Magyar Opera

Megjelent az Opera 10.01

A minialkalmazások újítása, és az Opera Unite széleskörű bemutatkozása némileg elterelte a figyelmet az aktuális stabil kiadásról. A 10-es verzió közel két hónapja jelent meg, és a mai napig kellett várni az első javításra. A 10.01 a számához méltóan csak apróbb változtatásokat tartalmaz, de a befoltozott biztonsági javítások miatt mindenkinek ajánlott a telepítése. Ez egyébként elvileg - az Opera történetében először - automatikusan zajlik majd, mivel ez lesz a frissítő funkció első éles, globális tesztje.

Azok, akik nyomon követték az utóbbi idők megjelenéseit, nem találkoznak majd különösebb újdonságokkal. A változások egy része ugyanis már a 10.10 előzeteseiben is megtalálhatjuk. Például az Opera Link beállításai átköltöztek az Eszközök menü alá, és megkapták az eddiginél sokkal tetszetősebb párbeszédablakot is. Ezen kívül jószerivel csak stabilitásnövelő intézkedésekkel, hibajavításokkal és biztonsági rések megszüntetésével találkozhatunk a változási közleményben.

Figyelem! Ez a kiadás az Opera 10 közvetlen folytatásának tekinthető. Tehát nem tartalmazza a Unite szolgáltatást, sem pedig az újfajta minialkalmazás-kezelést. Éppen ezért nem javasoljuk, hogy ezen újabb verziók használata esetén frissítsük a programot.

Javítások, változások a 10.0-s verzió óta:

  • az Opera Link új beállítási felületet kapott és átkerült az Eszközök menübe
  • Opera Turbo megjelenésével kapcsolatos problémák javítása
  • az Opera Link már nem csak 9 elemet szinkronizál
  • fájl megnyitása, mentése párbeszédablakok problémája javítva
  • új levelezőfiók létrehozásakor jelentkező probléma javítva
  • a szál követése funkció nem működött megfelelően
  • az Opera esetenként nem indult a gép újraindítását követően
  • indítási probléma, ha a telepítési könyvtár 2 bájtos karaktereket tartalmazott
  • az értesítésekkel kapcsolatos 100%-os processzorhasználat javítva

Biztonsági javítások:

  • tetszőleges kódfuttatást lehetővé tévő URL biztonsági hiba javítva
  • szkriptek futtathatósága az RSS előnézetben kijavítva
  • a webfontok által hamisítható URL címek javítva

Az új verzió szokás szerint az Opera letöltési oldaláról érhető el, vagy például a jobb oldali banner-re kattintva. De tulajdonképpen működnie kellene az automatikus frissítésnek is.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr391481954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tonda 2009.10.28. 18:43:32

Megjött rendben. Köszönjük szépen:):)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.10.28. 20:03:33

Érdekes, nálam először nem került át a Linkes menü, aztán megnéztem a beállításokban a menübeállítást, de Opera Standard volt kiválasztva. Ekkor megnéztem újra, és közben átkerült szépen az Eszközök alá... különös.

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2009.10.28. 22:16:47

mintha az lett volna anno az RC-k megjelenésekor a magyarázat a Link menüjének visszapakolására a Fájl menübe, hogy az a Unite-tól függ. Akkor most hogyisvanez?

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.10.28. 22:34:56

@Bruzsy: Ezt én is kérdeztem már máshol. Szerintem a válasz, hogy nyilván nem függ a Unite-tól, viszont először úgy csinálták meg, hogy a két változtatás ugyanabban a kódhalmazban volt, így vagy berakták mindkettőt, vagy egyet sem. Azóta gondolom bütyköltek rajta, és szétválasztották a kettőt.

kmm 2009.10.29. 07:13:03

NEkem minden ok volt az automatával, de másnak a cégben nem sikerült...

lalolib 2009.10.29. 09:07:10

Nálam minden rendben volt. Végre eljutottunk ideáig, hogy automatikusan frissül az Opera.
Bár ez a norvégul való település elég vicces. Kíváncsi lennék rá, hogyan fordulhatott elő.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.10.29. 09:26:17

Én azt találom érdekesnek, hogy az FTP szerveren nem csak angol és nemzetközi verzió van, hanem néhány nyelvből külön telepítő is.

ftp://ftp.opera.com/pub/opera/win/1001/

tetra · http://unsigned.freeblog.hu/ 2009.10.29. 09:46:49

Ha nem frissül magától, akkor várjak még a seggemen, vagy hol kéne kalibrálni?

sztewe · http://sztewe.deviantart.com/ 2009.10.29. 10:12:12

Feltelepült rendesen. teljesen automatikusan, csak 1 gomb ot kellett nyomni, hogy engedélyezem e a frissítést vagy nem. Ezt szeretem, ha már egy program ennél egyszerűbben frissíti magát, kérdezés nélkül töltöget, az vagy G alkalmazás vagy spy, (vagy mindkettő :D )

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.10.29. 10:32:43

@tetra: Súgó menü, Frissítések keresése.

MagicalCritical · http://sellbuypokerstars.com 2009.10.29. 11:42:40

Mivel nem hivatalos még, ezért nem tud auto frissíteni

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.10.29. 12:59:20

@MagicalCritical: Hogy a fenébe ne lenne már hivatalos. Tegnap jelent meg. A főoldalról is már ez tölthető, a changelogban is október 28 van. Az már más kérdés, hogy az automatikus frissítésbe esetleg esetleg 1-2 nappal később kerül be.

MagicalCritical · http://sellbuypokerstars.com 2009.10.29. 13:08:53

Oké, örülök, hogy pontosan tudod, én innen olvastam a hírt: magyaropera.blog.hu/2009/10/28/megjelent_az_opera_10_01

Lenne igény egy olyan részre, ahol mindenki leírná, hogy ki milyen billentyűparancsot használ, állított át másra. Vagy volt már ilyen? :O

MagicalCritical · http://sellbuypokerstars.com 2009.10.29. 13:10:33

Szóval innen:

"Opera 10.01 már szedhető ftp-ről (de még nem hivatalos) link
about 19 hours ago from Twitter Opera widget"

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.10.29. 16:14:46

@MagicalCritical: Azt Karbonade írta, és láthatólag ő sem tévedhetetlen. Nem tudom, honnan vette éppen, de amikor írta én már bőszen dolgoztam a cikken. Cikket pedig csak akkor írunk, ha hivatalos a megjelenés. Téma lezárva :).

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.10.29. 18:01:46

@cousin333: Én csak megnéztem, hogy az Opera főoldalán mit ajánl fel letöltésre, és akkor ott még a 10.00 volt. Onnantól hivatalos, amikor oda kikerül. Volt már rá példa, hogy visszavonták a "kiadott" verziót az ftp-ről, aztán később kitettek egy másikat (igaz ez elég ritka)

MagicalCritical · http://sellbuypokerstars.com 2009.10.29. 19:58:50

Én nem hibáztatom ezért, csak én éreztem lebavva magam :D

Ha jól látom, már szinkronizálja magát a toolbars.ini ? :O

Vagy eddig is ezt tette? :D

Munkahelyemen lévő panel hazakerült....

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.10.29. 20:33:13

@Karbonade: Hát, nem tudom mikor nézted, de amikor beírtad már 10.01 volt- Na mindegy, erről ennyit... :)

@MagicalCritical: Nem. A panelek gyakorlatilag speciális könyvjelzők. A könyvjelzőket meg már a kezdetektől szinkronizálja. A Link elemei sajnos nem bővültek.

Soockit van Dalen 2009.10.29. 20:41:30

Korábban is jeleztem már, hogy nekem azzal a verzióval amiben a Unite van, nem megy a szinkronizálás, mert azt írja ki, hogy hibás a jelszó vagy felhasználónév. Most Opera 10.01 alatt sem megy, mert nem viseli el, hogy xxxx.yyyy a felhasználónevem, azt írja ki, hogy nem lehet pont benne.
Most raktam újra a rendszert, fel kellett, raknom egy opera 9.64-et, ott elfogadta a felhasználónevet, majd erre frissítek rá...így megy...

Soockit van Dalen 2009.10.29. 20:58:48

@Soockit van Dalen:
Azt hittem, hogy sikerült...de nem...
Van valakinek valamilyen ötlete?

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.10.29. 23:24:08

@Soockit van Dalen: Regisztrálj egy valid néven a My Operán. Nekem is ezt kellett tenni, a Linknek semmi baja nem volt a TM-mel, a Unite-nak viszont igen.

szentark 2009.10.30. 05:46:19

Nálam marad a 10.10 béta! hetek óta használom,MINDEN mükszik és @rva stabil! Ja és gyors! Majd ha többet mutat a fix, akkor áttelepülünk. HI-hi!

Soockit van Dalen 2009.10.30. 08:40:12

@penge™:
Akkor elveszik minden beállításom...link, kezdőlap, jegyzetek...ezeket tudom valahogyan exportálni az új fiókom alá?

MagicalCritical · http://sellbuypokerstars.com 2009.10.30. 11:06:24

Írj az ügyfélszolgálatnak, hogy távolítsák el a felhasználónevedből a pontot, mert nem tudsz belépni.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.10.30. 16:38:20

@Soockit van Dalen: Az Opera Portal-t nem tudom, viszont a többi fájlt (bookmarks.adr, speeddial.ini, search.ini, notes.adr) csak simán mented a profilodban lévő számodra szükséges fájlokkal együtt, majd szinkronizálod az új My Opera accounttal.

@MagicalCritical: Én is írtam, aztán egy hét után meguntam a várakozást. De azóta már kb 2 hónap telt el, viszont még mindig nem érkezett válasz. A fórumon is azt tanácsolják, hogy regisztrálj újra. Elvileg itt kéne felajánlani a névcserét, nálam azt írta valid username: my.opera.com/community/rename-user/

Soockit van Dalen 2009.10.30. 19:03:59

@penge™:
A megadott oldalra azután mentem el, hogy előtte beléptem, és sikerült megváltoztatnom a nevem, kivettem a pontot. Körektül működik mostmár minden.
Köszönöm a segítségedet!

bazsı' 2009.10.31. 13:28:35

"a szál követése funkció nem működött megfelelően"

Vettük észre... :D

awking 2009.10.31. 19:15:59

Most csak gyors átolvasgattam, lehet,h átsiklottam felette, de mi a fenének kellett ez a kis nyíl ha sok fül van nyitva? Hogy/hol lehet kivégezni?
Az egy dolog,h nem látom hány fül is van nyitva, de az aktívat se mutatja, ha az a fülsáv végén van.

Az EREDETI 2009.11.02. 09:48:21

linux alatt nincs autómatikus frissítés?

joexy 2009.11.02. 19:23:31

De van. Még egy nappal korábban szólt az Opera, hogy van új verzió, minthogy itt megemlítette valaki.
süti beállítások módosítása