Magyar Opera

Június 19-én jön a Dimension

Aki feliratkoztak az értesítőre, azok ma kaptak egy levelet az Opera Mini új verziójáról, amely a Dimension nevet kapta. Ezek szerint az új, beta verziót június 19-én teszik közzé, vagyis 5 nap múlva, jövő hét kedden.

A bejelentés óta még mindig nem lehet tudni, hogy pontosan miben áll ennek az új verziónak az újdonsága. Az biztos, hogy a kódot szinte teljesen újraírták, így még gyorsabb lesz, mint az előző verziók, jobban követi a szabványokat is. Az eddigi találgatások alapján a legvalószínűbb funkciónak az online szinkronizálás tűnik, de pontosat még nem lehet tudni.

Ha egy évvel ezelőtt böngészni akartál a telefonodon, akkor venned kellett egy csillogó, drága telefont, vagy kínozhattad magad az unalmas WAP tartalmakkal. Az Opera Mini felrúgta a szabályokat, és megadta az embereknek azt a szabadságot, hogy a teljes Internetet elérjék az átlagos telefonjukkal is. Mostanra már az emberek elvárják, hogy ugyanazt a Webet érjék el, ugyanazokat az oldalakat lássák, ellenőrizhessék a leveleiket, képesek legyenek blogolni, bárhol is tartózkodnak éppen. Ez volt a mi küldetésünk az Operánál a kezdetektől fogva - ledönteni a hozzáférés korlátait. Ez a felhasználóink nélkül nem sikerülhetett volna, hiszen ők segítettek terjeszteni a hírt. Ezért mindig is hálásak leszünk.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr4999146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

felixo 2007.06.15. 16:44:29

Mit kell pontosan érteni az online szinkronizálás alatt ?

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.06.15. 16:57:38

Gondolom könyvjelzők szinkronizálása, hogy mindenhonnan elérd. Valami hasonló, mint a delicious. De ne vedd ezt biztosra, ez csak találgatás, én se tudom, hogy mi lesz benne a nagy újdonság.

ric 2007.06.15. 18:12:37

az nem lenne rossz, én már kíváncsian várom, mellékesen letöltöttem ezt az ujabb 3.1.2 versiont de hát többet van kapcsolódási hiba mint az előzőben.
s bocs hogy nem ide tartozik valaki sugja már meg hogy tudom kitrükközni hogy a sima operában ha rar fájlokra való hivatkozást másolok a cimsorba ne egy csomó krixkrax jöjjön be, hanem a párbeszédablak a letöltésről, a sima útvonal kizárva mert így van nekem a haladó beállítások letöltésnél s mégse a kérdést nyitja meg hanem berajzolja a csomó krixkraxot.
thx a segítséget

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.06.15. 18:18:51

haladó beállításnál gondolom a rar kiterjesztést nézted, de elsősorban nem a kiterjesztés számít, hanem a content-type, ami a szerverről jön (a beállításokban az első oszlop, a másiodik a kiterjesztés). Ha a rar-ra be van állítva a letöltés, akkor biztosan hibás content-type-pal jön a fájl, az is lehet, hogy sima text/html. Nyisd meg a információ panelt, nyiss meg egy ilyen rar-t és nézd meg mi a content-type. Esetleg küldj egy ilyen linket, hogy próbáljam ki én is.

ric 2007.06.15. 20:38:47

szívesen küldök, amugy akármit teszek fel igy jön le vagy csak ha simán másolok be valamiylen raros linket akkor is. ezt egy ismerősnek tettem fel, 70mb mp3 becsomagolva, nem illegális le lehet tölteni nyugodtan csak egy koncertfelvétel, ftp-n keresztül let feltöltve auto beállítással.
archiv.saman.org.hu/radirfejek.rar

mondjuk most csináltam egy ujat is ugy hogy MIME tipusnak "rar"-t adtam meg de azthiszem semmi értelme nem volt, ugyanugy jön be. köszi az időráfordításod a problémám megoldásában

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.06.15. 20:46:15

Ennek rarnak a mime típusa "text/plain", vagyis sima szöveg. Próbáld meg ezzel: "application/x-rar-compressed".

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.06.15. 20:47:04

Egyik lehetőség addig, hogy jobb klikk a linken, és "cél mentése másként".

ric 2007.06.16. 06:30:50

pont ezzel van a gond, hogy nem linken van hanem ugy küldöm msn-be, sms stb. s emiatt kénytelen kelletlen vagy letöltésvezérlőt kell használni vagy az IE-t. Próbálgattam már rar beállításokkal is becsomagolni de sehogysem megy, pedig mikor ftp-vel töltöm fel, akkor is bináris ként (tömörített doksiként meg nem szövegként, lehet megpróbálom automatán ha ez számit). amugy hadd kérdezzek már olyat hogy azt honnan látod hogy milyen mime tipust ad neki?
és thx a fáradságot, üdv

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.06.16. 11:49:07

Mikor megnyitod a fájlt, akkor az Információ panelen látszik, hogy milyen content-type-ot küldött a szerver ("MIME típus a kiszolgálóról").

Ezekkel én se vagyok tökéletesen tisztában, de ezek szerint az ftp szerver nem foglalkozik vele, hogy mit küld, hanem mindennek azt mondja, hogy sima text, aztán majd a fogadó oldal eldönti, hogy mit kezd vele. Úgy néz ki, hogy az Opera elhiszi, hogy ez sima text, és úgy kezeli :(

A szervereken viszont általában tudod konfigurálni, hogy milyen MIME típust küldjön, ez többnyire a .htaccess fájl segítségével történik. Vagyis bemásolsz abba a rar fájlok mellé egy .htaccess fájlt (ez legyen a neve a ponttal együtt). A tartalma ez legyen:

AddType 'application/x-rar-compressed' rar

Ez az egy sor. Ezt próbáld ki, nem garantálom, hogy menni fog, de hátha.

Ric 2007.06.17. 18:12:16

Nah, ezzel a htacces fájllal megy tökéletesen, kösz a segítséget, minden jót Ric

T_chris 2007.06.17. 21:50:52

Már várom a Dimension-t nagyon... :)
Apropó... Az opera linkek között lévő Magyar Opera mini portál címe változott: opramini.club.hu de a operamini.try.hu mindg a helyes címre mutat. Ja... Már webes a felület wap helyett...

attikae 2007.06.18. 22:15:36

Helló!

Tudom nem ide tartozik de nekem műnem münxik a Magyar Opera minialkalmazás.
(Unable to display feed)
hibaüzit ir ki. A többi minialkalmazásom münxik. Mia az oka?

Lali_ 2007.06.18. 23:36:57

nekem bejön de a frissitésnél valami gáz van, szóval gondolom csak cachböl töltötte be. De nekem más oldalaimon működnek szóval sztem itt van a gond..

http://www.legrady90.extra.hu 2007.06.19. 02:34:24

Hi!
Tudom nem ide tartozik... Én is kezdhetném igy. :D
Na azt szertném mondani, hogy sokáig gondoltam hogy szar az egész JAVA operába. Aztán egy szép napon..(:D) egy másik gépre telepítettem az Operát, és elkezdtem testre szabni a beálítások/haldonál (tartalom- nál a pipa ottvan a java engedélyezésnél. Aztán megint ide "jöttem", láttam hogy mostmeg nincs itt a pipa a java-nál. Megnéztem a másik gépemen az opera halado beálításait és ott is ki volt kapcsolva.
Tapasztalat: nembiztos hogy szar a java, csak lehet le van tiltva. Ti találkoztatok ezzel?

Penge™ (törölt) 2007.06.19. 06:47:43

Nálam a Java-val kapcsolatban csak "Invalid bytecode" szokott lenni.

Csőcselék 2007.06.19. 10:14:03

Megérkezett a béta 4-es!!!!! :):)

ric 2007.06.19. 10:14:06

és már lehet is tölten ia beta-t :)

Dagenham · http://bluejaunte.wordpress.com 2007.06.19. 11:58:32

Letöltöttem - késnek a feedek, az a baj. Szóval egy pöttyet letörte lelkesedésem, hogy eddig két indításból kétszer lefagyott :), még a nyitó szövegen történő lefelé görgetésnél, lehet, készülékfüggő (Siemens ME75).

Sebaj, nem adom fel. Többieknek hogy s mint megy, mik az újdonságok?

Lali_ 2007.06.19. 12:18:18

www.hwsw.hu/hirek/33632/
Gépre nem lehet letölteni??? VAgy aki már letöltötte nem tudná elküldeni nekem, nem akarok 100 kb-ot let9lteni, ha nem muszály...

Lali_ 2007.06.19. 12:20:50

Ja a gondot meg itt tudod megosztani velük asszem:
www.operamini.com/beta/feedback/
süti beállítások módosítása