Magyar Opera

Opera 11.10 RC3.1 (b2087)

Ez csak egy gyors javítás, ami a egy befejezetlen javítást fejez be, amely a Vizuális Fülekkel kapcsolatos összeomlást is okozta és egyéb hasonló hibajelenségeket.

Ez remélhetőleg megkönnyíti a tesztelést.

Letöltés (Opera 11.10 RC3.1 b2087) a jobboldali menüből.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr22812912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Chuck Boung Ace Eck 2011.04.09. 21:37:02

Egy kis visszalépés az RC3 10603 pontja után Peacekeeper-ben. Az RC3.1 "csak" 10381 pontot hozott:

imagerz.com/QEFHX0tvAwMEAglEGQVQ

Worlon 2011.04.10. 00:35:55

Csak én unom már ezeket a Peacekeeper teszteket??? Kit érdekel, hogy most + v - 100 pont???

HyperKiller 2011.04.10. 00:47:49

@Worlon: én is (khöm epenis növelés :D)

Nincs olyan extension ami kirakja a továbbvezető linket az egyik sarokba? Ha kikapcsolom az alsó sávot nem látom hová megyek.

fatal 2011.04.10. 01:07:10

@HyperKiller: Van valami ami úgy néz ki mint a chromeban.

Hm most látom Fefy már be is linkelte :)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.04.10. 01:32:07

@Worlon: Miért baj az, ha belinkeli? Én például örülök neki egészen addig, amíg valakik el nem kezdenek flamelni, hogy ettől most mennyivel jobb vagy szarabb az Opera.

Azt is tudom, hogy túl nagy jelentősége nincs a valós oldalakon, de hozzávetőleges értéknek nem rossz.

@HyperKiller: Gyárilag ilyenkor megjelenik egy tooltip a mutató alatt, ez egyedül felbukkanó bizbaszok esetén zavar be, tehát ha semmiképp sincs szükséged állapotsávra, jobb ez a Chrome-os megoldás, amit feljebb linkeltek.

jv0521 2011.04.10. 03:05:50

RC 3.1 hat ez szörnyű:D najó nem akarok negatív lenni,imádom az operát és szurkolok neki a böngészőversenyben,viszont ez a rohamtempó vissza fog ütni minőség terén...inkább legyen kevesebb apró release de (főleg egy RC) az stabilabb,bugmentesebb..

Cobalt 2011.04.10. 03:10:48

Nocsak, olvassak az automatikus osszeomlas jelenteseket.

tdaniel 2011.04.10. 09:43:13

lehet, hogy már volt téma, de megkérdezném, hogy nem tudjátok miért nem lehet USB-re telepíteni az Operát?

fel van telepítve a saját felhasználói nevemre és ha ez után szeretném telepíteni USB-re, akkor már nem engedi azt, ez valami hiba, vagy ilyenkor már nem is lehetséges egyáltalán?

előre is kösz szépen a választ.

HyperKiller 2011.04.10. 10:12:52

@fatal: Köszönöm, jól néz ki :)

Chuck Boung Ace Eck 2011.04.10. 11:15:34

@Worlon: Én kérek elnézést, amiért azt mertem feltételezni, hogy aki snapsotokat használ, azt akár ez is érdekelheti.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.04.10. 11:52:17

@tdaniel: De engedi. Írd át a telepítési útvonalat (vagy válassz másikat), és akkor ki tudod választani a hordozható telepítést. Sőt, ha az új útvonal egy már létező hordozható telepítésre mutat, akkor automatikusan hordozható telepítésre áll át.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.04.10. 12:25:43

@jv0521: Bővebben? Úgy értem, ha már ennyire előrevetített negatív kommentet írsz, legalább társíts hozzá egy reprodukálható, lehetőleg crashbugot.

Én stabilnak érzem. Persze nyilván tőlem több aktív bugot csak a fejlesztők tudnának felsorolni, de ajánlom figyelmedbe a magyaropera.blog.hu/2011/04/03/hogyan_teszteljunk_1 írásom elejét.

@tdaniel: A Program Files-os útvonalat cseréld le valami másra és már le fogod tudni gördíteni a menüt.

Dzsini 2011.04.10. 12:39:27

@penge™: Nálam se lehet lecserélni, ahogy már régebben is futottunk rajta egy kört - azóta jelentettem nekik, de nincs változás, nem tudok USB-s telepítést csinálni (mutattam is róla screenshotot: noob.hu/2011/02/10/o11telep.PNG )
visszaolvasható a segítség topicban: magyaropera.blog.hu/2007/11/22/segitseg_az_asztali_operahoz/#c12518367
akkor sem tudtatok rá semmi okosat mondani.

jv0521 2011.04.10. 13:07:30

@penge™: félreértessz. én csak annyit akartam az (ezekszerint elég rosszul megfogalmazott:) monológból kihozni,hogy mennyire nem tetszik ez a chrome által bemutatott "nyomjuk ki minél gyorsabban az új verziót" hozzáállás. ennyi:)

fatal 2011.04.10. 13:24:55

@Dzsini: És ha rendszergazdaként futtatod a telepítőt? Nálam nincs UAC és enged(ne) USBre telepíteni.

vlevi 2011.04.10. 13:30:24

@cousin333: Sajna nem :( Az igaz, hogy ha új könyvtárat választok ki, akkor lehet választani,hogy hogyan akarom telepíteni, de ha már van ott valami, akkor mindenképpen az első "minden felhasználó..." opcióra áll át. Pedig abban a könyvtárban pont egy portable telepítés van.
De viszonylag egyszerű. Winrar ki tudja csomagolni az opera telepítő állományát, utána már csak be kell másolni a portable telepítés helyére. Fontos, hogy az ott lévő operaprefs_default.ini -t ne töröld ki, mert ebbe van beleírva, hogy ez egy portable telepítés.

Dzsini 2011.04.10. 13:30:31

@fatal: próbáltam már rendszergazdaként, (bár nem lenne rá szükség, nem olyan mappába telepítettem eredetileg sem), próbáltam sok mindent, nem sikerült azóta sem meggyőzni róla, hogy hajlandó legyen bármilyen más módot használni.
Az első telepítés saját mappába, de profilmappákat használva készült (egyfelhasználós telepítés), és azóta semmit, sehol nem enged másképp, csak frissíteni. (és ha átállítom is a mappát, akkor sem telepít oda, hanem simán a meglevőt telepíti, tekintet nélkül arra, hogy átállítottam - tehát nem lehet USB-s változatot készíteni a gépemen)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.04.10. 13:33:03

@jv0521: Valóban, ez nekem sem tetszik, de azért a Chrome-tól még messze van.

A probléma az, hogy a fícsörök miatt szarabb helyzetben van, ugyanis ahogy 2 éve is céloztam rá, egy űrrepülőt nem lehet annyi idő alatt "helyrepofozni", mint egy kőbaltát.

Illetőleg a Chrome-ban maximum megjelenítőmotort érintő bug fordulhat elő, mert maga a böngésző (bocs a szóhasználatért) is csak egy megjelenítőmotor.

fatal 2011.04.10. 13:36:22

@Dzsini: "Az első telepítés saját mappába, de profilmappákat használva készült"

Ezt szerintem ő USB módnak fogja fel és ezért nem engedi. De ha így történt akkor elég F5-tel lecopyznod az opera mappádat az usbre és kész is. :)

Dzsini 2011.04.10. 13:47:17

@fatal: nem, mert az a 3. (hordozható) módszer - az enyém az egyfelhasználós, 2. módszerrel készült - tehát van egy Opera mappa akárhol (nem Program Files-ban, hogy ne kelljen UAC-zni), és megvannak a /local és a /roaming mappák a profilban. Tehát simán másolgatással nem hordozható, de a profilt le tudom menteni két mozdulattal, Operamentesen.

Emellett miért ne lehetne akár kettő USB-s telepítést csinálnom egy gépen?! Nem lehet két pendriveom? Ez hülyeség (az Opera részéről, ha emiatt van meg a korlát), de még inkább bug, amit hiába jelentgetek nekik.

fatal 2011.04.10. 13:59:41

@Dzsini: Ja azt hittem a program filesba teszi olyankor a profilt is. Nekem UAC off úgyhogy sima telepítés van.

Amúgy hülyeség ez az egész, akár 5 telepítést is csinálhatnék.

tdaniel 2011.04.10. 15:17:28

@cousin333: @penge™:

kösz a segítséget
másik mappa választásakor, vagy az USBén másik mappa választásakor nem történt semmi, de amint rendszergazdaként indítottam a telepítőt, akkor már lehetett választani a legördülőből az USBre való telepítést is

kösz szépen a segítséget !

tdaniel 2011.04.10. 15:39:06

az USBés Opera 11,10 kevesebb memóriát eszik mint a 11,01 es hagyományos telepítés.
ez miért lehetséges?
nem feltétlen a két verzióra gondolok, hanem a hagyományos telepítés és az USBés telepítés közötti memóriahasználati különbségre.

img863.imageshack.us/img863/3830/snap0043.jpg

Mihics Zoltán (Med1on) 2011.04.10. 15:41:52

@Chuck Boung Ace Eck: Én is majdnem minden verziót le szoktam mérni, szóval én kifejezettem örülök neki, hogy most elég csak ide felnéznem. :D
Direkt lemértem a múltkor, amikor nálad gyorsult akkor nálam is jó eredményt adott. :)

sanyix 2011.04.10. 16:27:27

Fasza fél év után újra itt a blog.hu = 1 mag 100%-on terhelős dolog... flash nincs on demandon van.
Pedig azt hittem többé nem látom ezt.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.04.10. 17:37:41

@tdaniel: "nem feltétlen a két verzióra gondolok, hanem a hagyományos telepítés és az USBés telepítés közötti memóriahasználati különbségre."

Akkor viszont ÚGY teszteld le, ne két különböző verzióval.

1. A két böngésző 100%-ban üres? Úgy értem, teljesen telepítés utáni állapot, nincs a telepítettben sem egyetlen kiegészítő, RSS csatorna, stb. sem és a beállításokban sem módosítottál semmit?

2. A Windows energiagazdálkodási profiljai "High Performance"-on vannak? Mert különben a 11.10 kevesebbet fog zabálni, viszont cserébe lassabb is lesz.

Mihics Zoltán (Med1on) 2011.04.10. 18:57:58

Megnéztem egy alap Operában itt: my.opera.com/community/customize/skins/info/?id=8899 az utolsó előtti hozzászólásokban található linkeket. A képeket az icons mappába mentette, pedig ezek nem faviconok. Ennek mi lehet az oka, hogy nem csak faviconokat tárol az icons mappában?

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.04.10. 19:13:35

@Med1on: A bug a 11.10 első buildje óta jelen van. Valamikor még a béta előtt írtam a Desktop Team-re, mivel nem tudtam, hogy mitől fogy a hely a C-n, amikor a Chrome-ból ürítettem a cache-t (mivel az szokott gigás méretűre hízni, de már a telepített program is figyelemreméltó a maga 300 megás méretével (mivel két példányt tárol, tehát 150+150 mega + a userprofil + a cache), aztán nézem, hogy már 6-700 mega körül van az icons mappa. Belementem és láttam, hogy tele van screenshotokkal.

Ekkor válaszolt Rijk, hogy ismert bug és hogy majd javítják. Ezek szerint azóta nem javították és már nem is fogják.

De legalább amint látom már a Yandex törlése után is van kereső (Google) a be nem töltődött weblapok hibaüzenet oldalán. Ez nem tudom mióta van, a changelogból nem tűnt fel.

Az icons bug pedig majd javítva lesz a 11.50-ben (remélhetőleg). :D

Aske 2011.04.10. 19:48:43

Sziasztok

Mióta az új firefox kijött, és használhatatlan sebességű mindkét (régi) gépemen (toshiba p3 laptop, AMD Athlon XP 2400+), azóta csak operát használok. Nem vagyok még benne túl rutinos, de általában nem különösebben érdekel a lelkivilága, csak a jó működés, így a mélyebbszintű testreszabásoktól tartózkodom.

Van egy portable verzió itt a magyaroperán, ami mindenféle szuper beállítást tartalmaz, tényleg nagyjából mindent, amire jelenleg szükségem van.

Csakhogy az egy régebbi, még RC buildhoz van asszem.

Kérdés: az újakhoz, legalább a hivatalos stabil verzióhoz nem lehetne elkészíteni ugyanazt a testreszabást?

resius 2011.04.10. 20:13:13

@Aske: Én vagyok a felelős a hordozható operáért. A jelenlegi stabil 11.01-esből van a mi általunk testreszabott verzió, innen töltheted le: magyaropera.info/usb/Opera11.01_usb.exe
A light illetve pro verziókból viszont nincs újabb, a legújabb verzió 10.63. Abból nem is tervezek újabbat csinálni. Viszont a stabil verziókból lesz mindig magyaroperás "alap" hordozható változat. AZ alábbi linken érheted el mindig a legfrissebbet, a Letöltés gombra kattintva: magyaropera.blog.hu/2007/07/04/letoltes_1#portable

Aske 2011.04.10. 20:33:30

@resius:

Köszi, erre gondoltam.
A másik gépemen alighanem valami mást töltöttem le, mert ott RC-re emlékszem. Meg ott 100-as acid 3 teszt jött ki, ezzel meg 98-as.

resius 2011.04.10. 20:43:01

@Aske: Régebben minden buildhez volt hordozható verziónk. Ezért emlékezhetsz RC-re.
Ha kijön a 11.10 stabil, akkor max. 1 héten belül meg fogom csinálni a hordozhatót belőle. :)

tdaniel 2011.04.10. 21:24:42

@penge™: ok
igazad van
a 11,01 esen vannak kiterjesztések
a 11,10 es üres frissen telepített

ok, így teljesen tárgytalan a tesztem

bocs a dezinformációért !
süti beállítások módosítása