Magyar Opera

Okos(abb) címsáv ajánlások (b1256)

Közel 40 napos szünet után ma végre megkaptuk az idei év első 12.00 előzetesét. Az eltelt időhöz képest nagyon kevés változással, de legalább kaptunk egy olyan újítást, ami már sokan elég régóta vártak. Ez pedig nem más, mint mostantól értelmesebben priorizálja a history-t az Opera, a címsávba történő gépeléskor.

A régi rendszerben: minden, beleértve a könyvjelzőket, amelyek URL-jében, címében vagy tartalmában (Description) egyezést talált egy nagy listában kombinálódtak össze és az utolsó látogatás dátuma szerint rendeződtek. Tehát az oldal címe a meglátogatott cikkel, esetleg anchorokkal együtt előbbre lesz priorizálva a főoldalnál, ami nem jó.

Az új rendszer társít egy pontszámot minden ajánláshoz, több faktor alapján, nem csak a látogatás dátuma szerint. Például, priorizálja a könyvjelzőket, a pozíciót a teljes URL-en belül, ahol egyezést talál és az egyezések mennyiségét az oldalon belül.

Egyenlőre még nincs vége az ez irányú fejlesztéseknek és nemsokára hozzáadják a Gyorshívót és további faktorokat a pontozó rendszer javítása érdekében.

A véleményedet az új rendszerről, ha tudsz angolul a Desktop Team-en is fejtsd ki, mert a fejlesztők azt olvassák.

A címsorkereséstől függetlenül van még pár komolyabb változás, az egyik az indítási idő csökkenése és a session kezelés javítása.

Ismert hibák:

  • Levelező fejléc jobbra van igazítva, ezért csúnya
  • Mac: Fájlfeltöltés és nagyobb hálózati kérések soha nem érnek véget
  • Mac: Néhány font renderelési probléma és Webfont összeomlás

Változások listája (Desktop):

  • Új címmező ajánló heurisztika
  • Indítási és session kezelési teljesítmény javítások
  • Frissített partner (Google, Bing, etc.) tartalom
  • DSK-353025 Régi újratöltési eszköztár ikon
  • DSK-350900 VLC plug-in összeomlások miatt blokkolva
  • DSK-352150 A címmezőbe gépelt kereséseket nem jegyezte meg
  • DSK-351508 Címmező és keresőmező paddingok javítva

Változások listája (Mail):

  • RFC 2971 - IMAP4 ID extension támogatás
  • Pozíció és animáció javítva a levelező overlay dialógusokon
  • Előnyösebb padding kis képernyőkön levelező nézetben
  • DSK-346708 Opera összeomlott, mikor a 9.27-es verzióra frissítettük rá a 11.6x-et.
  • DSK-350723 Ellenőrzés/Küldés (Ctrl+K) nem aktivált minden levelező fiókot
  • DSK-350632 Néhány másodpercen belül a rögzített csatolmányok eltűntek a levélből
  • DSK-353893 Összeomlás e-mailek keresésekor
  • DSK-347214 A levelező tárgy mezője nem kapott elég szélességet kis képenyőkön
  • DSK-352151 Levelező cím méretűnek 24px-nek kell lennie
  • DSK-349048 Tárgyak a levelező listában összekeveredve jelentek meg a lista oldalán
  • DSK-350591 Különböző fontok a címkéknél és a gomboknál a levelező fejlécben
  • DSK-349884 Vizuális tipp a levelező nézet fókuszba hozására
  • DSK-349635 Zoom faktor elveszett, miután egy másik levelet választottunk ki
  • DSK-349965 Zoom változásokat nem jelezte a zoom csúszka levelező nézetben
  • DSK-352652 MHT fájloknak nem kellett volna extra margint kapni
  • DSK-352956 Elrejtett levelezőpanel elemeket, mint Piszkozatok és Kimenő nem lehetett újra hozzáadni
  • DSK-353139 Gombokat a levelező eszköztáron a levelező panelen kiválasztott levelekre kéne alkalmazni, nem a lista panelre
  • DSK-352012 De-select show sent mails resets/doesn't work.
  • DSK-350578 Nem volt kuka ikon a levelező listában
  • DSK-350716 A Levelező beállításainak testreszabása vagy a Nézet, Rendezés gombok overlay dialógusa rossz helyen volt
  • DSK-350805 Szálak kibontása/összecsukása gomb nem jelent meg mikor a szálnak nem volt címe
  • DSK-351858 Partner másolása a fejlécből nem másolta a partner nevét, csak az e-mail címet
  • DSK-351395 Csoport fejlécnek nem volt felső szegélye, mikor a layout felülre volt rendezve
  • DSK-351772 Kiválasztott üzenet nem volt konzisztens a layout váltásra
  • DSK-353317 A "today" csoport fejléc kibontása nem gördítette a levelek megjelenítésére a nézetet
  • DSK-351552 Olvasottnak jelölés billentyűparancs nem működött, ha az utolsó fókuszban lévő elem egy csoportfejléc volt
  • DSK-355201 Új figyelmeztetés, mikor nem sikerül a csatolmány hozzáadása egy levélhez

Változások listája (Linux/FreeBSD):

  • DSK-346947 Beillesztett szöveg jelzés nélkül elmarad mikor a kért formátum nem támogatott
  • DSK-340104 Vágólap inkompatibilis a következőkkel: synergy / vnc / rdesktop / VMware / VirtualBOX
  • DSK-352023 Vágólap tartalma elveszett, miután leállítottuk a böngészőt a következő ablakkezelőknél: Gnome/Unity

Változások listája (Core):

  • CORE-43788 Nem lehetett lefelé görgetni engedélyezett finomgörgetés mellett olyan iframe fölött, amely tartalmazta a scrolling=no attribútumot
  • CORE-41431 Host resolver összeomlás mikor bezártuk a böngészőt közvetlenül azután, hogy nagy számú fület betöltöttünk egyszerre
  • CORE-43786 Lehetőség arra, hogy ne fallback-eljünk az alapértelmezett skinre
  • CORE-42458 mime.css változások, melyek az új levelezőhöz szükségesek

Letöltés (Opera 12.00 b1256)

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr213907258

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.01.27. 16:46:48

Ki is volt, aki leszólta korábban azt a kommentelőt, aki számára fontos javítás volt az opera:about oldalon eszközölt évszámcsere? :D

Mert ez nincs benne a changelogban, mégis ott van. Szóval ezek szerint a többi 11.61 javítás (amik közül csak néhány lett felsorolva) is benne van a jelenlegi buildben.

Mesmoryser 2012.01.27. 17:38:28

"DSK-352023 Vágólap tartalma elveszett, miután leállítottuk a böngészőt a következő ablakkezelőknél: Gnome/Unity"
Juhé :)

Valakinek lenne kedve indulási sebességet méricskélni? Ez segíthet:
my.opera.com/desktopteam/blog/2010/09/22/startup-and-shutdown-profiling

Mihics Zoltán (Med1on) 2012.01.27. 17:38:43

Ettől az előzetestől még ez is nagyobb esemény volt ma: "Over 1000 Opera Extensions".

vlevi 2012.01.27. 18:38:14

Nálam ez a lap betöltődési probléma az, ami 4-5 opera verzió óta (11.valamennyi óta) folyamatosan megvan. Sajnos ezzel a 12-vel is, és a legfrissebb 11.6-al is :(
Egyszerűen néha, ha olyan kedve van, nem tölti be az oldalakat teljesen. Van amikor teljesen szétesik emiatt az oldal, de van, amikor látszólag betöltődik, de pl. a menük javascriptjei nem működnek.
Most próbáltam, felmegyek a Microsoft Hardware oldalra, és a "products" menü nem működik.

vlevi 2012.01.27. 19:01:48

Ja, egyébként mégegy érdekességet vettem észre. Ez a 12-es opera nálam portable-ként van telepítve, szokás szerint üres könyvtárba. És amikor telepíteni akartam a Magyar Opera Widgetet, akkor nem a portable profil könyvtárba akarta rakni ( D:\port2\PortableApps\Opera\profile\ ), hanem a rendes 11.6-os opera profil könyvtárába, a "C:\Users\VLevi\AppData\Local\Magyar Opera" -ba

Nana... Ez csúnya volt, csúnyább, mint a be nem töltődő weboldal...

Fushi Mishi 2012.01.28. 00:29:40

Meglátjátok, a Metro-ra készülnek a fiúk, azért késnek ennyit.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2012.01.28. 11:52:10

Még ide is egy naiv ügyfél kérdés: van valami egyszerű módszere az Operáról Opera Next-re átállásnak? Beállítások importja érdekel főleg.

MosoMasa 2012.01.28. 12:31:00

Sajna egyre szarabb az opera, egyre nehezebben birkózik meg a népszerű oldalak kihívásaival, de hétköznapi dolgokkal is.
Tulajdonképp egy akadálya van a rendes használatának ... maga a net.

doctorjustice 2012.01.28. 12:31:39

Ne állj! Tök fölösleges, hacsak nem vagy mazochista:)

doctorjustice 2012.01.28. 12:32:56

"át"kimaradt. MosoMasa: ott a pont!!

MosoMasa 2012.01.28. 15:07:31

@Jail: Bármelyik. De a YT-vel is gondjai vannak, a FB-al is, blogokkal, beillesztett videókkal ... De nem újak ezek a problémák, csak valahogy úgy tűnik, hogy azhelyett hogy megoldódnának ezek a gondok, inkább egyre újak jönnek mellé.

Jail 2012.01.28. 15:25:19

@MosoMasa: Youtube Chromen is szar most mert csinálják éppen.Operával a legjobb most a Youtube Chrome fagy mint állat.Facebook?Pontosan mi a baj vele?Pontosan melyik oldal?Mert írtál bármelyik.....

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2012.01.28. 16:35:56

@MosoMasa:
Ilyenkor azért jó lenne konkrét példákat is hozni, mert nálam se a yt-nak, se a fb-nak, se a wp-nek nincs semmi baja Opera alatt. Nem lassú, nem fagy ki, nem zabálja a memóriát, teljesen normálisan működik.

MosoMasa 2012.01.28. 21:00:43

@Nekomajin: Facebook akad, a blogoknál soha be nem töltődő oldal, processzor pörgetés, videók beágyazása...
YT vagy el sem indul a video, vagy bszarik ha beleteketekerek ( nem mindig) Nem lehet teljes képernyőre váltani, csak f11-el a videókat, de ha visszaváltok, akkor kész - fehér marad...
És lehetne sorolni, hogy az indás videókat harmad méretben tölti be, vagy hogy ha megáll a töltés akkor a linkek is állnak, és csak reménykedhetek, hogy az újratöltés után megy.
Ilyen szr még sosem volt.
És nem a géppel van a gond, mert minden gép ugyanezeket hozza, full vadi új telepítéssel is, új tiszta winnel....

Jail 2012.01.28. 21:29:52

@penge™: Szia!
Pontosan még mit kell it X-el jem?

kepfeltoltes.hu/view/120128/N_vtelen_2_www.kepfeltoltes.hu_.png

Köszi szépen a válaszodat

Jail 2012.01.28. 21:31:13

@MosoMasa: Na de most te a 11.61-es verzáról beszélsz vagy a 12?

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.01.28. 21:36:44

@Jail: Mindet. Aztán böngészésed során azokból kiveszed a pipát, amely zavar. Ha például használsz Facebook Connect-et, akkor abból kénytelen vagy kivenni és így tovább...

Teddy Beer 2012.01.28. 22:09:09

@Nekomajin: Nálam a yt-n néha elakad a kép, pl. itt: youtu.be/SFLw8aH-M2w ha már sokadszorra tapicskolom a replay-t akkor kifingik.
A címsávból meg nyugodtan lejjebb sorolhatnák a suggestions-t. Nem egyszer volt, hogy írom az azonosítót látom a könyvjelzőt, de mire odakattintok a google hülyesége jön be.

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2012.01.28. 22:11:10

@MosoMasa: @Jail:
Ez a rendkívül jó kérdés, mert 11.61-gyel én ezek közül egyiket sem tapasztalom.

Jail 2012.01.28. 22:54:38

@penge™: Facebook Connect meg a Facebook Beacon meg Facebook Social Plugins eztek mire kellenek pontosan?

Jail 2012.01.28. 23:11:24

@Nekomajin: Probáld ki a facebookot a 11.61-as hazsnálhatatlan a finomgörgetés ha mész lefelé de berzalmasan kezd elegem lenni már de nagyon pffffffffffffffff

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.01.28. 23:20:47

@Jail: A Connect ahhoz, ha egy oldalon van ilyen. Olyasmi, mint az OpenID. Ha van Facebookod, akkor ezzel nem kell regisztrálnod az oldalra külön.

A Social Plugin a lájkoláshoz kell, a Beacon pedig a követő süti. Ez figyeli meg a böngészési tevékenységedet. Hivatalosan célzott marketingre használják és anonim, nem hivatalosan meg csak találgatni lehet. :)

Jail 2012.01.28. 23:56:27

@penge™: Aha most már vágom köszi szépen a válasszodat.Te mindyegiket be X el ted amit csak lehetetett?Azért kérdezem ne legyen valami gáz.....

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2012.01.29. 02:14:35

@Jail:
Az erős túlzás, hogy használhatatlan, de mégis mit vársz egy olyan oldalon, amin szinte folyamatosan fut egyszerre több script is? A böngészőnek egyszerre kell scripteket futtatni, tartalmat renderelni és még görgetni is.
Ha ennyire zavar, hogy nem pixelről pixelre görgeti az oldalt, akkor nem tudok mit mondani. Ha más böngészőben jobb, akkor használd azt! Ha meg tényleg annyira szaggat, akkor a hiba nálad van, nem a böngészőben.

MosoMasa 2012.01.29. 07:28:50

@Nekomajin: Mi az hogy mit várok egy olyan oldalon, amin több script is fut?
A böngészőnek semmi más feladata nincs, mint hogy ezeket kezelje. Ha a többi tudja, akkor mégiscsak az oprával van a gond én azt gondolom. És igen, zavar, hogy röcög. Főként azért, mert az opera híres volt arról, hogy kellemesen sima és gyors volt a görgetése. Ma ez már a múlt.

dsy 2012.01.29. 09:35:33

Sziasztok! Nagyon sokat próbálkoztam én is az opera böngészővel a 9.64-től kezdődően. Mindig nagyon vártam,hogy milyen újdonságok fognak megjelenni az újabb verziókban, de mára eljutottam oda, hogy letöröltem a gépemről. Régebben felraktam magamnak a Seamonkey böngészőt amit még a régi Mozzilából csináltak ami most a Firefox motorját használja és azt kell hogy mondjam teljesen jól működik, nagyon megvagyok vele elégedve. Ebben is van levelező kliens, ami jól teszi a dolgát, és a böngészőnek nem okoz problémát bármelyik oldal megjelenítése. Ez csak az én magán véleményem, aki gondolja egy próbát megér.

MosoMasa 2012.01.29. 09:51:50

@Nekomajin: A facebook gombokkal is bajban van, csak két lépcsőben tud visszalépni, ha egérrel navigálok.
kepfeltoltes.hu/120129/vissza_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

ata4100 2012.01.29. 11:05:49

Nálam megint elkezdte azt, hogy elveszti a fókuszt a címsorból mikor megnyitom a böngészőt. :(

Teddy Beer 2012.01.29. 11:11:43

@ata4100: A gyorshívó frissítése teljesen felesleges, mert nem történik semmi.

Teddy Beer 2012.01.29. 11:13:48

@dsy: Évek óta ugyanolyan ocsmányul néz ki és a chatzillán kívül semmi irigylésre méltó dolog nincs benne.

vlevi 2012.01.29. 11:40:14

@ata4100: "Nálam megint elkezdte azt, hogy elveszti a fókuszt a címsorból mikor megnyitom a böngészőt. :("
Na, jólvan, nem én vagyok a hülye, ha másnál is előjön. Nem csak a címsorból szokott eltűnni a fókusz, hanem úgy kompletten. Ha pl. a levelezőklienst használod, 5-10 másodpercenként bele kell klikkelni a levélbe, mert nem lehet írni.
De néha magától megjavul. Aztán megint nem jó. Mindezt a 11.61-el.

ata4100 2012.01.29. 13:20:23

@vlevi: Közbe rájöttem, hogy a noadsadvanced kieg miatt csinálja, így visszatértem egy másikra a nagy stop táblásra :D Azzal csak az a baj, hogy az nba.com -on a videókat is letiltja és nem bírom lejátszani, de ez még a kisebb rossz, szóval ezt választom.

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2012.01.29. 13:43:40

@MosoMasa:
És arra gondoltál már, hogy nem az Opera fejlődik vissza, hanem a fb-ot tömik meg egyre vaskosabb scriptekkel, de a többi böngészőben lévő hardveres gyorsítás ilyen sokat számít?
A videós meg like gombos hibával meg sosem találkoztam még. Nem lehet, hogy valami kiegészítőhöz van köze?

vlevi 2012.01.29. 13:53:44

"Közbe rájöttem, hogy a noadsadvanced kieg miatt csinálja"
Az nem tudom mi, de most próbából egy időre lekapcsolok minden kiegészítőt (csak youtube letöltőm volt, más nem). Ha akkor is hülyéskedik az Opera, akkor beszántom 0 byte-okkal a helyét...

Jail 2012.01.29. 14:05:49

Pénteki napon meg a szombati napon tesztelgettem a böngészőket unalmamba és nagyon meglepődtem a Firefox nyert minden tekintettbe kipróbáltam a 10-verziót persze hozzá teszem utáltam mindig a Firefoxot de most be kell vallani dolgoztak rajta pl a nagy meglepődésem az oldal betöltésen vitt mindent finom görgetés vitt mindent nem trollkoldok csak leírtam tapasztalatomat.

Valami gond van az Operánál attól félek nem az,hogy 2-százalékos lesz hanem megszűnik ezt nem sokáig lehet csinálni....

MosoMasa 2012.01.29. 14:50:28

@Nekomajin: Nem gondoltam rá, mert csak az operával jelentkezik, viszont azzal gyakorlatilag mindig is ilyen volt, legfeljebb fokazataiban volt jobb vagy rosszabb. Most épp rosszabb.

Kiegészítő meg nincs.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.01.29. 15:23:51

@Jail: Teljesen mindegy az oldalbetöltési sebesség, amíg a böngésző khm... szóval ugyanolyan, mint volt.

Az Operánál pedig egy rakás dolog van függőben, ami bármelyik előzetesbe bekerülhet. DirectX alapú hardvergyorsítás pedig egyelőre Labs releaseben sem mutatkozott be (remélhetőleg nem is fog, hanem egyenesen jön snapshotként, elegem van már a Labs-ból).

A Labs ágat vagy át kéne alakítani, vagy megszüntetni, mert így nincs értelme. Csak húzzák vele a felhasználókat. Ha plusz munka, akkor egy publikus buildet is felesleges csinálni, mert ha 1 nap megy is el vele is sok, ha pedig csak úgy simán "spoilereznek", akkor pakolják ki időről időre az internal buildeket és legyen egy harmadik ág a stabil és a snapshot mellett.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.01.29. 15:25:19

@Nekomajin: Nem a scriptekkel van a baj, hanem a fix positioned elemekkel. Még csak nem is script, hanem CSS...

@MosoMasa: Nem volt mindig ilyen. Opera 8.50-ben vagy 9.00-ban például tök gyors a görgetés. Ahogy Rijk oldalán is. :D

dsy 2012.01.29. 15:27:01

@Teddy Beer: Igaz a kinézete nem nagyon változik, de van olyan téma hozzá ami elég széppé teszi. Irigylésre méltó dolog pedig szerintem a jó működés, amit az operáról nem lehet elmondani. Operát nem lehet egy hétnél tovább elviselni mert mindig csinál valami hülyeséget.

MosoMasa 2012.01.29. 15:34:57

@penge™: csak a 850 alatt még nem volt pl. facebook, meg ennyi halom blog és egyéb tartalmak.
Nagyrészt eddig is remekül működött - többek között ezért is használom az operát, mert élvezet.
Volt eddig.
Most vagy akad, vagy pörget, vagy ez a baja, vagy az. Mondom, az operának a web nagyon nagy kihívás, és úgy látom nem is nagyon tud vele megbírkózni.
Nagy kár érte.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.01.29. 15:38:45

@MosoMasa: browser.js-ed mikori dátumú?

Egyébként Olak azt írta, hogy dolgoznak a position: fixed hiba javításán.

MosoMasa 2012.01.29. 15:39:07

@penge™: Az a baj, hogy csak igérgetnek, oszt olyan újításokkal foglalkoznak hónapokig, hogy a gyorshívóban hogyan is oldják meg az animációt vazze!
Nem tudom, nem tünik fel nekeik, hogy a gyorshívó tökre fölösleges, ha egyébként az oldalakat nem tudja megjeleníteni a böngésző, vagy olyan tetű, hogy hasznlhatatlan?
Igérgetik a nagy durranást oszt nem történik semmi, vagy csak egy kis vizesgyufa efektus lesz belőle. Odáig jutottak, hogy az ie már elit böngészőnek számít ez mellett.

MosoMasa 2012.01.29. 15:43:45

@penge™: jan 28 és 29 a két verzióban.

Teddy Beer 2012.01.29. 17:01:39

@dsy: Itt nem a skinezés a lényeg, hanem az integráltság. Kezdésnek nem ártana eltüntetni az ablak címsorát.

Jail 2012.01.29. 17:22:41

@MosoMasa: IE9 nagyon nagyon jól sikerült lassan már jobb mint az Opera....

dsy 2012.01.29. 17:56:05

@Teddy Beer: Én aláírom, hogy az opera sokkal praktikusabb megjelenésű, és hogy a seamonkey ilyen szempontból elavult, de hogy az operával nem lehet sokáig nyugodtan böngészni mert midig van valami nyűgje. Egyébként szívesen használnám én is az operát mert tetszik, csak olyan mint egy szép nő, akivel nem lehet együtt élni mert csak jól néz ki de buta.

ZeGa 2012.01.30. 09:13:10

Az Operának szerintem az a legnagyobb baja, hogy nincs náluk elég minőségellenőr, tesztelő, akik kiszűrnék a legtöbb hibát. Tudom, hogy hibátlan program nincs, de szerintem akkor is az a probléma, hogy a felhasználókkal kerestetik meg, persze nincs is annál nagyobb tesztelő bázis, mint a felhasználók, de akkor is kell egy jó minőségbiztosítási csapat. Én ebben látom az egyik legnagyobb problémát.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.01.30. 09:30:47

@ZeGa: Egyetértek. Ha például én lennék a minőségellenőr, a kritérium az lenne, hogy 0 ISMERT buggal van final release és kész.

Krissz5435 2012.01.30. 12:20:52

Hát ismét eljött az idő, ma próbáltam váltani firefoxra, de annyi hülyesége van hogy eszméletlen. És lehet hogy sokkal több a kiegészítője, de nincs meg egyikben sem az ami az opera kiegészítőiben. Egyik sem tudja azt. Szóval részemről marad az opera, és ez az utolsó 12-es hwa-val egyész jó.

Teddy Beer 2012.01.30. 13:42:04

@penge™: Talán minden szökőévben lenne egy stabil+biztonsági foltozgatás. :P

Cs0pi · http://androidnews.blog.hu/ 2012.01.31. 15:53:27

@ZeGa: van hibátlan program;) az sqlplus pl bugmentes.

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2012.01.31. 17:54:15

@MosoMasa: Egy hideg indítás is megér egy misét, mire bejönnek a rohadt hibás favikonos bookmarkok, utána amíg a trágya gyors-hívó is össze szedi magát. Addig kétszer elindul a Chrome.

Utána egy lebegő elem és lőttek a finom görgetésnek.

Szerettem, hogy az opera kompakt volt, de ma már nem az.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.01.31. 18:48:37

@Nameless®: Hogy mennyit elégedetlenkednek egyesek... A 10.5x-es időkben nekem is a halálom volt, de ez mára megváltozott. Tudom becsülni a pozitív javításokat, mint:

- Új levelező
- Nem modális dialógusok.
- Win7 kompatibilis fájlmentőablak
- M2 külső elemek automatikus blokkolása
- Oldalspecifikus On Demand Plugin
- Könyvjelző csillag

Illetve a jövendőbeli pozitív változások, mint

- x64 változat
- Beépülők külön processzben
- Normális címsáv ajánlások
- Hardvergyorsítás

Szóval mi is a fika tárgya? A position:fixed bug engem is zavar, de már nagyon régen benne van, mindössze annyi változott, hogy egyre több oldal alkalmaz ilyen elemeket/háttereket.

De ahogy Ola P. Kleiven fogalmazott:
my.opera.com/sitepatching/blog/2012/01/09/c-net-gmail-ebay#comment79506932

Szóval nem most kezdenék el ezért se rinyálni, ott volt rá az elmúlt 2 év. Hamarosan javítják.

Az indulási sebességen szintén csiszolva lett a legutóbbi snapshotban, bár jelenleg már a Chrome is nagyon régen elveszítette az 1 másodperces indulást. Főleg kiegészítőkkel. És főleg, mivel ott 10x annyi kiegészítő kéne, hogy elérje az Opera tudását.

A favicon tényleg lehetne valami adatbázis, vagy mittudomén, mert a múltkor is valami 37 ezer fájlt töröltem. Ez így nem jó. Ennek beolvasása csak SSD-ről elfogadható sebességű, azt meg ki is csinálják az ehhez hasonló fájlműveletek fél éven belül, még torrentezni se kell hozzá 512kB-os darabokban. :D

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2012.01.31. 19:17:42

@penge™: Az ördög a részletekben van elásva, az Operában meg sok a bosszantó apróság. Olyanokra gondolok: Nagyobb a könyjvelzők gomb ikonja mint az eszköztár többi ikonja ezért esztétikailag idegesítő. Ott a pofátlan Opera Turbo ami néha kikapcsolhatatlanul tolja az asztali üzeneteket.

Az új csúcs szuper levelezőben még mindig nem tudom beállítani, hogy az RSS ne kergessen őrületbe az asztali értesítéseivel, úgy hogy eközben pl egy email érkezésekor jelezzen.

A Chrome se jobb semmivel, de legalább az oldalakat képes megnyitni 100%-osan.

MosoMasa 2012.01.31. 19:46:26

@Nameless®: Vastagon teszek a gombokra, meg a több piszlicsáré dolgokra és csicsára - én a tartalmat olvasom netezés közben, nem azokat lesem. Épp ezért ahogy mondod, sokkal érdekesebb számomra az, hogy az oldalakat, a tartalmat meg tudja-e nyitni, avagy sem.
Márpedig ez ma az operánál nem egyértelmű.

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2012.01.31. 20:14:44

@MosoMasa: Ennyi, mit ér egy böngésző, ha böngészni nem lehet vele.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.01.31. 20:40:29

@Nameless®: Sorold már fel nekem, hogy hol NEM lehet vele böngészni?

A világ weboldalainak hány százalékán?
Illetve a világ weboldalainak hány százalékán lehet vele böngészni, de vannak apróbb kényelmi problémák, amiknek egy része orvosolható.

Ha 15 másodpercen belül nem jut eszedbe legalább 10 ilyen oldal, amit napi szinten látogatsz, akkor csak nyafogsz.

Ez @MosoMasa:-nak is szól.

Ha nagyon kötözködő kedvembe lennék mondhatnám azt is, hogy a dirtywindows.hu tulajának az életéből kábé EGYSZERI 2-3 percébe kerülne, hogy userCSS-vel kiiktasson vagy módosítson pár olyan elemet, ami problémát okoz.

Ahogy nyafogás helyett én is nyitottam egy Dragonfly-t és a fix hátteret módosítottam static-ra, illetve a fix elemeket relative-ra, a hülye dobozokat meg elrejtettem display: none-nal.

Ha oldalakat szeretnék megosztani különböző helyeken, akkor pedig semmiből nem tartana felraknom egy Shareaholic (?) nevű kiegészítőt, amivel vagy 30 különböző szolgáltatáson keresztül megoszthatok 1-1 látogatott URL-t.

Szóval sok mindenre van megoldás, ha az ember nem csak a kifogást keresi. És a megoldás esetenként kevesebb időbe kerül, mint megírni 3 blog.hu-s kommentet. :-)

MosoMasa 2012.01.31. 21:07:50

@penge™: Nem egészen értem.
Ezek szerint az opera felhasználónak jártasnak kell lennie a programozásban, weblap készítésben?
Én azt hitem elég ha csak "netezni" szeretne.
Vagy operával csak azokat az oldalakat szabad és lehet használni amit tud kezelni?
Ez így elég szrul hangzik.

Amúgy a frászt sem érdekli, hogy hány százalékot nem nyit meg a világ összes lapja közül, ha épp azt az x darab oldalt nem nyitja amit én olvasni, vagy használni akarok.
(bár nekem egyébként gyanúm, hogy jóval több lappal van baja mint a többinek - ez régen is így volt, most is így van, bár korábbi verziók örvendetes fejlődést mutattak)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.01.31. 21:32:20

@MosoMasa: "Ezek szerint az opera felhasználónak jártasnak kell lennie a programozásban, weblap készítésben?"

Nem. De ha TE, személy szerint jártas vagy, akkor ez a TE esetedben nem lehet kifogás. Maximum általános kritika általánosságban véve.

"Amúgy a frászt sem érdekli, hogy hány százalékot nem nyit meg a világ összes lapja közül, ha épp azt az x darab oldalt nem nyitja amit én olvasni, vagy használni akarok."

Ezért mondtam, hogy ha kapásból nem tudsz felsorolni legalább 10-et, amit NAPI szinten használsz, akkor csak nyafogás. Az itteni kommentelők valami oknál fogva csak kikötöttek az Operánál. Mivel nincs előre telepítve, mint az IE, ezért gyanítom az addigi böngészőjükkel nem voltak teljesen megelégedve. Szóval innentől a kettős mérce kicsit hülyén veszi ki magát.

"bár nekem egyébként gyanúm, hogy jóval több lappal van baja mint a többinek"

Mivel TE azokat az oldalakat nem látogatod, amikkel GYANÍTOD, hogy baja van (sok esetben a nyelvet sem beszéled, amelyen íródott), ezért ez a probléma maximum egy orosz, kínai vagy román usert fog zavarni, nem téged. Ezért ismét csak általános kritika.

Általános kritikánál pedig kéne valami forrás. Mivel én eddig csak a Szégyenfalat ismerem. Az pedig elég sovány felhozatal ahhoz, hogy temessük az Operát.

Dzsini 2012.01.31. 21:40:15

Én meg biztos nem megfelelő oldalakat látogatok, mert már évek óta nem emlékszem olyan (nem techdemo/benchmark, hanem értelmes) oldalra, ami zavaróan hibás/használhatatlan lett volna Opera alatt (illetve egyre igen, de az RSS-t megtaláltam így is rajta, azóta nem töltöttem be az oldalt). De ez egy több milliárd oldalt számláló interneten már csak így van...
De gondolom nem véletlenül rövidült le eléggé egészséges mértékben a szégyenfal ezen az oldalon, minden oldalról javult a helyzet.

A tényleg problémás oldalaknál (biztosan vannak, hiszen nem lenne panasz miattuk) viszont nem lehet indok vagy megoldás a Dragonfly/userCSS túrás, ez viccnek is rossz - vagy működjön jól (egy kiegészítő telepítése még belefér, vannak ilyen oldalműködés javító, korrigáló kiegészítők), vagy ha létfontosságú az oldal számomra, akkor az oldal készítőjénél felvetem a dolgot, majd arra az egy oldalra használnék másik böngészőt - Windowsos gépen úgyis van egy IE (mostanában 9), az meg úgyis megnyitja jól.

Jail 2012.01.31. 22:34:35

Drag and drop támogatás lehet,hogy lesz a 12-be:D.

Tebi 2012.01.31. 22:45:16

Nekem egyáltalán nincs problémám az operával oldalak betöltése terén, nem idegesítően lassú és nem tapasztalok hibákat sem, még a sokat emlegetett facebook vagy google szolgáltatások esetén sem, mondjuk utóbbival nem sűrűn akad dolgom, de eddig nem kényszerültem más böngészőt elővenni és még mindig jobban tetszik jobban kézreáll (persze lehet csak megszokásból, de akkor is), mint a többi. Ja és még a nagy, csodás Neptun tanulmányi rendszert is rendszeresen használom vele, annál ki is írják, h csak ie megg ff mégis gond nélkül megy az is, de lehet, hogy csak én vagyok ilyen különleges. Nem vonom kétségbe, hogy más nem ezt tapasztalja, de ezt muszáj volt már leírnom :)

Krissz5435 2012.01.31. 23:02:57

Egyébként azt figyelembe veszi bárki is a nyafogók közül, hogy nem az opera a szar, hanem a legtöbb oldalon van megírva úgy a kód, hogy itt ott hibás és emiatt nem tudja jól/hibásan megjeleníteni.

Tebi 2012.01.31. 23:11:52

@Krissz5435: Igazad van, de ez annyiban nem jó érv, h azért legalább aki nyafog az azt is hozzáteszi, h ezzel meg azzal jó ugyanaz, tehát meg lehet azt jól jeleníteni, szal hiába nem az operában van a hiba ilyen szempontból elmarad a többitől. Legalábbis egyeseknél, mint imént írtam, nálam szuperál :D

Krissz5435 2012.01.31. 23:14:22

@Tebi: Nálam is minden jó, nem arról van szó, csak ebből a szempontból a többi böngésző "nemtörődöm" mert megjelenít valamit, és ha elakad, hogy mit kéne csinálnia, akkor csinál valamit és majd jó lesz, vagy nem.

MosoMasa 2012.01.31. 23:46:29

@Krissz5435: Hát ez az, hogy a többi csinál valamit!
De egyébként korántsem arról van szó, hogy a többi hibátlan lenne, mert vicaversa is játszik a dolog.
csak hát az opera használata kellemes, ezért jó lenne, ha mennél kevesebb akadályba ütközne a hsználata.
Sajnos sokat pörgeti a processzort alkalmanként, vagy a vissza-vissza térő probléma a soha be nem töltődő oldal, és a többi ismert dolog, amin nem tudnak túllépni.
Valszeg az operának van valami dilije, akár tetszik akár nem, mert az hogy a gógli, a fb, és a többi nem kifejezetten támogatja az operát, az mégis annak a jele, hogy valamit másként csinálnak - és az nem biztos, hogy mindig olyan jó.

Krissz5435 2012.02.01. 00:03:07

@MosoMasa: Nálam pl nincs az a hú de pörgeti a processzort mizéria szerencsére(kopp-kopp). Meg az hogy valami nem úgy működik operán mint chromeon az természetes. Csúnya is lenne ha a google termékek jobban mennének operán, ff-en, ie-n vagy safarin mint chromeon. Egyértelműen arra optimalizálják. Játékoknál is van ilyen hogy nvidián szépen megy atin meg szaggat mint a veszett. De én pl addig nem váltok böngészőt amíg midnden funkciót nem tudok átültetni a másikba. És itt az egyszerű usercss-től kezdve az egérmozdulatokig mindent értek. Meg a gyorshívó mindent visz. Nincs még egy olyan replika ami másik böngészőkben legalább ilyen jól menne. Lásd fast dial ff-nél. Csinál valamit de nem az igazi. Meg az hogy csak azért nem megy valami mert a verziószám nem stimmel, ugyan...:D

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.02.01. 00:16:54

@Tebi: Akkor ezen túl ezek az emberek ne sírjanak, ha a kátyús úton elmegy a futómű, mert én évek óta traktorral járok és nem tapasztaltam kátyúkat.

Igaz, nem olyan kényelmes, mint a Ferrari és a gyorsulása és a végsebessége is elmarad tőle, de valamit valamiért...

@MosoMasa: A Ferrari használata is kellemes, éppen ezért ahogy a kátyús utakért is a kormányt basztatják az emberek, nem a Ferrari gyártóját, ennél fogva a fostalicska oldalakért is a fostalicska oldalak készítőit kéne, nem az Opera fejlesztőit.

Az egyetlen kivétel a position: fixed, az tényleg Opera bug.

Jail 2012.02.01. 00:54:08

Ne erről beszéljünk már ,hogy ez jó vagy az jó aki ide ír negatívumot is mint én is szoktam én nagyon szeretem az Operát nem tudok nélküle élni:D.

Megint feldobom a témát bár anno senki nem reagált rá mi lenne ha Opera 12 megjelenne és megünnepelnénk,hogy ez is megtörtént.Hm????

Mesant 2012.02.01. 06:59:37

@Jail: Ugyanígy gondolom, akármilyen bugos, rapszodikus, omlós és néha egy helyben topogós fajta is, nem cserélném el más böngészőre :D

Mesant 2012.02.01. 07:05:21

Nem reklám céljából mondom, de az oldalunkon Altrix barátom tollából cikksorozat indult a böngészők svájci bicskájáról az Operáról.

Dzsini 2012.02.01. 07:38:10

Egyik kedvenc vesszőparipám az oldalra helyezett fülek lehetősége - ami egy szélesvásznú monitornál szerintem természetes lenne (kevés oldal használ 1000-nél több pixelt szélességben, HD környéki monitor pedig van már van sok), nálam a tálca és a tabok is rögtön oldalra kerültek amint 16:9-es lett a képernyő.
Operában régen van ilyesmi, ráadásul a visual tab kevés fülnél még gyorsítja is a használatot, Firefoxban bővítményként eléggé bugos volt legutóbb (bár a csoportosítás a tab tree vagy milyen nevű kiegészítőben legalább állítható volt, régen próbáltam), a Chromeból pedig a 16-os verzióval egyszerűen egy szó nélkül kiszedték, pedig bekapcsolható volt, jól működött.
Safarinál, IE-nél nem tudok ilyen lehetőségről.

Tebi 2012.02.01. 10:00:50

@penge™: Az utakat sajna nem azért nem javítják ki, mert a többség úgyis traktorral jár, de egyébként tetszik a hasonlatod :D

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2012.02.01. 16:34:43

@penge™: Te komolyan gondolod, hogy a DW miatt vagyok kiakadva az Operára?(A
pont abban fut a legszebben, és legsimábban) Rohadt sokat szívtunk így is DW "optimalizálásával" finoman szólva házi project az egész DW, De nem azzal van bajom Opera alatt kifogástalan minden funkció.

Az imgur (talán legjobb képmegosztó) működésképtelen opera alatt, megvagyok halva nélküle, noob.hu-val járassam magam?

Hanem azzal, hogy PL drag and drop miatt egy sor modern weboldalt kapásból nem tudok használni. Ott az AirDroid nevű HTML5 csoda, azt sem tudom használni Operával még szakadt IE9 el is megy. Olyan alap oldalakkal is baszakodik mint a Facebook Twitter Google Térkép vagy Naptár.

Ne várj egy konkrét url listát, mert tipikusan olyan hibák amik akkor jönnek elő amikor elkezdek netezni és hopp még egy oldal ami megfektette az operát, nem is foglalkozom már vele hogy feljegyezzem.

Én nem arról beszélek hogy be se jön az oldal, mert az elég ritka hogy szétesve találkozzak valamivel. Olyanokkal van bajon, hogy szaggat mint a rohadt élet, recseg ropognak a görgetések, és ez az nem működik. Főleg a legfontosabb dolgok szoktak szétesni opera alatt. Minden mai piacon lévő böngésző megbirkózik minden oldallal, csak az opera akkora szutyok trágya hogy még mindig szerencsétlenkednek ilyennel 2012-ben is még van olyan szó, hogy oldalkompatibilitás.

Szóval az ilyen szarok miatt nem lehet böngészni, mert mindig le kell állnom szakarodni megbütykölni a rohadt oldalt, végig kapcsolgatni a user js-eket meg a kiegészítőket, hogy nemár az akadjon össze valamivel, utána benézni a profilomba hogy nem szarta e bele magát megint.

Ezek helyett én úgy döntöttem nem szarakodok tovább a bütyköléssel, hanem egy Google Chrome nevű szerkezetbe inkább bepötyögnöm amit szeretnék látni és megjeleníti nekem és az utólagos bütyköléseket is elvégzi helyettem. Takarodjon az Opera a faszba ameddig egyetlen problémás oldal is van benne és a másikban nincs. Engem nem érdekel, hogy ki hibázott, én a böngészőtől várom el, hogy kezelje a helyzetet és oldja meg ne nekem kelljen rugdosni, ha kell ismerje fel minek maszkolja magát vagy csináljon amit akar, de elegem van az egészből.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.02.01. 16:49:29

@Nameless®: Arra céloztam vele, hogy ha van egy weboldalad, akkor nem okozhat túl nagy problémát egy-két CSS szabály. Ellentétben egy átlaguserrel.

Imgur: Nálam működik a képfeltöltés a b1256-ban, most próbáltam ki.

Drag and drop: Working Draftokat nem használ túl sok oldal. De remélhetőleg támogatva lesz majd ez is Operában. De látod, ez a durva. Hogy míg egy rakás oldal (például az az ótvar PH) még mindig képeket használ border-radius helyett, addig ilyen kísérleti dolgokat, mint Drag and Drop JavaScript fallback nélkül alkalmaznak oldalak.

Twitterrel mi a baj?
Google Maps-szel mi a baj?
Calendarral mi a baj?

A Facebook hibáról tudnak és a legújabb browser.js már javítja is. Hamarosan lesz Core javítás is hozzá.

"végig kapcsolgatni a user js-eket meg a kiegészítőket, hogy nemár az akadjon össze valamivel, utána benézni a profilomba hogy nem szarta e bele magát megint."

Ezt sajnos bármelyik böngészőt használod be kell nyelned. Vagy lemondanod a kiegészítők/userJS-ek által nyújtott kényelmi funkciókról.

"én úgy döntöttem nem szarakodok tovább a bütyköléssel, hanem egy Google Chrome nevű szerkezetbe inkább bepötyögnöm amit szeretnék látni és megjeleníti nekem és az utólagos bütyköléseket is elvégzi helyettem. Takarodjon az Opera a faszba ameddig egyetlen problémás oldal is van benne és a másikban nincs."

Ezesetben köszönjük, hogy ezt megosztottad velünk, de az eddigi hozzászólásaid arra engednek következtetni, hogy a Chrome-mal sem vagy 100%-osan megelégedve. Mert ha nem hiányozna az Opera, akkor nem éreztél volna késztetést, hogy fikázd. Azért fikázod, mert hiányzik a többlettudása a Chrome-mal szemben és ezért zavarnak a zavaró hibái.

Erre szoktam mondani, hogy mindenki döntsön egyéni preferencia alapján. Van, akinél a Chrome jöhet szóba, van akinél a Firefox, van, akinél az IE9, van akinél az Opera.

Én személy szerint nem vagyok hajlamos arra, hogy "csakazértis" bosszúból használjak más böngészőt, mert magammal baszok ki, nem az Opera Software ASA-val. És pont ezért zavar, ami zavar, mert a többi böngésző számomra jóval szarabb, mint az Opera, még ha adott funkciókban jobb is, összességében elmarad.

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2012.02.01. 17:01:01

@penge™: Nem szándékos "fikázásról" legalábbis nem fikázni akarok, csak dühöngök, hogy mindig máshoz kell nyúlnom. Most is Opera alatt vagyok, telefonon is az Opera az elsődleges böngészőm.

r - O - hadtul hiányzik egy igazi ütős jó Opera kiadás már.

Nem tudom volt e valakinek Polski Fiat a tulajdonában vagy családjában. Na Operázni pont olyan. Állandóan alatta fekszel még télen is, szidod még az anyját is, hogy végre elinduljon.

KB 5 évente úgy ahogy van lerohad a küszöb meg a sárvédők, ez Opera alatt sincs másképp ott is takaríthatom a különböző ini fájlokat, meg a skint is gittelhetem.

Viszont az a rohadt autó olaj nélkül is működik, és valahogy rohadtul nem akar megdögleni bármit csinál vele az ember normális keretek közt.

A rengeteg szívás után az ember mégis úgy gondol vissza a kispolszkizásra hogy hú de jó volt azért amikor pöfögött az udvaron 2 óra bütykölés után.

Az ember fájó szívvel adja oda és örömmel gondol vissza rá. Így vagyok az Operával is. Szeretem, a céget is, csak nem értem hogy miért nem figyelnek oda a felhasználóikra. (nem egyszer töltöttem már ki a kérdőívjüket, küldtem visszajelzést, bugreportot stb. - csak hogy ne az legyen hogy én csak várom a sült halat)

Na azthisem most odabasztam a böngészők Ferraria hasonlatnak, és lekispolszkiztam, :D :D:D

MosoMasa 2012.02.02. 09:47:40

@penge™: Ez a példa csak azért fals, mert jelen helyzetben az úthálózat adott - az olyan, amilyen. Az autódnak ahhoz kell igazodnia, hogy a felmerülő akadályokat a lehető legjobban küzdje le és ha autópályára kerül ott is képes legyen megfelelően haladni. A ferrari nem életképes autó ilyen szempontból és nem is a köznek készült, aki olyat vesz az vagy tudja mire veszi, vagy magára vessen.
süti beállítások módosítása