Magyar Opera

A munkának még nincs vége (b3298)

Miután az Operánál mindenki "kiörömködte" magát a végleges 10.5 Windowsos megjelenésével kapcsolatban, a fejlesztők visszaültek munkaasztalaikhoz. Egyrészt, mert a Mac és unix verziók még nincsenek készen, másrészt - sajnos ezt mi is tapasztaltuk, a Windowsos se igazán. Persze, egy ilyen komplex szoftveren mindig van csiszolni.

A mai kiadás tehát minden felhasználónak szól. Mondom mindenkinek, még a Power PC processzoros (tehát régebbi) Mac-et nyúzóknak is, ugyanis visszatért ezek támogatása. Immáron a video elem is rendelkezésre áll, és a Java támogatás is bekerült. Persze nem minden fenékig tejfel, problémák lehetnek mind a Carakan teljesítményével, mind a Java alkalmazásokkal.

A Windows felhasználóknak nincs sok újdonság, az is a renderelő motort érinti. A Unix hívei némi túlzással több ismert hibát kapnak, mint újítást, de ne legyünk negatívak, lesz ez még jobb is.

Ismert hibák:

  • a Carakan nem túl stabil (Mac - PPC)
  • Java problémák (Mac - PPC)
  • betűkészlet problémák (Unix)
  • nincs deb és rpm csomag (Unix)
  • felhasználói felület problémák

Javítások, változások:

  • Carakan frissítés és hibajavítások
  • könyvjelző fagyás javítva
  • beépülőkhöz köthető memóriaszivárás javítva
  • számos beépülővel kapcsolatos probléma javítva (Mac)

Figyelem! Az előzetes verziók még sok hibát tartalmazhatnak, ezeket nem ajánlott mindennapi használatra telepíteni. Az Opera legutolsó végleges verzióját az Opera oldaláról töltheted le.

Letöltés (Opera 10.50.3298, post/pre 10.5):

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr721811997

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A munkának még nincs vége Opera (b3298) 2010.03.05. 20:42:15

Miután az Operánál mindenki "kiörömködte" magát a végleges 10.5 Windowsos megjelenésével kapcsolatban, a fejlesztők visszaültek munkaasztalaikhoz. Egyrészt, mert a Mac és unix verziók még nincsenek készen, másrészt - sajnos ezt mi is tapasztaltuk, a Windo…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihics Zoltán (Med1on) 2010.03.05. 18:09:56

Tehát akkor belátták hogy ez a Windowsos verzió véglegesnek még nem az igazi...
:)
A vega hardveres gyorsítására igazán ráfeküdhetnének a srácok nagyon kíváncsi vagyok rá... :)

KenGuruL 2010.03.05. 18:14:14

végre sikerült egy számomra bosszantó hibát kijavítani, eddig az összes verzióban azt néztem meg először, és most javult meg a cucc.

számomra most végleges a 10.5x

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2010.03.05. 18:22:29

@Med1on: Szerintem ők is jól tudták, de inkább a határidő... De írtam is, hogy ha teljesen korrekt lenne a 10.5, akkor is lenne benne javítani- és fejlesztenivaló Már csak így megy ez.

A HW Vega remélem hamarosan jön (2-3 hónap), és nagyot durran. A fejlesztők ütős újdonságokat ígértek 2010-re szinte minden téren. 10.6-ot a népnek, HW Vegával

@KenGuruL: Megosztanád velünk, mi volt az?

Mihics Zoltán (Med1on) 2010.03.05. 18:27:24

@cousin333: Biztos részletesebb információkkal rendelkezel a HW Vega-ról mint én, szal majd ha erről vmikor tudnál nyilatkozni azt nagyon megköszönném. :)
Ha jól tudom a Mozilla a 3.7-es foxal már "demozta" ezt a hardveres gyorsítást még régebben...

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2010.03.05. 18:33:16

@Med1on: Korábban írtam (pontosabban fordítottam) egy HW-es gyorsítással kapcsolatos cikket. Hogy mikor jön azt sajnos nem tudom, még csak körülbelülire sem. De egy ideje dolgoznak rajta, szóval ebből gondolom, hagy nagyon nem húzzák már sokat (persze kinek mi a sok...).

Nem vagyok guru, de nekem az jött le, hogy a Firefox megoldása sokkal primitívebb, és korlátozottabb (csak Vista vagy Win7, DX10 vagy fölötte).

Amúgy a cikk: magyaropera.blog.hu/2009/12/09/operasok_irtak_vega_ismerteto

Muad'Dib 2010.03.05. 19:41:22

[OFF]
Súlyos unite gondom van, egy barátom most regelt myoperán de nem működik (a gépe azt mutatja minden ok, de máshol vagy akár más böngészőben meg offline van). kíváncsiságból csináltam egy új myopera fiókot (az enyémmel is próbálgattam, 1 esetet leszámítva nem tapasztaltam ilyesmit) és ott is fennáll ugyanez a probléma. ötlet valaki?

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.03.05. 19:59:05

@penge™: nincs twitterem azt se tudom miaz, én a jól bevált mennyfel és nézdmeg módszert használom xD

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.05. 20:32:10

@Namelesske: Nekem sincs Twitterem, de attól a tweeteket tudom RSS-ben olvasni. :)

Konkrétan a Secunia közzétett egy jelentést, miszerint az Operában van egy overflow bug, amin keresztül exploitokkal lehet támadni. Nos ennek a fele igaz. Az overflow bugot már megtapasztalhattátok, amikor belinkeltem azt a pár soros HTML fájlt. Viszont jelenleg nincs semmi bizonyíték rá, hogy ez bármilyen biztonsági sebezhetőséget jelentene. Szóval valaki (M$) megint kavarja a szart...

De várható volt, hogy ha az Opera ekkora nyilvánosságot kap az sokaknak nem fog tetszeni: news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/click_online/8551628.stm

Ballmer tiszta ideg. Nem is tud mit mondani. Kétszer is elismétli, hogy az IE a legnépszerűbb és a legkompatibilisebb böngésző a világon, majd levonja a meglepő konzekvenciát, idézem: "There is a reason why the Internet Explorer simply the most popular browser on the Internet."

ZeGa 2010.03.05. 21:09:39

Aki feltette az meg tudná mondani, hogy az a kis idegesítő esztétikai hiba (oldalra helyezett taboknál fehér rész) eltűnt-e? Vagy az már örökké ott marad? :)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.05. 21:55:55

@ZeGa: Erre nem tudok mit mondani. Valamelyik korábbi snapshotnál tapasztaltam, mikor szórakoztam a toolbar.ini-vel. Miután visszaállítottam árnyékmásolatokból azóta nem volt semmi ilyen jellegű probléma. Úgyhogy nem tudom hogyan lehet pontosan reprodukálni a bugot, így letesztelni sem tudom, mivel én már az előző verzióban sem tapasztaltam, amikor szintén szórakoztam a toolbar.ini-vel.

Claude Léon 2010.03.05. 22:14:14

asszem nem lesz a kedvencem a 10.50
irdatlanul használja a memóriát.

KenGuruL 2010.03.05. 22:15:07

bocs, csak moziban voltam

a gamestar.hu-n a hírekhez írt kommentekbe, rakott egy felesleges scrollbart.

egy pár t****nt oldalon nem lehetett kommentelni.

ZeGa 2010.03.05. 22:21:52

@KenGuruL: Azt nem az új bulid javította, hanem a gamestar. Mivel 10.5 véglegesben is jól működik már.

ZeGa 2010.03.05. 22:33:44

@penge™: Én nem tudom felfogni, hogy mi hozza elő ezt nálam, de annyira idegesít, hogy az valami hihetetlen.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.05. 22:43:37

Új fícsör (nem tudom mióta van benne, h_143570 vette észre), ha egy oldal már el van mentve könyvjelzőként akkor Ctrl+D-re nem újra el akarja menteni, hanem felkínálja a szerkesztést.

KenGuruL 2010.03.05. 22:47:37

@ZeGa: nekem azzal még nem volt, ok :(

Nagykócsag 2010.03.05. 23:21:56

Akkor javítsák légyszi a "waiting for dns confirmation of cookie domain(s)" hibát mert marha idegesítő és rendszeresen előjön. Hiába törlöm a cookiekat...

Mihics Zoltán (Med1on) 2010.03.05. 23:41:00

Usb Edition készül ebből a változatból?

resius 2010.03.06. 00:03:14

@Med1on: még azt sem tudom, hogy az előzőből készül-e, vagy ez most a stabilabb... meg még a beállításokat meg kell vitassuk. Szóval akkor jeleznék kedves szerkesztőtársaimnak itt is, hogy kaptak egy mailt, meg egy linket. Tessék legalább visszajelezni valamit. :) Köszönöm.

Cole1 2010.03.06. 00:16:35

@Claude Léon: Ez nekem se tetszik. A 10.10 még elment, de 10.5-nél már volt, amikor 300mb is elérte, pedig nem nyitok több fület, mint a 10.10-nél. Azért ez szerintem durva. Sajnos, ha beállítom, akkor is ez a helyzet. Szóval azt gondolom, hogy utolérte az Opera a Firefoxot, de csak ebben. :)

HelloWorld 2010.03.06. 00:27:00

Én találtam egy bugot amúgy.
IE, FF, Chrome, Safari megrajzolja a divet akkor is, ha nincs benne szöveg.
Opera csak úgy volt hajlandó kirajzolni, hogy raktam bele egy <br />-t. AZ egyik fejlesztés alatt lévő oldalamon...

blint63 2010.03.06. 10:17:36

@Cole1: Már meg lett néhányszor beszélve, több ram, nagyobb ramhasználat, hogy gyorsabb legyen. Most próbáltam 512mb ramos xp-n, 100 alatt hasít mint állat (már amennyire egy AthlonXP-s gépnél azt lehet mondani :).

blint63 2010.03.06. 10:25:46

@penge™: Az mekkora, h a Chrome-ot bemutató kocka gyerek rögtön "Operatunity"-val nyit (ha még emlékszik valaki...).

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.03.06. 23:16:05

uram isten sok ramot eszik!!!!

nekem 4 giga ram van a gépemben de csak azért hogy üresen legyen 3.5 :D:D

én ha tehetném megetetném a géppel mind a 4 giga ramot

F34R007 2010.03.07. 12:40:10

* Sztem OS-n is múlik sokminden Vistán/7-en az Aero miatt is ehet többet XP-t használok és eggyáltalán nem eszik többet mint a 10.10 , Ui: ha a Vega Xp-n is működni fog az jó lessz és még gyorsabb lenne az amúgy se gyenge 10.5 ;P

RaidX 2010.03.07. 13:48:38

Segítséget kérek a hozzáértőktől!

Win 7 alatt wmp plugint használó oldalon (stop.hu például) nem megy a film. A wmpfirefoxplugin.exe telepítve. Vagy meg sem jelenik a plályer, vagy kiírja, hogy kész és nincs tovább.
Egy kedves ismerősöm ezmiatt akar IE-re visszaálni, mert az lejátsza szó nélkül.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.07. 13:59:50

@RaidX: Amit régen postoltam az orosz Operaplugins cuccot azt próbáld meg telepíteni. Win7 alatt azt tudom, hogy a Firefox-os megoldás már nem működik.

magyaropera.blog.hu/2009/10/07/beepulok_plugins_for_opera_v_3_12

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.07. 17:55:31

Az M2 tényleg nagyon bugos. A csatolmányokat nem küldi el, IMAP-nál ha webfelületen végzek műveleteket olyan levelekkel, amik már letöltődtek akkor az IMAP mappából törli, viszont a Received mappában több ezer levél ott marad...

RaidX 2010.03.07. 17:58:55

@penge™

Kösz de sajnos azzal sem megy.

Leszedtem az FF-cuccot, takarítottam, telepítettem az orosz cuccot de a hejzet változatlan.

RaidX 2010.03.07. 18:51:55

A win 7 már elég régi ahhoz, hogy a most megjelent Opera 10.5 plugin szinten is kompatibilis legyen vele. Akár hogy is utálják egymást, csak a win az elterjett oprendszer és ott is most a Win 7. XP alatt mennek azok a nyavajás pluginok de Win 7 alatt nem igazán működnek.

Azt mondta, neki nem kell két böngésző. Bár nagyon tetszik az Opera, marad az IE-nél mert ő sok filmet néz amit az Opera nem akar lejátszani.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.07. 19:08:50

@RaidX: Támogatja is. Vagy 10.5 bug, vagy ti csináltatok valamit rosszul, mert a 10.10 nálam támogatta tisztán emlékszem rá. Azbest oldalán is ment vele minden.

"Bár nagyon tetszik az Opera, marad az IE-nél mert ő sok filmet néz amit az Opera nem akar lejátszani."

Van ez így. Nekem is nagyon tetszett a Ferrari, de maradtam a traktornál, mert sokat közlekedek a magyar közutakon...

vlevi 2010.03.07. 23:01:18

"Tehát akkor belátták hogy ez a Windowsos verzió véglegesnek még nem az igazi..."
Vettem észre. Az Aerós skin nagyon nem az igazi, legalábbis nálam. Időnként az átlátszó rész szétugrik.

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.03.08. 01:08:43

@vlevi: és nagyon bután nézki a könyvjelzősáv. tul sok az aero

RaidX 2010.03.08. 05:56:11

Még az is lehet, nem Opera bug.

Ha a gépen lévő fájlok küzül megnyitok az operával egy wmv filmet gyönyörűen lejátsza. Ez a nő a Stop.hu filmjeibe szerelmes, ott viszont csak IE, Chrome, FF a nyerő.
Lehet ez oldalspecifikus probléma is!

-tara- · http://hegyek-lanya.blogspot.com/ 2010.03.08. 08:51:34

Letöltöttem az új verziót, de megbántam. Szeretném visszatenni az Opera 10.10-et (magyar nyelvűt, viszont nem találom sehol. Honnan tölthetném le? az újjal az a bajom, hogy nem tudom közzétenni a Bloggerben írt posztjaimat, egyszerűen nem hagyja. Átmentem az Explorerre, ott ment simán. Mi lehet a gond?

ilovebubbles 2010.03.08. 09:53:49

@-tara-: nálam tökéletesen működik.

zsüi_ 2010.03.08. 11:22:33

@-tara-: Itt tudod letölteni a régebbieket: www.opera.com/browser/download/?os=windows&list=all
Kiváncsi lennék hogy a 10.10-es letöltése mennyivel ugrott meg az utóbbi napokban :]

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.08. 13:43:57

@-tara-: A blogger teljesen bugos. A hagyományos szerkesztőben és a forráskód nézetben nem tudod közzétenni a postjaidat, az "updated editor"-ban pedig nem működik a forráskód nézet (folyamatosan pörög az a kis bizbasz) és csak WYSIWYG tudsz szerkeszteni.

Mycronet 2010.03.08. 14:33:12

"A munkának még nincs vége"

Helyes!
Valahogy nem igazán vagyok megelégedve, a 10.50 minden nap elszáll. Az igaz hogy mindig ugyanazon oldalon, de hát akkor is. Ha a www.f1-live.hu oldalon megnyitok 4-5 cikket új fülön és azokat elkezdem egymás után becsukni miután mindegyiket elolvastam, az opera elszáll. Más is tapasztalt hasonló problémát?

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.08. 14:58:52

@Mycronet: Nem látogatom ezt az oldalt, de most megnyitottam és random megnyitottam középső klikkel 15-20 oldalt, átváltogattam rájuk, görgettem fel-le, volt amikor linkekre is klikkeltem, de nem omlott össze.
Bár lehet, hogy valamelyik userJS-em blokkol valami csúnyaságot, ami miatt összeomlana.
"ap" javaslatára kipróbáltam egy ideig most block-external nélkül. Hát baromi rossz volt. Például ezen a blogon rendszeresen fogta a böngészőt valami. És nem tudom mi, mert a folyamatsávon "Completed request to m.blog.hu" volt, az m.blog.hu pedig ugye a blog.hu saját képszervere, ha azt letiltom akkor nincsenek képek. A pixel.blog.hu-t és a többit már letiltogattam régebben, azzal is jelentős sebességnövekedést értem el. De block-external nélkül egyszerűen böngészhetetlen a web. :(

Mihics Zoltán (Med1on) 2010.03.08. 16:04:11

Egy pozitív benyomásokkal teli, elfogulatlan minőségi cikk a techline tollából.

techline.hu/kiprobaltuk/20100307_opera_10_50_teszt_review_sebesseg.aspx

ap · http://premiumlivesets.hu 2010.03.08. 16:12:47

@penge™: Én nem javasoltam, hogy próbáld ki, én azt mondtam,hogy míg nekem be voltak kapcsolva, volt pár oldal ami nem működött :))

Hozzáteszem nekem egy ujs sincs benn és gond nélkül böngészek.... de tudod mit? Visszarakom csak ezt az egy js-t és megnézem mégegyszer a hibás oldalakat :))

Mycronet 2010.03.08. 16:51:00

Én sem használok js-t, csak az opera tiltóját használom, az elég! Nem szeretem ha túl kopasz egy weboldal, némi reklám azért elfér. :) Az f1-live sosem volt egy gyors portál, de azért szeretem. Az Opera 10.10 -es még egyszer sem feküdt meg tőle, csak a 10.50 -es, de az minden nap.
De mint mondtam csak akkor ha bezárom a füleket. Jelentést elküldettem a böngészővel mikor felajánlotta, talán majd kiküszöbölik, legalábbis remélem.

ilovebubbles 2010.03.08. 20:46:34

@penge™: Kipróbáltam a régi és az új szerkesztővel, mindkét nézetben, még piszkozatból kitéve is. Tökéletesen működik.
Nekem teljesen tisztán telepített 10.5 van.

fraki 2010.03.08. 22:29:02

Az Opera kezdettől fogva az egyik legtöbb ramot evő böngésző, ezért tud ilyen gyors lenni. Például egy fül historyjában a lapokról a teljes canvast eltárolja a memóriában, ezért tud kattintásra villámgyorsan visszaugrani.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.08. 23:21:54

@fraki: Azért ez túlzás. A Firefox 3.0 előtt többet zabált, mint a Photoshop. Azóta már ő fogyasztja a legkevesebbet, ugyanakkor szintén azóta a CPU usage ritkán megy 40-50% alá normál használatkor.
A Safari a mai napig több ramot zabál. OSX-en nincs még optimalizálva az Opera 10.5, de a 10.10 ott is kevesebbet eszik.

A Chrome szintén többet zabál, bár ott még rá lehet fogni a multiprocess-re.

Linuxon sincs nagy eltérés.

Ha jól emlékszem valamikor 9.5 környékén cseréltem gépet. Előtte az Opera volt a leggyorsabb 512 mega rammal. Utána szintén az Opera volt a leggyorsabb immáron 2 giga rammal, viszont többet is evett, cserébe ami legalább hússzorosára nőtt azok a Flash-es tartalmak futtatása és a komplexebb oldalak (mint Gmail, Google Reader) működése.

Az Opera teljesen jól kezeli a memóriát. A FF inkább nevetséges ezzel a "csakazértis mutassuk meg" hozzáállással, főleg hogy egyre több ram lesz a gépekben. Régebben lett volna szükség rá, nem most.

De most komolyan, feküdt már meg a Windows valakinél az Opera memóriafogyasztása miatt? Vagy akármilyen negatív tapasztalat, azon kívül, hogy bántó a szemnek, ha a 4 giga ramnak nem üres minimum a 70%-a?

CPU esetében még megértem, mert egyrészt hőt termel, vagyis jobban pörög a cooler, hangosabb, másrészt több áramot fogyaszt, de hogy valaki dísznek vesz a gépébe ilyen mennyiségű ramot...

awking 2010.03.09. 11:43:19

@fraki: Ezzel vitatkoznék, 384 MB RAM van a masinámban (semmit nem állítottam el), de 100 MB fölé nemigen ment eddig az Opera még 5-6 ablakkal se. A Firefox a tálcán hagyva kezdőlappal 110 MB.

knorbert 2010.03.09. 22:35:51

A múltkori rc dömping óta igencsak lagol a fejlesztés, legalábbis ami a felhasználók felöli frontját illeti.
Nah, ez nagyon magyar lett :) szóval nem jelentkeztek újabb kiadással márc. 5-e óta..

És még ez is:
www.hwsw.hu/hirek/44118/opera-browser-bongeszo-internet-serulekenyseg-sebezhetoseg-patch-hacker.html

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2010.03.11. 21:06:18

No, friss twit (vagy mi a szösz ez magyarul) - szóval Twitter bejegyzés Haavardtól (Opera QA munkatárs):

"Customizers and performance junkies may be somewhat pleased with the next Windows snapshot. Stay tuned."

Magyarul: a testreszabás és sebességmániások esetleg értékelni fogják a következő Windows előzetest...

Máris kíváncsivá tett :)

awking 2010.03.11. 21:10:23

@cousin333: mint testreszabás mániás már várom is. :) Lehet tudni mikor jön?

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2010.03.11. 21:11:42

@awking: Nem. De szerintem holnap, ahogy szokott... :)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.03.11. 23:48:55

@cousin333: Olvastam én is tegnap (RSS-ben jönnek a tweet-jei miután a Desktop Team RSS csatornája bugos), de nem írtam be, nehogy megint túl sokat várjunk aztán csalódást okozzanak. Ennyi idő alatt úgysem kapunk hardveres vegát.
süti beállítások módosítása