Magyar Opera

Már útban az Opera 9.51 (b10071)

Nem okozott túl nagy meglepetést a Desktop Blog mai bejegyzése, amiben a régi szokás szerint egy újabb pénteki előzetest tettek közzé, hiszen a sebtében kiadott Opera 9.5-ben még jónéhány javítanivaló akadt. Az új előzetes több stabilitási hibát is javít (elég sokan tapasztaltak véletlenszerű fagyásokat a 9.5-tel), valamint az új megjelenésen is reszeltek egy keveset.

Figyelem! Az előzetes verziók még sok hibát tartalmazhatnak, ezeket nem ajánlott mindennapi használatra telepíteni. Az Opera legutolsó végleges verzióját az Opera oldaláról töltheted le.

Lássuk, mik voltak a fontosabb javítások:

  • fagyás javítva a Yahoo! Mail-ben
  • fagyás javítva a hírcsatorna ikonra való kattintáskor
  • fagyás javítva a Shockwave Player 11 telepítésekor
  • néhány probléma javítva a keresőkkel kapcsolatban 9.27-ről való frissítéskor: most már szerkeszthető a Google keresőmotor
  • memóriaszivárgás javítva a nyomtáskor vagy nyomtatási előnézetben
  • memóriaszivárgás javítva Windows alatt a Letöltések ablakkal kapcsolatban
  • néhány probléma javítva az IMAP mappákra való feliratkozásokkal kapcsolatban
  • javítva a túl gyakori újrakapcsolódás az IRC kliensben
  • a fül újrahasznosítása funkció javítva a gyorshívóval kapcsolatosan (Mac)
  • javítások az új bőrön

Letöltés

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr66531349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.20. 21:58:59

Na, látom nélkülem is megszületett a cikk. :) Sajnos eddig nem tudtam írni semmit.

"javítások az új bőrön" - eddig annyit vettem észre, hogy a paneleken, ha a panelválasztó gombok felül vannak (így használom én is), akkor végre a gombok "szétnyúlnak" a panel teljes szeélességében. Eddig ugyanis fix volt a szélességük. Már megérte... :)

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.20. 22:00:38

A másik meg, hogy automatikusan bekapcsolta az állapotsávot (Classic Installer).

zsoltzsolt 2008.06.20. 22:42:34

ciusin333, hogyan lehet a panelválasztó gombokar felülre tenni? köszi

Valent Levente 2008.06.20. 23:00:57

Próbálom ráerőltetni magam erre az új bőrre, de nekem ez a totál fekete nem jön be. A többiben meg olyan összevissza ikonok vannak, hogy azok meg azért.
Persze lehet, hogy meg lehet szokni ezt a bőrt, de aki ezt állítja, az valószínűleg megszokná a mákos pacalt és a fokhagymás nápolyit is :)

rtlhirek.hu oldalt néztétek már? 9.50-el néztem, ha rákattintasz egy hírre, és ha görgeted az egérrel, nagyon szuperül elkezdi görgetni a főoldalt, a megnyitott hír marad ugyanúgy. Jópofa, csak hülyén néz ki.
IE-vel is megnéztem, ott már van a hírnek is függőleges scrollbar-ja, és mindkettőt ( a kiválasztott hírt és a főoldalt is görgeti). Tűzrókával viszont normális. De ezért nem megyek vissza FF-ra.

Valakiember (törölt) 2008.06.20. 23:34:15

Tuttam, hogy korai a 9.50... :S

Mindegy... de legalább nincs kritikus hiba. :)

fraki 2008.06.20. 23:59:07

Hoppácska, Imrityinko, ez nagyon jó ötlet volt.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.21. 00:19:55

zsoltzsolt: kattints jobb gombbal a panelgombokra, Testreszabás, ott Eszköztárak fül, ott pedig Elhelyezés: fent.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.21. 00:44:09

Úgy látom, sokak fantáziáját beindította az új default skin. Rengeteg mod érkezett hozzá. Itt egy azoknak, akik nagynak találták az alapértelmezettet: my.opera.com/community/customize/skins/info/?id=8100

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.21. 00:45:45

Ja, és már megy a blog.hu-féle FCKeditor Opera alatt is!

fraki 2008.06.21. 01:34:34

Na mostmár kipanaszkodom magam. Eddig tűrtem, de ez kezd tűrhetetlen lenni. Nagyon frekventált használója vagyok a egérgörgőgombos (tehát a középső gomb lenyomásával, majd az egér finom le- és felfelé mozdításával való) szkrollozásnak, mert gyönyörű lassan, saját tempóban tudok folyamatosan szkrollozni, és ilyen tekintetben szintén az opera működése van a legjobbra megcsinálva. (Safariban meg nincs is ilyen, ami egyből döntő érv arra, hogy szóba sem jöhet a használata.)

Viszont! Sajnálatos módon ez a funkció a 9-es sorozatban végig bugos. És nem hiszem, hogy csak nálam. Vagy csak nálam? Legyetek kedvesek megerősíteni! Vagy megáll egy idő után a folyamatos szkroll, minden ok nélkül, vagy egy-egy lapon egyszerűen nem is működik. Ha a böngészőt újraindítom, akkor bizonyos ideig újra használható, de rendszeresen elromlik. Talán azután, hogy belekattintok egy flash videóba az oldalon. Nem tudom (sportgézás közvetítés-oldalakon így láttam).

Szóval hogy ennyi ideig ne legyen erre javítás, hogy nem visítanak emiatt a népek, ezt nem értem. Magyarázza már el valaki!

fraki 2008.06.21. 01:40:12

Ja, és szintén hosszú ideje meglévő bug, hogy egy idő múlva, ki tudja, miért, de a lapokon egyszer csak nem lehet klikkelni a linkeket és flash videókat sem. Frissítésre aztán újra jó.

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.21. 02:18:45

fraki: Én szóltam érte, ahogy a home.ripway-es keresőgombok fagyása miatt is, ami látszólag megjavult. Inkább írok egy hülyeség miatt, minthogy ne jelentsek egy sokak számára jelentéktelen, de mások számára égető bugot.

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.21. 02:29:37

Ez a skin se rossz. Én ezt használom már elég régóta. Szinte hasonló területet spórol, mint a Breeze Simplified és kicsit kidolgozottabb (ikonok...stb terén) my.opera.com/community/customize/skins/info/?id=7158

fraki 2008.06.21. 03:38:08

penge: ezt nem értem, akkor most jelentetted nekik? Bár mindegy, ettől függetlenül jelenteni fogom én is... csak azért is, azért ez már durva. :)

fraki 2008.06.21. 03:39:21

Ja, jó a skin, majd az MSI Wind-emen ezt fogom használni :)

zsoltzsolt 2008.06.21. 08:09:55

kösz karaj!

macskafaraok 2008.06.21. 11:50:12

En mindig mondtam, a Yahoo Mail-t jobban tesztelni... :(

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.21. 12:47:34

fraki, én nem látok problémát ezzel a fajta scrollozással, mondjuk ritkán használom. Nem lehet, hogy akkor akadozik, amikor egy flash fölé érsz vele?

Amúgy próbáld meg ezt is: nyomd le a Ctrl+Alt gombokat, majd bal gombbal kezd el "húzni" az oldalt.

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.21. 13:15:13

Mivel ezt én is tapasztaltam, így igen. Azóta egyre inkább leszoktam a középsőgombos scrollozásról, de ezek szerint még mindig megvan ez a bug.

szotsaki 2008.06.21. 15:13:42

Ez a light skin remek.
Próbáljátok ki arany vagy homok színezettel; öt perc használat után azt mondom: kitűnő! :)

Valent Levente 2008.06.21. 15:53:35

Csak ez a rengeteg fekete gomb ne lenne :)

fraki 2008.06.21. 18:34:40

karaj, én nagyon gyakran használom, a többi böngészőben is (ezért tűnik mindig rögtön használhatatlannak a safari), abszolút a legkevesebb energiabefektetéssel lehet kellemesen olvasni hosszú cikkeket. Összefüggésben lehet a flashekkel, azt hiszem, ha belekattintok egy flash videóba, akkor utána nem fog működni. Oldalfrissítés helyreteszi általában.

Nagy-Imecs Péter 2008.06.21. 20:20:13

Hát a Yahoo Mail! es probléma egyáltalán nem oldódott meg, ugyanúgy lefagy...
Nagyon szomorú, hogy egy ennyire jó böngésző esetén ennyire hanyagolnak egy szerintem kritikus hibát... Rengeteg barátomnak ajánlom folyamatosan az Operát, dícsérem agyba-főbe, erre öt perc után szólnak, hogy mekkora szar ez az Opera, a Yahoo Mailnél egyből lefagy... És ugyebár Yahoo-t rengetegen használnak.
Ami azt illeti én már megszokásból IE-t használok a Yahoo-hoz, de azért még engem is nagyon idegesít...

Schess 2008.06.21. 20:28:42

A magyar nyelvű súgó nem kerűlt javitásra. Pedig van abba hiba mint már korábban leírtuk.

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.21. 20:37:03

Törölted a cache-t, cookie-kat előtte és úgy próbáltad? Nem az Opera hibája, hanem a Yahoo sz.rik rá. De légy őszinte magaddal: ha egy akkora cég illetékese lennél Te foglalkoznál egy 1%-os részesedésű böngészővel? Amilyen invalid oldalak vannak nem kis munka lenne az összeset átírni, hogy minden böngészővel menjen. Sokkal gyorsabb foltozgatni, ha valami nagyobb (IE6->IE7, FF2->FF3) változás van. Majd talán az IE8 megoldja ezeket a problémákat.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.21. 20:43:55

Schess, a magyar súgóból csak egy köztes állapot került fel, ugyanis az utolsó pillanatig változtatták az angol verziót. Úgyhogy a jelenlegi súgóban nem csak hogy hiba van, hanem nem is felel meg sok helyen az angol súgónak. Ezeket a héten javítottam, úgyhogy jövő héten valamikor majd felkerül, gondolom.

Misi 2008.06.23. 07:47:48

Karaj, te bedolgozó vagy az Operának? Ha igen akkor a te javaslataidara is figyelnek? Csak úgy kiváncsiságból kérdezem?

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.23. 09:42:23

Misi, csak annyi, hogy én készítem a fordítást, így bizonyos belső infókhoz néha hamarabb hozzájutok. Emiatt kellett titoktartási szerződést is aláírjak, hogy az ilyen infókat nem hozom nyilvánosságra, csak miután publikusak. Kb. ennyi. Nincs befolyásom a dolgokra, ha erre voltál kíváncsi :)

t72killer 2008.06.23. 11:53:27

Nekem a torrent szokott fagyni, win alatt nagyon gyakran, linux alatt ritkábban. Vajon úgy eljut hozzájuk az error report, ha a win automatikus reportolóján keresztül küldöm, crash után?

madve2 2008.06.23. 15:43:05

A fordításról jut eszembe, régóta akartam mondani, hogy a Fájl > Böngészési folyamatok > Aktív böngészési folyamat mentése ablakban bennfelejtődött egy angol nyelvű opció (Only save active window). Legalábbis a sima 9.5-ben (most egy ideig nincs kedvem weeklyket telepítgetni =))

Misi 2008.06.23. 19:52:57

Köszi karaj a válaszod! Egyébként jó, hogy összefogod az Operásokat!

Gruber 2008.06.25. 00:40:13

Sziasztok!

Evek ota hasznalom Operat.
Az uj telepitessel elojott par regi hiba, pedig telepiteskor uj profilt keszitettem. Ezek:

- A google featurait hibasan kezeli
- a blog.hu oldalakat csak akkor nyitja meg, ha refresselem az oldalt kulonben egy indapass belepo feluletet mutat.
- online videolejatszasok szakadoznak.

ezek osszessegeben eleg idegesito hibak, tapasztalt ilyet mas is? hogy lehet ezt haritani?

koszi

Gruber

rob 2008.06.25. 11:43:46

Soroljam?

Az egész család rajtam kívül Operát használ (én szoktattam rá őket :)), és most jönnek a visszajelzések.

Egy rakat lap nem megy (Freemail, Neptun... csak hogy néhány mindennapi légszükségletet említsek). Aztán az oldalaimon állandóan feldobja a noscript-tagben lévőket, holott be van kapcsolva a js.

Egyértelműen a firefoxot akarták verni időben, aztán foltozgatni...

Így megy tönkre a marketingtől egy kiváló webböngésző amely akár a FireFox-ot is megverhette volna...

chris13 2008.06.25. 14:51:02

Nagyon jó lenne, ha nem csak útban lenne, hanem KÉSZ lenne. Ez a 9.5-ös egyszerűen botrányosan szar, ilyen félkész, bugos vackot még a Microsoft sem mert soha kiadni. Ha belegondolok, hogy én még hogy szidtam a tűzrókát a bugok miatt...
Lényeg, hogy szégyelheti magát az Opera, hogy egy ilyen -böngészőnek nem nevezhető valamit-ilyen állapotban ki mertek adni.
süti beállítások módosítása