A mai előzetes az apró javítások mellett egy olyan javítást is hozott, amelynek rengetegen fognak örülni. Mégpedig már nem szükséges a Carakan teljesítményének kihasználásához a processzor SSE támogatása.
Ha összeomlásokat tapasztalsz, feltétlenül jelentsd.
Letöltés (Opera 11.10 b2090) a jobboldali menüből.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Dzsini 2011.04.10. 20:43:32
(és ami még váratlanabb, hogy ezzel a builddel egycsapásra elmúlt a pont ma emlegetett telepítési problémám is - simán engedett USB változatot készíteni - ezek után direkt kipróbáltam újra, az előző build továbbra sem működik ilyen szempontból)
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.04.10. 21:10:47
Biztos ezt jelenti? Mert én erről nagyon nem vagyok meggyőződve, hogy ilyet betesznek egy RC5-be (bárhogy is hívják). Pláne, hogy a Carakan SSE2-t igényelt.
Szerintem csak arról van szó, hogy az Opera nem volt hajlandó rendesen települni vagy indulni nem SSE-s gépen, ami nyilvánvaló bug.
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.04.10. 21:13:39
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.04.10. 21:34:25
Amúgy nem tudom, de szerintem elképzelhető, hogy egy bug okozta, hogy nem működött SSE2 alatt a JIT compiler.
Ha a böngészővel lettek volna gondok, akkor biztos lett volna visszajelzés itt a blogon is, emlékezz, mikor Win 98 alatt nem működött az Opera, még ide is jöttek, akik írták.
És szvsz jóval több embernek nincs SSE a procijában, mint ahányan 98-at használnak.
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2011.04.10. 21:52:11
Lali25 2011.04.10. 21:52:20
Lali25 2011.04.10. 21:52:55
sanyix 2011.04.10. 21:58:46
Lali25 2011.04.10. 22:00:40
MosoMasa 2011.04.10. 22:01:30
Akinek nincs, hát az már valóban valami őskövületet gépet használ.
Lali25 2011.04.10. 22:04:09
Lali25 2011.04.10. 22:10:54
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.04.10. 22:38:50
Hányingerem van ettől a "van HDD, van RAM, van CPU, van GPU, szarjunk bele mindenbe" szemlélettől.
Elhiszem, hogy ebből van a profit, valószínűleg hasonló helyzetben én is ugyanezt tenném, de akkor legalább ne akarjuk már megmagyarázni a bizonyítványt, hülyének nézve mindenkit, akinek van némi fogalma az informatikáról.
Az SSE pedig az Intel vonalon lehet, hogy ősi technológia, de például AMD vonalon annyira nem régi.
Ha normálisan optimalizálnának, akkor viszont az egész ipar megérezné, mert nem tudnák futószalagon gyártani a nagyobb teljesítményű hardvereket.
2011.04.10. 23:01:04
2011.04.10. 23:02:24
jah, csak 1999 ota, az tenyleg nem regen volt. :D
sanyix 2011.04.10. 23:25:41
2011.04.10. 23:27:55
sanyix 2011.04.11. 00:16:20
"AMD released the third-generation Athlon on October 9, 2001, code-named "Palomino""
"Palomino was the first K7 core to include the full SSE instruction set"
CsendesMark 2011.04.11. 00:37:00
10 éve, ami hatalmas idő a számítástechnikában
(Athlon XP procik megjelenésével 2001)
Rick Astley 2011.04.10. 23:02:24
nem 1999 óta, nem minden Athlon tudja
sanyix 2011.04.11. 00:16:20
jaja jól mondtad
Még a butuska Atom procik is ismerik
mindenesetre a fejlesztéseknek csak örülni tudok :)
Teddy Beer 2011.04.11. 06:17:21
Worlon 2011.04.11. 10:12:50
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.04.11. 11:29:32
Chuck Boung Ace Eck 2011.04.11. 12:43:11
imagerz.com/QEFHUUtvAwMEAg1ORQVQ
Chuck Boung Ace Eck 2011.04.11. 12:44:46
Imurai 2011.04.11. 13:03:00
ontopic: elfelejtettem reportolni: kb az első RC óta hiányzik a menüje a NoAds és a NoAds Fixed kiegészítőknek. Másnál is?
sanyix 2011.04.11. 13:18:08
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2011.04.11. 13:20:33
@Imurai: BIOS helyett EFI, telepítés előtt ellenőriz az interneten, drivereket lehúz, majd telepítés után, mikor felment az OS (ami egy CD-n is elfér, ahogy a Linux is) a Vista/Win7-hez hasonló internetről lehúzós megoldás.
Felesleges bluetooth adaptereknek és minden szarnak a helyet foglalnia. Bőven elég, ha lehúzza a netről az első bedugáskor.
Nézd meg mekkora a winsxs nevű mappa.
És nem, erre nem az az érv, hogy fillérekért lehet kapni terabyte-os vinyókat, hanem az az érv, hogy máshol meg tudják oldani a töredékéből is.
Meg minél több fájl, minél nagyobb méret, annál lassabb az I/O miatt. Erre pedig megintcsak nem az az érv, hogy vegyek SSD-t, ami hozzáteszem, szintén tovább bírja, ha mondjuk csak a teljes méretének 40%-a foglalt, mintha 70%-a foglalt.
Jail 2011.04.11. 14:04:51
Én is úgy vettem észre,hogy sokkal de sokkal lassabban jönnek be az oldalak pffffffffffff.
Imurai 2011.04.11. 14:13:45
Na nemtom... nekem ez már magas, az érveid meggyőzőek, de kétlem, h pusztán lustaságból nem így csinálják...
@sanyix: az új kieget (sőt, még az előzőt se) nem láttam, de a WoW elmegy win98on, egy kuka notin is (nagyjából), tehát, h egy gamer gépén 200 helyett 300 fps-t produkál winne-ben, nem érv :) Ráadásul ugye az is API, el lehet képzelni natívban.... És a DX lényeege nem az, h tudj játszani azokkal a gamékkal, amikket szorgos opersouurce arcok lefordítanak, haanem a 2napos hw-eddel az 1napos game fusson fullHD-ben, maxgrafon, 40 fpps-sel. Ennyi a dx célja, semmi több, a régi vasakat lessz.rják. It's all buisness.
Szóvaal, nem mondom, h ez jó.Azt moondom, h jobb, mintha a fejlesztőknek minden game-t le kéne optimizálniuk kb 30 féle konfigra, csak azért, h egyáltalán a top gépeeken menjen egy játék. Ha nem lennének api-k, az ipar behalna. Én inkább upgrade-lgetek, mintsem, h évente 3 játék jelenjen meg.
sanyix 2011.04.11. 14:52:25
A dx lényege pedig egyszerű: az ms csinált egy 3d apit aminek az a lényege hogy NE legyen kompatibilis az opengl-el, így blokkolva az átjárhatóságot a platformok között. Csupán ennyi :) Egyébként a multiplatform enginek (unrealok) sokszor opengl-> directx wrapperrel mennek, ami aztán megint csak rohadt hatékony.
A wow 300 fps nem számít hát, az lehet hogy nem. Én lineage2-ztem, ott sem számított a pusztában a 100 fps... de amikor egy 100 vs 100 masspvp van, akkor nem mindegy hogy 1 fps vagy 10 fps(mert akkor bizony erős gépeken is ott tanyázott az fps számláló)...
sanyix 2011.04.11. 14:55:48
Imurai 2011.04.11. 17:22:46
Ellenben a mai gamernek elég az a 4 óra (pedig de élvveztem volna én is +10 óra alienkedést a tavalyi avp-ben :(
Egyébként mutass nekem dx10-11 színvonalú grafikájú opengl játékot!