Magyar Opera

Megjelent az Opera 33 stabil kiadása (33.0.1990.43)

Nem erről a verzióról fogunk évek múlva ódákat zengeni, mert néhány apróságtól eltekintve csak a motorháztető alatt találhatók fejlesztések. Ezek a fejlesztések viszont koránt sem elhanyagolhatók.

A leginkább szembetűnő változás a külsőt érinti. Windows 10 alatt végre teljes mértékben illeszkedik a böngésző a rendszer dizájnjába. (Szerk: egyelőre flag mögött: browser://flags/#submodule-native-theme-alt) A Macet használók pedig a natív vibrálás effektnek örülhetnek. Egyúttal minden operációs rendszer alatt megjelent az új Opera logó.

Sokat fejlődött a Turbo. Ennek részleteiről bővebben fogunk írni, amint több információt szerzünk. Emellett két nagyobb átalakítás van folyamatban. A gyorshívó érdemben még nem változott, a letöltéskezelőben viszont már megjelent a Mégse opció. Ezek a fejlesztések viszont még közel sem tekinthetők befejezettnek.

Az Opera munkája is kezd beérni a Chromium projektben. A motor 46-os verziójában több ponton is optimalizálták a memóriakezelést, ami érezhető mértékben csökkenti a böngésző memória használatát. (Csodát azért ne várjunk!) Ami pedig a jövőt illeti, folyamatban van a motor szemétgyűjtögető mechanizmusának alapos átdolgozása.

A 33-as verzió fejlesztését végigkövetheted a teljes változáslistában.

Letöltés: Windows, Mac, Linux

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr168026294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AtHoS 2015.10.27. 22:22:45

Nálam a 32-es azt mondta, hogy naprakész, szóval kézzel kellett leszednem a 33-as offline verziót. Azt elindítva pedig az utolsó fázisnál megállt a folyamat. Jó negyedóra elteltével kilőttem és megpróbáltam újra elindítani, de ekkor már azonnal "váratlan hiba lépett fel" üzenettel el sem kezdődött a telepítés.

Ennek ellenére szépen elindult a 33-as verza, viszont a w10-be illeszkedés nem tudom mit is takar, mert nem vettem észre szemmel látható változást a 32-es képest, bár ugye a logo az más lett.

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2015.10.28. 01:39:16

@AtHoS:
Elvileg ebben a verzióban már javították a görgetősávokat meg a többi grafikus elemet, amik a Win10 megjelenésekor még csúnyák voltak. Gyakorlatilag viszont most nézem, hogy még mindig le van tiltva a flag: browser://flags/#submodule-native-theme-alt

kaamir 2015.10.28. 12:15:48

A Google suggestion továbbra sem működik se címsávban, se a gyorshívó keresőjében.

expa 2015.10.28. 17:28:38

@kaamir: Mi az a Google suggestion? Használja ezt valaki?

kaamir 2015.10.28. 17:54:23

@expa: Ha elkezdem beírni a szöveget a keresőbe, akkor felajánlja előre a lehetséges találatokat.

tctechcrunch2011.files.wordpress.com/2010/04/googlesuggestlocal.png

Na, ez nem működik.

AtHoS 2015.10.28. 18:41:21

@kaamir:
Nálam ez speciel szépen működik (xp)
Megnézem majd otthon is W10 alatt

AtHoS 2015.10.28. 18:43:13

@AtHoS:
Ja igen, a gyorshívó keresőjében nálam sem működik, de címsávba írogatva dobálja a találatokat

AtHoS 2015.10.28. 20:06:21

@AtHoS:

W10 alatt szintúgy a címsorban működik, a gyorshívó keresőjében nem

kaamir 2015.10.29. 07:59:48

@AtHoS: Köszi, ezek szerint Win7 alatt van csak probléma.

expa 2015.10.29. 11:59:29

@kaamir: Ez nekem mindig is működött. Most is működik...

kaamir 2015.10.29. 12:32:15

@expa: a 31-ig nekem is működött. Most se az otthoni, se a munkahelyi gépen nem megy.

expa 2015.10.29. 14:05:17

@kaamir: Nálam a címsorban és gyorshívó keresőjében is működik. Nálad lehet valami...

Papajaj 2015.10.29. 20:47:43

@AtHoS: Szia. Nálam a laptopon lévő 32 bites win 10-nél színtén nem frissitette magát, de a leszedett telepítővel minden rendben volt. Ugyanakkor a 64 bites win 10-es asztalinál automatikusan frissítette magát. Van még egy régi asztali gép szüleimnél, majd meglátom hétvégén ott mit produkál.

tdaniel 2015.11.01. 08:59:04

Win 8.1 pro 64 bit és szintén nem frissít az Opera automatikusan :(

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2015.11.01. 11:58:56

Szedjétek le az online installert, és ilyen esetben használjátok azt!

tdaniel 2015.11.02. 22:15:35

@Nekomajin: kösz, így ok, csak nem értem az automatikus frissítés miért nem akart működni?! :O

na mindegy.

tudja-e valaki, hogy mikor fogják belerakni ebbe az Operába is a könyvjelzők exportálását?

nem egy haszontalan funkció lenne!

kösz a választ előre is, üdv.

AtHoS 2015.11.03. 15:13:47

Kidobtak egy frissítést a 33-ashoz. Opera 33.0.1990.58

@Nekomajin
Nem szeretem az online installos dolgokat, de ha véletlenül még egyszer belefutok ilyen problémába, remélem eszemben lesz az ajánlásod, hogy kipróbáljam :D

Más:
A keresős dologhoz még annyit írnék, hogy közben észrevettem, nálam ki van kapcsolva a gyorshívón lévő kereső, így amit ahhoz írtam értelem szerűen a gyorshívó jobb felső sarkában lévő "serpenyő" ikonra kattintást követően megjelenő mezőbe írogatás eredménye, ami a gyorshívó tartalmában keres. Szóval benéztem ezt a részt...elnézést érte

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2015.11.03. 17:59:00

@tdaniel:
Elvileg legkésőbb két napon belül kapod meg automatikusan a frissítést. Már rég óta így csinálják, hogy ne ugorjon rá egyszerre az összes user a szerverre.

A könyvjelző exportálást sokan kérik, de semmi hír róla. De igazából nem is világos, hogy hogy lehetne megoldani. A több gyökerű adatszerkezet miatt a régi Netscape-féle HTML megoldás elvileg nem játszik. Ha mégis importálni akarod másik böngészőben, akkor annak meg illene JSON-t olvasni.

@AtHoS:
A frissítésben ráadásul aktiválták a Win10-es GUI-s kapcsolót, úgyhogy most már elvileg flag macerálás nélkül is szépen kell kinéznie. Aki Win10-et használ, és már frissített, az jelezzen már, hogy tényleg így van-e!

RaidX 2015.11.04. 05:33:43

Bankot akarok váltani és nézegettem a helyi lehetőségeket. Megdöbbenve tapasztaltam, a CIB netbankja se a régi se az új Operával de IE és Edge alatt sem működik NPAPI hiányában. Elvileg letöltődik valami javás cucc aminek az indításával működni kellene de nem teszi. Anno jelenlegi bankomnál is volt gond az Operával javasolták is, váltsak IE-re. Mondtam, inkább bankot váltok. Érdekes, pár nap alatt megoldódott a gond és azóta rendesen működik.

Megjelenése óta Win 10-et használok és 32 óta semmi gondom az Operával. A 12-es is megy mostanában rendesen. Már megszoktam ezt a se dizájnt!

iparcikk piac 2015.11.04. 09:09:55

@RaidX:
A chrome alapú böngészők nem engedik a JAVA beépülő pluginokat azt hiszem CHROME 42-től
így az Opera a Maelstrom és Chorme sem - a FireFox 2016 végéig futtatja a JAVÁT valamint IE 11-es verzió is ott nem tudok idő korlátozásról -
Az EDGE egyáltalán nem engedi.

Az flashplayer NPAPI-t is leváltották PPAPI-ra biztonsági okok miatt -

A gond az, hogy nincs olyan alkalmazás amit fel ne lehetne törni.

Ez az egész egy háború a softver gyártók közt és "böngészősök közt" amit a Google generál - pár év és a böngészők gyártók csak az általuk kiadott (súlyos pénzekért) tanúsítványok alapján fognak bármely webhelyet futtatni. pl. ezt a site-ot is.

Egyébként meg biztos vagyok benne, hogy az Oracle elő fog jönni valami olyan fejlesztéssel ami válasz lesz erre az értelmetlen háborúra - Túl sok bank és nagyvállalat használ javát. Amit most megérünk az net korlátozása némely közellenségnek kikiáltott alkalmazást használó oldal ellen mert minden szart kizárólag okos-telefonra akarnak optimalizálni. Én kicsit maradi vagyok a telefont telefonálásra használom - másra meg ott a pc.

iparcikk piac 2015.11.04. 09:16:06

@RaidX:
hát se a W10 se az EDGE nem ajánlott használatra, tele van adatgyűjtő hátsó ajtókkal

RaidX 2015.11.04. 11:59:56

Opera 12 alatt sem működik IE 11 alatt sem. Lehet a Win 10 is bekavar. A javát és a jscritet én sem szeretem de azt hiszem még sokáig együtt kell velük élni. Sose szerettem az MS böngészőt. Le is írtanám a gépről de nagyon bele van drótozva. Anno a Win 7-nél kikapcsoltam és sok minden nem vagy hibásan működött. Állítólag az "N"-es verzióba az sincs meg sok minden más sem. Majd ha lessz rá időm egyszer kipróbálom. Vagy ha a másik gépemet be üzemelem.

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2015.11.04. 12:19:25

@iparcikk piac:
Kivételesen a Google nagyon jól csinálja, hogy próbálha kiirtani az NPAPI-t a webről. Ha megnézed a kártevős listákat, akárhány hónapra visszamenőleg, mindig a Java és Flash sebezhetőségek vezetnek. És hiába lehet a PPAPI-s plugineket is feltörni, mivel sandboxban fut, onnan sokkal nehezebb tovább menni. Ráadásul így a böngészőgyártóknak is érdeke, hogy aktívan részt vegyenek a pluginok fejlesztésében, ne csak szájaljanak.

iparcikk piac 2015.11.04. 12:35:42

@Nekomajin:
persze, ebben egyetértünk - én csak a "szűkítési" kísérletekkel nem értek egyet és sajnos minden abba az irányba mutat és persze én haza is beszélek mert a site-om java fut így rengeteg felhasználót vesztettem az utóbbi évben - már validáltattam az Oracle-al az alkalmazásomat, de nincs lehetőségem átalakítani flashplayerre arról nem beszélve, hogy a flashplayer nem annyira simulékony mint a java( ez csak az én véleményem) ezért reménykedem valami áttörésben a Java tekintetében - ha nem akkor több évi munkám és pár millióm kerül parkoló pályára vagy kukába.

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2015.11.04. 12:51:20

@iparcikk piac:
Javascriptben nem tudod ugyanazt leprogramozni? Persze az is plusz munka, viszont onnantól fogva marad multiplatform, és minden böngészőben fut.

iparcikk piac 2015.11.04. 12:52:39

@RaidX:
a Win 10-ben még van lehetőség alapméretezett böngészőnek beállítani mást, nyilván ez opera blog - remélem nem sért senkit, de pl. Maxhton böngésző mindenféle kurfli nélkül viszi.

itt van egy link amit a firefox adott ki itt bemutatja, hogy tudsz más böngészőt alapméretezetté tenni:

www.youtube.com/watch?v=mEUekKqLJ-E

Ha beállítottad az Operát alapméretezettnek

töltsd le újra a javát hajtsd végre az utasításokat fontos, hogy a a java oldalán letöltés után validáld a gépeden futó verziót - ez egyszerű megfogja nyitni a java oldalt és ott érvényesíti: java.com/en/download/

Az operát így be tudod állítani

rákattintasz az opera ikonra a bal felső sarokban

a lenyíló menüben rámész a további eszközökre az oldalt felugró ablakon bepipálod a "fejlesztői menü megjelenítése" opciót

ekkor kijön az hogy

Fejlesztő - oldal felnyílóban alul:
bővítmények

ott lesz egy felsorolás
ezt a menüpontot engedélyezd

Java(TM) (2 files)
Verzió: 11.66.2.17
NPRuntime Script Plug-in Library for Java(TM) Deploy

iparcikk piac 2015.11.04. 13:02:19

@Nekomajin:
hát a játék applikációmat futtatom vele nem lenne egyszerű -
ha gondolod nézd meg - ha reklámnak veszik a linket úgy is kiveszik ha ebbe belenyúlnék olyan lenne mint egy szívátültetés-
www.kvizcity33.hu/kviz/choose_game_egyeni_Proba_indito.tvn?egyeni_kviz=500253

AtHoS 2015.11.04. 23:48:41

No szóval Win10-nél szépen működik a flat design az új frissített verzában.

CIB-hez annyit tudok hozzáfűzni, hogy semmi gond nincs a netbank részével, szépen megy ezen új O33 verzió alatt is, pedig nem bűvöltem @iparcikk piac által taglalt "voodoo" műveleteket, csak simán elugrottam a CIB oldal netbank részéhez.

Itt egy pikcsőr a W10 új látványvilág szemléltetésére és "bizonyíték a CIB felület gond nélküli működésére ;)

sohta.uw.hu/O33_w10flat_design+cib.jpg

ui. látható, hogy PPAPI van telepítve és a sima, nem x64-es JAVA, pedig w10 x64 van használatban

iparcikk piac 2015.11.05. 07:03:26

a választ nem neked írtam - előfordulhatnak egyénileg (rossz telepítés stb. engedélyezési problémák miatt) működési anomáliák a próbáltam megoldást nyújtani - amit írtam nem tartozik a woodoo műveletek közé - szerintem ne minősítgessük a másikat még burkolt formában se egyszer már belefutottam itt egy arrogáns illetőbe remélem nem ez az általános stílus itt.

iparcikk piac 2015.11.05. 07:06:09

@AtHoS: a választ nem neked írtam - előfordulhatnak egyénileg (rossz telepítés stb. engedélyezési problémák miatt) működési anomáliák a próbáltam megoldást nyújtani - amit írtam nem tartozik a woodoo műveletek közé - szerintem ne minősítgessük a másikat még burkolt formában se egyszer már belefutottam itt egy arrogáns illetőbe remélem nem ez az általános stílus itt.

AtHoS 2015.11.06. 09:53:45

@iparcikk piac:
Nem kívántam válaszolni a hozzászólásodra, mivel semmi érdemleges szakmai tartalommal nem rendelkezik, de mivel kétszer is sikerült "beírnod" úgy gondoltam, hogy mégis reagálok.

Meglátásom szerint azon hozzászólásom, amit a CIB felület vs JAVA működésével kapcsolatosan írtam semmiféle arroganciát sem pedig más személy minősítését nem tartalmaz, még csak burkolt formában sem. Ha Te ilyet olvastál ki belőle, azt nagyon sajnálom.

Én mindössze meglepődtem, hogy valaki problémázik a CIB felületével és leírtam saját tapasztalatomat.

Úgy látom talán a "voodoo" szócskán akadt meg a fantáziád, amit mindössze abból kifolyólag sikerült belefogalmaznom a hozzászólásba - lehet éppen szerencsétlenül -, mert a java validálását - ami részedről feltétlenül ajánlott - az újabb Opera-val nem lehet elvégezni az alábbi hibaüzenet végett:
"The Chrome browser does not support NPAPI plug-ins and therefore will not run all Java content. Switch to a different browser (Firefox, Internet Explorer or Safari on Mac) to run the Java plug-in"

Ennek ellenére itt melóban XP alatt és otthon W10 x64 környezetben is tudom használni a CIB netbank felületét.

Mondjuk én azt nem értem, hogy elvileg a 8-as verziójú java-t nem is lehet telepíteni XP alá, ennek ellenére 8u31 verzió olvasható a telepített programok között

Egyéb iránt megnéztem a fejlesztői menü bővítménykezelőjében és nálam XP és win10 alatt is engedélyezett állapotban van a java plugin

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2015.11.06. 16:06:23

@AtHoS:
Ideiglenesen újra engedélyezték az NPAPI-t a múlt héten.

AtHoS 2015.11.07. 10:48:15

@Nekomajin:

Most direkt rákerestem erre az NPAPI vs PPAPI témára, mert CIB miatt előbb utóbb érintett leszek, bár eddig - mivel nem tapasztaltam problémát - nem is foglalkoztam a témával. Október 21-ei O33 beta frissítésnél találtam infót arról, hogy engedélyezik O33 Stabil verzióban NPAPI-t

Szóval akkor melyik verziókat érinti az NPAPI hiánya? Gondolom ezen infó jól fog jönni mások számára is

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2015.11.07. 14:17:56

@AtHoS:
Jelenleg, a 33-as stabilban az NPAPI-t blokkoló flag tiltva van, vagyis minden gond nélkül mennek az NPAPI bövítmények. Ugyanígy a 34-esben is.

Ha jól emlékszek, akkor a 32-estől kezdve tiltották, de aztán mindhárom csatornán újra engedélyezték valamilyen ismeretlen okból.

Egyelőre többet én se tudok.

gyjoci95 2015.11.08. 09:41:08

Mások is akik használják az androidos verziót azoknak az aksiját is eszi? Mert az enyémet igencsak... 19%-ot vitt el és ez a jelenség elég fenn áll nálam és mindenfajta androidos verziónál (stabil, Mini stabil, Beta, Mini Beta...)

Rustyjames 2015.11.08. 17:26:05

@gyjoci95: Ja , de nem csak az opera szívja le az akkut , próbáltam ffot , chromeot, dolphint , de egyik sem volt jobb ebből a szempontból. MOst a droid 6-nál a google ígért javulást , majd kiderül mi lesz belőle.

awking 2015.11.09. 10:03:57

@gyjoci95: és tényleg! Mivel régi a telefon azt hitem az aksi kezd megpusztulni, de jobban belegondolva amióta a Minin bekapcsoltam a Facebook értesítéseket, azóta van ezzel probléma

MosoMasa 2015.11.14. 16:29:36

Hihetetlen egy fos. Volt egy időszak, amikor úgy nézett ki képes feljönni, de most megint ott járunk, hogy belefagy a beépített videókba - ez visszatérő, a rég opera is csak távolról köszönt a videóknak.
Kész röhej. Fos az egész.

AtHoS 2015.11.14. 19:21:30

@MosoMasa:

Írhatnál pár linket, ahol beleszaladtál a videós problémákba

AtHoS 2015.11.17. 22:58:30

@AtHoS:

Ja igen, W10 alatt most már tálcára kitűzve, majd elindítva most már nem dob egy újabb ikont a sorba, hanem az új design-nal jelölve látszódik a kitűzött ikonon, hogy fut

expa 2015.11.18. 17:27:43

@MosoMasa: Nekem sosem volt bajom a beépített videókkal. Az OPERA sosem fagy nagyon stabil nálam. Ott valami más gond van nem az OPERA...

MosoMasa 2015.11.25. 18:21:50

@expa: Hát persze, hogy más lehet a gond. De akkor miért csak ezzel a fossal fagy?

MosoMasa 2015.11.26. 09:50:05

Mondjuk nekem az is érdekes dolognak tűnik, hogy különböző gépeken különböző dolgokat szinkronizál - így aztán nem sok értelme van.
Vagy pl. a gyorshívókat képes vagyok törölni egy távoli gépről, - elég csak áthúzni máshová. Kurvajó ...

AtHoS 2015.12.01. 11:35:05

Kidobták a 33.0.1990.137 verziót

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2015.12.01. 21:55:53

@AtHoS:
Nem tudom. Biztos volt benne valami bug. Csináltak már ilyet párszor. Szerintem holnap ki fogják adni a javítást.

AtHoS 2015.12.07. 23:36:20

@Nekomajin:
Mondjuk nem cicóztak, lehozták "javításként" a 34.0.2036.25 verziót stabil ágra. Csak nehogy ezt is visszavonják valami probléma miatt...
süti beállítások módosítása