Magyar Opera

Végleges Opera 10.53 és Unix beta RC

Az elmúlt 1-2 nap elég mozgalmas volt az Operánál, részben a címben említett bejelentések miatt. Alig jelent meg a 10.52, máris itt az utódja, a 10.53, ami egyébként megegyezik a legutóbbi RC1-el. Ennek a sietségnek az oka egy súlyos biztonsági rés, amit szerdán találtak a böngészőben a Secunia szakemberei. Megengedően számolva 1, szigorúan nézve 3 nap kellett a javításhoz, ami szerintem mindenképpen dicséretes tempó, bár az efféle "funkcióktól" a jövőben szívesen eltekintenénk...

Szóval tölthető a friss, stabil 10.53 Windows és Mac operációs rendszerekre egyaránt. Néhány javítás is került bele, illetve mérések alapján egyeseknek kis mértékben gyorsult is. Most, hogy ez a hiba eliminálva lett, jöhetnek a további összeállítások,és a végleges Unixos verzió.

Ha már Unix: tegnap fontos bejelentést tettek a fejlesztők, miszerint felhagynak a Sun Solaris operációs rendszer támogatásával, és a továbbiakban a népszerűbb Unixos platformokra, például a Linuxra és a FreeBSD-re kívánnak összpontosítani. A lépés nyilván kedvező hatással lesz az utóbbiakra történő fejlesztés sebessége szempontjából, de hogy ez mennyire változtatja meg a május végét megcélzó ütemtervet az még kérdéses.

Haladni azért haladnak, például tegnap jelentették be az eső Unixos verzió bétájának kiadásra jelölt (RC) változatát. Tehát ez még nem a béta, de majdnem...

Ismert hibák:

  • a Java nem működik (Unix)
  • esetleges problémák a bitmap-et tartalmazó truetype betűtípusokkal (Unix)

Javítások, változások:

  • ismét működik a nyomtatás
  • indításkori fagyás javítva
  • HTML5 video megint működik
  • X11 fájl kiválasztó javítások
  • Ctrl+Tab javítás

Figyelem! Az előzetes verziók még sok hibát tartalmazhatnak, ezeket nem ajánlott mindennapi használatra telepíteni. Az Opera legutolsó végleges verzióját az Opera oldaláról töltheted le.

Letöltés (Opera 10.53.6328 beta RC, Unixra):

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr391964689

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Végleges Opera 10.53 és Unix beta RC 2010.04.30. 17:26:13

Az elmúlt 1-2 nap elég mozgalmas volt az Operánál, részben a címben említett bejelentések miatt. Alig jelent meg a 10.52, máris itt az utódja, a 10.53, ami egyébként megegyezik a legutóbbi RC1-el. Ennek a sietségnek az oka egy súlyos biztonsági rés, amit…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HelloWorld 2010.04.30. 17:14:07

A Java csak az RC-ben nem működik, igaz???:O

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2010.04.30. 17:25:47

@HelloWorld: Természetesen, azért is szedtem külön a cikkben, illetve azért van korábban a letöltési link.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2010.04.30. 17:28:50

Inkább ne tegyétek fel a Unix verziót, van új build :)

HelloWorld 2010.04.30. 18:44:49

@cousin333: Megnyugodtam.
Hirtelen meglepődtem, és már-már kibuggyant a számon egy csendes anyázás, de már látom, hogy muszáj lesz visszataszigálnom, mert nincs rá szükség :)

agatity 2010.05.05. 15:01:23

10.10-es Operám volt korábban, egyik reggel rákattintottam, hogy frissítse fel magát, felrakta a 10.53-ast. Azóta nem jelent meg a Google alatt a három radio button. Égen-földön kerestem erről szóló kommenteket, de megoldásokat nem találtam. Utána uninstalláltam (egyébként láttam, hogy a 10.10 mellé rakta fel a 10.53-ast) mindkettő Operát, visszaraktam a 10.10-es Operát, és most már ott sem jelennek meg a radio buttonok. De az oldal forrásában sem. Tehát mintha el sem kérné a google-től...

Ötlet? Segítség? Ez így nekem nek jó, kéne nekem az a három radio button...

agatity 2010.05.05. 15:03:28

Aham, most látom a köv. problémát is:
Indapass-szal be vagyok élpve, így eltűnt a kommentek alól, hogy "kommentezéshez regisztrálj vagy lépj be", de Opera alatt nincs itt a komment mező. Ezt a kommentet is Firefox alatt írom. Nagyon fura...

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.05.05. 16:06:13

@agatity: Nem lehet, hogy az angol nyelvű Google-re rakott? Vagy próbáltad megmozdítani az egeret, mert különben csak keresősáv és Google logó van.

agatity 2010.05.05. 16:25:12

@penge™: Természetesen próbáltam. Ide-oda ugrabugráltam az angol és a magyar nyelvű között. Egyébként, amikor még nem látszik a három radio button, akkor az ember mozgatja az egeret, vagy beirkál valamit, és akkor felfédelődik az alatta lévő sor. De a 3 button nem.

De írom, hogy effektíve a google forráskódjában (jobb klikk, forráskód) nincs benne az, hogy:
"<input id=lgr type=radio name=meta value="lr=lang_hu"><label for=lgr> Magyar nyelvű oldalak </label>"

Tehát az Opera elküld valamit, amitől a Google eleve olyan HTML oldalt ad vissza, amiben nincsenek benne a radio buttonok. Próbáltam olyat is, hogy jobb klikk, Oldalbeállítások szerkesztése -> Hálózat -> böngészőazonosítás, és ezt Firefox-ra állítottam, de ugyanúgy nincsenek radio buttonok.

bley 2010.05.10. 10:12:24

Sziasztok!

Ha indítom a 10.53-ast,akkor nincs felső menüsor (pl.fájl,szerkesztés-nézet-könyvjelzők..stb).Ezek nélkül használhatatlan az egész.Nem tudtam a beállítások menüből sem helyrehozni.Visszaraktam a 10.10-est,ott minden oké!Tudtok valamilyen verzió hibáról.Van valami megoldás?S.O.S

Dzsini 2010.05.10. 10:33:39

@bley: bal felül a piros O gombot megnyomva válaszd ki a "menüsáv megjelenítése" pontot.
Ha nincs piros O gombod, akkor az ALT gombot megnyomva megjelenik ugyanez a menü.

(amúgy minden benne van a piros gombban, amit a menüből el lehet érni, viszont jóval kevesebb helyet foglal)

bley 2010.05.10. 11:07:46

Köszi Dzsini!Az alt gombbal tudtam megoldani.Így már okés!Nem gondoltam volna, hogy alapbeállításként kikapcsolják ezt a fontos funkciót.Majd a következőnél biztosan megoldják.Köszi.Üdv

Dzsini 2010.05.10. 12:17:55

@bley: ezekszerint valamit átszerveztél az Operában plusz nem az alap skint használod, mert ott kellene lennie egy piros gombnak a sarokban, amiből minden elérhető - kapcsold vissza az alapbeállításokat, és próbáld ki úgy.
süti beállítások módosítása