Magyar Opera

25 developer, harmadik frissítés (25.0.1606.0)

Főbb újdonságok

  • Az Opera mostantól rendelkezik egy beépített PDF olvasóval. Ha nincs más PDF olvasó plugin telepítve, az Opera a PDFium olvasóval fogja megnyit a fájlokat.
  • A Windowsos online telepítő új felületet kapott, ami egyesíti a letöltés és a telepítés folyamtát, és több választási lehetőséget ad a felhasználó kezébe.

További újdonságok

  • Az addon fejlesztők bővítéseket kaptak a speeddial API-hoz. A dokumentáció még nem frissült.
  • A HiDPI kijelzős eszközökön újra engedélyezve lett a fül előnézet.
  • Az új kezdőlap alapértelmezetten engedélyezve lett a flags-ben. Aktiválni továbbra is a kezdőlapon található kapcsolóval lehet. (Maga a funkció viszont még erősen fejlesztés alatt áll, hiszen a gyorshívó bővítmények például még nem működnek, és átméretezni sem lehet a csempéket.)

Jelenleg még láthatatlan fejlesztések

  • A változáslista rengeteg bejegyzést tartalmaz a szinkronizálással kapcsolatban. (Nem hivatalos információ, csak az én tippem, de a következő, 26-os verziónak a szinkronizálás lehet a nagy dobása.)
  • Egy fejlesztői hozzáköhögésszólás alapján úgy tűnik, hogy mégis csak számíthatunk 64 bites kiadásra a közeljövőben.

Ismert hibák

  • Fülváltáskor a címmező megkapja a fókuszt.

Teljes változáslista

Letöltés: Windows, Mac, Linux

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr586655675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sombre 2014.09.01. 16:28:03

Köszönöm a cikket.
Ami engem illet még mindig az opera a legszimpatikusabb böngésző számomra , így folytatom a használatát , immáron minden eszközön az új verzióval (augusztusban otthagytam a mobile clasic 12-őt is), azért az szerintem biztató , hogy - ha lassan is - de fejlődik a szoftver.

Mihics Zoltán (Med1on) 2014.09.01. 17:03:25

Van mit tanulmányozni a kiadási jegyzékben. :D

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2014.09.01. 17:32:21

@Med1on:
Mostanában mindig ilyen hosszú.

Amúgy van 24 stabil az FTP-n: get.opera.com/ftp/pub/opera/desktop/24.0.1558.53/
Cikk szerintem csak holnap lesz róla.

Dezamits Zoli 2014.09.01. 18:33:21

@Nekomajin: Hát én már nem látom ott. Visszavonták ?

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2014.09.01. 18:55:19

@Dezamits Zoli:
A linken elérhető, amit bemásoltam az előző kommentembe.

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2014.09.01. 18:55:52

@Dezamits Zoli:
De én addig nem frissítenék, amíg nem hírezik ki hovatalosan is. Még az autoupdate se jelzi.

Dezamits Zoli 2014.09.01. 19:12:09

Már későn szóltál :) Ráfrissitettem szépen :) Eddig okés minden.

Predator2 2014.09.01. 22:57:57

A 30-as verzió már használható lesz talán!

Bluemotion 2014.09.02. 15:38:53

Két említést méltó szösszenet az Opera világából:

1. A Google az öreg böngészőket régi Google felülettel bünteti, ez az Opera 12 felhasználókat is érinti: www.bbc.com/news/technology-29012038

2. A Microsoft az Asha alapú telefonjain, az Opera Mini lesz az alapértelmezett böngésző: www.wpcentral.com/microsoft-makes-opera-mini-default-browser-asha-hardware

csakugycsakugy 2014.09.03. 03:21:00

@Bluemotion: A régi felület nem is annyira büntetés, de a képkeresőnél nagyon idegesítő... xD

== SAJÁT VÉLEMÉNY ==

Végig vittem az ilyenkor szokásos süti törlést és egyebeket és amikor már "Böngésző azonosítás" állítgatása se működött, akkor már biztos voltam benne, hogy a Google a régebbi böngészőkkel szemétkedik. Amit egy részről meg is értek, de... nah... ez most az Operánál bonyolultabb, mint egy átlagos böngészőnél a frissítés... Mert itt ugye történt egy motor váltás és mindent a nulláról kezdtek...

Kicsit irigy is vagyok azokra, akiknek már megfelelő az új Opera tudása és boldogan használják, vagy akiknek sikerült egy másik böngészőt választaniuk. Én még a 12-es Operát nyüstölöm, amíg lehet, amíg nem lesz kellően elavult. Igen a Facebook érezhetően lassú (az nem is kifejezés, kellett teli tömni a már így is méretes oldalt még több JavaScripttel, meg AJAX hívásokkal -.-"), de még kibírom. A Gmail se éppen sebesség őrült mostanában, de ez van. Meg még van pár oldal, amiket nem használok gyakran, így nem gond.

== "MEGOLDÁS" A PROBLÉMÁRA ==

Akik szeretnék vissza a mostani Google külsőt és úgy általában szeretnének megszabadulni az Opera kirekesztéstől, azoknak itt van egy "megoldás". Röviden arról van szó, hogy egyéni böngésző azonosítót fokunk adni magunknak. :)

- 1. Illesszük be a címsorba/címsávba (address bar) a következőt: " opera:config#UserPrefs|CustomUser-Agent ". Csapjunk entert! :D
- 2. Másoljuk be a következőt az üres mezőbe: " Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:31.0) Gecko/20100101 Firefox/31.0 [0PER4:v12] "
- 3. Görgessünk az oldal aljára és kattintsunk a "Mentés" gombra. (A böngészőt nem kell újraindítani!)

Igen ez a legfrissebb Firefox (Firefox/31.0) böngésző azonosítója Windows 7 (Windows NT 6.1) rendszeren (Windows XP == Windows NT 5.1). :) Plusz egy kis "tüntetés" a végén ([0PER4:v12]), amit akár le is hagyhattok nyugodtan... xD A sikerességről a Google oldalai és a Firefox letöltő oldala árulkodik (www.mozilla.org/hu/firefox/new/). :D

Hátrány: Az Opera oldaláról nem tudunk az Opera 12-höz készült Kiterjesztéseket letölteni. Erre az időre ki kell törölni a megadott egyéni böngésző azonosítót.

== ZÁRÓ SZAVAK ==

Félre értés ne essék, nem vagyok a fejlődés ellen. Szeretem az új dolgokat és az újításokat. De jelenleg nincs olyan böngésző, ami most megfelelne nekem. Ennyi. :D

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2014.09.03. 06:37:06

@csakugycsakugy:
Nincsen erre valami addon, amivel oldalspecifikusan lehet állítani a user agentet? Rémlik, hogy van valami ilyen cucc, csak nem tudom, hogy tényleg működik-e. Most meg nincs időm utána keresni.

royal fröccs 2014.09.03. 08:31:59

@csakugycsakugy: Danke schön! Én ugyan leszarom a pofakönyvet, levelezni meg a TheBat-tel szoktam, de a gugli az apja kaszával szórakozzon...
Én is a 12-est használom, amíg csak lehet. Érdekes módon a betfair-en az egyetlen jól használható böngésző.

RaidX 2014.09.03. 13:53:05

@csakugycsakugy: Kipróbáltam a trükköt és nem enged be azóta a vivaldi.net levelezőm. Hogy lehet visszacsinálni?

RaidX 2014.09.03. 13:54:27

Sikerült visszaállítani a békét.

csakugycsakugy 2014.09.04. 16:03:34

@Nekomajin:
Utánanéztem, de nem találtam semmi használhatót. Egy volt, ami ígéretesnek tűnt (AntiBrowsniffer), de az istennek se működött nekem...

Viszont neki estem az "opera.dll"-nek egy HEX editorral és megoldottam a problémát. Oldalspecifikusan állítható a megszokott helyről. A következő maszkolási lehetőségek vannak: Firefox, IE, Chrome, Safari (Az "azonosító rejtése ...ként" részek lettek kicserélve az utóbbi kettőnek. Mindegyik alapból rejtéses mód, azaz nincs a végén az Opera 12.1X). Egyelőre csak Windows-ra (x86, azaz 32bit) és csak a 12.16 és 12.17-hez csináltam meg. (Nem tudom, hogy a Windows 7-re és XP-re telepített Operák DLL-jei között van-e különbség, így megjegyzem én Windows 7-en teszteltem!)

Ha gondoljátok és nem riadtok vissza egy kis DLL cserétől, akkor átküldhetem. Tesztelhetitek és meg is oszthatjátok a nagy világgal. :D

@royal fröccs:
Szívesen. Örülök, hogy működik! :)

@RaidX:
Hmm... Érdekes. Én nem használom a vivaldi.net-et így én nem vettem észre semmi problémát. De örülök, hogy visszaállt a béke! :D
süti beállítások módosítása