Magyar Opera

Opera 10.10 és Unite: a web másképpen

Hosszas fejlesztési időszakot követően a mai napon végre elstartolt az Opera 10.10-es verziója, benne a Unite nevű szolgáltatással, amihez a gyártó nagy reményeket fűz. Ennek is köszönhető, hogy az eredetileg a 10-es verzióba szánt képességet inkább fejlesztették még két hónapig, hogy a megjelenés napján minél jobb formában legyen.

De most végre itt van, és a legszélesebb közönség számára is elérhető, természetesen teljesen ingyen. De mi is ez a Unite tulajdonképpen? Tulajdonképpen egy egyszerű webszervert integráltak a böngészőbe, ami ezen túl nem csak fogadni, hanem szolgáltatni is képes az adatokat.

Tipp! Olvasd el a válaszokat a Unite-al kapcsolatos leggyakoribb kérdésekre!

A lehetséges felhasználási terület meglehetősen nagy, a szokásosnak nevezhető kép- és fájlmegosztástól kezdve a saját honlapok megjelenítésén túl a zenefolyam-szolgáltatóig a lehetőségek száma úgymond végtelen. Az alapértelmezetten telepítésre kerülő alkalmazásokon túl már most is elérhetők külső fejlesztői alkotások,remélhetőleg a közeli jövőben ugrásszerű növekedést tapasztalhatunk a számukban és minőségükben egyaránt.

Az Opera 10.10-es verziójával együtt érkező alkalmazások:

File Sharing - fájlmegosztás a saját gépedről, egyszerűen

Fridge - virtuális hűtő a fontos üzeneteknek

Media Player - saját zene lejátszása bárhonnan

Messenger - csevegj a My Opera-s barátaiddal

Photo Sharing - oszd meg másokkal a fotóidat

Web Server - saját honlap, saját szerver

Az Opera megoldásának több nagy előnye is van a korábbi, hasonló célokat szolgáló megoldásokkal szemben, mint például a fájlmegosztókra feltöltés, vagy az e-mail-ben továbbítás. Az egyik legfontosabb, hogy a fájlok a saját gépünkön maradnak, és nem kerülnek egy harmadik félhez, a letöltő közvetlenül érheti el őket egy speciális linken keresztül. A másik, szintén az Operára jellemző előny, hogy pofonegyszerű a beállítása.

Példaként álljon itt egy képmegosztási folyamat:

Amint az látható, a megosztás csak pár pillanat műve. Fontos tudni, hogy a működtetéshez az Opera futtatására van szükség. Ha nem fut, a Unite sem megy. Elérni ugyanakkor bármelyik böngészőből el tudod, ha beírod a jobb oldalon megadott URL címet.

Az Opera 10.10 a beépített Unite szolgáltatással elérhető az Opera honlapján. Ez és további hasznos linkek:

Figyelem! Az Opera 10.10 az Opera 10 frissítése, kiegészítve az Opera Unite szolgáltatással. Mivel stabilitási és biztonsági javításokat is tartalmaz, a frissítés erősen ajánlott, akkor is, ha nem akarod használni a Unite-ot.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr131546751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Abydos · http://abysan.com/blog 2009.11.23. 20:37:49

Királyság :)
Ami nekem egyből feltűnt:
Nálam a kilépés gmbnál mindig megkérdezi, hogy biztosan kilép. Mivel sosem lépek ki a böngészőből, így elkerülhettem azt, hogy véletlen bezárjam. Ám volt olyan, hogy kiakartam lépni, mégsem léptem ki, úgy hagytam pont a kérdés miatt. Itt 20 másodperc múlva automatikusan kilép, ez jó dolog :)De persze lehet sokkal több mindent tud :)

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.11.23. 20:40:17

@Abydos: A kilépés megerősítése eddig alapból ki volt kapcsolva, mert a tapasztalatok szerint csak idegesítette az embereket. A Unite miatt azonban be kellett kapcsolni, ahogy a torrent kliens is figyelmeztet, ha be akarod zárni az Operát, miközben töltögetsz. És ez így van jól...

meneruwa 2009.11.23. 21:11:59

nekem ma jött a "meghívóm" a googlewave-be persze még a legújabb 10.10-est sem támogatja :(

meneruwa 2009.11.23. 21:15:26

véletlen leltem rá erre hátah érdekel valakit: opera:config#WebServer|MaxUploadRate(kBps)

itt tudod beállítani a feltöltési sebességet

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.11.23. 21:43:51

@meneruwa: Én már júliusban is szégyenfalra akartam küldeni. A My Opera fórumon írtak egy ISP átírós trükköt, oda beírod a Mozillás user agentet, akkor betölti rendesen és nem rakja oda a szürke sávot, viszont ilyenkor kifagy a böngésző.
Bár a Googl€-tól nem is vártam mást...

A max feltöltési sebességet a Unite ikonra (a statusbaron a Link mellett) kattintva a Configure->Advanced menüpontban is beállíthatod.

Valakiember (törölt) 2009.11.23. 21:56:11

Ha jól emlékszem Karaj vetette fel az ötletet, hogy a Magyar Opera közösségen belül csinálhatnánk Unite-os "hálózatot", vagy közösséget, ahol megadnánk egymásnak az Unite-os linkjeinket és jelszavainkat

Most, hogy már a véglegesekben is benne van az Unite, én támogatom Karaj ötletét.

Szerintem ha más is egyet ért valahogy össze kellene majd valamikor röffenni IRC-en, vagy valamelyik IM-ben konferencia beszélgetésre kezdetnek.

meneruwa 2009.11.23. 23:55:07

@penge™: bocsi ennyire nem merültem még bele az unite-ba csak megláttam s gondoltam közreadom :)
torrent oldal készítéshez konyít valaki. egy kis közösséget akartam létrehozni saját fizetős tárhelyen de nem sikerül semelyik verzióval gondoltam ha továbbra se megy megpróbálom az unite-al, régebben benne volt ez a lehetőség

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.11.23. 23:56:26

@Imrityinko: Amit mi tudunk nyújtani, az egy külön post erről, ennél többet nem hiszem. Esetleg még felvenni az embereket egy listába. Meglátom mit tehetek :)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.11.24. 00:01:06

@meneruwa: Nem sok értelmét látom, nem véletlenül nem fejlődött tovább a projekt. A torrent protokolnál eleve ott a DHT, ha azt nem tiltod le, akkor nem kell tracker, csak csinálsz egy torrentfájlt a megosztandó cuccaidról, feltöltöd egy oldalra és aki letölti, majd megnyitja az tud tőled tölteni és a többi letöltő is bekapcsolódhat a peer listába.

Abydos · http://abysan.com/blog 2009.11.24. 00:08:28

@cousin333: Őőőő ezt tudom mert én kapcsolom mindig be a kilépés megerősítését :) Csak most már visszaszámol, ezt osztottam meg veletek.

Hozzászóló 2009.11.24. 09:14:32

Hadd kérdezzem meg az új verzió kapcsán: ha a media playerben megosztottam egy mappát, akkor azt hogy a búsban tudom NEM megosztani többet?! Ha kitörlöm a mappa nevét, nem engedi leokézni, eltávolítás vagy törlés gomb meg nincs. (vagy nem találom)

Ómájgád 2009.11.24. 10:16:59

@Hozzászóló: vagy leállítod a szolgáltatást és akkor a beírt mappa csak egy információ lesz a böngészőben, és nem megosztás, vagy új mappát írsz be.

meneruwa 2009.11.24. 10:29:49

@penge™: nem is figyeltem hogy ez a szolgáltatás leállt. azért köszi a választ

tdaniel 2009.11.24. 10:49:29

Most sem csalódtam az Operában !

Sajnálatos, hogy sok weboldal még mindig nem kompatibilis az operával, leginkább vagy az IE vagy az FF - el teszik kompatibilissé :S

Nálam mindig is az Opera lesz az Elsődleges webböngésző !!!

A Unite Király :) !!!

bb84 2009.11.24. 15:14:41

Hali
Az Unite az istennek sem akar menni a koliból. Proxyi van és még portok is le vannak tiltogatva (van http, https, smtp, pop3, passz még mi de torrent, játékok, ftp nem mennek)
Hiába írom át 80 as portra (stb) hogy menjen a böngészővel semmi sem működik. Mindig elérhetetlen a pc.
help

lalolib 2009.11.24. 17:51:58

Érdekesség:
A cégemnél XP van, ott automatikusan frissített az új verzióra, otthon Win7 van, ott még szerintem a legújabb verziót (10.0) használom.
???

JonC 2009.11.24. 19:06:42

iszonyatosan jó ez a funkció, most hogy be lee építve alapból már én is kipróbáltam, és nem csalódtam benne :) meg is írtam az élményeimet vele kapcsolatban, ha valaki további infókra kíváncsi vele kapcsolatban az kattintson : raktalicska.hu/2009/11/24/opera-10-10-valtoztassuk-a-gepunket-szerverre/

lalolib 2009.11.24. 20:53:57

@JonC: Elolvasva és köszönöm!

knorbert 2009.11.26. 09:12:32

betanews fileforum másnak is szétesik Operában, vagy csak nekem?

szantos 2009.11.26. 16:36:11

Csak én néztem el vmit, vagy komoly, h csak 1 könyvtárat lehet megosztani unite-tal ?!
Továbbá: egy megosztás van, amit vagy jelszavazok, vagy nem, és aki hozzáfér az mindent lát benne ?!

Biztos sok munka volt vele, de ahhoz hogy a mail, rapidshare, drivehq torrent, megosztási mappák,... mellé komoly alternatívát kínáljanak, sztem több kell. Inkább vártam volná még rá pár hónapot, így kicsit csalódott vagyok.

(operával nem tudok belépni a blog.hu indapass oldalon; ie-ről írok :( pedig a cookie-k engedélyezve vannak, ehh.)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.11.26. 16:46:59

@szantos: Na igen, egy File Sharing app-al csak egy könyvtárat (és annak alkönyvtárait) tudod megosztani. Ha több különálló könyvtárat alarsz, akkor letöltöd a File Sharing App-ot mégegyszer és nem az Upgrade-be teszed a pöttyöt, hanem a "Install separate"-be, így két File Sharing lesz, aminek külön neveket adhatsz, akár az egész File Sharing nevet módosíthatod a mappa nevére. Sőt, mappákat is nyithatsz a Unite panelen, amibe bele tudod pakolni, így már külön mappánként tudod jelszavazni a dolgokat.

szantos 2009.11.27. 14:37:40

@penge™: Köszi, kipróbáltam működik, azért bíztató, hogy legalább megoldás van rá.

Teljes megosztás / alkönyvtár egybeni letöltésére van lehetőség ?

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.11.27. 14:51:48

@szantos: Sajnos nem. Ebben az esetben a Linkek panel (Ctrl+Alt+L) van a segítségedre, ott Ctrl vagy Shift nyomvatartása mellett kiválogatod a letöltendő fájlokat és ha nem akarod, hogy több száz letöltés megerősítő dialógusablak felugorjon, akkor előre definiálod a kívánt letöltési helyet, majd ha kijelöltél minden letöltendő fájlt, jobb klikk-> Save to Download Folder és elmenti

Aptyuka 02 2009.11.29. 07:40:48

Unite. Feltettem, kipróbáltam, nekem nem tetszik, nem kell. Visszatettem a (mentett) régit.
Kérdésem csupán annyi, hogy ezen túl az Opera frissítése csak az Unite-val együtt lehetséges?
Tudom, hogy feltéve az Unitet ki is lehet kapcsolni, de én ezt nem szeretném.
Tehát lehet frissíteni Unite nélkül is?
Előre is köszönöm a választ.

Dzsini 2009.11.29. 08:03:57

A Unite mostantól része az Operának, nem lesz olyan build, amiben nincs benne.
Frissíts 10.10-re (van benne sok egyéb javítás is, ami miatt fontos), és kapcsold ki a Unite-ot, gyakorlatilag el lehet tüntetni olyan szinten, mint a levelezőt vagy az IRC klienst, észre se venni, hogy benne van, ha leállítod és leveszed a gombjait.

Aptyuka 02 2009.11.29. 09:29:17

Igen, köszönöm. Telepítettem ismét és kikapcsoltam. A javítások miatt ez a fontos.
Még egyszer köszönöm a választ.
süti beállítások módosítása