Magyar Opera

Apróbb javítások a 11.61-hez (b1234)

Las Vegas-i CES kiállítás ide, hardvergyorsítás oda, webkamera-kezelés amoda, az élet nem áll meg és a szorgos hétköznapok folytatódnak. Elvégre nem lehet mindig csak "nagyot álmodni", leginkább a már meglévő csiszolásával juthatunk a tökéletesség közelébe.

Ennek szellemében ma kiadták a leendő Opera 11.61 hibajavító, stabilitásnövelő kiadás újabb előzetesét, amiben - meglepetés! - hibajavító és stabilitásnövelő változtatásokat találunk. Ugyan nem sokat, de legalább hasznosakat. Például sokaknál előfordult, hogy egy rosszul formázott gzip tartalom miatt nem érvényesült a CSS, ami esetenként eléggé szétszórt (és ronda) oldalakat eredményezhetett.

  • CORE-42565 fagyás a 3025 háttérképek alkalmazásakor (???)
  • CORE-43307 nem gyorsítótárazza az érvénytelen userJS forrásfájlokat
  • CORE-42991 CSS-t nem alkalmazta a hibás gzip tartalom miatt
  • CORE-42472 képre hivatkozó biztonságos iframe nem biztonságossá teszi az oldalt (Paypal kijelentkezés ("checkout") probléma)
  • CORE-43506 az application/x-www-form-urlencoded-höz kapcsolódó POST kérések mindig két csomagban kerültek elküldésre
  • CORE-43173 Incorrect value of elements in ArrayBufferView created with byteOffset to an ArrayBuffer
  • DSK-353403 Unite-hoz köthető fagyás
  • DSK-346438 Opera Turbo eszköztippek többszöri ismétlése
  • DSK-354552 fagyás kilépéskor (regresszió a korábbi előzetesben)

Az új előzetest a Desktop Team blogbejegyzésében szereplő linkekről tudjátok letölteni.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr113537793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

janihunk 2012.01.11. 23:31:05

12.00 ból mikor jön már új build?

Mihics Zoltán (Med1on) 2012.01.11. 23:38:23

@janihunk: Amit lehet tudni, hogy még januárban elkészül a 11.61 stabil kiadása, legalábbis így tervezik.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2012.01.11. 23:45:04

@janihunk: Nem tudom, lehet, hogy már holnap, lehet, hogy csak a jövő héten. Vagy akkor sem... :P

ui: Fogadjunk, hogy Twitterről találtál ide! :)

janihunk 2012.01.12. 07:47:28

@cousin333: SG-ről, de miért lényeges ez? A válaszokat pedig köszönöm.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.01.12. 20:56:18

24 napja nincs új 12.00 snapshot. Ez már tényleg nagyon durva.

RaidX 2012.01.13. 08:14:55

Opera-Labs-Camera-12.00-1232.exe :D

Én az x64 folytatását várom!

Zsüi_ 2012.01.13. 11:54:08

@penge™: Ebből nagyjából egy hét szabadsággal telt el.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.01.13. 12:16:48

@Zsüi_: De nem mindenkinek. Vagy már ott is elkezdődtek a kényszer szabadságolások? :-)

Meg különben is. A 10.50-nél már január 1-én új snapshot volt. Azóta mi változott? Kevesebb a hindu (és akik még nem ünneplik a karácsonyt) fejlesztő? :D

Jail 2012.01.13. 17:50:45

@penge™: Szia!Ghostery-be pontosan mit kell beállitanom és,hogy?Nem értek sajnos hozzá azért kérdezem

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.01.14. 10:26:45

@Jail: Semmit. Feltelepíted, bejelölöd azokat a checkboxokat a varázslóban, amik kellenek (ha nem kell buborék a position: fixed bug miatt, akkor azt értelemszerűen kicheckboxolod), ha valamit globálisan engedélyezni akarsz (mondjuk Facebook Like), akkor szintén kiveszed a pipát onnan, ha oldalspecifikusan akarsz (mindent) fehérlistázni, akkor oldalspecifikusan letiltod az Opera beállításaiban a tartalomblokkolót az adott oldalon, mivel a Ghostery is URL Filter API-t használ.

Teddy Beer 2012.01.14. 23:28:25

az m2-t kene csiszolni, ha mar sikerult elcseszni. azt se tudom oszinten kijelenteni, hogy a bughalmazt leszamitva jok lettek az ujitasok. stabilitas pedig egyertelmuen rosszabb lett, szoval ajanlom nekik hogy kamera, 64 bit meg a gagyi 12 helyett takaritsak el a szemetuket a beta kiadasok lezarasa helyett.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.01.15. 00:11:03

@Teddy Beer: Mi bajod vele?

A 64 bit nem gagyi, ahogy az OOPP sem. A kamera igen, de valaki biztos hasznát veszi. Ha más nem, akkor majd a Google meg a Facebook célzott marketinges partnerei. :D

Viszont lassan tényleg nem ártana már belepakolni az újításokat valamelyik snapshotba, mert ennek így nincs értelme. Ha nem elég stabil, akkor nyissanak egy új fejlesztési csatornát, de így követhetetlen. Felteszi az ember a Labs-t, majd utána kijön 2 új snapshot a Labs-os fícsör nélkül, viszont csomó bugfixszel. Aztán a Labs-ot nem frissítik.

Vagy a másik eshetőség, mikor 2 Labs is megjelenik, mire frissül a snapshot vonal.

- Opera Reader (ez már a Labs-ban is elég stabil volt)
- x64 és OOPP: Erre még gyúrhatnak, de lassan ez is jöhetne, elvégre ennek kéne a főattrakciónak lenni (a hardvergyorsítás mellett, ami már annyit késett, hogy szinte alapnak számít).
- getUserMedia nem érint, de elfér.
- Akkor már a position: fixed bug javítása is mehetne (számomra ez már-már egyenértékű egy komolyabb fícsörrel :D)

És ennyi elég is, utána gyúrhatnának a 12.10-re.

Teddy Beer 2012.01.15. 09:39:32

nem letezo mailek, amelyeket csak olvasottnak jeloleskor tuntet el a listabol, ugyanez megy az rssnel is. a masik a random fagyasok amit most a felulet valtasaval sikerult elohoznom. ami a fo problema, hogy a nagy ujitgataskor, aminek hatasa kvazi zero, mert ugyanugy hasznalom mint elotte, de legalabb a betolteskor kitalal nekem extra uzeneteket. szoval elfeledkeztek olyan dolgokrol mint az rss es a mail elvalasztasa ami igy a tab rogzitesnek extra ertelmet adna, mert mas gomb vagy akarmi nem eri el azonnal ezeket es egereszni kell.

ZeGa 2012.01.15. 10:17:14

@Teddy Beer: Nálam is tragikus volt az M2, míg újra nem telepítettem az egész gépet. Most már minden jó és még az rss-eket sem jeleníti meg a leveleknél. Remélem nem kiabáltam el és minden így marad. :)

Jail 2012.01.16. 01:31:24

@penge™: Szia!
Szerinted elég csak az ajnász listája?Pl easylist vagy fanboy?Előre is köszi a választ

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.01.16. 14:11:15

@Jail: Egyéni preferenciafüggő. Milyen oldalakat látogatsz, mennyire utálod a reklámokat, mennyire hatékonyan szűr azokon az oldalakon, amiket látogatsz, szemben azokkal a "felesleges" címekkel, amikkel sosem találkozol, de ezáltal nagyobb lesz a szűrőlistád, ezáltal lassabban indul a böngésző (nem számottevően) és több címet kell ellenőriznie minden oldalbetöltésnél (szintén nem számottevően).

Jail 2012.01.16. 15:27:54

@penge™: Hát sok oldalon járok belföld és külföldi oldalokon is járok.

ajnasz.hu/adblock/recent

Ez lenne a lista.Megtudod nézni,hogy jó?Te azért ebbe jártas vagy nem kicsit.

atomgoa 2012.01.16. 20:06:27

nem ehhez a buildhez kapcsolódik a gondom, bocsi, rss olvasóban van két bibi:
1 - ha aznap először nyitom az olvasót, az adott csatorna jóval régebbi hírén van a "kurzor" és mindig feljebb kell görgetnem az aznapi posztokhoz - hogyan oldhatom meg?
2 - azoknál a posztoknál, ahol beágyazott videó van, nem minden esetben lesz látható a teljes oldal a nézet oldalon, hanem görgetni kell lefelé - ez néha jelentkezik csak, tehát ugyanazon a csatornán ugyanaz a poszt egyszer jól, egyszer pedig rosszul jelenik meg
bocsi, hosszú volt

ui: 11.61, win xp és 7, korábbi buildeken is voltak ezek a jelenségek
köszi, ha esetleg van vmi tipp

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2012.01.17. 18:37:19

Pár napja folyamatosan használom a 11.60-at.(48 órája nem volt bezárva) Egész jól fut, annyira kedvet kaptam hozzá, hogy most a telefonomon is az Opera Mobile az alapértelmezett böngésző.

Nagyon jól sikerültek a dolgok a motorháztető alatt. Hülyére veri sok helyen a Chrome-ot pedig az HW gyorsított meg minden extra. Most majdnem elégedett vagyok.

Valaki nem tud valami javítást az imgur.com ra? Jöhet bármi. Extension UserJs stb.

Jail 2012.01.17. 19:15:26

@Nameless®: Vissza tértél?:D
Körbe nézek neked mi apálya.Oks?
Te mit használsz Operába adblockot vagy mit pontosan?

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2012.01.17. 19:17:33

@Jail: Az évek során összeszedett urlfiltert, hosts fájlt, és az Opera Adblockot fanboy meg hufilterrel. :D:D (bomba biztos)

El sem mentem, csak kivettem elsődlegesből az Operát.

Mihics Zoltán (Med1on) 2012.01.17. 23:10:04

@Nameless®: Pontosan mi lenne a probléma az imgur.com-on? Lemaradtam vmiről? :D

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2012.01.17. 23:14:47

@Med1on: Konkrétan nem lehet képet feltölteni :D A Drag and Drop hiánya még hagyjad.

Mihics Zoltán (Med1on) 2012.01.18. 00:14:20

@Nameless®: Mondom mi a poén. Nálam se jó, ellenben egy full alap 11.60-al működik a feltöltés. Szal én is keresem most a hibát. XD

Mihics Zoltán (Med1on) 2012.01.18. 00:26:26

@Nameless®: Mac OSX Font Rendering. Nálam ez a bűnös. Ha be van kapcsolva nem tölt fel, ha kikapcsolom működik a képfeltöltés. Innentől már csak egy @exclude kell.

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2012.01.18. 00:49:44

@Med1on: Hát nekem nincsen ilyen kiegészítő felrakva.

Jail 2012.01.18. 18:50:23

@Nameless®: Az Opera miben veri a Google Chromet?

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2012.01.18. 18:55:30

@Jail: Oldal kompatibilitás, stabilitás, indulási sebesség.

Nekem még nem volt olyan oldal ami ne működne Chrome alatt. Opera alatt állandóan belefutok valamibe. Ez fő indok ami miatt soha nem tud huzamosabb ideig elsődleges maradni. A gyors kiadási ritmus miatt verhetetlen az Operával szemben, mindig van egy új funkció, egy kis csiszolgatás stb. Tényleg érzed, hogy fejlesztik ami alattad van. Vannak hülye dolgai, de szerintem sose fogok váltani már Chrome-ról semmire. Főleg amióta van natív smooth scroll.

Jail 2012.01.18. 19:18:30

@Nameless®: Opera, Oldal kompatibilitás, stabilitás, indulási sebességbe veri a Chromet?Használod a fimorgörgetést a Chrome-ba?Nem instabill?

myshowroom.tv/home

Én játszottam hallgassátok Justmusic:D

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2012.01.18. 19:24:05

@Jail: Hol? Hát látod az igmur-sem megy vele. A google szolgáltatások fele nem megy rendesen. Olyan oldalakkal amik egy kicsit is ügyeskedve vannak már nem hajlandó menni.

Nekem a Chrome csak akkor omlik össze, ha szándékosan kilövögetem a folyamatokat a taskmgrbe.
Minden extra stabil. Amiatt is használom.

Opera meg bezárás után ott marad és ha kilövöm azt kockáztatom, hogy az egész profil mappám elmegy (nem egyszer volt már rá példa). Látszik is hogy a 11.60-ban már van force start funkció pont emiatt. Egyszerűen széthullós feelingje van.

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2012.01.18. 19:30:20

OMG... Ne haragudj Jail, annyira fáradt vagyok félre olvastam, és azt kezdtem el ecsetelni miben jobb a Chrome mint az Opera. LOL

Helyesbítek:

Az Opera a kényelmi funkciókban jobb mint a Chrome. A felület sebessége, és testre szabhatósága messze a legjobb. A billentyűparancsokat oda állítod ahova akarod. Az M2 mail a speed dial mind jobbak (bár a speed dial még ennél is jobb volt régen). A finomgörgetése is jó az Operának, bár a fixes hátterek meg a lebegők megfogják mint a szar.

Az Operával te irányítod a webet, ott tényleg azt csinálhatsz amit akarsz, olyan dolgokat is be lehet állítani, mint formázhatja e az oldal a görgetősávot. Az Opera Config oldalon meg kb mindenbe belenyúlhatsz. Az opera a legtakarékosabb böngésző és csak abban vannak a turbo-hoz és unitehoz fokható innovatív funkciók. Csak kár hogy böngészni nem lehet vele.

Jail 2012.01.18. 19:41:45

@Nameless®: Egyetértek veled én is áttértem jó pár hete ezért csodálkoztam ,hogy ez fordítva kéne lennie :D

Jail 2012.01.18. 19:54:27

@Nameless®: Nálad is lassabban jönnek be a lapok az Operánál?

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2012.01.18. 19:57:24

@Jail: Telepítés pillanatában szuper gyorsan. Majd egy bezárás után csak gondolkodás után, meg érezhetően küzd vele a böngésző. Ha kipucolom az beállításokat akkor kicsit gyorsul majd megint belassul.

Fos a gyorsítótár kezelése.

legrady90 (törölt) 2012.01.19. 09:31:30

Egy vélemény és problémamegoldás kérés:

Ha én nem ismerném az operát, de ki szeretném kapcsolni a Helyesírás ellenőrzést (vagy bekapcsolni) akkor azt h tegyem meg?

Gondolom először végig nézném a beállításokat, mer ott belehet állítani a dolgokat elvileg.(de amit általában be akarok állítani, azt úgyse tudom ott..). Mivel látom h nincs a beállításokba, hátha a menübe találom. De én ott sem találom. Hol állítsam be, ha épp pl gyorshívó van előttem? (arra célzok, h nincs olyan rész, ahova gépelni lehet) Vagy az én logikám rossz h miér akarom kikapcsolni a helyesírás ellenőrzőt, amikor épp nem is írok?

Amúgy azért akartam kikapcsolni, mer pl. amikor facebookon állapotfrissítésnél kiakartam írni, h "te fos operaböngésző" 10 másodperccel késöbb iródik csak ki, szép lassan betünként gépelödik be.. (ezt kiporbáltam másik gépnél szintén operával, ugyanúgy fos. Utána mind két gépnél chrommal: probléma nélkül kiírta ahogy gépeltem, h te fos operaböngésző)

A problémámat a helyesírás ellenőröző kikapcsolás sem oldotta meg, csak ötletként akartam kikapcsolni.

Mi lenne a megoldás tisztelt szerkesztőség vagy aki tudja?

legrady90 (törölt) 2012.01.19. 09:32:46

@legrady90: nem a cikk címében lévő verziót használom, hanem még a kiadott 11.60-at.

Dzsini 2012.01.19. 09:44:22

@legrady90: Sajnos a teljes beállítások-részleg alapvető újragondolásával már sok éve tartoznak - talán azért nem foglalkoznak vele olyan sürgősen, mert megvan rá az adatuk, hogy a felhasználók mekkora része néz egyáltalán rá a beállításokra (elenyésző, telepítés után talán egyszer, de az átlagos felhasználó a közelébe sem meg).
A helyesírásellenőrző beállítása teljesen logikus helyen van a szövegdoboznál, de igenis kellene egy más lehetőség is rá, pont amiatt, amit írtál. Rengeteg mindennel így van, a megjelenés és a beállítások szerintem is az egyik legelavultabb része a böngészőnek (egyáltalán az, hogy külön van választva a kettő, plusz külön a gyorshívó, helyesírás, bővítmények, és így tovább - zűrzavar).

legrady90 (törölt) 2012.01.19. 10:01:08

@Dzsini: sztem is logikus helyen van, szó sincs arról, h rossz az, h vmi opció ott is megjelenik, ahol épp szükség van rá.
Hát azér nem nyitják meg sokan, mer vannak akik nem foglalkoznak a beállításokkal (de én pl azzal kezdem egy porgram megismerését majdnem, h mit tudok beállítan, h még gyorsabb, vagy számomra jobb legyen) és vannak akik már tudják h nemtudják beálítani ott amit beakarnak.

legrady90 (törölt) 2012.01.19. 10:27:21

@Dzsini:
Vagy akkor nevezzék át a menüben azt a részt h "Beállítások", mer ezen a néven elég félrevezető.

Addig ne hívják így amíg nemtudom "beállítani" (szó szerint ráadásul) amire máshol mégis van beállításopció.

Régen akármit akartam beállíttatni operába, a Beállításokat nyitottam meg alapból, mer nálunk Kemenessömjénben így logikus. De aztán láttam h se a megjelenést, se az eszköztárakat, se a szinkronizálást nemtudom ott "beállítani" (jé megin szoszerint) meg sorolhatnám..

@Aki tud segíteni: magyaropera.blog.hu/2012/01/11/aprobb_javitasok_a_11_61_hez_b1234/fullcommentlist/1#c15557605 ebben a kommentbe írt porblémám még sajnos mindig él.
Szerencsére nemvok aza fajta aki verseket vagy hosszu idézeteket irogat posztol az üzenőfalra. :D

Jail 2012.01.19. 15:49:31

Azért ez már ciki Opera 12-ügybe bazeeeeeee

MosoMasa 2012.01.19. 17:41:42

Ma dél óta a facebookon az opera halódik - hozzászólásokkor, vagy állapotjelentéskor alig tudok írni ... és ez minden gépemen így van.
Létezik?

Mesmoryser 2012.01.19. 17:45:45

@legrady90: nem tudom mi, lehet a probléma, ilyennel még nem találkoztam. Tiszta telepítésnél is ezt csinálja? (Elindítod a telepítőt, választasz neki egy könyvtárat és USB telepítés móba állítod.)

legrady90 (törölt) 2012.01.19. 18:46:24

@MosoMasa: sztem elég szánalmas lenne az operától, ha félév használatot nem bírna ki új, tiszta telepítés nélkül. Bár mivel 5-6 éve használom (akkoriban meg voltam elégedve az Operával) és van szinkronizálási lehetőség, jelentősebb új verzióknál szoktam tiszta telepítést csinálni. (Windowst is kb félévente, de legalább évente újratelepítem, mer úgymond elhasználódik:D)
Nemtom mér ragaszkodok az operához, mer rengeteg negatív van benne, amik alap hibák, jó pár ami átlag felhasználókat is érintik (tudom, mer 3 testvérem is átlagfelhasználó) és sztem ezér is nemtudja felhasználótáborát erősíteni az opera, na meg a marketing, meg jó pár dolog közrejátszik saját hibájukból. Ha érdekel vkit, felsorolom őket:D

MosoMasa 2012.01.19. 19:36:13

@legrady90: Namost nem tudom miről beszélsz. Nem tudom miért kellene megmagyarázni ki miért használ ezt vagy azt. Ennyi erővel én is kijelenthetem: nem értem miért használsz ezt vagy azt - mert mindnek van hibája.
Az emberek különböző módon öltözködnek, más autót vesznek, más nők/férfiak tetszenek nekik, más a kedvenc ételük... és egy szavad nem lehet, hogy nem a te izlésednek megfelőlen viselkednek, vagy öltöznek. Nem hinném hogy bármiért is a te nézeteidet kellene követnie bárkinek is.
Nem így gondolod?

MosoMasa 2012.01.19. 20:07:33

Valami a javában lehet, mert ha kikapcsolom, akkor jó ... csak akkor azoldal nem működik.

Jail 2012.01.19. 20:50:17

@legrady90: Egyetértek veled maximálisan és azért adok még egy esélyt az Operának de a 12-ig ha az is szar lesz váltok de mikorra kész lesz újból kari lesz :D.Addig Chrome:D

zephon 2012.01.19. 20:55:20

@MosoMasa: nekem is haldoklik facebookon, görgetés lassú, hozzászólás írása, kereső mezőbe történő írás nagyon lassú stb...
plusz most már egy ideje azt csinálja, hogy a youtube-os (html5) videoknál, ha nagyon korán nyomok mondjuk egy vissza gombot (amíg még csak feketeség látszódik a lejátszóból), akkor 50%-os CPU, no reaction, és process kilövés segít csak... és nemrég volt újrahúzva, minden opera mappa törlésével.
nem tudom, hogy mi van mostanában az operával, de elég aggasztó, szerintem nagyon negatív az irány...

MosoMasa 2012.01.19. 21:16:58

@zephon: Pontosan ugyanez YT-n is - csak nekem egyszerűen nem tölti be többet a videót, új lapot kell nyitnom.
A fb-n a z elmult héten nagyon sok újítást változtatást rendeztek, nyilván ezzel van összefüggésben, de mondjuk elég zavaró.

MosoMasa 2012.01.19. 21:57:39

A magyaroperának miért nincs facebook oldala?

legrady90 (törölt) 2012.01.20. 00:12:31

@MosoMasa: @MosoMasa: Namost nem tudom miről beszélsz(..)

Na most le kell írjam még egyszer h értsd?
1.Nemtudja fb-ot kezelni az opera 2.Félrevezető a "Beállítások" szó a menübe,
amit már megszoktam, de alapesetbe agyatlanságra utaltat. amúgy
mint írtam:"Egy vélemény és problémamegoldás kérés:" Egyértelmű melyik-melyik.
Egyáltalán nem így gondoltam ahogy értetted te.. Ez egy fórum nem? (ennyi ésszel akkor nemtom mér kell megmagyarázni h mi a véleményed a véleményemről, és mér kéne elhinnem, h a te kis érved a nyerő.)
Nem így gondolod?

legrady90 (törölt) 2012.01.20. 00:16:04

halkan megjegyezném: problémára még mindig nem kaptam kész megoldást, de Mosó Masa kiosztana

MosoMasa 2012.01.20. 00:34:20

@legrady90: Jobb klikk a szövegmezőben, és alul "Helyesírás ellenőrzés".
Egyébként a Beállításokban is benne van a Böngészés alatt.

Egyébiránt nem tudni miről írkálsz.

legrady90 (törölt) 2012.01.20. 00:50:02

(Nem tudtam h ez a hozzászólásfal vagymi nem való erre.)
"Egy vélemény és problémamegoldás kérés:"-kezdtem így. Egyértelmű melyik-melyik."-folytattam. Ezek szerint tévedtem. Nem ez a probléma, ha nem látnád.
na és ha ottvan mégis a Menü-Beállitások-Beállítások...-Haladó-Böngészés-0 részbe az úgy tökéletes? (bár ottvan, az a lényeg). Miss Opera a barátod/barátnőd, de néha beszo-at? tényleg ottvan, egy porbléma kipipálva. Mindjárt felkelek a székemből, és örömtánccal vigadok.
Visszatérve, h nemtudtam, h ez nem fórum, akkomeg ne írogasd a magasságos gondolataidat.

legrady90 (törölt) 2012.01.20. 01:08:14

Ugyanezért utáltam meg az új WLM messengereket is így utólag belegondolva. Most kikapcsoltam a Javat a MosoMasa is porobálgatta, igy elviselhetőbb, de elég cinkes h ez a megoldás, továbbra is várom a megoldást.. Vagy váltsak chromra?

zephon 2012.01.20. 20:56:22

@MosoMasa: nálam most a facebookos probléma megoldódott, pedig nem csináltam semmit. Mondjuk nem akarom elkiabálni, lehet, hogy újraindítom az Operát, és megint ugyanaz lesz.

MosoMasa 2012.01.20. 23:18:04

@zephon: Valamit a kódba tehettek be, mert ahogy olvasom a opera teamon sokaknak már régebben előjött, nekem tegnap ... nem egyszerre módosulnak a dolgok.
Egyébként a chat ikonjainak, vagy maga a chat szkripte csinálja - ha azt kitütöd, akkor jó. Én reloaddal csinálom: reload és amint megjelenik a lap, le is állítom, íígy üzenetet tudokírni rendesen... mást nem annyira, attól függően a többi skriptből mi töltődött be.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2012.01.20. 23:25:44

@zephon: Az Opera 12-nél már frissült a browser.js fájl, gondolom abban van a javítás. A 11.61-emnél még nem frissült.

Az aktuális verziót itt írja ki: www.opera.com/docs/browserjs/

legrady90 (törölt) 2012.01.21. 16:09:27

kepfeltoltes.hu/120121/opera1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/120121/opera2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/120121/opera3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Aki használja az operát, sztem már megsem lepődik, h jéé mi történt, ez h-h bejött? Megszokta.
Persze minden programba lehet hiba, és kifagyhat. Az elő képnél a hibamegoldás h így fagy ki, és nem úgy, h 10 percig nem tudok a géphez nyúlni, jobb, bár néha mégis kénytelen vok feladatkezelővel kiiktatni az opera.exe-t.
A második képnél az "Üdvözli az opera" ablaknak sztem terv szerint csak akkor kéne bejönnie, ha a felhasználó nem a kilépésre vagy X-re kattintva lép ki. mégis túl sokszor kezdem így a böngészést.
Ahogy a harmadik képen látott ablakkal is szoktam kezdeni a böngészést gyakran, és aki nem ért angolul és az operához, azt se tudja h miért. (tapasztalva akkor jön be ez, ha a feladatkezelő - folyamatokba indokolatlanul ott van az opera.exe) Ott van egy gomb h "Force Start", az mit csinál? mér nem alapból azt csinálja ha baja van, mer engem nemérdekel a porgram nyomora, csak böngészni akarok?

(MosoMasanak üzenem, h most is a véleményemet írom, nem állítom, h nem tudhatok rosszul valamit, és örülök ha valaki fel is világost arról, h rosszul tudtam. Annak még jobban örülnék ha vki megoldást írna a problémákra, ha nem az a megoldás h vegyek új gépet, vagy váltsak böngészőt, mer ezekre magamtól is rájövök, de nem ezér irtam ide. Lehet nincs más megoldás?)

A Facebookon lehet egy fokkal jobb, de még mindig nem az igazi böngészni operával.
@Jail: Én is a 12-es verziót fogom utoljára kipróbálni operából egy darabig, ha nem javulnak az alap hibáik. Aztán lehet addigra már nem is fog érdekelni opera, ha elégedett leszek Chrommal vagy más böngészővel.

Mesmoryser 2012.01.21. 19:15:59

@legrady90: Most konkrétan melyik problémára keresed a megoldást? A Facebookosra? Vagy a három feltöltött csatolt képre vonatkozólag? Esetleg a beállítások hülye elrendezését oldjuk meg? Mire írjunk megoldást?

Egyébként én az összeomlás utáni dialógussal elég régen nem találkoztam, kilőni meg nem is tudom mikor kellett utoljára, talán pár éve, amikor egy flashes térképprogram rendszeresen befagyasztotta, de már javították.
Az "Üdvözli az Opera" ablak például attól jelenhet meg túl gyakran, hogy bezárod az Operát és azonnal leállítod a géped, de az Operának még nem volt ideje bezáródni, ezért a Windows kilövi. Ilyenkor megjelenik következő indításkor.
A harmadikat én még sosem láttam.

Hozzáteszem, hogy nem csak szökőévente használom az Operát, minden gépemen, Windowson, Linuxon, mobilon Opera fut, de ennyi problémával én még nem találkoztam, mint amit te írsz. Persze nem is azzal kezdem telepítés után, hogy olyan beállításokat állítok át, ami azt sem tudom micsoda, de biztos gyorsabb lesz tőle az Opera... Szóval a hiba az Ön készülékében/beállításaiban keresendő.

legrady90 (törölt) 2012.01.21. 21:27:17

@Mesmoryser: köszönöm válaszod. E problémák közül elsősorban arra kerestem a megoldást, h nem tudok jól Operával böngészni (pl Facebookos problem). Ezér írtam ide erre az oldalra. Második fontosságú sztem a 3 feltöltött csatolt képre vonatkozó, és harmadik a beállítások hülye elrendezése, ami nemis zavarna ha a másik kettő nem jelentkezne, mer akkor nemkeresnémrá a beállításokba a megoldást.
Az "üdvözli az opera" ablakkal kapcsolatban igazad lehet ahogy belegondolok, mer úgy szoktam kikapcsolni a gépet hogy start-leállítás (vagy kikapcsoló gomb), tudván/feltételezvén, h a windows bezárogatja a futó folyamatokat/alkalmazásokat és nem kilövi. Vagy ha kilövi szól/mutatja egy ablakban. (lehet mutatja is, csak onnantól nemérdekel a windows kínja sem, ahogy rámentem a leállításra. Oldja meg.
Nem állítok át olyan beállításokat, ami azt sem tudom micsoda, csak ami felesleges számomra, és úgy érzem a böngészőnek se rossz a hiánya (vagy inkább jobb). Persze mivel nem én írtam az operát, ebben tévedhetek. Na akkor elmondom a beállítást, mit csinálok amikor felteszem a friss, szűz Operát, hátha tudsz/valaki tud megoldást találni, hogy miér rossz operával böngésznem. Gondolom a beállítások hülye elrendezése miatt nem itt kéne hangot adnom, ilyen témában nem várom el a segítséget. Vagy erre is való ez a blog? Célom a legjobb/optimálisabb beállítás elérése.
- állapotsávot kapcsolom ki,
- az eszköztárról eltávolítom a kulcs- és a házikont.
- szinkronizálok, és miután látom h sikerrel megcsinálta, akkor kikapcsolom (ritkán és operatörlés előtt bekapcsolom) (csak gyorshívót és könyvjelzőket szinkronizálok, másra nincs szükségem, vagyis lenne, de azt meg nemlehet.)
- Beállításokba beállítom kezdőlapot, és hogy azzal induljon az Opera, ha elindul.
- Kikapcsolom a jelszókezelőt az Űrlapok fülnél,
- és alá a rubrikákba a "Keresztnév" és "Vezetéknév" kivételével (azér hagyom ki, mer azt a kettőt együtt ajánlja fel, mintha név lenne.logikus) be írogatom a fontosabb emailcímeket, amiket használok/unk, és ilyesmi dolgokat. Ezt szeretném még szinkronizálni ha lehetne. (Erről eszembe is jutott egy operát érintő problémám, vagy tudáshiányom: alapból mérnem jegyezget meg ilyen dolgokat? Mint a címsornál vagy más böngészőnél. Ha erre megkapom a megoldást, már akkoris örülök. Vagy van ilyen funkció csak nemtudok erről?)
- kitörlöm a felesleges keresőket/gyorshívókat. Beállítom alapértelmezett gyorshívó-keresőnek a youtubot (bár ezt megelőzi, h felveszem keresők közé a youtubekeresőt, és a googlefordítót mint kereső, hogy elég legyen kijelölnöm amit fordítani akarok gyorsan) (erről eszembe jutott h youtubos keresőnél is működhetne az mint google keresőnél, h segít kiegészíteni amit elkezdek írni, de gondolom ez beállításkérdése csak.)
- weblapokfülnél az opera turbonál (alapesetbe kivan kapcsolva, és hagyom is úgy) a részletekre kattintva leveszem a pipát arról a funcioról, h "értesítsen engem a hálózat sebességéről." amugyse modja meg a hálózatom sebességét, csak h lassú. ezzel meg haggyon, mer énis észreveszem, ha lassú, meg látom h a szerver szar vagy a netem.
- Haladó fülnél megnézem h az újrarajzolás nincs 1 másodpercnél kevesebben, mer annál felesleges előbb, ha ez azt csinálja, amit én értek ez alatt (Én úgy értettem h ez az lehet, h ha valamit betöltök, azt 1 másodperc múlva kezdi csak el mutatni, ahogy épp tart, nem azonnal, jobban terhelve a gépet, mer úgysem tölti be 1 ms alatt. Ezt jól tudom h ez a funkciója?) Mást haladóba nem nagyon szoktam átállítani, csak átfutom. Vagy mer nem értem, vagy mer gondolom h ezek lehetnek a legoptimálisabb beállítások, ha a cég így dobja ki nekünk. Max előzményeknél a képek ellenőrzését és weblapok ellenőrözése opciót szoktam állítani, de van h azt is úgy hagyom ahogy opera ajánlja. Azt meg nem tudom h a "gyorsítótár a memóriában" opcióval ha beállítanék mondjuk pl 150MB-ot, jolenne-e, nempórbaltám még ki, akkor most egyúttal erre is várok választ. Még az egérmozdulatokat kapcsolnám ki meg a hangvezérlést. De kivan.
- Megjelenés-be kikapcsolom a különleges effektusok pipát (nem tudva és nem észlelve és hatását)
- az Eszköztárak fülnél már ahogy írtam kikapcsoltam az állapotsávot.
- Kikapcsolom a folyamatsávot is itt. (max ha kíváncsi vok vmire visszakapcsolom a "megjelenés a lapalján" lehetöséggel.)
És ennyi. többi alapbeállítás.
"hiba az Ön készülékében/beállításaiban keresendő." Beállítást tudom orvosolni, új gépre nincs pénzem.
Remélem a 12. verziójú Opera jó böngésző lesz, hűen a márkájához.

legrady90 (törölt) 2012.01.21. 21:48:12

Ezt a kiterjesztést használom egyedül:
addons.opera.com/en/addons/extensions/details/fastesttube-youtube-video-downloader/1.5.4/
Se Levelezőjét, se IRC-t, se Uniteot, se Minialkalmazást (meg nemtom h van-e még vmi) nem használom, ezek nekem feleslegesek operába. max uniteot használnám szívesen, de csak 1 Mbit/s a feltöltésem.

Mihics Zoltán (Med1on) 2012.01.22. 18:32:04

@legrady90: Erről eszembe is jutott egy operát érintő problémám, vagy tudáshiányom: alapból mérnem jegyezget meg ilyen dolgokat? A megoldás: addons.opera.com/en/addons/extensions/details/autocomplete/2.9.0/?display=en

A gyorsítótár a memóriában beállításnál a legjobb az automatikus. Erről bővebben itt: magyaropera.blog.hu/2010/07/13/az_opera_memoriakezeleserol_diohejban

legrady90 (törölt) 2012.01.24. 00:25:56

@Med1on: AutoComplete sajnos 1 nap használat után, alapbeállításokkal használva (még megse nézve a beállításopciókat) sajnos 2 szer tapasztaltam, h nem működik amikor kell. (éves szinten esélyes h 600szor lennék emiatt dühös). De most ahogy írtam (alátámasztásként kipróbáltam még egyszer, h amikor kérdésben forog, hogyan működik), csak akkor kezdett el segíteni az e-mail címem kiegészítésében, amikor már 3 karaktert beírtam. Ennél az opera funkciója megbízhatóbb (ami nem kifejezetten ezt a célt szolgálja), csak kényelmetlenebb.
Ez nálad is előfordul, vagy az én készülékemben van állandóan hiba? (Nem tudva, és nem is tartozik rám, h a kiegészítő vagy opera hibája.)
Ettől függetlenül jó segítséget nyújtottál, csak érdeklődöm:D

Mihics Zoltán (Med1on) 2012.01.24. 18:56:36

@legrady90: Konkrétan én ezt használom: magyaropera.blog.hu/2010/08/24/mukodo_autofill_userjs_operahoz

Próbáld ki, hátha ez majd kezesebben viselkedik.
süti beállítások módosítása