Magyar Opera

Visszalépés? (b3367)

Egyre közelebb a végleges Opera 10.52 Windowsos és Maces verziójának megjelenése, a mai napon már a második RC változat is megérkezett.

A soha be nem töltődő oldalak problémája jó ideje kísért Operás berkekben, ami már radikális megoldások után kiállt. Ez hozzánk ma érkezett meg, az új 3367-es összeállításban ugyanis egyszerűen a 10.10-es verzió sütikezelését vették alapul, és számos megoldás emeltek át belőle. Ez okozhat gondokat a frissítés után, nekem például nem nyitotta meg a blog bejegyzésszerkesztőjét. A problémát a sütik törlése orvosolta.

Amint azt a build számának növekedése is mutatja, nincs sok újdonság. Illetve, ha van is, arról nem szóltak semmit a Desktop Team bejegyzésében, szóval be kell érnetek ennyivel.

Figyelem! Az előzetes verziók még sok hibát tartalmazhatnak, ezeket nem ajánlott mindennapi használatra telepíteni. Az Opera legutolsó végleges verzióját az Opera oldaláról töltheted le.

Letöltés (Opera 10.52.3367):

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr761940528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.04.21. 18:30:31

A memóriahasználattal mit csináltak? Alig megy 150 fölé.

A privát mód is még mindig bugos. :D Szerintem már az is marad. Azt az egész cookie kezelést elölről kéne kezdeni, mert tele van hibákkal.

Kezdve a Baldric által is párszor már említett domain-es problémáról, ami miatt nem is működik/működött egy rakás userJS, mert egybe kezeli az egy domainen belüli aldomaineket.

Tehát, hogy egy jobban látható példát mondjak, a textarea saver-ben ha ehhez a posthoz gépeltem valamit, akkor a többi magyaroperás postnál is fel fogja ajánlani ugyanazt a szöveget, nem csak és kizárólag ennél.

Püspi 2010.04.21. 18:43:15

Nagyon "elvetemültnek" kell annak lenni, aki ezek után is még Operát akar használni! (Mindennapi feladatra és nem csak mazochista élvezkedésre)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.04.21. 18:57:11

@Püspi: Egyetértek. Ha így folytatják én is lehet, hogy keresek egy buddhista mestert. Le kell küzdenem a fícsörökhöz való ragaszkodásomat.

Cawington 2010.04.21. 18:58:43

Évek óta Operázok de ekkora szart még nem használtam mint ez, BOCSI!!! Régebbi verziófrissítéseknél nemvoltak ekkora égbekiáltó hibák, kezdek kiábrándulni! Penge nyomod még a Deákon a hambit???

Lali25 2010.04.21. 19:17:44

Valaki tudja hogy van olyan opera böngésző ami bug mentes és gyors is?

Cawington 2010.04.21. 19:18:17

@cousin333: A 10.52 közeleg topic-ban leirtam! És ha még mélyebre ásnánk...!?

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2010.04.21. 19:19:38

@Lali25: Ilyen nincs. Amit legutóbb jónak szoktak nevezni, az a 9.27. Nálam eddig a Nr. 1 az Opera 7.54u2 volt :)

Hozzátenném, hogy a maga korában, ma már lehet, hogy megköpködném (alapvetően bizonyos funkciókat hiányolnék.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2010.04.21. 19:22:26

@Cawington: Most komolyan azon vagy ennyire kiakadva, hogy a levelekből nem nyitja meg az Operát? Értem én, hogy zavar, de annyira azért nem súlyos a helyzet, mint amennyire beállítod.

dqdb 2010.04.21. 19:25:36

@Cawington: Állítsd be ideiglenesen az IE-t alapértelmezett böngészőnek, majd ismét tedd az Operát alapértelmezetté. Másnál bevált ez a módszer.

Lali25 2010.04.21. 20:03:08

Valaki tudja hogy a 10.10 opera-nál mi lehet a baj a visza gombot megnyomom 1X 2X 3X és csak a 4X alkalomra lép visza ez miért van?

Lali25 2010.04.21. 20:04:10

Máskülönben viszaraktam a 10.10 mert ez a 10.5X minden verzió bugos :(

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.04.21. 20:07:57

@cousin333: Nekem azzal, hogy már megint RC1, RC2... Hova rohannak ennyire? Figyeld meg, megint az lesz, hogy kiadják majd a HW VEGA-s Operát úgy, hogy benne marad a bugok fele.

Aztán majd 2015-ben talán javítják azokat, amiket most jelentettünk, ahogy a múltkor be is linkeltem a karikázott képet, amiben a sok DSK 28000 között ott voltak a DSK 11000 és DSK 23000-es hibák is.

Ennyire nem kéne rohanni. Ha csak kétszer olyan gyorsak lennének, mint a Mozilla, akkor bőven hozhatnák a régi 8-x-ben, 9.5x előtti stabilitást.

A "reverted changes" pedig egyet jelent azzal, hogy komoly gondok vannak a fejlesztéssel, mert az Opera sosem volt ilyen felelőtlenül szórakozós típus. Nem tudom, hogy azért, mert egyszerűen csak jött pár új arc és ettől lett ilyen hanyag a társaság, vagy Lars ostorral veri őket, hogy határidőre kész kell lenni, de ha így folyatják, akkor az lesz, hogy nemhogy új felhasználókat nem szereznek (akik addig úgyis felejtősek, amíg nem megy minden gányolt oldal tökéletesen és nem butítják le címsor+fülek+ablak szintűre), hanem még a régiek is elhúznak. Mert lehet itt jönni vele, hogy az Opera userek a legtudatosabbak, csak sajnos sokan vannak olyanok is, akik 6.x-7.x környékén megszokták, amikor még több száz kört vert tudás, sebesség, biztonság, stb. terén a konkurenciára, aztán azóta meg voltak vele elégedve és nem néztek más böngésző után.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.04.21. 20:09:18

@Lali25: Ez a 10.10 verzió egyik bugja. Egész pontosan a changelogban az állt, hogy már egyszeri megnyomásra nem 2-t fog visszalépni, csak 1-et.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.04.21. 20:38:09

Végre! Olyan oldal, ahol állandóan NSL hiba van, mindenkinél. Itt lehet reprodukálni: www.finanztreff.de/

Worlon 2010.04.21. 20:40:09

Lehet én vagyok piszok mázlista, vagy csak mert ósdi gépem van, 3-4 éves, vagy csak böngészgetek és semmi nagy kunszt nem akarok operával csinálni, de nekem ezzel a buildel semmi bajom, sok régebbivel sem. Nem omlik össze, minden oldal megnyílik, szépen tudok a mail kliensel levelezni is. Soha véget nem érő oldal betöltés is csak ritkn jelentkezik, de akkor se úgy, hogy üres maradna a képernyő.
Nemrég váltottam át thunderbird-ről, mert állandóan összeomlott.

Az meg egyenesen röhej, hogy bug mentes programot keresnek egyesek. Találjátok meg a szent glárt és az arany gyapjút, a legendák szerint a bug mentes programokat is ott őrzik.

Sunikeee27 2010.04.21. 21:02:29

@penge™: Nem tudom minek kellene történnie ahogy megnyitom az oldalt mert nálam nincs hiba.

@Worlon: Én nálam is rendesen működik nincs összeomlás se más hihetetlen lassú oldalbetöltődés kipróbáltam egyszerre 30 könyvjelzőt elindítani kb 10-20mp alatt kész is volt és nem kellett várnom rá órákig.

továbbá...

Nálam ez a verzió is tökéletesen működik nincs semmi bajom vele, igaz én a böngészővel csak böngészek amire ki lett találva nem akarok vele megfőzetni egy töltött káposztát mert arra ott van gáztűzhely.
Én nem csinálok vele semmi extrát, csak nettezek töltök amit épp kedvem tartja stb...

Üdv: Sunikeee27

Worlon 2010.04.21. 21:14:05

Szerintem sokaknak az össze gányolt windows, tört verziós vírusírtó és a tűzfal kikapcsolásából jött gondok okoznak problémát, vagy valami sz*rt használ.
Igaz nem vagyok html programozó, de informatikában dolgozom (van is pár papírom belőle, nem pénzért vettem), és sokszor hívnak, hogy egy gép nem megy, meg minden szar, windows meg stb, erre mikor kimegyek látom, hogy fent van valami vírusírtónak csúfolt hülyeség, esetleg egy 30 napos próbaverzió ami 1 éve lejárt, vagy egyáltalán semmi nincs mert a szomszéd 13 éves kisfia azt mondta, hogy az csak lassítja a gépet, és ezért tűzfal sincs...

HelloWorld 2010.04.21. 21:29:30

@penge™:
Én ezt anno akkor írtam, amikor zsínórban jöttek az RC-k egymás után.
Már akkor írtam, hogy a végleges 10.5 kb. egy gyenge RC szintjén lesz majd, és egy darabig minden végleges változattal ez lesz a helyzet.
Akkor azt mondtátok, nem így lesz, és lám...
Egyik snapshot bugosabb, mint a másik.

Nálam most 10.52 build 3344 van fent, de ez is produkál néha olyanokat, amik a 9-es, 10-es Operánál sosem fordultak elő.
Pl. van egy saját gyártmányú oldalam, egy baszomnagy méretű fixed hátérrel, és egy rakat átlátszó png-vel (absolute pozícionálású divek). Ahogy görgetem az oldalt, a háttér egyszer csak eltűnik, és csak akkor látszódik újra, mikor újra alapállásba görgetem vissza az oldalt. Mondanom sem kell, 10.10-ben nincs ilyen hiba, ott minden frankón klappol.

Figyeljétek meg, mire kijön a bugmentes HW VEGA, arra Windows platformon már nem fog újdonságnak számítani, mert az IE9 már rég tudni fogja, más platformokon pedig a Firefox, még ha nem is olyan jól (univerzálisan).

Én csak azért használok Operát, mert mindegyik más browser unszimpatikus, és nem is a ficsőrök miatt, mert az mind pótolható.

HelloWorld 2010.04.21. 21:54:10

Egyébként nekem a Safari szimpatikus, a Chrome nem, pedig eléggé hasonlóak...

Sunikeee27 2010.04.21. 22:05:15

@Worlon: Hát igen ez igaz sokan használnak mindenféle vírusirtót csak azt nem tudják hogy mire is valóak, Én elég sokat kipróbáltam, teszteltem és végül egyiknél maradtam meg ami szerintem a vírusirtók között a legjobb a neve Kaspersky Internet Security 7.0.0.125 igaz ettől van már sokkal újabb de nekem ez vált be tanítható tűzfallal rendelkezik nem eszik sokat és nagyon gyors.

Üdv

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.04.21. 22:15:12

@Worlon: Kettő, aminél üres marad a képernyő....

www.badgirlsblog.com/
tvmusor.hu/

Kezdem egyre komolyabban gondolni ezt a buddhizmust... :D

"Az meg egyenesen röhej, hogy bug mentes programot keresnek egyesek."

->> Legalább annyira lenne az, mint a Firefox vagy a Chrome. De nem, jelenleg katasztrofális a helyzet. Az egyetlen, ami az Operához köt, az a tudása, amiket a többiben vagy nem tudok pótolni, vagy ötvenszerese memóriát fogja zabálni ha sikerül is pótolnom.

Hülye meg nem vagyok, nem gányolt a Windows sem, vírusirtóm és tűzfalam is van és semmilyen olyan problémám nincs, amit a többiek nagy részénél ne lenne reprodukálható. Ha van is ilyen az is maximum userJS/userCSS/urlfilter különbözőség miatt van.

@Sunikeee27: Element x/x Te csak maximum akkor veszel belőle észre bármit is, mikor például RSS-ből ugrasz egy fórumhozzászólásra, mert ilyenkor nem ugrik oda addig, amíg teljesen be nem töltötte az oldalt, tehát soha.

Ha userJS-eket használsz akkor szintén észreveszed, mivel a .user.js végű userJS-ek nem fognak ilyenkor lefutni.

@HelloWorld: A Firefox nem fogja tudni, mert DX10-függő HW gyorsítás lesz benne a jelenlegi helyzet alapján.
Chrome-ban van egy saját megoldás O3D néven, ami a kutyának sem kell szerencsére.
Az IE9 nyilván tudni fogja, de a M$-t ismerve azt is DX10-es kártyákhoz fogják kötni, mostanában úgyis elhanyagolták a hardvergyártó-kartelleket, kell egy kis vérfrissítés. :D

A fícsörök pótolhatók?
- MDI ablakok?
- Fit-to-width?
- Normális fast forward (tehát nem a next=10 illetve next=20 típusú, egyszerű bookmarklettel is leprogramozható fajta?
- Egygombos billentyűparancsok.
- Személyre szabható billentyűparancsok.
- Normális oldalsáv, ahol nem csak a könyvjelzők és a history található meg? Az All-In-One sidebar összeütközik az Element Hiding Helperrel, lefoglalja a Ctrl+Shift+K parancsot meg még két másikat.
- Fejlett oldalspecifikus beállítások, mint kódolás, cookie szerkesztés, hangok, animációk, beépülők és blokkolás letiltása (bár utóbbi lehetne picit fejlettebb), stíluslap beállítások, JavaScript tulajdonságok, maszkolás? Csak annyi van, hogy megadsz egy globális beállítást és ennek csinálja az ellenkezőjét azokon az oldalakon, amiket megadsz az exceptionban.
- Hol tudok hozzáadni egyéni MIME type-okat?
- A füleket hogy rakom jobboldalra? Az eszköztárakat hogyan szabom testre? Kapok egy könyvjelző sávot, ami szvsz jobb, mint az Opera személyes sávja, viszont az összes többi eszköztár sehol nincs hozzá képest.
- Hogyan veszek ki a menüből olyan dolgokat, amik nekem nem kellenek? (mint Print és hasonlók) Ahhoz is külön addon kell.
- Mivel adok a Paste and Go funkciónak saját billentyűparancsot?
- Hol találok olyan gyorshívót, ami új fül nyitásakor nem 1 másodperces késéssel rajzolódik ki 9(!) elemmel, miközben az Operáé 25 elemmel is azonnal teszi mindezt?
- Képek off/cached/all beállítás tabspecifikusan?
- JavaScriptes felugrók címsorának szerkeszthetősége?
- Oldalon lévő keresőformban is működő megnyitás új lapon és háttérben?
- Honnan szerzek olyan tabs preview-t, ami ha első alkalommal viszem fölé az egeret csak akkor van késleltetés, utána ha húzom a fülsávon már azonnali a váltás egészen addig, amíg újra le nem viszem?
- Honnan szerzek olyan duplaklikkes környezeti menüt, ami CSAK az oldalon kijelölve ugrik fel, egy szövegdobozban nem?
- Hogyan csinálok POST lekéréses egyéni keresőt anélkül, hogy Operában felvenném és onnan másolnám át ?-et vagy & karaktert téve a két részlet közé?
- Hogyan szerkesztem böngészőből egy oldal forrását, majd alkalmazom a változásokat az "Apply changes" gombbal (például mikor a Doctype-ot próbálgatom, hogy quirks módban megy-e, vagy sem)?

Nem keveset próbálgattam, túrtam eleget a user.js, userChrome.css és userContent.css fájlokat is, hogy olyan triviális dolgokra ne kelljen külön addon, mint az új tab gomb eltüntetése, vagy a bezárógomb kikapcsolása a füleken (beleértve az aktív fület is), de akkor sem tudta pótolni még a böngésző fícsöreit sem, emellett mondanom sem kell mennyivel kényelmetlenebb például webes alkalmazásokkal levelezni, IRC-zni és RSS-t olvasni. A Gmail még talán a legjobb, de normális IRC-t nem találtam és a Google Reader pedig több órát késik, mikor nekem néhány csatornánál 5 perces frissítés kell.

Egyszerűen nem alternatíva egyik sem, pedig én örülnék neki a legjobban.

2010.04.21. 22:35:29

Penge_4, azért a Firefox is kellőképpen bugos. A 3.6.3-as Mac-es verzió például random módon bármilyen JavaScripttől kifagyhat. Ez olyannyira súlyos, hogy a munkahelyen fejlesztett adminisztrációs oldal tökéletes működését csak Safari alatt voltunk képesek garantálni. Szóval nem olyan fekete az ördög, az Opera semmivel sem bugosabb a konkurens böngészőknél. Nem mondom, a 10.10-et is nemegyszer láttam összeomolni, de többynire a Flash, Flip4Mac vagy (leggyakrabban) a gaygis Shubert|it PDF pluginoknak köszönhetően. A Chrome-mal kapcsolatban nem tudok nyilatkozni, mivel olyan szinten undorodom a Google szoftverek frissítési politikájától, hogy nagy ívben elkerültem mindigis. Az azonban zerintem borítékolható, hogy az sem a tökéletesen hibamentes forráskód iskolapéldája.

2010.04.21. 22:43:38

@HelloWorld: A Safari és a Chrome maximum annyiban hasonlítanak, hogy mindkettő szinte már fájóan korlátozott. Safariban például majdhogynem lehetetlen az alapértelmezett keresőt módosítani, vagy akár csak a listát bővíteni. Ehhez képest az Opera "Create Search" opciója a felhasználóbarátság nonpluszultrája.

Lali25 2010.04.21. 22:51:43

Még szererencse hogy én a böngészőt böngészésre használom nekem eddig semmi bajom a 10.51 és addig nem is frissitem 10.52 amig nem lesz final :D
jah és az én véleményem a többi böngészőről:
Firefox:lassu és sok memoriát zabál
Ie:olyan mint egy 70 éves mercedes
Safari:kényelmetlen és semmi nincs kéznél
Chrome:nagyon üres és néha sokat gondolkozik pl új fül+kezdőlap és nagyon szar a speed dial még telepitett speed dial pluginal is :D

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.04.21. 23:18:51

@aronvirginas: Ha már választani kell, akkor inkább Mac-en legyen bugos, mint Windows-on. Kicsivel nagyobb a felhasználótábora az utóbbinak. Ellenben az Operával mi van? Linuxon van már régóta pluginwrapper, Windows-on még a mai napig nincs... Most is azért gyúrtak rá, mert itt volt a választóképernyő. Amúgy eléggé elhanyagolják.

A Chrome bugosabb, mint a Firefox, de a jelenlegi 10.5x-től még az is stabilabb. A multiprocess viszont továbbra sem ér semmit, ha borul, akkor 80%-ban borul az egész böngésző.

Én a Safarival vagyok így, hogy nem szimpatikus. Annál is ott a Bonjour, fel akarja pakolni az iTunes-tól kezdve a QuickTime-ig az összes termékét. Bár mivel egyiket sem használom sűrűn, így nem igazán zavar. A Chrome és a FF elfér, IE alapból van, Safari már nem kell, van Webkit a Chrome-ban az bőven elég. Gyorsabban indul, nem használ ocsmány fontkészletet, nem eszik 400 mega memóriát, amellett, hogy egyformán fapados mindkettő.

A keresőkkel kapcsolatban gondolom ők több pénzt kapnak a guglitól, amiért ilyen agresszíven reklámozzák.

@Lali25: Ez az "én a böngészőt böngészésre használom" téma kezd egy kicsit elcsépelt lenni. Mindenki arra használja (leszámítva az IRC-t, Unite-ot és a mailklienst). Még az RSS is inkább a böngészőhöz tartozik.

Ugyanúgy az autót is közlekedésre használja az is, akinek megfelel a fapados Suzuki és az is, akinek légkonditól Hi-Fi-ig minden kell a BMW-be.

Sarkított példa, mert az autó pénzbe kerül a böngésző pedig nem. De ha ingyen lehetne kapni Suzukit és fullextrás BMW-t is mindjárt átalakulna a piac.

zsüi_ 2010.04.21. 23:42:56

@penge™: Nem csak felteszi a termékeit, de állandóan matat a frissítések után, és teljesen függetlenül a vincseszterem méretétől processzoridőt és memóriát nem spórolva áttekeri az egészet, hogy aztán egy pillanat alatt meg tudja mondani hol vannak a... igazán nem is értem hogy egy safari mi után kutat.. semmiköze hozzá. hagyja békén. bocs mindenkitől, rossz emlékek.

Worlon 2010.04.22. 00:00:07

@penge™: Nem pont rád gondoltam, hogy nem értesz a gépekhez, de sajnos rengeteg vérpistike van, aki inkább mindenki kedves anyukáját szidja, csak saját magában nem néz. Illetve nem látja be, hogy nem ért hozzá. Megérne egy misét és egy könyvet, hogy leírjam, mikkel találkoztam eddig, de most ettől eltekintenék.

Reméljük, hogy az Opera jó úton fog haladni, minél kevesebb buggal. Azért ezt a nagy rohanást én sem értem, sőt azt sem mire fel vagyunk megint RC-nél.
De ezt a fejlesztőknek kéne megírni.

HelloWorld 2010.04.22. 00:16:56

@penge™: A felsoroltak egy részét én nem használom, ergo nem is hiányozna.
Sajna nem tudom fejből, milyen kiegészítők vannak Firefoxhoz vagy Chrome-hoz, de ha aszondod hogy nincs alternítva, akkor neked elhiszem :)

Mondjuk 2 óra próbálgatás után Safariból már marhára hiányzott a mouse gestures, és az egyéni kereső készítés is, pedig ezek naponta milliószor használt funkciók nálam.

A gyorshívó (Safariéknál "Top sites") elég érdekesen működik, de megszokható.
Az eszköztárak testreszabásáról inkább nem beszélek, Apple-éknál az ismeretlen fogalom.
A saját környezeti menüm is hiányozna, amit kifejezetten index.hu fórumára fejlesztettem.
Chrome-ban tényleg nincs normális oldalsáv, sőt semmilyen sincs benne.
Sem jegyzetek panel.
Safariban és Fx-ben a letöltés ablak különálló ablak, nem MDI.
Paste & Go sincs Safariban.
Az új tab gomb sem áthelyezhető.
Tudtommal skinek sincsenek hozzá.

Hm, ehh, be kell látnom, nem tudok élni Opera nélkül :'(

HelloWorld 2010.04.22. 00:17:39

@aronvirginas: Hasonlítsd össze a motort és a felületet, az utóbbi kb. majdnemugyanaz :)

2010.04.22. 00:21:00

@penge™: Igen, az Apple Windowsos frissítési politikája is elég bosszantó, a gyanútlan usernek trójaiként tolják az arcába a Quicktime-ot, iTunest stb. Szerencsére Mac-en nincs ilyen probléma, viszont ott is csak akkor használok Safarit, ha egy oldal szétesik Opera alatt. Szerény véleményem szerint a Safari az Apple legrosszabb szoftvere. Amilyen jó maga a WebKit motor (amit azért el kell imserni), annyira használhatatlan a ráépülő böngésző. Nem annyira alja mint az IE, de a Chrome-mal holtversenyben szoros második.

2010.04.22. 00:34:16

@HelloWorld: Nem tudom. Mindkét böngésző GUI-ja minimalista, az igaz. Ezt személy szerint pozitívumnak tartom, és örülök, hogy az Opera is ebbe az irányba mozdult el. Ezen felül azonban nem sok hasonlóságot látok: a Chrome-mal ellentétben a Safariban van külön keresősáv, a tabok a címsáv alatt helyezkednek el stb. Körülbelül annyira hasonlítanak egymásra kinézetre mint bármely két másik browser. Gondolom ez skinekkel fokozható, de az más tál tészta. A motor persze ugyanaz, de rajtuk kívül legalább féltucat böngésző épül még a WebKit-re vagy az ősének számító KHTML-re.

Ha már a Chrome-ról és a Google szoftvereiről van szó, szerintem elfogadhatatlan, hogy egy szoftver a felhasználó beleegyezése nélkül frissüljön. A műltkor például megrökönyödéssel tapasztaltam, hogy a Google Földet addig nem engedi telepíteni míg bele nem egyezek az automatikus frissítő segédalkalmazás telepítésébe. Még csak olyan választási lehetőséget sem kínált fel, hogy "Köszönöm, nem óhajtom igénybevenni az automatikus frissítést". Ez nekem már sok volt. Igyekszem minimálisra csökkenteni a Google szoftvereivel és szolgáltatásaival történő érintkezést, amit pedig elkerülhetetlen használnom, azt a webes felületen keresztül teszem.

Ómájgád 2010.04.22. 01:22:50

@aronvirginas: "Mindkét böngésző GUI-ja minimalista"

A minimalizmust én is szeretem :), az Operával tudom a legminimalistább felületet összehozni. (Minimalizmushoz:
www.artofbeingminimalist.com/index.html)

@penge™: a hosszú listád mellé
- egér nélküli kezelés (Shift+nyilak)
- az oldalon kijelölt szó context menüjében: Keresés Ezzel. Ha beállítottam a Sztakit a keresők közé, egyből megy a Sztaki oldalára a kijelölt szóval, vagy a Youtube-ra stb.

szentark 2010.04.22. 06:20:06

@Worlon: Tökéletesen egyetértek veled, pedig az én vasam még régebbi!

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.04.22. 11:39:34

@aronvirginas: Na igen, ez az egyik előnye, hogy az MS nem szeret portolni máshova, így ha az ember átáll Linuxra, akkor nem kapja az arcába az összes MS terméket, mert ami van az is az EU-s pereknek köszönhető és inkább az átjárhatóságot segíti.

Hogy Mac-en ne lenne ilyen probléma? Miért? Gond nélkül le tudod szedni a QuickTime-ot és tenni fel helyette mondjuk VLC-t, vagy akármi mást, ami megtalálható OSX-re és társítani tudod hozzá a fájlokat? Tehát úgy értem, hogy mindig, bárhonnan a rendszerből a duplakatt azzal a lejátszóval indítja.

Vagy a Safarit jobban le lehet szedni, mint Win7-ben az IE8-at, vagy a pár eleme ugyanúgy ott marad?

Azért nem mindegy. Mert ha nem legózható, akkor minek tolna bármit is az arcodba, nem az OSX tulajdonosokat akarja meggyőzni arról, hogy használják a termékeiket, mivel ők már kiadtak egy rakás pénzt, hogy használják a termékeiket, ellenben a Windows-os tábort folyamatosan meg akarják győzni, hogy mennyivel királyabb rendszer. :)

@Ómájgád: Shift+nyilak nincsenek valóban, viszont van egy olyan cucc, ami felcímkézi (számokkal, betűkkel) az oldal elemeit, így például a Flash-nél sem kell kínlódni, hogy belekattintás után nem működik a Ctrl+T, Ctrl+W és semmi más. :D

Viszont ehhez kapcsolódóan valóban van egy másik, ami hiányzik belőle: A Tab funkciója. Ha bármilyen oldalra megyek Operával, ahol van egy keresőform, akkor a Tab-ot megnyomva 1x, max 2x oda fog ugrani, míg FF/Chrome/IE ilyenkor elkezd végigmenni az összes linken (amire amúgy a Shift-es navigáció funkcionálna).

Továbbá a Tab szintén hasznos szövegdobozokban is, már ha az is normálisan van megcsinálva, nem úgy, mint a blog.hu-n, ahol csak a Shift+Tab működik.

A context-es keresők terén tényleg nem nagyon viszik túlzásba a dolgot, olyan van rengeteg, ami a gyári alap keresőmotorokat rakja ki almenübe, olyan is van kettő (mindkettő bugos 3.x-ben), amivel a gyári keresőmotorokat lehet szerkeszteni. Mivel az IE8-hoz hasonló "TEXT"-es megoldás van %s helyett, így a POST lekéréses keresők ugrottak is.
Plusz linkelt szövegen sem működik, csak sima szövegen (bár Operában sajnos ezt is lebutították 9.5x környékén, de szerencsére itt mindig van menu.ini szerkesztési lehetőség).

A másik lehetőség a keyword-ös alapfunkciót kiterjeszteni a context menübe. Na ehhez nem találtam addont.

2010.04.22. 12:28:37

A fájtársítás gond nélkül megoldható, nálam is a VLC az alapértelmezett videólejátszó. Maguk a programok is gond nélkül eltávolíthatók, ez biztos. Hogy bizonos komponensek, melyek esetleg nem programhoz tartoznak, hanem a rendzser részét képezik, megmaradnak, azt elképzelhetőnek tarton. Az azonban biztos, hogy a Safari nincs olyan szinten a rendszerbe ágyazva, mint Windowson az IE, az biztos. A Mac OS X, zárt rendszer lévén, természetesen nem annyira legózható mint a Linux, de messze nem olyan korlátozó rendszer, mint az sokan tévképzeteiben él. Az iPhone OS az más tál tészta, azonban mobil fronton egyelőre mások a standardok.

2010.04.22. 12:29:54

Elnézést a hibákért, ezt ebédszünetben félkézzel írtam :"> Remélem azért érthető.

2010.04.22. 12:33:18

support.apple.com/kb/HT1224 <-- Itt szépen le is írja, hogyan kell eltávolítani az iTunest és a Quicktime-ot. Még csak terminálban sem kell zsonglőrködni.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.04.22. 13:09:57

@aronvirginas: Én régen gondolkoztam a Mac-en, de aztán egyre több helyen olvasgattam róla és úgy voltam vele, hogy annyit nem ér. A Mac Mini hibás konstrukció sokan panaszkodtak, hogy zúg, melegszik meg volt akinek el is füstölt, monitorom van, azzal egybeépített nem kell, laptop nem tudom mennyire alkalmas folyamatos használatra, így maradt volna a Power Mac/Mac Pro, félmillából meg sokkal erősebb PC-t veszek.

Aztán ahogy a rendszerrel kapcsolatos témákban is kutattam valahogy az jött le, hogy az is hasonló, mint a Windows, vagyis ha csak használod, akkor ott a "just works" filozófia (amire panasz már Vista/Win7 óta nem igazán), de ha komolyabb dolgokat akarsz vele, akkor ott is patch-elgetni meg trükközni kell, mivelhogy zárt rendszer.

Amúgy copy & merge tényleg nincs benne alapból és csak külső fájlkezelővel pótolható? Vagy ez is csak valami idejétmúlt urban legend?

A mobil rendszerek valóban zártak, a Symbian is ilyen szempontból sokkal kevésbé bütykölhető, mint például a Windows. Ráadásul egyre jobban betonozzák be a hülyeségüket. A 9.3-ban már sokkal több a megkötés, mint anno a 7.0-ban volt. Plusz ott is tele van értelmetlen butításokkal.

2010.04.22. 13:52:17

@penge™: Minden rendszernek megvannak a maga hibái Én az évek során sokmindent használtam, Windows 95-től Fedorán keresztül Ubuntuig, sőt az egyetemen még egy régi Solarisszal is volt alkalmam találkozni. Végül a Mac OS X mellett állapodtam meg amolyan "best of both worlds" alapon, mivel többnyire UNIX-ra programozok, azonban szükségem van olyan fizetős alkalmazásokra is, melyek Linuxra nem érhetők el. A munkahelyen továbbra is Linuxot használok, mivel ott Javaban dolgozom, ahhoz pedig a Linux vagy Solaris a legmegfelelőbb környezet. Egyelőre úgy érzem, minden szempontból megérte a pénzét a MacBook, hálás kis gép.

Kérdésedre válaszként: copy & merge van, a cut funkció viszont valóban hiányzik. A Findernek megvannak a maga jól ismert hátrányai, ugyanakkor vannak előnyei is, például szimbolikus linkek kezelése terén. Összességében munkahelyen használt GNOME-os Nautilust tartom a legkényelmesebbnek az alapértelmezett fájlkezelők közül.

Zoli_Szentiván 2010.04.22. 14:55:46

Üdv.Komolyan ennyi gond van az Operával mint amiket írtok?Elég elszomorító ez így.A legdurvább az hogy én még olyan hibát sose találtam Operába hogy ezért áttérjek más böngészőre.Néha valahogy rábeszéltek hogy ugyanmár használjak Mozillát mert az milyen jó,de végül mindig visszatérek Operához.Szerintem egy átlag felhasználónak(mint én is)tökéletes az Opera.
Szerintem sebességbe már rég lekörözte a Mozillát.Végre megjavult az új buildba az a régi torrentes hiba hogy nem lehetett megjegyeztetni a megnyitást.Memória használat nagyon visszaesett végre.12 megnyitott oldallal 280Mb elég neki.10.51be ugyanennyi oldallal legalább a dupláját megette.Van még jópár észrevehető,számomra fontos javulás,ha gondoljátok leírom.A legfontosabb hogy egy ÁTLAG használónál több az észrevehető javulás mint az olyan hiba ami a használat kárára menne.
Bocs kicsit hosszúra nyúlt,de kikivánkozott belőlem a sok panaszkodó hozzászólás miatt.

zsüi_ 2010.04.22. 15:35:16

@Zoli_Szentiván: Szerintem igazad van. Használható. Leszámítva amikor nem tölti be az oldalt. Azon túl minden egyéb hiba elenyésző. Ez viszont minden átlagfelhasználó számára nagyon durva hiba. Még akkor is ha ritkán fordul elő. Kinek van kedve egy ilyen miatt két böngészőt futtatni?

Zoli_Szentiván 2010.04.22. 15:40:59

@zsüi_: Nálam még egy oldalnál se volt hogy nem töltött be.Olyan volt hogy valamelyiknél többet gondolkodott,de attól még bejött.

2010.04.22. 15:43:32

@Zoli_Szentiván: Az Opera 10.52 nem bugosabb minta legtöbb más, hasonló komplexitású, azonos stádiumban (beta) levő szoftverek. Csak itt a blogon sokan maguk is fejlesztők, így hajlamosak elcsámcsogni egyes bugokon.b Szerintem a végleges verzióval nem lesz semmi különösebben jelentős gond.

Zoli_Szentiván 2010.04.22. 15:48:10

@aronvirginas: Jelenleg elméletileg már RC,szóval azt elírtad szerintem:D
Szerintem még vagy a héten vagy a jövő hét elején jön a végleges,főleg hogy már RC4-nél tartanak.Részemről jöhet mondjuk,nagy hibát nem fedeztem fel benne(átlaguser szemmel).

zsüi_ 2010.04.22. 15:48:57

@Zoli_Szentiván: Szerencsés vagy. Remélem a legtöbb felhasználó szintén nem találkozott ilyen dologgal és így nem alakult ki negatív véleményük róla.

HelloWorld 2010.04.22. 16:11:30

@Zoli_Szentiván: Az egyetlen jelentős problémám az Operával igazából csak annyi, hogy bizonyos oldalaknál, főleg teljes képernyős videók lejátszásánál crashel.
No meg a fixed háttér bug, amit írtam feljebb.

Zoli_Szentiván 2010.04.22. 16:15:05

Akármilyen hihetetlen,de nálam egyik hibát se láttam még.Lehet azért mert mostanába friss telepitéssel rakom fel(a gépen az összes opera fájlt le szoktam törölni uninstall után).

2010.04.22. 16:44:24

@Zoli_Szentiván: Igen, elméletileg RC, gyakorlatilag beta. Kár azt boncolgatni.

zsüi_ 2010.04.22. 16:53:47

@Zoli_Szentiván: penge úr linkelte az alábbit. Nekem egyszer betöltötte. Bezártam a fület, nyitottam újat, már nem töltötte be. Neked hibátlan? www.badgirlsblog.com/

Zoli_Szentiván 2010.04.22. 16:58:37

@zsüi_: Igen hibátlan.Ez az oldal kicsit többet gondolkodik,de cserébe amikor bejött az egész oldal azonnal látszott és nem töltött tovább.Nagyjából ez 3-4 másodperc volt amíg bejött.

zsüi_ 2010.04.22. 17:08:05

@Zoli_Szentiván: Ha bezárod a fület és aztán új fülön újra betöltöd az oldalt akkor is?

Zoli_Szentiván 2010.04.22. 17:10:50

@zsüi_: Akkor csak a második enter lenyomásra jön be,de végülis így is bejön.Ez bőven lehet az oldal hibája is szerintem.

zsüi_ 2010.04.22. 17:21:40

@Zoli_Szentiván: És valóban. És kikapcsolt javascript-tel gyorsan be is tölti.. bevallom nem próbáltam mégegyszer entert ütni.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.04.22. 17:36:34

@zsüi_: A block-external a bűnös. Ha simán jobb alsó sarokból kapcsolod ki, akkor nincs hatással, viszont ha @exclude-ban adod meg, akkor igen.

Viszont a másik kettő még adott.
tvmusor.hu/
www.finanztreff.de/

És ez a kettő még durvább, mert pornóval tele van a net, míg TV műsorból van kb 3, ez a port.hu és még egy harmadik.

Vagy ha mondjuk egy német illető tőzsdézik, akkor elengedhetetlen neki a második oldal.

Zoli_Szentiván 2010.04.22. 17:45:07

@penge™: ezekkel az oldalakkal mi a gond?
mindkettő megy tökéletesen és ezeknél még mégegy entert se kell nyomni,most probáltam.

zsüi_ 2010.04.22. 18:15:12

@penge™: Nekem nincs block-external. A tvmusor.hu nálam is megy.. ha kikapcsolom a js-t. A másik nem. Feltettem egy classic installer-es új telepítést. Azzal tényleg mennek.

Zoli_Szentiván 2010.04.22. 18:26:15

mi ez a block external amugy?A js-t minek kell kikapcsolni?Ezekhez én sose nyulok.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.04.22. 18:29:38

@zsüi_: Úgy érted, hogy a német oldalon sincs vele NSL?

Jelenleg 28 bug maradt az RC4-ben: magyaropera.blog.hu/2010/03/23/hibalista_az_opera_10_5x_ben

Zoli_Szentiván 2010.04.22. 18:45:24

@penge™: Ebből a 28ból egy átlaguser melyiket veheti/veszi észre szerinted?Szóval melyik nagyobb hiba?

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.04.22. 19:52:28

@Zoli_Szentiván: 1, 4, 5-öt simán észlelheti, 7-et csak azután, miután kibanolják az IP címét DDoS támadás gyanúja miatt, ha testreszabja az eszköztárakat, akkor 10, 11, 15 is feltűnhet, ha használja a Jegyzetek és a helyesírás-ellenőrző funkciót is, akkor a 12 is, ha valamit elállít véletlenül az eszköztáron akkor a 13-as is.

Ha kipróbálja valamelyik átlátszó skint, akkor a 16 egyből feltűnik neki, ha kicsit esetlenebbül kezeli az egeret, akkor nem kizárt, hogy a 19-be is belefut (én direkt is nehezen tudtam előidézni), a 20-as abban nyilvánul meg, hogy a Chrome-ról átálló user ezt mondja: "De szar ez az Opera, nem lehet kattintani a füleket, ha felülre húzom az egeret, így semmi értelme nincs neki."

Egy opera:config beállítást pedig könnyebben megcsinál bárki, mint egy skin.ini szerkesztést.

A 22-es akkor, ha box-shadow dobozban görget felfelé akkor becsíkozódik.

A 23-as (NSL) is feltűnhet neki, főleg ha hozzászólásra akar ugrani. Vagy azt sem tudja mi az az NSL, nem is figyeli az egészet csak akkor lepődik meg, mikor legörget az oldal aljára, elkezdi írni a hozzászólást, majd pár másodperc múlva feldobja őt az oldal tetejére, mikor 2-3 perc után feladta a böngésző.

A 24-es nem közvetetten nyilvánul meg, hanem abban, hogy mikor valaki jön, hogy ő Firefoxban ezt és azt megszokta és szeretné itt is használni, akkor csak annyit tudunk neki tanácsolni, hogy várjon, mert igaz, hogy évek óta van rá userJS, csak éppen az egész 10.5x szériában bugos.

A 25-öst már többen megjegyezték, engem személy szerint ez a bug a legkevésbé zavar, mivel már megszoktam a szintén évek óta létező cookie domain bug miatti textarea-saver megbízhatatlanság miatt, hogy a hozzászólásokat automatikusan a jegyzetek panelen szerkesztem. Így még talán jobb is, mert ez folyamatosan itt van tudok idézni, görgetni anélkül, hogy a szövegdoboz elveszítené a fókuszt, a sima BBCode-okat is be tudom illeszteni jobbklikk menüből, egyedül az URL selection, amit utólag formázok.

26-ot bárki észlelheti aki látogatja az expressz.hu-t, A 27-es egyedi, de inkább példátlan eset, hogy egy 22 soros HTML kóddal ki lehet lőni a böngészőt.

@zsüi_: Érdekes. Classic installert Windows 7 miatt nem akarok feltenni, mert sajnos nem kerül bele a default programs-ba, így rendszerből nyíló linkek nem nyílnak meg.

zsüi_ 2010.04.22. 20:06:54

@penge™: Ha csak ezt akarod kipróbálni vele, akkor ez talán nem is baj, mert miután rájöttél mi a hiba oka úgyis törlöd.

HelloWorld 2010.04.22. 20:26:55

@penge™: "nem kizárt, hogy a 19-be is belefut (én direkt is nehezen tudtam előidézni)"

Ő lenne az?
noob.hu/2010/04/22/opera3.jpg

Én csak így tudtam előidézni.

HelloWorld 2010.04.22. 20:36:37

@HelloWorld: Tök izgi amúgy, "MISTERY-0001" bug, a rejtélyes bezárás gomb, amiről igazából senki nem tudja, hogy került oda, és valójában mit is keres ott... ő csak ül ott, szendén, némán, szemérmesen, és vár, valamire vár...
Talán az első Windowsos bezáró gomb szelleme tért vissza közénk, hogy romba döntse az Opera Software-t, talán Bill Gates bukását jövendölendő meg...
Hátborzongatóbb, mint egy UFO észlelés! Egy harmadik típusú találkozás ehhez képest kismiska!
:)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.04.23. 02:24:34

@zsüi_: Na végül amellett döntöttem, hogy kipróbálom egy teljes takarítás után. Én hülye mit tettem. A cookie kezelést újra elbarmolták. Újra az "accept from the sites I visit" az alapértelmezett és újra értelmetlen (nem az Opera Súgóban dokumentált) számozás van az opera:config-ban. A cookies4.dat-ot pedig újra reseteli.

De a lényeget megtudtam, a német oldalon tökmindegy mit csinálok, akkor is NSL bug van.

zsüi_ 2010.04.23. 11:29:50

@penge™: Nekem a friss telepítésű, alap konfigurációjú operával ment hibátlanul. Nem tudom mi különbözhet akkor még.. Mondjuk én classic installer-t toltam w7 x64 alól.

mnb 2010.04.24. 22:12:55

@penge™: Hello, megint Off leszek: A tűzfalam szerint az Opera a www10.utv.hu címről a rendelkezésre álló sávszélességgel (>600 Kb) tölt le valamit. Mi lehet ez? És hova tölti a disken (Vista)? Hogyan tudnám megnézni mit tölt? (Vírusellenőrzéstt csináltam (Kaspersky) és nem találtam gyanúsat.
Kösz ha tudtok segíteni, mnb
süti beállítások módosítása