Magyar Opera

10.60 RC1 (b3443)

Változások listája:

  • CORE-30228 - Összeomlás a kinosiska.si oldalon.
  • CORE-30034 - Web Storage összeomlás.
  • CORE-30764 - Fagyás a wordofo.com oldalon.
  • CORE-30464 - Canvas 2D context's font attribútum összeomlasztotta a böngészőt.
  • DSK-303725 - Gyorshívó kereső letiltás után visszatért.
  • DSK-303163 - Beépülővel kapcsolatos összeomlás.
  • DSK-302725 - Hibás MIME type esetén multistyle/font sortörés problémák.

Változások listája (FreeBSD):

  • DSK-197656 - Középsőklikk egy üres ablakba nem nem ugrott a vágólapon lévő weboldalra.
  • DSK-300238 - non-ascii karaktert tartalmazó elérési útvonalon lévő fájlok nem nyíltak meg, mikor az Opera már futott.
  • DSK-304033 - Továbbfejlesztett alapértelmezett CJK font kiválasztás.
  • DSK-304037 - Opera Unix nem futott a legújabb GTK verzió esetén.

Figyelem! Az előzetes verziók még sok hibát tartalmazhatnak, ezeket nem ajánlott mindennapi használatra telepíteni. Az Opera legutolsó végleges verzióját az Opera oldaláról töltheted le.

Letöltés (Opera 10.60 RC1 b3443):

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr382116516

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Opera 10.60 RC1 (b3443) 2010.06.28. 19:38:33

Változások listája: CORE-30228 - Összeomlás a kinosiska.si oldalon. CORE-30034 - Web Storage összeomlás. CORE-30764 - Fagyás a wordofo.com oldalon. CORE-30464 - Canvas 2D context's font attribútum összeomlasztotta a böngészőt. DSK-303725 - Gyor…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Abydos · http://abysan.com/blog 2010.06.28. 17:55:47

A Google Docs összeomlásokról tudtok valamit? Sikerült javítaniuk?

Sunikeee27 2010.06.28. 17:59:48

Mikorra várható az 10.60 végleges verziójának a megjelenése?

Most jelenleg a (b3442) van fent és nem akarok mindennap uninstallálni és telepíteni mert én mindig friss telepítést csinálok.

Üdv: Sunikeee27

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.06.28. 18:01:11

@Abydos: Nálam nem omlott össze jó ideje a Docs-on. Normálisan működik, leszámítva a Spreadsheets-ben azt a kis aktív cella bekeretező elcsúszást, de az inkább csak esztétikailag zavar, meg van egy sokkal durvább probléma, hogy a jobbklikk menü nem működik. Ja, és a docs.google.com-on a fájllistában van egy ilyen szépség: kephost.hu/image-2C25_4C28C71F.jpg

De ez sem fagyás és a fájlnevek is látszódnak, csak baromi csúnya.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.06.28. 18:04:43

@Sunikeee27: Elvileg szerdán szokták kiadni a végleges verziókat. Bár ez egy hagyomány és már nem mindig van így, ahogy előzetesek sem mindig csak pénteken jönnek, de gyanítom most be fogják tartani ezt a hagyományt és nem várnak vele legalább péntekig.

Expressz még mindig omlik, azt hiszem bekerülhet a portable változatba az Emoryy által írt userjs

Deep Zoom még mindig nem működik.

Legalább ezeket javítsák a véglegesig, a többi sokat már megszoktam. :D

Sunikeee27 2010.06.28. 18:15:43

@penge™: Akkor várok ezzel Szerdáig hátha kiadják a véglegest.

Köszi a gyors választ

Üdv: Sunikeee27

Abydos · http://abysan.com/blog 2010.06.28. 19:02:23

@penge™: Oké, köszi :) Mondjuk én még 10.5x nél tartok, itt sajnos folyamatosan összeomlik, ha írok valamit és automatikusan mentene.

Lali_ 2010.06.28. 22:09:57

Asszem találtam egy bugot: Megerősítené, vagy megcáfolná valaki (addig nem akarom beküldeni)
Nyisd meg ezt az oldalt: www.get.bme.hu/index.php?mid=ELME&lang=hu
A Jelszavas letöltések linket nyisd meg új fülön

Nekem eléggé érdekes grafikájú bejelentkező ablakot generált... De ha fület váltok és visszamegyek, akkor meg jó lesz....

Lali_ 2010.06.28. 22:12:08

@Lali_: Ja és ahogy látom annak az ablaknak a szélessége erősen összefügg az url és a kereső mező közötti húzogatható elválasztóval.

knorbert 2010.06.28. 22:16:31

@Lali_: www.twitpic.com/20sj88/full nálam ilyen akkor is, ha azonos fülön, akkor is, ha új fülön nyitom meg.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.06.28. 22:22:15

@Lali_: Igen, ez nem bug, hanem fícsör. Elég igénytelen: kephost.hu/image-4E99_4C2903C7.jpg

Amint látható nálam a 70-es ikonméret miatt a kulcs ikon is pixeles. Pedig nem lenne indokolt és ezt is már a korai 10.50-ekben jelentettem...

Mesmoryser 2010.06.28. 22:27:11

@Lali_: Én akárhogy állítom a kereső méretét, mindig jól jelenik meg az autentikációs ablak. Érdekes dolog, hogy függ tőle a mérete. Viszont figyeltek rá, hogy ha túl kicsire húzod, egy pont után már középen jelenik meg.

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.06.28. 23:02:11

Alig várom, alig várom. Nagyon kell a 10.60

Zsüi_ 2010.06.28. 23:52:36

@Namelesske: +1
Végre a Linuxosok is használhatnak új presto-t, carakan-t és vega-t.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.06.29. 00:20:52

@Zsüi_: Eddig is használhattak, csak eddig válaszolhattuk azt, hogy még nem végleges és bugos, most már csak helyeselni tudunk, hogy "Igen, végleges, de sajnos tényleg bugos."

A fontokkal még mindig a kínlódás megy hónapok óta Linuxon (ugyanúgy, mint anno az NSL-lel, azt is inkább hagyták úgy, ahogy van).

De a legviccesebb a "home page gesture".
Egészen 10.10-ig az is tökéletesen úgy működött, ahogy kellett neki. 10.5x óta vagy bekapcsolják és akkor azok balhéznak, akiknek szar az egerük és minden második kattintásra az Opera Portálra ugrik, vagy letiltják és akkor meg azok, akik használták ezt a fícsört és nem működik nekik. Miért nem tudják úgy megcsinálni, ahogy 10.10-ben volt?

Lali_ 2010.06.29. 00:36:51

Na, átállítottam a keresőmező szélességét akkor egy darabig jó volt, de sikerült reprodukálni megint.
http://letoltés.com/sites/default/files/kep/operahiba.png
Az ikon a legkevesebb... És ahogy a keresőmező szélességét állítom visszaugrik ahová kell. Ha nem új fülön nyitom, akkor működik...

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.06.29. 01:16:18

@Lali_: Küldheted, ennyit sikerült reprodukálnom tiszta portable változatban: kephost.hu/image-2954_4C292D27.jpg

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.06.29. 01:42:57

@Zsüi_: Ennyi a minimum, azok után, hogy ekkora pofont adtak a szabad szoftver közösségnek azzal, hogy a nagyobb részesedés miatt simán elhanyagolták az a közösséget akik kb annyian vannak mint az operások a világba.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.06.29. 07:49:48

flarevideo.com/

Másnál is lefagy ezen az oldalon a böngésző? Nem egyből, indítsd el a videót, tedd fullscreenre, válts vissza, tekerj bele ide-oda, frissítsd az oldalt néhány alkalommal F5-tel, meg ilyesmi.

ZeGa 2010.06.29. 08:42:18

@penge™: Én nem az RC használom, hanem az egyel előbbi verziót, és sajnos fagy rendesen.

Zsüi_ 2010.06.29. 08:43:18

Esetleg futtatott valaki teszteket mostanában? A kiváncsiság hajt, hogy hogyan áll a csatában.
Tartom a tippem: hétfőn reggel végleges, és még aznap (esetleg délután) egy snapshot a 11-es verzióról.. hw vegával.

Mesmoryser 2010.06.29. 09:00:41

@penge™: Lefagyasztani nem sikerült, kb 10 percig csináltam felváltva az említett lépéseket és annyit sikerült elérni, hogy szétesett a kép. Alul és fölül egy csíkban meg sem moccan, középen megy a videó. Frissítésre megjavul.

Mesant 2010.06.29. 09:19:44

"Túl" jónak nem kellene lennie és maradjon 10% alatt, akkor lesz
1. nyugtunk a támadásoktól 2. egy kiváló böngészőnk! :)

2010.06.29. 09:58:35

Hogyan tudom a legördülő "O" menü melletti "Menu" feliratot eltüntetni? A munkahelyen a sok szkinváltoztatás következményeként eltűnt, Mac-en nincs, így a MacBook-omon nem gond, viszont az otthoni Linuxos munkagépemen igencsak zavar.

littlemat 2010.06.29. 10:14:01

@aronvirginas: menü beállítások -> csak gombképek

Egyébként meglepett, hogy működik a html5 videó végre. (az más kérdés, hogy egy youtubos 720p teljesen leterheli a procit)

Icedtea plugin meg még mindig felismerhetetlen. :(

2010.06.29. 10:19:14

@Namelesske: Azért ez az "elhanyagolták a linuxos közösséget" megállapításod kissé meredek. Gazdasági szempontból érthető, hogy ha nem áll rendelkezésre elég erőforrás egy fejlesztőcég számára, a fejlesztési platformok prioritási sorrendjét a piaci részesedés fogja meghatározni. Bármilyen bosszantó is ez egy hozzám hasonló Mac és Linux usernek, észérvekkel nem igazán kezdhető ki. Emellett meglehetősen sok platformspecifikus változást eszközöltek a Unix/Linux verziókon, amikért szerintem megérte várni.

2010.06.29. 10:22:05

@littlemat: "Egyébként meglepett, hogy működik a html5 videó végre."

Működött az eddig is a 10.60 előzeteskben. 10.5x-ben még nem volt benne, mivel csak nemrég tette a Google nyitottá a V8-at.

2010.06.29. 10:31:07

@littlemat: Köszi, de nem találok ilyet sem a menüben sem az opera:config-ban. Le tudnád írni pontosabban az útvonalat?

ZeGa 2010.06.29. 10:41:50

@aronvirginas: Nyomj egy shift+12 utána kattints az opera gombra majd az eszköztárnál állítsd be a stílust csak gombképekre.

2010.06.29. 10:52:56

@ZeGa: OK köszi, megvan. Közben rájöttem, hogy ismertem ezt a beállítást, csak hát az ember felejt :">

Mesmoryser 2010.06.29. 11:24:02

@aronvirginas: HTML5 videó benne volt eddig is, de nálam pár előzetessel ezelőttig videó helyett csak egy végtelenségig töltő nagy feketeség jelent meg.

littlemat 2010.06.29. 13:45:27

@aronvirginas: nálam nem. Az előző buildig csak tar-t szedtem, és nem ment. Aztán kipróbáltam .deb-et, ekkor feltűnt, hogy van egy rakás hiányzó függősége. Gondoltam, na, majd most! De nem. Ez viszont már jó. A java viszont még mindig nem.

Szeretném, ha out-of-the-box menne, és nem kéne hekkelnem.

Lali_ 2010.06.29. 14:32:55

Na, DSK-304229-es számot kapott. Kíváncsi leszek lesz-e belőle valami.

Egyébként nagyon függ a keresőmező és az egész Opera szélességétől, képernyőtől... Volt hogy elállítottam és akkor jobb lett...

ata4100 2010.06.29. 14:36:42

kepfeltoltes.hu/100629/results_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Lefuttattam a peacekeepert, chrome eléggé elhúzott, a firefox meg elég érdekes, alig gyorsabb az alpha, mint a végleges. :D

2010.06.29. 16:05:28

@ata4100: Ki nem sz@rja le a Peacekeepert, már elnézést az alpári modorért! Tele van a hócipőm, hogy minden egyes új buildnél megy a vinnyogás, hogy "a Chrome 1 milliszekundummal nyert", "most megint az Opera nyert egy milliszekundummal" stb. Egyesek ezt már sport szinten űzik. Inkább koncentráljunk fontosabb aspektusokra, mint a stabilitás, fasználhatóság, átláthatóság. Fárasztó már az a sebesség-hisztéria. Hülye Google felkavarta a sz@rt, ti meg tapsikoltok neki, mint a dedósok!

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.06.29. 16:34:37

@aronvirginas:

+1000000000
Köszönöm, hogy helyettem leírtad. Legalább most nem én vagyok a Troll :D:D

ata4100 2010.06.29. 16:39:26

@aronvirginas: Jó bunkó vagy. Az ég világon senki nem vinnyog. Ha nem érdekel, akkor ne nézd meg, nem köteleztelek rá...
Amúgy engem sem különösebben izgat, ép edzettem, közbe meg gondoltam akkor már lefutottam ha úgy is ráérek.

Darkcomet 2010.06.29. 16:42:47

@aronvirginas: Tökéletesen igazad van. Ezek a steril tesztek úgysem érnek túl sokat. Más. Ennél a linuxos verzánál is előfordul még nálam, hogy az első letöltés kezdeményezése az indítás után kifagy a mappanézeten, tehát, hogy hova szeretném lementeni az adott cuccot. Vannak oldalak, pl. hirzserzo.hu, amit a végtelenségig tölt, úgy kell lelőni az oldal betöltést. Mindez Debian Lenny 5.0.4 KDE3.5.10, de a KDE4 core fent van GNOME alatt is ugyanezeket produkálja. Amúgy nálam pöpec a stuff. :-)

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.06.29. 16:57:14

@Darkcomet: OFF: Bárcsak nekem is Debianom lenne... :D:D /OFF
ON

Darkcomet 2010.06.29. 17:22:27

@Namelesske: Ezt most hogyan kéne értenem?

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.06.29. 18:38:02

@Darkcomet: Mindenképpen pozitív értelem ben!

Én is szívesen használnék Debiant, vagy Fedora-t Egyszerűen nem megy a hardvereimen. Pedig nagyon tetszenek a programok, az életfelfogása a rendszernek.

Minden tiszteletem a Szabad szoftveré, de ameddig a hardvergyártóknak nem áll érdekükben támogatni a fő disztribúciókat, addig ez van.

Bohóckodok a Windowssal.

Mihics Zoltán (Med1on) 2010.06.29. 19:15:57

Firefox 4.0 b2 HTML5:

189
and 9 bonus points
out of a total of 300 points

A webm-es videók alatt kb 30%-al alacsonyabb processzor használatot generál, mint az Opera. :S

Lali25 2010.06.29. 19:30:18

@Med1on: Szia a firefox 4 már letölthető???

Lali25 2010.06.29. 19:35:14

ok már megtaláltam :)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.06.29. 19:55:59

@Med1on: Viszont a GUI még enyhén bugos. A Print menüponton két részre osztódik a kijelölés, jobbklikk után kirajzolódik a keret és a menü csak pár másodperc múlva jelenik meg, a fullscreen mód nem tudom bug vagy fícsör, hogy az a hülye menü gomb a fülsáv fölött van, így helyet is foglal, nem is kattinthatók felül a fülek, ráadásul még ott tátong üresen a nagy üresség. Ráadásul új fül nyitásakor meg itt-ott megakad. Bár még csak béta 2.

Operánál meg van egy ilyen királyság (VEGA bug?): www.aestheticallyloyal.com/public/optimize-legibility/

ttarvai (törölt) 2010.06.29. 20:09:21

Egy ideje nem tudok belépni az indára az Operával, másnál mi a helyzet? Vagy, mi lehet a gond?

Töröltem a jelszavakat, a cookie-kat, a cache-t, és még FF-ot is hazudtam neki, mégsem enged be.

Mihics Zoltán (Med1on) 2010.06.29. 20:09:44

@penge™: Jó lenne tudni, hogy az IE9 teszt oldalon mit villant. :D
1 nap alatt jött ki kettő béta változat is Operásodnak? :D

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.06.29. 20:34:01

@massatz: Töröld az operaprefs.ini-t, de előtte az Ctrl+F12->Haladó->Tartalom->Oldaltulajdonságok-nál törölj ki minden blog.hu-ra és indára vonatkozó dolgot.

@Med1on: A FishTank-on nálam 2-ről indult és 9-10 FPS-re állt be 20 hallal. 1000-nél összefosta magát.

Az Aszteroidás ránézésre hasonló sebességű, mint Operában, de az Opera 17 FPS volt a FF pedig 10-12

A Deep Zoom nem működik Foxban sem.

A Flying Images 13 és 20 FPS között ingadozik, az Opera 54-60

A "Return to Testdrive Demos" gomb Firefoxban nem működik, vagyis rossz helyre mutat és az adott demót frissíti. A böngésző vissza gombja rendesen visszavisz a testdrive főoldalára.

Browser Flip
FF: 16-30 FPS és 22.43 sec
Opera: Stabil 60 FPS és 11.6 sec

A Maps Zooming is sokkal lassabb Firefoxban, mint Operában.

Ja, és az általam talált bugok (pedig nem használtam túl sokat):

1: (ez nem tudom bug, vagy fícsör, de nagyon igénytelen): kephost.hu/image-2A38_4C2A3C44.jpg

2: kephost.hu/image-7645_4C2A3C44.jpg

3: kephost.hu/image-3187_4C2A3C44.jpg

Zsüi_ 2010.06.29. 23:49:45

@ata4100: Kösz szépen, pont egy ilyenre voltam kiváncsi.
@aronvirginas: Engem érdekelt. Sok build óta az első ilyen komment. Az Operások beszálltak ebbe a játékba, úgyhogy kiváncsi vagyok hogy mikor hogyan állnak. Ha másra nem is, de arra jó, hogy a verziók közötti sebesség különbség kiderüljön. Az teljesen személyes véleményem, hogy ezeknek a teszteknek bizonyos oldalakra nézve értelme is van, hiszen a facebook vagy a port.hu vízszintes elrendezéses nézete pontosan tükrözi a teszteken elért eredményeket. És érezhető változásról van szó. Megkérnék mindenkit, hogy ne jöjjön azzal, hogy mennyire tákolt vagy nem tákolt a facebook, vagy hogy milyen emberek használnak egy ilyen oldalt. Presztízs kérdés egy napi szinten több milliós látogatottságú oldal megfelelő kezelése. A port.hu pedig szerintem jól mutatja a js sebességet, hiszen a facebookra az előző okokból optimalizálják is a böngészőt, a port oldalát viszont aligha veszik figyelembe a fejlesztők.
A használhatóságra és átláthatóságra senki nem írt tesztet. Ha írtak volna, ugyanúgy szivesen megnézném a grafikont. Nem ez alapján döntöm el, hogy mit használok, ez csak olyan, hogy szeretem látni.
@Namelesske: Ugyanúgy nem értem hogy miért fájt neked egy teszt eredmény közzé tétele.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.06.30. 00:48:10

@Zsüi_: Érdekességképpen engem is érdekel, habár régebben jobban érdekelt, amikor bíztam benne, hogy reális eredményeket mutat, de sajnos nem így van.

A Port.hu-s vízszintes elrendezés Chrome-ban a leggyorsabb, utána jön a Firefox(!) és végül az Opera majd az IE8. IE9-ben még nem néztem.

A Peacekeeperen a Complex Graphics tesztben az IE9 kritikán alul végez, mégis 1000 halat úgy úsztat 60 FPS-sel, mint a huzat.

A Gmail, Docs és a Reader még mindig érezhetően gyorsabb FF-ben is, mint Operában.

Nagyon szép, hogy mint a Chrome Experiments-en, mind az IE Testcenter-ben lekörözi az Opera látványosan is a többit, sokszor még a Chrome-ot is, de sajnos ezt ritkán látom természetes közegben, JS-es weboldalakon.

Ellenben nem JS-es weboldalakon például az Opera gyorsabb. Érzetre jóval gyorsabban betölti az Opera is és a "lassú" Firefox is akár a ITCafét, akár ezt a blogot, akár az SG-t, akár az Indexet, mint a Chrome. Még a Safari is.

Egyébként nem azzal van a baj, ha valaki belinkeli, hanem mikor méltatlankodik, hogy mennyivel lassabb, mint az előző, vált is vissza és feküdjenek rá a sebességre de gyorsan, miközben tele van bugokkal akkor valahogy sokakban felmegy a pumpa, hogy a fejlesztők pörögnek a kiadással, mint állat, a böngésző bugos és akár a Desktop Team-en, akár itt mindenkinek az a legnagyobb problémája, hogy néhány millisecundummal megelőzi a Chrome.

ZeGa 2010.06.30. 08:27:39

@penge™: Szemre nálam semmi észrevehető különbség nincs Chrome és Opera alatt a port.hu-t nézegetve. Egyformának tűnik a sebessége.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.06.30. 08:41:39

@ZeGa: Egyre gondolunk? port.hu/pls/tv/tv.prog?i_ch=1&i_date=2010-06-30&i_layout_id=1

Ha igen, rángasd ide-oda, léptess vele gyorsan előre-hátra. Ahogy elnézem csiszoltak rajta, de még mindig van különbség.

Zsüi_ 2010.06.30. 08:50:55

@penge™: Na az ilyen teszt eredményeket is szivesen olvasom, attól függetlenül, hogy nem írok rá semmit. Nemrég volt egy win újratelepítésem és azóta még sikerült nem feltenni más böngészőt, a tesztek miatt nem is fogok. Tisztelettel jelentem, néha ie-hez kell nyúlnom, de ritka eset. Ezennel fogadom, hogy ha ilyet látok, akkor a hibalistánál vagy a szégyenfalnál utánanézek, és ha még nincs ott jelentem.

ZeGa 2010.06.30. 09:00:14

@penge™: Persze, hogy egyre gondolunk, lehet itt még másra gondolni?

Rángatásra sem tűnik sokkal lassabbnak. A függőleges scrollozásnál egy picit késik, de emiatt nem mondanám lassabbnak, mert mindenhol máshol szemre ugyanazt nyújtja, mint a Chrome. A függőleges scrollnál a Chrome is meg-meg akad rendesen.

Sőt most, hogy újraindítottam az operát már a függőleges scrollnál sem késik akárhogy rángatom is.

Mesmoryser 2010.06.30. 13:34:52

@ZeGa: Nálam sincs semmi különbség Opera és Chrome között, pedig nem túl izmos a gépem. Firefoxban viszont nevetségesen szaggat. Közben megnéztem legújabb IE9-ben, alig szaggat, de érezhetően lassabb, mint Operában.

Darkcomet 2010.06.30. 17:21:07

@Namelesske: A mai disztrók, ha csak tényleg nincs valami nagyon extra hardwered, gond nélkül futnak. Nekem egy tök átlagos konfigom van. Egy dologra kell figyelni, video chipsetből nVidia, az ATI-val baromi sok gond van, mivel még mindig nem hajlandóak egy normális linuxos drivert összekalapálni, intel detto. Az intel snassz veába fullosan használható, a 3D már sántikál. Pl. laptop vásárlásnál, ha linuxot akar valaki futtatni, az intel chippet kerülni kell nagy ívbe.
süti beállítások módosítása