Magyar Opera

18 Developer, második frissítés (18.0.1267.0)

A mai frissítés sem hoz nagyobb újdonságokat, néhány várva várt dolgot viszont igen:

  • Csökkentették a lemezhasználatot azzal, hogy mostantól az Opera csak akkor menti a böngészési folyamatot, ha szükséges. (Azt, hogy ez pontosan mit jelent, nem részletezték.)
  • Implementálták a helyi menüt a könyvjelzősáv mappáin belül is. (De csak a legfelső szintű mappákban működik rendesen.) Ezen kívül az elemek kaptak egy kis animációt is mozgatás közben.
  • Kevésbé fontos, de változtattak a kiegészítők gombjainak a helyi menüin is. Mostantól csak a beállításokat és a kiegészítőkezelő megnyitását tartalmazza, illetve a webfelügyelőt, ha a fejlesztői mód engedélyezve van.

A teljes változáslistában láthatjátok, hogy a szinkronizálással kapcsolatban is több javítás történt, de a Link még mindig nem elérhető. Ahogyan Linuxos verzió és könyvjelzőkezelő sincs még.

Letöltés: Windows, Mac

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr115523764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cawington 2013.09.19. 17:40:55

Ennyi erővel lehetett volna Next17 is.

RaidX 2013.09.19. 18:00:06

@Cawington: Next 17-ből már van kettő is.

Cawington 2013.09.19. 19:52:04

Szerintem mind a ketten tudjátok, hogy mire gondoltam...

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2013.09.19. 20:34:25

@Cawington:
De most ez az új rendszer. Igazából teljesen mindegy, hogy minek nevezik, szerintem annak kell örülni, hogy még ha apránként is, de folyamatosan kapjuk az újdonságokat.
Ráadásul a háttérben több dolgon is dolgoznak egyszerre. Most pont egy olyan időszak van, amikor semmi sincs kész, de lehet, hogy lesz majd olyan is, amikor meg egy hét alatt több újdonságot kapunk, mint máskor egy egész verzióban.

AtheIstván 2013.09.19. 23:43:22

A felfedezés mód eléggé tetszene ha lehetne magyar oldalakat is beállítani, erről valami info, hogy miért nincs?

Cawington 2013.09.20. 08:40:48

@Nekomajin:

Ugyan már..., ha most nem lenne egy-két olyan személy aki megmondja a magáét akkor minden egysíkú lenne és lassú...

RaidX 2013.09.20. 15:57:28

A mentésről nincs valami infó, mi várható. Ez ami van a semminél több de ha nem felejtem el a letöltéseket a 12.16-ba csinálom. Végül is ami legjobban zavar, hogy ha megakarok nyitni egy fájlt azt letölti és onnan tudom megnyitni. A régi megoldás sokkal jobb volt!

Dzsini 2013.09.20. 16:22:55

@RaidX: akkor is letöltötte, csak egy saját belső mappába, ahonnan egy idő után törölte :)

Cawington 2013.09.20. 19:05:40

@RaidX:

Nekem ami nagyon hiányzik a böngészőben való megnyitás (pdf, word..., stb) az, hogy mindent ment az nem jó...

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2013.09.20. 21:14:34

@Cawington:
Ezt most nem teljesen értem. Maga a böngésző eddig se tudott megnyitni se pdf, se office fájlokat. Vagy plugin, vagy kiegészítő kellett hozzá.
A fájlokat pedig eddig is lementette egy temporary mappába. A különbség csak annyi lehet, hogy előbb le kell mentened, és utána megnyitni, vagy egyből mehetsz a megnyitásra, és a mentést intézi magának. Az utóbbi kétségtelenül kényelmesebb, de ha egyel többet kell kattintani, attól még nem dől össze a világ.

mr o 2013.09.21. 12:04:51

Helló!

A Dev már megint nagyon nem stimmel nekem :/
Húzással nem tudok a könyvjelző mappába tenni semmit és össze is omlik utána néha.

Mihics Zoltán (Med1on) 2013.09.21. 16:14:08

Cawington: Én is jobban szeretem, amikor a böngészőben nyílnak meg ezek a típusú fájlok. Kiterjesztéssel sikerült megoldanom a dolgot.

mr o: Nálam is ez a helyzet, de egy fejlesztői változatnál lehet erre számítani.

locs 2013.09.23. 11:14:27

Sziasztok! Én új vagyok ezen a fórumon a 16 NEXT-nél kapcsolódtam be, azóta olvasom a hozzászólásokat, és használom - most már - az Oprea dev. verziót.
Azt kell, hogy mondjam, hogy jó kis böngésző lett, illetve lesz. (Én a chrome-t használom a kezdetektől, és amint lett dev. csatorna, úgy azt használom. Ezt azért írom, mert a legutóbbi chrome dev. frissítés pl. eltüntette a mentett jelszavakat, nem lehet win8-ban indítani, stb., vagyis vannak azzal is jelentős gondok.)Ezért is mondom, hogy ez az Opera jó lesz, korábban sohasem használtam, de most ezt használom. És azt meg meg kell érteni, ha dev. verziót használ valaki, akkor azzal még lehetnek gondok. Én a gyors hívót fejleszteném tovább (pl. exportálás, alkönyvtárak). Nekem nagyon bejön, az a kezdőlapom is, és nem zavar a könyvjelző probléma sem, mivel van csoportos megnyitási lehetőség. Továbbá gyors, és könnyen kezelhető is. Bocsi, hogy sokat írtam. Üdv. locs

fatal 2013.09.23. 14:30:51

@Nekomajin: Nem a kattintások számával van a gond, hanem avval, hogy össze-vissza szemeteli a downloads mappát, mindenféle ideiglenesen megnyitott szarral. Pont ugyanúgy, ahogy a Chrome.

knorbert 2013.09.23. 14:53:40

jött ki egy új build: 18.0.1271.0
annyi mindent javítottak benne, hogy most már weboldal sem szükséges az összeomlasztásához, elég, ha elindítasz mellé egy sharepoint designer 2007-et (frissítve az összes hozzá elérhető update-tel), és már omlik is. Ha fordított sorrendben indítom a két programot, akkor (azzal) már nem ütközik.

knorbert 2013.09.23. 14:56:14

és azt hiszem most jött el újra az a pillanat, hogy - bár nagyon imádom az opera féle speeddial-t (tudom, más böngészőhöz is van hasonló, de azok kevésbé szépek), vissza fogok térni FF-hoz.

Mihics Zoltán (Med1on) 2013.09.23. 17:04:01

@knorbert: A stabil ággal is vannak problémáid?

Erdegvs Fattya 2013.09.23. 17:09:26

Sok sikert a rókához.Én napról anapra elégedetteb vagyok az új operával.Még a Dev. ággal is.
süti beállítások módosítása