A hétfői előzetestől eltekintve csendes volt a múlt hét a PC-s fronton. Sajnos a szokásos pénteki előzetes is kimaradt... illetve mégsem, csak szombatra, azaz mára csúszott. Benne pedig az egész heti munka, azaz sok sok hibajavítás és stabilitás növelés.
A Windows felhasználók a DEP-es hibaüzenetek távozásának örülhetnek, a Unix userek sok minden másnak, és egyforma öröm mindkettő csoportnak - a Maces táborral kiegészülve -, hogy a kiegészítők is kaptak néhány foltozást és újítást. Például már külső tárolóból is letölthetünk - sőt, frissíthetünk - kiegészítőket!
Személy szerint korábban is találkoztam azzal, hogy Linux alatt a gyorshívó elrejtése nem várt következményekkel - fagyással - járt, ez már a múlté (DSK-313253). Penge is bizonyára értékeli majd, hogy megszabadultak az opera:illegal-url-xx
aloldaltól (CORE-33240). De okosabb lett az automatikus címkiegészítés is (CORE-27152).
Szintén örömteli, hogy - legalábbis egyelőre - nem szerepel semmi az ismert hibák rovatban, szóval legalább új bugokat nem sikerült kreálniuk. A teljes javítási listát a Desktop Team bejegyzésében találjátok. Letölteni pedig a lenti linkekről tudjátok, kivéve a 64 bites Unix verziót, mert az ma nincsen.
Az Opera új telepítője a jelek szerint már az 1045-ös összeállításban is tartalmazta a mostanra ígért további optimalizációt. A mai verzió még hízott is 10 kilobájtot...
Hogy reagáljak néhány korábbi felvetésre: az, hogy az Opera kivette az installerből az előtelepített Unite alkalmazásokat természetesen nem jelenti azt, hogy a Unite mint funkció kikerülne a böngészőből. Legalábbis elég valószínűtlen, hogy annyi energia beleölése után, gyakorlatilag a funkció kiteljesedése nélkül (lásd mobilos verziók) csak úgy kivegyék. Ennek nem lenne értelme.
Figyelem! Az előzetes verziók még sok hibát tartalmazhatnak, ezeket nem ajánlott mindennapi használatra telepíteni. Az Opera legutolsó végleges verzióját az Opera oldaláról töltheted le.
Letöltés (Opera 11.0.1055):
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Szombati javításözön Opera 11(b1055) 2010.11.07. 07:48:10
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.11.06. 18:09:33
A címsorkeresésnek viszont még van mit fejlődnie, az "oogle"-re még mindig nem dob ki semmit.
Plusz ha az első kifejezés kontextusa webcímként ismerhető fel (például "system.out valami" akkor ugyanúgy hibaoldalra dob, mert nem jelölődik ki a "Search the Web for" rész.
Címsorkeresésben még mindig a Chrome a legjobb. A megoldás FF-ben is jobb, csak ott nagyon belassul az Awesome Bar.
De ahhoz képest, hogy 9.10 előtt még a g-t is mindig írogatni kellett elég sokat fejlődött az Opera.
A historysearch indexelési sebességének pedig nincs párja. Ezért kéne build-in fícsörként megoldani a találatok számozását is, mert akármilyen gyors a JavaScript motor, az Ultimate Search Highlighter azért elég szépen meg tudja fagyasztani a böngészőt, mikor egy 5000+ fájlból álló FTP listában rákeresek az évszámra.
Mihics Zoltán (Med1on) 2010.11.06. 18:38:53
sanyix 2010.11.06. 19:19:39
Fénnyel teli esernyő 2010.11.06. 20:03:06
Mihics Zoltán (Med1on) 2010.11.06. 20:06:48
MosoMasa 2010.11.06. 20:59:17
Minden böngészőben megvan, még az ieben is.
Lehet ezeket a funkciókat is js-esezni. Nevetséges!
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.11.06. 21:18:22
@sanyix: A helyzet az, hogy ennek nincs túl nagy prioritása, mivel fejlesztői verzió, ráadásul alfa, így elsősorban a crashbugokat vadásszák.
Plusz van is rá workaround. Az autoscrollra az sem volt. És összefügg a kettő, mivel a levelezőben például nem működik az autoscroll megint, szóval van ott még mit javítani.
@MosoMasa: Azért ne hasonlítsunk már egy értelmetlen hypeolt fícsört egy nyilvánvaló bughoz.
Majd ha olyan sebességgel tudok zoomolni Firefoxban és Chrome-ban is, mint Operában, akkor visszatérünk erre. De addig ne méretezgessen át nekem semmit.
Jelenleg az IE9 a leggyorsabb még talán a HW gyorsítás miatt, de az Operától messze elmarad az is. Ctrl és görgessél izomból fel-le. Próbáld ki. És ne csak Core i7 alatt. És ne kis képpel, hanem mondjuk ezzel: fc04.deviantart.net/fs41/f/2009/034/e/3/Desert_Eagle_Wallpaper_by_juggalo_grob.jpg
Ez tipikus példája annak, hogy "mert x szoftverben így van, y szoftverben is így kell lennie."
Ettől már az autofill is értelmesebb, már ha éppen nem nyúlják le azon keresztül az egész címlistádat vagy a személyes adataidat egy scriptelt oldalon egy sebezhetőség miatt. Sőt, Safariban asszem még JS sem kellett hozzá. :D
Ennyit arról, hogy mit egyszerű, meg hány sor kód megoldani.
MosoMasa 2010.11.06. 21:25:27
Én kifejezetten szeretem az operát, mert a lapok megjelenítése, a goörgetés simasága, minősége, a renderelése és egy csomó minden hihetetlen jó.
De ezektől, a végülis minimális, vagy alap elvárások hiányától bizony behányok.
Teszek én rá, hogy a ff, vagy a többi hogy oldja meg az átméretezést, meg hogy hogyan lehet zoomolni. Az opera nem(!) tudja és ez számít.
MosoMasa 2010.11.06. 21:30:29
MosoMasa 2010.11.06. 21:41:45
A Ctrl os görgetés meg nem érint - 9 sorra van állítva az egerem, doszt elég, plusz fel és le ugrás a menüben....
Érdekes, hogy ha már a majmolásnál tartunk. A két nagy böngészőnek már régesrég működött a címsoros keresése, akkor meg itt ríttatok hogy ebben miért nem, még buheráltátok is hogy legyen az operában is!
És van még néhány példa, hogy ment a síránkozás, hogy a többi böngésző bezzeg tudja!
Vag y itt vannak az addonok most ugye! He? azzal is megy a buhera. eddig az volt hogy nem kellenek, meg legyen sajátos, ugye minialkalmazások... aztán mindenki itt sír, hogy szr az egész. Most lesznek addonok, de már megy a rívás, hogy a ff-ben ez jobban van megoldva... hagggyukmá!
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2010.11.06. 21:47:46
Nekem a keresővel sem volt bajom. A címkiegészítés praktikus - ha a jó címet dobja fel. Az egyszavas rákeresés helyett is megvoltam a lefelé gomb megnyomásával.
Néha valóban jó lenne, ha nem csak szókezdetekre keresne a címsorban, de azzal is megvoltam. A jelenlegi címsor meg lehet, hogy felhasználóbarátabb, de nekem az Opera 9.5 színezett kétsoros találati listája jobban tetszett.
MosoMasa 2010.11.06. 22:06:01
Nem hiszem, hogy nagyobb elvárás egy autozoom 2010-bem(!), hogy ne kelljen így meg úgy görgetni, meg kézzel méretezni, ha egy nagyobb képet akarok megnézni. Főként ma, amikor a net gyorsulása miatt egyre nagyobb képek kerülnek már fel!
a keresés véleményem szerint egészen jól működik, szerintem is vannak hiányosságai, ámde nem zavaró igazán.
nem emlékszem milyen volt az a színezett találati lista. Valami rémlik, de csak rémlik.
Worlon 2010.11.06. 22:14:05
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2010.11.06. 22:15:41
2.6.37 --> 2.7.39
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2010.11.06. 22:22:02
b1029: 2.6.37
b1045: 2.7.38
b1055: 2.7.39
MosoMasa 2010.11.06. 22:24:43
Én arról beszéltem, hogy ma ez már alapvető elvárás is lehet akár, hogy a böngésző alapvetően tudja.
MosoMasa 2010.11.06. 22:29:45
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2010.11.06. 22:34:24
1. A telepítő jegyezze már meg, hogy hova akartam ikont, és hova nem, és frissítésnél ne pipáljon be mindent újra!
2. Miért nem lehet már átméretezni a könyvjelző tulajdonságai párbeszédablakot?
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.11.06. 23:10:10
Az evidens, hogy ki lehessen kapcsolni, az FF-ben ki lehet, gondolom az IE-ben is valami registry kulccsal, a Chrome-ban pedig szerintem sehogy, maximum addonnal, ami annyit csinál, hogy elvégzi helyetted a kattintást, tehát nem megoldás, hanem workaround.
Az "oogle" sem kevésbé probléma, nem az én tisztem megítélni. Viszont ha személyes statisztikát vársz, kb 1000 emberre levetítve 20-nak volt problémája a képátméretezés, az inkrementális címsorkereső hiánya pedig 3x ennyinek.
De egyik sem jellemző túlzottan, szóval vegyük ki a számításból az átlagfelhasználókat.
Akkor viszont megkapjuk, hogy akár a NoScript (és alternatívái), akár a Faccsé gomb sokkal indokoltabb lenne, hogy helyet kapjanak a böngészőben, mint ez a fícsör. Az Adblock-ot azért nem írom, mert a legalitása inkább kiskapu (értsd: hatályos passzus hiánya).
Tehát akkor még egyszer megkérdezem: Biztos, hogy ezt szeretnéd?
Mert a fejlesztők érdeke, hogy olyasmit implementáljanak, ami usereket hoz.
Az user egyéni érdeke, hogy olyasmit implementáljanak, ami neki kell.
A userek globális érdeke pedig, hogy NE implementáljanak olyasmit, amit a.) nem lehet kikapcsolni b.) zavaró a jelenléte.
Ily módon nem kéne dobálózni ilyen szavakkal, mint 2010-ben. A böngésző nem képnézegetésre való. Ha azt akarsz, akkor használj Firefoxot, ott minden funkciót egyénileg fel lehet turbózni.
A képméretezés mellé meg akkor szerintem kéne még crop, resize, encode to JPG/GIF/PNG, mert ezeket már az MS Paint is tudja, meg akkor lehetne benne még egy vörös szem funkció is, nem-e? :D
"9 sorra van állítva az egerem"
-> Nem lenne egyszerűbb a Home és End billentyű?
"A két nagy böngészőnek már régesrég működött a címsoros keresése"
-> Opera 7-től van címsorkeresés. Az eléírott "g" miatt "rinyáltunk", nem a funkció hiánya miatt.
A többiben nem volt. IE-ben 8-tól van, Firefoxban pedig a 4-től lesz, addig a Google-féle "jó napom van" kereső van és volt is. 2.0 előtt ott sem semmi.
Amikor megjelent a Chrome akkor pedig annyi volt az Opera hátránya, hogy egy szónál elé kellett írni a "g"-t, hogy rákeressen.
De most komolyan azon vitatkozunk, hogy mekkora szégyen, hogy egy keresőcég(nek induló multi) böngészőjében jobb a címsorkereső(!), mint egy norvég, böngészőnek indult böngészőben? :D
Az addonok miatt pedig senki nem sírt. Régen is ugyanaz volt a véleményem, mint most. A jelenlegi API buta, mint a Chrome megoldása és csak az 1.0-s userek profitálnak belőle, nekem továbbra is ott lesznek a userJS-ek és a bookmarkletek.
A Firefoxban pedig annyival "jobbak", hogy nagyobb a hatáskörük. De a HTML5-tel ez is meg fog változni.
A koncepcióváltás az, ami kérdéses, hogy mit fog hozni. De amíg Operás fejlesztők olyanokat írnak, mint ez, ami beépített funkció: addons.labs.opera.com/addons/extensions/details/look-it-up/1.1/?display=en
Vagy ez addons.labs.opera.com/addons/extensions/details/reddited/0.8/?display=en ami egy tetszőleges eszköztárra húzott sajátgomb (aminek szintén 1 kattintás a telepítése), de hozhatnám a sok másik megosztó, lájkoló és egyéb addont, addig nem sok jóra számítok.
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.11.06. 23:14:51
MosoMasa 2010.11.06. 23:57:26
azt sem mondtam hogy alap dolog az autozoom, azt mondtam, hogy akár lehetne az is! nem mindegy.
Hogy a böngésző nem képnézegetésre való? Persze, akkor minek a sok kép a netre? Így van, legyen csak szöveg, vissza a gyökerekhez! Csak text alapú netet! hajrá. de akkor már minek a formázás, meg az egyebek... ? Szarjunk bele a webkettőbe meg a sok hülyeségbe...
Pffff. nem képnézegető.
MosoMasa 2010.11.07. 00:00:35
Szóval ez azért elég fura.
MosoMasa 2010.11.07. 00:09:56
Namost látod ez is csak egy olyan dolog, hogy egyrészt van, másrészt azért mert neked ez így nem jó, hogy 9-es lenne az egered, attól még másnak jó lehet, szüksége lehet rá. Csakúgy, mint az autozoomra.
fatal 2010.11.07. 00:22:53
ap · http://premiumlivesets.hu 2010.11.07. 00:25:56
-ami kis változtatással kényelmesebbé teszi a használatot
- ami - akár a versenytársak végett is de - mára elfogadott és megszokott funkció lett
tehát az autozoom teljes nyugalommal hívható alapfunkciónak.
ha a sötétítést le tudtuk lesni a safariról akkor nem értem az autozoom miért lenne probléma? nem lehet minden feltalálni, valamit nem árt ha átveszünk másoktól.
ugyanígy az autocomplete is.
én mindkettő nélkül elvagyok, de tény, hogy életképes és megszokott funkciónak (tehát alapfunkciónak) számít 2010-ben.
ha az ember kap egy linket ami egy képre mutat akkor azt meg szeretné nézni. semennyire nem fogja érdekelni, hogy ha benyomja a controlt és oda vissza görgeti az egeret akkor mennyivel gyorsabban változik oda vissza a kép mérete. csak meg szeretné nézni, és utána becsukni. nem akar tudni a contlol gombról.
kiegészítők? a közösségtől függenek. az operában azért nincs nagy jövője ennek sem, mert kicsi a felhasználói, ezáltal még kisebb a fejlesztői közönség.
én sajnálom mert okosan megoldva sokmindenre jó. és most nem az általános kiegészítőkre gondolok hanem az oldalspecifikusokra. az általános kiegészítők (pl linkify) legyen az opera része. ne userjs és ne kiegészítő.
ugyanígy a reklámblokkolás is.
dobálódzhatunk 10 kilobájttal kisebb telepítővel... a kutyát nem érdekli... kb annyira számít az átlagfelhasználónak, mint bárkinek is a téliszalámi csomagolásának színharmonizációja. ha nem vagy grafikus magasról teszel rá.
nem kell szakértőnek lenni ahhoz hogy a hétköznapi emberek igényeit észrevedd.
ap · http://premiumlivesets.hu 2010.11.07. 00:36:39
"De amíg Operás fejlesztők olyanokat írnak, mint ez, ami beépített funkció: addons.labs.opera.com/addons/extensions/details/look-it-up/1.1/?display=en
Vagy ez addons.labs.opera.com/addons/extensions/details/reddited/0.8/?display=en ami egy tetszőleges eszköztárra húzott sajátgomb (aminek szintén 1 kattintás a telepítése), de hozhatnám a sok másik megosztó, lájkoló és egyéb addont, addig nem sok jóra számítok."
pedig a népnek ez kell és ezt tudomásul kell venni. nekem nem, Neked nem, de a többségnek igen. márpedig hogy Téged idézzelek:
"Mert a fejlesztők érdeke, hogy olyasmit implementáljanak, ami usereket hoz.
Az user egyéni érdeke, hogy olyasmit implementáljanak, ami neki kell."
úgyhogy az ilyen parasztvakítások miatt számíthatsz sok jóra, feltéve ha Neked jó az h az opera népszerűbb lehet.
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.11.07. 01:13:45
A blogon mivel jöttem, amit a kutya nem használ? Már az előző hsz-emben is leszögeztem, hogy nem az én tisztem eldönteni, hogy mi alapfunkció (természetesen bizonyos fokig) és mi nem az.
Átlagfelhasználói igényekről mióta beszéltem? Úgy emlékszem, mindig azon az állásponton voltam, hogy az átlagnak címsorra és renderelőmotorra van szüksége. Egész pontosan nem szüksége, hanem mesterséges igénye, mivel hát fogyasztói társadalomban élünk.
A Chrome-ból inkább hiányoznak alapfunkciók (files.myopera.com/Penge4/albums/929867/chromevsbrowsers.png ), mégis növekszik a piaci részesedésük.
Valóban lehetne(!) alapfunkció, de én még tudnék sorolni többet is (beleértve az autofill-t, vagy a HTML Copy-t), ami ilyen alapon lehetne alapfunkció.
De az a baj, hogy ennek az ötvenszeresét tudnám felsorolni a többi böngészővel kapcsolatban.
Tehát vissza a kályhához: Mi alapján definiáljuk az alapfunkciót?
Átlaguser esetén a címsor és a renderelőmotor az. Esetleg még a tabok, bár tekintve az IE9 designt, ebben sem vagyok teljesen biztos.
Ha pedig a power usert, akkor a svájcibicska sem lenne elég, mert mindenkinek más-más igényei vannak. Ezért is alakult ki részben az addonok koncepciója. Mert nem lehet mindenki igényét 100%-ban kielégíteni enélkül.
Nem vitattam, hogy ne lenne szükséged 9-es egérre, csak egy alternatívát mondtam. De gondolom valami speciális egered lehet, mert 9-nél már tényleg egy gördítésnél egy ilyen hosszúságú oldalon a közepéig ugrik.
De tökmindegy, ahogy ez is, úgy az is speciális igény, semmivel sem mondható alapabbnak, mint mondjuk a snap-links.
@ap: Az első pont üti a másodikat. Ha úgy szemléled, hogy a többi tudja, de az Opera nem, akkor valóban, de ezzel az erővel akár az MDI-t is lehetne kukázni.
De viszont így végigmehetsz az összes böngészőn és csinálhatsz akár egy táblázatot, hogy melyik mit tud és mit nem. Én csináltam régebben, azóta már nincs meg, a Chrome, IE és Firefox 70%-ban fedik egymás funkcionalitását, az Opera funkcionalitását pedig egyik sem közelíti meg 20%-nál jobban. Az összes közül a Firefox végzett a legjobb helyen, révén az about:config-nak, amivel lehet rajta csavarni addonok nélkül is.
"csak meg szeretné nézni, és utána becsukni. nem akar tudni a contlol gombról."
A Ctrl+F11 egyszerűbb. :) Egyébként emiatt a mentalitás miatt akarnak például a Linuxból is Windows-t csinálni a userek. :D
De, ahogy fentebb említettem, ide lehetne akkor sorolni a HTML Copy-t és a többit is, de még a Ctrl+klikk és Shift+klikk funkcióját is, az MDI pedig egyenesen istencsapása, ki kell pusztítani, mert az átlagusert csak megzavarja, hogy nem hoz létre a JS popup új elemet a tálcán.
És végül elérkezünk ahhoz a ponthoz, hogy semmi szükség Operára, mert minden megváltozik, amitől az Opera más és használhatunk akár Maxthont vagy Orca browsert is.
"az operában azért nincs nagy jövője ennek sem, mert kicsi a felhasználói, ezáltal még kisebb a fejlesztői közönség."
Ezt mondtam évekkel ezelőtt én is még a userJS-ek kapcsán. Hogy egy csomó minden azzal is megoldható lenne, a Unite pedig még a fájlrendszerbe is képes írni, de nincs elég fejlesztő.
A linkify is lehetne akár alapfunkció, viszont jobb így, mivel
1: Volt már oldal, ahol problémát okozott, mivel belenyúl a kódba.
2: A userJS-t jobban lehet kontrollálni hol fusson le és hol ne. Az Operában jelenleg ha lehet is csak domain specifikusan. Előnye viszont az RSS linkek linkesítése lenne.
De az On Demand-ból kiindulva, amit még mindig megtör az swfobject.js elég komplikált lenne ilyesmit összehozni.
Ne feledd, egy Opera szintű cégnek nagyobb felelősség van a vállán, mint egy hobbifejlesztőnek, aki teljesen ingyen fejleszt userJS-eket és ha bugos, akkor bugos, nem használod, vagy maximum megírod neki, ő meg javítja, ha javítja, esetleg javítja más, ha ő nem teszi meg.
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.11.07. 01:38:19
Meg azt sem szeretném, ha mindenféle script ellenőrizgetne. Lásd, ZShare: www.zshare.net/adsblocked.html
Vagy, ha megkérne a YouTube-on, hogy kapcsoljam ki az Adblock-ot, mint a YouTube-on teszi a Chrome-nál.
Tehát a népszerűség árnyoldalait is figyelembe veszem.
MosoMasa 2010.11.07. 01:42:09
Csupa olyasmiről írsz amit még érintőlegesen sem hoztam sem szóba, sem pedig utalásként.
A cinizmus meg nem érv semmire.
a 9 sor pedig minden egérnél 9 sort jelent.
Chuck Boung Ace Eck 2010.11.07. 02:37:08
ap · http://premiumlivesets.hu 2010.11.07. 13:29:03
maradva az autozoom-nál senki nem mondta hogy felesleges a ctrl+görgetés meg a gyorsabb renderelés. arról beszéltem, hogy alapból nem árt ha teljes képernyőre összerántja a képet. utána Te mint poweruser ugyanúgy nyomogathatsz tovább minden eddig megszokott és Általad ismert billentyűt.
a kettő egyvelege az ami létrehozza a sokrétű konfigolhatóságot és a kényelmes átlagfelhasználónak szánt böngészést.
nem harcolni kell két a oldalon a saját igazunkért, hanem a két oldalt kell egyesíteni h mindenki jól járjon.
ha ez sikerülne attól az Opera Opera maradna. csak szélesebb körben elterjedhetne. nem arról van szó hogy ha belerakunk egy autozoomot akkor ki kell vennünk mindazt amitől az Opera Opera ezen a téren.
Az hogy több nyűg lesz vele nem gondolhatod komolyan. így is rengeteg nyűg van vele, pontosan a rengeteg funkció miatt, pedig a felhasználótábor kicsi. Annyi minden van belesűrítve hogy egyenes következménye a bughalmaz ekkora fejlesztőbrigád mellett.
És ha őszinte akarok lenni akkor ha már belesűrítettek egy levelezőrendszert egy irc kliens egy torrentkezelőt, akkor nem értem az autofill a linkify és az autozoom miért kifogás általad a bugosodásra és miért nem alapfunkció :D
két nyúlfaroknyi funkció beleépítése nem hiszem hogy akkora nagy ördöngösség, ha már ekkora komplexitású programról beszélünk.
helyesírás ellenőrzés is hiányzott reklamálva is volt érte bele is tették. pedig mehetett volna kiegészítőként is hisz nem kell mindenkinek... mint ahogy a levelező sem meg a torrentkliens sem hogy az irc-ről ne is beszéljek (utóbbit nem is találtam még meg az operában :D)
a torrentet Ti is kikapcsoljátok a hordozhatóban. miért? firefoxot akartok belőle csinálni? ;)))
(még mindig nem a konkrét két funkció belesűrítése mellett harcolok, csak rávilágítok az egész logikátlanságára)
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.11.07. 14:53:55
Nem azért bugos, mert sok funkció van benne, hanem azért, mert rohannak. 9.0 előtt betonstabil volt, azóta pedig csak Unite, torrentkliens és HTML formázás a levelezőben, ami új. Meg a kisebbek, mint gyorshívó meg Visual Tabs, de ezek nem is voltak bugosak igazán. Meg a motort érintő dolgok (widgetek, Presto frissítések).
A HTML5 miatt az összes böngésző bugos, még a Chrome is.
A többi pedig már a sietség eredménye. Régen azért hőbörögtek, hogy egy apró bug miatt nem adtak ki 1 hónapig snapshotot.
A helyesírás ellenőrzés nem hiányzott, csak a magyar és még egy rakás nyelv. Előtte ASpell volt.
A torrentet azért kapcsoltuk ki, mert szarul oldották meg. Telepítésnél nem hiszem, hogy nagy dolog lenne, ha felismerné, hogy már a .torrent kiterjesztés társítva van egy másik programhoz és akkor automatikusan azzal nyitná.
Az On Demand plugin még a mai napig nem oldalspecifikus, ahogy az illeszkedés és a zoom sem. Mit akarsz ilyenkor Linkify-t? Vannak, akik plain/text formában szeretnék látni a linkeket, nekik ki kéne kapcsolni. Vannak, akik bizonyos oldalakon nem szeretnék használni, nekik az egész funkciót ki kéne kapcsolni, vagy be, tehát folyamatosan kapcsolgatni.
És vannak, akik bizonyos relatív útvonalon lévő tartalmat (például pastebin és társai) nem szeretnék linkesíteni, de szeretnék ugyanitt a kommenteket. Erre pedig még az oldalspecifikus engedélyezés/tiltás sem megoldás, csak a maszkos szűrés.
Tehát elég advanced cucc ahhoz, hogy a torrentklienshez hasonlóan csak egy alapszintű halvány árnyéka legyen a valódi userJS-nek.
Az On Demand Plugin is tetszik, aztán most azóta vívódom, mivel az azért jó, mert RSS-ben is blokkol és HTTPS-en sem kell külön engedélyezni, jó, mert együttműködik az urlfilter.ini-vel és ha az alatta lévő tartalom blokkolva van, akkor nem rakja ki a placeholdert, viszont rossz, mivel még oldalspecifikusan sem tudom kikapcsolni és rossz, mert bugos és bármilyen swfobject.js-t használó beépülő röhögve elindul és rossz, mert fölé mozgatva a kurzort nem mutatja a beépülő elérési útvonalát, amit blokkolt és azt sem, hogy Silverlight, Java, Flash, vagy mi.
Tehát erről ennyit. Tetszene, egy felesleges userJS-t megspórolna, de MÉGSEM, mivel a userJS bizonyos esetekben többet nyújt.
És akkor még nem beszéltem az advanced igényekről, mint
// @exclude http://www.youtube.com/watch?v=*&list=*
Tehát mindenhol blokkolja, csak a playlistekben ne.
ap · http://premiumlivesets.hu 2010.11.07. 20:53:32
Többen szeretik
- a utorrentet mint az opera funkcióját mégis benne van - kikapcsolható
- outlookot thunderbird-öt stb mint az M2-t még is benne van - kikerülhető
- mIRC-et mint az operáét (most komolyan hol van? :D ) és mégis benne van, kikerülhető
- a kattintható linkeket mint a kimásolom beillesztem aztán megnyitom procedúrát - még sincs benne
és ezen okfejtés alapján sorolhatnám tovább.
Pont Te szidod a torrentklienst h rossz de mégis benne van. ugyanezen az elven benne lehetne a többi feature aztán legfeljebb kikapcsolja az about-nál aki akarja és ért hozzá.
Akinek meg nincsenek annyira speciális igényei azok meg használják. Amikor csak 1-1 fájlt töltöttem le akkor én is az opera kliensét használtam torrentre. Mert alapszintű használatra tökéletesen megfelel. Ugyanígy a többi funkció is.
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.11.07. 23:43:09
Másnál is furcsán viselkedik?
Mihics Zoltán (Med1on) 2010.11.07. 23:45:07
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.11.07. 23:54:24
Mihics Zoltán (Med1on) 2010.11.08. 00:30:57
Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2010.11.08. 00:44:39
Az IRC kliens a levelező része, mint a news feed kliens. Manuálisan a levelező és csevegő fiókok alatt tudsz kapcsolatot létrehozni, vagy rákattintasz egy IRC szoba linkjére, és az Opera felismeri, hogy mit kell vele csinálni.
Egyébként én se értem, hogy miért nem lehet az ilyen egyszerű funkciókat lemásolni az Operába is. Én például kifejezetten utálom, ahogy a róka összerántja a képet az ablak méretére, de meddig tartana egyel több checkboxot rakni a configba? Meg telepítés után a legelső kép betöltésénél rákérdezne, hogy melyik módszert akarom használni, oszt csókolom. Ráadásul ismerve az Opera kiváló átméretezési képességeit, a kicsinyített kép is jó minőségű lenne.
Ugyanez a kategória a html/plain text copy meg még egy csomó más dolog is. Eddig is egy csomó olyan funkció volt az Operában, amit még az advenced userek se használtak ki, ha lenne még néhánnyal több, nem dőlne össze a világ. Félkész, bugos dolgokat nem kéne bele tenni, de azért van pár egyszerű funkció, amit gondolkodás nélkül implementálhatnának.
Csak a kép átméretezés példánál maradva, hány sor lenne implementálni a funkciót egy olyan böngészőben, amiben _illeszkedés_ funkció van?
Én azt mondom, hogy amit a többi böngésző alapból tud, és még nincs benne az Operában, azt lehetőség szerint le kell másolni, és beletenni. Akkor is, ha azt a funkciót az Opera máshogy csinálja, vagy mással csinálja. Majd a user kiválasztja, hogy melyik kell neki. Ha a program alapvető felépítésével ütközik, vagy biztonsági aggályokat vet fel, akkor el lehet hagyni, de ha megoldható, főleg ha nem is bonyolult, akkor bele kell tolni, és majd mi kiválasztjuk, hogy melyik kell.
Olyan nincs, hogy alapfunkció. Olyan van, hogy megszokás meg preferencia. Ha Istvánkának a mosolygó zsiráfos kurzor kell, akkor hiába magyarázod neki, hogy hááát nincs, de egy user CSS-sel meg lehet oldani. Főleg a mai világban gáz, ha a legmultifunkcionálisabb bőngésző pont azt a _néhány_ funkciót nem tudja, ami a többiben az egyedüli funkció. Két kezemen nem tudnám megszámolni, hogy hány Operás "alapfunkciót" hiányolok, ha rókát kell használnom. Ennek fényében már vicces, hogy a fent említett dolgokat még véletlenül se teszik bele.
Bár egyszer ezt már eljátszották a kiegészítőkkel. Már jóval a Unite előtt lehetett volna csinálni egy userJS kezelő panelt, ami azt tudja, mint a mostani Unite app, és máris nem lett volna annyi alapja a kiegészítők hiányával való fröcsögésnek. Ugye milyen egyszerű lett volna? És mennyire hasznos?
Én imádom az Opera újításait, de néha a többiektől is lehetne másolni, mert ahogy valaki fentebb írta, nem lehet mindent nekik feltalálni. Elég, ha a dolgok 90%-át ők találják ki.
Mesmoryser 2010.11.09. 10:06:54
ZeGa 2010.11.09. 20:05:55
Mesmoryser 2010.11.10. 02:23:00
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.11.10. 15:10:15
ZeGa 2010.11.10. 20:08:00