Magyar Opera

Linkek rövidítése Opera keresővel

Az Opera egyik igen hasznos szolgáltatása az egyszerű keresőkészítés, hiszen szinte bármilyen oldalhoz pillanatok alatt készíthetünk saját keresőt. Elég rákattintani jobb gombbal az adott oldal keresőmezőjére, kiválasztani a Kereső készítése pontot, majd megadni egy nevet a keresőnek, és készen is van, a kereső máris megjelenik a keresők listájában, és a kereső nevét használva akár a címsorból is indíthatunk vele keresést.

A fenti funkciót viszont más célra is fel lehet használni, kvázi bármire, amiben van egy beviteli mező. A Twitterben gyakran használt bit.ly linkrövidítő szolgáltatása jó példa erre, de egyéb oldalakon is jól jöhet.

Először is kattints jobb gombbal a bit.ly oldalán a keresőmezőre, és válaszd a Kereső készítése pontot.

Adj neki egy könnyen megjegyezhető kulcsszót, például „bitly”, majd OK.

A „kereső” már készen is van. Ezután, ha linket akarsz rövidíteni, akkor másold ki a link címét, majd írd be a címsorba, hogy bitly, másold be mögé a címet, és Enter.

Ezzel el is készítetted a rövid linkedet.

Ha ismertek más oldalakat is, ahol hasonló trükköt lehet használni (vagyis keresőként használni valamit, ami nem kereső), azt osszátok meg a kommentekben.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr51365775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lali_ 2009.09.07. 14:40:43

Pl magára a Twitterre is jó, korábban az ékezetek meghaltak, de most teljsen ok
Meg a szótárakhoz is nagyon zsít (sztaki, Google, webforditas)

email 2009.09.07. 17:22:57

Jó ötlet, én is előszeretettel használom a fent említett fordításra-szótárazásra is.
Viszont olyan képmegosztó oldalt még nem találtam,ahol csak a címsort használva közvetlenül tudnék képet feltölteni.
Pl. postimage C:\lfx2.gif
Ennek mi az oka?

Csomb 2009.09.07. 19:10:19

Én a google maps-et készítem el elsőként mindig, igaz ott nem működik, hogy jobb gomb, stb, hanem a kézimunkára kell hagyatkozni:

maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&saddr=%s

Amit még használok: youtube, wikipedia

Ómájgád 2009.09.07. 19:38:20

@Lali_: youtube-re csináltam én is egy kereső gyorsítót (u), de a sztaki jó ötlet, beraktam s-re :).

Foli · http://worldofoli.tumblr.com 2009.09.07. 21:22:56

Amiket én használok:Google,Google képkereső,Youtube,Wikipedia,SZTAKI,Google Translate,és ez a bit.ly

MagicalCritical · http://sellbuypokerstars.com 2009.09.07. 22:08:39

Én már jó pár hónapja használom ezt a megolédást a tiny url el :)

Abydos · http://abysan.com/blog 2009.09.14. 01:00:05

Google fordítót nyomattam eddig így, de látok itt jó ötleteket :)

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2009.09.14. 16:07:39

Bár nem a felhívásban szereplő keresők, amik nem is keresők, de én például csináltam külön keresőt a magyar találatos guglira, a képkeresőre és a mapsre is. Sokkal kényelmesebb és gyorsabb, mint a gugli oldalán nyomkodni.
süti beállítások módosítása