Magyar Opera

Korlátozás feloldva! RC3.11 (b2090)

A mai előzetes az apró javítások mellett egy olyan javítást is hozott, amelynek rengetegen fognak örülni. Mégpedig már nem szükséges a Carakan teljesítményének kihasználásához a processzor SSE támogatása.

Ha összeomlásokat tapasztalsz, feltétlenül jelentsd.

Letöltés (Opera 11.10 b2090) a jobboldali menüből.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr972815179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dzsini 2011.04.10. 20:43:32

Azért az ilyen lépések néha egész váratlanok :)

(és ami még váratlanabb, hogy ezzel a builddel egycsapásra elmúlt a pont ma emlegetett telepítési problémám is - simán engedett USB változatot készíteni - ezek után direkt kipróbáltam újra, az előző build továbbra sem működik ilyen szempontból)

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.04.10. 21:10:47

"Mégpedig már nem szükséges a Carakan teljesítményének kihasználásához a processzor SSE támogatása."

Biztos ezt jelenti? Mert én erről nagyon nem vagyok meggyőződve, hogy ilyet betesznek egy RC5-be (bárhogy is hívják). Pláne, hogy a Carakan SSE2-t igényelt.

Szerintem csak arról van szó, hogy az Opera nem volt hajlandó rendesen települni vagy indulni nem SSE-s gépen, ami nyilvánvaló bug.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.04.10. 21:13:39

Ma tettem fel elsődleges böngészőnek az RC3.1-et a régi 11.01 helyére. A helyesírás ellenőrző hozzáadásánál a licenc helyett csak ürességet láttam. A gyorshívó képei javultak, bár találtam egy hibát, miszerint mondjuk az oldalsáv be- és kikapcsolásakor átméretezi a képeket. Teszi mindezt másodperces késéssel, és a kép is változik, nem csak a mérete. Szerintem zavaró...

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.04.10. 21:34:25

@cousin333: Nem tudom, valaki olyannak kéne letesztelni (Peacekeeper) mindkettőt, akinek nincs SSE a procijában. Nálam SSE3 is van.

Amúgy nem tudom, de szerintem elképzelhető, hogy egy bug okozta, hogy nem működött SSE2 alatt a JIT compiler.

Ha a böngészővel lettek volna gondok, akkor biztos lett volna visszajelzés itt a blogon is, emlékezz, mikor Win 98 alatt nem működött az Opera, még ide is jöttek, akik írták.

És szvsz jóval több embernek nincs SSE a procijában, mint ahányan 98-at használnak.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.04.10. 21:52:11

@penge™: Athlon XP és Pentium III óta van SSE. Nem kell Peacekeeper, elég a Sunspider is, az eredményt összevetni egy másik böngészőjével (pl. Chrome).

Lali25 2011.04.10. 21:52:20

Hát ezt tényleg le kéne tesztelni egy sunspider és egy peacekeeper teszt-ben hogy van valami gyorsulás vagy ugyanolyan mint volt :)

sanyix 2011.04.10. 21:58:46

@cousin333: nekem van 2 sse mentes procim is, és alkatrészek is, egy kivétellel... alaplap.

Lali25 2011.04.10. 22:00:40

Teljesen mind1 kéne egy normális teszt a 11.01 final vs 11.10 build 2090 teszt és akkor kiderül hogy mi is gyorsult :)

MosoMasa 2011.04.10. 22:01:30

@penge™: Azért az sse nem olyan nagy újdonság, még az sse2 sem...
Akinek nincs, hát az már valóban valami őskövületet gépet használ.

Lali25 2011.04.10. 22:04:09

@MosoMasa: Nem érted a lényeget ??? az opera eddig nem támogatta az sse-t és most hogy támogatja igy lehetnek komoly gyorsulások is :)

Lali25 2011.04.10. 22:10:54

Jaj bocs én értettem roszul :) szoval akkor már azok is tudják használni akiknek nincs sse :) Kezdem ugy érezni hogy az opera nem arra törekedik hogy pl. az akinek erősebb gépeken gyorsabb legyen hanem akinek 100 éves gépe van annak is müködjön :) miért kell visszafele haladni ???

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.04.10. 22:38:50

@Lali25: Én meg kezdem úgy érezni, hogy az ma az Opera azon ritka szoftverek egyike, ahol még valamennyit (ha nem is sokat), de optimalizálnak.

Hányingerem van ettől a "van HDD, van RAM, van CPU, van GPU, szarjunk bele mindenbe" szemlélettől.

Elhiszem, hogy ebből van a profit, valószínűleg hasonló helyzetben én is ugyanezt tenném, de akkor legalább ne akarjuk már megmagyarázni a bizonyítványt, hülyének nézve mindenkit, akinek van némi fogalma az informatikáról.

Az SSE pedig az Intel vonalon lehet, hogy ősi technológia, de például AMD vonalon annyira nem régi.

Ha normálisan optimalizálnának, akkor viszont az egész ipar megérezné, mert nem tudnák futószalagon gyártani a nagyobb teljesítményű hardvereket.

2011.04.10. 23:01:04

SSE? ez valami vicc? marmint nem 2001-ben vagyunk =D

2011.04.10. 23:02:24

@penge™: "Az SSE pedig az Intel vonalon lehet, hogy ősi technológia, de például AMD vonalon annyira nem régi."

jah, csak 1999 ota, az tenyleg nem regen volt. :D

2011.04.10. 23:27:55

@sanyix: nem egyezik a velemenyunk. kicsit olvasgass meg utana.

sanyix 2011.04.11. 00:16:20

@Rick Astley: Ez nem vélemény, tény. Athlon xp-ben lett először SSE, ami 2001 ősz felé jelent meg. Én 2001 nyáron vettem amd procit (k7-es duront, és nyoma sincs benne az SSE-nek), ezt a wikipédia is megerősíti.

"AMD released the third-generation Athlon on October 9, 2001, code-named "Palomino""

"Palomino was the first K7 core to include the full SSE instruction set"

CsendesMark 2011.04.11. 00:37:00

@penge™:
10 éve, ami hatalmas idő a számítástechnikában
(Athlon XP procik megjelenésével 2001)

Rick Astley 2011.04.10. 23:02:24
nem 1999 óta, nem minden Athlon tudja

sanyix 2011.04.11. 00:16:20
jaja jól mondtad

Még a butuska Atom procik is ismerik

mindenesetre a fejlesztéseknek csak örülni tudok :)

Teddy Beer 2011.04.11. 06:17:21

@MosoMasa: Nem mondható célcsoportnak. Kár tesztelni ilyen konfigokra.

Worlon 2011.04.11. 10:12:50

Nemrég nyilatkozta valamelyik játékfejlesztő, hogy ha a DirectX normálisan meg lenne írva, optimalizálva, akkor a mai gépekből 5x ekkora teljesítményt is ki lehetne hozni (nyilván játékok alatt). Persze nem kis munka ennyiféle gépre optimalizálni, de azért lehetne törekedni. Az utolsó DirectX frissítés lassan 1 éves.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.04.11. 11:29:32

@Worlon: Még a 9-ből sem lett minden kihozva, a 10 és 11 pedig már egyenesen vicc kategória. Bármit megnézel a mobiltelefontól a hardvereken át a szoftverekig, látod mit lehetne, lehetett volna kihozni belőle és mit hoztak ki belőle.

Chuck Boung Ace Eck 2011.04.11. 12:43:11

Apró előrelépés az RC3.1-hez (10381 pont) képest: 10461 pont Peacekeeper-ben.

imagerz.com/QEFHUUtvAwMEAg1ORQVQ

Chuck Boung Ace Eck 2011.04.11. 12:44:46

@Chuck Boung Ace Eck: Érzésre viszont nagyon gyors, gördülékeny minden, pedig az utóbbi időben mintha lassultak volna az oldalbetöltések.

Imurai 2011.04.11. 13:03:00

Na, azért a millió (dzsunka) hw támogatását megnézném, hogy oldanátok meg jobban. Azért a 9 és a 10 közzötti különbség eléggé látványos (11-hez nincs hardware-m)

ontopic: elfelejtettem reportolni: kb az első RC óta hiányzik a menüje a NoAds és a NoAds Fixed kiegészítőknek. Másnál is?

sanyix 2011.04.11. 13:18:08

@Worlon: Nem a directx jobban lenne megírva... hanem ha a directx nem lenne. Ugyanis a directx szokásos ms "minőségű", aminél jobb az opengl. De ő arról írt hogy apik nélküli programok (se dx se ogl), mert az apik használata nagyban lassítja a dolgot, csak hát ha nem használod akkor nehezebb programozni sokkal (igaz 15 évvel ezelőttig megoldották szépen...). De azzal is sokat lehet nyerni hogy nem dőlünk be az ms marhaságainak, példának okádék a wow jobban megy linuxon emulálva mint winen natívban :D

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.04.11. 13:20:33

@Chuck Boung Ace Eck: Akkor nem csak placebo hatás, hanem tényleg gyorsabb lett, mert nekem is feltűnt.

@Imurai: BIOS helyett EFI, telepítés előtt ellenőriz az interneten, drivereket lehúz, majd telepítés után, mikor felment az OS (ami egy CD-n is elfér, ahogy a Linux is) a Vista/Win7-hez hasonló internetről lehúzós megoldás.

Felesleges bluetooth adaptereknek és minden szarnak a helyet foglalnia. Bőven elég, ha lehúzza a netről az első bedugáskor.

Nézd meg mekkora a winsxs nevű mappa.

És nem, erre nem az az érv, hogy fillérekért lehet kapni terabyte-os vinyókat, hanem az az érv, hogy máshol meg tudják oldani a töredékéből is.

Meg minél több fájl, minél nagyobb méret, annál lassabb az I/O miatt. Erre pedig megintcsak nem az az érv, hogy vegyek SSD-t, ami hozzáteszem, szintén tovább bírja, ha mondjuk csak a teljes méretének 40%-a foglalt, mintha 70%-a foglalt.

Jail 2011.04.11. 14:04:51

Sziasztok!!!

Én is úgy vettem észre,hogy sokkal de sokkal lassabban jönnek be az oldalak pffffffffffff.

Imurai 2011.04.11. 14:13:45

@penge™: wwoooooww...... 9GBi *füttyent*
Na nemtom... nekem ez már magas, az érveid meggyőzőek, de kétlem, h pusztán lustaságból nem így csinálják...
@sanyix: az új kieget (sőt, még az előzőt se) nem láttam, de a WoW elmegy win98on, egy kuka notin is (nagyjából), tehát, h egy gamer gépén 200 helyett 300 fps-t produkál winne-ben, nem érv :) Ráadásul ugye az is API, el lehet képzelni natívban.... És a DX lényeege nem az, h tudj játszani azokkal a gamékkal, amikket szorgos opersouurce arcok lefordítanak, haanem a 2napos hw-eddel az 1napos game fusson fullHD-ben, maxgrafon, 40 fpps-sel. Ennyi a dx célja, semmi több, a régi vasakat lessz.rják. It's all buisness.

Szóvaal, nem mondom, h ez jó.Azt moondom, h jobb, mintha a fejlesztőknek minden game-t le kéne optimizálniuk kb 30 féle konfigra, csak azért, h egyáltalán a top gépeeken menjen egy játék. Ha nem lennének api-k, az ipar behalna. Én inkább upgrade-lgetek, mintsem, h évente 3 játék jelenjen meg.

sanyix 2011.04.11. 14:52:25

@Imurai: Furcsa módon néhány éve nem halt be az ipar... szép gönyörűen futó igényes játékokat kaptunk, ma meg durva gépigényes, szaggató, 4 óra alatt végigjátszható játékokat kapunk (nem nem az idő szépíti meg a dolgokat, mert ma is előveszek olyan régi játékokat).

A dx lényege pedig egyszerű: az ms csinált egy 3d apit aminek az a lényege hogy NE legyen kompatibilis az opengl-el, így blokkolva az átjárhatóságot a platformok között. Csupán ennyi :) Egyébként a multiplatform enginek (unrealok) sokszor opengl-> directx wrapperrel mennek, ami aztán megint csak rohadt hatékony.
A wow 300 fps nem számít hát, az lehet hogy nem. Én lineage2-ztem, ott sem számított a pusztában a 100 fps... de amikor egy 100 vs 100 masspvp van, akkor nem mindegy hogy 1 fps vagy 10 fps(mert akkor bizony erős gépeken is ott tanyázott az fps számláló)...

sanyix 2011.04.11. 14:55:48

@sanyix: Na meg a böngészőknél is használják ezt az ANGLE-neű webgl hívásokat directx-re konvertáló dolgot, főként azért mert a szerencsétlen intel nem képes az integrált rémségeire egy opengl drivert összerakni.

Imurai 2011.04.11. 17:22:46

Bárminemű Blizz seggnyalás nélkül: a wow mindig is optimalizáltabb volt a lineage-nél.
Ellenben a mai gamernek elég az a 4 óra (pedig de élvveztem volna én is +10 óra alienkedést a tavalyi avp-ben :(

Egyébként mutass nekem dx10-11 színvonalú grafikájú opengl játékot!
süti beállítások módosítása