Magyar Opera

25 developer, negyedik frissítés (25.0.1613.1)

Főbb újdonságok

  • A Mac-es kiadás mostantól 64 bites összeállításban is elérhető. (Egyelőre nincs hír arról, hogy Windowsra mikor várható.)
  • Az új kezdőlap mostantól alapértelmezetten engedélyezve van a flags-ben.

További újdonságok

  • Elindították a megosztáshoz használt szervert, úgyhogy engedélyezés után lehet próbálgatni a könyvjelzők megosztását. (A funkcióról és a könyvjelzőkezelőről általában egy későbbi bejegyzésben olvashattok majd részletesen.)

Jelenleg még láthatatlan fejlesztések

  • Gőzerővel folyik az új "fül menü" fejlesztése. A Mac-es verzióban már nyomkodható, és így néz ki. (Nem csak egy egyszerű lista, de még nincs kész.)

Teljes változáslista

Letöltés: Windows, Mac, Linux

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr296673107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mrszgy 2014.09.05. 18:44:39

Sziasztok,
én egy mezei felhasználó vagyok.
Régen kedveltem ezt a böngészőt, a blinket is beállítanám alapnak, csak egy gondom van: több helyen/gépen dolgozom és a könyvjelzőket nem tudom szinkronizálni. Anno xmarksal csináltam.

semmiii99 2014.09.05. 19:26:20

A 25-ös verzióba ez a sok újdonság mind bekerül?
Ez a fül menü elég jó dolog lenne, ha a felső fülsávot el lehetne rejteni, teljes képernyős módban remélem ezzel lehet lapok között váltani és új lapokat megnyitni.
Jó ez az új opera, remélem szinkronizálás még idén lesz.

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2014.09.05. 20:13:28

@semmiii99:
Biztos, hogy nem megy minden a 25-ös stabilba. Eleve a fejlesztések egy része még a 24-esből maradt vissza. Ha minden igaz, akkor jövőhéten megy a 25-ös verzió a béta ágra. A fejlesztők szerint ez a terv. Amit visz magával, az _szerintem_ a webes értesítések, a h.264, a könyvjelzőkezelő, a PDF olvasó, meg talán az új kezdőlap. Viszont a gyorshívó bövítmények még mindig nem mennek, szóval az lehet, hogy még kimarad. (Az tuti, hogy visszakerülnek, mert a hozzá tartozó API-t is bővítették.)

A szinkronizálásra azt mondták, hogy karácsonyra kész lesz, ha nem jön közbe semmi. Ez azt jelenti, hogy a következő verzióba bele kell kerülnie, hogy karácsonyra a stabil kiadásban legyen. A changelogok alapján én azt mondanám, hogy erre minden esély megvan.

A fül menüvel nem csak váltogatni lehet majd, hanem rögzíteni meg bezárni is. A megfelelő parancsok vagy a helyi menüből, vagy hover-re lesznek elérhetők, mert a Mac-es kiadásban már lehet nyomkodni, de a screenshoton nem látszanak.

Cawington 2014.09.05. 21:24:43

Újraindításnál visszaugrik kis ablakra, ez természetes?

mrszgy 2014.09.05. 23:12:03

@Nekomajin: Köszönöm, és még valami: ubuntu/mint...x86 tudsz valamit? Lesz idén?
Köszönöm!

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2014.09.05. 23:48:17

@mrszgy:
Linux 32 bit téren az a hivatalos álláspont, hogy már fél gigabyte RAM körül hatékonyabb a 64 bites rendszer, ezért nincs semmi ok arra, hogy a felhasználó ne frissítse az operációs rendszerét. Idővel szerintem ott is lesz 32 bites kiadás is, de egyelőre még az sem biztos, hogy ezzel a verzióval megy a bétába a Linuxos kiadás, szóval az most nem prioritás.

mrszgy 2014.09.06. 02:06:20

Értem, köszönöm!
Csak azért kérdeztem, mert két rendszert használok, win7 mellett egy linuxot dual bootban. És 32-es.

vlevi 2014.09.06. 21:32:56

"könyvjelzőkezelő"
Nekem akkor is hiányzik a könyvjelző oldalsáv, akárki, akármit mond.
Két okból. Az egyik, hogy onnan tudtam mindíg is elérni leggyorsabban a könyvjelzőket, bal gombbal az aktuális fülre, középsővel új fülre nyitotta az oldalt. Ez a mostani könyvjelzőkezelés látványos, de nem olyan hasznos, mint az előbbi.
A másik dolog pedig, hogy a szélesvásznú monitorokon jól jön az, hogy a könyvjelzősáv levesz egy kicsit a weboldal szélességéből. Elég sok program van, ami szintén ugyanígy működik, baloldalt oldalsáv, ikonokkal, toolbarral, meg egyebekkel, emiatt a monitorom is úgy van elhelyezve az asztalon, és az én fejem is arra állt már be, hogy baloldalt ezeknek a dolgoknak kell lennie.

ap · http://premiumlivesets.hu 2014.09.07. 00:26:55

"Elindították a megosztáshoz használt szervert, úgyhogy engedélyezés után lehet próbálgatni a könyvjelzők megosztását. "

bevallom, nem telepítettem fel, de jól értelmezem, h hónapok (másfél év) óta kért és várt szinkronizálás még sehol sincs, de a pár hete beharangozott vadiúj könyvejzőmegosztási feature szerverei már futnak?

csak mert ez alapján úgy látszik, h amit akarnak azt pikkpakk megvalósítják.. lásd pl új gyorshívó - derült égből és már engedélyezett is a dev módban..

de ez egyben azt is jelenti h amire egy éve várunk az nem is lesz megvalósítva... :-S

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2014.09.07. 09:55:36

@ap:
A kettő nem egyforma nagyságrendű feladat. A megosztásnál csak generál egy listát a kiválasztott linekből, meg hozzácsap egy időbélyegzőt. A szinkronizálásnál meg baromira oda kell figyelni, hogy biztonságos legyen a rendszer, és elbírjon sokmillió felhasználót. Ha a megosztás bugos marad, akkor azt mondják, hogy bocsi, majd a következő verzióban javítjuk. Ha a szinkronizálásban marad sebezhetőség, az nagy gáz.

Egyébként a két funkciót nagyjából egyszerre kezdték el fejleszteni. Nem tudom, hogy mi volt vele a baj, de azt az eddigi szinkronizálás töredéket, amit hivatalosan be se jelentettek a stabil ágon, kukázták. Az elmúlt pár napban nem is működött egyáltalán, mert nem lehet kapcsolódni a szerverekhez.

Az új gyorshívó kezdeményei még júliusban jelentek meg, most meg szeptember van, és nem biztos, hogy a 25-ös verzióval megy a stabilba. Oké, nem másfél év, de nem csak úgy pikk-pakk lett összedobva.

MosoMasa 2014.09.07. 13:52:42

@Nekomajin: És mi az értelme a megosztásnak? O.o

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2014.09.07. 14:46:25

@MosoMasa:
Például elmentek magamnak különböző oldalakról egy csomó paprikás krumpli receptet, aztán pár kattintással az egész gyűjteményt el tudom küldeni bárkinek.

Nem ezt túlmiszitifikálni. A felhő tárhelyeken már évek óta működik a fájlok vagy mappák megosztása. Az Opera mostantól ugyanezt tudja, csak linkekkel. Én örülök ennek a funkciónak, mert nekem hasznos lesz.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2014.09.07. 21:26:45

@Nekomajin: Igen, hasznos funkció. Mintha enyhe deja vu-m lenne... Egy szó cseng a fülembe... valami Unite volt a neve.

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2014.09.07. 21:42:16

@penge™:
Ne röhögtesd már ki magad! A kettőnek nem hogy köze nincs egymáshoz, de még nagyságrendileg is eltér a ráfordított erőforrások mennyisége.
Az meg, hogy kinek mi a fontos, teljesen egyéni. Én például jobban örülök a megosztásnak, mint a szinkronizálásnak, mert ezt fogom használni, a szinkronizálást meg nem.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2014.09.07. 22:50:42

@Nekomajin: Így van. Az egyik egy komplett UPnP félig decentralizált alkalmazásplatform volt, nyílt API-val, amivel bárki fejleszthetett volna rá egy hétvége alatt hobbiból egy olyan alkalmazást ami éppen könyvjelzők megosztására szolgál.

A másik pedig egy n+1-ik koppintása annak amit ha jól emlékszem még a del.icio.us hozott divatba.

Darkcomet 2014.09.08. 07:45:21

@Nekomajin: És aki nem tud 64 bites linux rendszert rakni a gépére, mert mondjuk annyira nem egy mai darab, az tulajdonképpen végleg felejtse el az Operát? Mert ennek a "Most nincs prioritása" szöveg nekem kb. azt jelenti, hogy nem is lesz 32 bitest verzió.

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2014.09.08. 16:12:49

@Darkcomet:
A Mac 64 bitre is azt mondták, hogy nem prioritás, aztán tessék. De mennyi memória van a gépedben?

Darkcomet 2014.09.08. 16:48:10

@Nekomajin: 3 GiB. Többet nem érdemes beletenni, mert ahhoz 64 bites Debian kéne. Viszont a hat éves kétmagos procim még nem támogatja ezt.

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2014.09.08. 17:16:33

@Darkcomet:
Hat éves proci, és nem tud 64 bitet? Az furcsa.

Mindenesetre szerintem is kéne 32 és 64 bites kiadás is, de egyelőre még csak fejlesztőiben van, szóval most még jogos, ha nem prioritás. Idővel biztosan lesz 32 bites Linuxra, és 64 bites Windowsra is.

Mérnork 2014.09.09. 09:55:33

Az a röhej, hogy az opera linken továbbra is elérem a könyvjelzőimet, "régi" gyorshívómat.
Van rá mód hogy onnan beimportáljam őket? legalább a könyvjelzőket?

Mérnork 2014.09.09. 19:32:07

@MosoMasa:
Csak az, hogy ezek szerint a szinkronizáló adatbázis folyamatosan megvan, tehát simán használható lenne az újban is, szerintem ez lett volna az alap, hogy beépítsék a támogatást az újba is. Persze lehet hogy csak én vagyok kicsit értetlen, nem vagyok programozó,nem látom át igazán, hogy mi az akadálya, azon kívül, hogy leszarják.

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2014.09.09. 19:53:55

@Mérnork:
Látod, pont ez a probléma, hogy nem ismered a mögötte lévő technikát, de ilyen sarkos véleményt alkotsz.
Az új Opera szinkronizációs megoldása nem ugyanolyan lesz, mint a régié volt. Teljesen más az architektúra. A cél az, hogy mindent szinkronizáljon. Ne csak a könyvjelzőket meg a jelszavakat, hanem a beállításokat, a kiegészítőket, a böngészési előzményeket, de még az éppen megnyitott füleket is. Azt még nem tudni, hogy most az első körben minden működni fog-e, de amikor egy ilyen rendszert megterveznek, akkor azt úgy csinálják, hogy később könnyű legyen új elemekkel bővíteni. Magyarul előre gondolkoznak.
És akkor a biztonságról még nem is beszéltünk. Szerintem nem szeretnéd, ha a könyvjelzőid vagy a böngészési előzményed bármilyen módon kiszivároghatna. Csak hogy a jelszavakról ne beszéljünk.
Azt nem tudom, hogy a pár hónapja bevezetett megoldással mi volt a baj, de azt el tudom képzelni, hogy koncepcionális hiba volt benne, és inkább úgy döntöttek, hogy az Aura meg a csendes frissítés után inkább elkezdenek végre feature-öket fejleszteni, és nem húzzák a nép agyát még két hónapig egy dologgal. Akkor meg ugyanis az lett volna a baj, hogy minden mással miért nem foglalkoznak.
A lényeg, hogy türelem. Komolyabb összeget mernék rá tenni, hogy a 26-osban a szinkronizálás lesz a legnagyobb durranás.

MosoMasa 2014.09.09. 20:26:09

@Mérnork: nem tudom miről beszélsz. Ha nem működik a szinkronizáció, akkor nem működik.
le van írva.
Ebben továbbra sincs semmi röhejes.

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2014.09.10. 18:30:16

Van új dev frissítés. Semmi érdemi újdonság. Az új fül menü éppen csak lekéste a határidőt, úgyhogy ha nem történik semmi különös dolog, akkor a következő kiadásban már Windows alatt is tesztelhető lesz.

Cawington 2014.09.10. 19:18:41

@Nekomajin:

Légyszives nézd már meg, hogy ha a Beállítások\Böngésző\Induláskor\Kezdőlap megnyitása - opció van bejelölve akkor ha kilépsz a böngeszőböl, majd újból megnyitod akkor teljes kijelzőröl visszavált kis kijelzőre.

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2014.09.10. 20:13:30

@Cawington:
Nekem rendesen, nagyméretű ablakkal nyílik meg, de más is jelezte ezt a problémát.

sanyix 2014.09.10. 23:17:45

bezzeg ezt a retkes hidpi hulladékot még mindig nem lehet kiiktatni...

Mérnork 2014.09.11. 01:44:52

@MosoMasa:
"Ebben továbbra sincs semmi röhejes"
Jó, igazad van, most hogy végiggondoltam szerintem is inkább sírnivaló, mint röhejes. ;-)

MosoMasa 2014.09.11. 08:24:45

@Mérnork: Na ebben igazad van.
És ez az állapot már röhejes! :D

MosoMasa 2014.09.12. 09:00:59

Ezt a "jobb oldalon lévő lapok bezárása" opciót nem kehet onnan valahogy kivenni?
süti beállítások módosítása