Magyar Opera

11.62 egy javítással (b1340)

Hamarosan közeleg a 11.62 végleges kiadása, ezért a tesztelés fontosabb, mint a fejlesztés valaha.

Változások listája:

  • CORE-43398 [Windows] A User Agent-ből hiányzott az architektúra információ

Letöltés (Opera 11.62 b1340)

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr654333006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2012.03.22. 15:31:06

Hogy is mondaná hörbi? Az konkrét g3ci.

Mihics Zoltán (Med1on) 2012.03.22. 16:35:27

@n0gard: A szöszmötölésnek most már hamarosan vége. A 11.62-es vonal elméletileg teljesítménnyel és stabilitással kapcsolatos javításokkal gazdagodott. Ezzel azért el lehet lenni addig, amíg ki nem jön az "überOpera 12.00". :D

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.03.22. 16:43:43

@n0gard: Azért mentségére szóljon, hogy az elmúlt évben a konkurencia se rukkolt elő semmivel. A Firefox, leszámítva, hogy lassan az is 12-nél jár és eddig a HTML5 támogatás lassú bővítésén kívül maximum apróbb hiánypótló javításokat eszközölt és még mindig tetűlassú, a Chrome pedig rengeteget lassult, és bár ott is vannak apróbb fejlesztések, lényegesen alábbhagyott az is.

Az IE10-ről se nagyon hallani... (arról nem beszélve, hogy a Windows 8 a metróval valószínűleg minden idők leginkább utált Windows-za lesz, ami további teret adhat a Linux disztrók terjedésének).

Szóval az Opera még elég korrekt módon fejlődik, a múltkor soroltam fel mi minden lesz benne. A probléma, hogy nagyon lassan.

Mihics Zoltán (Med1on) 2012.03.22. 17:00:57

@penge™: Ez az utolsó bekezdés jól összefoglalja a helyzetet. Rengeteg dologba belekezdtek most a 12-es változatnál, de mire ebből stabil kiadás lesz...

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2012.03.22. 17:09:31

@penge™: Az Opera kezd nagyon lemaradni szerintem. Ilyen tempóval még a saját felhasználóit sem fogják megtartani. De ott a mobil, de már ott sem piac vezetők. Androidon Pl a Dolphinék visznek mindent, hiába szarabb amit összetákoltak... mint egy Opera. Van egy nagy előnye. Funkció gazdag, de nem opera:config féle funkciók, és rendesen működik. Az Opera meg... mintha egy iOS safari lenne átportolva Adroidra. Meg pár Operás feature a config alatt.

fatal 2012.03.22. 17:44:24

@Nameless®: Konkrétan milyen, a hétköznapban is értelmes funkcióval van lemaradva? A sehol sem használt GPU gyorsítással? Vagy a szintén sehol nem használt HTML5-tel? Tényleg érdekelne. :D

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2012.03.22. 18:06:20

@fatal: Felhasználói felület minőségében 10 éves lemaradásban vannak minimum. Az oldalakkal kapcsolatos hibatűrése is ellehetetleníti hogy az ember huzamosabb ideig használja. Nevetséges, hogy még a SAFARI is képes kezelni a rosszul megírt oldalakat, az Operával meg olyan nagyobb oldalak is problémásak mint a Facebook Google Plus Skydrive Twitter stb. Ők is tehetnek róla, hogy itt tartanak. Kukázzák a picsába a prestót hagyják meg másodlagos megjelenítőnek mint az IE-be régi és váltsanak Webkitre a picsába, akkor nem lesz baj az oldalakkal. Egyből vissza térek rá örökre.

fatal 2012.03.22. 18:08:50

@Nameless®: Nálam problémamentes a Facebook, a többi szart nem használom ezek közül, így azokat nem tudom. Bár volt G+om egy darabig, avval sem volt gond.

A felhasználói felület mitől modernebb a Chromeban? Hogy semmit sem lehet beállítani?:D

A Firefoxnak olyan lassú a GUIja, hogy az valami borzalom, a Chrome meg 1 millió dologban szarabb, mint az Opera, pl. a "letöltéskezelője" sem jó semmire. Szóval felhozni, hogy az Opera le van maradva, hát nem tudom...

Mesant 2012.03.22. 18:12:18

@Nameless®: Megint tök igazad van, ez a himihumi tologatás elképesztő! A motort már a 10-esnél le kellett volna cserélni... Mi a szarért kell egy hibajavításért egy build-et kiadni? Tiszta gáz!

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2012.03.22. 18:13:58

@fatal:
Szakadjunk már le erről a sehol se használt marhaságról! Egyre több olyan játék és webes alkalmazás jelenik meg, ami nem, vagy csak baromi lassan fut Operában. Lehet, hogy te nem használsz ilyeneket, de mások igen, és ha rókában fut, Operában meg nem, akkor a rókát választják, és kész. Vagy a másik kettőt.
Most kell fejleszteni és versenyben maradni, nem 1-2 év múlva pislogni, hogy elszaladt mellettünk a világ. A HTML5 nem úgy terjed el, hogy egyszer majd valaki bejelenti, hogy holnaptól HTML5 korszak van, hanem apránként, lépésről lépésre. Hogy csak egy "hétköznapokban is értelmes funkciót" említsek, egyedül az Operában nem működik a drag&drop, amit a Gmail már egy ideje használ.
De trollkodjál csak nyugodtan. Pár hónap múlva majd szajkózhatod azt, hogy hogy le van maradva az Opera, mert nem fejlesztett, amikor kellett volna.

A posthoz:
Inkább jót, mint gyorsan. Hányják ki a bugokat, aztán majd jöhetnek a nagy dobások. Most még nincsenek lemaradva, van idejük hibákat javítani. Meg kell is, mert ennyi újítás mellett megint hatalmas, új bughalmaz érkezik.

Mesant 2012.03.22. 18:17:50

@fatal: Mondjuk elismerem hogy a többi is szar. Csak talán egy, ELŐRE irányban kellene haladni, nem hahoo meg wahoo, meg 150 build mire kijön a stabil.

fatal 2012.03.22. 18:18:54

@Mesant: Ebben van igazság. :)

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2012.03.22. 18:20:20

@fatal: Igen, viszont ha ránézel egy termékre akkor ne Windows 98 stílusú menükkel meg szőrös homályos PNG elemekkel traktáljon már. Meg külön poén hogy a transzparens favikonokat minden böngésző kezeli az Opera óóó dehogy jó szőrösen nagynhezen odaszarom a sávra. Undorító a felülete. De évek óta basznak megcsiálni rendesen. Ez a 11 series meg egyszerűen tűrhetetlenül szar.

A Speed dial Firefoxosan lassú. Etcetctec.

Mihics Zoltán (Med1on) 2012.03.22. 18:27:59

@fatal: A Firefox az IE és az Opera is teljes hardveres gyorsítással dolgozik, azaz nem csak a HTML5 canvas tag-gel elkészült halakat úsztatja gyorsabban. Egy jól megírt oldal alatt elvileg nem sokat érhet a GPU segítsége, de például a fogyasztásban ez igenis megmutatkozik. Én a prohardver.hu lapon (ami W3C valid oldal) mértem a fogyasztást egy konnektoros mérővel, folyamatos görgetésnél. Erre alapozva állítom a fenti kijelentést. Szóval szerintem a teljes hardveres gyorsításnak mindenképp lenne értelme, haszontalannak végképp nem nevezném. Amíg nem készül el az ősrégi görgetéses bug javítása, addig a problémás oldalakon (pl. news.cnet) is tudna segíteni a GPU.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.03.22. 20:08:39

@Med1on: És van valami tipped arra vonatkozóan, hogy mindez miért van? Úgy értem, egy régi CPU se volt 135 wattól nagyobb teljesítményű, középrégi 95w, az újabbak pedig már 65-95-115 sávban mozognak. Ezzel szemben a GPU 2-300 wattokat megzabál, ami még 50%-os használat mellett is figyelemreméltó.

Egy laptopra tervezett energiatakarékos IGP esetében épp az 50x-es hatékonyság miatt (grafikai műveletekben) értelemszerűen kevesebb, de egy komolyabb asztali gépen fordítva is elsülhet. Főleg, amikor majd elterjednek a Canvas bannerek és társai, amik Index olvasás közben is pörgetik majd a GPU-t az átlaguserek gépén.

Mesant 2012.03.22. 20:20:39

@penge™: Off
Ez az asztali gépen elsülés nem egészen tudományos :D

Mihics Zoltán (Med1on) 2012.03.22. 20:40:47

@penge™: A tesztcuccot leírhattam volna, most pótolom: Intel Celeron G530 (hivatalos TDP 65 watt, bár az nagyon soknak tűnik ennél) és AMD Radeon HD 5550 DDR5 (a TDP itt 39 watt). Igazából mind a kettő energiatakarékosnak számít, mert lényegében szerény teljesítményű cuccok. A fogyasztást tekintve a legjobb az IE9 volt, utána az Opera 12, FF10 és Opera 11.61. A news.cnet folyamatos görgetésnél elég izzasztóan hatott a gépre. Az egészen biztos, hogy erősen konfigurációfüggő ez a dolog. Egy igazi 200-300 wattos grafikus nagyágyúval másabb lehetne az összkép, bár azt meg 50%-ra leterhelni böngészéssel kész művészet lehet. Ennek az ellenpéldája meg az, amikor valaki processzorba integrált GPU-val tolja.

Mihics Zoltán (Med1on) 2012.03.22. 20:43:31

@penge™: Egyébként nemrég eszembe jutott egy böngészőkkel kapcsolatos teszt, ami az SSD-k korlátozott írási ciklusához kapcsolódik. Előzetesen már végeztem méréseket, igazából csak a cikket kéne megírni. :D
Ez adta az ötletet: "Ha a gyorsítótár méretét a lemezen nullára állítja, az nem jelenti azt, hogy az Opera semmit nem ír a lemezre, csak megpróbálja az írást lecsökkenteni, amennyire csak lehetséges."
És való igaz...

Mihics Zoltán (Med1on) 2012.03.22. 21:40:55

@n0gard: Ez egy régebbi bug miatt van, amin már javába dolgoznak, de elég összetett a probléma. Érdekes látni, hogy ezeken az oldalakon az Opera 10.10 teljesen jól viselkedik, viszont a 11.61 szemmel láthatóan lassú.

mark199310 2012.03.22. 21:41:20

Penge, mi az e-mail címed?

MosoMasa 2012.03.22. 22:04:44

Ha tudnám mi az az User Agent, és mi az architektúra amiből hiányzott az információ!!! :D
Nekem biztosan nem.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.03.22. 22:22:00

@MosoMasa: A User Agent-ből látja az oldal a böngésző típusát, verzióját. (Presto verziószámot, oprendszer típusát stb.) Na ebből hiányzott az, hogy az oprendszer x86 (azaz 32 bites) vagy x64 (azaz 64 bites).

@mark199310: Név->Adatlap->Üzenetküldés fül. :)

MosoMasa 2012.03.22. 23:40:57

@penge™: Hát nem tudom - hogy 32 vagy 64 ... nem sok választás van. :D
Számít ez egyébként egy weboldalnak?

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2012.03.23. 06:15:34

@MosoMasa: Igen, ha például letölteni szeretnél automatikusan kiválasztja neked a megfelelő verziót.

MosoMasa 2012.03.23. 09:58:31

@Nameless®: hát mondom: sok választás van: 32. Ebből az egyből kiválasztja.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.03.23. 10:33:04

@MosoMasa: Igen, plusz statisztikai célokat szolgál. Például az a gyökér Borland látná, hogy az oldalát hányan nézik időről-időre 64 bites oprendszerrel és végre elkészítené így 2012 közepe felé azt a rohadt x64 Delphi compilert (aminek a következtében lehetne írni 64 bites Total Commandert, VLC-t és társait. Ilyesmi...

Az meg, hogy kompatibilisnek kell visszafelé lenni a 64 bites rendszereknek a 32 bites alkalmazásokkal, köszönd meg azoknak, akik hagyták így elkanászodni az "úgyse használ 4 gigánál több ramot" típusú csőlátású fejlesztőket. Ha régen is így gondolkodtak volna, akkor még mindig 16 bites Notepadet használnánk.

De hiába, akkor még a fejlesztők legjobb tudásuk szerint fejlesztettek, ma pedig profitorientáltak lettek. Amíg az átlaguser megelégszik a 32 bites szoftverekkel (illetve alternatíva hiányában rá van kényszerítve), addig nem is fog változni a helyzet.

MosoMasa 2012.03.23. 12:09:10

@penge™: Nemigazán értem miről beszélsz.
Nem hinném, hogy ilyen messziremenő következtetésekbe kellene belemenni egy egyszerű kijelentésből.
És abban sem vagyok biztos, hogy igazad van.

RaidX 2012.03.23. 12:47:23

Nem tudom milyen nyelven követte el Ghisler, de már van 64 bites TC igaz beta 23-nál tart és ma jött ki az androidos 1.0 RC5.
Lassan már csak az Opera lessz 32 bites a gépemen. Bár fent van a 64 bites alpha.

Ha nem jön közbe ez a táblagép és android láz, lehet már a Win 8 is csak 64 bitesben jött volna ki.

franatixx 2012.03.23. 12:51:58

@penge™:
>Ezzel szemben a GPU 2-300 wattokat megzabál, ami még 50%-os használat mellett is figyelemreméltó.

Jaj ne viccelj már. Normálisan megírt gyorsítás mellett a GPU 2D-s frekin marad és ott is a terhelés tüskés jellegű csak (pl. amikor görgetsz vagy betöltöd az oldalt). Ez a "pörgeti böngészés közben a ventit" egy fatális marhaság. Ugyan azt a grafikai feladatot pedig a GPU a SIMD jellegéből adódóan sokkal hatékonyabban képes feldolgozni, erre lett kitalálva elvégre.

Ez a ventipörgetős, sokat zabálós dolog max az általad is említett folyamatosan futó több canvasos banner esetében lehet majd. Nem mintha ez persze akkora újdonság lenne, flash-el jelenleg is ugyan ez a helyzet. Majd nem csak flashblock lesz hanem canvasblock is, ennyi.

Ezzel szemben aki szerint a rendes, oldalrendert is gyorsító megoldásoktól nem lesz nagyságrendekkel simább a böngészési élmény az vagy nem próbálta rendesen (mert mondjuk szar/nincs a GPU-jához támogatás), vagy valamiféle fogyatékossággal rendelkezik, esetleg szar troll. A canvas gyorsítása csak egy apró szelete a történetnek.

franatixx 2012.03.23. 14:04:13

@penge™:
>Azért mentségére szóljon, hogy az elmúlt évben a konkurencia se rukkolt elő semmivel.

Mondjuk az FF 4 pont egy éve jött ki, de azóta akkora fejlődés tényleg nem volt. A Chrome terén ellenben ez nem igaz, csak kevésbé látványosak/nem kerültek be még a stablebe. A canary-ban vannak szaftos dolgok. :)

A Chromenál az elmúlt egy év inkább a platformépítésről szólt, PPAPI, NaCl, különböző HTML5-ös API-k (audio, file, mediastreaming, stb.) mintsem a csili-vili featureökről. A dolog úgy néz ki működni is fog, nyilván nem egy android store szintű még az alkalmazásboltjuk de pl. folyamatosan jönnek ki játékok, köztük pár olyan amin erősen meg is lepődtem.
Ezzel szemben a Mozilla bejelentgeti random valami Google-es cucc saját változatát ami után totál kuss van róla és elfelejtődik, az Operánál meg minden egyéb marhaság (pl. ez a televíziós cuccuk) eszi el az erőforrásokat.

A Google újításai még csak tervben sincsenek sem a Mozillánál sem az Operánál, mint pl. a Pepper API. Pedig linuxon már csak ilyen verzió fog jönni a flashből. A lemaradottság szép lassan kezd húsbavágó lenni.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.03.23. 14:04:16

@franatixx: 1. Aero Glass mellett eleve nem marad 2D frekin.
2. Nyilván egy brutál VGA nem fog leterhelődni még 50%-ig sem egy sima görgetéstől, mindössze arra céloztam, hogy míg egy CPU-t hiába terhel 100%-ig egy oldal, az akkor is csak a felét fogja zabálni, mint egy GPU 50%-on. De gondolom lejött, hogy sarkított példa volt.
3. Nem mondta senki, hogy nem lesz gyorsabb, de nézd meg például ezt az oldalt: people.opera.com/rijk/opera/

De minden "position: fixed" elemet tartalmazó oldalon kisebb-nagyobb mértékben általános bugról van szó. Ezt való igaz, hogy elviselhetőbbé teszi a GPU gyorsítás, de ez esetünkben mindössze tüneti kezelés. Azaz a terhelés ugyanakkora marad (a bug miatt) ami darabossá teszi a szoftveres rendert, csak a GPU általi többletteljesítmény miatt nem lesz feltűnő.

Ezekről a problémákról beszéltem.

@RaidX: Király. Most tesztelem. Egyébként nálam is hasonló a 64 bites/32 bites szoftverek aránya. Opera, meg a uTorrent (amiből van béta, de nem játszok bétákkal biztonsági okokból), meg AIDA64, amiből a hanyag fejlesztő elmondása szerint bőven elég csak kernelszinten (ahol kénytelen) 64-bitesíteni.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.03.23. 14:14:53

@franatixx: Chromiumot használok (jelenleg 19-es verziószám, szóval valahol egy szinten, ha nem előrébb, mint a Canary, ami nálam felejtős, mivel nem lehet alapértelmezetté tenni, ezért nem tudom beépíteni az Opera "Open with" menüjébe).

Figyelgettem az about:flags-et. Itt van például az Operából nyúlt "Add grouping to tab context menu", ami elég alapszintű még mindig. Az "Enable Panels" már régóta be van kapcsolva, de paneleknek nyoma sincs (vagy nem tudom mit kell keresni, Operához hasonlóra gondoltam a név alapján). A "New Downloads UI" egy másik szánalmas megoldás, szintén hónapok óta csak a letöltési tálca tűnt el, cserébe van Win7 tálca támogatás, de ennyi. Még buborékot sem kapsz, ha letöltődött, meg semmi. Butább lett, mint volt. "Enable <track> element" valószínűleg Operában is lesz, ha a specifikáció megfelelő szintű lesz. "Enable extension activity UI" és "Enable experimental task manager" látható nyomát szintén nem láttam a GUI-n egyelőre, szóval kijelenthetem, hogy a 8-9-es verzió hardvergyorsítása óta az egyetlen számomra értékelhető funkció a Smooth Scroll.

A slide-os gyorshívó nem tetszik, a szinkronizáció nem érint, a még a Greasemonkey támogatást is kivették a böngészőből, van helyette Tampermonkey kiegészítő, a kritikán aluli beállítások popupok most tabos megjelenést és instant keresést (csak tudnám, hogy ahhoz a kevés beállítási lehetőséghez minek instant keresés) kaptak.

franatixx 2012.03.23. 14:26:18

@penge™:
>1. Aero Glass mellett eleve nem marad 2D frekin.

Mi? :S

>2. Nyilván egy brutál VGA nem fog leterhelődni még 50%-ig sem egy sima görgetéstől, mindössze arra céloztam, hogy míg egy CPU-t hiába terhel 100%-ig egy oldal, az akkor is csak a felét fogja zabálni, mint egy GPU 50%-on. De gondolom lejött, hogy sarkított példa volt.

Sima egyszeri oldalrendernél biztosan nem állja meg a példa helyét. Mert a proci lassabban dolgozik -> tovább van nagyobb fogyasztása. Mindamellett én továbbra sem vagyok benne biztos hogy a proci esetén az idleről 60-70%-ra ugrás (e körül szokott lenni) kisebb fogyasztást jelent jelentősen a GPU esetén mondjuk egy 20%-os ugrásnál. Konkrét számok kénének persze, de én biztos vagyok benne hogy "olcsóbb". Görgetés annyiban más mert ott a CPU alapú megoldás kevesebbet fog dolgozni (ugye akadozni fog a görgetés, nem számol ki ugyanannyi frissítést). De ha ez akkora probléma akkor kapcsold ki a finomgörgetést, úgy még kevesebbet fog enni. Én a magam részéről bevállalom azt az ~5 percnyi aksiidőt amit ez pluszban elfogyaszt a sokkal jobb felhasználói élményért cserébe. :)

A position fixed bugról itt nem volt szó, az az opera régi sara, ideje lenne már normálisan kijavítania. Arra a GPU-gyorsítás nyilvánvalóan nem jelent rendes megoldást.

franatixx 2012.03.23. 14:39:45

@penge™: Canaryhez: hardveres gyorsítást pl. masszívan gyúrják, most került ki külön threadbe a composition és az animáció. Habár a halacskás teszten viszonylag gyengén teljesít, de a sima oldalrendereknél nagyon gyors, így érzésre simán hozza azt mint mondjuk az opera, ha nem ver rá.

>szóval kijelenthetem, hogy a 8-9-es verzió hardvergyorsítása óta az egyetlen számomra értékelhető funkció a Smooth Scroll.

Persze a PPAPI meg egyebek felett ügyesen átsiklottál...

Mihics Zoltán (Med1on) 2012.03.23. 15:00:11

@penge™: "Chromiumot használok" Miicsodaaa? :DDD
Akkor inkább jöjjön a vörös macskamedve...

fatal 2012.03.23. 18:12:36

@RaidX: Delphiben van (volt) és most is Object Pascalban írja, Lazarusban. Nem véletlen jár már beta 2x-nél, újra kell(ett) írnia az egészet.

fatal 2012.03.23. 18:14:12

@penge™: De 2D frekin marad, az aero miatt nem vált fel 3dre a gpu, honnan vetted ezt a marhaságot, hogy Vista/W7 alatt folyamatosan 3d-ben teker a gpu? Elég nagy szégyen lenne. :D

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.03.23. 18:49:55

@Med1on: Chromiumot használok (tehát nem Chrome-ot, vagy Chrome Canary-t), IE9-et IS használok (tehát nem 6-ot, 7-et, 8-at), és Firefox Nightly-t IS (tehát nem stabilt). Viszont az Opera a default böngészőm. :-)

@fatal: Látszik is. Kevesebb memóriát zabál (igaz, csak pár megával) a 64 bites, mint a 32 bites.

Asszem még moonman írta valahol, hogy az Aero-ban azért szűnt meg többek között a GDI-re jellemző ablakrajzolásos effekt fagyáskor, mert 3D-ben rendereli az egész desktopot és a GPU-t terheli a CPU helyett (azaz Vista és fölötte sokszor rosszabb hatással van a teljesítményre a klasszikus vagy Aero basic skin, ahol még a CPU-ra támaszkodik, amire leginkább minden más szoftver is támaszkodik).

Azt nem mondtam, hogy "teker", csak azt, hogy 3D gyorsított az Aero Glass.

Egyébként gondolkoztam, hogy spoilerezzek, vagy sem, de ha ma már úgyse lesz ebből semmi (és holnap Norvégiában nem munkanap), akkor hétfőig nézzétek ezt az üres oldalt :D my.opera.com/desktopteam/blog/2012/03/23/html5-css-64bit

fatal 2012.03.23. 18:53:27

@penge™: 3D-ben renderel, de az nem azt jelenti, hogy fullon terheli a VGA-t. Még egy játék sem terheli folyamatosan fullon.

GPU gyorsított ez igaz.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2012.03.23. 19:19:41

@fatal: Nem is azt állítottam, hogy az Aero, ami alapjáraton még a 7600GT-met is csak 0.50-1%-ra terheli egyenértékű egy Crysis-szal. Csak azt, hogy a specifikációban úgy különítik el, hogy "2D mode" illetve "3D mode". Az Aero pedig bármennyire is alapjáraton működik (akárcsak a CPU, alapjáraton az is pár százalékon mozog) akkor is 3D.

Na mármost, normál böngészésnél, scrollozásnál, időnkénti rendernél (AJAX, stb.) mondjuk legyen 10%.

Azaz egy 300 watt teljesítményű GPU-nál ez kábé 30 wattot jelent.

Ellenben egy 95 watt teljesítményű CPU-nál (ami minden magra vonatkozik) egy magot használ a böngésző, ezért egyrészt 100%-on (ami a usage grafikonon 50-25-12,5%) is feleződik vagy negyedelődik, vagy nyolcadolódik az érték, azaz ha egy oldal 50%-ra terheli a két magos procit, akkor zúg és látszik és feltűnő, ezért ritkán jellemző és akkor is csak kb. 50 watt.

Ellenben a GPU-t simán terhelheti 20-30%-ig is anélkül, hogy különösebben feltűnne az átlagfelhasználónak, akinek nincs tele a képernyő mindenféle diagnosztikai cuccal, ahol látja az aktuális terhelést.

Tehát ezért mondtam, hogy adott hardverkonfiguráció és felhasználási szokása válogatja, hogy hogyan alakul a fogyasztás.

Ha átlaguser megveszi a Tesco gazdaságos gépet 65/95 wattos procival és 200+ wattos videokártyával (ami mivel nem is csúcskategóriás, mert arra nincs pénze, a terhelés is magasabb százalékú lesz), ráadásul még az alsókategóriás táp hatásfoka is romlik a teljesítmény növekedésével. Everestről/AIDA64-ről nem is hallott, lehet, hogy még taskmanagerről se, tehát az alapján állapítja meg, hogy terhelés van, hogy zúg a gép (a tömör alumínium ház elég jól szigetel), illetve, hogy lassul (ez CPU-nál, amit még egy szimpla ablakváltásra is használ a gép feltűnőbb, mint GPU-nál) ott könnyen lehet, hogy fordítva lesz.

Egy power user egy laptoppal, az Adblock megoldások miatt és igen, a SIMD jellegből adódó többlethatékonyság miatt viszont jobban jár a GPU gyorsítással.

Ezért nem lehet közvetlenül kijelenteni, hogy ez vagy az jobb, mert helyzetfüggő.

franatixx 2012.03.23. 19:29:59

@penge™: Akkor eléggé félreértetted moonmant. :)
3D gyorsítás nem azt jelenti hogy 3D-s frekin fut ész nélkül a gpu, valószínűleg csak a hardveres gyorsítást értette alatta. Az Aero mellett igenis 2D-s frekin marad minden GPU (már ami bírja), ezért nem is értettem amit írtál.

Egyébként visszatérve a hardveres gyorsítás előnyeire, a netbookomon próbáltam a win7-et bekapcsolt aeroval és anélkül, aeroval kb. fél órával tovább bírta az aksi (amúgy ~6 órás az üzemideje). Persze ez nyilván nem laboratóriumi körülmények között végzett teszt volt de azért nagyjából ugyan azt csináltam, böngésztem, fájlrendszerben szanáltam, pdf-et olvastam.

Mihics Zoltán (Med1on) 2012.03.23. 19:48:22

@penge™: Az lesz ám a szép, ha egyszerre jön a 11.62 végleges és a 12.00 béta. :D Végül is elképzelhető a dolog...

Mesant 2012.03.23. 21:46:56

@Med1on: akkor elmennék Operába :D

Teddy Beer 2012.03.23. 21:47:46

@Nameless®: Dolphin nem visz semmit sehova. A rajzoláson kívül semmi extra, vagy összelopkodott trash.

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2012.03.25. 01:11:31

plus.google.com/106303841988408974064/posts

Opera - 2012.02.29. - Nyilvános
We use our extra day to catch up on Opera 12 development! Sty tuned for more snapshots!
- Megjegyzés - Társalgó - Megosztás

ata4100 2012.03.25. 19:11:00

Eddig semmi bajom nem volt ezzel a verzióval, leszámítva, hogy ha a kiegészítőnek ikonja van a címsortól jobbra akkor továbbra is elveszti a focust, egyszer ez már meglett oldva, nem értem, hogy került elő megint. De 11.61.-ben is ilyen volt
süti beállítások módosítása