Magyar Opera

Az én Operám - 8. (madfist)

A Magyar Opera blog meghirdette cikksorozatát, amiben bárki megírhatja, hogy ő hogyan használja az Opera böngészőjét. Ehhez segítséget is talál a kiírásban. Az alábbi írás is ennek az akciónak az eredményeként született, ezúttal madfist jóvoltából, akinek ezúton is szeretnénk megköszönni a munkáját!

Az Opera és én

Nem igazán emlékszem melyik verziót láttam meg először, de az 5-ös, vagy a 6-os lehetett. Mikor bekötötték a vonalas netet egy barátomtól kapott Computer magazinhoz adott CD-n volt rajta. Rögtön ki is próbáltam a Netscape-pel együtt, mert már akkor is az ment, hogy ne használjunk MSIE-t. Az Operában akkor a füles megjelenítés tetszett meg legjobban és a folytatható letöltések, de a vonalas nettel nem böngésztem sokat, úgyhogy az Operát sem tudtam nagyon használni.

Változást a szélessávú internet hozott 2005-ben, mely teljesen átalakította a számítógépezési és internetezési szokásaimat. Ekkora a 7.54-es verzió már nagyon jól működött A legtöbb oldal megjelent rajta, ami meg nem arra ott volt az IE. Számomra a Firefox igazából kimaradt.

Megszerettem benne a e-mail klienst, a RSS olvasót, melyet továbbra is rendszeresen használok. Az egérmozdulatokat egy véletlen mellékattintás során fedeztem fel, de azóta sem tudok megválni tőlük, egy időben még a StrokeIt-et is felraktam, hogy minden programban használhassak egérmozdulatokat.

Az újdonságokat ritkán követem. Csak stabil verzióra frissítettem mindig, és csak akkor, ha a program szólt. A 10-es verziót is kivártam. Leszámítva a kezdeti -jajj, megint eltüntetett minden beállítást- pánikot, meg vagyok vele elégedve. Újdonságait egyelőre nem használtam még ki.

Jelenleg több gépen is használom, melyhez nagy segítséget jelentett az Opera Link szolgáltatás. Így pillanatok alatt olyanná tehetem az Operát a húgom, az apám, a barátnőm gépén, amilyenek én szeretem, és mivel senki nem használja rajtam kívül, ezért nem is kell aggódnom, hogy valaki majd elrontja. A saját gépemen Windows 7 és Ubuntu 9.04 alatt is az Operát használok, bár utóbbinál rengeteget szívtam a flash életre keltésével, de még így is jobb, mint bármelyik böngésző.

Így néz ki

Itt sok mindent nem szoktam állítani. Régebben mindig meguido skin-t használtam, mostanában általában valami kellemes sötétet választok. Jelenleg egy Ibis Inspire névre hallgatót használok, melyet egy picit megbuheráltam a gyorshívónál. Megszokásból csak angol nyelvű verziót töltök le és majdnem minden menüt láthatóvá teszek.

Ami fontos, hogy legyen status bar, ahol láthatom a linkeket, amin áthúzom az egeret, illetve fontos, hogy a fül címkék is alul legyenek. Ez azt hiszem még az Opera 5/6-ból maradhatott így meg bennem, de minden Firefox-on felnőtt ismerősömet halálra idegesít. Néha címsoros keresést is használok, de inkább a fő eszköztár mellé kitett saját keresőmezőket szeretem. Ide nem beépített keresőket is szoktam használni. Más gombokat nem bántottam, még akkor sem, ha nem is használom őket. Az oldalsó panelt mindig úgy állítom, hogy elég legyen a szélére kattintani. A gyorshívóra jelenleg 16 elemet tettem és ahogy említettem kicsit átszerkesztettem, hogy Opera-tan beférjen a sarokba.

Használt funkciók, kiegészítők

Leggyakrabban talán az e-mail/RSS klienst használom. Bár utóbbit főleg csak torrent oldalakhoz és ritkán frissülő blogokhoz. A gyakrabban olvasott blogokhoz inkább a Google Readert használom, mert azt házon kívül is tudom használni olyan gépeken is, amin nincs is Opera.

A fontosabb könyvjelzőket vagy a gyorshívóra, vagy a személyes eszköztárra tettem. A többit mindig a címsorba kezdem el beírni, mert ott gyorsabb megtalálni, mint legördíteni a menüt. A mini alkalmazások megismeréséhez mindig lusta voltam, saját szkriptem nincs. Most már használom az oldalon is megtalálható url filter-t, de régebben mindenféle reklámoldalt az etc/hosts fájlban tiltottam le. A CSS-ek közül néha használtam az újabb verziókból már kimaradt szöveges böngésző nézetet, de a jelenlegi sávszélesség mellett nincs rá szükségem.

Ritkán szoktam IRC-n csetelni, de akkor az Operát használom inkább. Ha tudná kezelni a XDCC-t IRC-en valószínűleg már a mIRC-re sem lenne szükségem. Ezen kívül a szinkronizációt és az egérmozdulatokat használom rendszeresen. Néha azért a panelról a Linkek gomb is jól jön, ha egyszerre több képet akarok egy kattintással letölteni egy oldalról.

Végszó

A legjobb böngésző és csak egyre jobb lesz. Már nagyon hozzászoktam, csak az gond vele, hogy jó pár vagy lustaságból vagy szándékosan nem támogatja. Szerencsére egyre kevesebb ilyen oldal van (ELMÛ, K&H), és egyre több azok száma, mely bár nem támogatott, mégis minden működik (BME Neptun, Picasa). Eredetileg a fülek, aztán a könnyed egérmozdulatok miatt szerettem bele és azóta elengedhetetlen program számomra a kényelmes internetezéshez.

Linkek a testreszabáshoz:

Gyorshívó testreszabása

A téma fájlban írd át a következő részt:

[Speed Dial Widget Skin]
Type                                    = Box
Padding Left                            = 1
Padding Top                             = 1
Padding Right                           = 300
Padding Bottom                          = 1
Border                                  = 0
Border Color                            = #000000
Color                                   = #050204
Text Color                              = #101010
Corner BottomRight      = Opera.png
Colorize = 0

Majd a téma csomagba másold be a fenti gyorshívó hátteret (ibis_inspire-2_6.zip), felülírva az ott található képet. A csomagot a profilod skin mappájában találod meg, a profilod útvonalát pedig a Névjegy oldalon, az Opera mappája mellett.

Tipp! További hasonló cikkeket a gyűjtőoldalon találhatsz.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr341433529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Abydos · http://abysan.com/blog 2009.10.07. 14:43:08

Én is az Ibist használom, szerintem az egyik legkellemesebb téma.

Dzsini 2009.10.07. 18:31:11

A picasa sajnos nem teljesen működik, a "Download album to Picasa" menüpontra nem reagál... az Ibis Inspire téma nagyon kellemes, nálam is szerepel néha (meg a sima Ibis is)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.10.07. 20:08:45

A gyorshívós trükk, hogy balra van igazítva az egész, nagyon király :)

A 7.54 meg tényleg egy nagyon stabil verzió volt, nagyon sokáig használtuk. A StrokeIt nálam is befigyelt akkoriban az egérmozdulatok miatt :)

Teddy Beer 2009.10.09. 00:57:49

Az Ultra Super Opera-tan is hasonló elrendezésű és természetesen a nevezett hölgy miatt kerültek a gyorshívó elemei balra ott is.

Koenigsberger 2009.10.28. 21:55:24

Jó ez a leírás, legalábbis kitetszik belőle a fő előny: az Opera testreszabhatósága.
süti beállítások módosítása