Magyar Opera

Tippek és trükkök: böngésző pluginok "integrálása" az Operában

Mint ismeretes, a Google már korábban "beépítette" a Chrome-ba a Flash-t.

A böngésző továbbá rendelkezik egy PDF-olvasóval is, mely alapértelmezés szerint be van kapcsolva. Amikor ráklikkelünk egy PDF fájl linkjére az interneten, akkor az közvetlenül a böngészőablakban nyílik meg. Megtetszett a két ötlet, így megpróbáltam ezeket "átmenteni" az Operába.

A dolog úgy áll, hogy a Flash integrálása másodperceket vett igénybe, ellenben a PDF-olvasó már nagyobb falatnak bizonyult, de természetesen a kitartó keresés meghozta gyümölcsét.

A Flash

Keressük fel ezt a weboldalt, majd töltsük le az alkalmazást. A letöltött program létre fogja hozni a CommonFiles mappát. Ebből a mappából helyezzük át az NPSWF32.dll vagy az NPSWF64.dll nevű állományt - a 32 bites Operánál az elsőt, míg a 64 bitesnél értelemszerűen a másodikat érdemes választani - az Opera Bővítmények mappájába. Utóbbi helyét a címsorba begépelt opera:about parancs fogja elárulni. Az újraindítás után próbáljuk ki a plugin működését.

A PDF olvasó 

Egy ingyenes és nagyon gyors PDF olvasó programot kerestem, mely rendelkezik beépülő modullal. A Sumatra PDF pontosan megfelel ezeknek a kritériumoknak. Töltsük le a PDF-olvasó legfrissebb, telepítős kiadását. Nyissuk meg a fájlt (például) a 7-ZIP tömörítővel, majd másoljuk ki a SumatraPDF.exe, az npPdfViewer.dll és a libmupdf.dll nevű fájlokat. A cél természetesen megint a Bővítmények mappája. Ezzel lényegében végeztünk is, de még néhány észrevételt megosztanék. Ha zavar a sumatrapdfcache mappa, mely az első PDF-állomány megnyitása után jön létre, akkor a következő műveletet ajánlom. Indítsd el a SumatraPDF.exe alkalmazást és a beállítások menüpont alatt a "Korábban megnyitott file-ok listájának tárolása" opció elől vedd ki a pipát.

Zárás

Ha az Opera hordozható változatát telepítjük számítógépünkre, illetőleg elvégezzük a fenti műveleteket, akkor összerakhatunk egy olyan portable böngészőt, ami rendelkezik beépített PDF olvasóval és Flash pluginnal - itt látható egy kép a várható állapotról. Az így elkészült böngészőnket könnyedén magunkkal vihetjük, és olyan helyeken is alkalmazhatjuk, ahol nem állnak rendelkezésre a szóban forgó beépülők, azonban nincs jogosultságunk azok installálására.

Egyszerűsített verzió

Gondoltam azon olvasókra is, akiknek megtetszett a dolog, ám valamelyik ponton végérvényesen elvesztették a fonalat, esetleg egy még könnyebben megvalósítható módszert szeretnének. Számukra jó hír, hogy a fent megnevezett fájlok ide kattintva egyben letölthetőek.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr834895548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2012.11.09. 19:17:05

Köszi a cikket! :)
Mit gondolsz, Foxit Readerrel is működik a PDF-es varázslat?

Dzsini 2012.11.09. 19:28:42

@Nekomajin: Pár verzióval ezelőtt én szórakoztam a foxittal, és nem jártam sikerrel. Azóta átszoktam minden szinten a Sumatra-ra, sajnos a Foxitot telerakták szeméttel, kinőtte a régi önmagát.

Mihics Zoltán (Med1on) 2012.11.09. 19:57:55

@Nekomajin: Meg fogom nézni a Foxit Readerrel is.

Teddy Beer 2012.11.09. 22:18:12

@Dzsini: Én is így vagyok. A sumatra jó, de böngészőbe plugint nem engedek. Én inkább a gpdf-t használom. Valaki itt ajánlotta és elég gyors.

blash 2012.11.10. 00:19:35

@Med1on: a képeket és a flash plugint nem lenne jobb ide a bloghura feltölteni vagy myoperáról linkelni? Biztosabbnak tűnnek.

Régen használtam én is Foxitet, majd PDF-XChange Viewert, de szerencsére rátaláltam a Sumatrára. Imádom, hogy nem kell semmivel sem váltogatni az egérrel történő szövegkijelölés és a dokumentum mozgatás (drag) közt, illetve hogy megjegyzi, hogy melyik oldalnál zártam be a pdf-et, djvu-t. Sajna epub-nál nem jegyzi meg ezt.

Mihics Zoltán (Med1on) 2012.11.10. 01:21:10

@blash: Legközelebb majd valamilyen biztosabb tárhelyet fogok alkalmazni.
Jelen esetben elmondható, hogy ezek a pluginok mire eltűnnek, addigra újabb verzió fog megjelenni (a Flash elég sűrűn frissül), a kephost meg már 1 éve őrzi a képet.

Koenigsberger 2012.11.11. 15:58:36

Nekem gond nélkül működik a Foxit az Operában is. Ha jól emlékszem, legutóbb már telepítésnél rákérdezett, hogy mibe építse be magát.

(Bár nálam ez is kivétel, nem szeretem a böngészőbe alienként épülő programokat. Nem csak mert ennyire old-skool vagyok, hanem mert kevés, amelyik nem nehézkes és nem lassítja a rendszert.)

Cole1 2012.11.11. 17:55:47

Köszönöm az ötletet. Ez a PDF olvasó tényleg tökéletes a mindennapi használatra.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2012.11.11. 19:04:48

@Teddy Beer: Hosszabb távon személy szerint örülnék, ha a Firefox által preferált (és fejlesztett) pdf.js lenne integrálva. Persze ha már elég gyors és bugmentes.

@Med1on: Képekhez használd a blog helyi tárhelyét. Nem azért mert olyan szuper, de pont akkor érhető el, amikor a blog is és nem kell egy külsős szerverről is töltögetni.

@blash: "nem kell semmivel sem váltogatni az egérrel történő szövegkijelölés és a dokumentum mozgatás (drag) közt"

Ezt tudja az Adober Reader is. (ami egyébként mostanra egész kulturált lett, de még mindig nagy). Amit viszont a Sumatra-n kívül egyik se tud, hogy olyan nézetbe nyissa meg a PDF-et, amilyet én beállítottam. A többiek hajlamosak a PDF-ben definiált nézetet használni (pl. teljes lap, laponként ahelyett, hogy folyamatos, oldalszélességhez igazított lenne).

A cikkhez:

Az operás beépülőkkel jelenleg az is a probléma, hogy még mindig átlátszósági gondok vannak velük, ha olyan témát használunk...

Nem hivatalos verzióként elérhetők optimalizált, 64 bites Sumatra verziók is:

xhmikosr.1f0.de/sumatrapdf/
Ez "mindent tud", van 32 ill. 64 bites, Intel-optimalizált, telepíthető ill. hordozható változat. Ráadásul a 64 bites verzióban is elérhetők az előnézeti képek az intézőben. Elég gyakran frissül (bár most éppen kicsit le van maradva a előzetesekkel, biztos nyaral a srác...)

nikkhokkho.sourceforge.net/static.php?page=SumatraPDFOpt
A régi kedvenc. A 64 bites előnézeti képek hiánya miatt váltottam. Amúgy kicsi, hordozható.

blash 2012.11.11. 19:23:11

@cousin333: nahát micsoda fejlődés van az Adobe Readernél. És megjegyzi már, hogy melyik oldalnál zártad be az adott fájlt? (:

Az is tetszik még a Sumatrában, hogy nem nyitja meg a könyvjelző sávot, ha bele van ez drótozva a pdf-be. Pontosabban opcionálisan választható.

blash 2012.11.11. 19:33:36

@Koenigsberger: soha sem szerettem a böngészőben pluginnal megnyíló dolgokat, inkább beállítottam, hogy a pdf-eket töltse le, és nyissa meg rögtön a Sumatrával.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2012.11.11. 20:17:59

@blash: Én meg azt nem szeretem, amikor emiatt egy üres fül keletkezik a böngészőben.

"És megjegyzi már, hogy melyik oldalnál zártad be az adott fájlt?"

Igen, meg. Sőt, még jegyzeteket is lehet hozzáadni. Az új Adobe Reader-eknek szerintem már nincs sok szégyenkezni valójuk pl. indulás terén. Persze az is igaz, hogy a riválisok is sokat veszítettek az előnyükből (pl. a már említett Foxit). Nekem két alapvető bajom van vele:

1. Túl - és feleslegesen - sok helyet foglal (nekem nem kell pl. felolvasó funkció).

2. A görgetése igencsak darabos.

LoMAX 2012.11.12. 17:08:26

Én inkább kiterjesztést használok Operához, ami egész jól működik nekem, Google Viewer-t használja.

"Documents"
addons.opera.com/en-gb/extensions/details/documents/?display=en

blash 2012.11.17. 21:59:12

@cousin333: "Én meg azt nem szeretem, amikor emiatt egy üres fül keletkezik a böngészőben."

Nálam nem maradnak üres fülek.
süti beállítások módosítása