Magyar Opera

Költözik a blog - te is segíthetsz!

Már nem is tudom, mennyi ideje vagyunk itt a blog.hu alatt, elég rég, hiszen még az indulás előtt átköltöztettem a régi blogspotos blogot ide, és az 58-as sorszámmal biztosan benne vagyunk az első tíz még aktív blog között a blog.hu-n. Sajnos a kapcsolat nem volt problémáktól mentes, az elején például a tesztidőszak alatt semmi gond nem volt a felülettel, az éles indulás után pedig hirtelen egy csomó minden nem ment Operában, és ez sokáig nem is változott - de ezt mondjuk már megszoktuk.

Viszont a blog - annak ellenére, hogy mostanában nem túl aktív - egyértelműen kinőtte ezeket a kereteket. Meg is próbáltunk már úgy kb. 2 évvel ezelőtt egy saját domain-re költözni, sajnos azonban ez nem bizonyult egyszerű feladatnak. Lali, mint társszerkesztő, sokat segített ebben: lefoglalta a magyaropera.hu domaint, és elkészített egy Drupal alapú vázat, amit tovább kellett volna szerkeszteni. Ez azonban többszöri nekifutásra sem sikerül, egyrészt hozzá nem értés miatt (egyikünk sem webfejlesztő), másrészt időhiány miatt. A lényeg, hogy két év alatt nem sikerült összerakni az oldalt, úgyhogy ezt most már személy szerint nem is erőltetném tovább. Közben többször is jelentkezett olyan olvasónk, aki szívesen besegített volna, viszont a munka teljes megakadása miatt ez nem jött össze.

Mostanáig.

Úgy gondoltam, megpróbálkozhatnánk újra a költözéssel, ezúttal teljesen a nulláról, és ebben kérnénk a ti segítségeteket. Valamint, hogy érdekesebb és hasznosabb legyen a dolog, mindenki, aki besegít az új oldal felépítésébe, a végén kap valamilyen Operás ajándékot, aki pedig a legnagyobb részt vállalja a költözésben, egy Opera pólóval lesz gazdagabb!

Ezt a posztot azért is készítettem, hogy itt beszéljük meg a részleteket. Lehet ötletelni!

Ha fel szeretnéd ajánlani a segítségedet, ne ijedj meg attól, hogy már többen is felajánlották: egyáltalán nem biztos, hogy ők valóban segíteni is tudnak, amikor szükség lenne rá, így minél többen jelentkeznek, annál jobb.
Ha már felajánlottad a segítségedet, ne sértődj meg azon, hogy nem reagálunk rá azonnal: jelenleg még inkább tervezünk, de amint csinálni is kell valamit, valószínűleg meg fogunk keresni, vagy látni fogod, hogy már be lehet szállni.

Köszönjük!

Feladatok követése

  • CMS kiválasztása - kész: WordPress
  • CMS telepítése - kész: magyaropera.hu
  • Kategóriák meghatározása - hírek, előzetesek, kiegészítők, leírások
  • Főoldal vázlatos tervének elkészítése - válzat
  • Alap téma kiválasztása - Aristo
  • Főoldal elrendezésének kialakítása - folyamatban

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr193161045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lali_ 2011.08.27. 16:22:39

@cousin333: A tárhely korlátlan, a szűk keresztmetszet inkább a sávszélesség, 1080p-s videó szerintem élvezhetetlen tempóval menne.... A nagyméretű és sok képpel nem lesz gond.

GyéBen 2011.08.28. 23:48:49

Sziasztok.
Opera 11.51 RC 1 alól, 1024*768-as felbontásba (igen, még van ilyen) nem fér bele az új oldal, a fejléc pont jó, de pl.: a keresődoboz kilóg.

kt75sw 2011.08.29. 00:23:43

@GyéBen: Opera-Next-12.00-1047, ebben is kilóg, nem kicsit... 1024x768 itt is :) Igen, van ilyen, nekem gyakorlatilag az összes ismerős és családtagok ilyen felbontásban utaznak... Miért is ne...

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2011.08.29. 20:30:33

@kt75sw: Az Analytics-ben meg lehet nézni, hogy milyen felbontásokkal néznek minket ... ez a következő:

1. 1024x768 24,81%
2. 1280x1024 14,32%
3. 1280x800 9,23%
4. 1366x768 8,87%
5. 1440x900 6,30%
6. 1680x1050 5,86%
7. 1920x1080 5,34%
8. 800x600 2,38%
9. 1152x864 2,12%
10.1920x1200 1,83%

Szóval valóban nem tervezhetünk szélesre.

RideR 2011.08.29. 23:03:06

@Karbonade: Véleményem szerint mindkettő túlzsúfolt (legalábbis a demóban), de főleg az első link alatt található.

De persze, ha olyat akarunk/tok, ami mindenkinek megfelelő, akkor még azt hiszem néhány hónapig itt elbeszélgetünk egymással, míg közös nevezőre nem jutunk...

RideR 2011.08.29. 23:06:13

Jahm, egyébként ajánlom a www.paddsolutions.com oldalát - tudom, már írtam - én is most próbaképp, hogy kipróbáljam ezt a cms-t is, onnan szedtem le témákat. Nekem pl. azok nagy része tetszik, de mint valaki írta, ott viszont sok ilyen mozgó csili-vili kép van, amit meg más nem feltétlenül szeret... :P

RideR 2011.08.29. 23:11:03

((Jééh, most látom mit írtam :D "de főleg az első link alatt található" nem tudom először mit nézhettem :D ))

ZeGa 2011.08.30. 06:34:38

@Karbonade: Nálam nem egy változó szélességű oldal jön be a linkre kattintva.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2011.08.30. 10:06:31

@ZeGa: valóban, most nekem sem. Amit én láttam, az egy piros fejléces téma volt, ez is hasonlít rá, de nem az. Még körülnézek.

@RideR: Csak alapnak választunk témát, a színek, elrendezések, meg nagyjából minden még biztosan változni fog benne, akármilyen is legyen :) A színeket például egyáltalán nem érdemes most nézni a témákban.

RideR 2011.08.30. 11:12:15

top-wordpress.net/demo/BlogPress/?themedemo=creativeMag

Erről kinek mi a véleménye? Elég egyszerűnek tűnik, ugyanakkor mégis elég dizájnos. Nos? :)

Mihics Zoltán (Med1on) 2011.08.30. 16:04:30

@penge™: Nem rossz átmegy rajta a w3c validátora. :)

ZeGa 2011.08.30. 17:16:37

@penge™: Szerintem nem annyira jó, mert egy nagy szélesvásznú monitoron nagyon nagy utat kell bejárnia a szemnek, ami végül elfárasztja, de ti tudjátok.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2011.08.30. 17:32:55

@ZeGa: megpróbálhatunk tenni neki egy maximum szélességeta, ami után nem szélesedik tovább, ugyanígy egy minimumot is. Mondjuk ezzel szerintem az IE6-ot már kilőttük, de ez nem is volt prioritás soha :)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.08.30. 17:38:12

@ZeGa: 1. Az új látogatók egyből megkapnak egy csomó információt, nem nekik kell előtúrni az oldal legmélyéről. Ráadásul van miből válogatni. Ilyen alapon az Index és az Origo is zsúfolt és az összes többi hírportál.

2. A két sávon olyan információk lesznek, amik a törzsolvasók számára lényegtelenek, vagyis nem vonja el a figyelmüket. Maximum a navigációt segítik, mikor éppen egy 2-3 évvel ezelőtti írásra hivatkozik valaki.

Cole1 2011.08.30. 23:12:50

Jó ez a mostani theme, ez lesz a végleges? Látom a slideshow tesztelitek rajta, ami nagyon előnyös és sokak használják ezt a megoldást.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.08.31. 17:40:48

@Cole1: Nem valószínű. Én tesztelgetem. Csak jelenleg nem találom a Custom Fields részt (illetve magyar megfelelőjét) az admin felületen, így nem tudok képeket rakni a slideshow-ba.

RideR 2011.09.06. 23:46:52

Jelen állás alapján nagyon jól néz ki az oldal... ez marad? Szerintem nem lenne rossz :)

ZeGa 2011.09.07. 09:38:07

@RideR: Még jó, hogy nem vagyunk egyformák, mert nekem pont, hogy nem tetszik, de nagyon nem. :)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2011.09.07. 09:41:43

@ZeGa: egyelőre csak próbálhatjuk a témákat, még én se tudom, melyik lesz. Még néhányat biztosan kipróbálunk.

Hamarosan küldök egy főoldal tervet, ha valaki még akar, akkor készíthet ilyen tervet (egyszerűen paint-ben sima négyzetekkel, mit hova képzel el). Ez még megbeszéljük, módosítjuk, aztán keresünk egy kiiduló témát és összerakjuk a tervezett megjelenést.

ZeGa 2011.09.07. 10:04:26

@Karbonade: Értem, majd lehet készítek én is tervet.

Jail 2011.09.07. 16:12:31

Sziasztok!!!!

Nem ide tartozik tartozik de segítséget szeretnék kérni tőletek facebook-ra beszeretnék lépni nem enged be azt írja felfüggesztették a profilomat ideglenesen (Nem tudom miért nem csináltam semmit) ez már 2-napja írtam nekik de semmi választ nem kaptam.Tudtok abba segíteni ,hogy hátha tudtok egy facebook support-nak írni de nem találok olyan email címet ami az övéké.Előre is köszönöm szépen a válaszokat!

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.09.07. 17:36:56

@Jail: Mondjuk support@facebook.com vagy info@facebook.com (esetleg mindkettő)?

Egyébként ha nem szűrik a mail szerveren, akkor a kapjatokbe@facebook.com-ra érkező leveleket is megkapják, mivel az egész domain az övék, a @ előtti rész bármi lehet.

Jail 2011.09.07. 18:07:13

Köszi szépen elküldtem de ez a freemail-re agyamra megy nem tudok beilleszteni szövege már írtam a szégyenfalra.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2011.09.07. 20:38:14

**** FŐOLDAL TERV ****

Na a következőt képzeltem el, nagyjából. Persze ezen változtathatunk még nyugodtan. Küldjetek javaslatokat, vagy akár újabb hasonló terveket.

magyaropera.hu/pub/Portal/Designterv/mopera_terv.jpg

Lali_ 2011.09.07. 21:48:48

@Karbonade: Nekem tetszik.

-Esetleg jobb oldalra egy twitter doboz
-Az infósáv / Üzenet / Rövid tipp helyett/felett még a breadcrumbs (morzsa, vagy mi a magyar neve)-nak kellene egy kis hely.
-A gyakrabban frissülő tartalmakat, tehát az előzetest vizuálisan majd valahogy talán ki kéne emelni, pl más árnyalatú háttérrel a többi doboz közül.

-Akkor a kategóriák is a dobozoknak megfelelőek lesznek? (előzetes, tipp, kiegészítő, bemutató, sajtószemle, szégyenfal)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2011.09.07. 21:55:12

@Lali_: a twittert jelenleg nem nagyon használjuk, én is gondoltam rá, de akit érdekel, az feliratkozik, új dolgok nem hiszem hogy lesznek ott, maximum beírjuk oda is, ha van új cikk. Egy link valahol elfér, de doboz nem kell - legalábbis jelen állás szerint.

A breadcumbs inkább aloldalakra való, nem? Ez csak a főoldal terve.

Igen, a kategóriákat a terv alapján tervezem beállítani, bár mondjuk a sajtószemlének meg a szégyenfalnak lehet nem kell (talán meg lehet oldani másképp is)

Lali_ 2011.09.07. 22:20:30

@Karbonade:

Twitter: Ok
Breadcumbs: Asszem a főoldalon az oldal címe szokott szerepelni, de ha a témában leszedhető, vagy nincs, akkor ok.

OFF: Elkezdtek jönni a magyaropera.hu-ra a spam-ek, szóval egy számolós captcha-t beüzemeltem és bekapcsoltam a biztonság kedvéért a gyári Akismet-et is. Ha a matekos captcha jó hatásfokkal végzi a dolgát, akkor az Aksimet-et későbbiekben ki is kapcsolhatjuk szerintem.

Emoryy 2011.09.07. 23:27:56

Sziasztok!

Én egy jó ideje saját magam által tákolt userCSS-sel használom, olvasom a blogot. Közkincsé eddig azért nem tettem, mert a végleges állapottól még azért messze van. De most már lehet, hogy nem is érdemes tovább csinálnom.

Csak gondoltam, ha már az új skinről és megjelenésről is szó volt, akkor ennyit hozzá tudok én is tenni a témához (vagy inkább mellé, mert nem hinném, hogy hasznosítható lenne.)

Screenshot: files.myopera.com/Emoryy/files/2011-09-07_231710.png

userCSS: files.myopera.com/Emoryy/files/mo.css

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2011.09.08. 08:34:19

@Emoryy: Egész jól néz ki, bár kicsit már hardcore :)

Amúgy be tudnál esetleg segíteni az új oldalon a design tervezésébe?

Zsüi_ 2011.09.08. 11:13:41

@Karbonade: Én nem vagyok egy nagy mágusa ezeknek a dolgoknak, bár munkámból kifolyólag nap mint nap kell vele foglalkoznom nekem is. A személyes meglátásom hogy a fekete alapon világossal írt szöveg beleég az emberek retinájába. Ha lehet ilyet kérni, akkor ezt hanyagoljátok. Köszi!

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2011.09.08. 11:57:21

@Karbonade:
Feltolnád az én verziómat is?
Nem vagyok benne biztos, hogy nem kukáztam véletlenül, de még nem vagyok otthon, és nem tudom megnézni.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.09.08. 12:58:08

@Emoryy: És csak most szólsz? :D Nekem tetszik.

@Zsüi_: Mármint a #000000 alapon #FFFFFF betűk, azok tényleg. De ha csökkented a kontrasztot a két szín között (a háttér sötétszürke a betűk pedig olyan 90%-os fehérek), akkor nem. Akkor szemkímélőbb, mivel nem egy 300cd fényerőn üzemelő dinamikus kontrasztarányú TN+FILM monitorral nézel farkasszemet.

Zsüi_ 2011.09.08. 13:08:54

@penge™: Szemkímélőbb a totál fekete-fehérnél, de nem nem lesz kényelmes. De persze ez csak az én szemem. Lehet hogy másé másképp működik.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2011.09.08. 14:05:08

@Zsüi_: felejtsétek el a dark-os designt, ilyen biztosan nem lesz :)

Zsüi_ 2011.09.08. 15:11:31

@Karbonade: Köszönöm a böngésző nép nevében!

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2011.09.08. 19:45:16

@Karbonade:
Köszi! Közben megtaláltam, de már a kukából kellett kiszedni.

Az ikonkészlettel, amit mondtam, ügyködjek valamit a hétvégén, vagy ráér később is?

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2011.09.08. 19:54:14

@Nekomajin: keressünk inkább egy kiinduló témát (néhány javaslat már volt, vannak köztük jók), és akkor a hétvégén inkább a fenti elrendezést kéne ráhúzni. Ezt meg tudnánk csinálni?

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2011.09.08. 21:28:16

@Karbonade:
Nekem jó. Vasárnap délig bármikor zargathatsz. Ha gépnél leszek, akkor tudok segíteni.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2011.09.11. 09:14:29

Tegnap este hősies küzdelemben felraktam az oldalt a saját gépemre is, így könnyebb szerkeszteni meg debug-olni :)

Jelenleg az elrendezést alakítjuk ki Nekomajinnal. Amit láttok az oldalon, az egy átmeneti állapot. Csak az elrendezést nézzétek, a designt nem.

Ötleteket, javaslatokat, segítséget továbbra is várunk!

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.09.11. 17:22:51

Na, elkészült az én vázlatos tervem is, itt láthatjátok: m.blog.hu/ma/magyaropera/image/ujmagyaropera/magyaropera_terv1_cousin333.png

Értelemszerűen a színek messze nem véglegesek, sem a pontos arányok. Ez csak egy hozzávetőleges terv a főoldalról, ami portál jellegű. Az aloldalak sokkal jobban hasonlítanának a jelenleg blogos elrendezéshez. Ez az általam javasol layout esetén azt jelentené, hogy a jobb szélső hasáb marad fixen, a másik három meg összeolvadna.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.09.11. 17:29:15

Amit még érdemes lenne ebből megbeszélni:

Milyen funkcionális elemeket akarunk (menü, nagy cikkek, rövid hírek, Én Operám, cikkajánló, legutóbbi fórumbejegyzések, Twitter ... stb.)

Ezek közül mit akarunk kirakni a címlapra, és melyiket mennyire szem elé. Mi az, amit az aloldalakon is látni akarunk? Melyek a fontosabbak (azok lesznek feljebb)?

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2011.09.11. 19:06:44

@cousin333: kicsit már későn érkezett, de azért meglátjuk, mit hozzunk ki belőle. Egyelőre még az elején tartunk a főoldal összerakásának, úgyhogy még lehet rajta módosítani, de egy idő után már nem szeretném teljesen átszabni...

Úgy nézem, hogy az oldalsávra kell tegyük azokat az elemeket, amiket mindenhol szeretnénk látni, mert ez automatikusan közös lesz a főoldallal. Biztos lehet másképp is, de az plusz macera, amiből már így is van elég :)

Korábban azt beszéltük, hogy lapozgatós megoldást nem akarunk a főoldalra, sem manuálisat, automatikusat meg főleg nem. Ezért terveztem rá több dobozt a különböző kategóriáknak. Úgyhogy ezt a részt nem támogatom. A random cikkeknek sem látom sok értelmét, leszámítva a random tippet, az jó ötlet (de nem tudom, hogyan lehetne megcsinálni).

Kiegészítők doboz az én tervemen is van, mondjuk én hasonlóan képzeltem el, mint a híreket és a bemutatókat, azaz egy kiemelt cikk, és 2-3 link alatta.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.09.11. 20:06:57

@Karbonade: A mostani tetszik, csak a dinamikus szélességet hiányolom, legalább bizonyos fokig.

A menü lehetne legördülő helyett majd olyan is, hogy a szürkén vannak a főmenüpontok és hoverre a piroson jelennek meg az almenüpontok sorban.

A dobozok második hírének lehetne 2 összefoglaló mondata a főcím alatt, a harmadiknak 1, a negyediknek semmi, hogy így arányosabb hatást keltsen.

A dinamikus szélesség helyett olyan is lehetne, hogy bizonyos látható felbontás fölött megjelenik egy harmadik oszlop a bal oldalon, szintén ilyen triviális, nélkülözhető, de hasznos dolgokkal, mint a legutóbbi hozzászólások, címkék és archívum. Ez még talán multicolumn layout-tal is megoldható (ami nem támogatja annak felbontástól függetlenül marad a default).

A Szégyenfal helyett alul lehetne pár komolyabb partneroldal kicsi bannere (kizárólag saját szerveren, mint a PH-n), a Szégyenfal és társai pedig valami kiemeltebb helyet kaphatna.

Ellenben az Előzetesek kerülhetne lejjebb. Ha lesz több kategória, akkor akár görgetni se baj ha kell. Az új látogatók ne találkozzanak az előzetesekkel. Úgyis lesz kategória RSS is, de az új látogatóknak lehetőleg ne legyen NAGYON szem előtt.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.09.11. 21:07:54

@Karbonade: Ahhoz képest, hogy reggel még azt írtad, hogy várjuk a további ötleteket... :)

A mostani állapotról (magyaropera.hu, ha nem tévedek) az a véleményem, hogy rettentő sablonos ez a 2x2-es elrendezés, mind azonos mérettel. Remélem ez változni fog.

A színezés dobhatnak rajta, de az önmagában kevés. De ha már színezés: lehet egyfajta színvilágú (mint eddig) is, vagy színes. Utóbbi esetben mondjuk a keret színe utalhatna a tartalomra. Pl. pirosak a cikkek, kékek a hírek, zöldek a felhasználók által írtak. Mindezt a főoldalon, az aloldalak színvilága meg szintén követné ezt a tartalmi felosztást.

"Úgy nézem, hogy az oldalsávra kell tegyük azokat az elemeket, amiket mindenhol szeretnénk látni, mert ez automatikusan közös lesz a főoldallal. Biztos lehet másképp is, de az plusz macera, amiből már így is van elég"

Ezzel teljesen egyetértek, azért is írtam, hogy el kell dönteni azt, hogy itt mi legyen, és milyen sorrendben.

A random cikk ötlete onnan jött, hogy így régebbi érdekes hírek is felszínre kerülhetnek, amiket amúgy már csak az talál meg, aki nagyon kutatja, vagy sokat lapoz visszafelé. Így taán kevésbé felejtődnének el, és többen megtalálnák őket az új látogatók közül is. Persze nem minden ilyen cikk kerülne ide, hanem csak a kiválasztottak, amik "időtállóbbak".

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.09.11. 21:15:01

@penge™: A szégyenfal szerintem mehetne a menübe.

Amire nincs szükség, az a dátum szerinti linkelés (itt a blogon Archívum néven fut), de főleg a címkefelhő.

"A dobozok második hírének lehetne 2 összefoglaló mondata a főcím alatt, a harmadiknak 1, a negyediknek semmi, hogy így arányosabb hatást keltsen."

Nem értek egyet, 1 sornak pl. semmi értelmét nem látom. Szerintem ezeknek nem is automatikusan generáltak kellene lenniük, hanem kézzel írottaknak (tehát nem a cikk első X sora lenne). Mivel ez csak a komolyabb cikkekhez lenne (szvsz), így ennyi extra munka simán beleférhetne.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.09.11. 22:48:15

@cousin333: A random cikk jó ötlet. Az archívummal nem értek egyet, a blogbejegyzések utódjaihoz kelleni fog majd idővel. Az átmentett cikkeknél nyilván nem lesz autentikus, hogy pár nap eltérés lesz és a 2011/09-re kattintva befagy a böngésző a beömlő sokezer cikktől.

De nem is lesz ilyen, mivel a lényeg lesz majd átmentve, az viszont az időtálló szekcióba fog tartozni, mivel lényegtelen lesz az írásának időpontja, a többit pedig nem mentjük át. De ha a snapshotokról, bétákról és új verziókról lesznek cikkek akkor annál lehetne egyfajta dátum alapján történő kategorizálás is.

A kiveséző írásoknál, mint a tippek az Opera gyorsítására és hasonló még az URL-nek is kár tartalmaznia a dátumot, mert nem az a lényeg.

Címkefelhőre viszont szükség van, csak normálisan kell majd besorolni a kategóriákat, nem úgy, mint itt.

Manuálisan írottak lennének, az automatikusnak semmi értelme. Főleg vizuális jelentősége lenne, de 1 mondatot is lehet úgy fogalmazni, hogy az többet eláruljon a cikkről, mint az esetenként hatásvadász cím.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2011.09.11. 22:51:21

@cousin333: persze hogy várom a további ötleteket ... de azt nem tudom garantálni, hogy úgy is lesz :) főleg ha olyasmire érkezik ötlet, amin már túlléptünk :)

Szóval próbáljunk a realitások alapján maradni, nem vagyok profi webfejlesztő (sőt), de igyekszem, ha van olyan ötlet, amit meg tudunk csinálni, vagy valaki vállalja, akkor lehet róla szó, de amire fogalmam sincs, azzal nem akarom vesztegetni az időt.

Próbáljunk igazodni a jelenlegi struktúrához, illetve abból továbblépni... ne kezdjünk el teljesen új elrendezéseket meg elképzeléseket, mert akkor nem jutunk sehova.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2011.09.11. 22:52:50

@penge™: az időpontot be lehet állítani, ez nem probléma. Mit gondolsz, a blogon található legkorábbi cikket tényleg itt írtam? :)

Lali_ 2011.09.13. 19:18:36

OFF: WP User Agent bővítmény felpakolva. (Hozzászólásnál kiírja a user böngésző, op. rendszer adatait. Ha valaki segítséget kér, hasznos, mert látja az ember, hogy mit használ)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.09.13. 19:30:14

@Lali_: Köszi. Már régen akartam kérni, mert az OperaWatch-on nagyon megtetszett ez a fícsör még évekkel ezelőtt, csak sosem jutott eszembe. :D

Ez így nagyon jó, hogy a Presto verziószámot is kiírja, így azt is látjuk, hogy új snapshotot használ-e az illető.

A szerkesztés gomb viszont hova tűnt a hozzászólások mellől? Én így is tudom szerkeszteni, de a mezei felhasználók nem.

ZeGa 2011.09.13. 19:34:42

@penge™: A hozzászólás ideje is ki lesz írva, mert szerintem az se lenne hátrány.

Lali_ 2011.09.13. 20:50:04

@penge™: Jaja, nekem is OperaWatch-ról volt ismert :)
Az idő, meg a szerkesztés gomb szerintem téma függő, hogy van-e.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2011.09.13. 22:02:44

@Lali_: már saját témánk van, egy másik téma alapján bele lehet tenni bármit. De most még nem a kommentekkel foglalkozok.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2011.09.13. 22:03:52

Nézzétek már meg, hogy van-e olyan plugin, amivel a posztokhoz lehet egy külön bevezetőt tenni, hogy ne csak az első x karakter legyen a főoldalon, hanem egy általunk írt szöveg (esetleg fallback az első x karakter).

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2011.09.15. 11:20:58

@Karbonade:
Alapból is tud ilyet, csak ki volt kapcsolva a láthatósága. A post író oldalon lehet állítgatni jobb fent a képernyő beállításai gombbal. (Asszem, minden felhasználónak egyedileg.)
Ha ez nem elég jó, akkor: wordpress.org/extend/plugins/search.php?q=excerpt&sort=

Írtam egy példa postot kivonattal az előzetesek kategóriában. A főoldalon nem az jelenik meg (ahhoz módosítani kell a függvényt), viszont ha a kategória archívumát nézed, akkor ott már azt mutatja. .../category/elozetes/

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2011.09.19. 20:22:37

Két dologban kellene jelenleg segítség:

1. a posztokhoz tartozó kis képeket jelenleg a rendszer átméretezi. A CSS alapján jól működne a dolog, de ha más arányú képet teszek fel, akkor átalakítja és torzítja. Ezt hogyan tudnám kiküszöbölni? Bármilyen arányú képet be szeretnék tudni állítani, csak a méretük max ~100px lenne minden irányban.

2. A Szégyenfalra kellenének ötletek, hogy hogyan tudnánk megvalósítani normálisan WP alatt. A userek egy űrlapon be tudnának küldeni új lapokat, amiket mi engedélyezhetnénk. A főoldalon pedig meg kellene jeleníteni néhány lapot (akár random módon, vagy az utolsó x-et) a különböző szégyenfal kategóriákból.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.09.19. 23:27:54

@Karbonade: 2.-at támogatom.

A [Read More] linkek hoverre beleolvadtak a háttérbe, javítottam.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2011.09.20. 11:20:19

@penge™: most komolyan, arra lennék kíváncsi, HOGYAN lehet ezt megcsinálni :)

(mármint a Szégyelfalat a fentebb leírt módon)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.09.20. 15:22:18

@Karbonade: Passz. Egyáltalán azt sem tudom, hogy lehet-e. WP Pluginnel biztos, de hogy készült-e valami hasonló hozzá, azt nem.

Így belegondolva egy olyan plugin, amivel a bejelentkezett látogatók képeket, URL-eket és rövid szövegeket postolhatnak be előmoderálásra... Elég specifikus feladatnak tűnik.

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2011.09.20. 17:12:34

@Karbonade:
Én azt már írtam neked a múltkor, hogy van olyan plugin, amivel az olvasók is kapnak egy felületet, ahol tetszőleges hírt tudnak beküldeni. Ezután ez a hír a piszkozatok közé (vagy egy saját kategóriába, ezt nem tudom) kerül, és az adminok szerkeszthetik illetve engedélyezhetik azt.
A hétvégén előkotrom ezt.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.09.20. 17:51:10

@Nekomajin: Az jó lesz majd az "Én Operám"-hoz hasonló írásokhoz, de a Szégyenfalhoz az kéne, hogy van
- egy tallózómenü a screenshotnak (talán még ez a leginkább elhanyagolható)
- egy form az oldal címének/nevének
- egy form az oda vezető URL-nek.
- egy legördülőmenü, amellyel meghatározza, hogy kirekesztő, problémás, esztétikai hibás vagy használhatatlan.
- egy multiline textarea, amibe egyéni jellemzést ír (például: nem működik a legördülő menü)
- esetleg egy másik legördülő menü, ahol meghatározza, hogy az oldal magyar, vagy nemzetközi

És ha már ez megvan, jó ötlet lenne egy angol tükör is (duplázni a multiline textarea-t), ami a blogra látogató fejlesztőknek szól.

De a lényege (működési elv) nem az lenne, hogy 28 ember 28-féleképpen szerkesszen meg 1-1 piszkozatot, amit majd használható formába ölt valamelyik szerkesztő, hanem az, hogy mindezt végezze el automatikusan egy script.

Vagyis
1. Az űrlapnak megfelelően formázza az űrlapon beküldött szöveget.
2. Mindezt illessze egy adott kijelölt postba.

És ez még a legalapvetőbb elvárt működés. Ezen felül azok már extrák lennének, mint
- Elgépelés esetén lehessen szerkeszteni utólag.
- Ha a saját maga által beküldöttön kívül valaki másét szerkeszti egy másik felhasználó akkor legyen módosuláskiemelés és visszavonási lehetőség Wikipédiához hasonlóan, valamint előmoderációs sor.
- Két jogosultsági szint (megbízhatóak, akik moderáció nélkül tudják módosítani kizárólag a Szégyenfalat és mindenki más)
- "Javítva" gomb a felesleges alákommentelések elkerülése miatt, szintén moderációs sorba rakja.

És akkor már a luxusigény: Bitgate/TvStore-hoz hasonlóan IGÉNYES RSS megoldással egy stringhez csapott &shamewall paraméterrel az ezt igénylő emberek megkapják az értesítést RSS-ben, hogy "&dátum;&idő;-kor a Szégyenfal új bejegyzés(ek)kel bővült, mely(ek) a következő(k):
<kiskép>
Név: CIB Bank (ez link is egyben)
Kategória: Kirekesztő
-----------------
<kiskép2>
Név: ETR
Kategória: Problémás

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2011.09.20. 17:57:25

@Nekomajin: emlékszem rá, hogy mondtad ezt a megoldást, de már akkor mondtam, hogy ez nem lesz jó. egyrészt túl bonyolulttá teszi a beküldést, másrészt nem tudjuk rendesen kontrollálni az adatokat.

Olyan űrlapra lesz szükségünk, mint amit penge írt.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2011.09.20. 18:10:14

Sejtem amúgy, mit kéne csinálni... veszünk valami contact form plugin-t alapul, és átírjuk úgy, hogy nekünk jó legyen. Kell egy saját tábla az adatbázisban, oda mentjük a dolgokat, és kell valamilyen metódus, amivel ki is lehet olvasni.

Megpróbálom összerakni valahogy.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2011.09.20. 18:12:10

***** KÖVETKEZŐ LÉPÉS: MENÜ ******

Kezdjünk el gondolkodni azon, hogy milyen legyen a menü, mi legyen benne, legyenek-e lenyíló menük, legyen-e két sávos, vagy elég egy sima menüsáv.

Várom a javaslatokat :)

@cousin333: lehetőleg most időben reagálj :)

Zsüi_ 2011.09.21. 11:43:39

@Karbonade: Majd vegyétek figyelembe a mobilosokat is.. pl. nincs :hover -ük.

Lali_ 2011.09.21. 18:02:35

Menü tartalma:
-Kezdőlap
-Letöltés
-Fórum (Már ha lesz. Lesz?)
-Kiegészítők
-Leírások
--Én Operám
--Kezdőknek
--Haladóknak
-Hírek
-Előzetesek

Szerintem nem kell annyira részletezni a menüt, mint amilyen most (Pl a letöltés almenüi most ugyan arra az oldalra visznek, csak máshova ugrik).

Viszont valahol lehet, hogy lassan össze kéne foglalni a hivatalos oldalakat, hogy mi-hol van, mert már akad pár és a kezdő userek tuti eltévednek....

Kinézetre legyen olyan, amit könnyű megcsinálni. A téma milyet csinál alapból? A kétsávos menü szimpatikusnak tűnik, pl a fekete, meg a piros sávra.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2011.09.23. 22:34:17

Szégyenfal próba: magyaropera.hu/2011/09/23/szegyenfal/

Van hozzá állapot is, majd a listázáskor látszani fog.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2011.09.29. 21:22:49

WP szakértők, kellene egy kis segítség.

Hogyan tudnám megoldani, hogy a fenti szégyenfalos form-on bevitt adatokat kilistázzam? GravityForm-os pluginnel készült.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2011.11.13. 17:02:14

Infó: most kicsit leállt a fejlesztés, egyéb elfoglaltságaim miatt, de hamarosan folytatom. Türelem! :)

Lali_ 2011.11.18. 11:38:58

WP-esek találkoztatok már ilyennel?

magyaropera.hu/hirek/uj-bejegyzes/#comment-91
(PHP version: 5.2.17)

A_G_A 2011.12.08. 18:41:12

@Zsüi_: My.operán asztali nézetben pont ezzel van a gond. Regeltem az új oldalra, és teszteltem kicsit :) Jó lesz!

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2012.02.04. 12:51:01

Van itt még valaki?

Kellene WP segítség. Tudtok-e olyan WP plugin-ről, amivel az Opera cikkek szekciót be lehetne jól üzemelni? Az alap Linkek rész tényleg elég alap.

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2012.02.04. 14:46:05

Olyasmire gondolsz, hogy az olvasók beküldenek linket, amit ha az adminok engedélyeznek, akkor automatikusan kikerül az oldalra?

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2012.02.05. 12:36:42

@Karbonade:
A szégyenfalas űrlap működik? Mert ha igen, akkor egy másik űrlappal lehetne ezt is kezelni.

Jail 2012.02.05. 17:13:20

@Karbonade: Szívesen segítenék de egy egyszerő felhasználó vagyok.Mikorra várható az oldal?

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2012.02.09. 20:56:08

@Jail: Az új oldal érdeklődés hiányában elmarad. :(

Többször is kértem itt is, és máshol is segítséget, sajnos nekem sem tapasztalatom nincs ehhez, sem időm, hogy megtanuljam. Ez így sajnos nem működik.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2012.02.09. 23:23:50

@cousin333: nézd, rájöttem, hogy amit eddig összehoztam, az simán béna, pedig egy csomó időt rászántam. Ezzel nem lehet elindulni. Most resius még próbálkozik valamit összehozni a hétvégén, hátha attól beindul a fantáziánk, de egyedül nem fogok tudni kihozni ebből semmit.

Mihics Zoltán (Med1on) 2012.02.09. 23:41:59

@Karbonade: Ezek szerint a Wordpress nem volt jó választás.

resius 2012.02.18. 16:06:08

@Med1on: nincs semmi baj a wp-val, itt egyszerűen arról van szó, hogy egy csomó ember megígérte, hogy segít, és mégsem történik nagy előrehaladás. Senkinek sincs annyi ideje, hogy egyedül összehozza az oldalt, közösen lehetne haladni csak. Jelenleg úgy állunk, hogy ketten Karbonade-al foltozgatjuk, meg átbeszéljük mit hogyan kéne, és ha van szabadidőnk, akkor foglalkozunk vele. Ha ránézel az oldalra, láthatod, hogy történtek már kisebb változások. Ahogy időnk, és energiánk engedi, csinálgatjuk...

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2012.03.11. 11:58:05

Folytattuk az oldalt, nézzetek majd rá.

Ki kell alakítani a címkézést, ezzel kapcsolatban írok majd levelet a listára, de itt is lehet ötletelni.

Mihics Zoltán (Med1on) 2012.03.29. 17:27:37

Egy gyors kérdés a szerkesztőséghez. Én nem a költözésben segédkeznék, hanem a cikkekben. Olyan formán gondoltam, hogy mondjuk elküldök egy kész anyagot (szöveg, képek) és akkor utána a szerkesztést,megjelentetést rátok bízom. Röviden ennyi lenne.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.03.29. 17:43:51

@Med1on: Akkor nem egyszerűbb, ha regisztrálsz a magyaropera.hu-n és kapsz szerzői jogkört? Akkor megszerkesztheted és be is küldheted a saját írásaidat.

Mihics Zoltán (Med1on) 2012.03.29. 18:11:38

@penge™: Úgy is jó, bár én eddig főleg Joomláztam, de gondolom nem bonyolultabb a Wordpress. Max majd felrakom localhoston ismerkedni. :D

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.04.22. 00:47:49

my.opera.com/internshipatopera/blog/

A fejléc és a lábléc (varrásminta) nagyon tetszik. Ilyet kéne csinálni, csak kép helyett border-radius + border-style:dashed + box-shadow kombóval.

És ezek lehetnének az új oldalon az Info, Note és Warning dobozok. Vélemény?

RideR 2012.06.01. 13:26:51

Mi a helyzet jelen pillanatban a költözéssel, már egész jól néz ki :) Mikor költözik át az oldal oda véglegesen?

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2012.06.01. 20:39:21

@RideR: Még dolgozunk rajta, de szerencsére most már van szakértőnk is :) Amint eléggé készen lesz, akkor költözünk.

ata4100 2013.01.30. 14:54:52

Mi a helyzet az oldallal? Megállt a lelkesedés? :)
süti beállítások módosítása