Magyar Opera

Elkészült az Opera 12.13, de máris jöhet a 12.14?

Tipp:Ha folyamatosan összeomlik az Operád, szerkeszd az operaprefs.ini-t (ha nem tudod, hol található az opera:about oldalon megnézheted) bezárt Opera mellett. Keresd meg benne a [User Prefs] szekciót és illeszd be alá a Level Of Update Automation=0 sort, vagy ha már létezik, akkor az értéke legyen 0 (forrás)

A kiadási megjegyzések az ilyenkor szokásos frázisokkal indít: az új verzió feltelepítése a biztonsági és stabilitási javítások miatt ajánlott.

A fejlesztők kiemelték a belső kommunikációs hiba megoldását a Facebook közösségi oldalon, a képek betöltésének kellemetlen anomáliáját - a HTML5 history API kapcsán került ez előtérbe, amit például a deviantart.com alkalmaz - , de kijavításra került az a furcsaság is, amikor nem jelentek meg az oldalak, ha az Opera internet kapcsolat nélkül indult el. Az újonc biztonsági szempontból komoly előrelépés, hiszen a bejelentett sebezhetőségek betömködésén felül még hatékonyabb lett a védelem a hijacking jellegű (kereső átirányítás/eltérítés) támadásokkal szemben.

opera 12.13 update.jpgA nem túl acélos képminőségért elnézést kérek.

Külön figyelmet érdemel az új automatikus-frissítés ellenőrző algoritmus, mely sajnálatos módon azon nyomban elhasalt. A fenti képen azt láthatjátok, hogy egy frissen feltelepített böngésző összeomlott, amikor két kiterjesztés után manuálisan kerestem frissítéseket. A hiba azóta megerősítésre került, a javítás hamarosan elkészülhet. 

Opera 12.13 letöltés

Fontos megjegyezni, hogy a második kiadásra jelölt verzió nem egyezik meg a stabil változattal, így azt is érdemes frissíteni.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr875053169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

expa 2013.01.30. 15:24:22

Ahogy írtam az előző postban, már OSX alatt is gyorsan működik. Végre, ezt vártuk...

fater63 2013.01.30. 15:35:45

Dupla kattintás a fülre, nálam nem zárja be. Másnál?

Mesant 2013.01.30. 15:55:57

kazsmerlaca Igen, Windows-on is, ez már némi örömmel tölti el aaz embert...

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2013.01.30. 16:14:57

"hatékonyabb lett a védelem a hijacking jellegű (kereső átirányítás/eltérítés) támadásokkal szemben."

És ezt mégis hogyan? Honnan állapítja meg, hogy én manuálisan adok hozzá az search.ini-hez valamit, vagy egy adminjogosultsággal telepített program teszi ugyanezt?

Egyébként ha már eltérítés: Másnál is minden frissítésnél létrejön egy Opera könyvjelzőmappa (benne Travian könyvjelzővel)?

Tomio 2013.01.30. 16:22:11

@penge™: A Travian nálam is ott van! Én nem tudom mikor, melyik frissítésnél került bele, eddig nem vettem észre.

Tebi 2013.01.30. 16:33:36

Az direkt van, hogy nálam az előző verzióval még tök normális volt a fenti kép, miután frissítettem meg vmi rózsaszínes árnyalatot kapott? (IE-ben jól jelenik meg most is)

Tebi 2013.01.30. 16:41:37

@Tebi: Ja, nem szóltam semmit, most már jónak tűnik, pillanatnyi zavar lehetett az erőben :)

RaidX 2013.01.30. 17:28:59

Nekem nincs Travian és eddig sem találkoztam vele. Opera frissítette magát.

Mihics Zoltán (Med1on) 2013.01.30. 17:32:35

@penge™: Egészen pontosan: "Improved protection against hijacking of the default search, including a one-time reset."

ZeGa 2013.01.30. 18:31:16

@RaidX: A könyvjelzők opera mappájában nézted?

Ebből kiderült, hogy nálam is megjelenik.

Cawington 2013.01.31. 07:30:53

Azért mert MosoMasa kimosta magából a szennyt és valaki más kihúta alóla a dugót, atttl még nagyon IGAZA van.

RaidX 2013.01.31. 09:13:30

@ZeGa: Opera mappám sincs! Lehet azért nem találkozok a Traviannal.

Mihics Zoltán (Med1on) 2013.01.31. 13:07:04

@Cawington: Attól azért finomabban is meg lehetne fogalmazni egy véleményt.

Ha Lars Boilesen nem csapta be a népet, akkor márciusig nem érdemes mást várni, addig marad ez a látszólagos tingli-tangli üzemmód. Remélhetőleg addig még elejtenek pár infómorzsát, amiből kiderül, hogy pontosan mi a terv.

Cawington 2013.01.31. 13:43:55

@Med1on:

Hát..., nem vagyunk egyformák.

Vagy mégis?

Ki tudja ebben a nagy technikai hajcihőben.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2013.01.31. 14:55:32

@Cawington: Ezt egyfajta burkolt beismerésnek is fel lehet fogni. A jó öreg "halottról vagy jót vagy semmit" mondásnak eleget téve valamelyik modorosabb moderátor törölte a vulgáris kommentet. :D

Cawington 2013.01.31. 15:33:45

@penge™:

Nemtudom, azt mondják az értelmiségiek, hogy rossz után csak jó jöhet..., vagy mégrosszabb.

hmmm..., hmmm..., de lehet, hogy csak TROLLkodok...

"Akinek nem inge nem veszi magára" ez is egy jó öreg mondás nem...?

tdaniel 2013.01.31. 22:46:01

üdv.
sosem volt gondom az Operával, de most ez a 12.13 as be tette az ajtót.
nem tudom mi lehet a gond, de egy youtube-os videót hagytam egy fül alatt és úgy léptem ki az Operából.
pár órával később amikor újra be akartam lépni, elindult és azonnal összeomlott, a hiba üzeneti ablakban úgy hagytam a jelölést és újra indult többször is, de minden alkalommal összeomlott, ezt kb 5 ször csinálta meg, utána már nem engedtem hogy újra induljon.
nem tudom más tapasztalta e ezt a hibát, de nem túl jó.
vissza raktam a 12.12 eset, ennél max egyszer volt összeomlásom.

lehet csak nálam volt ez a hiba?

win7 64 bit, nem tiszta telepítés volt a 12.12 re, de máskor se volt gond nem tiszta telepítésnél.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2013.02.01. 00:50:54

@tdaniel: Köztudott, hogy a crashloopra a legjobb megoldás a downgrade. :D Még véletlenül sem az, hogy ideiglenesen kiveszed (vagy ha valamennyit értesz hozzá, akkor szerkeszted) a sessions.win nevű (INI szerkezetű) fájlt, ezzel kiiktatod a problémás oldalt és megnézed, hogy reprodukálható-e a bug.

Komolyan, nem értem az embereket...

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2013.02.01. 01:26:24

@penge™:
Nálam is ezt csinálta reggel a fb login oldallal. Gyakorlatilag abban a pillanatban összeomlott, hogy megjelent az oldal. Mikor a sokadik próbálkozás után nem engedtem magától újraindulni, hanem én indítottam, akkor meg a gyorshívóval játszotta el ugyanezt.
Ideiglenesen én is visszatettem a .12-t, mert nem volt időm vadászni, de ezek szerint ez komolyabb probléma lehet.

tdaniel 2013.02.01. 10:09:48

@penge™: már bocs de mit nem értesz?
mi van ha ennyire azért még nem merültem bele az Opera buherálásába?
és az hogy köztudott dolog a downgrade, az is szűk fogalom, mivel ezt se ismerheti mindenki.

ha nem értünk hozzá, azért még nem kell lenézni.

de azért kösz a segítséget, majd lesz jobb az Opera is, egyszer.

MosoMasa 2013.02.01. 10:52:23

Ezeket valamelyik kiegészítő csinálja (szerintem) - nálam is omlott, el sem tudtam indítani.
Kidobtam a widgets mappát és rendbe is jött.

P. A. 2013.02.01. 10:52:49

Ugyanez történt nálam is ma, vissza kellett tennem a 12.12-es verziót hogy egyáltalán el tudjam indítani a böngészőt.

más vélemény 2013.02.01. 12:57:51

Még mindig nem javították ki ezt az összecsúszós hibát. Már nagyon, nagyon bosszant. Állítólag már ismert hiba.
Nem értem miért nem lehet egy olyan problémával foglalkozni, ami ennyire tönkre tudja tenni a böngészési élményt... Tele van vele a hócipőm.

más vélemény 2013.02.01. 13:01:31

Ja... másik nagyon bosszantó hiba.
Ha megnyitom a böngészőt, akkor a nyitva maradt fülek egy részén, eltűnnek bizonyos elemek, és még az oldal frissítése sem segít ezen. Kizárólag az, ha azonos url -el nyitok egy új tabot.
Ez valami oldalfrissítéssel kapcsolatos hiba lehet. Valakinek esetleg hasonló? Mert már ez is kezd rettentően idegesíteni, és legalább 3 verzió óta jelen van.
Van ezeknél egyáltalán valaki aki foglalkozik a hibák javításával? Értem én hogy az új feature lista jobban mutat egy újabb kiadásnál, de azért nem ártana működő szintre felhozni a jelenlegi megoldásokat is.
A szomorú az, hogy korábban ilyen hatalmas bakik nem voltak...

más vélemény 2013.02.01. 13:16:09

Had kérjek már meg mindenkit, akit érdekel az opera, hogy küldjetek már bugreport -ot erről az összecsúszós dologról ti is. Én már többet is küldtem, de minél több van, annál biztosabb hogy valakinek szemet fog szúrni... Köszi.

expa 2013.02.01. 14:25:15

Na, mac alatt továbbra is elfelejti a kinyitott füleket újraindításkor. Ez már sosem lesz jó???
win alatt sosem felejtette el...

Cawington 2013.02.01. 16:17:21

Szerintem ismét kerek egy hónap csend lessz, aztán meg itt a március.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2013.02.01. 16:48:15

@tdaniel: És még az iróniát sem érted... Arra céloztam, hogy ha valami nem sikerül elsőre/nem úgy történik, ahogy megálmodtad, nem kell mindjárt a régebbi verzióra visszanyergelni. Főleg, ha bugfix és biztonsági javításról van szó, nem pedig egy sok változást hozó főverzióról, amit egyeseknek hosszabb idő megszokni. De ez milyen már, hogy mindenki kénye-kedve szerint ugrándozik a verziók között, aztán meg rosszabb esetben (szerencsére Operával ez ritka) vírustanya lesz a gépe? Mert általában aki egy helyen ehhez folyamodik, az máshol is ehhez folyamodik. A múltkor furcsán viselkedett a gép Windows Update után? Nosza, kapcsoljuk ki azt is...

Mi lenne, ha az élet is így működne. Nyikorog a radiátor gombja? Nem baj, rakjunk kályhát a szoba közepére a füstöt pedig vezessük ki az ablakon/szellőzőn. Árat emelt vagy rossz minőségű zöldségeket árult a sarki fűszeres? Szórjuk be földdel és szántsuk fel a nappalit.

Ilyenkor mondom, hogy bizonyos usertípusnak egyszerűen KELL a Chrome-féle agresszív/láthatatlan frissítési mechanizmus. Ott ahhoz kéne a buhera és a jártasság, hogy valaki felszuszakoljon egy korábbi verziót.

Ez a passzív ellenállós hozzáállás egyszerűen fel tud húzni (az élet minden területén). Mit akarnak vele emberek elérni? Így "tüntetnek" az Opera (vagy bármilyen éppen érintett szoftver fejlesztői) ellen?

Az megint más, ha tényleg valami komoly hibával adják ki és ideiglenesen a régi verzión marad (vagy visszatér) a user. De mostanság nagyon elharapódzott ez a hozzáállás.

@Nekomajin: Arra te se gondolsz, hogy számtalan oka lehet? Mi van ha egy korábbi bugra szánt workaround (valamelyik kiegészítő fejlesztőjétől) miatt van azért, mert például javítottak egy bugot és így már összeakad egymással? Miért lenne komolyabb probléma? Mert az itteni kommentelők közül kettőnél is jelentkezik, ráadásul egyiknél YouTube videóval, másiknál Facebook-on? A My Operán nem látom, hogy hőzöngenének.

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2013.02.01. 20:48:40

@penge™:
De gondoltam rá, hogy számtalan oka lehet, csak nem volt rá időm, hogy jobban utánanézzek, a böngésző viszont kellett.
Az pedig, hogy az itteni kommentelők közül kettőnél (most már négynél) jelentkezett a telepítés után egy napon belül, azt jelenti, hogy nem egyedi hibáról van szó. Amúgy nem tudom, hogy miről beszélsz. Ott van belinkelve a post, ahol panaszkodnak az emberek a hibára.

tdaniel 2013.02.01. 21:45:45

@penge™: értem én az iróniát, de azt értsd meg te is, hogy van olyan ember is, aki nem ért az Operához teljeskörüen, némi beállításokat én is tudok, tudok apróbb buherálásokat a gépezetben, de annyi, ahol nincs ötletem, ott nem erőlködöm.
amúgy meg jó a vírusirtóm, így nem tartok azoktól.
kaspersky.
hibás verzióval senki sem szeret babrálni, ha nem ért a gépház alatti *belepiszkálok* dolgokban
ha értenék hozzá, nem írtam volna ide.
ez kb olyan mint amikor elvittem az autómat a mesterhez, mire ő, minek vettem olcsó sz...r autót?
én meg csak azt mondtam, mert erre futotta, de ha nem veszem meg neki, nem lenne munkája !

atlee (törölt) 2013.02.01. 21:57:10

Loop crash van nálam is. inkább 12.12 vissza.

fater63 2013.02.02. 09:59:30

Nálam is beköszöntött a teljes összeomlás. Egy tiszta telepítéssel adok egy új esélyt...

fater63 2013.02.02. 12:16:59

Az operaprefs.ini szerkesztésével megszűnnek az összeomlások?

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2013.02.02. 15:48:44

@fater63: Az automatikus frissítés része (ami bizonyítottan, reprodukálhatóan crashloop-ot okoz) igen. Az, hogy más miatt is van-e crashloop azt már nem tudom. Facebookra nem járok, mostanság pedig a YouTube-ot is hanyagoltam (bár azért jó párszor jártam ott), de nekem eddig még egyszer sem omlott össze a 12.13.

Crashloop-om Operával életem során nekem is volt már 5-6 alkalommal, ilyenkor amit mondtam (sessions.win módosítás/törlés segít, ha az sem, utána jön a cache manuális törlése). Egyszer volt gyorshívó miatt is, akkor értelemszerűen a speeddial.ini-ben kellett szerkesztenem a frissítési intervallumot.

fater63 2013.02.02. 16:01:57

@penge™: Egyenlőre nem omlik a operaprefs.ini szerkesztése óta.

Cawington 2013.02.02. 16:06:44

Facebook-rol én sem tudok nyilatkozni mert nincs regem, viszont a YouTube az megy mindíg mert a gyerek rajta lóg, nincs vele gond, eddig. Még nem roskadt magába egyszer sem, de tiszta telepítéssel és Admin jogosultsággal lett telepítve.

fater63 2013.02.02. 16:15:54

@penge™: A facebook-ról én sem tudok nyilatkozni. Különben köszi a hozzászólást!

Prefetch 2013.02.02. 19:00:29

Nálam is crashloop-olt. Elindítottam XP(sp3) compatibilis módban és meggyógyult.

??—\(°_o)/— ?

más vélemény 2013.02.02. 20:01:56

@penge™: Facebook -ra ugyan én sem járok, de a youtube -ot azt szoktam nézni, és nálam pl több gépen frissítve sem okozott ez a kiadás semmilyen összeomlós hibát.
Eddig egészen konkrétan 4 gépről van szó. Mindegyiken évek óta használt, és frissítgetett opera van, tehát egyikre sem most került fel.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2013.02.03. 06:44:15

Van másik: my.opera.com/desktopteam/blog/2013/01/30/12-13-final-released?startidx=350#comment103332012

Avagy tobzódunk a lehetőségekben az összeomlásra.

Ez is tök jó egyébként. Még eltávolítani sem tudnak normálisan egy fícsört. Ez már tényleg a vég...

franatixx 2013.02.03. 13:16:05

@penge™: Nem mindenki hajlandó/képes belefektetni az energiát, hogy utánajárjon mi lehet a gebasz, vagy ha meg is mondják neki, .ini fájlokat piszkáljon ahányszor nem megy a böngésző. Az alkalmazás van a felhasználóért, nem fordítva.

Frissítettem -> azóta nem működik -> az új verzióban szar valami. Szerintem ez teljesen logikus gondolkozásmód, adja magát hogy akkor visszateszi az ember a régit és ott marad amíg nem jön valami értelmes verzió. Mondjuk nálam az volt a megoldás hogy inkább más böngészőt használok (egyszerűen nálam nem érte meg az a pár feature amit szerettem az operában a problémákat és a mérgelődést, ami az utóbbi 1-2 évben ennek a csodálatos programnak a konstans velejárója volt), de ha valaki nem képes elszakadni a "svájci bicskától" akkor meg tudom érteni ezt a lépést.

[OFF]Remélem a Webkit alapú cuccuk nagyon jó lesz mert egyébként 1-2 évnél nem adok többet a cégnek. De ezt tényleg csak így offba, úgyis mindjárt jön valaki aki letrolloz és megkérdezi mi a szarért járok ide ha nem is használok már operát.[/OFF]

más vélemény 2013.02.03. 21:44:19

No... a múltkor említettem hogy több gép is hibamentesen megy. Azóta kettő ezekből beomlott, úgy hogy nem visszavonom a múltkorit...

Mi lett ezekkel? Nem akarok böngészőt váltani... NEEEEEEEEEMMMMM akarok. Csinálják meg rendesen de gyorsan.

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2013.02.04. 02:40:40

@penge™: This is the end. My only friend the end.
Its hurts to be presto free...

The blue screen is calling us...

The Chrome awoke before dawn, he put his OS on
He took a Skin from the ancient gallery
And he render on down the hall
He went into the room where his developer lived, and...then he
Paid a visit to his Google, and then he
He rendered on down the hall, and
And he came to a door...and he looked inside
Firefox, yes son, I want to kill you
Opera...I want to...WAAAAAA

Cawington 2013.02.04. 08:53:15

@Nameless®:

oh ... you're a little naughty poet.

más vélemény 2013.02.04. 09:06:01

Nekem minden gépen a widgets.dat törlése, majd a kiterjesztések újratelepítése oldotta meg a gondokat.
Kösz penge a tippet. Megmentettél egy hosszadalmas keresgéléstől.

knorbert 2013.02.04. 17:33:11

@más vélemény: "Csinálják meg rendesen de gyorsan. " rendesen vagy gyorsan?
my.opera.com/desktopteam/blog/2013/02/04/12-14-rc-crashloop-fix

Nagykócsag 2013.02.04. 22:06:54

Köszi az operaprefs.ini tippet! :)

Cawington 2013.02.05. 10:35:31

Nekem nem települ fel XP-re az új javítás, sem az RC, sem a NEXT, még USB módban sem.

Cawington 2013.02.05. 18:01:29

Nincs gond, megoldottam. Megjelent a végleges 12.14 (b1738) ez már fentvan.

régi villamos 2014.01.11. 21:19:50

Az új Operában nem találom a könyvjelzőt!!!
Sem menüpont, sem egyéb elérés nem látható.
Ha én vagyok figyelmetlen mutassátok meg, hol van. Köszi.

Mihics Zoltán (Med1on) 2014.01.13. 21:46:45

@régi villamos: Még nincs benne könyvjelző, de már a következő verzióba bekerülhet. Kitartás!
süti beállítások módosítása