Magyar Opera

Az Opera felhasználói a legértékesebbek!

Legalábbis a hirdetőknek. Erről tett közzé egy statisztikát tegnap a Favbrowser.com

A tanulmány több, mint 30 000 cikkíró adatai alapján készült, akik mintegy 40 millió banner megjelenést generáltak. Az Infolinks monitorozta a CTR (Click Through Rate) és CPM (Cost Per Mille) hirdetési formákat, hogy megtudja, mely böngésző felhasználói kattintanak több bannerre és néznek meg több hirdetést.

Eredmények:

Az Opera a CTR hirdetéseknél több, mint 50%-kal volt magasabb, mint a Chrome vagy a Safari, 40%-kal előzte meg a Firefoxot és 35%-kal volt jobb az Internet Explorer-től.

Az Opera eCPM-je 35%-kal volt magasabb, mint a Firefox vagy a Chrome és közel 10%-kal előzte meg a Safarit és az IE-t.

A fenti statisztikák alapján a hirdetőknek az Opera felhasználói a legértékesebb célpontok.

A teljes tanulmány innen tölthető le docx formátumban: LINK

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr862219726

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az Opera felhasználói a legértékesebbek! 2010.08.13. 23:05:35

Legalábbis a hirdetőknek. Erről tett közzé egy statisztikát tegnap a Favbrowser.com A tanulmány több, mint 30 000 cikkíró adatai alapján készült, akik mintegy 40 millió banner megjelenést generáltak. Az Infolinks monitorozta a CTR (Click Through Rate)…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2010.08.13. 18:45:32

Éppen akartam írni róla, de megelőztél :)

Amúgy ez szerintem annak tudható be, hogy aki Operát választ, az valószínűleg más tartalmakat is tudatosabban szelektál. Illetve az Operások nagy része csak a zavaró reklámokat kapcsolja ki. De ez csak tipp.

Mindenesetre a marketingeseknek ezek szerint érdemes erre odafigyelni, akármi is az oka.

Dzsini 2010.08.13. 18:53:01

"CPM (Cost Per Thousand)" - Cost Per Mille :) bár ugyanúgy ezret jelent, de a feloldása akkor is ez.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.08.13. 19:31:59

@Karbonade: Igen, én is valami ilyesmire gondoltam, meg amit a Choose Operán is írtak páran, hogy sokan lusták blokkolni és/vagy a mai napig homály nekik, mert a "Block Content"-ről nem asszociálnak az Adblock-ra, ahogy az fórumokon is megfigyelhető néha.

FF-nél is 5% használja csak az Adblock Plus-t. Tehát globálisan levetítve is max olyan 1-2%-nyi internetfelhasználó, max 3, ha még hozzávesszük a tűzfal, privoxy, hosts fájl és AdMuncher usereket.

Én is fokozatosan kezdtem el. Az elején csak az idegesítő bannereket, aztán a sok hülye miatt a Google Adsense is erre a sorsra jutott, a webstatok részben az NSL miatt, részben meg mert mikor egy fórumban lépkedek például a hsz-ek között, akkor nem akarok oldalanként +5 másodpercet várni, mikor amúgy gyors a szerver, végül pedig a Flashblock és a block-external, de ezt már az eldurvuló beúszó szemetek okozták.

Ha vizuális, akkor valami olyat el tudok viselni, mint az ITCafén volt az MS Office, vagy az SG-n a NOD32 hirdetés, beágyazva grafikailag a fejléc mögé.

Szövegesnél meg illeszkedjen a designba. Ha barna a háttér, akkor ne fehér legyen az AdSense doboz, ha pirosak a linkek, akkor ne kék legyen az AdSense dobozban és ha kerekítettek a dobozok, akkor legalább adjanak neki valami hasonló border-radius-t.

@Dzsini: Javítva, köszi. Tudtam, hogy ezret jelent ezért nem is tűnt fel a Thousand (mivel az eredeti cikkben is ez volt).

Dzsini 2010.08.13. 19:49:57

...amúgy kiváncsi lennék, hogy hogy keveredett egy latin szó a rövidítésekbe, az összes többi sima angol (CTR, CPI, PPC, CPC, meg egy csomó), és ugyanúgy rengeteg más feloldása van, mint a CPT-nek lenne.

Reg5 2010.08.14. 11:42:02

Ahogy Penge írta, ez csak azt bizonyítja, hogy az Operát használók nem tudják hogyan kell blokkolni a reklámokat. Semmi extrát nem kell belelátni szerintem.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2010.08.14. 12:19:29

@Reg5: ez azért nem igaz, mivel akik blokkolják a reklámokat, meg sem jelennek a statisztikában. Tehát a százalékok csak és kizárólag azokra vonatkoznak, akiknek a reklámok meg is jelentek. Tehát mondhatjuk azt, hogy a reklámot nem blokkolók közül az Opera felhasználók a legértékesebbek.

Akik reklámot blokkolnak, akár Adblockkal akár más módon, teljesen irrelevánsak a fenti adatokban.

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2010.08.14. 12:47:15

Ha már blokkolásnál tartunk, azt hiszem, ezt is a FavBrowseren találtam: www.adblocklist.com/

Darkcomet 2010.08.14. 13:52:46

Nálam csak azok a reklámok mennek a levesbe, ami flash, mivel a flash alaphelyzetbe tiltva vagyon nálam Opera alatt.

Tebi 2010.08.14. 14:59:17

Én rendszeresen szoktam hirdetésekre kattintani, bizonyos oldalakon, hogy támogassam őket, olyan hirdetés sajnos nem sok volt, amire azért kattintottam, mert megfogott volna, és általában nem töltök sok időt a hirdetett oldalon. Persze van kivétel és ha valami nagyon zavaró vagy érezhetően lassít akkor nyúlok csak a blokkoláshoz. A reklám nem azért van, hogy blokkoljuk, de aszért mindennek van határa.

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.08.14. 17:00:43

Ha már az opera felhasználói "értékesebbek" akkor annyival lehetne honorálni, hogy ha már opera felhasználókon keresnek a legtöbbet akkor legalább a tetves oldal lenne egy kicsit operára is optimalizálva...

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.08.15. 00:45:05

Ha már marketing: A Like gombot nem lehetne lecserélni mondjuk erre: files.myopera.com/Penge4/albums/929867/THM_0007865225.png ?

Tudom, hogy iframe-ben van a Facebook-os megosztás, de valami scripttel (nem userjs, hanem globális a blog header-jéből meghívott), hogy a látogatók ezt lássák.

Fefy · http://blog.fefy.info/ 2010.08.16. 07:46:20

@penge™: megoldható lenne, viszont idézet a Like gomb oldalán található szövegből (developers.facebook.com/docs/reference/plugins/like):

"By using the Like Button, you agree to the general guidelines and terms found here. You also agree that you will not modify the Like Button in any way beyond the customization options provided on this page."

Továbbá a logó használatot is érdemes megnézni: www.facebook.com/brandpermissions/logos.php

Ezek alapján tehát nem a legjobb ötlet módosítani a Like gombot, mivel sérülne a szerzői jog :)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.08.16. 12:17:37

@Fefy: Az már baj. Engem személy szerint nem érdekel Zuckerberg, nyugodtan beperelhet, de a blognak nem kéne licenszsértő tevékenységet folytatni. :D
süti beállítások módosítása