Magyar Opera

Az én Operám - 4. (Green Lizard)

A Magyar Opera blog meghirdette cikksorozatát, amiben bárki megírhatja, hogy ő hogyan használja az Opera böngészőjét. Ehhez segítséget is talál a kiírásban. Az alábbi írás is ennek az akciónak az eredményeként született, ezúttal Green Lizard jóvoltából, akinek ezúton is szeretnénk megköszönni a munkáját!

Én és az Opera

Immár lassan négy éve használom az Operát. Régebben az Internet Explorert használtam, de nem tetszett soha. Gondoltam kipróbálok egy másik böngészőt. A Firefox volt a következő, ami nem indult el a gépemen. A harmadik böngésző, amit akkor ismertem az Opera volt. Még nem láttam senkinél, nem is tudtam róla mást, csak a nevét. Úgy gondoltam egy próbát megér. A többlapos böngészés miatt (ami nem volt az IE 6-ban) úgy döntöttem, megtartom. Egyre több funkciót találtam benne és a kedvencemmé vált. Minden nap használom otthon, illetve az iskolában (mert ott is ez az alap böngésző). Azóta miután felteszem az operációs rendszert (akár Windows, akár Linux) az első dolgom feltenni az Operát is.

Így néz ki

Szerencsére az Opera teljesen egyedire szabható, ezért a böngészőmön helyett kapott egy személyes sáv is. Ide azokat az oldalakat teszem, melyeket böngészés közben szoktam nézegetni (mert lusta vagyok megnyitni egy gyorshívót). Az alapbeállítástól eltérően a folyamatsávot alulra tettem. Nem tudom miért, talán profibban néz ki. A egyediség másik jele a témák letöltése, hiszen egyetlen gombnyomással cserélhetünk témát. A témák tetszenek, elég egyediek és mindent „színesebbé” tesznek – még a gombokat is. Gyakran váltogatom őket, mindig úgy hogy passzoljanak a háttérhez és a Windows stílusához. Jelenleg az Opera Turbo M.1 témát használom.

Használt funkciók

Sok funkciója van az Operának amit használok. Kedvencem a gyorshívó. Ezzel indítok, ha elindítom az Operát ez jelenik meg. Jelenleg 16 lapom van rajta, természetesen egyedi háttérrel. A levelezőt is szoktam használni, nekem tetszik. Másik nagy kedvencem a mágus/belépés. A régi böngészőmmel szemben ez is nagy újítás volt, hogy elég megnyomni két gombot és már be is léptem az oldalra, nem kellett beírni a nevem, kiválasztani ahhoz, hogy történjen valami. Az űrlapok kitöltése is jól jön, főleg olyankor ha regisztrálok valahova, és többször be kell írni az e-mail címem.

A torrent-klienst véletlenül kezdtem el használni. Azt hittem hogy az Opera az alapértelmezett letöltővel nyitja meg a torrentet. Csak néhány másodperc múlva vettem észre, mikor azt írta a buborék: a letöltés elkészült. A könyvjelzőkkel különösebb kapcsolatom nincs, van is belőlük meg nem is, mivel amit egyszer-kétszer akarok megnézni elegendő a címsávot használnom. Egy újabb dolog amit szeretek, a címsávból való keresés. Böngészés közbe ha valamit akarok keresni csak beírom hogy „g valami” és már ott is vagyok. Nekem ez egy rendkívül hasznos funkció, sok időt megtakarítok vele.

Kiegészítésekből egyedül néhány minialkalmazást használok, pl.: Stay Secure, vagy ha unatkozom az Artist's Sketchbook-ot.

Véleményem az Operáról

Egyedül azt nem szeretem, hogy néhány oldal (legfőképp kisebb magyar oldalak) nem jelennek meg néha rendesen. Főleg az fájt, amikor a Freemail egy butított felületet adott az operásoknak, ekkor váltottam át a beépített levelezőre.

Csak ajánlani tudom nektek az Operát, én is nehezen vettem rá magam, hogy letöltsem, de nem bántam meg azóta sem.

Linkek a testreszabáshoz:

Tipp! További hasonló cikkeket a gyűjtőoldalon találhatsz.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr801389182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lali_ 2009.09.17. 21:05:42

Off: A widgetekre a letöltésnél szerintem így kéne hivatkozni: widgets.opera.com/widget/download/4647/
Mert ha meghal a widget és kijön a javított verzió, akkor a fenti linkel a rosszat töltik le, pl widgets.opera.com/widget/download/4495/1.81/?page_index=None

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.09.17. 21:07:09

@Lali_: Igen, én is gondolkoztam a dolgon. A cikken belül így is vannak linkelve, de akkor a végén is átírom. Ez a 4. cikk, de az első, amiben minialkalmazásokat kellett linkelni :).

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.09.17. 21:52:49

Nagyon jó ez a skin, fel is tettem. :)

Lali_ 2009.09.17. 22:54:22

off: Igérem befejezem :D
Javítottam a cikket, valamit nagyon benéztem :)

Expected 2009.09.18. 07:26:01

A gyorshívó tényleg baromi jó dolog. Jó lenne egy több lapos gyorshívó az Operában. A rókában láttam valamikor ilyen bővítményt, ami gyors, beszédes. Talán nem lenne nagy durranás ezt belefejelni a következő release-be.

frostdemon 2009.09.18. 11:38:01

Helló! bocs az offért, de nagyon fontos lenne, hogy valaki segítsen! Telepítettem az új Operát és nagyon jól mőködik, de a könyvjelzőket nem kezeli. Illetve betölti (az előző verzió könyvjelzőit), de aztán folyamatosan hibaüzeneteket hoz, hogy nem tudja elmenteni és újraindítás után ismét eltőnnek a könyvjelzők. Van erre megoldás? Én csinálok valamit rosszul? Köszi a segítséget!

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.09.18. 11:55:59

@frostdemon: Milyen oprendszer? Mit ír ki pontosan. Hol van a profil mappája (opera:about oldalon meg tudod nézni)?

Úgy tűnk, hogy az Operának nincs írási joga ott, ahová a könyvjelzőit szeretné menteni.

-=Thomas=- 2009.09.19. 07:15:52

Ha már OFF. A hírcsatornákat amikor böngészem elolvasom a címet+ 1-2 sort, ha érdekel megnyitom új lapon a háttérben. Ezt úgy szoktam, hogy legörgetek a cikk aljára és a cikk linkjére kattintok az egér középső gombjával. Ez eléggé nehézkes módszer, van erre valami gyorsgomb? Esetleg én tudok valahogy csinálni? Köszi a segítséget.

szmrmszrzt 2009.09.19. 14:51:21

offoljuk szét akkor.
a címsorban a legutóbb beírt cím van mindig felül. ezt át lehet már állítani a legutóbb használtra?
régen ez volt az alapbeállítás, többek között ezért szoktam át az operára.
előre is kösz a segítséget.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.09.19. 15:21:14

@-=Thomas=-: Én a "V" billentyűt állítottam be (akárcsak Google Reader esetén, továbbá ez a billentyű eredetileg a hangvezérlést működteti, amire nincs szükségem).

Először is kapcsold be az egygombos billentyűparancsokat és a 9.2x billentyűparancsokat javaslom, utána:
Ctrl+F12->Haladó->Billentyűparancsok->Szerkesztés

Itt beírod a gyorskeresőbe: Speak, majd megtalálod, hogy ott a "v", duplaklikk az Actions sor alatt lévő parancsra, majd belemásolod ezt (idézőjelek nélkül): "Focus page & Highlight previous URL & Open link" és elmented, majd Ok.

Ez az esetek többségében működik.

@szmrmszrzt: Sajnos nem lehet, illetve nem tudok róla, hogy lehet, ennek én sem örülök, mert én is így használtam.

tdaniel 2009.09.22. 19:36:48

bocs, javítok, így jobban látszik, hogy hogyan is használom az Opera 10-et :

kepfeltoltes.hu/090922/snap0070_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
süti beállítások módosítása