Magyar Opera

Az Opera Mini 4 beta megérkezett!

Ahogy korábban ígérték, mára meg is érkezett az Opera Mini 4 új betája, amelyet máris letölthetsz a http://www.operamini.com/beta/ oldalról a telefonod WAP böngészőjével.

Az új verziót teljesen újraírták az alapoktól, ezért még gyorsabb lett, mint az előző változatok. Az igazi újdonságot viszont az új funkciók jelentik, amelyekről eddig csak találgatni lehetett, hogy mik is lehetnek. Lássuk, melyek is ezek pontosan.

Stílusos böngészés

Mostantól nem csak egy leszűkített lapot kaphatsz, hanem ha úgy szeretnéd, láthatod a teljes lapot is böngészés közben, úgy, ahogyan az az asztali böngészőn is megjelenne. Az 5-ös gombbal láthatod a teljes lapot, amelyben egy kis keret jelzi azt a területet, amely normál módban látszik a képernyőn.

Indulj a jó helyről

Az Opera Mini 4 megpróbálja neked kitalálni, hogy hol van az a pont a weblapon, ahol elkezdheted az olvasást, és rögtön odaugrik a lap megnyitása után. Neked már csak olvasnod kell.

Maradj a jó helyen

Az Opera Mini dinamikusan változtatja a képek és szövegek méretét, hogy folyamatosan olvasható maradjon, így megspórolja számodra a fölösleges görgetéseket.

Egér!

A virtuális egérrel könnyebben görgetheted az oldalt, mivel az egér megkeresi a legközelebbi tartalmakat és linkeket, és úgy igazítja a nézetet, hogy jól láthatóak legyenek.

Görgetés

Görgess a telefon gombjaival! A 2-essel felfelé, a 4-essel balra, a 8-assal lefelé, a 6-ossal pedig jobbra görgethetsz. Az Opera Mini ebben az esetben is automatikusan a tartalomhoz igazítja a nézetet. Használd az 5-ös gombot nagyításhoz és kicsinyítéshez.

Böngéssz gyorsan és olcsón

Az Opera Mini továbbra is rendkívül gyorsan nyitja meg számodra a weblapokat, midezt úgy, hogy közben az adatforgalom is sokkal kisebb, így az internetezés még kevesebbe kerül neked. Az Opera Mini legalább kétszer olyan gyorsan hozza be az oldalakat, mint a többi mobil böngésző.

Régi jó illeszkedés

Ha túl soknak találod a görgetést, még mindig visszakapcsolhatod a régi illeszkedést, ahogy az előző verziókban is volt. Ilyenkor a weblapok egyetlen nagy oszlopban jelennek meg, így soha nincs szükség vízszintes görgetésre.

Környezeti menü

Nyisd meg bárhol a környezeti menüt az 1-es gombbal, ahol be- vagy kikapcsolhatod az illeszkedést, és újratöltheted a lapot. Egy hivatkozáson megnézheted, hogy valójában hová mutat. Ha kikapcsoltad a képeket, a környezeti menüben betöltheted őket a megnyitott lapra. Sőt, akár az eredeti, teljes méretű képet is megnyithatod innen.

Pontos webfejlesztés

A újonnan beépített CSS támogatásnak köszönhetően pixelre pontosan megtervezheted a weblapodat Opera Minire is.

Mivel ez egy beta verzió, így természetesen bőven lehetnek még hibák az új és a régi funciókban egyaránt. Viszont a jó hír az, hogy a végleges verzióra még több új funkciót ígérnek, mint a jelenlegiek. Mivel jelenleg a szinkronizálás kimaradt, én arra tippelek, de majd meglátjuk. Az új beta egyébként már az Opera 9.5 motorját használja alapként, akárcsak a Wii böngészője.

Az új betát fel lehet telepíteni az előző verzió mellé gond nélkül, nem befolyásolja annak működését. Ha bármilyen problémád van a beta működésével, a Feedback oldalon (angolul) jelezheted.

Opera Mini 4 beta letöltése: http://www.operamini.com/beta/

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr39101588

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lali_ 2007.06.19. 12:57:53

áááá.., én mindig megszívom a kapcsolati beállításokkal..ha valakinek vodafonon kártyás csomaggal megy, az feltétlenül szóljón!!!

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.06.19. 12:59:26

Nekem Pannonnal semmi gond nem volt, simán felment az előző mellé, kapcsolatot is azonnal talált, le se fagyott. (Nokia 6070)

Lali_ 2007.06.19. 13:04:55

nekem mindig ez a gondom..A 3-nál is csak akkor ment miután valami ip-s kapcsolódás izét javitaottak benne, sztem ugyanez a baj

Lali_ 2007.06.19. 13:08:01

-a böngésző nem IP címek alapján kapcsolódik (hanem tartomány alapján)
Na sztem ez a gond, mert visszaolvastam és ugyemlékszem, hogy a 3-as nem ment, csak a 3.01-es..

Dagenham · http://bluejaunte.wordpress.com 2007.06.19. 13:12:24

Ha rögtön accept-et nyomok a welcome screen-en (szép anyanyelvünk :)), akkor nem fagy, eddig eljutottam :). Jól néz ki egyébként, mintha egy csöppet gyorsabb is lenne.

T_chris 2007.06.19. 14:20:04

Most szedtem le az ebéd mellé... :) tetszik. Az egeres megoldás is nagyon jó, illetve hogy a mini felismeri hogy a telefon böngészője képes kis méretben letölteni és a régebbi változatokhoz képest ez előrelépés, hiszen mehet a letöltés közben tovább a böngészés

felixo 2007.06.19. 15:18:12

Hol van belőle az RSS hírcsatorna ????

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.06.19. 15:20:51

Szerintem majd később kerül bele, ne felejtsd el, hogy újraírták

felixo 2007.06.19. 15:21:53

...és a magyar nyelvű menü ???

Lali_ 2007.06.19. 15:45:25

az meg pláne késöbb :) Ne felejted el, hogy ez csak beta

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.06.19. 15:51:41

Még nincs hozzá magyar fordítás, szerintem csak a végleges verzióhoz lesz.

:) 2007.06.19. 16:00:57

off

miert van valakihez odairva, hogy tudom moderalni?

/off

legrady90 · http://www.legrady90.extra.hu 2007.06.19. 16:11:02

opera11!
Nekem vodás a telom (vitamaxos) Tavaj novemretől "most" januárig használtam, bár csak egy hónapra fizettem :P. (szal kurvára megérte)
Nagyon jol ment, semmi gond nincs azzal hogy vodafon, szerintem a telodat nemérted, vagy nem jol van beálítva. Milyen a telód?

Lali_ 2007.06.19. 16:19:55

SonyEricsson F500i + szar Live menü, de ez a 3-as mini ment. Te próbáltad már az ujjat? Azzal is ment?

ric 2007.06.19. 16:46:49

nekem megy simán igaz java sessionos beállításokkal vodán, mellelsleg v3x-en wappal

sajnálom hogy ez csak beta

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.06.19. 16:51:30

A moderálás valami új blog.hu-s dolog, nem igazán értem, hogy mikor és miért jelenik meg. Eddig az admin felületen lehetett csak moderálni, most néha előjön ez a link is, nem tudom miért.

Gondolom ha kipróbálnád, nem menne, ha mégis akkor blog.hu hiba.

Lali_ 2007.06.19. 17:38:18

Na, mondom a beállításokat, leelenőriznéd, hogy neked is ez van:
Tehát az internetbeállítás/internetprofilnál:
Profil neve mondjuk: operamini
Kapcsolódás: operamini adatfiók
-az adatfiókban: Apn: vitamax.wap.vodafone.net
felhasználó: vodawap
jelszó: vodawap
jelszókérés: ki
preferált szolgált.:Automatikus
ip cim: üres
dns: üres
Hitelesítés: normál
Adattömörítés: ki
Fejléctömörítés: ki

az internetbeállítás/internetprofilnál: Internetmód : http
proxy használata: igen
ip cim: 010.009.008.007
portszám: 8080
Felhasználó: vodawap
jelszó: vodawap

Valamint a Java TM beállításoknál ugyanez az internetprofil ki van választva

És a java alkalmazás/ jobb kattnál engedélyezve van a multimédia, internet hozzáférés...

Tudja valalki, hogy mi a rossz??

Ric: Mik azok a java sessionos beállítások????

Csőcselék 2007.06.19. 21:50:37

Na,üdv!

Siemens C75-ön indítás után beáll a "halál", s le, se fel, se jobbra, s balra...szopacs fagyi... szal' csalódás az új beta, ez van. Vagy csak én k*rtam el valamit (?) :-O

K.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.06.19. 21:55:18

Nem nálad van a gond, sajnos még egyes típusokat nem támogatnak rendesen, elvégre újraírták az egészet. Ha tudsz angolul, jelezd a feedback oldalon a hibát: www.operamini.com/beta/feedback/

Valamint addig is kipróbálhatod a demóval, amíg jön egy újabb beta: www.operamini.com/beta/simulator/

Dagenham · http://bluejaunte.wordpress.com 2007.06.20. 08:00:22

Tegnap este sikerült végre hosszabban nyomkodnom a bétát, eddig a tapasztalatok a következőek (Siemens ME75):
- a welcome screen szeret kifagyni, első indítás alkalmával, amíg az ember accept-et nem nyom
- ha be van kapcsolva a képek letöltése, szintén - ez valószínűleg összefügg az előzővel, ha ki van kapcsolva a képek letöltése, nincs gond
- hosszabb oldalak esetén a közepe tájékán szokott volt meghalni, lefelé görgetés közben
- a page zoom nem igazán működik - simán újratölti az oldalt
A fentiektől függetlenül pofás egy darab, a sebessége is megfelelő, úgyhogy várom a végleges 4.0-t.

Ric 2007.06.20. 08:24:44

nos, én tegnap este melóban szerettem volna válaszolni az egyik vodás beállításra ugyanitt, de érdekes mód nem küldte el a hozzászólásom :) 1 hiba :)
opera 11-nek meg annyit irnék hogy ugyanezek a beállítások vannak nekem is csak nekem ugy mondták hogy a kapcsolat nevének lényeges hogy Java Session legyen, mellesleg kellene még lennie egy olyan címnek hogy honlap s ott ezt kellene még beirni: live.vodafone.com
én is nyomogattam emajdnem egész este, pozitiv tapasztalatok a google-s picasa oldalamat tökéletesen kezeli bár 8 kép után a többit nem jelenitette meg, a gmail-be viszont nem engedett belépni ha teljes méretben néztem csak ugy ha átméreteztem az oldalt, mivel gondolom sokan vannak az iwien, kérdés sikerült-e a normál oldalon belépnie valakinek, mert az az mobilos iwiw beenged de utánna nem tudok belépni a sima oldalon Transmission failed hibára hivatkozik, az előző verzióban pedig betudok lépni rendesen szal tuti nem kapcsolat hiba, CMS (joomlás) oldalaimat jól kezeli, nincs gond bár a képeket nem tudom kinagyítva letölteni s ami igazán nem tetszik már nagyon lerontották a képminőséget a gyors megjelintés érdekében. ha valami egetverő dologra bukkanék közlöm, sajna nem tudok perfekt angolt ezért nem tudok hibákat jelezni az operánál remélem megteszi valaki helyettünk, mellesleg lefagyni egyszer sem fagyott le. (3 kopp :) )

legrady90 · http://www.legrady90.extra.hu 2007.06.20. 10:43:18

Hi opera11!

Igen, látom mi a hiba! (talán jól látom :D )
Szerintem hozzunk létre egy uj adatfiókot, mert nagyrészt az alapbeálítások a kellenek.
Kapcsolódás/adatkommunikáció/adatfiókok/új fiók/gprs-adat: Neve pl:"vodanet" (teljesen mindegy)
Itt egyedül az APN-címet kell modosítani:vitamax.internet.vodafone.net (a többi, tehát felhasználó név, jelszó, ip, stb: marad ugy ahogy van, nem kell beírni semmit)
Ha megvan ez a "vodanet" adtfiók, az internetbeálítások/inetnetprofilok-nál menj az "uj profil" itt: név: bármi "Vodafone-Net" kapcsolodás: "vodanet" (ha ujra idejössz további beálítások vannak a "Vodafone-Net" profilra, de ezek is az alpok legyenek)

Fontoos még: kapcsolódás/java beálítások/inernetprofilok: itt a listán itt lessz a "Vodafone-Net" (ha ugyenezeket a neveket használtad te is) Ezt válaszd ki!

Ha mostmár jó, akkor szívessen! Ha nem, itt van még valami:
Van olyan hogy: kapcsolodás/adásbeálítások: itt is a "vodanet" legyen kiváklasztva, nekem ez van, de ezt nemtom mit jelent...
(ez a K700-as menüje, nem lives, da nagyábol szerintem ugyanez)
Ha netán mégse sikerül: bocs: én csak segíteni akartam

Ottoyes 2007.06.20. 14:06:03

Sziasztok!Opera11 az a rossz,hogy nem vodanettel nyomod.

Lali_ 2007.06.20. 16:55:25

Ja, nekem csak GPRS wap van, de eddig is ez volt :( (ez: www.vodafone.hu/szolgaltatasok/internet_wap_email/wap_gprs.html )
Miért, ti ezt használjátok: www.vodafone.hu/szolgaltatasok/internet_wap_email/internet.html
Mert én most kb 3-400ft-ot fizetek és kapok érte 5 MB-ot, ti fizettek 3000FT-ot a vodás netért????? Vagy valamit nagyon félreértek?

Lali_ 2007.06.20. 16:56:41

Ja és köszi legrady90, de nem működik :( Gondolom pont azért mert gprs wappal próbálkozok és nem a vodás internettel :(

Ric 2007.06.20. 19:47:07

én gprs wappal nyomom nem a vodás internettel.

legrady90 · http://www.legrady90.extra.hu 2007.06.20. 21:56:12

Én azt használtam, amelyiket ugy hivták: gprs net, (smst kellet küldeni a 1270: NET szót :))
De én csak egyszer fizettem elő rá, aztán novembertől (sőt már október végefelétől) január végéig azt használtam, ingyen.
Vannak amugy msn java progik is, érdemes kiprobálni, akiknek van a telojukon net és nemtudtak róla (nekem az operamini, és a quickim volt fenn a net miatt)

legrady90 · http://www.legrady90.extra.hu 2007.06.20. 22:05:40

Ja és szívesen opera11! bár örültem volna, ha sikerült volna... de mindegy.
Jahh és nem is tudtam hogyha wap-ra fizetek alő, azzal is mükszik :D... bár az a 5 mega hamar elmenne. vagy neked kibirja egy hónapig? gondolom a képeket nem szoktad betöltetni.

Lali_ 2007.06.20. 22:40:10

Jaja a képeket nem töltöm le és ugy elég...(1 lap kb 10-12Kb)
És ric: beálíítottam a Java Sessiont és a vodát a kezdőlapnak, de így sem működik :( Nemtudom miért...

Ric 2007.06.21. 05:25:08

hát ez szomorú, akkor lehet érdemes lenne elmenni egy vda szaküzletbe, bár ebbe a melegben jobb ha felkeresel egy idevágó fórumot a telefonról.
amúgy a vodánál 600 ft a wap s 50mb tartalmaz, jó mondjuk nem ezzel netezek, de az 50mb bőven elég emailek megnézésére de még a képek sincsenek kikapcsolva az operában s nagy ritkán még zenét is töltök le :)

tesómnak v600 akármi van majd megpróbálom feltenni az övére is, hátha kiderül vmi, egyébként a sony ericssononknál nem volt szükség semmi extrára, mondjuk ez a java sessionos beállítás direkt a motorolához kellett, de gondoltam hátha ez a hiba.

eg843 2007.06.21. 17:24:50

Opera 11! Azt javaslom a Sony-Ericsson oldaláról kérj le egy GPRS beállítást sms-ben és valószínűleg megoldódik a problémád.

Ric! 5 MB,nem 50MB

Lali_ 2007.06.21. 19:42:04

régebben nem seg1tett, de megpróbálom..hátha..

Lali_ 2007.06.21. 20:48:55

hát most se..de érdekes, hogy az Internetmód nem http, hanem wap..

Ric 2007.06.21. 21:14:35

hmm télleg 5 MB :) nah kiváncsi leszek a számlámra :D:D:D

Komédiás · http://comedie84.freeblog.hu 2007.06.22. 03:24:37

Én továbbra is a módosított minire szavazok, leginkább a testreszabhatósága miatt. A hivatalos verzióban is elkélne pár dolog innen(operamini.club.hu/), ilyen fejlesztések nem lesznek már vajon sosem?

Komédiás · http://rurl.org/uu 2007.06.22. 10:32:30

Pl. ezekre gondolok: könyvjelzők lementése(export-import), mappák létrehozása, FTP-menedzser és fájlkezelő, többlapos böngészés, oldalak automatikus frissítése, szöveg mentése weblapokról, lapok mentése offline olvasáshoz, kb. 40 féle beállítási opció, köztük 15 szabadon beállítható gyorsgomb, sablonok, ezek lementése a telefonra, minden beállítás lementése a telefonra, stb., stb., stb. Miért nem tud ezekből semmit a Dimension?

Daly 2007.07.07. 21:25:51

Sziasztok!!
Valakinek van Nokia 6131 és sikerult használni az OperaMini?? Van WAPom de nekem nem megy nem talalok hogyan lehet írni az IP sem DNS...Mentem a internetbeállítás/internetprofilnál de ott nincs...
valaki lenne olyan kedves és írna hol van az az opció?? Probáltam egy sonyericsson is sikerult de a nokianál nem megy mert nem tudom hol kell írni az IP...

Egy előre Köszönöm
süti beállítások módosítása