Magyar Opera

Gyorshír: Opera 11 béta és App Tabs

Az Opera 11 béta holnap esedékes hivatalosan, viszont az FTP szerverre már kikerült, így kipróbálhatjuk az új fícsört, amit ígértek. Ez nem más, mint az App Tabs. Akik névről nem ismerik: Mikor lezárunk egy fület (újabban "Fül rögzítése"/"Pin Tab" menüpont) akkor a fül favicon méretűre zsugorodik.

Ez már régóta megoldható volt skin.ini szerkesztéssel és bizonyos témákban így volt alapértelmezésként is. Most viszont mindez egyetlen kattintással elérhető bármelyik témával.

Az mozdulatparancsok vizuális hatásokkal bővültek a kettővel korábbi előzetesben. Akiknek ez nem jött be, a bétában már kikapcsolhatják a következő helyen: opera:config#UserPrefs|ShowGestureUI (köszönet érte Dzsininek)

A gyorshívó is kapott egy kis ráncfelvarrást. Mostantól eltűnt a sokpixeles padding mind horizontálisan, mind vertikálisan. Tény, hogy több hely van így, viszont kinek melyik változat tetszik. A régi visszaállítására nem találtam opciót, viszont egy kis skin.ini buherálással simán visszaállítható.

További új funkció a "Tab Stacking", ami lefordítva kb. "Fülek összepakolása". Ezt úgy tudjuk elérni, hogy egymásra húzzuk a füleket, ezáltal tabcsoportokat hozhatunk létre, amit duplaklikkel, vagy ha a gyári skint használjuk akkor a kis nyillal ki lehet bontani és újra össze lehet csukni, valamint egyszerre bezárni az egyes csoportokat.

Változások listája még nincs, tehát álljon itt a letöltési link:

Opera 11 béta letöltése

Figyelem! Az előzetes verziók még sok hibát tartalmazhatnak, ezeket nem ajánlott mindennapi használatra telepíteni. Az Opera legutolsó végleges verzióját az Opera oldaláról töltheted le.

Letöltés (Opera 11.00 b1111):

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr852466613

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gyorshír: Opera 11 béta és App Tabs 2010.11.23. 06:27:36

Az Opera 11 béta holnap esedékes hivatalosan, viszont az FTP szerverre már kikerült, így kipróbálhatjuk az új fícsört, amit ígértek. Ez nem más, mint az App Tabs. Akik névről nem ismerik: Mikor lezárunk egy fület (újabban "Fül rögzítése"/"Pin Tab" menüpon…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.11.22. 21:50:29

@kisakisa: Jó látni, hogy vannak azért rajongók is.

Én továbbra is jobban örülnék neki, ha végre kapnánk olyan fícsört is, amit nem lehetett eddig is (igaz, körülményesebben) megvalósítani.

A pár apróságnak, mint Levelező panel olvasatlan jelölés, vagy az illegal-url kiiktatásának örülök, viszont ezek nélkül meglettem volna, főleg, hogy oldalra pakolt füleknél megint nincs semmi haszna. :(

fatal 2010.11.22. 22:22:03

Windowsoshoz nem jó a link, amit Dzsini linkelt sg-n az jó. Ez portable lehet vagy nem tudom mi, de nem frissít hanem kicsomagolja magát csak. Szuper, takaríthattam a downloads mappámat :D

Mihics Zoltán (Med1on) 2010.11.22. 23:06:16

@penge™: "egy kis skin.ini buherálással simán visszaállítható."
Megköszönném, ha ezt 1 kicsit bővebben kifejtenéd nekem. :)

Emoryy 2010.11.22. 23:17:08

Van még egy új funkció : Tab stacking.
A fülek egymásra húzásával

"Also, you can stack tabs now. just drag one tab on another."

kisakisa 2010.11.22. 23:25:52

@penge™: Túl sokat szívtam már skinek buherálásával ahhoz, hogy ne tudjam értékelni ezt a fícsört. :)

fberci 2010.11.22. 23:53:52

Hardveres gyorsítást akarok! :)

De most komolyan, ezt az új App Tabs funkciót nem igazán tudom hova tenni. Mi a haszna? Én pl. a GMailt - ami tipikusan egy olyan alkalmazás, amit folyamatosan nyitva tartok - biztosan nem kicsinyíteném le, mert így nem látszódna, hogy hány új üzenetem van. Ez egy kis design dolognak jó, de rendes feature-nek nem hívnám.

Mihics Zoltán (Med1on) 2010.11.23. 00:03:57

@fberci: Szerintem ezzel látható lenne lekicsinyítve is:
userscripts.org/scripts/show/24430

HW gyorsítás nincs és nem is lesz. Az Opera 11.50-ig el lehet felejteni a dolog, pedig az nem mostanában jön ki.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.11.23. 00:08:51

@fatal: Javítva. Megláttam az "int" jelölést (mint international), ezért gondoltam ezt teszem be, de nem próbáltam.

@Med1on: A helyzet az, hogy nekem tetszik ez az új megoldás. Majd ránézek a skin.ini-re, de addig is ezt a post adhat némi támpontot: magyaropera.blog.hu/2009/10/07/az_en_operam_8_madfist

@Emoryy: Köszi. Szerkesztve a post. Ez már nekem is tetszik. Bár megoldhatták volna átgondoltabban is, mert nekem jó, de aki (például laptopon, középsőgomb hiánya miatt) duplaklikkre fülbezárást állított be annak összeakad a kettő.

Plusz hosszan nyomvatartva (vagy legalább az almenüben) fel lehetne sorolni a stacked tabok címét.

@fberci: Van userJS, ami faviconban mutatja hány új üzeneted van. Arra jó egyébként, hogy nem foglalnak sok helyet.

Próbálok én is örülni neki, mert már unalmas az elégedetlenkedés. :D

fberci 2010.11.23. 00:18:59

@Med1on: Igazából nem a saját problémámra kerestem megoldást, hiszen nekem a jelenlegi felállás is tökéletesen megfelel, hanem a funkció hasznosságát a nagyközönség számára kérdőjeleztem meg. És a legtöbb ember nem fog user scriptet felvenni (én is inkább tartózkodom tőlük, csak a saját magam által írottakat használom).

A HW acceleration pedig kár, azt hittem, hogy már jönni fog, hiszen a Vegát emlékeim szerint azzal harangozták be, hogy az már képes a hardveres gyorsítás támogatását befogadni, és hogy milyen egyszerű lesz implementálni (legalábbis nekem ez jött le). Meg azért is számítottam rá, mert eddig a 11 igazából csak a kiterjesztéseket tartalmazza nagyobb új funkcióként, ami egyébként nagyon jó, de többre számítottam.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.11.23. 00:48:48

@Med1on: Semmi baja a gyorshívónak, csak új elemekkel bővült és új neveket kapott az új tab thumbnail kezelés miatt, szóval azért rántotta össze. Azokat újra át kell pakolnod, javaslom a Total Commander Compare by Content funkcióját.

A másik [Pagebar Group Button Skin], ha valaki szerkeszteni akarja, mivel a vékony fülsávos füleken összerántja a favicont.

Ja, és a fájlokra javaslok egy felülírást, mivel azok is bővültek, ráadásul a méretük is csökkent, mert egy rakás szekció kiesett, ami még a 10.70-es levelező panel változásakor bekerült.

És a kikommentelt részekből ítélve nem ez lesz az utolsó, hogy a skin.ini változni fog.

Chuck Boung Ace Eck 2010.11.23. 00:54:14

Igen, a kicsi kitűzött fülek megoldhatóak voltak a pintab ikon szélességének -100+-ra állításával, de borzalmas volt az egész (sok fül nyitásakor olykor előugrott a szöveg, a favicon mérete nem csökkent megfelelően, így túllógott a fülön...) Ezt meg kellett csinálni natívan.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.11.23. 00:58:21

@fberci: "És a legtöbb ember nem fog user scriptet felvenni (én is inkább tartózkodom tőlük, csak a saját magam által írottakat használom)."

Az első mondattal egyetértek, de könyörgöm! Ha tudsz userJS-eket írni, akkor miért félsz tőlük? Belenézel a kódba és pontosan tudod mi mit csinál, ahogy én is nagyjából (anélkül, hogy írni tudnám őket).

Kliensoldali kód. Fájlrendszerbe nem tud írni, adatokat lopni pedig két módon tudna, vagy közvetlenül php-nek küldi, vagy sütikbe/Local Storage-ba gyűjti, majd egy adott oldalon beolvassa. Mindkettő túl feltűnő lenne.

Még a jelszavadat sem kell beírni a JS fájlba plain/text formában, mivel konkrétan egy PNG fájlra rakja rá a számot. Még csak XSS-t vagy postMessage-t sem használ, egyszerűen a JS-ben van base64-ben kódolva a kép, ahogy a Flashblockban is az F betű.

Ugyanígy akár hangjelzést vagy HTML5 videót is bele lehet rakni a JS-be amit egy innerHTML-lel beágyazol az oldal kódjába.

fberci 2010.11.23. 01:07:32

@penge™: Ja, nem félek tőlük, csak úgy gondolom, hogy előnyösebb szűzen megtartani az Operát, így biztos nem merülnek fel esetleges kompatibilitási vagy egyéb problémák, és az Opera is valamivel gyorsabb lesz. Persze a legfőbb indok, hogy igazából nincs rájuk szükségem (ezért is szeretem az Operát). :)

fatal 2010.11.23. 08:40:14

@penge™: Köszi :)

Ez a tab stacking jó kis feature :)

cor3 2010.11.23. 09:36:49

Nektek nem izegnek-mozognak a tabok (jobb oldalra vannak rendezve. Olyan mintha vékonyabbak lennének normál állapotban, mint mouseover-en.

cor3 2010.11.23. 09:38:13

@knor: Látom nagyon tetszik, ha ezt ítéled a tab jövőjének :D

Vargnatt 2010.11.23. 10:28:07

"mind horizontálisan, mind vertikálisan"

A cikk szerzője is Végtelen Határok fan volt egykoron? ;)

tdaniel 2010.11.23. 10:32:48

üdv.

szerintetek a személyes sávot meglehetne oldani, hogy egy legördülő sávban jelenjen meg?

jó volna ha ezt az opera építené be először a böngészőjébe, mert én eddig egyik böngészőben sem találkoztam ilyennel :

www.kephost.com/images3/51kmpurmvuv6huti616q.jpg

Jail 2010.11.23. 10:33:22

Ebben az évbe megjelenik a végeleges verza?

tdaniel 2010.11.23. 10:33:38

[URL=http://www.kephost.com/][IMG]http://www.kephost.com/images3/51kmpurmvuv6huti616q.jpg[/IMG][/URL]

tdaniel 2010.11.23. 10:34:17

bocs, nem tudtam , hogy itt nem jelenik meg a fórumos képmegjelenítés :(

Jail 2010.11.23. 10:43:08

Nem vagyok járatos a témába de melyik jobb a google chrome vagy az opera?Előre is köszönöm szépen a válaszokat

tdaniel 2010.11.23. 10:47:04

próbáld ki mindkettőt, ha egyenként teszteled rájössz hogy melyik a jobb !

én jó pár éve Operát használok, de sem az FF sem a Chrome nem tudta lepipálni !

tdaniel 2010.11.23. 10:47:51

...írni akartam, hogy egyenként teszteld mind két böngészőt legalább egy-egy hónapig....

Chuck Boung Ace Eck 2010.11.23. 10:54:52

-Feltéve, hogy megelégszel a Chrome funkcionalitásával, mivel ha nem, akkor semmi értelme tesztelgetni. Néhány perc alatt látni fogod, hogy az egész milyen hiányos.

Jail 2010.11.23. 10:54:52

tesztelem pl azt vittem ésre az opera lassab mint a google chrome gyorsabban hozza elő a lakpokat

Jail 2010.11.23. 10:56:36

Érdeseke lehet nálam vagy másnál ne mtudom de pl ha rámegyek az oldalra csak ál az opera vagy 2mp-et mig a google pillanatok alatt

Chuck Boung Ace Eck 2010.11.23. 11:00:09

Esetleg próbáld meg az oldalak kirajzolását azonnalira állítani (alapértelmezetten 1s késéssel dolgozik).
CTRL+F12, Advanced fül, baloldalon "Browsing" sor, majd a "loading" alatt látható legördülő menüben válaszd ki, hogy "Redraw instantly".

Jail 2010.11.23. 11:03:39

Újrarajzolás azonnal van nálam

LoMAX 2010.11.23. 12:07:05

Sziasztok,

nekem a Tab Stack újdonsággal az a gondom, hogy én fül váltásra gyakran használom az 1-es 2-es billentyűket léptetésre. Tab Stack használatakor nem egymás mellé ugrik a léptetés, hanem ha volt egy fül, amit TS-be rendeztem, akkor előbb abba lép be és ott lépked, holott azt mondjuk a legelejére mozgattam, hogy ott legyen csoportban.

Remélem, hogy hiba és nem ezt a sorrendet akarják meghagyni :D

remélem érthetően tudtam leírni :)

2010.11.23. 13:01:43

@Jail: "melyik jobb a google chrome vagy az opera?"

Igények és egyéni preferencia kérdése. Próbáld ki őket, mindkettő ingyenes és elérhető minden ismertebb operációs rendszerre. Én az Operát ajánlom a nagyságrendekkel jobb letöltésvezérlő, illetve a többi beépített kényelmi funkció miatt.

cor3 2010.11.23. 13:57:58

@LoMAX: Mivel most szerepel először ez a feature, ezért az ilyen visszajelzésekre várnak, úgyhogy írd meg nekik, mert ez hiba.

soulpath 2010.11.23. 14:41:35

"App Tabs"

Ohh yeahhh! :D

soulpath 2010.11.23. 14:52:42

Amúgy az bug, hogy "összepakolt" füleknél is aktiv a Pin Tab?

LoMAX 2010.11.23. 15:37:31

@cor3: sajnos az angolom nem a legjobb :)
Ha te vagy vki, eltudná majd küldeni, azt megköszönném :)
süti beállítások módosítása