Magyar Opera

Új bőrben (b10048)

Az egyik legutóbbi blogos hozzászólásomban egy direkt kérdésre azt kezdtem el fejtegetni, hogy az Opera 9.5 már nem fog különösebb változáson átesni, legalábbis a megjelenést illetően. Nos, alig telt el pár óra, és az RSS olvasóm kapást jelzett az Desktop Team honlapjáról. Előzetes ilyenkor? Igen! És mi a legkomolyabb változás - az Opera új alapértelmezett felületet kapott! A metaformózis komoly mértékű, ez bitekben is lemérhető. A telepítő ugyanis igen tekintélyes - nagyjából másfél megabájtos - méretnövekedésen esett át, így már eléri a 8,8 MB-ot!

A változások egy része már a telepítőben látható. A design a korábban belinkelt Opera háttérképekre hajaz, egész profi beütése van (még egy árulkodó jel, miszerint közel a véglegesnek szánt változat). A fő változás az alapértelmezett skin-t érintette. A fejlesztők nemes egyszerűséggel "pengének" tartják az új megjelenést. Szándékuk szerint egy letisztult, egyszerű ikonokkal operáló bőrt alkottak, és igazat kell adnom nekik. Persze nincs olyan skin, ami mindenkinek a tetszését egyformán elnyerné, de a többi, nem hivatalos bőrrel összevetve szerintem simán ott van az élmezőnyben. Mivel az Operában pofonegyszerű a bőrök cserélgetése, mindenkinek javaslom, hogy tegyen vele egy próbát.

Van azonban még egy könnyen cserélhető megjelenési opció a böngészőben. A Beállítások, Haladó, Eszköztárak pont alatt található eszköztárakra gondolok. Nos, ezt is érdemes lesz kipróbálni - márcsak a miheztartás végett is - hiszen néhány apróbb módosítás a felület elrendezését is érintette. Az új fül gomb helyett a panel megnyitására szolgáló kapcsoló került, ami együttjárt az ablakszegélyen elhelyezett kapcsoló letiltásával (ez az F4-el azonos funkciót tölt be, és természetesen visszakapcsolható).

Persze, ha már az átlagfelhasználó könnyebb eligazodásán van a hangsúly, akkor az Új fül gombot nem lehet nélkülözni. Az történt, hogy a bal oldalról átkerült a jobb szélső fül jobb oldalára, egy kövér "+" jel formájában. Pont, mint az IE7-ben. Ezzel alapvetően nincs baj, de egyelőre úgy tűnik, hogy sehogy sem lehet leszedni onnan...

A fülek bezárására szolgáló X-ek felköltöztek a fülek tetejére, és onnan vöröslenek felénk, amíg ki nem kapcsoljuk őket. Aki a többi gomb (URL sávon) megjelenését szeretné elképzelni, az nézze meg a Dragonfly design-ját és máris képben lesz. További változás, hogy a panelkapcsolók alatt - gyakorlatilag egy új gombsávon - megjelent egy "+" gomb, amivel gyorsan ki- és bekapcsolhatjuk az egyes paneleket.

Azonban a szembetűnő változtatások sem terelhetik el a figyelmünket a háttérben meghúzódó javításokról és változtatásokról. Az eddig kiterjesztett validációt hitelesítő azonosítók kulcsok ideiglenesek voltak. Most azonban végleges változatot kapunk. Ennek megfelelően azok, akik korábbi verzióról frissítenek azt tapasztalhatják, hogy nem érvényesek az EV hitelesítők. Ezt egy manuális EV hitelesítő-frissítéssel orvosolhatjuk, vagy várjuk meg, amíg automatikusan frissül a lista.

Ismert hibák!

  • a Dragonfly nem működik, ha a JavaScript le van tiltva
  • minden keresőikon Opera-ikon
  • a fordítás menü nem működik
  • a panelválasztó legördülő menü nem működik

A javítások, változások:

  • linkek javítása a csalás elleni védelem oldalán
  • megszüntetett fagyás mhtml oldalak mentése közben
  • a Vissza gomb használatakor tapasztalható fagyások javítása
  • Youtube-on található "videóvándorlások" javítása
  • a minialkalmazásokban már működik a form-ok elküldése
  • a beépülők már rendesen megszakítják a kapcsolatot a fül bezárásakor
  • xpath és XHR abort() javítások
  • hírcsatornák javított megjelenítése lassan töltődő képek esetén
  • az Opera Link használatakor jelentkező duplikátumok megszüntetve
  • alapértelmezésként megjelenik három Gyorshívó elem
  • javított alapértelmezett Mentés és Megnyitás párbeszédablak (csak Windows)
  • javított levélimportálás QT fájlválasztó használatakor (csak Unix)
  • javított ikonkeresés a letöltés párbeszédpanelhez (csak Unix)
  • fájlnév javítva URL-ek mentésekor (csak Unix)

Figyelem! Az előzetes verziók még sok hibát tartalmazhatnak, ezeket nem ajánlott mindennapi használatra telepíteni. Az Opera legutolsó végleges, stabil verzióját az Opera oldaláról töltheted le.

Letöltés

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr40506030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miqlas · http://boly.hu/~miqlas/ 2008.06.06. 01:58:52

Tetszzzzzik! Nagyon várunk, 9.5 :)

Mefi · http://mefi.be/ 2008.06.06. 02:09:05

Hm, nagyon pofás lett.

fraki 2008.06.06. 06:02:18

Vegyük észre, hogy a szkin követi a microsoft trendjét. Az előző XP-s volt: a kék lekerekített fülek, a tabok X gombjai. Itt meg sötétült az egész, az X gombok is vistásak. Okos vagyok.

tetra · http://unsigned.freeblog.hu/ 2008.06.06. 11:24:09

fraki, sztár vagy.
Én csak a megszokott beállításaim elcseszésétől félek... ha kijön a 9.5 akkor hirtelen ugrunk 0.23 verziót, vagy át lesz vezetve?

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.06. 11:34:05

A legjobb, ha előtte letakarítod a 9.27-et, elmented a profilodból ami kell, majd miután telepítetted a végleges 9.5-öt visszatöltöd. Ha az opera6.ini-t is visszarakod, akkor semmid nem változik, csak a leveleket konvertálja át, ha törlöd az opera6.ini-t (célszerű ekkora váltásnál), akkor újra ki kell választanod a jól megszokott toolbar.ini-t és a többi személyreszabott beállítást.

Dixon 2008.06.06. 12:48:10

Ahh nekem ez a sok újítás most nem jön be. Egyrészt nem rossz ez az új téma, de nekem jobb az enyém. Ami sajnos már régi és megint pár helyen át kell alakítanom, mert összevissza lett ettől az újítástól. Másrészt hol lehet kikapcsolni azt az új tabok mögött lévő új tab gombot mert csak úgy nem lehet eltávolítani a toolbarról.

Aske 2008.06.06. 12:48:21

81 pont ACID3-on. Na jó tudom ez nem mérvadó.

Tetszik az új skin, szívesebben játszadozom vele, pláne most, hogy nemsokára újratelepítem a rendszert. De azt még megvárom míg a végleges kijön.

Aske 2008.06.06. 13:09:18

szerk.

Huhh vannak dolgai keményen.

pl. speedtest.net

Meg csomó oldalt abnormálisan elméretez. (szélesre)

moltam 2008.06.06. 14:23:29

Nálam acid3 83 pont, és speedtest is úgy néz ki, ahogy kell neki. Régebbi bétáknál viszont tényleg széthúzta.

madve2 2008.06.06. 14:28:23

Épp időben, úgyis most akartam már bőrt váltani (évek óta az alap van, szerintem kb. a 7.5 óta nem változott...), erre tessék =)
Mondjuk sajnos csak akkor néz ki jól, ha felül van a fülsáv, én meg alul szoktam tartani, dehát az esztétikáért mindent, átállítottam... csak így meg mindig a kicsi zöld szinkronizációs ikont nyomkodom, ha új fület akarok =)

Schess 2008.06.06. 14:30:23

ACD3 az 83 pont és nem 81 pont, ahogy Aske írja. Az előzővel is már 82 pont volt.

Dzsini 2008.06.06. 14:44:06

nem lehet méretezni a skint.. 40%-on ugyanúgy néz ki, mint 100%-on, nekem túl nagy. a használt skinemnél meg hülyén néz ki a fekete nyilacska

Aske 2008.06.06. 14:49:01

Akkor az én készülékemben lehet a hiba. Mondjuk nem szedtem le a régebbieket csak rátelepítettem.

img385.imageshack.us/img385/507/acid3lv4.jpg

img385.imageshack.us/img385/3380/speedtested5.jpg

madve2 2008.06.06. 14:56:01

Cookie, cache, ilyesmik? (Én is csak upgrade-eltem, de nekem 83 az acid meg a speedtest is.)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.06. 14:56:40

"csak így meg mindig a kicsi zöld szinkronizációs ikont nyomkodom, ha új fület akarok =)"

én meg a panelkapcsolót.

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.06. 15:19:40

madve2: Ahelyett, hogy a Windows tálcát raknád felülre és akkor minden egy helyen lenne. :)

Nálam a panelkapcsoló nem zavar be, mivel Ctrl+T-vel nyitok új fület a panel meg mindig nyitva van, de azt a fülnyitó + remélem a véglegesnél eltüntethető lesz.

Mycronet 2008.06.06. 15:22:10

Szerintem tök felesleges az a + gomb, csak a helyet foglalja. Úgy is nyomok egy ctrl+t vagy odakattintok mellé a tálcára, akkor is lesz új fül.

Valakiember (törölt) 2008.06.06. 15:40:34

"egyelőre úgy tűnik, hogy sehogy sem lehet leszedni onnan..."

A 9.5-ben már nem mukodik a fogd és vidd? :S

Vagy csak erre az egy gombra nem?

littlemat 2008.06.06. 15:40:57

Én kikapcsoltam a +-t.

De ez a szkin nekem nem jön be, viszont összeakad a breeze-zel (nekem meg nincs kedvem szekesztgetni) :(

Zoli · http://my.opera.com/zoligrg89 2008.06.06. 16:18:21

Profi!!
Ez meglepetés volt;)
Nem számítottam rá, hogy új skint tesznek ilyenkor..

Dzsini 2008.06.06. 16:34:35

külön toolbar, jobbklikk-customize rá, és ha rajta van a keret, akkor placement-hidden. pápá felesleges gomb :)

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.06. 17:18:23

Dzsini: ez jó ötlet. Tudsz valami trükköt a panelkiválasztó + gombra is? Mert eltüntetni el tudom, de a helye ott marad...

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.06. 17:19:34

Mycronet:

Nyilván akkor nem neked készült, hanem a más böngészőről (tipikusan IE7) áttérő embereknek. Meg az egyszeri felhasználóknak.

Dzsini 2008.06.06. 17:22:04

cousin333: szintén customize - aztán jobbgomb remove from toolbar (mert az egy szabadon rakosgatható gomb), utána placement-hidden (az üres toolbart).

Dzsini 2008.06.06. 17:26:31

sőt, a kilógó kis háromszöget is le lehet szedni, ha a toolbar text only :) (a kuka mellettivel még nem sikerült mit kezdeni...)

littlemat 2008.06.06. 17:39:19

Valóban egy eszköztár került a panelok alá. Nekem viszont tetszik, hogy gombokat és mezőket pakolhatok oda is.

ZeGa · http://www.zegawebdesign.extra.hu 2008.06.06. 17:47:37

Huh ez annyira állat, hogy elszáll az agyam. Nagyon tetszik.

zsoltzsolt 2008.06.06. 18:01:54

húú, nekem is jobb tetszik ez az új skin, sőt szerintem így "áttéríteni" is könnyebb másokat. Én hagytam ahogy van :-))

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.06. 18:26:11

ezzel az új koncepcióval egész jó kis skineket fognak majd gyártani :)

ZeGa 2008.06.06. 19:03:44

Ha jól megnézem csak egy valami zavar ebben az új skinben, az, ha megnyomok egy navigációs gombot pl.: frissítés akkor egy picit ugrik, de egyébként tényleg szép és jó :-).

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.06. 19:08:11

A skin még nem végleges, de ez az ugrálás valóban bosszantó szépséghiba. Reméljük, javítják. Ahogy a két új eszköztárral is kezdenek valamit, vagy integrálják valamelyik mostaniba.

István · http://http.//seonyar2008.istvansite.hu 2008.06.06. 19:14:13

Nagyon szép. :) Már várom a véglegeset.

István · http://seonyar2008.istvansite.hu 2008.06.06. 19:31:11

Ezt a skínt nem lehetne használni a 9.27-hez? :)

mezso 2008.06.06. 19:32:45

Tényleg jó ez az új skin.
Igaz, hogy a fekete ikonok egy kicsit lehangolóak, nem ártana egy kis szín. Mennyivel jobban mutat a Frissítés ikon!

ZeGa 2008.06.06. 19:44:04

A színsémát állítsd át és már nem is annyira feltünő. Szerintem egyébként pont jó ahogy van.

madve2 2008.06.06. 20:46:15

Az lenne még menő, ha a menüsort (File, Edit stb.) el lehetne valahogy tüntetni, (szinte) teljesen felesleges. Úgy kéne, mint asszem az IE7-ben van, hogy ha muszáj, akkor előjön (bal Alt), de ha nem kell, ne foglalja a helyet (nem is az a pár mm, de az új színek szebben jönnének ki nélküle =)).

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.06. 20:50:35

Új build! :D

Mindjárt írok róla...

madve2 2008.06.06. 23:35:45

Ááá, az ilyen infókért szeretek ide járni, köszi =)

Végül egyik se tetszett úgy igazán, úgyhogy csináltam sajátot: nontroppo.org/tools/buttonmaker/

Hihetetlen, miket nem tud ez az Opera... a 6.x óta használom, de mindig meg tud lepni =)

(Mondjuk így se tökéletes, mert eredetileg a fülsávra akartam tenni, viszont mivel minden ikon sötét, semmi sem látszott az egészből, bármit is választottam, de ne legyen az ember telhetetlen =))

Zefír 2008.06.07. 16:09:13

Végre egy tetszetős "bulid" !
Az új kinézet? Pont ilyenről álmodtam! Csúcs! :)*
süti beállítások módosítása