Magyar Opera

3 kívánság Haavardtól

Haavard ismét írt egy postot a saját blogján, amiben kéri, hogy strukturált változatban (tehát nem belehányva) a 3 legfontosabb, leginkább hiányzó funkciót írjuk le. Kizárólag hármat és egy ember egy kommentet írhat.

Elhiszem, hogy régebben, amikor szintén volt ilyen post könnyebb volt leírni, mivel jelenleg 3 helyett 300-at is írnánk, de pár tipp:

  • Gondoljuk jól végig. Nem gyorsasági verseny.
  • Ha power userek voltunk lehetőleg olyan funkciókat írjunk, amiket biztos, hogy nem ír senki. Könyvjelzőket, Smooth Scroll-t, Opera Link-et, Mouse Gestures-t úgyis kérni fogják sokezren. Ellentétben például ha szerettük a Fit-to-Width-et, Fast Forward-ot, UserJS-eket/UserCSS-ket, MDI ablakkezelőt és további, kevésbé népszerű funkciókat, inkább azokat válogassuk be.
  • Ha további ihletre van szükségünk, nézzünk meg egy Chromiumot. Ami abban benne van, azokat szintén felesleges kérni, valószínűleg a fejlesztési terv részei.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr455333102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

más vélemény 2013.05.30. 00:49:47

Alul a szavazást se hagyjátok ki.

Kondéros 2013.05.30. 03:57:34

Jópofa, hogy ha az ember nem olvassa az előző (mobilos!) post hsz-eit, azt se tudja mi a rák fenéről van itt szó :D

franatixx 2013.05.30. 09:16:58

Az MDI ablakkezelő az az volt hogy az operán belül a weboldalak egymás felett, egyfajta saját ablakozó rendszerben jelenhettek meg?
Azt mindig is utáltam.

A többi közül mondjuk van ami hiányzik nekem az operás időkből.

fatal 2013.05.30. 09:40:21

@franatixx: Igen. Sokan szerették, néha én is használtam, mert pl. nem kellett 20 ablak hogy két fület egymás alá/fölé tegyél és egyszerre nézz. A Webes alkalmazások korában pedig ez nem rossz.

De a 3 legfontosabba nekem nem került bele :)

Brrrrrrrrrrrrr 2013.05.30. 12:34:54

Ment is a Penge általi 3 :D

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2013.05.30. 13:21:10

@franatixx: Igen, de ha hozzászokik az ember, akkor rájön, hogy valójában mennyire advanced lehetőségeket rejt magában. Az elején én is utáltam (8.0 környékén), amikor rendre cascade elrendezésbe vágtam.

Aztán idővel megszoktam, kitapasztaltam és megszerettem. Majd ahogy belemerültem a sajátgombok rejtelmeibe, arra is rájöttem, hogy lehet teljesen egyedi eszköztáras detached (leválasztott) ablakokat gyártani egy kattintással.

Ez utóbbinak a legnagyobb problémája az volt, hogy viszonylag későn javították azt a bugot, ami miatt ha be vagy kikapcsoltál egy eszköztárat (pl. a nézet sávnál sokan tapasztalhatták, mikor userCSS-t választottak), akkor ha új füleket nyitottál, azon a korábbi be vagy kikapcsolt állapotot örökölte. Ami önmagában még nem volt bug, az viszont már igen, hogy mikor ezek után ki vagy bekapcsoltad az újonnan nyílt füleken, akkor nem követte a többi fülön is ezt a beállítást, így egy kisebb káosz alakult ki és egyenként kellett ki vagy bekapcsolgatni az újonnan nyitott füleken (vagy Shift+F12->Toolbars fülön ki és be vagy be és kikapcsolás a korábbi állapottól függően).

Tebi 2013.05.30. 13:32:21

Nem fűzök hozzá túl sok reményt, de azért remélem nem csak a jónép megnyugtatására van ez a szavazás.
Igazság szerint én látom a fantáziát az új böngészőben is, meg tényleg gyors is, de ez így egyszerűen nagyon nagyon kevés.

atkamanocska 2013.05.30. 17:11:32

- MDI nekem is hiányzik
- a keresők kezelése is, sajátokat hozzáadni ( elméletileg mintha benne lenne, de youtube on próbáltam elsőnek, a gomb nem csinált semmit, máshol nem próbáltam )
- buta a helyesírás ellenőrző is, bár ez nem az opera baja, de minden második magyar szót szinte aláhúz, rossz a helyesírásom, de nem ennyire :D
- ami még nem tetszik, hogy facen ha letöltenék egy képet akkor simán letölti a mappába, eddig megkérdezte, hogy van nagyobb méret, akarom e azt megnyitni, mostmár baszik.
- és még sok kéne, de ezek nélkül nem felhőtlen az örömöm. Bár az jó, hogy sok oldal jobban működik, de mégse, pl ez: www.popularis.hu/radio/class-fm/

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2013.05.30. 17:44:20

@atkamanocska: A helyesírás-ellenőrző szerintem angolra van állítva, azért olyan.

A képletöltés/mentés (illetve nem csak kép, akár egy szövegfájl esetében is), a .htaccess fájl beállításától függ.

Az pedig sajnos Presto sajátosság volt (és nekem is nagyon hiányzik), hogy képes voltál akkor is megnyitni valamit, ha a .htaccess-ben forced download volt megadva.

A Facebookon rak az URL végére egy "?dl=1"-et (vagy valami hasonlót). Ha ezt valami userJS-sel ki lehetne iktatni az URL-ből, akkor egyből megnyílna.

De ez természetesen csak oldalspecifikus megoldás, sok helyen nem ilyen egyszerű vagy nem is lehet orvosolni a problémát.

A legidegesítőbb ebben, hogy ez is azok miatt a végtelenül, menthetetlenül hülye, Taigetoszra való userek miatt van, akik képtelenek használni a jobbklikk->Mentés másként parancsot. Mert máskülönben erre a baromságra se lenne szükség, hogy szerveroldalról kényszerítenek a letöltésre.

ap · http://premiumlivesets.hu 2013.05.30. 18:23:47

elég sokat ültem rajta amíg meglett a "három" legfontosabb. íme:

Top1: compatibility with the current personal stuffs (wand, notes, bookmarks, sessions, rss channels)
Top2: Customize (tabs, hotkeys, gestures, site preferences)
Top3: Dragonfly

:D

Krissz5435 2013.05.30. 18:33:14

Érkezett egyébként egy frissítés, az alap az 18-as végű volt (15.0.1147.18) a frissített meg 24-es (15.0.1147.24). Bár nem tudom mit csináltak benne.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2013.05.30. 19:18:16

@Med1on: Az szép. Ezt amúgy hol találtad? Mert a főblogon (my.opera.com/alex-shpak/blog/ ) nincs linkelve.

És ha már itt tartunk, Chrome-nál sincs normálisan dokumentált changelog. Vagy a trunk buildeket nézem, de ott be van ömlesztve ilyen több millió elemet számláló fájllistába az egész és minden apró programmódosítás benne van, vagy a blogjuk, ahol címszavakban le van írva 5-6 változás verziónként.

Mihics Zoltán (Med1on) 2013.05.30. 19:24:44

@penge™: Nincs elrejtve, gondolom véletlenül elszaladtál feledte.

my.opera.com/desktopteam/blog/2013/05/30/opera-next-15-update

És ott a "Full changelog".

ZeGa 2013.05.30. 19:40:31

Ami nekem a legjobban hiányzik az a baloldali panel. Állandóan csak azt veszem észre, hogy odakattintgatok, hogy megnézzem van-e már új levelem. Annyira hiányzik, hogy el nem mondhatom.

Ez a helyesírás ellenőrző pedig szörnyű, rengeteg olyat szót aláhúz, ami helyes.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2013.05.30. 20:14:27

@ZeGa: Pedig elvileg mindkettő Hunspell-t használ.

ap · http://premiumlivesets.hu 2013.05.30. 21:21:17

ez fogadott ma a fb beállításaiban az új "operával":

"Please check your browser settings
A Chrome böngésződ beállításai, megnehezítik a Bejelentkezési értesítők használatát."

hmm...

MosoMasa 2013.05.30. 21:54:01

@ZeGa: Ez valami egyedi lehet nálad, mert szerintem korrektül működik.

MosoMasa 2013.05.30. 21:56:54

Hát lehet kitagadtok, de én élvezem ezt az operát.
Hiányzik a könyvjelzők, meg a sidebar, meg pár dolog, de állat jó vele kotorni.
Találtam pár hibát, de hát ez még csak az eleje, remélem pár cuccot visszahoznak, ami a komforthoz kell.
Momentán én a levelezőjét sosem használtam, mert szrnak találtam, nem tudtam megszokni, de ez egyéni probléma - és még lehet az is, hogy rászokom, mert a TB is művel furákat, bár azért elég korrekt.

ap · http://premiumlivesets.hu 2013.05.30. 23:03:18

én most találtam meg "eldugva" a session managert... a füleknél jobb klikk és "lapok mentése gyorshívócsoportként"

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2013.05.31. 00:20:27

@MosoMasa:
Felhasználói élményre nekem is bejön. Tetszenek a GUI animációk meg a belső oldalak. Belakni még nem lehet, de ha rákényszerítenének, akkor tudnám használni már most is.

@ap:
Azt esetleg nem tudod, hogy kezdőlappal/gyorshívóval lehet-e indítani?

ap · http://premiumlivesets.hu 2013.05.31. 00:42:48

@Nekomajin: nem teljesen értem a kérdést, nekem mindig gyorshívóval indul :-O

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2013.05.31. 08:03:17

@ap:
Nekem meg az előző sessiont folytatja. Nem azért indul neked gyorsíhvóval, mert kilépés előtt bezárod az összes fült?

_mps_ 2013.05.31. 10:50:48

A frissítés óta megy XP-én (nemröhög!), valószínűleg a porxy-s crash fix oldotta meg. :)

Tényleg gyors, de szerintem ez az egész nem más, mint a google chromium-lab részlege más cégbe kiszervezve.... Opera 10+ év tapasztalata, html szabványok tisztelete, más js engine és pár olyan dolog, amivel lehet kísérletezni...

Egy olyan chromium fork, ami nem openszósz és veterán csapat csinálja... :)

Darkcomet 2013.05.31. 15:40:34

Szerintem az operának vége van. És isten igazából nem is az a legnagyobb baj, hogy a destktop böngészők terén elveszíti még azt a röszmös 2 százalékát is (elnézést a fanatikus opera felhasználóktól, én a 12-es verziótól már átváltottam Chromera), hanem az, hogy a mobil böngészők közötti bebetonozott elsőségét is lehúzta a klozeton.

Dzsini 2013.05.31. 15:51:58

opera://bookmark-importer
már csak arra kellene rávenni, hogy a Linken tárolt bookmarkokat észrevegye :)

fatal 2013.05.31. 16:28:25

@Darkcomet: Az igazi baj nem ez, hanem az, hogy nem igazán van alternatíva, mobilon még elmegy a Maxthon pl., de PC-n semmi.

AveSulla 2013.05.31. 16:46:05

Kipróbáltam az "új" Operát, nekem csak egy kérdésem van. Mivel új ezért újra meg kéne szokni (nincs oldalsáv, Finom görgetés, könyvjelző, szabadon változtatható kezelőfelület, wand, jegyzetek, stb., a beállítások nevetségesek a régi változathoz képest, biztosan senki nem vette észre, de ha pl a 12.15-ben jobb egérgombot nyomva tartod és elmozdítod, majd felengeded nem jön elő menü, néha jó volt, ha tévesen nyomtam le a jobb egér gombot, most ennek is búcsút inthetek, bár ez lenne a legnagyobb baj), ha új dolgot kell megszokni, miért pont az új Opera legyen?
A Firefoxot is meg tudom szokni, már el is kezdtem keresni, hogy milyen kiegészítőkkel lehet Operává varázsolni (Add bookmark here 2, FVD speed dial (még jobb is mint az Opera beépített változata így elsőre), Private tab, Tab mix plus + video download helper, adblock, flashgot, Mozilla archive format), a jegyzetek pótlására még nem jöttem rá. Jó valóban a Firefox érezhetően lassab az Operánál (az újnál és réginél is), de olyanná alakítom amilyenné akarom, és van finom görgetés (nagyon érdekes, hogy mobilon mindent finoman lehet görgetni, váltani, programot megnyitni, itt meg ezt nem tudják megcsinálni). Sokan azt írták, hogy sok memóriát zabál a firefox kiegészítőkkel, abból van elég, nem kell spórolni vele (valaki a chrome-ra is írta, hogy mindent cach-el, ez gondolom a operában is így lesz)
Az új ficsőrökről meg annyit, hogy engem - és szerintem senkit - nem fogtak meg, emiatt senki nem fog operát használni. Gyűjtőlap, minek, ott a könyvjelző (bár tudom az új Operában nincs), felfedezés, teljesen értelmetlen számomra, és ezek még csak ki sem kapcsolhatóak. Én is Google-t használok, de hogy lecserélni sem lehet a gyorshívón, az már gáz (sok értelme volt kiírni színes betűkkel, hogy google, mindig azt szeretném bámulni, nem is kérdés, hogy honnan a forráskód)

AveSulla 2013.05.31. 16:50:22

Elnézést, kimaradt, hogy ha a lapokon duplán kattintok, az megváltoztatja az ablak méretét, én mindig így nyitottam új lapot, de Firefox alatt legalább ez is megoldható a Tab mix plus-al.

AveSulla 2013.05.31. 16:58:33

Hát persze a nagyítás sem működik már simán a "+" "-"-al, már "Ctrl" + "+", "Ctrl" + "-". A letöltések rész tényleg forradalmi, miért is jobb, mint a régi?

Dzsini 2013.05.31. 17:03:33

@AveSulla: Keress egy Google Keep plugint, az egész jól működik jegyzetelni - sajnos a Chromeos plugint az Operába nem sikerült beleerőltetni, de ami késik, az jön :)

Krissz5435 2013.05.31. 17:33:40

@Dzsini:
Kezelj úgy mint egy egy bites usert és magyarázd el, hogy mit kéne látni ha megnyitom a linket és a select bookmarksra megyek. Konkrétan van a Könyvjelző-importáló kifejezés alatta a keresés, és mellette egy nagy fehér semmi. De jó lenne nem kéne egyenként nekem megcsinálni.

Dzsini 2013.05.31. 19:33:24

@Krissz5435: mivel még nem működik, ezért csak annyit, hogy lesz ilyen funkció valamikor :)

Krissz5435 2013.05.31. 19:43:39

@Dzsini:
Jaaa, azt hittem a sima könyvjelzőket kezeli, csak a Linkeseket nem. :D

Dzsini 2013.05.31. 19:56:36

@Krissz5435: Sima könyvjelzők pedig nincsenek :) (jelenleg az az elv, hogy nem is lesznek, a gyorshívó-csoportok váltják ki, a címsorból pedig lehet bennük gyorsan keresni, csoportokon belül pedig mindenhol van gyorskereső, ami szűr)

Darkcomet 2013.06.02. 09:39:45

Nos. Ha valakit tényleg ennyire kiborított az új béta Opera (amíg nincs linuxos verzió, addig én speciel nem tudok véleményt alkotni), azoknak ajánlom a figyelmébe a Qupzilla nevű böngészőt. Ez is egy chromium változat, viszont rengeteg okosságot tud alapból, és a Google Chromejához képest közel sem olyan agresszív. Gyorsindító alapból van benne, a könyvjelzők importálását seperc alatt le lehet zavarni, minden féle bűvölés nélkül az Operából is átveszi ezeket. Persze az Operához képest ez a böngésző is eléggé fapados, de ha valakit irritál a Chrome, és nem szereti a Fire Fox robosztusságát, akkor tehet egy próbát ezzel a pillekönnyű, még is klassz nyílt forráskódú böngészővel.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2013.06.02. 14:33:54

@Darkcomet: A könyvjelzőkezelés pl. ebben is csak olyan szinten van, mint Chrome-ban: blog.qupzilla.com/2011/10/improved-bookmarks.html

Ilyenkor kezdek el aggódni, hogy valami nem kóser ezzel a Chromium alappal. Ettől még a simán WebKit (KHTML) alapon működő Rekonq is okosabb: i.imgur.com/CwfCq4P.png

házelnök 2013.06.25. 21:22:47

Az opera addig volt jó, amíg megnyitottam 15-20 oldalt, és a címkék nem foglalták el az oldal felét.
Az opera 15 már nem az az opera ami miatt váltottam.
süti beállítások módosítása