Magyar Opera

Opera 9.51 RC (b10074)

Sajnos az Opera sikeresen megismételte azt a szerencsétlenkedést, amit az Opera 9 kiadásakor már egyszer elkövetett, tudniillik hogy túl hamar jöttek ki az új változattal, túl sok mindent próbáltak belerakni, aztán valahogy túl sok hiba maradt még benne a kiadás után. Bár most valamivel jobb a helyzet, mint akkor, a visszajelzések alapján azért maradtak még hibák bőven a végleges változatban. Ezeken próbál segíteni az új verzió: ma már megjelent az Opera 9.51 kiadásra szánt előzetese, amely főleg a nagyobb hibákat próbálja javítani.

Figyelem! Az előzetes verziók még sok hibát tartalmazhatnak, ezeket nem ajánlott mindennapi használatra telepíteni. Az Opera legutolsó végleges verzióját az Opera oldaláról töltheted le.

Lássuk a javításokat a múlt heti előzetes óta:

  • új opció új beállítás az egér navigáláshoz (bal gomb lenyomva és jobb klikk - előre, jobb gomb lenyomva és bal klikk - vissza), egyúttal ez el van különítve az egérmozdulatoktól
  • fülek mozgatásakor jelentkező probléma javítva
  • a menük a deviantart.com-on javítva
  • a TinyMCE 2.1.x szerkesztő javítva
  • a hírcsatornák már megjelennek az első feliratkozáskor
  • fagyás javítva a chat ablak nyomtatásakor
  • újra van 64 bites linux csomag

Letöltés

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr81539111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TDK · http://turoczy.spaces.live.com/ 2008.06.25. 17:25:19

Nekem inkább a memória zabálásval van gondom. Olykor lazán benyakal 120 Mb. :S Azért remélem ezt javítják.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.25. 17:31:20

A memóriahasználat nagyon függ attól, hogy mennyi memóriád van. Ha sok memóriád van, sokat használ, cserébe gyorsabb, mint ahol kevés memória van.

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.25. 17:39:21

Ctrl+F12->Haladó->Előzmények. Ha zavar, akkor automatikus helyett állíts be valamilyen értéket.

TDK · http://turoczy.spaces.live.com/ 2008.06.25. 17:41:15

Értem én, hogy skálázható rendszert építettek, de azért 130 Mb 4 tab fülnél nem sok kicsit? Oké, hogy allokálja a memóriát, hogy ha user gondol egyet és uj lapot nyit akkor gyorsabban használja majd a böngészőt. De 130 mega soknak tűnik főleg az előző verzióban megszokott max 40 megához képest. Mindenesetre tényleg kényelmesebb, gyorsabb és szebb, de ahogy te is írtad elsijették kicsit.

Amugy az operát C++ ban írják?

TDK · http://turoczy.spaces.live.com/ 2008.06.25. 17:43:49

Wow ezt a menüpontot még nem is láttam eddig :) Amugy nem zavar, mert nem veszi észre az ember, csak nem szeretem ha az FF Funok azzal jönnének, hogy a FireFox kevesebbet eszik. Szerintem eddig ez az Opera címe volt.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.25. 17:59:13

"új opció az egér navigáláshoz"

Ez egy ezer éves funkció, csak láthatóan nem bírják eldönteni, hogy egérmozdulatnak számít-e vagy sem. Most úgy döntöttek, hogy sem, szóval külön kapcsolhatóvá tették (és alapértelmezetté, ha jól tudom).

"Amugy az operát C++ ban írják?"

Igen. És a nevét nagy betűvel. :P

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.25. 18:00:58

Amúgy úgy érzem, hogy a 9.51-et is elkapkodják. A két héttel későbbi kiadás meg felér egy beismeéssel, hogy a végleges 9.5 nem lett túl frankó.

littlemat 2008.06.25. 18:26:32

Még mindig jobb, mint évek óta jelen levő biztonsági hibát javítani.

tetra · http://unsigned.freeblog.hu/ 2008.06.25. 18:54:54

Hát ez nagyon jó, új opció a lószart, ez az egyik olyan dolog, amit mindig hiányolok, ha más böngésző elé kell ülnöm...
Mellesleg sosem értettem, miért mouse gesture, fél óráig kerestem, mire rájöttem, hogy az, mert az új verzió kikapcsolta nekem őket...

Amúgy azt javítják szerintetek, amit mondtam, hogy átméretezett ablaknál beszarik a tabsor?

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.25. 18:57:08

tetra és cousin333: a BEÁLLÍTÁS az opera:config-ban az új, nem a funkció! :)

h143570 2008.06.25. 19:04:04

TDK: a memoria zabalas erdekes kerdes windowson, ugyanis meghatarozhatatlan. Ha kozelebb akarsz kerulni a valosaghoz akkor a Folyamatok fulon a feladat kezeloben Nezet / Oszlopok Kivalasztasa / Virtualis Memoria Merete Ez a tenyleges memorai hasznalat, termeszetesen az mar nem megmondhato, hogy ebbol mennyi van a lemezen es mennyi a memoriaban, illetve, hogy ebbol mennyi a kozos a tobbi programmal.

Ha a szabad fizikai memoriara vagy kinacsi akkor Teljesitmeny ful rendelkezesre allo, termeszetesen ebbe is benne van a rendszer gyorsito tar es meg egyebb szabadnak tekintheto memoria.

meneruwa 2008.06.25. 19:11:27

hurrá :D nem kellett frissiteni a tiny-t és működik, tudok benne szerkeszteni :D

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.25. 19:15:24

Erről jut eszembe, írták a fejlesztők, hogy célszerű nyomni neki egy Súgó, Frissítések keresése-t, hogy letöltse a legfrissebb browser.js fájlt.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.25. 19:48:39

Ebben a buildben már működnek a minialkalmazások bezáró gombjai. Végre, szarvas hiba volt bennehagyni a végleges 9.50-ben...:(

ui: a helyi adminok (pl. én) hozzászólásai mellett miért csillag jelenik meg?

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.25. 19:53:04

Nekem a végleges 9.5-ben is működnek. Legalábbis a touchtheSky és a Flash Video Downloader igen.

tetra · http://unsigned.freeblog.hu/ 2008.06.25. 19:57:44

Nem tartozik szorosan ide, de édesapámnak Firefoxot szoktam a kezébe nyomni, hogy ne gányolja össze a munkamenetemet véletlenül sem, erre mit látok, az én munkamenetemet használja - Firefoxban! Nem tudom, pontosan mi történt, de mintha átvette volna a def. böngésző beállításait, mert az x-ek is eltűntek a fülekről... csak mondom.

Arra van valami módszer, hogy ha bezárok egy ablakot, akkor azt újranyissa az Opera, ahogy tabbal lehetséges ez?

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.25. 20:11:46

a bezárt ablakok ugyanúgy megjelennek a kukában, mint a bezárt fülek. Azokat az összes füllel együtt állítja vissza.

cousin333, csak próbálgattam :)

blam 2008.06.25. 20:11:59

Sziasztok!

Mi a különbség a windows és windows classic között? :)

tetra · http://unsigned.freeblog.hu/ 2008.06.25. 20:13:15

És minden maradék ablak kukájában megjelenik? Az a lol, hogy én nagyon kihasználom ezt a sok ablak, sok tab lehetőséget, nem egyszer előfordul, hogy 3-4 ablak van nyitva, darabonként 10-15 tabbal, szóval érdekel :)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.25. 20:19:54

tetra, hát én még nem igazán használtam, néha nyitok egy ablakot, és amikor bezártam, akkor láttam, hogy megjelenik a kukában is. Gondolom minden ablak kukájában megjelennek a bezárt ablakok (és a saját ablakban bezárt fülek)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.25. 20:22:36

blam: a Windows classic telepítő kisebb, gyorsabb (ez a régi operás telepítő), de nincs benne pl. nyelvi fájl.

A Windows telepítő meg a normál MSI telepítő, amivel jobban beépül a Windowsba az Opera.

RaidX 2008.06.25. 21:10:00

Elég gyakran előfordul, hogy visszalapozok az előző oldalra és a megjelenés mintha saját nézetre váltana. Ha frissítem az oldalt megint minden rendbeva. Reméltem a 9.51 már megoldja. De maradt! Ez a véglegesnek mondott verzió óta van! Szűz telepítés volt.

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.25. 21:21:58

Ez a 9.5-től van így, de a bezárt ablak visszahozása után a visszahozott ablaknál már üres a kuka, tehát csak azt az állapotot hozza vissza, ami a bezárás pillanatában volt, szóval csak óvatosan vele.

A Classic XP-n ugyanúgy beépül a Windowsba, csak Vistán nem, legalábbis a 9.2 nem épült be, a 9.5 Classic telepítőjénél nem tudom javították-e már.

Valent Levente 2008.06.25. 21:39:21

"Arra van valami módszer, hogy ha bezárok egy ablakot, akkor azt újranyissa az Opera, ahogy tabbal lehetséges ez?"

Persze. A fülekhez is tartozik kuka, ott megtalálod a bezárt füleket.

vinczej · http://vinczej.blogspot.com 2008.06.25. 22:38:13

Megjavult a laptopkalauz.hu!

(Scrollozásra fagyott, a korábbi verziókban is.)

Nagykócsag 2008.06.25. 23:52:07

Nekem a memóriahasználattal nincs baj, de a procit néha 80-100%-ra kiterheli (feladatkezelő mutatja). Ilyenkor minden megfagy, az egyetlen megoldás lelőni és újraindítani. Erre nincs valami megoldás?

Hozzá tartozik hogy sok tab-ot tartok nyitva (most pl. 16, de van h több)

TamTam 2008.06.26. 09:01:47

Üdv!
Lassan 5. éve használok Operát, és érdeklődnék, hogy esetleg lesz-e benne/hozzá olyas 1xű letöltésvezérlő, mnt pl ff-hez a downthemall? Persze tudom hivatkozások panel.. de az macerás és sokszor nem megfelelő.

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.26. 09:10:52

Ezt talán még csak a fejlesztők tudják, hogy az Opera 10-ben lesz-e. Szerintem attól is függ hányan kérik különböző kívánságfórumokon.
Addig meg használd azt, vagy FlashGet-et, az is beépül az Opera környezeti menüjébe.

T72killer 2008.06.26. 09:28:37

A 9.50 nálam is meglehetősen instabil volt, több oldalnál összeomlott (pl: laptopkalauz.hu/). Ezenkívül linux alatt ha torrentet töltöttem, néha 1xerűen eltűnt. nekikezdtem használni a 9.51RC-t, mert ami sok az sok:))

magic-box 2008.06.26. 12:37:51

Eddig ez a legjobb verzió, nálam semmin nem bukott ki. Jó jel :)

RaidX 2008.06.26. 13:18:02

Még egy idegesítő dolog a 9.5x óta.
A fórumoknál csak akkor tudok bejelentkezni, ha azt a fő oldalon teszem. Régebben elég volt az új hozzászólásra kattintani és betudtam jelentkezni és írni. Ez most nem működik! Feljön a bejelenzkező ablak, bejelentkezek, de mégse vagyok bejelentkezve. Mintha az átirányítással lenne valami gubanc.

Más!
Adverticum szerint a magyarok csak IE-t és FF-t használnak.

"Ezek szerint az április és június közti időszakban a Firefoxot használók aránya tíz százalékkal emelkedett - 35,5-ről 39,2 százalékra, miközben az Explorer-tábor 64,4-ről 60,8 százalékra csökkent. A statisztika hitelességét némileg megkérdőjelezi, hogy aszerint Magyarországon egyetlen internetező sem használ sem Operát, sem más alternatív böngészőt, noha a korábbi statisztikák rendre legalább egy százaléknyi részesedést kimutattak az egyéb kategóriába sorolt böngészők javára. Az összesítés egyébként még a Firefox 3-as verziójának megjelenése előtt készült."

Valent Levente 2008.06.26. 16:40:37

Kipróbáltam a laptopkalauz.hu-t 9.50-el. Nem kellett volna :)

beef 2008.06.26. 18:11:22

blam!
Nekem eddig a legfontosabb különbség a classic és msi installer között, hogy ha telepítéskor az "Use the same profile for all users ..." elé beteszem a pipát, akkor nem a doc&settings könyvtár rejtelmeibe teszi a profilokat és minden egyebet, hanem a megadott telepítési könyvtárba!
Amit valahogy az msi installerrel nem sikerült megoldanom.

T72killer 2008.06.26. 18:34:29

Levente - 9.51 RC-vel kipróbáltam, és szépen megy:). még akkor is, ha türelmetlenül az oldal betöltése előtt (veszettül sokáig tölti) továbbklikkelek vmelyik cikkre. A torrent sem fagy már (jah, jó későn, de a 9.50-ről sikerült rendes crash-reportot küldenem)

Lali_ 2008.06.26. 18:36:00

Hihi, Dragonfly css szerkesztéssel, pont jókor :)

m3ga 2008.06.26. 19:46:26

Szevasztok !

nők lapja fórum is megjavult. mármint a szövegdobozba már lehet írni :)

asszonyom boldog lehet, mert eddig ha írni akart egy másik böngészőt is el kellett indítania ( ie )

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.26. 20:35:12

beef: Korábban az MSI verziók haladó telepítésénél is volt olyan, hogy egyetlen profil használata. Érthetetlen számomra, hogy miért vették ki, én is úgy szoktam használni. Ha lehet én is Classic telepítőt indítom el.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.26. 20:37:50

Ami a Dragonfly-t illeti: nem vagyok webfejlesztő, szóval nem használok ilyesmit, de nekem a Dragonfly meglehetős Firebug koppintásnak tűnik. Legalábbis a kinézet alapján rendkívül hasonlók.

Van itt valaki hozzáértőbb, aki össze tudná vetni a kettőt?

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.26. 20:40:53

Gondolom azért, mert kicsit durva dolog alapból is (Vistán meg eleve UAC mellett tiltott) a Program Files könyvtárból történő userszintű ténykedés.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.26. 21:26:49

cousin333: a múltkor a developer console kapcsán megkértem Bártházi Andrást, hogy írjon róla véleményt (ő ugyan nem operás, de webfejlesztő): magyaropera.blog.hu/2007/02/04/opera_developer_console

Most a Dragonfly kapcsán megint megkértem, de mikor megnézte, azt mondta, hogy a Firebughoz viszonyítva jelenleg értékelhetetlen. Úgyhogy ezért aztán el is maradt a cikk.

Valent Levente 2008.06.26. 21:27:50

"hanem a megadott telepítési könyvtárba!"

Aztán csak szívsz vele XP alatt, mert csak admin usernek van írási joga a profil könyvtárához. Persze, ha az egész család usernév nélkül használja a gépet, akkor nem gond.
Sajnos még mindíg van egy halom szoftver, amibe nem lehet beleverni, hogy progi a program files-be, limlom a documents and settingsbe. Linux alatt valahogy meg sem próbálkoznak vele, hogy a /bin/ könyvtár alá írkálják a konfigot. Arra ott a ~/

Én személy szerint nagyon örülök neki, hogy van a documents and settings könyvtár, csak kicsit szószátyár a neve. Pista alatt már legalább c:\users -re rövidítették, de a program files-t miért nem volt elég programs-ra elnevezni, nem tudom. Csak hogy kopjon a space is?

Na, kicsit off lettem, abba is hagyom :)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.26. 21:59:12

Engem konkrétan nagyon idegesít a documents and settings, mert mindig a rendszerpartíción van, miközben én az adatoknak szoktam csinálni egy másik partíciót. Tudom, hogy valahogy át lehet mappelni, de elég macerás. Nekem általában semmi hasznos infó nincs a docs&settings alatt (mondjuk a Program Files alatt sincs).

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.26. 22:11:15

Ez tényleg elég hülyeség, hogy nem lehet egyszerűen eldönteni, melyik partíción legyen.
Ha meg lenne mondjuk egyetlen 500 gigás rendszerpartíció...hát nem tudom mit okozna vele a Vista sebesség terén. :D

tetra · http://unsigned.freeblog.hu/ 2008.06.26. 22:47:11

Hmm, tényleg, hogy is kell átmappolni a beállításokat? Mert nekem is külön rendszerpartícióm van, ami ugye winhaláskor elszáll, és nem szeretném mindenem elveszíteni esetlegeskor...

ply 2008.06.27. 05:06:14

start menü-dokumentumokra jobb klikk-tulajdonságok-itt a cél fül-és ott az áthelyezés menüpont:)

buboreak 2008.06.27. 09:17:24

Nektek mennek az atw-s oldalak? Pl.: cicmax.atw.hu Nekem eddig is nagyon lassan nyitottam eg opera ezeket az oldalakat, de most sehogy sem. Elég idegesítő dolog ez.

tetra · http://unsigned.freeblog.hu/ 2008.06.27. 09:23:49

ply, az rég megvan, be is ütne a win partícióján lenne a letöltős mappám :D (mindig sírna, hogy kevés a hely, és amúgy is rohadjak meg)
De az Opera cuccait hogy vegyem rá, hogy ne a C:-re pakolja?

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.27. 11:08:38

ply, erről nem is tudtam :) köszi a tippet.

Aptyuka 2008.06.27. 13:13:08

Kedves tetra és más részére is: Nem volt az Operával ilyen gondom. Mindig frissítem csak és gond nélkül felülírta az előző helyre telepített régi verziót. Persze előtte készítettem másolatot, de nem volt rá szükség. Hasonló esetben, amikor nem enged egy program oda telepíteni, ahová akarom, én a (régi) RegSAR programot használom. Engedem, hogy oda települjön a program, ahová akar, majd például az Operánál átmásolnám a telepített (például) C:\Program Files\Opera mappát egy tetszőleges (például) K:\Opera helyre, ezután RegSAR Find What: C:\Program Files\Opera és Replace With K:\Opera. Végül Check a registryre és készen van. RegSAR lelőhelyét érdemes kiguglizni. Én egy régi (2002.) változatot használok. (free)

Tomio 2008.06.27. 14:14:35

Nekem nem működik a Flash beépülő !!
Hiába telepítem nem használja, sem a 9.50 sem a 9.51. Otthoni és a munkahelyi gépemen is ugyanaz a helyzet.

tetra · http://unsigned.freeblog.hu/ 2008.06.27. 14:34:54

Mégegyszer. Az Opera az E meghajtón van, ami nem a C, ami a Windowsé. Ellenben, pakol sokmindent a C-re, amit én nem szeretnék.

Tomio: elsőre nekem sem ment, próbáld átállítani, hogy az swf fájlokra mit csináljon, azaz nyissa meg a beépülővel!
Eszközök->Beállítások->Haladó->Letöltések

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.27. 14:44:28

tetra: átmásolod a teljes profilodat az új helyre, átírod minden fájlban az útvonalakat az új helyre, majd az Opera parancsikonjában megadod a következő paramétert:

/Settings [profil útvonala]

RaidX 2008.06.27. 17:44:41

Ezzel az átírással én is sokat szívtam. Hiába írtam át, a következő indításkor már megint a C:\dokuments... alá pakolt.
Megoldás a Classic telepítővel egy tiszta telepítés és a magyar lang berakása.
Nálam a C:-n csak a win van, ha lehet elkerülöm, hogy a programok ott piszkoljanak.

magic-box 2008.06.27. 19:10:17

Érdekesség kedvéért mondom, friss op.rendszerre akarok operát telepíteni, de nem a szokványos helyre, és msi-s telepítővel, akkor azt szoktam csinálni, hogy a mentésben eltett operát elindítom abban a könyvtárban ahova telepíteni akarok (persze fontos, hogy az opera6.ini a helyes útvonalat tartalmazza).

Opera elindul, kikapcs, fájlokat törlöm, az új telepítőt elindítom, telepítem az általam kedvelt könyvtárba, és gond nélkül minden beállítást, könyvtárt odatesz. Semmi documents vagy user mappa szemetet nem csinál.

Az opera6.ini szerkesztést notepad++-al csinálom search/replace funkciójával egy gombnyomással átírja az ini fájlt.

MSI-s telepítőt azért használom, mert Vista alatt a classic nem sokat ér, nem lesz olyan szinten alapértelmezett az Opera mint szeretném, és az updatelést is jobban bírja.

Remélem nagyjából érthető voltam :)

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.27. 20:39:21

De mit érsz vele, ha az opera6.ini ott éktelenkedik az eredeti C:\Users-ben? Annak nem határozhatod meg a helyét, mert az tartalmazza az összes útvonalat (profilok...stb)

Vagy erre is van megoldás?

magic-box 2008.06.27. 20:58:15

Nem! Pont az a lényeg, hogy ott van a profile könytvár és az opera6.ini is ahol akarom ezzel a megoldással.

ply 2008.06.27. 22:05:39

Desktopon már kint van az RC2!

ply 2008.06.27. 22:06:29

1 jeti megelőzött:)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.27. 22:19:10

A profilokkal kapcsolatban: úgy tudom, hogy az Opera két helyen keresi a profilt alapból: egy felhasználós módban a saját mappájában (azaz ahová telepítve lett), több felhasználós módban pedig a user documents and settings mappájában. A módot valamelyik ini fájlban meg lehet adni. Ha ettől eltérő helyre akarjuk rakni a profilt, akkor használni kell a /Settings [profilútvonal] paramétert. Kb ennyi.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.27. 22:20:47

penge, igen, mint már írtam fentebb, parancssori paraméterként meg tudod adni az opera6.ini, vagyis kvázi az egész profil helyét, így igazából bárhol lehet.

Ennek az az előnye, hogy így egyetlen Operához több profilt is lehet rendelni. Ennek az az előnye, hogy elég egyszer frissíteni, amikor kijön egy új verzió :)

jeti 2008.06.28. 00:58:11

Miért szórták szét a mappákat az Opera fejlesztői?

A korábbi Operák a
C:\Documents and Settings\felhasználó\Application Data\Opera\Opera
mappába teszi a profilt és a levelező mappát.

Az Opera 9.5-ös szakít a hagyományokkal és a profil egy részét a
C:\Documents and Settings\felhasználó\Application Data\Opera\Opera9.5\profile
a másik részét, ami főleg a gyorsítótár, a
C:\Documents and Settings\felhasználó\Local Settings\Application Data\Opera\Opera9.5\profile
és a leveleket a
C:\Documents and Settings\felhasználó\Local Settings\Application Data\Opera\Opera9.5\mail
mappába teszi.
Jó, értem, hogy a profil kettéválasztásával a felhasználók számára fontosabb fájlok egy helyen vannak. Én is kb. ezeket szoktam elmenteni, de a mail mappát miért dugták el ennyire messze a „hasznosabb” profiltól?

Tényleg, nem tudja valaki, hogy mi a különbség a kettő mappa, könyvtár között?
C:\Documents and Settings\felhasználó\Application Data\
C:\Documents and Settings\felhasználó\Local Settings\Application Data\

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.28. 01:25:19

A Local-ba inkább a cache van a legtöbb programnál az Appdata-ban meg a konfigurációs beállítások és a többi.
Szokatlan, de ha logikusan nézem, akkor nem lett ez rossz, hogy így külön van választva. A mail azért került a Local Settings-be, mert ugyanúgy adatbázisba rendezett fájlokat tárol (akár a cache vagy az image mappa), amelyeknek gyakran változik az állapota, nem pedig beállításokat.

Ha zavar, akkor telepíts Classic installerrel, az az Appdatába rak mindent.

dqdb 2008.06.28. 10:36:47

Ha a Windows NTFS partíción van, és az a mappa is, ahová a profilodat mozgatni szeretnéd, akkor van egy relatíve kényelmes megoldás.

A technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896768.aspx címről le kell tölteni a Junction nevű alkalmazást. Ezután az Operából kilépve a C:\Documents and Settings\\Application Data\Opera\Opera mappát át kell mozgatni az új helyére (legyen mondjuk e:\adatok). Itt (nálam) két Opera nevű mappa van egymásban, én a belsőt mozgattam át.

Ezután:
1. Start menü > Futtatás > cmd.exe
2. cd "%USERPROFILE%\Application Data\Opera"
3. junction opera e:\adatok\opera

Az Opera ezután elindítható, a könyvtárak helyét sehol sem kell változtatni.

Ezzel a módszerrel bármilyen alkalmazás adatait, vagy akár egész alkalmazásokat is át lehet mozgatni a beállítások turkálása nélkül.

dqdb 2008.06.28. 10:37:32

C:\Documents and Settings\felhasználó neve\Application Data\Opera\Opera akart lenni ...
süti beállítások módosítása