Magyar Opera

Két apró lépés (b3263)

Most, hogy vészesen közeleg a Windows választóképernyőjének megjelenése, az Opera éjt nappallá téve azon dolgozik, hogy a nevezetes dátumra elkészítse a végleges 10.5-öt, legalábbis Windowsra. Ennek folyományaként valószínűleg bevezették a 168 órás munkahetet, amibe persze a hétvége is beletartozik.

Hogy munkájuknak látszatja is legyen, egy újabb előzetest adtak, ki, ezúttal csak Windowsra. Sok hozzáfűzni való nincs, a szokásos hibajavításokkal szembesülhetünk. Meg a szokásos bugokkal...

Ismert hibák:

  • Win7-en sokszor fagy (megelőzhető az Aero Peek kikapcsolásával)
  • GDI memória szivárgás új fülek megnyitásakor
  • a HTML5 video nem működik megfelelően

Javítások, változások:

  • font-stílus problémák javítva
  • a Ctrl + T már nem a háttérben nyit új fület
  • a legördülő menük kiválasztott eleme fehérré válik
  • ismét működik az Ugrás a webcímre funkció
  • a könyvjelzők törlése és olvasása behozta a könyvjelző tulajdonságai dialógusablakot
  • az oldal tartalma nem lett automatikusan átméretezve maximalizálás után
  • a Shockwave elemek rossz helyen kerültek megjelenítésre
  • ismeretlen opció "2005" a képek környezeti menüjében
  • a középső kattintás nem működött a könyvjelzők panel mappáin
  • a nagyítás menü nem tükrözte a pillanatnyi nagyítás mértékét
  • FTP böngészés javítása
  • stabilitás növelése (XSLT, Dragonfly)
  • maximális kapcsolatok alapbeállítása 20-ról 64-re nőtt
  • a kliens minden adatot elküld egy hibás szinkronizációt követően
  • inaktív nagyítás menü az opera: aloldalakon
  • a keresőgomb nem mindig működött
  • egyes karakterek elrontották a linkeket az üzenetekben

Figyelem! Az előzetes verziók még sok hibát tartalmazhatnak, ezeket nem ajánlott mindennapi használatra telepíteni. Az Opera legutolsó végleges verzióját az Opera oldaláról töltheted le.

Letöltés (Opera 10.50.3263, post-beta):

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr841775875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihics Zoltán (Med1on) 2010.02.20. 15:21:28

Portable változat frissítése várható?

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.02.20. 15:40:27

A lényeget nem is írtad. Új funkciót kapott a "Paste and go in background" személyében. :) Nem nagy dolog, de én például örülök neki.

@Med1on: Szerintem biztos, mert elég sok régi bugot javítottak benne. Bár nálam első indításnál 3x összeomlott aztán Speed Dial-lal kellett indítanom. Pedig csak a blog, a Desktop Team és két ITCafé-s oldal volt nyitva. Utána persze miután újranyitottam a tabokat nem volt semmi baja.

Mihics Zoltán (Med1on) 2010.02.20. 15:50:30

Ezt a funkciót én is kipróbálom majd penge.
A márciusi "patchday" alkalmaával jön ez a windows böngészőválasztós frissítés? Személy szerint én örülök ennek a nagy hajtásnak azt hiszem ilyen ütemű böngésző fejlesztés eddig nem nagyon volt.. :)(még a Google Chrome tempója is eltörpül e mellett.)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.02.20. 16:06:11

@Med1on: Elvileg igen. A hajtásnak én is örülök, csak nehogy bughalmaz legyen belőle megjelenéskor. A Chrome-nál tavalyelőtt szeptembertől januárig volt fejlesztés gőzerővel azóta már az 1 bug/1 főverzió az új "ütemük". Pedig még emlékszem anno az Opera lecserélésén is gondolkoztam, mert akkor kaptuk meg a 10-est a mindenki által várt Carakan nélkül, hogy még a Unite sem került bele a Chrome pedig egy csomó újdonságot hozott.
Aztán ahogy telt az idő a Chrome megrekedt a minimál böngésző színvonalán és az addonok irányába ment ami a teljesítmény rovására ment az Opera pedig átvette az értelmes fícsöröket (a Pin tab elnevezés kivételével), a címsorkeresésen még lehetne csiszolni, de a 10.10-től jobb.

Egyébként a gyorskeresőt is javították. Az ütő megállt bennem, mikor észrevettem, hogy beírtam egy kulcsszót az egyik tabon, léptettem F3-mal, majd átmentem egy másik tabra és ott hiába nyomtam F3-at nem jegyezte meg a korábbi tab kulcsszavát.
Jelentettem is, hogy ennyire talán nem kéne Chrome-osodni (mert ott a kezdetektől fogva így van).

Azt a rohadt autofill-t igazán beletehetnék még, engem idegesít a legjobban, mikor utálom ezt a fícsört, de hihetetlen, hogy minden második panasz ennek hiánya miatt érkezik.

"GDI memória szivárgás új fülek megnyitásakor"

Ezt észre sem vettem. Nálam azért nincs ilyen, mert az Aero miatt DWM van. De ez durva bug. Az első dolog, hogy fület nyitsz egy böngészőben.

ps: Az alapértelmezett betűtípus másnál is megváltozott Consolas-ra?

MosoMasa 2010.02.20. 16:31:17

@penge™: Az alapértelmezett kapcsolatok száma is változott. 8/20 -ról 16/64 -re

MosoMasa 2010.02.20. 16:31:47

Na vazze - benne van a szövegben... bocs

Mihics Zoltán (Med1on) 2010.02.20. 16:34:39

Idő közbe megtaláltam, hogy a jövő héten már jön is a böngészős Microsoft frissítés így tényleg bajos lehet a 10.50 megjelenése.

CsendesMark 2010.02.20. 16:35:22

mikor jelenik me a windowsos böngészőválasztó?

resius 2010.02.20. 16:52:15

A portable változat oldalán ( magyaropera.blog.hu/2009/09/16/hordozhato_opera_10 ) a Frissítés3 alatt mindig ott az aktuális build száma. Ezt az "További letöltések:" legalsó linkek valamelyikére kattintva éritek el. ( magyaropera.info/usb/Opera10.5beta_usb.zip ) A legfrissebb verziót megelőző verziót pedig ez előtt találjátok, a linkben szerepel a buildszám is. Szóval ezt az oldalt érdemes figyelni, de igyekszek linkelni majd az aktuális buildhez tartozó cikkhez is.

MosoMasa 2010.02.20. 16:52:36

@penge™: Én is állítgattam, de nem sokkal vettem magasabbra, mert tapasztalatom szerint jobb volt az alapon, vagy csak kicsit megtolva.
Most sávszélességet váltottam, talán most másként megy.

resius 2010.02.20. 16:55:04

Ez talán az első build, ami nálam az USB-s szokásos rövid tesztelése alatt összeomlott. Egy szóra duplán kattintottam, és a menü megnyílása helyett összeomlott az egész.

endruuboyyy 2010.02.20. 17:05:39

@MosoMasa / Ha nagy leszek, japán leszek!: Nekem öt megás netem van , a kapcsolatok 16 / 32 -re vannak állítva , ha ennél többre teszem inkább lassít , valamint az utolsó képek "beragadnak" , tehát nehezen tölti be a böngésző .

Nameless® · http://dirtywindows.hu/ 2010.02.20. 17:10:36

a consolas a windows integráció része, mert már az az új curier típus :)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.02.20. 17:15:02

@Andris32: Nekem sem 30/3-nál, sem most 80/25-nél nem lassít. Az elsőt nem is szabad 8-tól többre venni, max 16-ra, mert sok szerver levág. A max connection viszont mehet maximumra, mivel ha mondjuk 10 oldalt nyitsz egyszerre gyorsabban betölti.

@Namelesske: Az gáz, mivel a Courier New fix széles betűtípus volt ez meg nem. Amúgy ha Windows integráció akkor miért nem MS Sans Serif lett? A Windows-ban is az az alap.

Tomio 2010.02.20. 17:15:41

Win7 alatt nem ajánlom senkinek, használhatatlan. Ment föl újra az eggyel régebbi.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2010.02.20. 19:16:09

@Tomio: Nekem nincs vele gondom. Elolvastad az ismert hibák első sorát?

Hihetetlen, hogy mindenki teszi fel ész nélkül, aztán sír a szája, amikor szembesül azzal, amit már korábban is tudhatott volna.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.02.20. 20:30:07

@cousin333: Nekem kezdetektől fogva ki volt kapcsolva mégis két alkalommal is összeomlás után nem lehetett újraindítani, mert újra és újra összeomlott amíg át nem állítottam, hogy a már megnyitott session helyett üres lappal induljon.

Utána ugyanazokat a lapokat megnyitottam, gond nélkül mentek, aztán véletlenszerűen megint. Most már lassan 3 órája stabilan fut (szintén részben ugyanazokkal a tabokkal).

Cobalt 2010.02.20. 21:09:40

W7 64 bit Ultimate alatt az Aro Peek kilovese nem hasznal az osszeomlasok ellen.

Abydos · http://abysan.com/blog 2010.02.20. 21:29:16

Hát, kételkedem benne, hogy a képernyőválasztó megjelenéséig összedobják. Attól félek, benyomnak egy használhatatlan 10.5-öt és mindenki hamar megválik tőle, mert bugos lesz..

daavid 2010.02.20. 23:25:04

helló mindenkinek. ezért a hozzászólásért regisztráltam. :) az operában nem tudok a bloggeren a frissített szövegszerkesztőben képet csatolni a számítógépemről az írásomhoz. azt szeretném kérdezni, hogy másnak is van ilyen problémája, vagy csak nálam jelentkezik ez?

ZeGa 2010.02.21. 08:59:11

Másnak is feltűnt, hogy win 7 alatt a tálca és a böngésző ablak alsó kerete között megjelenik egy fehér csík, ami eltűnik, ha leteszem tálcára, majd újra előveszem az operát.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2010.02.21. 10:27:06

@Cobalt: Win7 Ultimate 32 bit alatt használt. Igaz, bekapcsolt állapottal nem próbáltam...

@Abydos: Már van magyar választóképernyő: www.browserchoice.eu/BrowserChoice/browserchoice_hu.htm

Remélem meggondolják magukat, mint anno a Unite-al, és inkább bevállalják a csúszást. A tempó persze maradhat, csak kicsit tovább... :)

MosoMasa 2010.02.21. 10:58:05

@cousin333: "Söpört Webware Awards kétszer.Összehasonlítson és válasszon." :D

Dzsini 2010.02.21. 11:10:25

ki ez a filemirror.hu ahonnan nekem elkezdte letölteni az Operát a választóképernyőről? gondolom valami hivatalos magyar Opera mirror, de akkor is :)

Dzsini 2010.02.21. 11:17:38

...és sürgősen legyen magyar (és minden egyéb) nyelvű bemutatkozó oldal, csak az Opera és a Firefox nem köszöntött magyarul a "további info"-nál
(a kicsik közül a Maxthon, és a Flock tud magyarul beszélni magáról)

a Firefox információs oldala külön mókás, mert a képek közt van magyar nyelvű :))

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2010.02.21. 18:03:27

@daavid: Próbáld meg beállítani a korábbi szerkesztőt, az új bugos Operával, changelogban is volt.
@ZeGa: Nekem nem, viszont Z1-Glass-nál az egész böngészőrész körül van egy fehér keret az oldal betöltődéséig.
@cousin333: "Remélem meggondolják magukat, mint anno a Unite-al, és inkább bevállalják a csúszást. A tempó persze maradhat, csak kicsit tovább... :)"

Vagy kiveszik belőle a Carakan-t és csak a 10.6-ban lesz benne. :DDD

@Dzsini: Ez sajnos nem rajtunk múlik. Karbonade már rég lefordította volna (már ha a közösségben nem bíznak, csak a hivatalos fordítókban) és gondolom azt a közel 500 karakternyi szöveget karban tudta volna tartani, ha éppen főverzióváltáskor változik.

Más: Régebben megfigyeltem, hogy ha aztali Operából megyek fel a letöltés oldalra akkor a Mini-t és a Mobile-t ajánlgatja. Ez mondjuk logikus is, mivel asztali Operát használok, hogy a cég más termékeit is bemutatja.
Kipróbáltam IE-vel. Annál ugyanez volt. 10 próbából legalább 5-6 esetében a mobil verziókat reklámozta. Nem jó ez így. Rakja be az asztalit középre egy kis linkre meg a mobilverziókat.

Dzsini 2010.02.21. 18:18:00

tudom, hogy nem rajtatok múlik a fordítás - csak megemlítettem, hogy ciki, hogy a többi (kivéve az FF-et) tud magyarul jelentkezni...
süti beállítások módosítása