Magyar Opera

Az én Operám - 11. (Gipsz Jakab)

A Magyar Opera blog meghirdette cikksorozatát, amiben bárki megírhatja, hogy ő hogyan használja az Opera böngészőjét. Ehhez segítséget is talál a kiírásban. Az alábbi írás is ennek az akciónak az eredményeként született, ezúttal Gipsz Jakab jóvoltából, akinek ezúton is szeretnénk megköszönni a munkáját!

Hűtlen kutya vagyok, de megjavulok. Hogy miért is mondom ezt? Na, akkor egy kis történelem.

Eccervóthóónemvóótvóótecceregyinternettt! Amikor én megismerkedtem vele, még nem létezett a mai szélessáv, az optikai kábeleket is csak sci-fi filmekben lehetett látni, az információ csordogált, s az ország 70 százalékának lövése se volt a NET-ről. Csatlakozni betárcsázós módszerrel lehetett, s jaj volt annak, aki pont akkor akart telefonálni. Volt még akkor ennek egy romantikája, izgalma.

Az első böngésző -természetesen- az ablakos oprendszerhez adott alkalmazás volt, amiről hamar kiderült, hogy nem igazán alkalmas arra, hogy saját képemre alakítsam. Talán egy magazin mellékleteként jutottam hozzá az Opera böngésző 5.x. verziójához, amibe már önálló levelezési lehetőséget is beleprogramoztak. Tyű, de nagyon remek volt, mert gyorsan és pontosan működött, s micsoda büszke voltam magamra, hogy egyedül be tudtam állítani! Évekig használtam, vagyis addig, amíg volt NET-es előfizetésem.

S jöttek az újabb és újabb frissítések! Nekem pedig marhára elegem lett az Operából, mert egyre instabilabb lett. Végül megszűnt az itthoni előfizetés s az Opera-kérdés lényegtelenné vált. A munkahelyen meg a nyilvános helyeken meg azzal böngésztem, ami éppen adott volt.

Aztán néhány éve újra előfizettem a hálóra. Akkortájt a nagy N betűs böngészőre esküdött a világ, s jómagam is annak utolsó kiadásainak egyikét használtam. Onnan a ma már hármas kiadású rókásat nyúztam, s bár általánosan elégedett voltam/vagyok vele valahogy mindig visszakacsintgattam a nagy, piros O-ra. Na végül beraktam egy könyvtárba a 9.0-ás USB-verziót. Oldalbordám, a vendégek, a villámlátogató család nyúzta, de néha én is megdolgoztattam, mert elég gyorsan ügyködött. Mivel néhány dolog hiányzott belőle, vagy macerás volt beállítani, így nem tartozott az első csoportba. Ettől függetlenül a frissítések sokat javítottak rajta, s éreztem, tudtam, a tizedik kiadásánál újra felvirrad a napja.

Így lett. Immár azt veszem észre, hogy a világhálón történő bóklászáshoz 70 százalékban az Operát használom - bár ez is USB verzió.

Ez ilyen:

Semmi nagy változtatás. Három gombot raktam hozzá, egy Flash blokkolót egy grafikai blokkolót és egy teljes képernyős gombot. Az utóbbiból fogalmam sincs, melyiket - a fórumon kérdeztem, a tanács szerint igyekeztem eljárni, de semmi tudatos.

A bőrt változtattam még erre: Ibis Inspire

A hátteret meg innen választottam.

Egy érdekes megállapítás: Kisebb méretre vettem a gombok méretét. Ám ettől a blogspot szerkesztőjében eltűntek az ikonok, így inkább visszaállítottam.

A funkciók közül nem használok semmit, vagyis csak a fő funkcióját élvezem: böngészek vele. A könyvjelzőt sem használom, mert a linkeket egy külső programban gyűjtöm, tekintettel arra, hogy eddig több böngészőt használtam, hordoztam, így ez vált általánossá.

Olvasom a sabloncikk kérdéseit, hogy használok-é ezt, vagy amazt, amiből szinte semmit se értek, így ebből világosan látszik, hogy én nem állítgattam be semmi különöset. Hacsak az nem számít ide, hogy igyekszem a szokásos oldalakon letiltani a sok reklámot.

Van néhány bizonytalan viselkedése az Operának, (oldalbetöltés, megzöttyenés stb.) de ezeket majd biztosan javítani fogják. Igazából egy funkció hiányzik csak, ami a másikban kedvencem: a gyorsnézetes belepillantó, képnéző. De majd erre is biztosan kitalálnak valamit.

Összességében: elégedett vagyok a sebességével, az egyszerűségével. Jó ez a gyorsindító is, különösen, hogy az Operában könnyen szerkeszthető. Szóval, hűtlen kutya vagyok, de manapság már nem is annyira...

Linkek a testreszabáshoz:

Tipp! További hasonló cikkeket a gyűjtőoldalon találhatsz.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr121558399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dzsini 2009.11.30. 19:36:53

Az IBIS Inspire egy marha jó skin, a kínai Operának a sima IBIS az alap skinje, én a Super Light változatot használom, ott kisebb a padding.
Jó volt olvasni egy casual felhasználó leírását is, aki nem szabja szanaszéjjel a böngészőt, hanem csak használja - belőletek van sokkal több :)

gipszfej 2009.11.30. 20:31:15

Én köszönöm, hogy e neves társaság sorában 11.-ként itt szerepelhettem.

Köszönöm a hozzászólóknak is a kedves szavakat.

Nos, valóban, átlagfelhasználóként Operázok, s hirdetem nagyszerűségét. A cikkhez képest 90 százalékra ugrott az a 70. Amúgy semmi változás, nyugaton a helyzet változatlan, bár jó lenne ha... na de ez már nem ide illene.

Üdvözlettel: Gipsz Jakab
süti beállítások módosítása