Réges-régen egy messzi-messzi irodában... Az Opera kiadott egy előzetest, melyben a saját Canvas 3D implementációját mutatta be. Most, több mint 3 évvel később kiadták az első publikus előzetest a szabvány-alapú 3D canvas implementációval, amely WebGL-t használ. Csak Windows alá egyelőre.
A WebGL egy a Khronos csoport által fejlesztett szabvány és az Opera Software aktívan részt vesz a szabványosítási folyamatban. 2009 eleje óta dolgoznak a szabványosítási folyamaton. A specifikáció elég gyakran változott az utóbbi néhány évben, de mostanra eljutott arra a stabilitási szintre, hogy érdemes legyen kiadni az első publikus összeállítást belőle.
Azok számára, akik még nem hallottak a WebGL-ről, ez a canvas
elem egyik kontextusa, amely lehetőséget ad hardveresen gyorsított JavaScript kódvégrehajtásra a 3D objektumok megjelenítése terén. Az API a OpenGL ES 2.0-n alapul, amely lehetőséget ad, hogy nagyon széles körben alkalmazzák a specifikációt különféle eszközökön, mint asztali számítógépek, mobileszközök és TV-k. A WebGL publikus wiki több információt is tartalmaz a szabványról, beleértve tutorialokat és rengeteg demót, tehát jó hely, ha ki akarjuk próbálni a WebGL működését.
Hardvergyorsítás
2008 júniusában - akkortájt, mikor a 3D canvas demó is megjelent az Opera fejlesztői bemutattak egy videót egy teljes egészében hardveresen gyorsított renderelésről. Egyik szükséges lépés a szoftveres visszafelé-kompatibilitás létrehozása volt, melyet akkor használunk, mikor a hardvergyorsítás nem elérhető az adott környezetben. És ennek legalább olyan gyorsnak kell lennie, mint ahogy az eddigi desktop változatoknál már megszokhattuk. Hogy ezt elérjék, a fejlesztők rengeteg időt és erőforrást áldoztak a szoftveres renderelés optimalizálására, melyet az Opera asztali változata már a 10.50-es verziótól kezdve használ és bebizonyította, hogy a jelenleg elérhető leggyorsabb szoftveres renderelést teszi lehetővé. Ismertebb nevén VEGA.
Az elért eredményeket tükrözi a jelenlegi előzetes. Ezen előzetesben teljes egészében elérhető a hardveres gyorsítás azokon a rendszereken, ahol támogatott. A legújabb Nvidia és ATI driver erősen javasolt.
Az Opera hardveres gyorsítása különbözik attól, amit már a többi böngészőben megszokhattunk. Ahogyan az IE9 és a Firefox 4, az Opera is minden egyes rajzolási folyamatra alkalmazza a hardveres gyorsítást, nem csak a weboldalak renderelésére. De a többi böngészővel ellentétben nem csak Vistán és fölötte elérhető, hanem minden OS-en, mely technikailag képes rá. Ez azt jelenti, hogy XP-n, Linuxon és OSX-en is, valamint OpenGL ES 2 képes eszközökön.
OpenGL
Ez az előzetes OpenGL háttérrel érkezik, ami azt jelenti, hogy OpenGL 2.x kompatibilis videokártyával kell rendelkezni és a kapcsolatos driverekkel, hogy a hardvergyorsítás és a WebGL működjön. Az ezután következő összeállítások Direct3D támogatást fognak kapni, hogy driver oldalról ne legyen akkora a követelmény és mindenféle előzetes trükközés nélkül működjön az összes modern rendszeren.
Tehát hogyan bizonyosodhatunk meg róla, hogy a hardvergyorsítás működik? Két egyszerű módja van az ellenőrzésnek. Az első, hogy betöltünk valamilyen WebGL tartalmat és ha működik, azt jelenti, hogy a hardver és a driver képes rá. Alternatívaként az opera:about oldalon ellenőrizhetjük a VEGA hátteret. Ha nincs ott az OpenGL, szoftveres gyorsítás van csak, ahogy eddig
Figyelem! Az előzetes verziók még sok hibát tartalmazhatnak, ezeket nem ajánlott mindennapi használatra telepíteni. Az Opera legutolsó végleges verzióját az Opera oldaláról töltheted le.
Letöltés (Opera technikai előzetes b24661):
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.02.28. 18:49:55
knorbert 2011.02.28. 18:53:15
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.02.28. 18:58:41
knorbert 2011.02.28. 19:02:06
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.02.28. 19:03:29
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.02.28. 19:04:11
OpenGL ES 2.0
Supported by the iPhone (3GS or later), iPod Touch (3rd generation and later) and iPad
Supported by the Android platform since Android 2.2 [9]
Supported by the Android platform NDK since Android 2.0 [10]
3D Library of the Pandora console
Chosen for WebGL (OpenGL for browsers)[11]
Supported by some new Nokia mobile phones, such as the Maemo based Nokia N900[12] and the Symbian^3 based Nokia N8.
Supported by various Samsung mobile phones, including the Galaxy S and Wave
Supported for Palm webOS, using the Plug-in Development Kit [8]
Supported by the Archos Internet Tablets. (i.e. Archos 70 IT & Archos 101 IT)
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.02.28. 19:17:16
Mert ne b.... a ...., hogy az iPhone-ban erősebb hardver van, mint a 7600GT-ben.
Mert szerintem inkább az Intel-féle politikát követik, avagy ha fizetsz akkor kapsz hardverkulcsot és aktiválunk egy újabb magot. :D
Elvégre az Nvidia is elég tróger ebből a szempontból.
És ha XP-re készítettek DX11-es patch-et, akkor ez is megoldható valahogy.
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.02.28. 19:24:18
"És ha XP-re készítettek DX11-es patch-et"
Persze, persze... ahogy ők azt elképzelik.
ZeGa 2011.02.28. 19:27:25
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.02.28. 19:28:53
Milyen oprendszert, kártyát, drivert használsz?
ZeGa 2011.02.28. 19:31:35
Windows 7 64 bit
Radeon HD5850, Catalyst 11.2
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.02.28. 19:33:03
ZeGa 2011.02.28. 19:37:33
Gondolom erre gondoltál:
kepkezelo.com/images/nrb08ad14m7i5tmeu93v.png
Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2011.02.28. 19:40:24
Egy ilyenért a magyartanárok azonnal két osztállyal lentebb buktatnak. :)
A hírhez kapcsolódva, végül megoldódott a rejtély. Mégse lesz az Opera annyira lemaradva a hardvergyorsítós versenyben. Sőt, kapásból jobb megoldással jelentkezik, mint a többiek.
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.02.28. 19:40:29
És a többi teszt? :)
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.02.28. 19:45:34
ZeGa 2011.02.28. 19:46:28
ZeGa 2011.02.28. 19:47:11
Dixon 2011.02.28. 19:48:59
Szinteén Win 7 64 bit
és egy Mobility Radeon 5650-en.
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.02.28. 19:51:06
Akkor érdekelne a Fish Tank 1000 hallal: ie.microsoft.com/testdrive/Performance/FishIETank/Default.html
Ezen felül még a Psychedelic Browsing: ie.microsoft.com/testdrive/Performance/PsychedelicBrowsing/Default.html
Az is érdekes lenne ha le tudnád őket futtatni jelentősen csökkentett GPU órajellel (Catalyst Control Centerrel tudod szabályozni). Milyen procid van amúgy?
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.02.28. 19:53:49
ZeGa 2011.02.28. 20:01:58
Második teszt:
kepkezelo.com/images/6s961jzkp0x9rc5zxk.png
Második teszt csökkentett GPU órajellel (550 Mhz):
kepkezelo.com/images/twgu7ybwwjqn5zn9hs8.png
CPU: AMD Phenom II X4 945
knorbert 2011.02.28. 20:07:23
ZeGa 2011.02.28. 20:14:08
Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2011.02.28. 20:14:16
Én se értékeltem vészesnek a helyzetet, csak néhányan már kezdtek pánikba esni, hogy előbb kapnak karácsonyi ajándékot, mint hardver gyorsított Operát. A kiadás gyorsaságáról meg az a véleményem, hogy talán jobb ez így, hogy szépen csendben dolgoztak a háttérben, amíg a többiek az akváriumban méregették a fütykösüket. :)
Dixon 2011.02.28. 20:16:07
A Fish Tank pedig az elején 1000 hallal olyan 27 FPS bár látszatra kevesebbnek tűnik, de aztán beáll 40FPS-re és akkor már ok. A képméret 1337x675
Nálam: Psychedelic Browsing
Az első pontja 1940 a második köré amikor négyzetes dolgokat pörget 708
Van mellette egy 4250 integrált Radeon azzal viszont már a helyzet nagyon rossz a FishTank 20 hallal 15 FPS de jött egy levél közben leesett a felére. Viszont az érdekes volt hogy egy másik tabon voltam egy darabig és visszaváltottam akkor 33 FPS volt 1-2 mpig és a kép is folyamatos volt aztán visszalassult.
A második teszt pedig 50 pontos lett és a második kört ott nem is engedte futtatni.
@knor: Lemaradt, de nekem is 11.2-es a driver SP1-et nem is néztem de most megnéztem és igen az közben update-ről lecsorgott akkor amikor felment win update-ra
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.02.28. 20:19:21
IE9RC erre nálam 7000 pontot kap amúgy, szóval még van hova fejlődni (bár ez legyen a legkevesebb)...
Dixon 2011.02.28. 20:20:01
Dixon 2011.02.28. 20:26:18
Mihics Zoltán (Med1on) 2011.02.28. 20:32:23
ZeGa 2011.02.28. 20:33:10
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.02.28. 20:36:07
Ami érdekes: kephost.hu/image-F373_4D6BF8E8.jpg
CUDA driver van, de OpenGL nincs?
A másik: A Kronos-on 6600GT-től írják a támogatást, az Nvidia oldalán pedig Series 8-tól.
DemonDani 2011.02.28. 21:07:07
Dzsini 2011.02.28. 21:07:09
:) Úgyhogy nálam pihi van
Pedig az OpenGL-t ismeri ez a régi inteles laptop chipset is, de azért 6 év az 6 év a számítástechnikában is. De legalább ha DirectX alapra helyezik, akkor se leszek előrébb, mert azon keresztül sincs hardveres támogatás rá.
arqblasio · www.arqblasio.com 2011.02.28. 21:16:10
specifikációk: ASUS k72Jr (TY022D) notesz, ATI Radeon 5470 (legújabb Catalyst driverrel). Win7 Professional 64bit
valami ötlet, mi lehet a probléma?
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.02.28. 21:21:30
beef 2011.02.28. 21:31:13
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.02.28. 21:34:46
Ez jelenleg egy labs build, nincs rá garancia, hogy menni fog akár olyan kártyán is, ami elvileg támogatott. Lásd nálam (mondjuk nekem megy.. egy darabig).
ZeGa 2011.02.28. 21:37:44
DemonDani 2011.02.28. 21:41:49
semmi közöd nincs a témához azt látom ^^
inkább fogd fel hogy nem fog menni, ne értetlenkedj itt mert tök felesleges...
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.02.28. 21:46:20
Ugyanis a GDI interfész rengeteg CPU időt elvesz. Ez pedig mindenre hatással van.
A grafikai műveletekben pedig sokszorosa a GPU teljesítménye a CPU-énak.
@cousin333: Én felfogom, és nem szeretném, ha csak D3D alapon működne csúnya betűkkel.
Csak itt páran képtelenek túltenni magukat azon, hogy egy 5-6 éves kártya is lehet erős és nem kell a marketinget szentírásnak venni.
beef 2011.02.28. 21:47:43
sc stop UxSms
visszakapcsolás:
sc start UxSms
Nálam így már mérhető a különbség, egyébként 60fps van 1 es 1000 halnál is.
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.02.28. 21:48:31
ZeGa 2011.02.28. 21:55:28
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.02.28. 21:58:26
Nekem 3GB van és kikapcsoltam... :)
Amúgy aki szeretné tudni, miket ismer a videokártyája, az töltse le az AIDA64-et innen: www.aida64.com/downloads/aida64extreme160zip
Csak kicsomagolod, és futtatod: Megjelenítés, OpenGL résznél pontosan láthatod, hogy mely OpenGL verziókat támogatja a kártyád. Az enyém (HD3850) max. a 3.3-at.
beef 2011.02.28. 22:10:43
Egyértelmű, hogy jobb használni, csak a teszt miatt írtam, és hogy érdemben is hozzátegyek:
1920x1017 Psychedelic aero on (aero off)
1. teszt: 1764 (864)
2: teszt: 613 (308)
Fishtank:
1 hal 60 (21)
1000 hal 60 (17)
Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2011.02.28. 22:11:03
:) Úgyhogy nálam pihi van"
by Dzsini
Itt is, szóval... Pedig minden rendben, mennie kéne, OpenGL 3.0-ig támogatja a kártyám (Mobility Radeon HD 4570), most frissítettem le a legújabb (11.2-es) driveres Catalystot, mégse. Áh, na majd a következőt, már a megjelenése is nagyszerű hír volt ma, legalább a működése is az lesz. ;)
DemonDani 2011.02.28. 22:20:51
@penge™: nem vagy képes megérteni hogy a támogatotságnak semmi köze az amúgy igen csak szánalmas 7600GT-dnek az erejéhez? 7950GX2 is lehetne ha hülye hozzá a cucc mert közben fejlődtek és komolyabb dolgokat támogatnak, amik lehetővé teszik ezeket? 7600GTben milyen erő van amúgy meg? csak jobbat tudnál annál venni ha bemész a sarki fűszereshez... a G80 meg a G70 között olyan szignifikáns különbségek vannak, hogy GPUnak nevezni mind a kettőt szégyen a G80-ra nézve.
Lali_ 2011.02.28. 22:21:36
Tapasztalatok:
Opera:
Magasabb órajelen mindig 12 fps-t csinált: 1 és 1000 halnál is.
Alacsony órajelnél mindig 8-9 fpr körül alakult.
Használat közben akadozott.
IE9:
Alacsony órajelen 500 halig mindenhol a max, 60 fps volt, amikor áttoltam az 1000-es hal/magas órajelt, akkor fagyott ki, de szerintem ott is viszi a 60 fps-t.
Lehet, hogy univerzálisabb az Opera megoldása, de jelen pillanatban, az én gépemen kevésbé hatékony, vagy csak nem használja ki rendesen a gpu-t. De akkor nem tudom, hogy miért akadozott (fülváltás pl)
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.02.28. 22:22:56
A százalékokat is érdemes figyelni.
Egyébként 3 giga a 32 bites 2 gigás korlát miatt még határeset, de ha egy 64 bites szoftvered memory leakel, akkor baj van.
Mihics Zoltán (Med1on) 2011.02.28. 22:29:40
Ott a Chrome meg a Firefox azzal is össze lehet majd vetni.
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.02.28. 22:34:06
Dzsini 2011.02.28. 22:52:41
vesd össze:
"De a többi böngészővel ellentétben nem csak Vistán és fölötte elérhető, hanem minden OS-en, mely technikailag képes rá. Ez azt jelenti, hogy XP-n, Linuxon és OSX-en is, valamint OpenGL ES 2 képes eszközökön."
Hogy tudják elérni a Direct3D-t Linuxon, OSX-en és egyebeken? Az OpenGL pont azért (lenne) jó, mert nagyjából platformfüggetlen.
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.02.28. 22:56:31
MosoMasa 2011.02.28. 23:14:14
Dzsini 2011.02.28. 23:16:43
(utánakerestem, a régi inteles chipsetem 1.3-ig ismeri az OpenGL-t, úgyhogy nem is keresgélek jobb driver után)
CsendesMark 2011.02.28. 23:24:51
és az MLAA szétveri a képet akár 3D akár 2D :D
DemonDani 2011.02.28. 23:52:09
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.03.01. 00:10:54
2: Mikor fordítottam nem tudtam, hogy egy multiplatformos cucc, aminek benne van a nevében is, hogy "open", nagyobb hardverigényeket támaszt, mint a "mocskosszemétkapitalistamulti" Microsoft által fejlesztett Direct3D.
Ez utóbbi szöges ellentétben áll az open source filozófiával ahol is pár éve még az volt a legnagyobb sláger, hogy az Aero-val ellentétben a Compiz egy GeForce 2 MX400-as kártyán is működik.
Szóval sajnos a gyakorlatban ennek a fordítottja igaz. Mi, őskövület kártyákkal rendelkezők (kik emiatt a fogyasztói társadalom söpredékei vagyunk) használhatjuk az amúgy nagyon gonosz és pénzéhes Microsoft-féle D3D motort, a Linuxosok és a Mac-esek pedig beszerezhetnek egy újabb kártyát az OpenGL 2.x ES-hez.
Mihics Zoltán (Med1on) 2011.03.01. 00:24:30
Csúnyán elfajultak az indulatok. Inkább legyen általános happy feeling a WebGL meg a HW miatt. :D
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.03.01. 01:56:33
A 10.10 óta viszont a kompatibilitás javítások olyan szinten növelték a böngészési élményt (konkrétan az oldalbetöltésre és a cookie kezelésre gondolok), hogy nem akarok már downgradelni, kibírom.
2: Megjelent a hardvergyorsítás, ami nálam nem megy. Ez normál esetben nem ért volna meglepetésszerűen, ha a többi böngészőben sem menne. Na de pont az Operában nem?
3: HW gyorsítás nélkül WebGL demók sincsenek.
4: Akiknek megy azok itt is és ott is negatívakat írnak, hogy lassú, lefagy, kékhalál és a Peacekeeperen is gyengébben teljesít.
Ha ezektől nem vagyok boldog, akkor semmitől. :D
Egyébként jogos, néha kicsit eldurran az agyam.
Dzsini 2011.03.01. 08:09:35
A te 7600GT-d DX-ből a 9.0c-t ismeri, a 10-(10.1)-11-et nem.
Az OpenGL 2.0 2004-es szabvány, a DirectX 9 2002-es (bár a 9c 2004-es szintén) - a 7600-ad 2006-os kártya, így mindkettőt könnyedén teljesítheti, ha a driver rendesen meg van írva. Ezért volt régen aktív hörgés a Quake játékokkal kapcsolatban, mert az nem a DirectX rendszeren át, hanem OpenGL-el dolgozott, így a drivergyártóknak oda kellett figyelniük, hogy normális teljesítményt nyújtsanak ezen a csatornán át is (viszont végtelenül könnyebb volt átültetni a játékot más oprendszerekre). Mostanában egyre kevesebb a Windowsos OpenGL-es játék, innentől nem erőltetik meg magukat a driverek készítői Windows alatt.
en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_OpenGL_and_Direct3D
en.wikipedia.org/wiki/List_of_OpenGL_programs
(és a DirectX, OpenGL címszavak)
blint63 2011.03.01. 12:22:45
blint63 2011.03.01. 12:44:58
Jail 2011.03.01. 13:24:54
Nálam semmi nem működik lefagy mint állat pfffffff.A rendszerem Windows 7 Sp1 Ati 5450.Ennyit az Operáról!
miqlas 2011.03.01. 13:30:18
"Mikor fordítottam nem tudtam, hogy egy multiplatformos cucc, aminek benne van a nevében is, hogy "open", nagyobb hardverigényeket támaszt, mint a "mocskosszemétkapitalistamulti" Microsoft által fejlesztett Direct3D."
Bmeg, win-en az aero Direct3D-s render, amiben egy ablakban fut az OpenGL alkalmazásod. Mégis mit vársz, hallelujjázzon a GPU, hogy végre egyszerre két különböző 3D renderinget csinálhat?
Örülj, hogy van, akinek megy, ha kész lesz a D3D backend, akkor majd jobbak lesznek az eredmények. Én vergődhetnék, hogy miért nincs OSX verzió, de kussolok, és pont. Máskor járj utánna, mielőtt hülyeségeket írsz.
Jail 2011.03.01. 13:30:29
Dzsini 2011.03.01. 13:48:52
Mihics Zoltán (Med1on) 2011.03.01. 13:57:37
Szerintem a lényeg ennél a verziónál, hogy az Operás fejlesztők megunták a sok "nyavalygást" a fórumokban és most prezentálták, hogy dolgoznak az ügyön, nem kell aggódni. :)
beef 2011.03.01. 14:06:46
ZeGa 2011.03.01. 14:14:02
Jail 2011.03.01. 14:19:31
Jail 2011.03.01. 14:20:07
ZeGa 2011.03.01. 14:28:50
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.03.01. 15:21:17
Ezzel mit kell csinálni?
Dzsini 2011.03.01. 15:53:01
(ha az OpenGL ES a kérdés, akkor arra a wikipedia is választ ad, mobil eszközök bővítménye az alap OpenGL szabványhoz)
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.03.01. 16:41:10
Az OpenGL extensions-nál találtam és láttam, hogy van benne programkód. Elvégre az MPC-HC-ben is sima TXT fájlok a shaderek, ezért gondoltam, hogy valahova be kell másolni, illetve betallózni, vagy ilyesmi és akkor aktiválja az ES2 kompatibilitást.
Dzsini 2011.03.01. 16:49:01
(olyasmi, mint az asztali és a mobil JAVA - vannak közös részei, és részben átjárható a két rendszer, de azért nem ugyanaz)
muli79 2011.03.01. 19:59:55
Két napja direkt csak ezt használom és semmi hiba nem volt még, életemben először azt láttam hogy a gigatorrentsen meg tudja jeleniteni a boritókat az opera, a szoftverbázis nem tom mióta jó de 1 pillanat alatt megjelenik, ütős lesz szerintem a végleges :)
soulpath 2011.03.01. 21:50:19
Vega backend: Software
:(
kiskonyaK 2011.03.01. 22:59:44
Viszont mint írtam ez Optimus, ami annyit tesz, hogy van egy integrált IntelHD és egy dedikált gt335M videokártya is a laptopban, és a driver magának váltogatja, hogy melyiket használja, de én is be bírom állítani manuálisan. Értelemszerűen ha IntelHD-val futtatom az új operát, softveres lesz a render, viszont ha dedikált kártyán megy, akkor OpenGL. Csak azért írom ezt le, mert lehet benne logika, hogy nálam semmi gond nincs így, hiszen a Win7 Aero témájáért mindíg az Intel HD a felelős, így az Nvidia tud foglalkozni az OpenGL-es Operával, ergo semmi probléma vele (azaz egy van, hogy így sokkal gyorsabban fog lemerülni a gép, ha akksiról megy).
kiskonyaK 2011.03.01. 23:04:05
Akinek esetleg nem menne (el se indul, mert lefagy, esetleg mozdíthatalaná válik), az ha teheti, kapcsolja a videokártya vezérlőpultjában a Triple Buffering-et, meg a vsyncet. Nekem volt vele gondom :)
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.03.01. 23:38:38
ap · http://premiumlivesets.hu 2011.03.02. 00:52:05
azpara.blog.hu/2011/02/18/a_webbongeszok_illusztracioja
:D
Teddy Beer 2011.03.02. 11:27:36
sanyix 2011.03.02. 14:23:45
a legtöbb oldalon semmi változást nem látok, de pl a gmail úgy szaggat scrollkor mint az állat, és néhány scroll után be is áll a böngésző néhány másodpercig.
sanyix 2011.03.02. 14:30:25
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.03.02. 14:55:34
sanyix 2011.03.02. 14:57:34
sanyix 2011.03.02. 16:31:13
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.03.02. 16:55:41
Linuxon is csak vakon tudnál ilyenkor terminálban gépelni, ami tekintve az ilyenkor fellépő 100%-os CPU usage-t nem egy életbiztosítás, hogy egy hosszú parancsot anélkül végiggépelsz, hogy elrontanád.
Windows alatt is csak Win+R majd "pskill opera.exe"
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.03.02. 19:13:45
Élő tesztben teljesen másképp fest a kép.
1. helyezett: IE9
2. helyezett: Opera 11.50
3. helyezett: FF 4 béta
4. helyezett: Chrome 11
F34R007 2011.03.02. 20:54:29
Hm érdekes , de azt ne felejtsd el , hogy amíg Chrome is OpenGL-el dolgozott akkor ő is hozta IE szintjét. Ha Opera marad ezen a vonalon és nem akar D3D-t akkor az ilyen szöszmösz teszteken is jól fog haladni. kiváncsi lennék mi lenne ha Firefox-ba átállítanák OpenGL-re , mert a lehetőség megvan benne
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.03.02. 21:09:11
Nem vagyok MS fan, de el kell ismerni, hogy ha odateszik magukat, akkor tényleg tudnak. Kár, hogy ritkán teszik oda magukat igazán.
Mindenesetre remélem, hogy majd lehet választani a véglegesben Windows alatt OpenGL és D3D között, nem "eszed nem eszed nem kapsz mást" alapon fog működni, ahogy az Operától sajnos mostanság már megszokhattuk... :(
Chuck Boung Ace Eck 2011.03.03. 07:08:23
FishTank alatt 1000 hallal is 60FPS.
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.03.03. 14:51:29
sanyix 2011.03.03. 14:54:06
Ráadásul ha jól emléxem a hang rendszert is magával rántja mert régebben aoe2-nél a foobaros zene is beakadt, ha ment éppen.
kyss28 2011.07.02. 18:07:42
Mihics Zoltán (Med1on) 2011.07.02. 18:13:24
kyss28 2011.07.02. 18:25:32
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.07.02. 18:46:33
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.07.02. 18:52:33
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.07.02. 21:12:17
A kód alapja egyébként az akkori 11.10 volt, még az új gyorshívó nélkül. Éppen ezért a Ragnarökből sem látszott sok minden. Elvileg az SG-s hover aláhúzásos bugot (lezártatlan div miatt) is rendesen kell majd neki parse-olnia, ha kész lesz.
És remélhetőleg az XML feldolgozási hibák is megszűnnek majd, ahogy a BinFix kiegészítőre se lesz már majd szükség.