Magyar Opera

Opera 10.51 RC1

A korábbi build óta leginkább stabilitás és memóriahasználat terén ígérnek javulást a fejlesztők.

Változások listája:

  • Néhány Carakan javítás.
  • CORE-27660 Javítva a Carakan memóriahasználata összevetve a Futhark-kal.
  • ALIEN-892 (Javítva a 404-es Unite hiba, ami azért volt, mert a zip loader nem adott hozzá minden mappát.)
  • DSK-287613 (Összeomlás, a Levelező panelen a "Minden levél"-en jobb klikk->Levél írása után).

Figyelem! Az előzetes verziók még sok hibát tartalmazhatnak, ezeket nem ajánlott mindennapi használatra telepíteni. Az Opera legutolsó végleges verzióját az Opera oldaláról töltheted le.

Letöltés (Opera 10.51 RC):

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr711838029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

knorbert 2010.03.14. 09:59:56

azt mondják az okosok, hogy megint javult a teljesítménye, ami örömteli, mert azt hittem a 10.51 teljesítménybeni javításokat már nem tartalmaz, csak a 10.50 általános hibajavítása lesz. :)

OperaDrBruce # 14. March 2010, 00:06
Woah, this is incredible!!! I tested Peacekeeper:

10.50: 5673 Points
10.51 snapshot: 6403 Points
10.51 RC1: 7761 Points

Keep up the good work!

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.14. 10:13:48

@knor: A Carakan úgy kellett az Operának, mint egy palack víz a sivatagba, megkaptuk, örülünk, hogy végre a felnőtt a többiekhez, de valahogy ez az "én pöcsöm a nagyobb" játék nem igazán tud lázba hozni. Ha 0.1 millisecundumok között különbséget tudnék tenni, akkor valószínűleg már a NASA-nál dolgoznék és szabadidőmben repülő legyek szárnyát lövöldözném le, attól viszont nem leszek boldogabb, hogy a benchmark szoftverek kimutatják. Főleg mikor jelenleg a szerverek a szűk keresztmetszet, nem a netsebesség és pláne nem a renderelési sebesség.

Ha szemmel láthatóan akadozik a JS-ben megírt izgő-mozgó bizbasz az gáz, de ha csak 2 fps-sel többet vagy kevesebbet ír ki az szvsz lényegtelen szemben a stabilitással vagy a szabványkövetési hiányosságokkal.

A stabilitást pedig addig nem értékeli (értékelte) eléggé az ember, amíg nem érződik annak hiánya.

knorbert 2010.03.14. 10:25:34

@penge™: Tudod, mikor még a 10.00 volt az aktuális verzió, én akkor is azt használtam, pedig a FFox és a Chrome jóval gyorsabb volt nála (nem csak pontszámokban kifejezve, "való életben" tapasztalva is). Azért, mert ez áll a legjobban kézre, ezt szeretem, és díjazom az Opera innovációit. Tehát én sem erre v***m a pöcsöm. DE: ha azt hirdeti magáról az Opera, hogy az ő böngészőjük a leggyorsabb, akkor ezt valamivel alá kell tudni támasztani, különben rögtön támadások kereszttüzébe kerül, most elsősorban Chrome használókra gondolok. Erre jó a Peacekeeper és a többi teszt is.
Egyébként meg eléggé figyelemre méltó az a gyorsulás, ami 36%-os növekedést mutat. Ezt nyilván nem egy egyszerű weboldal megnyitásánál tapasztalhatja az ember (már túlléptünk azon a határon), hanem komplex webes alkalmazások alatt.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.14. 10:50:09

@knor: Nem is rád céloztam, hanem a sok kis Pistikére, akik csapatostól flame-elnek a Desktop Team-es post kommentjeiben, aztán 20 értelmetlen hozzászólás után a 21. már valódi bugreportot takar általában. :D

Én is díjazom az Opera innovációit, főleg mikor működnek és nem azt várom, hogy vajon kijön-e még 50 build, mire javítják, mert fontosabb, hogy néhány %-kal gyorsabb legyen (ami ha szerencsém van, akkor még újabb összeomlásokat is fog generálni a már meglévő UI-t érintő bugokon felül).

Teljesen mindegy mit hirdet magáról, mint mindenhol, itt is a marketing a lényeg elsősorban. A fanboyoknak úgyis a kedvencük lesz a leggyorsabb.

Az pedig, hogy fórumos flame csatákban nyer az Opera még a pár %-os növekedéstől is érdektelenebb.

"Ezt nyilván nem egy egyszerű weboldal megnyitásánál tapasztalhatja az ember (már túlléptünk azon a határon), hanem komplex webes alkalmazások alatt."

Mikor láttad valaha, hogy a Gmail gyorsabb lett volna 150-200kB/s-nél? HTTPS-en pedig még annál is lassabb.

Ha kihasználná a 10-20 vagy annál nagyobb netkapcsolatok sebességét mindjárt másabb lenne. Hiába fut le gyorsabban (úgy, hogy már emberi szemmel is alig tudsz különbséget tenni) a kliensoldali kód, mikor elküldés után "Loading" meg "Still Working" üzeneteket dobál.

Elmondom: Egy idő után még inkább felhúzza az agyad, ugyanis hozzászoksz, hogy még apró késések sincsenek a felületben, aztán így érzékenyebben érint, ha időnként megakad.

Gyakorlati példa: Legtöbben már alig tudunk visszaemlékezni a modemes időkre (már aki még online életet élt abban a korszakban), valóságos csoda volt, hogy behozta 1 perc alatt a google.com-ot vagy a Wikipédiát, most meg 15-20 megabitnél már az frusztráló érzés, mikor 3-4 másodpercnél többet késik a betöltődéssel az oldal.

Azt meg nem tudom megvan-e még mert már M2-t használok, mikor anno még levelezőlistás időkben megnyitottam egymás után 10-15 PPS fájlt ki is vágott a Gmail 24 órára, hogy túl sok oldalt töltöttem be egyszerre. Ennyit a nagy Google-ról. Előbb a szerverekre kéne gyúrni, mert hiába van Ferrari-d, mikor kilométerenként kereszteződés, stoptábla, traffipax, sorompó meg lámpa van.

Ómájgád 2010.03.14. 11:30:52

bookline.hu, yahoo.com javítva

ozoli62 · http://www.oroszizoltan.hu 2010.03.14. 11:47:36

Sziasztok!
Azt szeretném megkérdezni a hozzáértőket, hogy a 10.50-ről vissza lehet e állni a 10.10-re. Már elég sok éve használom az operát és mindig frissítéskén raktam fel az éppen aktuális verziót, hát bizony ez a mostani egy igen nagy ballépés volt, használhatósági szempontból ez a 10.50 nagyon gáz.
Megköszönöm a segítséget.
udv: oz

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.14. 11:48:00

Új (gondolom régi) bug: Nyiss egy levelet "Compose"-zal, kezdj el gépelni, várd meg amíg elmenti a Drafts-ba, majd katt a "Discard Draft"-ra, indítsd újra a böngészőt, ott lesz egy 1-es zárójelben, ami eltűnik, ha rákattintasz a Drafts mappára.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.14. 11:52:44

@ozoli62: Úgy tudom nem konverált át semmilyen fájlt, csak a cache kezelése módosult, tehát ürítsd a cache-t, sütiket is javaslom, a Vezérlőpultból uninstalláld (a profilokat megtartja), utána navigálj el a profilmappádba, ami rendszerenként változó, ha nem tudod hol van, akkor uninstall ELŐTT nézd meg az opera:about oldalon.

A profilodból töröld az operaprefs.ini nevű fájlt és innentől telepítheted is a 10.10-et.

Egyébként mi miatt használhatatlan számodra? Úgy értem vannak benne bugok, nemsokára jön a 10.51 amiben szintén lesz egy csomó, de ha csak valami beállításbéli problémád van vele, akkor arra lehet, hogy tudunk megoldást és akkor nem kell downgrade-elned (főleg, hogy a 10.51 egy biztonsági hibát is javít).

Pipa88 (törölt) 2010.03.14. 12:04:47

Hogy valami pozitív is legyen: é eddig egy hibával sem találkoztam :)

gilette888 2010.03.14. 13:00:08

Én a következő hibákat tapasztaltam:

A "megnyitás IE"-el, és a "Megnyitás Firefox-al"gombra kattintva, az adott böngésző elindul, de a kívánt-aktuális oldalt nem tölti be, viszont, ha a jobbklikk menüből indítom, akkor betöltödnek az oldalak.

Az MTV videotár oldalán nekem a reklám után videók nem indulnak el,a videólejátszó helyén csak egy fehér ablak látható, pl. itt:
videotar.mtv.hu/Kategoriak/MTV%20MOZI/MTV%20Klasszikusok.aspx

Ti mit tapasztaltok? Ez most tényleg bug, vagy én bénázok el valamit?

ozoli62 · http://www.oroszizoltan.hu 2010.03.14. 13:17:37

Köszönöm a gyors választ!
Érthetetlen, de a levelezőben a csatolt fájlokat sem lementeni sem megnyitni nem lehet és mindegy, hogy pdf, world vagy jpeg, ha formában van akkor a csatolmányt nem küld el, kiérti ezt??? Azért ez kicsit megnehezíti a munkát. Elég sokat fagy vagy összeomlik, valahogy nem volt jellemző ezidáig, és ami biztos, hogy a lelkivilágát bármilyen oldalon egy pdf kétvállra teszi, persze ettől még marad, még a legjobb házasságban is vannak rosszabb napok.
Hát Penge, nekem egy kicsit komplikáltnak tűnik amit írtál, de megnézem mire jutok vele, de lehet, hogy még várok egy kis időt, bízom benne, hogy mielőbb javítják.
Köszönöm szépen: oz

RaidX 2010.03.14. 14:12:11

@gilette888

Szükséges egy WMPlayer beépülő.

Itt az oldalon kettőt is találni, XP és Wista-W7 hez. Bár oldalspecifikus a dolog, mert van ahol utánna sem játsza le. Akkor marad az IE/Chrome/FF kinek mi.

Bob Arctor 2010.03.14. 14:35:06

@gilette888: az MTV videólejátszója speciel Silverlightot használ, úgy hogy ezt kellene telepítened a gépre, ha még nem lenne. A Microsoft letöltő site-ról lekapható!

RaidX 2010.03.14. 14:37:27

Csak opera alatt jelentkezik és csak egyik Gmailes fiókomnál a kilépéskor.

kepfeltoltes.hu/100314/Gmail_www.kepfeltoltes.hu_.png

Olyan, mintha ketten is belépnénk az ominózus fiókba.

fatal 2010.03.14. 14:46:14

Vajon az átlátszóságot mikor javítják ki végre?

Aries MWZ 2010.03.14. 14:46:33

Annak örülnék, ha a *nixos változatra is szánnának végre időt. Még mindig nincs 10.50, a KDE3 sem menő már, főleg úgy, hogy KDE4-re állás natív portolhatóságot eredményezne.

Mihics Zoltán (Med1on) 2010.03.14. 15:04:35

@resius: Gondolatolvasó vagy Resius! :D
THX

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.14. 15:04:53

@fatal: Ez engem is érdekelne, bár mivel nálam a görgetés is picit (nagyon picit) akadozik a Z-Glass témával, így felőlem a hardveres gyorsításig várhat.

Mihics Zoltán (Med1on) 2010.03.14. 15:21:28

@penge™: Én azért örülök a teljesítmény növekedésnek, viszont ezzel maximálisan egyetértek:
"A stabilitást pedig addig nem értékeli (értékelte) eléggé az ember, amíg nem érződik annak hiánya."

Nah mindenesetre gyorsan bedobtam a peacekeeperbe és a sunspiderbe az új RC-t és örömmel tapasztaltam, hogy tényleg gyorsult. :)
Kössük össze a kellemest a hasznossal és a gyorssal ez az Opera 10.51. :)

fatal 2010.03.14. 17:21:45

@penge™: Akkor nem vagyok vak, nekem se volt jó, akadt. Mindegy most egy másik témát használok, jó ez is. :)

beef 2010.03.14. 18:15:01

Nekem semmilyen unite alkalmazást nem sikerül telepítenem, a letöltési csík megjelenik, de nem indul el.
Ez már 10.50 óta van.
Nem mint ha különösebben hiányozna onnan bármi is, de akkor is :)

Ómájgád 2010.03.14. 23:59:13

@penge™: melyik a ZGlass téma? Én nem vettem észre semmilyen lassulást görgetéskor.

tetra · http://unsigned.freeblog.hu/ 2010.03.15. 08:22:09

Ha valaki szintént youtube videókat akar nézni, találtam egy körüljárását a problémának. Az embed videókat minden gond nélkül lejátsza, szóval csináltam a gépre egy html-t amibe másolgatom az embed kódokat, és azt a html-t "nézem" úgymond. Nah mindegy, csak gondoltam megosztom, mer nincs kedvem futtatni másik böngészőt, ez meg működik nekem.

Styopi 2010.03.15. 08:59:36

@tetra: nem ertem miert kell ezt igy csinalni nekem mennek a youtube videok. De HTML5-ben meg nem megy! Nem vagyok benne biztos de valoszinuleg a video kodolas miatt nem megy html5 video ogg kodolassal nekem ment de H264-al nem. youtube asszem H264-et hasznall.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.15. 09:53:52

@Ómájgád: A Z-Glass, ami teljesen átlátszó, ez: my.opera.com/community/customize/skins/info/?id=9281

De csak a Z1-Glass témával és mint mondtam szinte alig észrevehető. A lényeg, hogy kicsit másabb. Próbáld ki 1-2 napig a Z1-et, aztán válts vissza valamilyen másikra aztán jobban fel fog tűnni a különbség.

ZeGa 2010.03.15. 10:05:43

Én szívesen használnám már z1-glass-t csak javulna már meg az átlátszóság...

ÁrPi 2010.03.15. 10:56:47

Sziasztok!

Ezt szeretném beüzemelni újra:

opera:config#VoiceXML|VoiceXMLEnabled

Szóvaltehát hang kéne nekem:
a 10.10-ben még sikerült "beüzemelni" de a 10.50-ben nem.

Ha angol nyelvü szöveget kijelölve jobbklikkeltem benne, akkor a
felugrómenüből kiválasztva a "beszéd"-et - felolvasta aránylag jól.

Alapból, opera:config buherálás nélkül a felolvasás feature eléréséhez
(illetve a "hangvezérlés beállításá"-hoz)
az Operának le kell töltenie egy "hangvezérlő könyvtárak"-at: Ekkor ő letölt egy
10_Mega körüli filét (Megnéztem és elmentettem totalcommandererel máshova is, ez egy pkzip-tömöritett file) ÉS
ezt elvileg a profile/voice mappába kellene kibontania-elhelyeznie és inicializánia.

Ha ezt a fájlt én manuálisan kibontom és a manuálisan kreált voice mappába másolom
a módszer eddig (a 10.10-verzioig) okés volt: Ugyanis ekkor már csak a

( opera:config#VoiceXML|VoiceXMLEnabled )

operakonfig-helyet kellett kipipálni és menteni, aztán szólt :) az Opera.

Most viszont, a fenti verziováltás után nem szólal sehogyse :-(

És számomra furcsa a hangvez-szekcióban ( opera:config - VoiceXML ), hogy kettő darab
"VoiceXmlPlugin" sora van neki holott alighanem egy elég lenne! :-)

Ha ez egy bugreport akkor bugreport, sziasztok Operások :-)

tetra · http://unsigned.freeblog.hu/ 2010.03.15. 11:32:59

@Styopi: azért kell így csinálni, mert nekem viszont nem megy. És másnak is van már ilyen problémája.

zsüi_ 2010.03.15. 14:42:09

Nem tudom, hogy bugnak számít -e: Nyiss egy új ablakot, kezdetben egy fül van rajta. Rendezd őket fentre. Állítsd be a fülsávot úgy, hogy csak akkor látszódjon ha szükség van rá (ha több van mint egy). Amit kapsz, az egy fejléc és fülsáv nélküli ablak (nincs ablakátméretező, bezáró gombod).
A sütikezelés még mindig nem megy. A facebook nem nagyon akart beengedni már megint. Gondolom akkor ez ugyanúgy előjön a gmail-nél is (és kitudja hány helyen).. fail

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.15. 14:53:40

@zsüi_: Nem bug, már kezdetektől csak egy szürke hátterű üres oldalt kapsz ilyenkor. Hogy ezen az oldalon nem működik a jobbklikk-le mozdulatparancs, mert a jobbklikk menüt hozza fel már inkább bug.

A sütikezelés pedig bugos a 10.5-ös véglegestől, hogy rohadna meg... :((( Különben már rég downgradeltem volna. De nem azért használtam minden egyes snapshotot pre-alfától, hogy a végleges hülyesége miatt váltsak vissza 10.10-re. Azóta sírva indítom újra a böngészőt.

meneruwa 2010.03.15. 16:56:41

hát nálam lassult az rc1 ráadásul gmail betölt amjd 2ms mulva ujratölti az egészet, áhhhhhhhh kár volt felraknom a frissitést. komolyan már kezdek áttérni a chrome-ra. eléggé idegesít. a youtubeos problémám még minig fennál mig más böngésző tökéletesen működik. nálam kezd leszerepelni az opera.

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.03.16. 11:54:38

@meneruwa: még szerencse hogy van benne gyári email kliens, nem láttam már egy hónapja a webes gmailt.

---

Jöhetne már a végleges 10.51

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.03.16. 12:07:16

nekem nagyon bejön ez az uj motor ami az opera alatt van. :D

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.16. 13:02:02

@Namelesske: Azért havonta nem árt felnézni, mivel az IMAP problémás a POP3 meg jól működik, csak az egyirányúság miatt semmire nem jó. Nehogy úgy járj, mint András: index.hu/tech/net/2009/05/24/andrasnak_betelt_a_gmailje/
:DDD

A végleges 10.51 még viccnek is rossz. Akkora bug van benne, amekkora még a pre-alfában sem volt. Minden restartnál nulláz bizonyos cookie-kat.

meneruwa 2010.03.16. 13:11:53

amugy nem zudom ki vette észre de 10x gyorsabban jön le a cucc chrome-on ha a rapidshare free-t használom az opera meg néha lekapcsol róla s elmegy végtelenbe a letöltés ami a legrosszabb fel sem lehet ébreszteni. nagy opera rajongó vagyok-voltam de már kezdek besokkalni az apró hibák miatt ami tényleg használhatatlanná teszik ezt az amúgy legkíválóbb böngészőt

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.16. 15:24:05

@meneruwa: Ezt nem vettem észre, bár a Rapidot utálom, ezért igyekszem kerülni és inkább tovább guglizni, hogy van-e máshol is megosztva amit keresek.

De jó látni, hogy az inline keresős bugot még mindig nem javították normálisan. Nyomj Ctrl+F-et, írj be egy szót, nyomd meg a Home-ot (hogy a sor elejére ugorjon) majd tartsd nyomva 4-5 másodpercig a Space-t. Úgy összeomlik, hogy még hibajelentést sem tud küldeni.

Azt mondják a régebbi Operások, hogy a 9.0-s verzió mennyire bugos volt, én visszasírom azokat az időket. Több volt az oldalakkal kapcsolatos inkompatibilitás, de stabil volt a böngésző.

Az a baj, hogy ahelyett, hogy örülni tudnánk az újításoknak mindig elrontják a hangulatot valamivel. A 9.5-nél a billentyűparancsokkal, Shiftezgetéssel és a középsőklikkes eszköztárra húzott könyvjelzőkkel (meg persze az sem volt túlzottan stabil), a 10-nél az elmaradt beharangozott fícsörökkel, a 10.50-nél már minden sikerült volna, viszont tele van bugokkal és ami a legdühítőbb, a 30%-a olyan bug, ami már a 10.10-ben is benne volt.

Mihics Zoltán (Med1on) 2010.03.16. 15:57:19

@penge™: Remélhetőleg a 10.51-nél most bugmentesítés történik, és talán kicsit olyan lesz a helyzet mint a Windows Vista/Win7 váltásnál. :)
Operához mérten hosszú ideje nincs új RC a következő verziónál nagy dobás lesz. :D

Dzsini 2010.03.16. 16:11:45

én használom jól a böngészőt akkor :) a 10.50 (most épp .51RC) az elmúlt 3 napban egyszer omlott össze, nem is tudom már melyik oldalon - újraindítva már rendben betöltötte azt is, nincs vele probléma azóta sem - pedig megy a Unite, a Link, néhány UserJS...

néha a flashes játékok megakadnak, de azt a gépre fogom, több, mint 4 éves laptop (és más böngésző alatt is leszédül).

én nem keresgélem a bugokat (miért tenyerelnék rá a space-re a keresőben? nem keresek 15db space-t az oldalon...), így nem tűnnek fel - csak használom, elégedetten.

(a rapidhoz meg minden letöltéshez a jDownloadert használom, vágólapról begyűjti a linkeket és letöltögeti nekem - nem kell nézegetni a letöltőoldalakat)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.16. 16:23:59

@Dzsini: Mert XP, ez a bug pedig eddig csak Windows 7 alatt jelentkezett.

Az oké, hogy nem tenyerelsz rá a space-re, de akkor is bug és akkor is javítani kéne, bár ez konkrétan nem zavar különösebben engem sem de azért ne könnyelműsködjék el az ilyeneket sem.

A JDownloader nem rossz, de fél óra amíg elindul és ha csak egy 10-20 megás fájlt töltesz le Rapidról nem pedig darabolt filmeket vagy ilyesmit, akkor felesleges elindítani.

@Med1on: Én meg inkább úgy érzem, hogy mivel holnap szerda és végleges általában szerdán jön így holnap kiadják aztán vagy sikerült javítani, vagy nem.

Dzsini 2010.03.16. 16:50:22

Vista van a gépen (aero nélkül), de lényegtelen :) a JD-hez meg vagy gyűjtögetem egy jegyzetben a linkeket, vagy amúgy is fut - ennyi elfér az 1 giga memóriában, nem zavar a sarokban (én amúgy 10-20 megához is használom, mert lassú a net, magától újrapróbálja ha épp túlterhelt a megosztó vagy megszakad, stb stb.).

Ami viszont mókásra sikeredett: a levelezőben az "olvasatlan" felirat mellé felpakoltam a gombokat - minek 2 sor, ha elfér egyben is. Nem tudom, hogy alapállapotban is így van-e, de ha nincs kiválasztva levél, akkor az új levél írás gombot kiszürkíti :)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.16. 17:38:32

@Dzsini: Nem tudom pontosan mit pakoltál hova, de én is átalakítottam egy kicsit már régebben. A panelgombok felül vannak, kikapcsoltam a legördülő menüt, ami kiírja, hogy Bookmarks, vagy Mail, felesleges, úgyis ott vannak a gombok plusz a levelezőben is az Unread mellé raktam le a gombokat, hogy ne éktelenkedjen ott két sorban. Bár én ezt régebben csináltam még meg, azóta nem módosítottam a toolbar.ini-t.

Csak tudnám, hogy a Link és a Unite ikon a (skinfüggetlenül) miért lesz pixeles mikor leveszem 40%-ra az ikonméretet. Mármint nem az állapotsávon lévő kicsi, hanem a "Configure" almenüre feljövő opciókban. Nem mintha zavarna, de gáz, elvégre azoknak a mérete nem változik. Az már durvább bug, hogy a Ctrl+Tab-os skinváltó a gyári skinben enyhén el van csúszva, ami pedig még ettől is durvább, hogy gyári skinben nem működik a opera:config#UserPrefs|ChromeIntegrationDragAreaMaximized

Bár mivel nem használok gyári skint engem nem zavar az utóbbi kettő csak majd azokat, akik kérdezni fogják, hogy miért ilyen hülyén oldotta meg az Opera a címsorban lévő tabokat. :D

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.16. 19:21:29

A mai nap csupa móka és kacagás. IE9 tesztoldal, ahol némelyik tesztben "meglepő módon" az IE9 jobban teljesít, mint az Opera: ie.microsoft.com/testdrive/Default.html

Szintén meglepő módon a validációs hibák száma 30-tól 496-ig terjed egyes teszteken.

Azt viszont meg kell hagyni, hogy fejlődik az IE: kephost.hu/image-4E87_4B9FC930.jpg

Még egy-két verzió és a végén böngésző lesz belőle.

Bár azért durva, hogy még egy címsor sincs benne, az még a WinGOGI-ban is volt.

Mihics Zoltán (Med1on) 2010.03.16. 19:40:59

@penge™:
ie.microsoft.com/testdrive/Default.html
Graphics Demos
Create next-generation experiences with GPU-powered HTML5 graphics

Lassan tényleg elő kellene állni a HW Vegával de közbe meg megint előkerülhetne a fönti téma a bugokkal kapcsolatban... (nem egyszerű a helyzet elég nagy a nyomás az Opera fejlesztőkön)

Van azért ilyen is azon az IE oldalon:)

Sunspider Result Average (ms)
IE9 Mix 2010 Platform Preview 1.9.7745.6019 598.80ms
Chrome 5.0.342.2 (dev) 293.47ms
Opera 10.5 285.20ms

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.16. 20:40:09

@Med1on: Azt hiszem a kényszeres e-penis növelésből elég volt már erre az évre. Gondolkoztak volna előre aztán csinálták volna ezeket előbb és csak utána a Unite-ot és az új widget motort, mivel az nem lett volna olyan sürgős. De ha már így alakult ne akarjanak mindent egyszerre, mert ha a leggyorsabb böngésző címét vissza is nyerik a legstabilabbat elveszítik.

Az IE9 különben sem konkurencia, mivel HW gyorsítás csak DX10-hez kötött lesz benne, Operában pedig OpenGL alapú, ami mindenhol működni fog még hordozható eszközökön is.

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.03.17. 08:54:33

kipróbáltam a 10.51 rct és szomoruan tapasztaltam, hogy amikor görgetek egy flash videot, beugrik hogy upgadeljek. :D

Szerintem a Portable hibája.Olvastam ezt már itt. de most akkor ez egy known issue or not ? :D

ap · http://premiumlivesets.hu 2010.03.17. 09:49:13

@penge™:
"De jó látni, hogy az inline keresős bugot még mindig nem javították normálisan. Nyomj Ctrl+F-et, írj be egy szót, nyomd meg a Home-ot (hogy a sor elejére ugorjon) majd tartsd nyomva 4-5 másodpercig a Space-t. Úgy összeomlik, hogy még hibajelentést sem tud küldeni."

:DDD penge, nem vagy egyszerű, hogy ilyenekre van időd. Hogy jöttél rá?

Az a furcsa, hogy nálam is előjön egy ilyen hiba. Lényegtelen hány ablak van nyitva, vagy éppen mely oldalak futnak. Akármelyik pillanatban megnyomom az Alt+F4-et és úgy összeomlik a böngésző, hogy még reportot sem küld.. XP-n Win7-en mindenhol :DDDD

ap · http://premiumlivesets.hu 2010.03.17. 09:52:00

@Med1on: ez most komoly, hogy az szerepel a főoldalon, hogy a microsoft 2010-re elérte hogy a többéves acid3-on 55 pontig eljusson a böngészője??? :D

végül is az eddigiekhez képest 200%-os növekedés :D

HiMiru 2010.03.17. 11:14:57

Mostmár tényleg egyre jobban érdekel, hogy mikor jön végre a _végleges_ 10.5 mac-re.
Kezdek irígykedni a Windowsos kollegákra.
Valaki? Valami infó erről? :)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.17. 13:34:59

@ap: Ha én bugokat keresek, akkor általában találok. :D
Csak azt tudnám, hogy miért nem egyszerűbb fogni és ráengedni minden build-e az OperaWatir-t aztán miközben az dolgozik megírni egy jó hosszú known issue-t, hogy ne maradjon új build nélkül az ember.

Egyébként az Alt-F4-gyel kapcsolatban: A múltkor fedeztem fel Windows-ban (a címsortabok miatt már nem működik Operában, de a többiben igen). Nyiss egy bármilyen olyan szoftvert, aminek Windiws ablakkerete van (tehát nem olyan, mint például a Winamp), majd klikkelj duplán a BAL oldalt lévő ikonjára a Windows címsorában.

@HiMiru: Irigykedj, én jelen pillanatban azokra irigykedek, akiknek kielégíti az igényeit a Firefox/Chrome/akármi más, mert akkor már két napja azt használnám, mert ilyen durva bug még nemhogy RC-ben de még alfa Operában sem volt.

Egyébként új build, szerencsére még csak RC2: my.opera.com/desktopteam/blog/2010/03/17/opera-10-51-rc2-for-windows

Changelog nincs, tapasztalható bugfixek nincsenek...

ap · http://premiumlivesets.hu 2010.03.17. 13:58:35

@penge™: "majd klikkelj duplán a BAL oldalt lévő ikonjára a Windows címsorában."

ez még a windows 3.1-ből maradt benne :))

Dzsini 2010.03.17. 14:08:13

@ap: így van, win95 előtt nem volt jobb felül bezáró gomb, csak a bal felső menüből (ami alt+space-re is megjelenik, bárhol is van az ablak) kiválasztható - így lehet például a képernyőről kicsúszott ablakokat visszahozni - alt+space - mozgatás - és kurzorgombokkal be lehet hozni.
(egy általános iskolai osztálytársam édesapja pl. kizárólag billentyűzetről használta a gépet, mindent simán megoldott vele - Windows alatt is)

Mihics Zoltán (Med1on) 2010.03.17. 16:02:59

Megjelent 1 egész jó kis cikk az Operáról a hwsw.hu oldalon. Még idén jön az Opera 11 de előtte még kiadják a 10.60-ot is. A 10.51 végleges pedig napokon belül várható.

Ómájgád 2010.03.17. 16:54:18

Van egy cikk az indexen az IE9-ről, amiben az Opera 10.5 bétáját használja a szerző. Fel kéne világosítani, hogy van már végleges.

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.03.17. 19:33:36

@HiMiru: én meg arra hogy maced van ...

amugy a windows verzió még crap

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.03.17. 19:35:47

@Dzsini: a windows nagyrészét igen lehet billentyuzettel kezelni, de lassan kedzik elfelejteni és kimarad sok programból, én meg utálom a hotkeyeket csak a ctrl c ctrl vt használom

syddd 2010.03.17. 22:11:27

Nekem van 1 gondom a 10.50-el, esetleg valaki más is találkozott ezzel:
Ha 1 letöltés linkre klikkelek (pl 1 zip file), és ott azt mondom, hogy "open", akkor vmi "Failed to start application" üzenetet kapok. Valami jogosultság hiba lehet, mert az open folder parancsra csak a saját mappám nyitja meg. Mindez Windows 7-en
kösz

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.18. 17:10:39

A Desktop Team-en másnál sem töltődik be a CSS? Gondolom meg fog javulni, tehát ezt a hozzászólás írásának pillanatában tapasztaltam.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2010.03.18. 21:18:00

Érdekes ez a Peacekeeper...

Inteles XP-s gépen az Opera 10.51 tönkrever mindenkit, Win7-es AMD gépen meg a Chrome a sokkal gyorsabb. Utóbbin a Chrome +1200 pont, Opera 10.51 meg -500...

Amúgy a topikban olvastam, hogy néhány ember sikeresen megdöntötte a rekordot, szóval elvileg nemsokára a legjobb eredmény rovatban az Operának kell virítania.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2010.03.18. 21:21:42

Más: már van RC3 is egy ideje, és most már csak a súlyos problémákat vadásszák. Viszont sajnos még mindig rengeteg apróbb-nagyobb hiba van benne, nem tudom, hogy javítva lesznek-e valaha is... Jó ez az Opera irányváltás, de a bugjavítás terén is alkothatnának.

Mondom ezt annak ellenére is, hogy a 10.51 egyértelműen jobb, mint a 10.50. Ami még durvább: a Peacekeeper teszten majdnem másfélszer(!) jobb, mint a 10.50, a renderelés alteszt eredménye pl. simán megduplázódott, sőt!

email 2010.03.18. 22:20:02

A www.mr2.hu/ -n a "Most szól" flash csík másnál is rossz Opera alól? Régen (talán a 10.1-el) jó volt.

Fennec 2010.03.19. 17:13:59

@email: Nálam se jó.

Más: opera:config-ban az Enable On Demand Plugin beállítással csak én szenvedek? A legtöbb oldalnál működik, de pár oldal (pl. iwiw, Kongregate) olyat produkál, hogy betöltés után nem lehet semmit se csinálni velük (pl. linkekre nem lehet kattintani, formok nem működnek). Windows 7, 10.51 RC1 (10.50 előtt uninstall, majd majdnem szűz profilra telepítettem, csak könyvjelzőket, urlfiltert, mailt vittem át), de 10.50-ben is ugyanezt csinálta.

Dzsini 2010.03.19. 17:30:33

@Fennec: nem véletlenül nincs még sehova kitéve az On Demand Plugin a config-on kívül - egyelőre nem szikeként, hanem baltaként működik :) Majd foglalkoznak vele, egyelőre az alapjai gondolom benne vannak a rendszerben, de van más dolguk is, minthogy ezt továbbélezzék.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.19. 19:34:51

@Dzsini: A Paste and go in background is jól működik és az sincs kitéve sehova.
Nem nagyon szokták nagydobra verni ezeket a dolgokat sajnos.

ozoli62 · http://www.oroszizoltan.hu 2010.03.24. 20:13:19

@penge™: Szia Penge!
Szomorúan konstatáltam az 10.51 telepítése után sem megy rendesen, így nekiálltam a javaslatod alapján megszerelni kedvenc böngészőnket és lássunk csodát, megy minden rendesen, ahogy kell.
köszi: oz
süti beállítások módosítása