Magyar Opera

YouTube WebM

Megjegyzés: Használd inkább a YouTube WebM Plus kiegészítőt!

Frissítve!: 2011-01-22 06:35-kor

 Változások listája 0.1 → 0.2

  • Autoupdate URL lecserélve. Most már automatikusan tud frissülni.
  • @include string módosítva, hogy a YouTube többi oldalán ne legyen végtelen ciklus.
  • // @noframes hozzáadva, hogy az IE kompatibilis YouTube beágyazásnál (iframe) se legyen végtelen ciklus

A Google nemrég kukázta a H.264-et, mégis az az érzése az embernek, hogy direkt nehezítik meg a dolgát.

  • A kereső hiába van WebM-re állítva a Playlist részen minden videó Flash.
  • A saját oldalas csatornák szintén csak Flash-ben érhetők el.
  • Nem tudni mi alapján kategorizálnak, mikor bejelentették azt mondták, hogy x dátumtól mindenből lesz WebM, erre 2011-es videók között még van Flash only, de találtam már nem egy 2006-2007 körüli videót kevés nézettséggel WebM változatban.
  • A beágyazott videók egytől-egyik Flash, WebM-nél nem tesznek elérhetővé beágyazó kódot.
  • Az egyetlen pozitívum a teljes képernyős mód, de például a hangerő csúszka állapotát továbbra sem jegyzi meg.

Ezek egy részén segít a következő userJS.

Az ötletet az egyik Operás fejlesztő kiegészítője adta, amely sajnos nem a legstabilabb a YouTube folyamatos módosítgatásai miatt.

Mivel van egy paraméter, amivel ezt is be lehet kapcsolni, kerestem rá userJS-t. Sajnálattal tapasztaltam, hogy a többségük már messze túlment az ingerküszöbömön, vagyis rengeteg beállítási lehetőség, de nincs rá szükségem, hogy az egész oldalt átrendezze több száz kilobájtnyi kóddal, ami már lassít is rendesen. Ha kikapcsolom, akkor meg minek?

Szóval fogtam egy régi userJS-t, ami még a Flashes időkben íródott és módosítottam. Az eredmény egy egyszerű cucc, ami hozzáteszi a videókhoz a &html5=1 paramétert, ezáltal ha létezik WebM változatban akkor azt fogja elindítani.

Előnye, hogy nem kell bekapcsolni a HTML5 béta demót, minden cookie törlés után.

A másik előnye, hogy ezzel a megoldással működik a YouTube lejátszási lista funkciója HTML5-ben.

A szűrőfeltételeket módosíthatjuk, ha az egyéni YouTube-os keresőnkben hozzáadjuk a &webm=1 paramétert. Ekkor csak a WebM videókat fogja kilistázni.

YouTube WebM UserJS letöltése

YouTube Forced WebM telepítése

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr662591919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihics Zoltán (Med1on) 2011.01.19. 23:11:43

Az ötlet jó, de nem korai még az átállás?

soulpath 2011.01.20. 04:10:35

if (!window.location.search.match(/\bhtml5=1\b/)) window.location.replace(window.location+"&html5=1");

Nem kell ezt túlbonyolítani, ennyi az egész...

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.01.20. 18:53:58

@Med1on: Milyen átállás? Attól, hogy ott van előtte a HTML5 kapcsoló még Flashben fog megjelenni, ha nincs hozzá HTML5 transcode.

@Reaver: Köszi.

Más: Tud valaki olyan scriptet, ami lecseréli a beágyazott videóknál is, ha létezik a videó WebM változatban?

Vagy ha ilyen nincs már az is jó lenne, ha belinkelné a videó alá a YouTube-ra vezető linket anélkül, hogy élesítenem kéne a Flash-t.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.01.20. 20:56:48

@Med1on: Itt arra céloztak, hogy még nem elég stabil (a WebSockets-t hozták példaként) és hogy a Flash az IE6 és a régebbi böngészők miatt még nem váltható ki teljes egészében.

Tehát akinek nincs kapacitása arra, hogy két változatban is meglegyenek a videók ott még a Flash úgyis marad, mivel az fedi le a piacot 98%-ban.

Ettől függetlenül nagyon örülnék neki, ha minél hamarabb kidöglene. Nem mondom, hogy el kell tűnnie, de a kényszernek meg kéne szűnnie.

Úgy mint WMP vagy Real Player. Egész jól el vagyok nélkülük, mert van alternatíva és nem egyeduralkodók a piacon. Ellenben egy videót még nem tudok megnézni Flash nélkül. Sőt, már a Gmailben sem tudok csatolni, vagy mondhatnék még példákat. Amikor egy oldalon még a menüsor gombjai is swf fájlok, na akkor meg aztán tényleg elmennek a picsába...

Mihics Zoltán (Med1on) 2011.01.20. 22:23:55

@penge™: Nem találtam ehhez hasonló kiterjesztést (a YouTube WebM Enablr butábbnak tűnik) szóval lehet érdemes lenne oex formában is elkészíteni és feltölteni. Úgy garantáltan több emberhez eljutna.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.01.21. 09:43:52

@Med1on: Oda? Én? Aki teljesen hülye a JS-hez? :D

Loptam hozzá egy ikont a képkeresővel, belinkeltem ide, de ott szerintem nem fogadnák el. Meg a licensz is problémás, mert csak Opera és Apache licensz van, GPL nincs.

Meg szerintem Reaver sem azért dobta össze a kódot, hogy a saját nevemben töltsem fel az Operás oldalra.

Főleg, hogy még lenne mit csinálni vele. Például a beágyazottaknál is lecserélni video tag-re, esetleg ki/be kapcsolható módon (options.html ikon szerintem kár neki) hozzáadni a &hd=1 paramétert is, ha valaki 720p-ben szeretné nézni (ha elérhető).

Szóval valaki olyannak kéne felrakni, aki ért is hozzá és tudja is fejleszteni.

Mihics Zoltán (Med1on) 2011.01.21. 13:53:17

@penge™: Így jobban hangzik a történet: csak itt, csak most végre megérkezett: YouTube Forced WebM!
:)

Bencsi89 2011.01.21. 15:04:21

Nekem ez nem igazán akar működni, pedig végig néztem pár videót, de mind flashes... :(

soulpath 2011.01.21. 15:12:21

@penge™: Én odaadnám az enyém, ha szükséged volna rá, csak nem tehetem, ugyanis nem saját... J. King nevű szerző 'YouTube HD' userscriptjét írtam át.

ZeGa 2011.01.21. 15:36:51

Nekem az a nagy bajom még ezzel, hogy ha van is elvétve HTML5-ös videó azt sajna nem tudom áttenni HD-ba, mert akkor nem kezdi el lejátszani a videót. :(

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.01.22. 00:16:34

@Reaver: Az a beágyazásokat is lecseréli? Mert ha igen, akkor ideadhatod, csak itt a blogon linkelném be.

@ZeGa: Ez kivételesen YouTube bug, Chromium alatt is tapasztaltam. A megoldás, hogy a html5=1 után beleszerkeszted még ezt: hd=1, tehát így nézzen ki (idézőjelek nélkül): "&html5=1&hd=1"

Akkor valami oknál fogva lejátsza, ha utólag teszed át akkor csak a hangot.

soulpath 2011.01.22. 19:45:36

@penge™: Nem penge, e beágyazásokat az sem cseréli le.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.01.23. 16:51:43

@Reaver: És olyanról tudsz, ami legalább a beágyazott videók helyett/mellett elhelyez egy linket az eredeti tartalomra?
süti beállítások módosítása