Megjelent ma ugye az Opera 10, és nézegettem, hogy mit írnak róla a "vezető hírportálok". Az Index meg se említi sehol, lényegtelen esemény, a blog.hu szintúgy nem, pedig miattuk tartjuk a reklámokat, de mindegy is. Az [origo] általában korrekt cikkeket ír az Operáról, de csak pár nappal később, miután kipróbálták és letesztelték rendesen. Az ITCafé most csak egy rövid cikket hozott, de ez nem csoda, mert folyamatosan írtak hosszú és korrekt cikkeket már a fejlesztés alatt is. Az első komolyabb meglepetés a HardwareOC oldalán ért, ahol is a következőt írták, mint az Opera 10 friss megjelenéséhez kapcsolódó legfontosabb hír:
Az új Operára nagy szüksége volt a fejlesztő cégnek, mivel a böngésző piaci részesedése az utóbbi negyedévekben folyamatosan csökkent, és jelenleg csak az ötödik helyet foglalják el. A népszerűségi listában előttük van az Apple Safari, a Google Chrome, a Mozilla Firefox és természetesen a Microsoft domináns böngészője az Internet Explorer.
Szegény cikkíró nem tudom hol él, biztosan Amerikában, ahol egy kis európai böngészővel nem igazán foglalkoznak, de ha mégis itt élne, akkor talán érdekli, hogy mind Magyarországon, mind Európában az Opera a harmadik helyen van. De gondolom nem érdekli.
De ez még mind semmi az MTI által generált hírhez képest. Ezt több oldalon is láttam, érdemes elolvasni. A Turbót sikeresen összemosták az általános gyorsítással, pedig ez két teljesen különálló dolog. A mobil-internetes rész nettó hülyeség, egyrészt más netkapcsolatot is gyorsíthat, a lényeg, hogy lassú legyen, másrészt a Turbo nem méretezi át a honlapot, és nem kis csomagokat küld, hanem szimplán tömörít. A nyolcszoros gyorsítás pedig nem (feltétlenül) a riválisokra vonatkozik, hanem a Turbo nélküli betöltésre. Az "Opera miniböngésző", ami szerintük meg egy "keresőszoftver", hát az no comment.
Megjelent az Opera-böngésző 10-es változatának végleges kiadása, amely a norvég szoftvercég honlapjáról keddtől érhető el. A nyáron beharangozott új böngésző 43 nyelven Windows, Mac és Linux rendszereken működik. A fejlesztők szerint az új böngésző az eddigieknél gyorsabb letöltést, új lehetőségeket és frissített külsőt kínál.
A szoftverben alkalmazott Turbo technológiával lényegesen gyorsabb lehet a böngészés az olyan nagy erőforrást igénylő oldalaknál, mint a Facebook vagy a Gmail.
A sebességnövekedés elsősorban lassú mobil-internetkapcsolatnál érezhető. A Turbo bekapcsolásakor a szoftver automatikusan érzékeli a kapcsolat sebességét és a letöltendő oldal paramétereit, azok alapján az átméretezett honlap kisebb csomagokban töltődik le. Az ígéretek szerint az ezzel a módszerrel látogatott oldalak a rivális böngészőkhöz képest akár nyolcszor gyorsabban jeleníthetők meg.
Az Opera miniböngésző elsősorban a mobiltelefonokon népszerű, ahol az egyik legszélesebb körben használt keresőszoftver. A webböngészők piacát azonban több mint 60 százalékos részesedéssel továbbra is a Microsoft operációs rendszerébe integrált Internet Explorer vezeti, a sorban második a Firefox 30 százalékkal. A Google Chrome és az Apple Safari böngészőjét megelőzve az Opera mindössze 4 százalékos részesedéssel a harmadik helyen áll a StatCounter statisztikai oldal adatai szerint.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.09.01. 17:57:07
Lali_ 2009.09.01. 18:03:12
meneruwa 2009.09.01. 18:04:48
Sunikeee27 2009.09.01. 18:29:21
Én pár napja tértem át az operára és mondhatom hogy teljesen jól szuperál az új OPERA elég stabil de főleg iszonyatul gyors felülmúlja a gyorsaságban a Firefoxot és IE-t, én nem bántam meg hogy áttértem az operára.
Szerintem mindenki próbálja ki.
Nekem a legjobban ez gyorshívó funkció tetszik ha beállítom hogy hogy Indítás gyorshívóval és gyorshívóban pedig az oldalakat akkor nem kell a könyvjelzőkkel bajlódni mert rögtön elérhetővé válik az oldal elérhetősége.
Az igaz hogy a Firefoxban ott van a könyvjelzők eszköztára de az operában mégis több olyan oldalt lehet a gyorshívóba tenni mint a Firefox eszköztárába összesen 25db-ot.
Üdv: Sunike27
ata4100 2009.09.01. 19:03:07
ZeGa 2009.09.01. 19:26:22
Almostigris 2009.09.01. 20:44:51
Néha-néha a Firefoxot vagy az IE-t is nyűvöm, ám mégsem nyújtja a 'biztonság és a teljesség élményét', ami az Operánál van. Talán csak megszoktam.
Ami biztos: flexibilis, személyre szabható, fürge.Emellett a beépitett keresők és a levelező is hasznos. Sorolhatnám... ezek összesége, ami más böngészőben nincs meg összességében...meg hát, ez Opera! :D
chris-v 2009.09.01. 21:03:29
De ezek a cikkek....
Szánalmas mindegyik, viszont az origo-é egész jó!
knorbert 2009.09.01. 21:29:11
ez most komoly? 700MB tényleg??
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.09.01. 21:32:00
"ilyenkor ugyanis az adatok a finn cég szerverein keresztül" :D
knorbert 2009.09.01. 21:32:02
már elnézést khmmm... de véletlenül nem az Operától vette át a másik két böngésző ezt a fjúcsört (és nem fordítva)?
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.09.01. 21:32:27
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.09.01. 21:38:05
Ez jó volt ;)
Mondjuk azt én sem értem, hogy telepítéskor miért nem kérdez rá, hogy letöltse-e a magyar szótárat (miután a nyelvet előzőleg már kiválasztottam).
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.09.01. 21:42:15
Ez a verdikt azért kemény volt... :( Pedig egész jó a cikk, eltekintve a hibáktól.
ZeGa 2009.09.01. 21:49:00
ZeGa 2009.09.01. 21:53:17
chris-v 2009.09.01. 22:19:03
A 700 mega meg a "Safarihoz és a Chrome-hoz hasonlóan - a kedvenc honlapokat is be lehet pakolni egyetlen egérmozdulattal. Ezt a funkciót itt Gyorshívónak hívják" szöveg nekem is szemet szúrt!
chris-v 2009.09.01. 22:20:23
"Mondjuk azt én sem értem, hogy telepítéskor miért nem kérdez rá, hogy letöltse-e a magyar szótárat (miután a nyelvet előzőleg már kiválasztottam)."
Lehet azét mert 700 mega! :P
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.09.01. 22:27:28
chris-v 2009.09.01. 22:40:18
Szolgáltató és képviselőjének neve: [origo] Média és Kommunikációs Zártkörűen Működő Részvénytársaság, Fischer András vezérigazgató
Szolgáltató székhelye: 1117, Budapest, Gábor Dénes u. 2. D épület
Elérhetősége: Tel: 371-3500, Fax: 371-3805, e-mail címe: origo@origo.hu
Levelezési címe: 1364 Budapest, Pf: 137
Nyilvántartásba vevő hatóság megnevezése, nyilvántartásba vételi szám:Fővárosi Bíróság mint Cégbíróság, cégjegyzékszám: 01-10-044389
Szakmai, etikai előírások elérhetősége: www.mte.hu
Adószám: 12503421-2-44
janez70 2009.09.01. 23:17:48
Más. Szükség lenne egy hivatalos magyarországi opera weboldalra. Akár a "magyaropera.blog.hu"-ból is megalakulhatna. Ezután már a nyakukra lehetne lépni az ilyen kókler cikkíróknak. Szerintem. Ja és több marketing kellene az Operának, anélkül nem fog tudni felzárkózni.
Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.09.01. 23:28:24
@janez70: most te is írhatsz cikket, ha van kedved: magyaropera.blog.hu/2009/08/29/igy_hasznaljuk_az_operat
Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.09.01. 23:38:51
Látod, a finn utalás nekünk szólt :) Úgyis tudták, hogy senki másnak nem fog feltűnni ... :)
Vmn 2009.09.01. 23:59:37
Fefy · http://blog.fefy.info/ 2009.09.02. 00:34:27
A magyarországon megjelent cikkek/hírek, viszont...:S
Egyszerűen szánalmas, hogy milyen média szenny kerül ki egyesek kezéből... (főleg az MTI-re gondolok most)
Fitness Blog 2009.09.02. 01:55:04
6129 látogatóból:
- 51,38% Firefox
- 39,19% IE
- 4,52% OPERA
Készítettem augusztusról egy riport:
www.astoriafitness.hu/opera/Browsers_Report.pdf
Azon belül az OPERA verziói:
(Ebben viszont van egy érdekesség:
9.80-as verzióról Ti hallottatok???)
www.astoriafitness.hu/opera/Browser_Detail_Report.pdf
özv. Horvai Jolánné 2009.09.02. 06:58:30
nálam például:
Verzióadatok
Verzió
10.10 Beta
Böngésző azonosítása
Opera/9.80 (Windows NT 5.1; U; hu) Presto/2.2.15 Version/10.10
chris-v 2009.09.02. 07:41:23
Bár nem tudom foglalkozik-e vele valaki!
Koenigsberger 2009.09.02. 09:42:10
Almostigris 2009.09.02. 11:34:56
A techline-on pedig sok szépet,és jót írnak az Opera 10-ről, majd a végén közli az író,hogy azért MÉG nem éri meg Firefox 3.5-ről Operára váltani.
Egyszerűen nem értem,miért kell alaptalanul hülyeségeket leírni, mégcsak meg sem indokolja,miért ne váltsunk!? Igenis váltsunk! Fenébe a Firefoxszal!
Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.09.02. 11:39:34
özv. Horvai Jolánné 2009.09.02. 11:49:41
én már nem is fárasztom magam azzal, hogy ott kommenteljek, akármekkora baromságokat is írnak.
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.09.02. 12:13:12
De most komolyan, biztos bennem van a hiba, de akárhányszor kipróbáltam a Safarit, mindig repült a gépemről. Arra sem tartom méltónak, hogy a telepített programok között maradjon. A 4-es verziónak tényleg gyors a JS motorja, de ezzel az erővel az Opera kiadhatna egy WinGOGI-t a Carakannal, Oleg Melnychuk összedobna hozzá egy skint, csilivili effektekkel és ezzel le is pipálta a Safarit.
Fitness Blog 2009.09.02. 12:21:09
Igen, megnéztem ma is, igazad van. Köszönöm.
@Karbonade:
9.64-ről frissítettem a 10-esre, egy apró, de fontos változás van a felszín alatt:
A könyvjelzőket már nem "opera6.adr" hanem "bookmarks.adr" alatt tárolja - ez fontos lehet annak, aki mentést készít (bár eléggé egyértelmű a változás :))
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.09.02. 14:18:25
"Az Opera miniböngésző elsősorban a mobiltelefonokon népszerű, ahol az egyik legszélesebb körben használt szoftver."
Kozmetikázott MTI cikk. :D
atomgoa 2009.09.02. 20:31:53
ftp://ftp.opera.com/pub/opera/linux/1000/final/en/i386/
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.09.02. 20:39:22
Igen, valahogy én is azt gondolom, hogy aki könnyedén otthagyja az operát Chrome-ért, Safariért, az nem használta igazán. Sőt, megkockáztatom, hogy rosszul választott az Operával.
Ez olyan, mint Ferrari-t boltba menésre használni, meg folyton városban tötymörögni. Persze, jó arra is, de nem arra való.
"ezzel az erővel az Opera kiadhatna egy WinGOGI-t a Carakannal, Oleg Melnychuk összedobna hozzá egy skint, csilivili effektekkel és ezzel le is pipálta a Safarit."
Ezen mondjuk éppenséggel el is gondolkodhatnának.. :)
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.09.02. 20:43:32
"Sokféle rendezési szempont alapján szétválogathatóak az emailek, csak azt nem tudom, hogy miért van szükség levelezőre egy böngészőben."
"Bittorrent kliens is van az Operában, de a jó beállításához kicsit meg kell buherálni a letöltési sebességeket az about:config menüben. Ennél talán egyszerűbb egy µTorrentet futtatni a háttérben."
"Mindent összegezve jó böngészőnek tűnik az Opera, de nekem ez nem elég ahhoz, hogy lecseréljem a jól bevált Firefoxomat, és a del.icio.us-ban lementett, mobilról és pécéről is kényelmesen elérhető könyvjelzőimet."
index.hu/tech/szoftver/opera950/
Ja, és most kb. a cikk felét idemásoltam már... :)
chris-v 2009.09.02. 21:43:26
www.origo.hu/techbazis/internet/komment/20090901-opera-10-turbo-bongeszes-lassu-interneten-is.html?cmnt_page=1#kommenter&status=ok
Kommenteljünk!
chris-v 2009.09.02. 21:51:33
Hozzászóltam!
Működik!
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.09.02. 22:21:02
Mintha eddig ez sem lett volna lehetséges a Visual Tabs-tól eltekintve...
De mibe, hogy ezek után a Firefoxban is megjelenik majd ez (az Operában már évek óta létező) fícsör. :D
"Bár kétségkívül sok látványos miniprogram található meg itt, tesztelőnk a rivális Firefox pluginjei között sokkal több hasznosat, praktikusat talált magának."
Ez is egy elmaradhatatlan fikázás a hozzá nem értők által írott cikkeknél. Ott vannak (a beépített funkciók sokaságán túl) a userJS-ek, a userCSS-k, egyéni menük, sajátgombok, nemsokára itt a Unite (a nagyközönség számára) és még mindig a widgetekkel mérik össze a Firefox addonjait.
ps: Rohadt inda! "Hiba történt a komment elküldése során, kérjük, próbáld meg újra!" - Ez már kb 3 napja huzamban minden komment előtt előjön. Grr...
Hegistvan 2009.09.02. 23:19:53
"...kár hogy az Opera 10-es a Chrome-mal (ott a kezdőlapon van ilyesmi funkció) vagy a Safarival ellentétben igen sokáig tölti a kis gyorstárcsázó ablakokat. Legalábbis első alkalommal nagyon sokáig töltötte őket, utána persze már suhan..."
Könyörgöm! Az alapján mérlegelni bármit is, hogy első induláskor mit csinál...
Ennyi erővel azt is mondhatta volna a kedves cikkíró, hogy a windows 5-6 percig tölt be...
Felmerült bennem a kérdés, hogy vajon a kedves cikkíró elindította-e többször is az Operát?...
kpityu2 2009.09.03. 06:23:08
Importálás közben áthozza a kapcsolatokat és rögtön (importálás közben) kapcsolódik a szolgáltatóhoz, természetesen sikertelenül.Dobálja az ablakokat rendesen.
A hibás importálás után ha törölni akarom a kapcsolatokat, az okézás után nem tűnik el a dialog ablak, az X-el kell bezárni.
Ugyanennyit szívtam a 9-es verzióra való áttérésnél. Az pédául nem hajlandó exportálni az emaileket, mert valami levéltörzset akar letölteni, a szerverről rég törölt emailekhez (természetesen rögtön kapcsolódik is).:(
Szóval, van még hova fejlődni a fiúknak. Talán majd a 11-es...
kpityu2 2009.09.03. 06:25:21
Abydos · http://abysan.com/blog 2009.09.03. 09:36:03
2. Egy hiba miatt már szar minden. Gondolom a tanárod is így állt hozzád, amikor az iskolában egy feladatot nem tudtál megcsinálni, onnan van ez a hozzáállás...
Az igaz hogy én nem tudok segíteni, de más valószínűleg igen. Legalább az ő válaszukat megvárhattad volna, az a 2 perc amit adtál nekik nem túl bőkezű.
Almostigris 2009.09.03. 11:39:36
özv. Horvai Jolánné 2009.09.03. 12:12:27
Sunikeee27 2009.09.03. 16:45:21
Van egy kis problémám az új Opera 10-el a probléma az hogy ha lemásolok egy olyan szöveget ami mondjuk piros színű és nagy méretű és bemásolom egy másik hozzászólásba ott már nem azt mutatja ahonnan másoltam, ugyan azon az oldalon van ez a két hozzászólás, a firefox simán másolja és mutatja a másolt szöveget ahogy másoltam a másik oldalról csak az OPERA nem akarja megcsinálni ahogy kell.
Valami öltetettek lenne erre?
Vagy valami plugin kell hozzá?
Előre is köszönöm segítséget.
Üdv: Sunike27
Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.09.03. 16:54:56
magyaropera.blog.hu/2009/07/27/design_mod_a_weblapokon
Másolás előtt nyomd meg, és akkor formázva másolja a szöveget.
kpityu2 2009.09.03. 17:35:06
MosoMasa 2009.09.03. 17:58:40
Tehát nem nyomódik be.
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.09.03. 18:01:04
Sunikeee27 2009.09.03. 18:03:14
Aki nem akar bajlódni a gombbal annak itt van az AutoCopy JavaScript.
Innen LETÖLTHETŐ:
lexi.ucoz.ru/oac/htm2clip_setup.zip
A telepítés egyszerű kicsomagolod futtatod az exe-t a telepítő megkeresi az opera könyvtárat nyomsz egy OK-t újra indított az operát és a másolásnál találsz egy új lehetőséget ami a következő: Copy text with formatting
Remélem mindenkinek a hasznára lesz.
U.I: Működik ez a JavaScript az Opera 10.1750-es verzióval illetve a Béta verziókkal is Opera 10.10.1729-el is
Üdv: Sunike27
MosoMasa 2009.09.03. 18:24:04
Magával a gombbal van gondom. De ez nem csak ennél a gombnál, hanem egy csomó un. saját gombbal. Amiket itt a blogon adtatok közre.
Szóval nem nyomódik be, ha rányomok.
kpityu2 2009.09.03. 18:33:02
vlevi 2009.09.03. 22:04:13
Én a 9.5 környékén "tértem meg", azért, mert egy használható levelezőt kerestem. Egyáltalán nem bántam meg. Az persze tényleg ciki egy kicsit, hogy a Google oldalali nem jönnek be rendesen, de hát csak lesz belőle valami.
Olyat nem tud, hogy "Empty trash on exit?"
Tarackos Sül (törölt) 2009.09.04. 08:06:26
Na ne . . . ez már a 10 éves vérpistike szellemi színvonala. Eddig nem láttam ezen a blogon ilyet, korrekt írások jelentek meg . . . akkor most irány az internet, és cikkben szétfikázni mindent, ami nem egyezik a saját véleményeddel? Én is operát használok, de amit a fickó írt, IGAZ, egy nagy nulla a népszerűsége, előtte van az IE (ami AZ internet), a firefox (ami az IE-t helyettesíti :D), és a google miatt a chrome is . . . az, hogy átlagban itt vagy ott magasabb (oroszország), világviszonylatban sajna nem nyom sokat a latban, ha a Firefox vagy az IE MINDENÜTT legalább 40%-on áll . . .
A mindenki hülye, csak én vagyok helikopter mentalitás még sosem vezetett jóra.
"Sőt, megkockáztatom, hogy rosszul választott az Operával."
Uhh basszus, szerintem fékezd magad, mert helyből felszállsz . . . majd írok neked egy önéletrajzot, hogy engem méltónak találsz-e ehhez a böngészőhöz, és a méltóságos helytartótanács eldönti használhatom-e . . :(
Ez a blog, ez . . . ááááááá hagyjuk.
Baldric2 2009.09.04. 09:11:16
Ha kicsit figyelsz linkelte a statisztikákat is.
Az talán igaz lehet hogy világ viszonylatban nem az Opera a 3. helyezett, viszont ebben én személy szerint kételkedek a böngésző azonosítás átállítása miatt, de még ha úgy is lenne, mégis miért érdekelje a magyar sajtót és a magyar felhasználókat az hogy éppen az USA-ban az opera nem a 3. helyezett (mert csak az usa miatt nem a 3. világviszonylatban)?
Gondolj bele, mikor látod a hírekben a statisztikát, miszerint az mszp népszerűsége töretlen a kanadai magyarok körében?
És abban mégis mi kivetnivalót találsz hogy szerinte nem neki való az opera, ha helyette a Chromnál kötött ki?
Nyilván nem azért írta ezt mert azt gondolja túl hülye az operához, egyszerűen nem ugyanaz a két böngésző célközönsége.
Ha elég neki a chrome köztudottan szegényes kínálata akkor nyilván nem érdekli az, amit az opera nyújtani tud, amiben megelőzi konkurenseit.
Egyébként én sem tudom elképzelni hogy valaki aki alaposan megismeri és kihasználja az operát az áttérjen egy másik böngészőre
Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.09.04. 09:58:25
Másrészt szeretném kiemelni, hogy velük ellentétben ez egy blog, a mi személyes véleményünket tükrözi és tartalmazza. NEM kapunk érte fizetést, NEM kapunk érte támogatást (egy-két tollat vagy pólót leszámítva), szöges ellentétben a fent említett cikkírókkal, akik ugyanis ebből élnek.
Másrészt nem értem, miért ne lehetne fikázni egy szar cikket. Ha mi írunk ilyet, minket is fikáznak.
cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.09.04. 13:30:13
Az idézett Karbonade véleménnyel magam sem értek egyet teljesen, hiszen a cikkírónak valóban igaza van, de az érvei szerintem érthetőek. A Firefox amúgy nincs 40%-on például Oroszországban... :)
A nagyobb baj a nevezett cikkel (és ez az, mi inkább kiakasztó), hogy a 10-es verzió megjelenése kapcsán valamiféle rövid (értsd: én sem vártam regényt, vagy komoly elemzést) bemutató helyett kijön egy 3 bekezdéses, nyúlfarknyi cikkecske, amiből 2 az Opera részesedésére vonatkozó, igaz, de mégis kissé rosszindulatú fejtegetés.
Mellesleg miért ne formálhatna ellenvéleményt bármilyen cikkel szemben? Neked is jogodban áll itt ezt tenni (éltél is vele elég alaposan), amíg bizonyos keretek között marad, toleráljuk is.
"Uhh basszus, szerintem fékezd magad, mert helyből felszállsz . . ."
Szerintem neked kéne kissé visszafogni magadat, mert - már megbocsáss - ez a hozzászólásod sokkal rosszabbra sikerült "primitívségileg", mint amilyennek a cikket gondolod, aminek szól.
A véleményem pedig szerintem nehezen érthető úgy, ahogy neked sikerült, ugyanis nem azt mondtam, hogy "nem méltóak" az Operára. Pusztán azt közöltem, hogy akinek elég egy címsáv egy fülsávval, tetszetős megjelenéssel, kellő gyorsasággal és szabványkövetéssel, annak rengeteg opciója van a böngészőválasztás során. Operát is használhat persze, de mivel nincs funkció, ami odakösse, sokkal könnyebben vált. Még azt is megértem, ha valaki a fentiek közül mást választ, sőt, lehet, hogy jobban is jár mással. De komolyan: milyen indokkal használsz Operát, ha mondjuk csak netezel, minden extra nélkül?
"Ez a blog, ez . . . ááááááá hagyjuk."
Ahhoz képest, hogy az előbb még dicsérted a blogot, elég drasztikusan megváltoztattad a véleményedet egyetlen cikk miatt...
Teddy Beer 2009.09.05. 11:11:54
szentark 2009.09.07. 12:58:07
Az origó/szoftverbázisban első helyen áll az új Opera, a TOP 10-ben. Az új firefox csak a 6.
tdaniel 2009.09.07. 16:42:19
minden elismerésem, szuper a 10-es Opera
de
van pár oldal, amit nem olvas be rendesen :( szétcsúsznak
pl. :
www.mininova.org/
tudom ez nem általános oldal, de sokszor látogatom
vagy :
utorrent.hu/index.php
az első oldal már rendben van, de pl ha lapozok benne vagy bejelentkezek, akkor már szétcsúszik !
más is találkozott már az Opera 10-nél, hogy szétcsúszott valamelyik oldal ?
üdv.
tdaniel 2009.09.07. 17:11:42
nem tudom ki hogy van vele, de én mindig ajánlom az ismerőseimnek az Operát
sokan még mindig az IE-t és a FF-ot használják, én is használom az FF-ot, de csak a Travian játék miatt
van sok weboldal, amik csak IE-re és FF-ra vannak optimalizálva, nem értek a weboldal szerkesztéshez, de ez eléggé monopol helyzetet ad ennek a két webböngészőnek, szerintem
szerintem az IE és az FF használók, csak egy hónapig használnák az Operát, persze teljesen kipróbálnák, tövéről hegyére,
akkor szinte teljesen biztos, hogy átállnának az Operára, persze sokan a megszokottság miatt maradnának a megszokott böngészőjüknél
már nem is emlékszem mióta is használok Operát, azt hiszem 2004 óta van computerem és azóta netem is, és akkor kezdtem el használni az Operát, nagyon meg is tetszett
akkor azt hiszem a 2004-ben épp az Opera 7.6 verziója volt
http://hu.wikipedia.org/wiki/Opera_(webböngésző)
összességében, nekem nagyon jól bevált böngésző az Opera
Köszönet a fejlesztőknek a jó webböngészőért !
----------------------------------------
tdaniel.blogol.hu/
Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.09.08. 00:18:28
"Nem használtak tehát meglévő böngészőmotorokat vagy modulokat. A Chrome teljes kódja a nulláról indult (ez meg is látszott az első bétákon), alig egy év múlva azonban már a 4.0-ás verziónál tartunk."
www.techline.hu/hirek/20090904_heti_top.aspx?s=rel
LOL, és a Webkit? És a Firefoxból másolt részek?
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.09.08. 01:24:06
Nem Java, hanem JavaScript, és szintén nem tudom mi köze az addonokhoz, ezek e-penis növelésére készültek, hogy milyen gyors is valójában a V8. Mondjuk Tetris és Chess van, de ettől még nem lesz sem addon, de még widget sem.
"míg a Firefox például képes megzabálni az egész (!) memóriát (akár 4 GB-ot is) egy bug miatt"
Főleg, hogy a 32 bites szoftverek 2 gigától nem is használhatnak többet a memóriacímkézésből adódóan.
"az Opera pedig sok funkciója miatt szintén elég memóriaigényes,"
No comment...
Ezek tényleg fizetést kapnak? Hol lehet jelentkezni?
Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.09.08. 08:01:07
özv. Horvai Jolánné 2009.09.08. 09:01:35
most hirtelen csak a portable verziókat tudom összehasonlítani, és maradjunk kizárólag az App könyvtárnál.
Chrome: 26,5 M, Opera: 8,6 M
de egy kis keresgélés után ezt is megtaláltam: chrome.dll 9,5 M (!!!)
hát ja.
penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.09.08. 17:20:23
A könnyű kezelhetőség viszont relatív. Egy olyan böngésző, amiben van két menüpont és azon belül is nagyon gyenge konfigurálható lehetőség (mondhatni két állandó külső szoftver és folyamatos startup kapcsolók nélkül alig használható valamire), a külső szoftverek a kezdetleges addonok miatt eltűntek a 4-es verzióban (eddigre sikerült normális, css túrás nélkül szerkeszthető element hiding-ot, flashblock-ot és mouse gesture-t és fast forward userjs-t (utóbbi kettő még mindig meg sem közelíti az Operáét) írniuk hozzá.
Szóval a fícsörhiányból kifolyólag valóban kicsivel könnyebben kezelhető mezei felhasználó szemmel.