Magyar Opera

Összehúzta a nadrágszíjat az Opera

A legfrissebb értesülések szerint a dolgozók létszáma közel 100 fővel csökkent.

A Digi.no norvég online újság állítása alapján az Opera Core Team több tagjának a tavalyi volt az utolsó karácsony a vállalatnál. Sajnálatos módon januárban egy újabb nagyarányú leépítés történt, minek keretében nagyjából 50-70 főt eresztettek útnak, vagy csoportosítottak át más részlegre. Utóbbi kapcsán érdemes megjegyezni, hogy sokan kerültek a mobil érába, mely terület egyre fontosabb szerepet tölt be a szoftverfejlesztő vállalat vérkeringésében.

skyfire.JPG.jpegAz Opera dolgozóinak száma a korábbi 931-ről 840-re csökkenhetett.

A belső szerkezetátalakítást a WebKitre történő váltás is indokolta, bár ez igazából csak részben tehető felelőssé. Azzal viszont nem lehet vádolni a céget, hogy sokat ülne a megtakarításokon, hiszen nemrég  155 millió dollár ellenében sikerült megvásárolni a Skyfire Labsot. Az így megszerzett  Rocket Optimizer szoftver segítségével lehetőség nyílik a hálózatokon keresztül letöltött videós és multimédiás tartalmak tömörítésére, optimalizálására - mondanunk sem kell, a mobilos videótovábbítás kapcsán nagy jelentősége lehet a dolognak.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr595087453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2013.02.18. 19:41:47

"Az Opera dolgozóinak száma a korábbi 931-ről 840-re csökkenhetett."

És mi a helyzet a marketing csoporttal? :D
Olyan haszontalan csapatot még nem hordott hátán a föld. Bezzeg arról nem hallani, hogy a Desktop Team-et bővítették volna, ha már leszakad a vállukról a saját motor fejlesztéséből eredő teher.

Mihics Zoltán (Med1on) 2013.02.18. 20:43:19

@penge™: Most pedig be kell indulni minden téren. Opera Ice mobil fronton - "a felokosított Mini" - és Opera Ice asztalon (bár ez a név nem biztos), aminek el kell törölnie a begyepesedett sztereotípiákat. Mivel a WebKites mezőny a látszat ellenére igenis kemény (Safari, Chrome, CoolNovo, Maxthon, SRWare Iron, Comodo Dragon és az olyan megoldások, ahol több motor is van, például Lunascape, Avant), így azt is jó lenne prezentálni, hogy a közös alapok ellenére az Opera mégiscsak jobb, másabb.

franatixx 2013.02.18. 21:19:56

>Az így megszerzett Rocket Optimizer szoftver segítségével lehetőség nyílik a hálózatokon keresztül letöltött videós és multimédiás tartalmak tömörítésére, optimalizálására

Hátőő... A turbó az jó dolog, de ezt valahogy nehezen tudom elképzelni hogy működjön... Az újratömörített videostreamnek csak élvezhetetlen minőség meg gigászi szerverköltségek (videotömörítéshez azért kell a kraft) a vége...

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2013.02.19. 01:55:17

Hát nem tudom, de ezeket az embereket szerintem a desktop teamre kellett volna ráállítani a marketingeseket meg kibaszni a picsába. A developer többet ér mint 100 marketinges szvsz.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2013.02.19. 21:48:27

@Med1on: én ezt már annyiszor hallottam... Hátha most végre felébrednek, és megcsinálják a tutit. Már az Opera 10 előtt (!!) erre vártunk, nézd meg itt például: magyaropera.blog.hu/2008/06/23/ideje_tovabblepni_opera

Nem sok esélyt látok arra, hogy az Opera fel fog innen állni. Már régóta a szakadék szélén egyensúlyoznak, de most tettek egy nagy lépést előre.

Teddy Beer 2013.02.20. 19:43:02

@Nameless®: "Hát nem tudom, de ezeket az embereket szerintem a desktop teamre kellett volna ráállítani a marketingeseket meg kibaszni a picsába. A developer többet ér mint 100 marketinges szvsz."

Vagy a desktop team-et (aka naplopó banda, lords of ctd, a html5 rabjai, meg hasonlók) kéne kirúgni. ;) A terméket eladni, kapcsolatot tartani az ügyfelekkel, arculatot kialakítani, stb. muszáj, mert nem programtervező szakkör az opera így bármily hihetetlen marketingesből kell pár.

Az admarvelben még nagyobb lehetőség volt/van, de a smartpage-be rejtett (ön)reklám eddig vegytiszta bukás. Az email szolgáltatásuk meg még ennyit se tud. Erre videó tömörítgetés pedig masszív mínuszba rántaná az operát a plusz szerverek miatt. Valószínűleg még egy tömörítési eljárást próbálnak majd eladni a szolgáltatóknak. Hogy visszahozza az árát az nagy művészet lesz. Inkább vettek volna jófajta magyar államkötvényt. :D

@Med1on: Inkább közelítsük meg úgy, hogy az opera circa 15 éves története ezzel véget ért. 1% alá került, egyéb kategória, ócska chrome forkokkal, meg a gagyi (html5 teszten csaló) maxthonnal hasonlítgat(hat)od, ami méltatlan a böngésző történetéhez. Az m2 az egyetlen reménye az operának az asztalon, de mivel a webes felület a menő, meg a kliensnél gondolkodni kell. Új dolgot meg nem nagyon találtak ki Tetzchner meglógása óta. Nincs netcaptor, nincs Tetzchner. Profil tisztítás lesz a vége.
süti beállítások módosítása