teljesítmény javítások
- Frissített partner (Google, Bing, etc.) tartalom
- DSK-353025 Régi újratöltési eszköztár ikon
- DSK-350900 VLC plug-in összeomlások miatt blokkolva
- DSK-352150 A címmezőbe gépelt kereséseket nem jegyezte meg
- DSK-351508 Címmező és keresőmező paddingok javítva
Változások listája (Mail):
- RFC 2971 - IMAP4 ID extension támogatás
- Pozíció és animáció javítva a levelező overlay dialógusokon
- Előnyösebb padding kis képernyőkön levelező nézetben
- DSK-346708 Opera összeomlott, mikor a 9.27-es verzióra frissítettük rá a 11.6x-et.
- DSK-350723 Ellenőrzés/Küldés (Ctrl+K) nem aktivált minden levelező fiókot
- DSK-350632 Néhány másodpercen belül a rögzített csatolmányok eltűntek a levélből
- DSK-353893 Összeomlás e-mailek keresésekor
- DSK-347214 A levelező tárgy mezője nem kapott elég szélességet kis képenyőkön
- DSK-352151 Levelező cím méretűnek 24px-nek kell lennie
- DSK-349048 Tárgyak a levelező listában összekeveredve jelentek meg a lista oldalán
- DSK-350591 Különböző fontok a címkéknél és a gomboknál a levelező fejlécben
- DSK-349884 Vizuális tipp a levelező nézet fókuszba hozására
- DSK-349635 Zoom faktor elveszett, miután egy másik levelet választottunk ki
- DSK-349965 Zoom változásokat nem jelezte a zoom csúszka levelező nézetben
- DSK-352652 MHT fájloknak nem kellett volna extra margint kapni
- DSK-352956 Elrejtett levelezőpanel elemeket, mint Piszkozatok és Kimenő nem lehetett újra hozzáadni
- DSK-353139 Gombokat a levelező eszköztáron a levelező panelen kiválasztott levelekre kéne alkalmazni, nem a lista panelre
- DSK-352012 De-select show sent mails resets/doesn't work.
- DSK-350578 Nem volt kuka ikon a levelező listában
- DSK-350716 A Levelező beállításainak testreszabása vagy a Nézet, Rendezés gombok overlay dialógusa rossz helyen volt
- DSK-350805 Szálak kibontása/összecsukása gomb nem jelent meg mikor a szálnak nem volt címe
- DSK-351858 Partner másolása a fejlécből nem másolta a partner nevét, csak az e-mail címet
- DSK-351395 Csoport fejlécnek nem volt felső szegélye, mikor a layout felülre volt rendezve
- DSK-351772 Kiválasztott üzenet nem volt konzisztens a layout váltásra
- DSK-353317 A "today" csoport fejléc kibontása nem gördítette a levelek megjelenítésére a nézetet
- DSK-351552 Olvasottnak jelölés billentyűparancs nem működött, ha az utolsó fókuszban lévő elem egy csoportfejléc volt
- DSK-355201 Új figyelmeztetés, mikor nem sikerül a csatolmány hozzáadása egy levélhez
Változások listája (Linux/FreeBSD):
- DSK-346947 Beillesztett szöveg jelzés nélkül elmarad mikor a kért formátum nem támogatott
- DSK-340104 Vágólap inkompatibilis a következőkkel: synergy / vnc / rdesktop / VMware / VirtualBOX
- DSK-352023 Vágólap tartalma elveszett, miután leállítottuk a böngészőt a következő ablakkezelőknél: Gnome/Unity
Változások listája (Core):
- CORE-43788 Nem lehetett lefelé görgetni engedélyezett finomgörgetés mellett olyan iframe fölött, amely tartalmazta a scrolling=no attribútumot
- CORE-41431 Host resolver összeomlás mikor bezártuk a böngészőt közvetlenül azután, hogy nagy számú fület betöltöttünk egyszerre
- CORE-43786 Lehetőség arra, hogy ne fallback-eljünk az alapértelmezett skinre
- CORE-42458 mime.css változások, melyek az új levelezőhöz szükségesek
Letöltés (Opera 12.00 b1256)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.01.27. 16:46:48
Mert ez nincs benne a changelogban, mégis ott van. Szóval ezek szerint a többi 11.61 javítás (amik közül csak néhány lett felsorolva) is benne van a jelenlegi buildben.
Mesmoryser 2012.01.27. 17:38:28
Juhé :)
Valakinek lenne kedve indulási sebességet méricskélni? Ez segíthet:
my.opera.com/desktopteam/blog/2010/09/22/startup-and-shutdown-profiling
Mihics Zoltán (Med1on) 2012.01.27. 17:38:43
vlevi 2012.01.27. 18:38:14
Egyszerűen néha, ha olyan kedve van, nem tölti be az oldalakat teljesen. Van amikor teljesen szétesik emiatt az oldal, de van, amikor látszólag betöltődik, de pl. a menük javascriptjei nem működnek.
Most próbáltam, felmegyek a Microsoft Hardware oldalra, és a "products" menü nem működik.
vlevi 2012.01.27. 19:01:48
Nana... Ez csúnya volt, csúnyább, mint a be nem töltődő weboldal...
Fushi Mishi 2012.01.28. 00:29:40
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.01.28. 00:33:02
KGyST · http://repules.tumblr.com 2012.01.28. 11:52:10
MosoMasa 2012.01.28. 12:31:00
Tulajdonképp egy akadálya van a rendes használatának ... maga a net.
doctorjustice 2012.01.28. 12:31:39
doctorjustice 2012.01.28. 12:32:56
Jail 2012.01.28. 14:42:28
MosoMasa 2012.01.28. 15:07:31
Jail 2012.01.28. 15:25:19
Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2012.01.28. 16:35:56
Ilyenkor azért jó lenne konkrét példákat is hozni, mert nálam se a yt-nak, se a fb-nak, se a wp-nek nincs semmi baja Opera alatt. Nem lassú, nem fagy ki, nem zabálja a memóriát, teljesen normálisan működik.
MosoMasa 2012.01.28. 21:00:43
YT vagy el sem indul a video, vagy bszarik ha beleteketekerek ( nem mindig) Nem lehet teljes képernyőre váltani, csak f11-el a videókat, de ha visszaváltok, akkor kész - fehér marad...
És lehetne sorolni, hogy az indás videókat harmad méretben tölti be, vagy hogy ha megáll a töltés akkor a linkek is állnak, és csak reménykedhetek, hogy az újratöltés után megy.
Ilyen szr még sosem volt.
És nem a géppel van a gond, mert minden gép ugyanezeket hozza, full vadi új telepítéssel is, új tiszta winnel....
Jail 2012.01.28. 21:29:52
Pontosan még mit kell it X-el jem?
kepfeltoltes.hu/view/120128/N_vtelen_2_www.kepfeltoltes.hu_.png
Köszi szépen a válaszodat
Jail 2012.01.28. 21:31:13
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.01.28. 21:36:44
Teddy Beer 2012.01.28. 22:09:09
A címsávból meg nyugodtan lejjebb sorolhatnák a suggestions-t. Nem egyszer volt, hogy írom az azonosítót látom a könyvjelzőt, de mire odakattintok a google hülyesége jön be.
Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2012.01.28. 22:11:10
Ez a rendkívül jó kérdés, mert 11.61-gyel én ezek közül egyiket sem tapasztalom.
Jail 2012.01.28. 22:54:38
Jail 2012.01.28. 23:11:24
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.01.28. 23:20:47
A Social Plugin a lájkoláshoz kell, a Beacon pedig a követő süti. Ez figyeli meg a böngészési tevékenységedet. Hivatalosan célzott marketingre használják és anonim, nem hivatalosan meg csak találgatni lehet. :)
Jail 2012.01.28. 23:56:27
Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2012.01.29. 02:14:35
Az erős túlzás, hogy használhatatlan, de mégis mit vársz egy olyan oldalon, amin szinte folyamatosan fut egyszerre több script is? A böngészőnek egyszerre kell scripteket futtatni, tartalmat renderelni és még görgetni is.
Ha ennyire zavar, hogy nem pixelről pixelre görgeti az oldalt, akkor nem tudok mit mondani. Ha más böngészőben jobb, akkor használd azt! Ha meg tényleg annyira szaggat, akkor a hiba nálad van, nem a böngészőben.
MosoMasa 2012.01.29. 07:28:50
A böngészőnek semmi más feladata nincs, mint hogy ezeket kezelje. Ha a többi tudja, akkor mégiscsak az oprával van a gond én azt gondolom. És igen, zavar, hogy röcög. Főként azért, mert az opera híres volt arról, hogy kellemesen sima és gyors volt a görgetése. Ma ez már a múlt.
MosoMasa 2012.01.29. 08:31:42
Ennyit bír.
dsy 2012.01.29. 09:35:33
MosoMasa 2012.01.29. 09:51:50
kepfeltoltes.hu/120129/vissza_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
ata4100 2012.01.29. 11:05:49
Teddy Beer 2012.01.29. 11:11:43
Teddy Beer 2012.01.29. 11:13:48
vlevi 2012.01.29. 11:40:14
Na, jólvan, nem én vagyok a hülye, ha másnál is előjön. Nem csak a címsorból szokott eltűnni a fókusz, hanem úgy kompletten. Ha pl. a levelezőklienst használod, 5-10 másodpercenként bele kell klikkelni a levélbe, mert nem lehet írni.
De néha magától megjavul. Aztán megint nem jó. Mindezt a 11.61-el.
ata4100 2012.01.29. 13:20:23
Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2012.01.29. 13:43:40
És arra gondoltál már, hogy nem az Opera fejlődik vissza, hanem a fb-ot tömik meg egyre vaskosabb scriptekkel, de a többi böngészőben lévő hardveres gyorsítás ilyen sokat számít?
A videós meg like gombos hibával meg sosem találkoztam még. Nem lehet, hogy valami kiegészítőhöz van köze?
vlevi 2012.01.29. 13:53:44
Az nem tudom mi, de most próbából egy időre lekapcsolok minden kiegészítőt (csak youtube letöltőm volt, más nem). Ha akkor is hülyéskedik az Opera, akkor beszántom 0 byte-okkal a helyét...
Jail 2012.01.29. 14:05:49
Valami gond van az Operánál attól félek nem az,hogy 2-százalékos lesz hanem megszűnik ezt nem sokáig lehet csinálni....
MosoMasa 2012.01.29. 14:50:28
Kiegészítő meg nincs.
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.01.29. 15:23:51
Az Operánál pedig egy rakás dolog van függőben, ami bármelyik előzetesbe bekerülhet. DirectX alapú hardvergyorsítás pedig egyelőre Labs releaseben sem mutatkozott be (remélhetőleg nem is fog, hanem egyenesen jön snapshotként, elegem van már a Labs-ból).
A Labs ágat vagy át kéne alakítani, vagy megszüntetni, mert így nincs értelme. Csak húzzák vele a felhasználókat. Ha plusz munka, akkor egy publikus buildet is felesleges csinálni, mert ha 1 nap megy is el vele is sok, ha pedig csak úgy simán "spoilereznek", akkor pakolják ki időről időre az internal buildeket és legyen egy harmadik ág a stabil és a snapshot mellett.
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.01.29. 15:25:19
@MosoMasa: Nem volt mindig ilyen. Opera 8.50-ben vagy 9.00-ban például tök gyors a görgetés. Ahogy Rijk oldalán is. :D
dsy 2012.01.29. 15:27:01
MosoMasa 2012.01.29. 15:34:57
Nagyrészt eddig is remekül működött - többek között ezért is használom az operát, mert élvezet.
Volt eddig.
Most vagy akad, vagy pörget, vagy ez a baja, vagy az. Mondom, az operának a web nagyon nagy kihívás, és úgy látom nem is nagyon tud vele megbírkózni.
Nagy kár érte.
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.01.29. 15:38:45
Egyébként Olak azt írta, hogy dolgoznak a position: fixed hiba javításán.
MosoMasa 2012.01.29. 15:39:07
Nem tudom, nem tünik fel nekeik, hogy a gyorshívó tökre fölösleges, ha egyébként az oldalakat nem tudja megjeleníteni a böngésző, vagy olyan tetű, hogy hasznlhatatlan?
Igérgetik a nagy durranást oszt nem történik semmi, vagy csak egy kis vizesgyufa efektus lesz belőle. Odáig jutottak, hogy az ie már elit böngészőnek számít ez mellett.
MosoMasa 2012.01.29. 15:43:45
Teddy Beer 2012.01.29. 17:01:39
Jail 2012.01.29. 17:22:41
dsy 2012.01.29. 17:56:05
ZeGa 2012.01.30. 09:13:10
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.01.30. 09:30:47
Krissz5435 2012.01.30. 12:20:52
Teddy Beer 2012.01.30. 13:42:04
Cs0pi · http://androidnews.blog.hu/ 2012.01.31. 15:53:27
Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2012.01.31. 17:54:15
Utána egy lebegő elem és lőttek a finom görgetésnek.
Szerettem, hogy az opera kompakt volt, de ma már nem az.
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.01.31. 18:48:37
- Új levelező
- Nem modális dialógusok.
- Win7 kompatibilis fájlmentőablak
- M2 külső elemek automatikus blokkolása
- Oldalspecifikus On Demand Plugin
- Könyvjelző csillag
Illetve a jövendőbeli pozitív változások, mint
- x64 változat
- Beépülők külön processzben
- Normális címsáv ajánlások
- Hardvergyorsítás
Szóval mi is a fika tárgya? A position:fixed bug engem is zavar, de már nagyon régen benne van, mindössze annyi változott, hogy egyre több oldal alkalmaz ilyen elemeket/háttereket.
De ahogy Ola P. Kleiven fogalmazott:
my.opera.com/sitepatching/blog/2012/01/09/c-net-gmail-ebay#comment79506932
Szóval nem most kezdenék el ezért se rinyálni, ott volt rá az elmúlt 2 év. Hamarosan javítják.
Az indulási sebességen szintén csiszolva lett a legutóbbi snapshotban, bár jelenleg már a Chrome is nagyon régen elveszítette az 1 másodperces indulást. Főleg kiegészítőkkel. És főleg, mivel ott 10x annyi kiegészítő kéne, hogy elérje az Opera tudását.
A favicon tényleg lehetne valami adatbázis, vagy mittudomén, mert a múltkor is valami 37 ezer fájlt töröltem. Ez így nem jó. Ennek beolvasása csak SSD-ről elfogadható sebességű, azt meg ki is csinálják az ehhez hasonló fájlműveletek fél éven belül, még torrentezni se kell hozzá 512kB-os darabokban. :D
Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2012.01.31. 19:17:42
Az új csúcs szuper levelezőben még mindig nem tudom beállítani, hogy az RSS ne kergessen őrületbe az asztali értesítéseivel, úgy hogy eközben pl egy email érkezésekor jelezzen.
A Chrome se jobb semmivel, de legalább az oldalakat képes megnyitni 100%-osan.
MosoMasa 2012.01.31. 19:46:26
Márpedig ez ma az operánál nem egyértelmű.
Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2012.01.31. 20:14:44
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.01.31. 20:40:29
A világ weboldalainak hány százalékán?
Illetve a világ weboldalainak hány százalékán lehet vele böngészni, de vannak apróbb kényelmi problémák, amiknek egy része orvosolható.
Ha 15 másodpercen belül nem jut eszedbe legalább 10 ilyen oldal, amit napi szinten látogatsz, akkor csak nyafogsz.
Ez @MosoMasa:-nak is szól.
Ha nagyon kötözködő kedvembe lennék mondhatnám azt is, hogy a dirtywindows.hu tulajának az életéből kábé EGYSZERI 2-3 percébe kerülne, hogy userCSS-vel kiiktasson vagy módosítson pár olyan elemet, ami problémát okoz.
Ahogy nyafogás helyett én is nyitottam egy Dragonfly-t és a fix hátteret módosítottam static-ra, illetve a fix elemeket relative-ra, a hülye dobozokat meg elrejtettem display: none-nal.
Ha oldalakat szeretnék megosztani különböző helyeken, akkor pedig semmiből nem tartana felraknom egy Shareaholic (?) nevű kiegészítőt, amivel vagy 30 különböző szolgáltatáson keresztül megoszthatok 1-1 látogatott URL-t.
Szóval sok mindenre van megoldás, ha az ember nem csak a kifogást keresi. És a megoldás esetenként kevesebb időbe kerül, mint megírni 3 blog.hu-s kommentet. :-)
MosoMasa 2012.01.31. 21:07:50
Ezek szerint az opera felhasználónak jártasnak kell lennie a programozásban, weblap készítésben?
Én azt hitem elég ha csak "netezni" szeretne.
Vagy operával csak azokat az oldalakat szabad és lehet használni amit tud kezelni?
Ez így elég szrul hangzik.
Amúgy a frászt sem érdekli, hogy hány százalékot nem nyit meg a világ összes lapja közül, ha épp azt az x darab oldalt nem nyitja amit én olvasni, vagy használni akarok.
(bár nekem egyébként gyanúm, hogy jóval több lappal van baja mint a többinek - ez régen is így volt, most is így van, bár korábbi verziók örvendetes fejlődést mutattak)
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.01.31. 21:32:20
Nem. De ha TE, személy szerint jártas vagy, akkor ez a TE esetedben nem lehet kifogás. Maximum általános kritika általánosságban véve.
"Amúgy a frászt sem érdekli, hogy hány százalékot nem nyit meg a világ összes lapja közül, ha épp azt az x darab oldalt nem nyitja amit én olvasni, vagy használni akarok."
Ezért mondtam, hogy ha kapásból nem tudsz felsorolni legalább 10-et, amit NAPI szinten használsz, akkor csak nyafogás. Az itteni kommentelők valami oknál fogva csak kikötöttek az Operánál. Mivel nincs előre telepítve, mint az IE, ezért gyanítom az addigi böngészőjükkel nem voltak teljesen megelégedve. Szóval innentől a kettős mérce kicsit hülyén veszi ki magát.
"bár nekem egyébként gyanúm, hogy jóval több lappal van baja mint a többinek"
Mivel TE azokat az oldalakat nem látogatod, amikkel GYANÍTOD, hogy baja van (sok esetben a nyelvet sem beszéled, amelyen íródott), ezért ez a probléma maximum egy orosz, kínai vagy román usert fog zavarni, nem téged. Ezért ismét csak általános kritika.
Általános kritikánál pedig kéne valami forrás. Mivel én eddig csak a Szégyenfalat ismerem. Az pedig elég sovány felhozatal ahhoz, hogy temessük az Operát.
Dzsini 2012.01.31. 21:40:15
De gondolom nem véletlenül rövidült le eléggé egészséges mértékben a szégyenfal ezen az oldalon, minden oldalról javult a helyzet.
A tényleg problémás oldalaknál (biztosan vannak, hiszen nem lenne panasz miattuk) viszont nem lehet indok vagy megoldás a Dragonfly/userCSS túrás, ez viccnek is rossz - vagy működjön jól (egy kiegészítő telepítése még belefér, vannak ilyen oldalműködés javító, korrigáló kiegészítők), vagy ha létfontosságú az oldal számomra, akkor az oldal készítőjénél felvetem a dolgot, majd arra az egy oldalra használnék másik böngészőt - Windowsos gépen úgyis van egy IE (mostanában 9), az meg úgyis megnyitja jól.
Jail 2012.01.31. 22:34:35
Tebi 2012.01.31. 22:45:16
Krissz5435 2012.01.31. 23:02:57
Tebi 2012.01.31. 23:11:52
Krissz5435 2012.01.31. 23:14:22
MosoMasa 2012.01.31. 23:46:29
De egyébként korántsem arról van szó, hogy a többi hibátlan lenne, mert vicaversa is játszik a dolog.
csak hát az opera használata kellemes, ezért jó lenne, ha mennél kevesebb akadályba ütközne a hsználata.
Sajnos sokat pörgeti a processzort alkalmanként, vagy a vissza-vissza térő probléma a soha be nem töltődő oldal, és a többi ismert dolog, amin nem tudnak túllépni.
Valszeg az operának van valami dilije, akár tetszik akár nem, mert az hogy a gógli, a fb, és a többi nem kifejezetten támogatja az operát, az mégis annak a jele, hogy valamit másként csinálnak - és az nem biztos, hogy mindig olyan jó.
Krissz5435 2012.02.01. 00:03:07
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.02.01. 00:16:54
Igaz, nem olyan kényelmes, mint a Ferrari és a gyorsulása és a végsebessége is elmarad tőle, de valamit valamiért...
@MosoMasa: A Ferrari használata is kellemes, éppen ezért ahogy a kátyús utakért is a kormányt basztatják az emberek, nem a Ferrari gyártóját, ennél fogva a fostalicska oldalakért is a fostalicska oldalak készítőit kéne, nem az Opera fejlesztőit.
Az egyetlen kivétel a position: fixed, az tényleg Opera bug.
Jail 2012.02.01. 00:54:08
Megint feldobom a témát bár anno senki nem reagált rá mi lenne ha Opera 12 megjelenne és megünnepelnénk,hogy ez is megtörtént.Hm????
Mesant 2012.02.01. 06:59:37
Mesant 2012.02.01. 07:05:21
Dzsini 2012.02.01. 07:38:10
Operában régen van ilyesmi, ráadásul a visual tab kevés fülnél még gyorsítja is a használatot, Firefoxban bővítményként eléggé bugos volt legutóbb (bár a csoportosítás a tab tree vagy milyen nevű kiegészítőben legalább állítható volt, régen próbáltam), a Chromeból pedig a 16-os verzióval egyszerűen egy szó nélkül kiszedték, pedig bekapcsolható volt, jól működött.
Safarinál, IE-nél nem tudok ilyen lehetőségről.
Tebi 2012.02.01. 10:00:50
Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2012.02.01. 16:34:43
pont abban fut a legszebben, és legsimábban) Rohadt sokat szívtunk így is DW "optimalizálásával" finoman szólva házi project az egész DW, De nem azzal van bajom Opera alatt kifogástalan minden funkció.
Az imgur (talán legjobb képmegosztó) működésképtelen opera alatt, megvagyok halva nélküle, noob.hu-val járassam magam?
Hanem azzal, hogy PL drag and drop miatt egy sor modern weboldalt kapásból nem tudok használni. Ott az AirDroid nevű HTML5 csoda, azt sem tudom használni Operával még szakadt IE9 el is megy. Olyan alap oldalakkal is baszakodik mint a Facebook Twitter Google Térkép vagy Naptár.
Ne várj egy konkrét url listát, mert tipikusan olyan hibák amik akkor jönnek elő amikor elkezdek netezni és hopp még egy oldal ami megfektette az operát, nem is foglalkozom már vele hogy feljegyezzem.
Én nem arról beszélek hogy be se jön az oldal, mert az elég ritka hogy szétesve találkozzak valamivel. Olyanokkal van bajon, hogy szaggat mint a rohadt élet, recseg ropognak a görgetések, és ez az nem működik. Főleg a legfontosabb dolgok szoktak szétesni opera alatt. Minden mai piacon lévő böngésző megbirkózik minden oldallal, csak az opera akkora szutyok trágya hogy még mindig szerencsétlenkednek ilyennel 2012-ben is még van olyan szó, hogy oldalkompatibilitás.
Szóval az ilyen szarok miatt nem lehet böngészni, mert mindig le kell állnom szakarodni megbütykölni a rohadt oldalt, végig kapcsolgatni a user js-eket meg a kiegészítőket, hogy nemár az akadjon össze valamivel, utána benézni a profilomba hogy nem szarta e bele magát megint.
Ezek helyett én úgy döntöttem nem szarakodok tovább a bütyköléssel, hanem egy Google Chrome nevű szerkezetbe inkább bepötyögnöm amit szeretnék látni és megjeleníti nekem és az utólagos bütyköléseket is elvégzi helyettem. Takarodjon az Opera a faszba ameddig egyetlen problémás oldal is van benne és a másikban nincs. Engem nem érdekel, hogy ki hibázott, én a böngészőtől várom el, hogy kezelje a helyzetet és oldja meg ne nekem kelljen rugdosni, ha kell ismerje fel minek maszkolja magát vagy csináljon amit akar, de elegem van az egészből.
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.02.01. 16:49:29
Imgur: Nálam működik a képfeltöltés a b1256-ban, most próbáltam ki.
Drag and drop: Working Draftokat nem használ túl sok oldal. De remélhetőleg támogatva lesz majd ez is Operában. De látod, ez a durva. Hogy míg egy rakás oldal (például az az ótvar PH) még mindig képeket használ border-radius helyett, addig ilyen kísérleti dolgokat, mint Drag and Drop JavaScript fallback nélkül alkalmaznak oldalak.
Twitterrel mi a baj?
Google Maps-szel mi a baj?
Calendarral mi a baj?
A Facebook hibáról tudnak és a legújabb browser.js már javítja is. Hamarosan lesz Core javítás is hozzá.
"végig kapcsolgatni a user js-eket meg a kiegészítőket, hogy nemár az akadjon össze valamivel, utána benézni a profilomba hogy nem szarta e bele magát megint."
Ezt sajnos bármelyik böngészőt használod be kell nyelned. Vagy lemondanod a kiegészítők/userJS-ek által nyújtott kényelmi funkciókról.
"én úgy döntöttem nem szarakodok tovább a bütyköléssel, hanem egy Google Chrome nevű szerkezetbe inkább bepötyögnöm amit szeretnék látni és megjeleníti nekem és az utólagos bütyköléseket is elvégzi helyettem. Takarodjon az Opera a faszba ameddig egyetlen problémás oldal is van benne és a másikban nincs."
Ezesetben köszönjük, hogy ezt megosztottad velünk, de az eddigi hozzászólásaid arra engednek következtetni, hogy a Chrome-mal sem vagy 100%-osan megelégedve. Mert ha nem hiányozna az Opera, akkor nem éreztél volna késztetést, hogy fikázd. Azért fikázod, mert hiányzik a többlettudása a Chrome-mal szemben és ezért zavarnak a zavaró hibái.
Erre szoktam mondani, hogy mindenki döntsön egyéni preferencia alapján. Van, akinél a Chrome jöhet szóba, van akinél a Firefox, van, akinél az IE9, van akinél az Opera.
Én személy szerint nem vagyok hajlamos arra, hogy "csakazértis" bosszúból használjak más böngészőt, mert magammal baszok ki, nem az Opera Software ASA-val. És pont ezért zavar, ami zavar, mert a többi böngésző számomra jóval szarabb, mint az Opera, még ha adott funkciókban jobb is, összességében elmarad.
Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2012.02.01. 17:01:01
r - O - hadtul hiányzik egy igazi ütős jó Opera kiadás már.
Nem tudom volt e valakinek Polski Fiat a tulajdonában vagy családjában. Na Operázni pont olyan. Állandóan alatta fekszel még télen is, szidod még az anyját is, hogy végre elinduljon.
KB 5 évente úgy ahogy van lerohad a küszöb meg a sárvédők, ez Opera alatt sincs másképp ott is takaríthatom a különböző ini fájlokat, meg a skint is gittelhetem.
Viszont az a rohadt autó olaj nélkül is működik, és valahogy rohadtul nem akar megdögleni bármit csinál vele az ember normális keretek közt.
A rengeteg szívás után az ember mégis úgy gondol vissza a kispolszkizásra hogy hú de jó volt azért amikor pöfögött az udvaron 2 óra bütykölés után.
Az ember fájó szívvel adja oda és örömmel gondol vissza rá. Így vagyok az Operával is. Szeretem, a céget is, csak nem értem hogy miért nem figyelnek oda a felhasználóikra. (nem egyszer töltöttem már ki a kérdőívjüket, küldtem visszajelzést, bugreportot stb. - csak hogy ne az legyen hogy én csak várom a sült halat)
Na azthisem most odabasztam a böngészők Ferraria hasonlatnak, és lekispolszkiztam, :D :D:D
MosoMasa 2012.02.02. 09:47:40