Magyar Opera

Segítség

Ha valamilyen gondod az Operával vagy az Opera Minivel, itt felteheted a kérdésedet, ha tudunk, segítünk! Hogy jobban szét tudjuk válogatni a problémákat, válaszd ki, hogy az Opera melyik változatához kérnél segítséget:

Asztali Opera

Itt kaphatsz segítséget az Opera asztali verziójához, Windows, Linux és Macintosh rendszerekre.

Telefonos Operák

Itt kaphatsz segítséget az Opera telefonos böngészőihez, az Opera Minihez és az Opera Mobile-hoz.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr9119017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JollyR 2008.06.15. 03:02:08

Böngészősávnak azt neveztem, ahova, mint a képen (link) be lehet írni, h. pl. magyaropera.blog.hu, és mellette van egy gombóc, amit ha megnyomok, akkor legördül egy ablak, és ott vannak a legutóbb látogatott oldalak. És ennek kellene időrendben visszafelé lennie, de nekem össze-vissza van.
Szóval nem az, amikor éppen írom a weboldal címét, és feljön egy ablak.
kepfeltoltes.hu/080615/nevtelen_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Lali_ 2008.06.15. 13:05:30

Ott aszerint van sorbarendezve, hogy mit írtál be legutoljára. Ha aszerint akarsz rendezni, akkor használd az előzmények panelt, vagy fült (eszközök/előzmények) Ott lehet a nézetet sokminden szerint változtatgatni...

JollyR 2008.06.15. 14:26:21

Igen, úgy kellene sorban lennie, de nem úgy van. Azt pedig tudom, hogyha elmegyek az eszközök/előzményekbe, akkor változtathatom a nézetet, de attól még a böngészősávból megnyitható kis ablakban azt nem úgy mutatja, hiába állítom be, hogy látogatás sorrendjében visszafelé...

JollyR 2008.06.15. 18:10:52

Most látom, hogyha végig én pötyögöm be az adott weboldal címét, akkor ez meg fog jelenni, mint legutolsó látogatott oldal ebben a legördülő cuccban. Viszont ha írás közben ő felkínálja, merthogy már jártam ott vmikor, és arra kattintva hozza be az oldalt, akkor a címet nem írja be ebbe a legördülő vmibe, mint legutóbb látogatott. Ez a régi Operában nem volt így. De mondjuk akkor sem értem, h. amikor felraktam az új Operát, miért változtatta meg az addigi sorrendet ebben a legördülő izében. És ráadásul el is tüntette a kis képeket, ami a weboldalak neve mellett volt. Ez is eddig ott volt, mostmár nincs...

JollyR 2008.06.16. 09:41:50

A legújabb, amit alkotott:
Tegnap bepötyögtem pár webcímet a böngészőbe, úgy, h. nem ő kínálta fel, és így meg is jegyezte őket, ott voltak sorban abban a nyomorék ablakban időrendben visszafelé. Mondom, tök jó. Erre ma reggelre elfelejtette az egészet, és ugyanazokat az oldalakat írja ki, mint a telepítés után, vagyis számomra meghatározhatatlan sorrendben. Mi a fene van ezzel???

JollyR 2008.06.16. 10:15:07

Mostmár tényleg csak 1 kérdésem lenne. Végső megoldásként leszedtem a 9.5-öt, és felraktam a 9.26-ot, csak az a gond, hogy ezzel eltűntette a Tab bar-on a New tab funkciót/gombot, amit ugye ha megnyomok, akkor feljön egy új ablak. Hogy lehet ezt visszarakni?
Lehet, hogy az volt a gond, hogy ez a New tab gomb a 9.5-ben a Tab bar jobb szélén volt, a régebbiekben meg gondolom bal szélen?

JollyR 2008.06.16. 10:17:45

Ok, megoldottam a problémát! =)
Köszi az eddigieket!

újonc 2008.06.18. 14:26:41

Üdv. Évek óta Firefox használó vagyok, de gondoltam ideje kipróbálni az új Operát. Klassz a design, bejövős, tetszenek a funkciók ami másban nincs. Utánaolvasás után beállítottam a reklámszűrést, de sajnos közelébe se ér a rókás adblocknak, nem teljesen tiszták az oldalak itt-ott marad egy-két szemét, vagy a reklám üres helyét se tünteti el, ez egy cikk közepén zavaró...

Vegyes érzéseim vannak. Bosszantó hibák, amelyek Firefox alatt nem voltak.

Youtube: nézek egy videót, de a related-nél csak az első pár képe jelenik meg.
nso.hu egyik cikknél látszik a kép másiknál nem...szóval elég izé módon jeleníti meg a honlapokat.
Néha szétesnek a honlapok töltés során, idegesít, hogy frissíteni kell hogy jó legyen.

A levelezőnél frankón beállítom a gmail,imap kombómat erre ez leszed mindent 2x. Szóval maradok a bevált thunderbirdnél. Sajnos kedvenc rókás kiegészítőmnek a piclens-nek nincs operás változata még. Szóval alapból nagyon klassz böngésző ez, de egyelőre még nem győzött meg, hogy átálljak. Pedig az új 3as rókánál is van most idegesítő dolog: oldalsávban a könyvjelzőknél vannak ilyenek hogy: könyvjelzők eszköztár, könyvjelzők menü, nem rendezett könyvjelzők. Ezt a 3 mappát az istenért se engedi kitörölni. Itt az operában meg simán kiirtottam a felesleges sallangokat és tényleg csak a könyvjelzőim vannak ott.

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.18. 14:54:45

A reklámszűrés tökéletesítéséhez itt egy cikk: magyaropera.blog.hu/2008/05/17/hirdetes_blokkolas_haladoknak

A YouTube-on nem értem mi a baj, nálam megjelennek a releated videók (embedded videóablakban is)

nso.hu-n tényleg probléma van. Használd a Help->Report a Site problem pontot.

PicLens valóban nincs Operára.

Első körben javasolnék neked egy cookie, cache és opera6.ini törlést, hátha megjavul.

újonc 2008.06.18. 15:18:21

penge kössz a tippeket, de ez így se jó. Hiába töröltem az ini fájlt. Közben más hibák is előjöttek. Pl. blikk.hu címlapon az a flash player-es ablak se jelenik meg. Lejjebb képek itt-ott hányoznak, érdekes módon nem is következetesen mindenhonnan hanem egyik látszik rendben, másiknak csak a helye...és ez nem egy oldalon így van.
Amit linkeltél hát arra még rá kellene szánnom magam elolvasni megcsinálni. Én azt nem értem ami a rókában egy plugin telepítése 2 katt, beállítása 3 katt az itt operában miért szenvedés mindenféle ini fájllal meg minden.
Kár pedig kinézetre nagyon bejön az opera és gyors is, tetszik hogy itt simán megoldottam a könyvjelzős problémám is amit a róka alatt nem lehet kitörölni...
A leveles hülyeség is bosszant, meg ezek a megjelenítési hibák a mindennapi netezés közben ez engem megőrjítene.
De sajnos többet vesztettem, mint nyertem maradok a FF-TB-nél talán majd a 10-es operea jó lesz.

Lali_ 2008.06.18. 16:48:46

amit penge linkelt, ott annyi a lényeg hogy letöltesz egy fált bemásolod 1 könytárba és kiválasztod azt a nézetet

A lényeg a "2. Reklámletiltás CSS-vel" után van..

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.18. 17:08:34

Nálad van a hiba, mert nekem megy a blikk.hu-n is a flashplayer. Még teljes képernyőre is ki lehet tenni.

Ahogy Lali is írta, nem nehéz a CSS-s reklámletiltás és olyat is letilthatsz vele, amit Adblock Plus-al nem. Például HTML-be ágyazott (nem javascript és iframe) elemeket.

újonc 2008.06.18. 17:27:47

Jelentem blikk.hu megjavult. Pedig semmit se csináltam. De képek még mindig hiányozgatnak. Több oldalnál egyszerűen mintha cseszne betölteni az oldal minden elemét (lásd feljebb írt Youtube probléma). Kedvenc csajos,autós,dalszöveges oldalam a skins.be is vagy bejön vagy csak részben az oldal közepe (a lényeg) nem...totalcar.hu elcsúszva, skysports.com néha jó, néha szétesve jön be, frissíteni kell hogy jó legyen. És ezek csak a kedvenc oldalaim, mi van ha böngészgetek mindenfelé? Van ahol hosszú mp-ig nem tölti be, FF ugyanazt egy szempillantás alatt. Van ami beakad, fent írja pl. 75/78 és ennyi...hát ki tud várni ennyit? Nincs idegrendszerem folyton frissítgetni meg bűvészkedni...ha úgy látnám az oldalakat mint FF alatt akkor maradnék opera használó, de ez így...ááá
Délelőtt mikor felraktam anyáád ez nekem tetszik! Aztán azóta csak bosszankodok azóta, hogy ez az oldal se jó, az se...pedig a design és a funkciók ütősek, de mire megyek vele ha a legalapabb funkció a honlapok megjelenítésével gáz van? :(

újonc 2008.06.18. 17:37:33

Reklámtiltást megcsináltam azért, működik. De mondom a fent sorolt bosszantó hibáktól elment a kedvem, a levél gmail,imap problémát se vágom miért szedi le kétszer a leveleket...na mindegy abba nem halnék bele, mert a TB-t úgyis megszoktam. De a böngészés része a dolognak...nem értem miért vannak ezek a hibák. Pedig ami először feltűnt a design után, hogy a lapok gördítése valahogy sokkal szebb, mint más böngészőkkel.

astro 2008.06.19. 20:14:45

Most ismerkedem az operaval.
Netről letőltöttem bőrt amivel
elégedett vagyok.Szeretném egy netnélküli gépre is ezt a bőrt használni.Hol találom a letőltött
fájlt és hogyan kell telepíteni?

A segítséget előre is köszönöm.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.19. 20:19:45

astro: először is keresd meg a profilodat: Súgó > Opera névjegye > Opera mappája melletti útvonal lesz az.
Nyisd meg Explorerben ezt a mappát. Ebben találsz egy Skins mappát, ebben vannak a letöltött skinek zip fájlokba csomagolva. Keresd meg azt, amelyiket letöltötted, és mentsd el valahová.

Ha egy másik gépre akarod tenni, akkor egyszerűen másold be ezt a zip fájlt azon a gépen az Opera profil könyvtárába a Skins mappába. Amikor elindítod az Operát, akkor megtalálja az új bőrt, és az Eszközök > Megjelenés alatt alkalmazhatod.

zsoltzsolt 2008.06.19. 22:19:37

csak eg ykérdés, mert mindenből lehet tanulni. minek egy netnélküli gépre opera? van még valamilyen funkciója, amit érdemes netnélkül használni?

Valent Levente 2008.06.19. 22:29:24

Nem értem, miért van az, hogy az index.hu fórumra belépve először nem léptet be? Aztán, amikor becsukom az index fórumot, és újra rákattintok, akkor már be vagyok jelentkezve?

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.19. 23:13:15

Levente: próbáld meg az Beállítások > Haladó > Előzmények > Weblapok ellenőrzése pontot "Mindig"-re állítani.

Valent Levente 2008.06.20. 16:55:22

Arra volt állítva, de ez nem hatja meg. Most próbáltam ki, a könyvjelzőkben rákattintok az "index fórum"-ra, erre bejön úgy, hogy kéri a felhasználónevet, jelszót. Rákattintok mégegyszer, erre bejön úgy, hogy be vagyok lépve. Nemértem.

etitkar 2008.06.21. 15:29:13

Az lenne a kérdésem hogy szeretném telepíteni az opera usb változatát de honnan tudok letölteni olyat aminek a kiterjesztése "paf.exe" mert a PortableApps nem látja a telepítéskor a filet.
köszi a segítséget ne kelljen firefoxot vinnem a pendrivemen
köszi
etitkar

Elektropunk 2008.06.29. 22:18:10

Üdv. Mindenkinek!

Lehet hogy hülye kérdés,de lehetséges az hogy amit gépelek az operán belül,vagyis valamelyik oldalon,azt mentse automatikusan a jegyzetek közé?

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.30. 00:09:56

Automatikusan nem. A legegyszerűbb, ha nyomsz kommentgépelés közben egy Ctrl+A-t, majd egy Ctrl+Shift+C-t.
Persze ezt akárhányszor megcsinálod mindig egy új jegyzetbe fogja menteni.

Elektropunk 2008.06.30. 00:20:29

Kössz szépen Penge™ :)

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2008.07.04. 21:46:35

Nem tudom, hogy ezt hol kéne megkérdezni, ezért ide írom.
Mi ez az indapass hülyeség Opera alatt? Rókával simán bejön az oldal, de Operával nem. Regisztráltam, de bejelentkezésnél mindig visszadob arra az oldalra, ahol be kell jelentkezni. O_O

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.07.04. 23:47:06

Az indapass már csak ilyen :) Töröld a sütiket, az általában helyrehozza.

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2008.07.05. 16:25:44

Töröltem, és nem fogadok többet erről az oldalról cookie-kat.
De ez most mire fel jött elő? Eddig miért nem volt indapassozás?

KwiHa 2008.08.04. 21:29:46

Sziasztok,

Osidok ota Operat hasznalok, es nagyon meg vagyok elegedve vele. Az uj szinronizalasi lehetosegnek meg kifejezetten orultem. Jol is mukodott egeszen par nappal ezelottig.
Azota az itthoni gepen folyamatosan "synchronization failed", bar azt mutatja be vagyok jelentkezve. Munkahelyi gepen minden gond nelkul megy.
Otletek? Mar ujratelepitettem, de ez sem segit. Jah, meg valami. Nagyjabol miota nem szinkronizal azota folyamatosan "Encryption level" ablakokkal bombaz hogy accept/reject.

ahhhhh.... segitseg!

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.08.05. 09:50:00

Nekomajin: Az összes cookie tiltása szerintem nem túl nyerő ötlet. Jó eséllyel végképp nem tudsz így belépni.

Zsuzsi 2008.08.06. 00:31:02

Sziasztok !

Az Opera 9.51-es verziójához szeretnék segítséget kérni. Sajnos több gondom is van.
1. Nem jelenik meg a TV csatornát választó lista a www.musorajanlo.hu/tv.html oldalon, pedig a 9.27-el jól jelent meg.
2. A személyes adatok törlésénél legalább 1 percig eltart amég végez és utána mikor megnézem az előzményeket, látom, hogy nem is törölte ki az összeset és a sütiket sem, pedig be van állítva. A 9.27-es verziónál még, ha rengeteg előzmény volt, akkor is megcsinálta a törlést 1-2 másodperc alatt. A 9.51-es Operát már egy teljesen új gépre is feltettem, amin csak az XP + szervíz pack 2 volt, de sajnos ott is ezt tapasztaltam. Kérlek
segítsetek. Ja, az USB-s változat is ezt csinálja. :(

Lali_ 2008.08.06. 11:21:19

Szia
1. Igen, megnéztem az oldal (forráskódját). Az a helyzet, hogy a csatornaválasztó ott van baloldalt a jobboldali panel fölött, méghozzá mindegyik, csak éppen egymás fölött :)

Ez most hülyén fog hangozni, de annak a kód alapján ott van a helye, mert mindegyik csatornaválasztó ugyanarra a pozicióra van definiálva:
(position: absolute;
left: 206px;
top: 210px;)
Akkor meg szép, hogy egymáson jelenik meg :) És ha minden igaz, akkor ezt azért csinálja mert szokásosan a Javascript kódot elírták és az módosítgatja a helyzetét(?)
Küldök nekük levelet, hogy nézzék már meg, addig is: www.port.hu/pls/tv/tv.prog
2. A személyes adatok törlése azért tart tovább, mert a 9.5 ugyabár a látogatott oldalak tartalmát is eltárolja, ha erre nincs szükség, mert ugyis letörülgeted, akkor kikapcsolhatod a Beállítások > haladó > Előzmény > Jegyezze meg a látogatott lapok tartalmát, pipa megszüntetés > OK
Az hogy miért nem töröl mindent az jó kérdés, próbáld esetleg a Beállítások > haladó > Előzmény és a Beállítások > haladó > Sütiknél törölgetni külön, próbából, de beállíthatsz olyat is, hogy kilépéskor törölje, vagy csak 0 oldalt jegyezzen meg, stb..

Az előzményeket hol nézted, nemlehet, hogy azok igazából a könyvjelzőid listázása?

Zsuzsi 2008.08.06. 14:32:39

Szia Lali_!

Először is köszönöm, hogy ilyen gyorsan és szakszerűen válaszoltál. Kipróbáltam a javasolt beállítasokat. Így tényleg gyorsabban törli az előzményeket, de a ma látogatott oldalnál mindig mutatja a kezdőoldalt, pedig nem voltam fent. A sütiket viszont nem törli, nem tudom miért. Ami pedig a TV programos oldalt illeti: köszönöm, hogy még a forráskódba is belenéztél, ebből gondolom, hogy profi vagy és köszönöm az alternatívaként közölt linket is. Azt nem értem még, hogy ha eleve hibás a www.musorajanlo.hu/tv.html oldal, akkor a 9.27-es Opera meg a többi böngésző hogy tudja helyesen kezelni. Végül azt kérdezném, hogy érdemes váltanom a 9.27-ről a 9.51-re?

Lali_ 2008.08.06. 18:21:14

Elöször is nincsmit
Másodszor is valószínűleg mint szinte mindig, most is a Javascripten múlik. Hiszen a kódba nem tehetnek olyat, hogy valamelyik csatornaválasztó mindig egy adott helyen van az oldalon, hiszen ha azt eltávolítod, kikapcsolod, akkor máris nincs is ott, illetve ha hozzáadsz, akkor meg arréb kell pozicionálni és ezt csinálják meg Javascriptel, amiben ha hiba van, akkor rossz lessz a html kód, amiknek az értelmezése nem gond, csak nem a kívánt eredményt mutatja. (Javascripthez már nem értek...)

Az Opera 9.2 és 9.5-nek a Javascript motorja pedig meglehetősen különbözik, elvileg hibatűröbb lett, ez az oldal meg az egyik kivétel rá :)

Phuuu...Ez tőled függ...Mérlegelni kell..
Biztonsági szempontból -> igen
Gyorsaság szempontjából -> igen
A 9.5-el több oldal megy -> igen
musorajanlo.hu mégsem -> nem
sütikkel (nálad) gond van, de megoldható -> nem
Szóval szerintem inkább igen, megéri a váltás.


Egyébként az új sütik törlése kilépéskor beállítás próbáltad?
Az előzőeket pedig legrosszabb esetben a C:\Documents and Settings\\Application Data\Opera\Opera\profile\cookies4.dat fájl törlésével biztos kiszedhető, meg bármikor, amikor sütiket akarsz írtani :)

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.08.06. 21:25:43

Kedves Zsuzsi!

Szerintem érdemes váltani az újabb verzióra. Ha nem akarsz semmit kockáztatni, akkor ezen honlap letöltés részénél találsz két hordozható (Portable) verziót. Ezeket nem kell telepíteni, tehát anélkül próbálkozhatsz, hogy "kárt tennél" a jelenlegi Operádban.

Zsuzsi 2008.08.07. 14:57:39

Sziasztok!

Mindenkinek köszönöm a segítséget. (Lali_ és cousin333). Lali_ -nak a válaszom, hogy igen, az új sütik törlése kilépéskor be van kapcsolva, de mégsem törlődnek. Sőt még akkor sem, ha a személyes adatok törlését futtatom. Én is készítettem egy összehasonlító listát az igen-ek ill. nem-ek arányához.

musorajánlo.hu
9.27-el->igen 9.51-el nem

freemail.hu
9.27-el->igen 9.51-el nem
(sajnos, pedig ez nekem fontos lenne)

előzmények, sütik korrekt törlése kilépéskor
9.27-el->igen 9.51-el nem
Ha pedig a "jegyezze meg a látogatott lapok tartalmát" is be van kapcsolva, akkor sajnos indokolatlanul sokat kell várni az előzmények törlésére.

Eddig tehát a mérleg elég negatív, pedig én szeretem az Operát. Én nem értek a javascripthez, de gyanítom, hogy itt valamit most nagyon elszúrtak. Az biztos, hogy ha rövid időn belül nem jönnek ki a javított verzióval, sok felhasználót fognak elveszteni. Én egyenlőre maradok a 9.27-nél, mert ezzel nincs gondom. Mindent tud, ami a hétköznapi használathoz kell és azt gyorsan és biztonságosan.
Hajrá Opera! :)

meneruwa 2008.08.07. 21:37:07

jelen esetben nekem van 2 gyorsgombon a sütik s a cache törlésre, freemailhez próbáld használni a régit vagy az M2-őt (eszem nem tom mikor léptem be utoljára a freemailre az M2 ugyis leszedi az összes levelem) musorajanlo helyett nem jó a port.hu?

Zsuzsi 2008.08.08. 13:26:15

Szia Meneruwa!

Köszönöm a segítséged. Kézzel tudom gyomlálni a sütiket, de az Operának ezt is kellene tudni. Ez így csak a probléma ideiglenes megkerülése, sajnos nem a megoldása. Ugyan ez a helyzet a többi említett megoldásoddal. Nekem sokszor van arra szükségem, hogy webes felületről elérjem a Freemailt. Nem akarom mindig az összes mailt lehúzni. A musorajanlo.hu jobban konfigurálható és kényelmesebb a kezelése, ráadásul nem menekülhetek mindig az összes oldalról, ami korábban jól működött. Addig is várom a javítást és a 9.27-et használom.

Lali_ 2008.08.08. 16:15:43

Én a freemailt úgy oldottam meg, amikor már tele lett a hócipőm, hogy a freemail beállításaiban az átirányításhoz betettem ,hogy csak továbbit, beírtam az új gmailes címemet(azért a gmail egy picival jobb, mint a freemail...), így nem kell azt a sz*t használni és ha a régi címről kapok levelet, azt is simán megkapom, attól meg nem kell félni, hogy a freemail spam szűrője megfog valamit :)

Plusz a gmail:
-Opera Minivel is megy
-nincsenek idegesítő flash reklámok, csak a levéltől jobbra szövegesek
-7GB tárhely és nő, így nem tudok 5% kihasználtság fölé menni, pedig jópár levlistán is fentvagyok és már több éve nem töröltem semmit
-A SPAM szűrője is egy kicsivel hatékonyabb, a freemail hírleveleket is lehet szépen spamnek jelölni és azután már nem lesz a leveleid között sohasem...

törölt-felhasználó (törölt) 2008.08.08. 17:15:13

Lali: Plusz még a Gmailnél is van Mail Fetching, ha olyan postafiókod van, ahol nincs átirányítás.

Ronyn · http://www.ronyn.hu 2008.08.08. 21:27:35

Mondjuk a freemailra,én sem léptem még be soha...amig nem volt gmail,(meg gépem sem))addig saját emailklienssel hivtam le a freemailos leveleket(mondjuk általában még most is azt használom,leszedi a gmailról meg két másik fiókról a leveleket,és egyszerübb kezelni))))

mascott 2008.08.09. 19:51:41

Sziasztok! Nem vagyok egy internet mágus de az Operát jó ideje használom. Tegnap óta ahányszor a "hírcsatornák"-ra kattintok, lefagy az Opera. Már többször letöröltem, újratelepítettem,semmi változás.Nincs vmi ötletetek?

Valakiember (törölt) 2008.08.23. 18:49:49

Halli, nemlehet beállítani Operát valahogy, hogy automatikusan újrakapcsolódjon IRC-re, mind a 9.50 és 51 tette szakadás után?

hoolio 2008.09.03. 19:38:36

hali

az opera webmail oldalán nem tom reggelni maga az ellenőrző kódot nem tom beírni mert ugrál a kis kép, hogy kell megállítani? :)

Please enter the letters moving up and down in the centre of the image :

piszkafa · http://vurstli.blogspot.com 2008.09.12. 23:47:06

Egyre inkább szeretem az Operát. De:
a Bloggerben valamiért nem jelenik meg teljesen a szövegszerkesztői ablak. Én csesztem el valamit? Lécciléccilécci...

etitkar 2008.10.04. 07:48:03

Hali!

A mágusba tárolt adatok hogy menthetőek el?

help!

köszike

etitkar

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.10.04. 11:18:11

A profilod alatt a wand.dat fájlt kell elmenteni.
A profilod útvonalát a Súgó > Opera névjegye lapon találod meg.

Valakiember (törölt) 2008.10.18. 11:42:17

Hy!

Nem tudja valaki mi lehet a probléma:

A JavaScript engedélyezve van, de az ilyen JavaScriptes gombokat nem tudok használni valami miatt. :'(

9.60 verzió, Windows XP,stb. stb...

Kossz elore is! :)

Valakiember (törölt) 2008.10.19. 12:48:26

Megoldva.

A gombok Flasht indítottak el, tehát nem a JavaScript volt a problémás, hanem a Flash 10-es.

Visszapakoltam a kilences flasht, azóta megy minden.

pikula · http://ilovebp.blog.hu 2008.11.11. 16:49:30

Eddig tartott a csoda! Uj Flash, uj Opera, ket-harom hetig birta. Es most mar megint nincsen hang a videoknal.

Sándor · http://www.ajandektasak.hu 2008.11.21. 19:12:06

Sziasztok!
Az utóbbi időben nagyon lelassult az operám igez 6 email fiókom van beépitve mégis sokallom a 150000k-s terhelsét amit a feladatkezelő kiir.
tud valaki segiteni?
Nagyon megköszönném mert 5 éve ezt használom s már nagyon megszoktam!

h_poirot 2008.12.09. 20:44:54

Felraktam a legújabb Operát, a 10-est.

Egy problémám van. Szeretem nagyobb méretben nézni az oldalakat, amit ás itt tudok állítani, az itt kapott infok alapján, de sajnos hiába állítom be mondjuk a 145 %-ot a config file-ba és azt el is mentem, a legközelebbi indításkor "kerekíti" az opera vagy 140 vagy 150 százalékra. Viszont, ha itt az aktuális lapon szó nélkül elfogadja a köztes értékeket is.

Lehet-e valamit tenni, hogy megjegyezze ?

A régebbi "vette a lapot."

Még egy; A helyesírás ellenőrzést hol lehet kikapcsolni ?

Köszönöm előre is a választ.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.12.10. 09:58:52

Én úgy emlékszem, hogy a régi is kerekítette. De ha az általad vázolt eset áll fenn, akkor nem tudom, mi a megoldás, lehet, hogy bug.

A helyesírás ellenőrzés automatikusan aktív, ha több soros szövegmezőbe írogatsz. Ilyenkor jobb klikk a mezőben, majd vedd ki a pipát a Check spelling mellől. (most, hogy nézem az FF 3.1b2-ban is gyanúsan hasonlóan működik, no mindegy, ez a helyes szerintem is...)

madve2 2009.01.10. 14:32:03

Sziasztok! Új winchestert tervezek venni, lesz Windows újratelepítés meg minden finomság... és az lenne a kérdésem, hogy ha szeretném az operás dolgaimat (elsősorban beállítások, keresők, jelszavak(!), esetleg widgetek) "átmenteni" valahogy az új telepítésbe, akkor melyik fájlokra lesz szükségem? Vagy használjam valamelyik Opera backup programot? (Korábban olvastam róluk itt, de végülis lebeszéltem magam a dologról... jobb szeretem tudni, mi történik =))

Köszi előre is.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.01.10. 14:42:53

@madve2: Ha az új rendszeren is ugyanarra az útvonalra telepíted az Operát, akkor elég a profilodat lementeni, majd a telepítés után az új rendszeren visszamásolni (felülírni az újat).

Egyébként itt találsz leírást a fájlokról, hogy mi micsoda: help.opera.com/Windows/9.60/hu/backup.html

vlevi 2009.01.10. 17:17:51

Az opera két helyen tárolja a dolgokat.
Az egyik a szokásos Appdata, a másik a local appdata
Azaz c:\documents and settings\usernév\application data\opera
és D:\Documents and Settings\usernév\Local Settings\Application Data\Opera

Vista alatt kicsit máshogy vannak a könyvtárnevek, ott mintha valami roaming, meg local könyvtárnevek lennének, de hasonló ehhez. Ha ennek a két könyvtárnak a teljes tartalmát lemented, akkor újratelepítés után ugyanide visszamásolva minden marad a régiben. Én már párszor próbáltam, virtuális gépre telepíteni operát, és amint ezt a két könyvtárat felmásoltam, mindenem megvolt, ami korábban.

lazar csaba 2009.01.14. 13:39:48

hali!!Segitseget szeretnek kernivalakitol!!hogyan lehet a + jelt visszarakni fulre nem megy sehogyan sem!!halas koszonet!!

Koenigsberger 2009.01.14. 19:29:32

Ctrl+F12, ott a "Haladó" fül alatt bal oldalon legfelül válaszd ki a "Fülek"-et. Azután a "További fül beállítások" gombra kattints, ott találod, hogy "Bezárás gomb megjelenítése a füleken", és máris ott van újra az x jel. Már ha jól értem a problémát.

Koenigsberger 2009.01.14. 19:32:01

Egyébként ezt az "indapass" nevű szkriptes trutymót Opera alól is működésre lehet bírni valahogy? Kicsit abszurd, hogy egy Operáról szóló bloghoz csak FF alól tudok kommentálni miatta.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.01.14. 20:10:42

@Koenigsberger: Töröld a sütiket, akkor sztem menni fog.

lazar csaba 2009.01.14. 20:21:00

@Koenigsberger: nem az"x" van eltunve hanem a + amit ha megnyomtam egy uj ful jott elo!!elnezest ha az elobobb ugy irtam hogy nem lehetett megerteni!!SZEP ESTET!!!

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.01.14. 21:18:09

@lazar csaba: Eszközök > Beállítások > Haladó > Eszköztárak > a felső részben jelöld ki az "Opera Standard" elemet > OK.

lazar csaba 2009.01.14. 21:53:13

@Karbonade: koszi sikerult!!!logok egy soroddel!!!szep estet!!!koszonom

Koenigsberger 2009.01.17. 17:10:01

@Karbonade: köszi, végül is csináltam egy új profilt kísérletképpen. Ebből működik... Ezek szerint megérett az idő egy clean installra.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.02.02. 18:04:05

Más is tapasztalta, hogy az utóbbi időkben nagyon lassan jön be az oldal? Betöltődik a Magyar Opera fejléc meg a bal oldali panelek, aztán tölt 10-15-20 másodpercig (van, amikor 30-ig is), mire bejön az oldal többi része. Opera 9.63-mal, 10 Alfával (mindkettőben kilőve mindenféle userscipt, adblock és egyéb befolyásoló cucc), Chrome-mal, IE7-tel és FF 3.1b-vel ugyanaz. Globális adblock, übertűzfal, hosts fájl nincs.
Nem a sok komment miatt, mert más blog.hu-s blogokon is van és ott normál sebességgel tölt be.

A statusbar kérés küldése szerint az m.blog.hu, pixel.blog.hu és www.opera-bongeszo.hu oldalaknál időz el sokat.
Gyakori az 500: Internal Server Error is.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.02.02. 19:05:20

@penge™: Én is tapasztaltam, most a te ötleted alapján kivettem a 30 napos leírást, és újra gyorsan megy.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.02.09. 15:34:44

Nem tudja valaki, hogy mi történt az www.opera-bongeszo.com oldallal? Egy ideje már nem működik.

Lali_ 2009.02.10. 21:55:41

Passz. Küldtem mailt jó pár napja. Sajnos nagy hiba volt nem saját domainnal indulni, meg nem egy normális tárhelyszolgáltatóval. Egyébként én annyira nem sajnálom, mert ha most kezdeném, sok mindent máshogy valósítanék meg....Egyébként van egy novemberi adatbázis mentés, de egyszerűbb lesz 0-ról csinálni egy másikat :)

A tanfolyam 1-5 napja szine teljsen meg van .mht fájlban (az eredeti képek kivételével, de lehet, hogy azt is elő tudom keríteni), a 6.7 szöveges része megvan, a képek talán...

Karbonade: Küldjem be bejegyzésként?

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.02.10. 22:30:27

@Lali_: Mármint a tanfolyamot? Semmi akadálya.

msznagyb 2009.07.24. 18:51:11

Csáó fiatalok! Naon nyomi vok, és nem találom amit akarok! Segítsetek léccike!!
No a gondom az, hogy aranyvirág operámat akárhányszor magyarosítom (béta2-re gondolok) mindig english-kére áll vissza. Namámmeg mondom magamban, de nem akar összejönni, egy opera resi után angol. Nem mintha nem érteném, de ha már lúd legyen kövér!! Micccsssináljak vazzzzzzeeeeeeeee????

Köszike!!!!

Bɑzsii 2009.07.25. 17:52:44

@msznagyb: a magyar nyelvi fájlt (hu_1601) nevezd át en.lng-re, és másold be a Opera\locale\en mappába, felülírva az ott lévő fájlt (arról azért csinálj biztonsági másolatot).

msznagyb 2009.07.25. 20:11:09

Figy, Bazsííí ez a verzió eszembe jutott, de nem akartam ezt a buhera változatot csinálni mert úgy gondoltam hogy van más járható út, de ugye béta stb. gondok, hát marad ez akkor!!!

Nagyon köszike!!!

meneruwa 2009.08.20. 06:47:34

ez a biztos, néha én is ezt szoktam :D

Danecay · http://gazmegfek.blog.hu 2010.01.20. 17:20:02

Sziasztok.

Arra lennél kíváncsi, hogy miként lehetne megoldani, hogy az MSN-ben kapott linkeket az OPERA nyissa meg, ne pedig más böngésző?

Danecay · http://gazmegfek.blog.hu 2010.01.20. 17:24:39

Ja még annyi, hogy elvileg a az OPERA az alapértelmezett böngésző, bár érdekes, hogy a többi böngésző (Firefox, IExplorer)nem kérdez rá, hogy megteszem e őket alapértelmezettnek amikor megnyitom őket.

Lali_ 2010.01.20. 17:28:59

@Danecay: Operában: Eszközök > Beállítások > Haladó > Alkalmazások
Alapértelmezett böngésző ellenőrzése indításkor: pipa be és opera újraindítás,

vagy

Windows > Start > Vezérlőpult és valahol kell valami olyasminek lennie, hogy: Alapértelmezett programok beállítása, vagy Programok hozzáférhetőségeinek és alapértelmezéseinek beállítása, vagy hasonló, attól függ milyen op.rendszered van

awking 2010.01.20. 17:45:15

@Danecay: Ha a Lali megoldásai sem segítenek (velem fordult már elő), akkor töltsd le ezt a progit, ezzel biztos menni fog:
www.szoftverbazis.hu/szoftver/defaultbrowser-v1-8--OV13.html

awking 2010.01.20. 18:07:24

@awking: Bocs, nem Lali megoldásai nem szoktak segíteni, hanem az alapértelmezett böngészőre való beállítás. XD

Danecay · http://gazmegfek.blog.hu 2010.01.20. 20:17:40

@Lali_: Az első módszert már próbáltam, a Programok hozzáférhetőségeinek és alapértelmezéseinek beállításainál pedig nem jelenik meg az Opera böngésző a böngészők között és ekkor jutott eszembe az oka, és hogy valószínűleg ezért nem ezzel nyitja meg az msn linket sem, méghozzá azért mert nem telepített Operaról van szó, hanem Opera USB-ről.

awking, neked is köszönöm a választ!

Danecay · http://gazmegfek.blog.hu 2010.01.20. 20:33:29

Egyébként a linkelt progi, a defaultbrowser, XP alatt működik, nekem pedig WIN7 van, igaz ezt nem írtam eddig.
Mellesleg ha jól látom a vezérlőpultban van olyan beállítási lehetőség is, hogy: Fájltípus vagy protokoll társítása programmal. Itt is hozzá lehetne rendelni a html-t és a többi protokoll-t az Operához, ha megjelenne és kiválasztható lenne, de mivel a Windows nem látja, hogy van neki ilyen telepítve, ezért nem ajánlja fel.

awking 2010.01.20. 20:52:32

@Danecay: Pár hete egy Win7-en már működött a progi, pont itt a blogon sikerült ezzel működésre bírni egy Win7-es portable Operát.

Danecay · http://gazmegfek.blog.hu 2010.01.21. 09:48:09

@awking: Próbáltam megkeresni az ide vonatkozó eszmecserét, de sajnos nem sikerült. A Default Browsert mellesleg próbáltam XP kompatibilisen SP", SP3 módokban is futtatni, de csak erősködik, hogy csak XP alatt tud futni.

ifezs 2010.03.03. 14:14:41

Az lenne a kérdésem, hogy ha használom a view in IE tab-os megoldást, akkor miért van az, hogy a többi opera oldalon vagy egy új tab-on nem tudok bevinni semmilyen adatot a keyboard-ról?

ActiveX-es oldalt próbálok megnyitni és az megy is, de nem megy utána a gépelés csak az IE tab-ban.

Tud valaki valamilyen megoldást erre?

Köszi

tar21 2010.03.31. 11:22:06

Előre bocsájtom abszolút júzer vagyok!!!
Szóval először a mobilomon kezdtem operát használni, amikor a mini 5-ös megjelent azonnal azt kezdtem használni, mert nagyon tetszett a gyorindító menü(csak azt nem értem, hogy míg egy index oldal a 4.2-vel 100 kiló alatt van az 5-sel ez 200 kiló ua. beállításokkal), ezen felbuzdulva az asztali gépen is ezt akarom használni, tehát feltöltöttem a céges gépemre(lehető legjobb sávszélesség, a gép sem utolsó, xp és egyebek), semmit nem változtattam, az alap beállítást használom. Az a szörnyű, hogy most is expolert kell használnom, mert valami borzalmasan lassú, folyton lefagy, a kis képek betöltésével órákat szöszmötöl! Minden okos ötletet szívesen fogadok (a minire is)

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2010.03.31. 23:45:10

@Karbonade: Nyilván...

@tar21: Tedd fel a legfrissebb előzetest, abban elvileg javították a hibát: magyaropera.blog.hu/2010/03/30/javulo_kapcsolatok_b3338

No para, ez jobb, mint a 10.51...

tar21 2010.04.01. 09:43:36

@Karbonade: Igen van, gond nélkül átvette!

tar21 2010.04.01. 09:46:59

@cousin333: Otthon a céges notimon(ami ugyanúgy van telepítve mint a céges gépem) gond nélkül működik az 51-es.
Itt meg olyan lefagyásokat produkál, hogy el sem hiszem.
Megpróbálom a javaslatodat. Egy kérdést még had tegyek fel, mi ez a 10.50-es nyelvi fájl, az alap is szépen tud magyarul?

Douwe 2010.05.02. 13:45:14

Hogy lehet kikapcsolni ezt: "Kattintson az eszköz aktiválásához és használatához". Csak egy régi userjs-t találtam, de az nem működik 10.53 alatt.

Douwe 2010.05.02. 14:00:41

@penge™: kösz, ez működik már, magyaropera.blog.hu/2006/07/07/jogvedett_beepulok_es_az_opera az itt lévő userjs-t lekelne cserélni erre az újabbra

zzz3 2010.07.18. 19:26:05

Sziasztok! A gyorshívóm teljesen szét van esve. Nem töltődik be a gyorshívóban szereplő honlapok képe, a frissítésre sem reagál.
Így néz ki>>
kepfeltoltes.hu/100718/gyorhivo_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ilyenkor mi a teendő?

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.02.09. 20:24:51

Nem tudja valaki, hogy 1492-re állított MTU-val (PPPoE kapcsolat) miért nem töltődik be a my.opera.com? A sima opera.com rendesen betöltődik.

Mindenesetre elég gáz...

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.04.25. 14:49:49

A blog.hu szerkesztői felületén a formázó billentűparancsokat (Alt+ karakter) mivel lehetne működésre bírni?

Most nézem, nem csak Operában, de Firefoxban sem működnek. Akkor minek vannak ott a tooltipben?

szuszikla (törölt) 2011.07.26. 21:11:15

Sziasztok a 11.50 fut nállam, és már jó pár éve használom az operát, de most készenlétben állitottam le véletlen a gépemet és amikor legközelebb újrainditottam az opera ezt irta ki.
"Hiba történt az Opera Mail inicializálása közben.
Reading index.ini failed"

Tudna valaki segíteni hogyan tudnám újra elővarázsolni a levelező fiokaimat!

kt75sw 2011.10.22. 18:59:36

Üdv!

Nézegettem a blockereket, igazából 4-et látok:

by leomajko: addons.opera.com/en/addons/extensions/details/opera-adblock/0.52/?display=en
by leomajko: addons.opera.com/en/addons/extensions/details/noads-advanced/1.3.4/?display=en
by JIexan : addons.opera.com/en/addons/extensions/details/noads-fixed-2/1.0.8-fixed_Opera11/?display=en
by ChaosWalksIn: addons.opera.com/en/addons/extensions/details/noads-multilingual-german/1.0.99/?display=en

Én a JIexan félét tettem fel, de inkább megkérdezem aki jobban érti; melyiket érdemes, tudásban melyik jobb?
12.00.1116-ra...

kt75sw 2011.10.22. 19:18:22

Na az elsőre (leomajko) sok a panasz...
A 4. (ChaosWalksIn) azt írja, nem lesz több verziófrissítés, gondolom ez is kiesik így. Ő viszont a másodikat ajánlja, ami nem is leomajko hanem Gemorroj... Xal maradt kettő, Gemorroj és JIexan. Szerintetek?

kt75sw 2011.10.23. 21:20:05

Igen, mint sokan mások máshol is :) Rendben, és köszi!
süti beállítások módosítása