Magyar Opera

Lassú nettel is böngészhetsz gyorsan!

Bár manapság, a szélessávú internet aranykorában már a nosztalgia mindent megszépítő ködébe vész a csiripelő modemes internet, de azért még messze nincs mindenhol kolbászból a vezeték, és vannak még olyan esetek, helyek, amikor az egyszeri ember mégis rákényszerül egy lassú internet használatára. Érdekes élmény mindenesetre.

Én nemrég kellett netezzek egy kb. 20-30 Kbites kapcsolaton (!!), és csak azt tudtam ajánlani a tulajnak, amiről már réges-rég írtam, hogy kapcsolja ki a képeket, és netezzen úgy, hogy csak a gyorstárazott képek jelenjenek meg. Ettől elég jól begyorsult a net, de még mindig nem volt az igazi. Sajnos akkor még nem tudtam, hogy ennél sokkal jobb megoldás is van, amivel még gyorsabb netet lehet faragni egy ilyen matuzsálemi kapcsolatból.

Létezik ugyanis egy olyan program, ami éppen az ilyen lassú kapcsolatra van optimalizálva, mivel egy központi szerveren előkészíti a lapot, betömöríti, lekicsinyíti a képeket, így már csak a tömörített adatokat kell letölteni, ami jóval kisebb, mint a normál weblap, ezáltal sokkal gyorsabb. Ismerős? Bizony, az Opera Mini éppen így működik. És az Opera Minit a számítógépen is használhatod, ráadásul a felbontással sem lesz problémád, mivel akár 1280x1024 felbontást is megadhatsz neki. Lássuk, hogyan működik mindez.

Opera Mini az asztali gépen Opera Mini az asztali gépen

Először is le kell töltened néhány kiegészítőt, ezeket talán jobb, ha más gépen szeded le, és felírod egy CD-re vagy felmásolod egy pendrive-ra, így később, ha egy lassabb kapcsolathoz kerülsz, már nem kell kínlódni a letöltésükkel.

  • Töltsd le a MicroEmu utolsó verzióját (letöltési oldal), majd csomagold ki a gépedre. (Ha gondod van a kicsomagolással, próbáld meg Total Commanderrel.)
  • Töltsd le az Opera Minihez a .jar és .jad fájlokat.
  • Ha nincs Javád (JRE), akkor azt is le kell töltened és telepítened, mert az Opera Mini ezt használja. A legtöbb gépen viszont van telepített Java.
  • Kattints kétszer a microemulator.jar fájlra, hogy indítsd el. Ha ez nem működik, akkor parancssorból is elindíthatod ezzel: java -jar microemulator.jar
  • Az Options > Select device (Eszköz kiválasztása) alatt kattints az Add (Hozzáadás) elemre, és a microemulator\devices alól válaszd ki a microemu-device-resizable.jar fájlt.
  • Válaszd ki a most létrehozott Resizable device profilt, és a Set as default gombbal tedd alapértelmezetté.
  • Kattints a jobb alsó sarokban a Resize gombra, és állítsd be a felbontást, amit használni szeretnél.
  • A File > Open JAD paranccsal nyisd meg az Opera Mini .jad fájlját.
  • Ekkor az Opera Mini megjelenik az indítható alkalmazások listájában, kattints a Start gombra az indításhoz!

Mostantól Opera Minivel böngészheted a webet, sokkal gyorsabban, mint korábban!

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr96404349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Valakiember (törölt) 2008.03.31. 13:43:36

Hát, nekem még háromnegyed éve csak 56-o modememmem volt, de az egész netem csak 3,6KB/sec -el ment (nem írtem el).

Magyarán, az volt az egésznapos szórakozásom, hogy reggel megnyitottam egy YouTube-s videót, és este megnéztem. :D

Madzsar 2008.03.31. 17:41:38

Valakinek nincs kedve írni OperaMinis kiegészítőt Firefoxra vagy PC-s Operára? :D

Úgy lenne tuti ez a Minis játék, ha az asztali böngésző alapvető funkciói is használhatóak lennének! Mint, pl. keresés (ctrl+f), szövegkijelölés, könyvjelzők (link.opera.com nem az igazi), mouse gestures, stb... :)

Ronyn · http://www.ronyn.hu 2008.03.31. 21:14:53

Kiprobaltam ezt a microemulatort.nem ross.zbar a szovegmezovel eleg nehezen boldog.ula belepes is problemas valah.ovaazonkivu.l pl nem lehet ekezetes karaktert irni Ezelott mar probalta a kysvel .midpxemu.latortde az meg porgette. a proct nagyon es meretezes sem vol t benne

macskafaraok 2008.03.31. 22:41:15

Zseniális!!!
Szetszivatom magam a GPRS-en, sokáig volt, van.

Most EDGE, ahol ez kevésbé issue, ...

alma321 2008.03.31. 23:55:29

Ez király cucc:) régebben még pannon 2k wappal kinlódtam valami emulátoron futtatott Minivel, de az csak mobilméretben ment. Ez megváltás lett volna akkoriban. Egyébként aki pannonnál van GPRS-el vagy EDGE-el, az tegye fel az InternetExpressz progit a pannon oldalárol, az is hasonlót csinál, betömöritve küldi le a weboldalakat, a képeket 4 minöségi fokozatban tudja butitani, meg ki lehet vele szedni a flash-t az oldalakból. IExpresszel böngészékor EDGE-el alig van érzetre különbség egy megabites ADSL-hez képest. Amelyik szolgáltatónál nincs ilyen tömötitös cucc, ott megváltás lehet ez az OperaMini-s játék.

Penge™ (törölt) 2008.04.01. 00:11:32

Na igen, nekem is jól jött volna még a 400-as wapos időkben... :-)

Csá · http://xiwek.uw.hu/index.php 2008.04.02. 03:14:53

Én is szoktam bénáskodni de itt ákár agymenyházat lehetne nyitni.:D

Ronyn · http://www.ronyn.hu 2008.04.04. 21:17:46

Na,közben már sikerült az ékezetes betűket is beleoperálni))))

john_may 2008.06.06. 16:10:03

Ez tényleg működik:) Ezer köszönet! Ronyn, hogy sikerült az ékezetes betűket megoldani?

Ronyn · http://www.ronyn.hu 2008.06.08. 03:01:07

Ki kell bontani a devices mappában levö jar fájlt,és abban a devices.xml fájlt szerkesztve lehet betüket hozzáadni.
De csak egy gombra teszi mint a telefonon,vagyis például a "." billentyüt többször nyomva lehet ékezetes vagy egyéb spec. karaktereket irni

Nagyzo 2008.07.24. 23:13:05

Szerettem volna feltenni ezt a mini-t, de a "microemulator.jar" fájl alapértelmezésben nem csinál semmit, ha pedig a futtatás menübe beírom amit fennt adtál, akkor csak a java mappába dob, nem változik semmi. Szóval itt megakadtam kissé.

Tudnál segíteni?

Előre is köszi!

Nagyzo 2008.07.25. 14:10:49

rákerestem JVM-re, és letöltöttem egyet, majd telepítettem (Java amúgy volt már fenn 1.6-os), újraindítást kért, de még mindig nem jutok tovább. A futtatásba bemásolva a java -jar microemulator.jar parancsot, még minig csak a windows mappába dob, és nem tudok tovább jutni.

Amúgy még tegnap a jar kiterjesztéshez hozzátársítottam a java-t, és ha a jar kiterjesztésű fájlra kattintok akkor dos-os felületen csinál valamit (pár másodperc csupán), aztán semmi változás.

Nem sikerült eljutnom oda, amiket fentebb írtatok....

Pedig szeretném.

Nagyzo 2008.07.25. 14:13:08

Ja, a jaros fájlokat winrarral (azt hiszem azzal) bontottam ki, most utóbb, de semmi futtathatót nem látok benne?

Tudnátok még segíteni esetleg?

Köszönöm.

Nagyzo 2008.07.25. 16:53:30

Sikerult! Ezt mar az opera minivel irom. Tenyleg baromi gyors. A megoldast az jelentett e. hogy ujratelepitettem a javat. teljesen. es aztan vette a microemulator jar.t kapasbol. Es onnantol mar minden ugy volt ahogy te leirtad. Szoval koszi. Ekezetes billentyuk nincsenek benne. de ez egy lassu internetkapcsolat eseten nem veszes.Szoval sikerult. koszi

Nagyzo 2008.07.25. 16:59:15

Sikerült! Ezt már az opera minivel írom, .... illetve ... trükköztem egy kicsit vele.

Vagyis: észrevettem, hogy a @ előhozásakor (altgr+v) a vágólapon éppen levő tartalmat illeszti be. Így megírtam ezt a hozzászólást, így ékezetesen, és könnyedén az opera jegyzet-ben, és másolás, és altgr+v-vel beillesztettem. És lám, szép ékezetes, és az opera minivel küldöm el.

Woww!!

Ronyn · http://www.ronyn.hu 2008.07.25. 20:24:40

Én a "," -vel szoktam ékezetes bötüt irni,persze van amikor én is notepadban irom meg,aztán copy-paste,ugy mégiscsak gyorsabb

amatör1 2008.12.20. 11:21:40

Sikerült telepítenem mindent, megy is, de ha felhasználónevet kell beírnom akkor a kis ablakból nem tudok visszamenni a lapra. Hiába nyomkodok bármit.

Lali_ 2008.12.21. 15:42:58

Alul elvileg (ha jól emlékszem) kell két kicsike gomb, egy Ok és egy mégsem...

ajkagyuri 2009.03.07. 15:43:45

hali
az opera mini telepitésével eljutottam addig hogy megnyitottam a microemu.jar-t
Options > Select device és az add után megnyilik az open ablak ahol nincs microemulator\devices vagy microemu-device-resizable.jar fájl ill. én nem találom?
köszi a segitséget

ajkagyuri 2009.03.07. 15:45:41

ja asztali gépre telepitem, 9,63 verzioval

ajkagyuri 2009.03.07. 16:16:09

visszavontam a kérdést elvileg végigcsináltam és klikkeltem az elfogad gombra
hali

amatör1 2009.09.23. 15:25:16

Valaki használ mikroemulátoron Opera Minit? Hogyan lehet a windows vágólapjára helyezni belőle szöveget, vagy weboldalt menteni? Az 5-ös bétával is próbáltam, de nem sikerült. Nem tud valaki valamilyen trükköt?
süti beállítások módosítása