Magyar Opera

Gyorshívó méretének testreszabása

Igazából elég érdekes ennek a bejegyzésnek a története, ugyanis pár napja kérdezték e-mailben, hogy lehetne-e az Opera gyorshívó elemeinek a számát megváltoztatni, mert nem a 3x3-ashoz szokott hozzá a Firefoxszal, amire azt válaszoltam, hogy nem, sajnos ezt nem lehet módosítani; erre ma mit olvasok larskl blogjában? Hát persze, hogy a megoldást. Ilyen az én formám :)

Opera gyorshívójának a testreszabása

De gondolom már mindenki tűkön ül, úgyhogy itt az egyszerű kis leírás:

  • Keresd meg a gyorshívó adatait tartalmazó fájlt; ennek az elérési útvonalát ide kattintva nézheted meg.
  • Zárd be az Opera böngészőt, és nyisd meg az előbb megtalált speeddial.ini fájlt, például Notepaddal.
  • Másold be azt a kis kódot, ami meghatározza, hogy hány sorban és oszlopban legyenek a kedvenc oldalaid. Például ha 12 kedvenc oldalad van, akkor állíts be 3 sort és 4 oszlopot. Ilyenkor ezt kell a fájlba bemásolni:
  • [Size]
    Rows=3
    Columns=4
    

Mensd el a fájlt, majd indítsd el az Opera böngészőt és végül állítsd be az új gyorshívó elemeket. Természetesen túl sok elemet nem érdemes beállítani, mert lelassulhat a gyorshívó működése, de például egy 3x4-es, vagy akár még egy 4x5-ös is jól használható.

Sajnos ezt a megoldást csak Opera 9.5 alatt tudtam beüzemelni, tehát a 9.2* verzióknál vagy nem működik, vagy valamit elbénáztam. Továbbá szinkronizálás után egyszer elveszett az új beállításom, ezért ezt megelőzendően nem árt kikapcsolni a gyorshívó szinkronizálást.

Megjegyzés: Az Opera Link továbbra is csak az első 9 elemet fogja szinkronizálni, a többit nem!

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr23463591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Valakiember (törölt) 2008.05.11. 16:37:47

Nah, már kicsit keveseltem. :)

Kossz. :)

digidu 2008.05.11. 20:36:48

das ist cool :)) nekem teccik. Köszi!!

FunTom 2008.05.11. 22:17:46

sajnos nekem se linux, se windoz alatt nem jön össze. akár a file eljére, akár a végére irom, pedig tetszene. egyébként valaki az eredeti blogon is irja, hogy ugyanugy 3x3 jön :-/

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.05.11. 22:19:32

Próbáld meg egy friss telepítéssel is, és ha működik, próbáld onnan átmásolni a speaddial.ini fájlt a régibe.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.05.11. 22:20:06

Ja és ugye legalább 9.5 beta2 :)

FunTom 2008.05.11. 23:11:21

Opera 9.5 b9981 (optimális Opera)

FunTom 2008.05.12. 00:24:29

nem értem..., ha kézzel beirtam, nem ment, innen átmásolva (ctrl+c, ctrl+v) most működik. köszi a segitséget :)

hjoci 2008.05.12. 08:01:10

Megpróbáltam a címet átírni másra a Title sorban. Elmentette, de a gyorshívóban az eredeti maradt. Akkor a címet nem lehet átírni?
PL:
Ez volt:
[Speed Dial 11]
Title=Magyar Opera
Url=magyaropera.blog.hu/
Erre szeretném:
[Speed Dial 11]
Title=Opera Blog
Url=magyaropera.blog.hu/

hjoci 2008.05.12. 09:45:06

Egyszerre több lapot is meg lehet nyitni (könyvjelző mappa) egy gyorhívó gomb segítségével. Ezt eddig sehol sem olvastam, gondoltam megosztom:
A megnyitni kívánt lapokat beleteszem egy könyvjelző mappába.
A Könyvjelzők panelen jobb egérgombbal rákattintok a mappára, majd Tulajdonságok (bal egérgomb). Az Azonosító-hoz beírok valamit(pl:MO) majd Ok.
Megnyitom a speeddial.ini fájlt majd ott beírom az Azonosítóhoz beírt szöveget az Url= után
(pl:
[Speed Dial 11]
Title=Magyar Opera
Url=MO)
mentem.
A gyorshívó gomb képét szerkesztem az alábbiak szerint:
magyaropera.blog.hu/2007/09/07/atlathatobb_gyorshivo
Bocs ha már valahol fent van én nem találtam még sehol, magamtól jöttem rá.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.05.12. 10:52:40

Nos, úgy néz ki, a Speed Dial közvetlenül az opthumb.dat fájlt használja a profil mappában. Ha itt írod át a nevet, akkor változik.

Nem tudom, hogyan működik, de mintha időről időre innen frissítené a speeddial.ini-t. Ugyanis van olyan, hogy nem tudom frissíteni a Magyar Opera honlapot, és a Gyorshívóban címnek szép "500 Internal Server Error" hibát kapok. Nos, jelen pillanatban a Gyorshívón és az említett opthumb.dat fájlban "Magyar Opera" szerepel, míg a speeddial.ini-ben ez a szerverhibás üzenet. Lehet, hogy kellene némi kutatást végezni, hogy mikor mit módosít az Opera...

hjoci 2008.05.12. 16:15:01

Próbáltam az opthumb.dat fájlban átírni szövegszerkesztővel, majd hexeditorral, de nem sikerült. Valóban ott van csak ha átírom megbolondul, leáll az opera.

littlemat 2008.05.12. 19:32:16

hjoci, ezt kipróbáltam én is, és nagyon tetszik. Kösz. Így összesűríthetem az oldalakat, amiket naponta egyszer látogatok. Ez így jobb, mint a folyamatok mentése, mert van hozzá gyorsbillentyű. :P
Bár 9.27 alatt nem tökéletes, mert ha megjelenik a gyorshívó, automatikusan megnyílnak a lapok is. :)

kpityu 2008.08.31. 07:40:18

Hol lehet beállítani, hogy ha egy linkre kattintok, mindig új fülön nyissa meg ?

kpityu 2008.08.31. 07:56:53

Rájöttem. :-) A középső gombbal kattintva, új fülön nyitja meg a háttérben.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.08.31. 10:06:14

kpityu: Beállítások > Haladó > Billentyűparancsok > Középső kattintás beállítása.

SPétör 2008.10.16. 22:59:59

Sziasztok!
Szeretném a gyorshívó kinézetét megváltoztatni... túl kicsi a thumbnail és túl nagy a keret (most próbaként 40 link van benne), valamint a bal felső sarokban a szám. Hol lehet ezt átírni, változtatni? CSS?
Köszönettel:
SPétör

Lali_ 2008.10.17. 19:23:52

Mármint 40 gyorshívó elem? Az szép...

Az aktuálisan használt skinben keress egy skin.ini-t, ott tudsz elvileg dolgokat változtatni, (pl padding) valamint a spdeeddial mappában vannak általában a hozzá tartozó képek, de a számozást nem biztos, hogy átlehet írni.

Első próblkozásból beírnám a skin.ini-t szerkesztve a keresőbe a sppeddial-t és a találatoknál a paddingot lejebb venném mindenhol 0-ra, vagy 1-re.

SPétör 2008.10.18. 23:39:12

Hát igen... a 40 csak a próba kedvéért van. :-)
Gyorsan megnéztem a skin.ini-t (emil-t használok), abban nincs speed dial-ra utaló rész.
Most elolvasom, amit javasoltál.
Köszönöm!
SP

Lali_ 2008.10.19. 02:25:02

Érdekes, akkoré érdemes az alapértelmezett skint hegeszteni először, aztán ha tudod mit kell csinálni átteszed a sajátodba.

SPétör 2008.10.23. 12:39:37

Még nem találtam meg a megoldást, de van már egy újabb kérdésem: Lehet a gyorshívóba tab-okat / füleket / csoportokat beállítani?
Valahol láttam egy képet erről, de nem találom, hogy hol?
Egy amolyan belső tab megoldás volt.
Tudtok erről? Ez megoldaná a sok kis thumbnail kérdést is...
Köszönettel:
SPétör

Abydos · http://abysan.com/blog 2009.05.18. 15:35:34

Ez alegjobb dolog az Operában, és a legértékesebb cikk is az oldalon :)

vili970 2009.08.02. 09:24:04

Működik 10 Béta alatt is. Köszi!

NeoCsatornaja · http://neocsatblog.mblx.hu 2013.07.21. 13:30:01

Helo én azt szeretném megtudni hogy az opera 15-s verzójában hogy kell bállítani azt hogy a gyorshívó új lapon nyíljon meg?
target="blank" valahová?:D
süti beállítások módosítása