Magyar Opera

Opera 9.20 - rajta vagyunk a Gyorshívódon?

Ma megjelent az Opera következő nagyobb verziója, az Opera 9.20, több újdonsággal. Akik figyelemmel követték a heti előzeteseket , azok már tudják, hogy a két legfontosabb változás az új verzióban a Gyorshívó és a fejlesztői eszközök bevezetése. Az új Opera nemzetközi verziója már 31 nyelven jelenik meg, többek között magyarul is.

A Gyorshívó (angolul Speed Dial) egy olyan új funkció az Operában, amilyen eddig még egyetlen más böngészőben sem szerepelt. A lényege az, hogy egy új, üres lap megnyitásakor 9 kis keret jelenik meg, amelyekhez hozzárendelheted a leggyakrabban látogatott weblapokat, vagyis egyfajta könnyen elérhető könyvjelzőként szolgálnak. Az ötlet valójában az Opera Mini hasonló funkciójából származik, ugyanis ott is lehetőség van egy gyorsbillentyűt (vagyis egy számot) rendelni a könyvjelzőkhöz, amelyeket aztán a kezdőlapról könnyebben el lehet érni. Bár itt egy kissé másképp működik a dolog, az alapötlet ugyanaz. 9 weblapot tehetsz rá így az üres lapokra, amelyeknek a kicsinyített képét is láthatod. Az így elmentett lapokat több módon is meg tudod nyitni: vagy rákattintasz a képre (ha főleg egeret használsz), vagy megnyomod a Ctrl + szám gombot a weblaphoz tartozó számot használva (ha inkább billentyűzeten nyomod). A Gyorshívóhoz tartozik egy kereső is, amelyet a Beállítások > Keresés alatt meg lehet változtatni, ha a megfelelő keresőn megnyomod a Szerkesztés, majd a Részletek gombot, és bepipálod a Gyorshívó keresőmotorja pontot. A Gyorshívóról már írtunk korábban is, olvasd el azt a cikket is, ha még nem világos, miről van szó.

A másik nagyobb újdonság a fejlesztői eszközök bevezetése, amiről Bártházi András írt nálunk egy hosszabb ismertetőt korábban, amelyben főleg a fejlesztői konzolt mutatja be. Az új funkciót az Eszközök > Haladó > Fejlesztői eszközök menüpont alatt találod meg, amely egy weboldalra mutat a Dev.Opera oldalon. Ezen az oldalon találhatod meg az eszközöket különböző hivatkozások alatt, vagy használhatod a következőket is: Fejlesztői konzol (Developer Console), DOM konzol (DOM Console), CSS szerkesztő (CSS Editor), DOM pillanatkép (DOM Snapshot). Az eszközökhöz van egy részletes angol nyelvű leírás is, amelyet hamarosan le fogunk fordítani.

Az új verzió biztonsági hibát is javít, így a frissítés a régebbi verziókról mindenképpen javasolt!

Az előző verzióhoz képest a következő módosítások kerültek bele a böngészőbe (részletesebben lásd a módosítások listáját):

  • Régebben a Ctrl + 0-9 gombokkal a paneleket lehetett aktiválni. Mivel ezek mostantól a Gyorshívóra vonatkoznak, ezért a panelek aktiválásra ezentúl a Ctrl + Shift + 0-9 gombokat lehet használni.
  • Az előnézeti képek már az Ablakok panelen is megjelennek.
  • Ha egyszerre több szót írsz be a címsorba, akkor az Opera automatikusan rákeres ezekre az alapértelmezett keresővel (régebben egy hibaoldal jött be).
  • A Kezdősáv alapesetben ki van kapcsolva.
  • Lehetőség van animált GIF-ek használatára a bőrökben.
  • Névtelen adatgyűjtés a böngészési szokásokról.

Az Opera 9.20-at az Opera oldaláról töltheted le. A magyar nyelvű telepítőhöz válaszd az International telepítőt, majd a Hungarian nyelvet. Ha a kisebb angol változatot telepíted fel, akkor a magyar nyelvi fájlt külön is letöltheted.

Az új verzióban van egy más típusú újdonság is, mostantól ugyanis a widgeteket nem webeszközöknek, hanem minialkalmazásoknak hívják, hasonlóan a Windows Vistához és a Google Desktophoz.

Letöltés:

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr7857306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoli · http://myopera.com/zoligrg89 2007.04.11. 16:41:38

Vegre!:D
En oszinten Husvetra vartam;) es nem az utan.
valami Easter Eggben remenykedtem

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.11. 16:44:46

Úgy tudom, eredetileg ők is így tervezték, de közben kitolódott. És honnan tudod, hogy nincs benne Easter Egg? :) Legutóbb ugye a /. volt az.

Zoli · http://myopera.com/zoligrg89 2007.04.11. 17:17:56

Hello ismet!
Leirja nekem vki hogyan kell az Operat egy regebbi (9.10) verziora telepiteni (Ubuntu) Linuxon?
Letoltottem mindket csomagot . a debi-nel azt irja ki hogy Conflicts with the installed package : Opera ; a tar.gz-vel pedig nem tudom hogy kell.
Meg nagyon kezdo linuxos vagyok.
Koszi.

T 2007.04.11. 18:36:05

Alt + F2, gnome-terminal, Run
sudo aptitude purge opera
sudo dpkg -i opera_9.20-20070409.6-shared-qt_en_i386.deb

Zoli · http://myopera.com/zoligrg89 2007.04.11. 20:55:59

Na remek..:( Most meg kitorolte az egeszet.
A 2dik sudo paracsnal pedig azt irja ki
dpkg: hibás feldolgozás
Ez nem lehet igaz. X(

Lodovik 2007.04.11. 22:47:25

Tudna valaki segiteni abban, hogy a google webes szövegszerkesztőjét hogyan lehetne Opera alatt használni? Létezik megoldás? [Firefox 2 nekem nagyon bugos, sokszor fagy, és másfél gigás lapozófájlokat csinál]

smv · http://www.verse.hu 2007.04.11. 23:02:13

Azt nem tudja valaki, hogy a Hibakonzol -t hol tudom kikapcsolni? Nagyon zavar. :\

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.11. 23:10:51

Az opera:config alatt az Error Console Filter mezőt töröld, ha van benne valami, ez talán segít, sajnos nem mindig jön be...

smv · http://www.verse.hu 2007.04.11. 23:16:24

Köszi! Hátha igy mar jo lesz.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.11. 23:18:36

Ha megint feljön, nézd meg újra, nekem időnként beleír valamit, és akkor megint felugrál a konzol. Nem értem, hogy miért nem tudják ezt megoldani...

miqlas 2007.04.12. 08:37:54

Halihó!
Telepítettem egy Setup-ot (menübeállítást) az Operámra, és rájöttem, hogy nekem ez nem tetszik. Hogyan tudom visszaállítani a menümet az eredetire?

Köszönöm előre is a segítséget!
miq

pimpalaputty 2007.04.12. 09:14:29

én úgy érzem kicsit gyorsult is a müködés. nice

mzoli 2007.04.12. 09:16:55

Ha nem használok Minialkalmazást, hogyan tudom eltüntetni a felső menüsorról? Hasonló képpen mint akkor, ha nem használom az M2-t vagy hírcsatornákat.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.12. 09:31:04

miqlas: Beállítások > Haladó > Eszköztárak > Menübeállítás > Opera standard.

mzoli: ugyanitt készítesz az Opera standardról egy másolatot, kijelölöd, és OK. Bezárod az Operát, és a profilod alatt a menu mappában megkeresed azt a fájlt, amelyik ehhez tartozik, nekem "standard_menu (1).ini". Ezt megnyitod, megkeresed benne a [Browser Menu Bar] részt, és abban kitörlöd ezt a sort:

Submenu, -235137047, Browser Widgets Menu

T 2007.04.12. 09:50:49

Zoli: Persze hogy azt írja ki ha nincs ott a deb fájl, töltsd le azt a nevű deb fájt és abban a könyvtárban add ki a parancsot amelyikben a deb fájl van.

opera11 2007.04.12. 09:56:32

Zoli:
Nekem is ubuntu van, probáld igy:megnyitsz valami csomagkezelöt, vagy valami olyasmit, hogy programok telepitése, törlése
keresöbe ird bele, hogy opera, valoszinuleg 2 találat(opera static, opera) is lesz, mindkettöt szedd ki, jobb katt eltávolitás(beállitások maradhetnak)
A synaptic csomagkezelöbe ird bel, hogy opera, ha már fenn van ott a 9.2, akkor telepitsd ugy, ha nincs akkor töltsd le a deb fájlt és azt elvileg kel l tudnia telepiteni, ha elötte már leszedted

Lali_ 2007.04.12. 16:27:48

Na szóval zoli:rendszer/adminisztráció/synaptic csomagkezelö, itt eltávolitasz minden operás dolgot. Aztán a www.opera.com/download-nál letöltöd az ubuntus verziót(ha ubunturol töltöd le, akkor rögtön azt ajánlja fel)+innen a nyelv fájlt. A deb-es fájlra aztán csak dupla katt és szépen telepüp, akárcsak win-on(nekem beszolt, hogy van valami más forrás is, de attol még müködött)
És hajrá ubuntu!

l90 2007.04.12. 16:36:41

Opera 9.20 - rajta vagyunk a Gyorshívódon? --> IGEN! :D

hana 2007.04.12. 18:11:25

Zoli, Hogyan telepíts BÁRMIT Ubuntu alá?
monkeyblog.org/ubuntu/installing/hungarian/

Lali_ 2007.04.12. 18:36:19

Lodovik:
Ha word kell: docs.google.com/?action=newdoc&title=
igy nekem nem mondta a zöldségeit..

Lodovik Trema · http://lodovik.blog.hu 2007.04.12. 21:19:50

opera11: Köszönöm szépen, így megy nekem is. Mostmár nyugodt szívvel állok vissza végleg Operára egy fél éves kitérő után.

Nagyon köszönöm, tényleg.:]

És Karajnak is, hogy irja ezt a blogot. Csak így tovább.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.12. 21:31:47

Lodovik, ha tudunk, segítünk, kérdezz máskor is nyugodtan :)
Ha érdekel, olvasgasd a tippeket, a régiek között is vannak hasznosak: magyaropera.blog.hu/tags/tipp

Lali_ 2007.04.12. 22:30:28

Lodovik Trema: Nincsmit :)

l90 2007.04.13. 00:05:06

csak én érzem ugy hogy nagyon lassu induláskor? meg amior a windowst leállítom, az operát beakarja fejezni (aza befejezés most...-os dolog), pedig én bezártam. (mintha az előző béta jobb volt)

Penge™ (törölt) 2007.04.13. 01:32:38

Szerintem csak nálad. Nekem még régebben Vista alatt volt ilyen gondom, de az állandó volt, hogy nem állt le az Opera, a taskmanagerben kellett kilőni mindig.

l90 2007.04.13. 01:58:33

igazad van Penge™! Uninstaláltam az operát, töröltem a mappáit (a dokumntum&setting-ből is), és most nagyon f*sza.
Valszeg a sok béta frissitésektől szált el.

ply 2007.04.13. 07:27:13

Ti már próbáltátok az új Adobe Flash Player 9.0.45.0-t? Nekem jobbnak tűnik
az eddigi 9-nél (9.0.28.0). Operához: download.macromedia.com/get/flashplayer/current/licensing/win/install_flash_player_plugin.msi
Uninstall Flash Playerhez (all versions): download.macromedia.com/get/flashplayer/current/uninstall_flash_player.exe

Clarence 2007.04.13. 20:45:31

Hali

Nem tudom telepíteni a 9.20 mert a exe indításakor a köv. h.üzenetet dobja fel: A rendszer DLL(user32.dll)a memóriában áthelyezésre került. áthelyezés történt, mert a DLL(C:\windows\system32\shell32.dll)a windows DLL-ek számára fenntartott címtartományt foglalta el. Új DLL-ért lépjen kapcsolatba a dll-t biztosító forgalmazóval.
a 9.1 uninstall megvolt de így se megy, ugyanakkor a operausb9.20 vígan muzsikál.
minden segítséget előre köszönök mert nem szívesen maradnék Opera nélkül,de ha lehet csak konyhanyelven mert szakács vagyok ;)

opera11 · http://bartosslajos.atw.hu 2007.04.13. 22:25:23

Ha teljesen kiinstaláltad az operát, akkor lehet, hogy kellene egy windows regisztery tisztitás. Erre vannak különféle progik,pl: RegCleanr, vagy esetleg a kiinstall után egy restart...

kasgjsgjg 2007.04.14. 10:26:43

A linuxalá nincs 9.20? Ha van linket legyenszives valaki! Köszönöm

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.14. 10:59:16

A letöltéseknél nézted már az Opera honlapján? Elvileg az oprendszerednek megfelelőt dobja ki, ha nem, ki lehet választani. Amúgy:

www.opera.com/download/index.dml?step=2&opsys=Linux%20i386&platform=Linux%20i386

Magyar nyelvi fájlt ezen az oldalon, jobb oldalt találsz.

kasgjsgjg 2007.04.14. 12:21:38

köszi, amugy windowst használok, azért nemazt mutatja

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.14. 12:29:08

kasgjsgjg: a cikk végén csak a bittorrent linkek vannak, egyébként bármilyen oprendszerhez letöltheted az opera oldaláról.

Lali_ 2007.04.14. 14:52:49

Ti nem tapasztaltatok ilyet: Jön egy új hírcsatorna üzenet, jön a kis felugró lent, rábökök, feljön az opera, de nem az új hírcsatorna levelét mutatja, hanem a legutobbit. Nem nagy cucc, de ha rákattintok, akkor már igazán mutathatná az ujatt, majd próbáljátok ki!

Clarence 2007.04.14. 19:47:42

köszi,de már müxik
a regcleaner-t és restartot próbáltam még mielőtt írtam volna e sajna az nem segített csak az xp visszaállítás. az elképzelhető, hogy a kb925902-es frissítés nem komálja a gépem? Amikor először telepítettem utána mindig "explorer hibát érzékel és leáll" egy bizonyos avi.-nál már az első kattintásra és akkor is csak a visszaállítás segített. Amikor másodszorra telepítettem akkor jött ez az Operás-memóriás balhé. Most enélkül a frissítés nélkül (amik ezután jöttek azokat felraktam) egyenlőre úgy néz ki minden működik.
aszem hagyom a csöcsbe ezt a frissítést és kész.

pimpalaputty 2007.04.15. 13:07:27

hé. eltűnt a fülek helyi menüjéből a "leválasztás". vagy csak én vakultam meg? én azt használnám

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.15. 16:45:03

pimpalaputty:

Valóban nincs ott. Egyszerűen fogd meg a fület, és húzd rá az ablak címsávjára (a legfelső sorban levő elemn, amin többek közt a program bezáró gomb is van :)). A kurzor is megváltozik, és a fül leválasztásra kerül. csak tudnám, hogy lehet visszarakni... Amúgy érdekes funkció, de sajnos egy processz a böngészővel, úgyhogy fagyáskor fagy vele. Te mire használod, amúgy?

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.15. 16:48:11

Közben rájöttem: a leválasztott lap címsávjának bal oldaln levő favikont kell megragadni, és átvonszolni a böngésző tabsávjára, hogy újra szerelemben egyesülhessen vele...;)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.15. 17:49:07

Az Ablakok panelt is hasznáhatod leválasztásra és egyesítésre, én a Letöltések ablakot szoktam néha kiszedni. Úgy hívják az ilyet, hogy detached window.

Tulazon 2007.04.15. 18:12:57

haho
Az új freemail nálatok is rossz? vagy csak én cumizok vele? A legújabb operát használom, de egyszerűen nem tudom megnyitni a leveleket. Tölt egy kicsit, majd nem történik semmi.

Penge™ (törölt) 2007.04.15. 18:48:49

Na ja, régebben én is használtam, amíg rá nem jöttem, hogy összefüggésben van, ha kifagy a böngésző. Amúgy a visszahúzásnál nem egyesül, csak rámásolja magát az adott ablakban lévő tabra. Akkor már egy Ctrl+C majd Ctrl+B gyorsabb.

Igen, a freemail minden Operával rossz. Ha egy javaslatot elfogadsz, akkor válasz Gmail-re beállítod, hogy letöltse a freemailes leveleidet (nem tudom magyar nyelven elérhető-e már a mail fetching a Gmailnél), mert van egy olyan érzésem, hogy elég nagy szolgáltatóvá nőtte már ki magát ahhoz, hogy foglalkozzanak egy 1%-os részesedésű böngészővel, főleg, hogy az előző freemail se volt tökéletes Operával.

pimpalaputty 2007.04.16. 22:33:04

címsorra húzás tényleg nem tökéletes. az ablakok panelt nem szoktam használni, de kipróbáltam most,és tényleg könnyen megoldható. én általában a pandora netrádiót szoktam különszedni. sok értelme nincsen..kicsit gyorsabban elérem(2 helyett,1 kattintás) letöltéseknek is volna értelme,ha többet használnám, pl torrentre. a mai letöltési sávszélességek mellett nem nagyon kell figyelnem a letöltési csíkokat,mint anno 56k mellett :)

azért a kérdés még mindig nyitott,hogy mi értelme volt eltüntetni a fül helyi menüjéből. nem sok embert zavart sztem az az egy sor.

gyorshívót el kezdtem használni. eddig még szokatlan,keresnem kell,hogy melyikre raktam a melyiket,szóval még lassabb,de idővel biztos jó lesz. ez a gyorshívó megint az egeres használatot gyorsítja,mint a gestures. de a könyvjelző azonosítók meg a saját keresők még mindig verhetetlenek kényelemben(szvsz). nekem a címsortól balra levő kereső mező le is van véve, mert csak sajátokat használok.

ritkán írok ide,most belelendültem :)
jah,még akkor annyi,hogy a widgetek számomra még mindig nem jöttek be. csak a touchthesky-t használom,más jelenleg nincs is fent.

rss,és levelező úgy fasza ahogy van. illetve nem. pont ma továbbítani akartam egy html levelet,de plain textként vette át, a belső képeket meg csatolta. még nem kellett htmlben küldenem levelet,úgy hogy szétnéztem a beállításokban és semmit nem találtam. annyira nem izgat.

kb ennyi :)

pimpalaputty 2007.04.16. 22:37:23

freemailt meg azonnal át kell irányítani gmailre,vagy valami hasonlóra,utána meg M2-vel használni az egész levelezést ;)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.16. 23:27:03

"ez a gyorshívó megint az egeres használatot gyorsítja,mint a gestures."

Nem egészen, vannak billentyűparancsok is a lapokhoz Ctrl+1 - Ctrl-9, amivel bármikor megnyithatod őket.

Styopi 2007.04.17. 09:59:14

Nem tudom mit sikerult kimuvelnem de eltunt a gyorshivom, ha megynyitok egy ures lapot akkor nincs rajta semmi, csak azert hogy nehogy valaki kezdonek nezzenen nincs lent a jobb sarokban a show speed dial gomb, es mar az osszes bealitast atneztem de nem talaltam semmit se ami ezel kapcsolatos lenne..
probaltam atinstalani is az operat ,de csak javitasra tettem mert nem akarom hogy mindent ujra be keljen alitanom, de nem segitett.

PLEASE HELP ME :(

mzoli 2007.04.17. 10:17:07

Hali Styopi!

Az opera:config-ban a Speed Dial State-t kell 1-re állítani

mzoli 2007.04.17. 10:23:43

Az előzőekhez annyit hogy tesztelgetéseim alapján a következő állapotokat találtam meg:

Speed Dial State = 0 -> csak a show speed dial (gyorshívás megjelenítése) gomb jeleni meg
Speed Dial State = 1 -> alap beállítás, láthatóak a gyorshívások
Speed Dial State = 3 -> csak üres lap jelenik meg

Styopi 2007.04.17. 10:34:21

mzoli:

Kosz a segitseget nekem valamiert 3-on volt pedig semmit nem alitottam att nem tudom mi lehetett a gond talan az csinalhat valamit hogy mar regota mindig csak frissitem az operat es soha nem instalallom att teljesen az alapoktol.

Mindenesetre mar mukodik a dolog es ez a lenyeg. :)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.17. 10:48:58

az érdekes, magától nem lenne szabad átállítódnia...

Styopi 2007.04.17. 11:46:54

Meg egy kis kerdesem lenne, nem tudom bealitani az operaban a helyesiras ellenorzest (Spell-checking) pedig mindent ugy csinalok ahogyan kene
www.opera.com/support/tutorials/opera/spellcheck/

,es megse indul be. Csak annyit ir ki hogy a helyesiras ellenorzo nem talalhato..

Gondoltam hogy esetleg a spellcheck.ini -ben kell atirni a fajl elerest, de nem tudom mire.

a segitseget elore is koszonom.

opera11 · http://oktatovideok.extra.hu/ 2007.04.17. 12:00:34

Ha kommantek ellenörzésére kell, akkor: vinczej.blogspot.com/

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.17. 12:02:37

A hivatalos helyesírás-ellenőrző amúgy sem támogatja a magyar nyelvet (csak trükközve, de akkor meg nagyon lassú). Vinczej oldalán találsz róla leírást.

Styopi 2007.04.17. 12:51:24

karaj:

azt esetleg nem tudod hogy a szlovak nyelvet tamogatja-e ?

opera11 · http://oktatovideok.extra.hu/ 2007.04.17. 14:34:36

Ha tőlem is jó a válasz, akkor igen, azt sztem támogatja. Azon az oldalom, amit te linkeltél van egy hivatkozás: aspell.net/win32/
Ott megtalálod a szlovák nyelvet(a magyart meg nem)

gonosz paralelopipedon 2007.04.17. 22:14:35

Azt nem tudjátok, hogy lehet-1é olyantot, hogy a Flash cuccok csak akkor jellenjenek meg ha szeretném?

Lali_ 2007.04.17. 23:54:52

Az opera usb-nél volt ilyen beépítve
A beépülök engedélyezésének kikapcsolását próbáltad?(nem 100%, hogy az a flasht is kaikapcsolja, de miért ne...)
Többféleképpen is lehet:
1.Ctrl+F12/haladó/tartalom/beépülök engedélyezése
2.Csak 1 oldalnál kapcsolod ki:jobb katt az aktuális oldalon/oldal beállításainak szerkesztése/tartalom/beépülök engedélyezése
3.Ellátogatsz ide: bartosslajos.atw.hu/comment.php?comment.news.14 és itt van olyan gomd, hogy beépülök engedélyezése, és ezt az eszköztáron szinte bárhol elhelyezheted és egy kattintással kikapcsolja
Ja és valoszinü, hogy ez nem csak a flasht, hanem az összes beépülöt kikapcsolja

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.18. 00:51:21

Legegyszerűbben F12, Beépülők engedélyezése.

gonosz paralelopipedon 2007.04.18. 18:27:39

veri dánke. ki próbálom.

operás 9.10 2007.04.19. 15:04:55

Na nekem senki se mondta , hogy ez egy bitrolend letöltés azt utálom persze azt írják gyors pedig olyan lassú , hogy hozzá képest a csiga rázkodó idegbeteg:@ az internet explorer pedig hiba! firefox meg nem csinálsemmit . csak az opera tölti re az operát ja meg hány Megát foglal az Opera 9.20 hallotam van már Opera 10 azt nem lehet letölteni mi??? meg nem stabill még? na mindegy lehet hogy letöltöm lehet hogy nem ja és mit kell a telepítés kor csinálni??? HELP!!! HELP!!! HELP!!! segítség!!!:)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.19. 16:02:08

Igazad van, talán nem hívtam fel eléggé a figyelmet arra, hogy az alsó letöltési linkek bittorrent letöltések (bár ott volt a letöltés mellett...) Most javítottam, és beraktam a linket a normál letöltéshez is, próbáld azzal.

Opera 10-hez nincs még semmilyen előzetes, pár hónap múlva várható.

opera11 · http://oktatovideo.extra.hu/ 2007.04.21. 14:28:20

gonosz paralelopipedon: Töltsd le ezt:files.myopera.com/xErath/files/fix-google-services.js
Innen: my.opera.com/xErath/blog/2007/01/02/the-world-through-a-google
És ezután már rendesen fog működni a táblázat kezelő is.

Ric 2007.04.25. 11:25:53

Légyszi valaki segítsen. Letöröltem az operát mert kezdett lassu lenni a sok update után, s ahogy az ujat felraktam a Nézet menüben van egy olyan almenü hogy ILLESZKEDÉS ez állandóan be van kapcsolva, hogy lehet ezt kikapcsolni mert 1-2 oldal sz***l jelenik meg vele (iwiw, myvip, gmail, stb..)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.25. 15:11:45

Beállítások > Weblapok > Illeszkedést kapcsold ki.

Ric 2007.04.25. 22:34:40

Igen köszönöm, közben nagy nehezen megtaláltam mikor egytők egyig végig nézte minden beállítási lehetőséget :D

Lali_ 2007.04.26. 18:53:31

Hehe, ezt próbáljátok ki:
1.Megnyitsz egy uj fület(CTRL+T)
2.Egy gyorstárcsázós képre kattintasz jobb egérrel/szerkesztés vagy ha még nincs semmi, akkor bal kattal
3. Nyomj egy CTRL+H-t(vagy Opera elrejtése a tálcáról)
4. A tálcánál eltüntetett állapotu operával jobb katt/Opera megnyitása
5. Nézd a feladatkezelőben(vagy máshol a proci használatot)
Eredmény: Proci fel, nem csinál semmit, a kijelölö rész az opera megynyitáson maradt. Mielött kifagyasztanád, a tálcán eressz el két jobb kattot az oepra ikon felett, ekkor elöjön végre, de láss csodát, a szerkesztő ablak nincs ott, vagy mégis? Menj át egy másik fülre, majd vissza és már megjelenik a kis szerkesztő ablak.

Karaj szólnál nekük, mert azért ez sztem nem olyan pici bug, én írtam a destop blogra, de nemtudom mennyire olvassák/értik...
(Progterv órán(visual basic tanitás alatt) állitagattam az opera portable-ra a gyorshívót, aztán gyorsan el kellett inkább tüntetni, így találtam ezt a kis furcsaságot))
Egyébként nemtudom miért nem olyan rendes windowsos ablakkal csinálták meg(modális ablak), mint pl a CTRA+F12 es ablakot, hogy addig nem lehet semmit sem csinálni, amig be nem állitod a cuccokat...

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.26. 20:07:51

"Proci fel, nem csinál semmit, a kijelölö rész az opera megynyitáson maradt. Mielött kifagyasztanád, a tálcán eressz el két jobb kattot az oepra ikon felett, ekkor elöjön végre"

Nem tudom megerősíteni, nekem OK volt minden (Vista és X2)

"a szerkesztő ablak nincs ott, vagy mégis? Menj át egy másik fülre, majd vissza és már megjelenik a kis szerkesztő ablak."

Ez viszont igaz, nyilván valami bug...

"Egyébként nemtudom miért nem olyan rendes windowsos ablakkal csinálták meg(modális ablak), mint pl a CTRA+F12 es ablakot, hogy addig nem lehet semmit sem csinálni, amig be nem állitod a cuccokat..."

Ez elég baj. Mármint a Ctrl+F12 ablakot is így kéne megcsinálni, sokkal egyszerűbb lenne a help, mert nézhetném és írhatnám egyszerre...:)

Lali_ 2007.04.27. 16:26:26

Tényleg már nekem is feljön..Nyilván le volt terhelve a gép...És nem vártam eleget

"Ez elég baj. Mármint a Ctrl+F12 ablakot is így kéne megcsinálni, sokkal egyszerűbb lenne a help, mert nézhetném és írhatnám egyszerre...:)"
Viszont sztem pár évtizedig, vagy amig ke nem találnak valami nagyon ujjat, addig ez így marad...De nézz meg bármilyen más progit(Totalcommanertöl kezdve, wördön át az IE-n keresztül szinte az összes proginál a fő beállításokat igy lehet változtatni, ha nem igy lenne, akkor olyan zöldségeket csínálnának a progik, hogy az csak na...
Nem modális ablakokban beállításokat módosítani elég nagy merészség lenne..( lényegében a különbség az az, hogy az ilyen Ctrl+F12 ablakoknál a progi "leáll", amig meg nem kapja a szükséges adatokat. Különben meg vigan futna a progi csinálná amit kell, aztán ne valamit jól megváltoztatsz...belegondolni is rossz..hidd el...

Pár másik érdekesség:
-Egy gyorstárcsás lapra a személyes sávról ráhuzol egy oldalt, akkor nem homokorázik(tudom nem homokora....)csak egyszercsak vált egy képet, ez olyan furi...
-Nyomsz egy globális frissitést a gyorst.-nál, majd nyitsz még egy fület, és ekkor mit látsz?...Hát próbáld ki :) És sztem mit kellen: hát a homokórát...

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2007.04.28. 11:02:03

"Nem modális ablakokban beállításokat módosítani elég nagy merészség lenne"

Ez szerintem könnyedén megoldható lenne egy apply gombbal. Annál is inkább, mert tulajdonképpen az opera:config is így működik.

Az érdekességeidet már én is tapasztaltam. Furcsának furcsa, de szerintem egyik sem olyan probléma, amivel nem lehet együtt élni. :)

ricsi · http://cudar.hu 2007.05.06. 11:00:54

a yahoo keresest neml ehet veletlenul valahogy eltavolitani a speed dialrol?

Penge™ (törölt) 2007.05.06. 11:50:54

Eszközök->Beállítások->Keresés->Google->Szerkesztés->Részletek->"A gyorshívó keresőmotorja" kipipálod.

ricsi · http://cudar.hu 2007.05.06. 12:04:34

zsirzsirzsir koszonom.

hart 2007.05.08. 07:14:00

Kérem a segítségét hozzáértőknek. Néhány oldalon található letöltés gomb megnyomásakor a Beépülö tartalom felirat jelenik meg, a letöltés nem indul el. A szövegre kattintva "beépülö nincs telepítve" értesítést kapom és hogy szeretnék-e többet megtudni a beépülö telepítéséről. Ha igen gombot nyomok elnavigálok az Opera plug-ins oldalára, ahol megáll a tudományom, minden angolul van írva. Kérem tehát megírni, hogy milyen plug-int kell telepítenem. Köszönettel: hart.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.05.08. 07:46:47

hart, írj egy ilyen oldalt példának, mert ennyiből nem lehet rájönni, hogy melyik beépülő hiányzik nálad.

Penge™ (törölt) 2007.05.08. 11:40:57

Ez nálam is előfordult mostanában (sajnos oldalt hirtenen én sem tudok), mióta frissen felraktam a 9.20-at, több kis hiba van benne, mint amikor a 9.10-re telepítettem rá. :D Például egyszer csak hirtelen nem működnek az egérmozdulatok. Ha újraindítom, utána jó. Néha a középsőgombos lenyomós tologatós görgetésnél is így van, hogy az is csak restart után müxik. Meg a Gmailnél egyszercsak nem tudok kattintani semmilyen linkre. Mondjuk ez utóbbi megoldódik azzal, hogy nyitok egy új tabot, aztán visszamegyek az előzőre.

Lali_ 2007.05.08. 19:21:55

Nekem meg néha se szó, se beszéd, se fagyás, de mégis kilép. Lehet, hogy a 10-esben nem ártana egy hiba küldö valamicske(nem a winfosos izé)

susyp 2007.05.09. 23:51:59

Hali! Én arra lennék kíváncsi, hogy lesz-e Opera-Linux amd64-re? Tud valaki erről valamit?

Penge™ (törölt) 2007.05.10. 07:06:43

Úgy érted 64 bites Opera? Valamikor biztos, de nem eszik annyi erőforrást, hogy ne lehessen még használni a 32 bites változatot.

gonosz paralelopipedon 2007.05.13. 11:47:22

rájött, gondoltam megosztom a flash meg ezek a reklámok eltüntetése. jobb klikk block kontent és csak kattintgatni kell, mit akarunk eltüntetni. jipíííí KIRÁLY vagyok :D:D
süti beállítások módosítása