Magyar Opera

Pénteki stabilitás (b1708)

Két okból is érvényes a cím. Egyrészt annak ellenére, hogy tegnap adták ki a 10-es verzió harmadik bétáját, és közvetlenül utána egy Unite-os előzetest, a mai napon is kaptunk egy új verziót. Aminek a fókuszában - és ez a másik dolog - a stabilitás növelése áll. Amennyi hasonló előzetes kijött az utóbbi hónapokban azt hinné az ember, hogy nincs feladat, ami lefagyaszthatná a böngészőt. Nálam nem is muzsikál rosszul, de sokan voltak kénytelenek szembesülni ennek az ellenkezőjével. Számukra jó hír, hogy megint erre koncentráltak a készítők, a felhasználók által beküldött értékes hibajelentések alapján.

Nem maradhat el a Hicks-saga legújabb epizódja sem, amiben újabb apró ecsetvonásokkal jutottunk közelebb a végkifejlethez. A harmadik nagyobb változtatási terület pedig a mostani sláger, az Opera Unite. Ez főképp a helyi hálózaton elérhető szolgáltatások jobb felderítésében és az újracsatlakozási stratégiák intelligensebb használatában nyilvánul meg. Ezen felül különösen az Opera M2 használói, illetve a Qt4-es Linuxosok örülhetnek a hibajavításoknak.

Főbb javítások, változások:

  • apróbb változtatások a vizuális fülekhez és az opera:x aloldalakhoz
  • címsáv legördítésekor, fül bezárásakor előforduló fagyások javítva
  • apróbb javítások a JavaScript motorban
  • előzménynavigálással kapcsolatos fagyás javítva
  • új, rugalmasabb újracsatlakozás a Unite-ban
  • áttervezett Unite kezdőlap
  • webszerver fagyás javítva
  • nyomtatással kapcsolat javítás (csak Windows)
  • menükkel, Dragonfly-al kapcsolatos fagyások javítása (csak Linux)
  • fülek lezárásával kapcsolatos javítás (csak Linux)

Figyelem! Az előzetes verziók még sok hibát tartalmazhatnak, ezeket nem ajánlott mindennapi használatra telepíteni. Az Opera legutolsó végleges verzióját az Opera oldaláról töltheted le.

Letöltés:

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr501309720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szentark 2009.08.18. 06:23:42

Segítség!
Nem tudnátok ajánlani egy olyan postafiókot, ami oda-vissza, együttműködik a 10-es operával?

Dzsini 2009.08.18. 07:49:43

@szentark: ha a beépített levelezőt szeretnéd használni, akkor bármelyik, ahol van POP3 vagy IMAP támogatás - válassz kedved szerint (igaz van, ahol kis kézi állítgatásra is szükség van, de mind működik).
Ha a webes felületet szeretnéd inkább használni, akkor ki kell próbálni, hogy problémamentes-e, a nagyobb szolgáltatók ha jól tudom mostanság többé-kevésbé hibamentesek.

ZeGa 2009.08.18. 14:10:30

Az miért lehet, hogy ha kikapcsolom a unitenál az upnp-t akkor felkiáltójelezik, ha visszakapcsolom akkor eltűnik a jel. Ez egy mai jelenség, mert eddig nem csinálta.

ZeGa 2009.08.18. 14:11:15

@ZeGa: Jah és se így, se úgy nem működik.

özv. Horvai Jolánné 2009.08.18. 15:32:00

@ZeGa: ma valamit hegeszthetnek ott fenn északon, mert nekem jóideje nem volt felkiáltójelem, ma meg egyfolytában van.

meneruwa 2009.08.18. 19:04:19

@ZeGa: én figyeltem, szép lassan üríti ki a memóriából, de tényleg lassan mert van amikor az opera eléri a 300mb küszöbömet s kb. tart egy másfél percig míg ez leapad s kikapcsolja

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.08.18. 22:42:15

A Twitteren olvastam: RT @brucel Az Opera új JavaScript motorja, a Caracan, állítólag elevenen megeszi a SunSpider tesztet

Van valami bővebb infó róla, mikor érkezik, vagy a SunSpider teszt eredménye? Néztem a Opera Dev-et, de nem jött ki még technikai build.

Illetve ha belsős build, akkor Karbonade kapott-e már belőle, vagy még csak a nagyon belsősök? :)

Esetleg mégis bekerül meglepetésként a végleges 10-esbe?

MosoMasa 2009.08.19. 00:26:33

Régebben működött a képek átméretezése (ablakba igazította a nagy képeket). Hová lett?
Most külön scriptet tettem be, azzal működik, csak feltünt. A 10-es ről beszélek.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.08.19. 00:46:40

@magampista: Én 8.5 óta használom az Operát, de ilyen funkcióval még nem találkoztam. Mindig is teljes méretben adta be a képeket.

Megjegyzem, ez is egy általam kedvelt funkció. Ha előnézetet akarok, akkor ott a thumbnail. Ha meg akarom nyitni, akkor pedig TELJES MÉRETBEN akarom megnyitni, nem akarok még egyet kattintani feleslegesen a hülye nagyítóval. Ha mégis nagy méretben akarom látni egészben, akkor pedig nyomok egy Ctrl+F11-et.

Ettől függetlenül lehetne benne ez is (bizonyos, kevésbé logikus funkciókat is kénytelen átvenni, ha tartani akarja az ütemet a többiekkel).

Néha komolyan kezdem úgy érezni, hogy talán az Opera az egyetlen, ami valóban innovatív és a böngészési élmény fokozására törekszik, miközben a többi böngésző fejlesztői, néhány ritka kivételtől eltekintve a saját agymenésüket próbálják meg "innovatív" címszóval népszerűsíteni.

MosoMasa 2009.08.19. 00:59:10

@penge™: Hát én nem tudom, de nekem úgy rémlik ez működött. Majd utána járok.

Nem értem mit mondasz.
Ha én megnyitok egy 4-5000 pixeles képet, azt élvezni csak úgy tudom, ha az ablakhoz igazítom ugyi (magyarán az ablakra csökkenti a méretét - ez nagyon távol áll a thumbnail-tól azért).
Ekkora képeknél vajmi keveset tesz, hogy full képernyűn nézem, avagy sem, tekintve hogy 21-22 collos van, nem sovány felbontással.
Szóval úgy emlékszem ez ment eddig külön autosizer java nélkül is.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.08.19. 01:26:44

Engem egy dolog nem hagy nyugodni. Mikor döntött úgy az Opera, hogy az eszköztárakra (például címsáv) húzott könyvjelzőknél nem működik tovább a középső klikk, mint megnyitás háttérben? Ugyanis tisztán emlékszem rá, hogy ez így volt, aztán voltak, akik mondták, hogy náluk ez nem így van, aztán egy opera6.ini reload után már nálam sem volt így.

@magampista: Bár ez függ a felhasználói szokásokról, én úgy vagyok vele, hogy képnézegetésre ott a képnéző, ahol az egérmutatóval meghatározod a területet, görgővel meg rázoomolsz, ha meg a böngészőből nyitok meg ekkora méretű képeket, akkor azokat általában azért teszem, mert a részletek, illetve a tartalom minősége érdekel. Ha mégis összkép kell, akkor Ctrl+F11.

MosoMasa 2009.08.19. 01:52:29

@penge™: Most ebbe ne menjünk bele, hogy képnézegető vagy sem, meg hogy kit mi érdekel egy ilyen nagyméretű képből.

Kipróbáltam a billentyűparancsodat. sajnos nem vált be - csak horizontálisan teszi rá az ablakra. Szóval marad a script (egyébként nem kell nagyon nagyítózni csak kattintani), nincs vele semmi baj, remekül működik, pont ahogy várom, csak érdekelt a dolog, hogy mintha lett volna ilyesmi....
Aztán böngészgettem itt, és a 6. napnál megtaláltam, szerintem azzal keverem én, vagy nem tudom: Ablakméretezés engedélyezése: "A JavaSripttel a felugró ablak méretét is változtathatjuk, ha ezt engedélyezzük neki..."
Mindegy, köszi.

meneruwa 2009.08.19. 06:58:09

@magampista: te az illesztésre gondolsz nem? amikor beleilleszti az ablakba az oldalt, képet,....

meneruwa 2009.08.19. 06:58:48

bocs, pengenek ment :) az az összevissza idézgetés, hiába reggel van még

MosoMasa 2009.08.19. 09:09:47

@meneruwa: Hát az oldalt azt nyilván beteszi.
Ámde a képek....

özv. Horvai Jolánné 2009.08.19. 11:00:08

@magampista: ezt most nem értem. nekem az illeszkedés gomb hatása kiválóan működik a képek esetén is, már sok éve. (már ha arról van szó, hogy mondjuk egy 3000x4000 pixeles képet meg akarok nézni egyben, nem csak egy kis részletét)

özv. Horvai Jolánné 2009.08.19. 11:10:19

ha meg zoomolni kell, akár ki, akár be, ott a numpad + és -

MosoMasa 2009.08.19. 11:25:14

Arról van szó.
Az illeszkedés alkalmasint szétbombázza az oldalakat, ha úgy hagyom, ráadásul ez is csak horizontálisan igazít.
Jobb a sript, és jóval kényelmesebb is, hisz automatikus.
Mint mondtam, nem azzal van a gondom, hogy ezt a "problémát" hogyan oldjam meg, hanem felmerült bennem, hogy mintha (!) régen ez beépített funkció lett volna. De nem biztos, csak van/volt egy olyan érzésem.

MosoMasa 2009.08.19. 11:26:50

@özv. Horvai Jolánné: többnyire ismerem a funkciókat, úgyhogy tudom mi az a zoom. Viszont az sem túl praktikus. (általában praktikus, nekem nem az a munkámhoz)

Dzsini 2009.08.19. 11:27:24

@özv. Horvai Jolánné: laptopon nincs numpad (általában), ott marad a ctrl+egérgörgő :)

ZeGa 2009.08.19. 11:27:46

Így van az illeszkedés megfelel a ctrl+F11-nek, de csak horizontálisan illeszkedik és a képeknél is működik. Én már elég rég óta használok operát,de nem emlékszek olyanra, hogy vertikálisan is illeszkedett volna bármi is.

MosoMasa 2009.08.19. 11:35:28

@ZeGa: Valószínűleg a következővel keverem: a felugró ablakoknál (már amíg volt! :D ) a keretet illesztette a képre! Ez maradt meg a fejemben és kavarodott össze! Írtam feljebb: 6.lecke.

ilovebubbles 2009.08.19. 12:20:32

Két kérdésem lenne:
1. Hogyan tudom a tabok előnézeti képét kikapcsolni?
2. Lehetséges-e valahogy a címsorba a "cím mező" és a "kereső mező" közé pár könyvjelző mappáját betenni?
Mint így: i30.tinypic.com/t7h75c.jpg

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.08.19. 12:20:49

@penge™: A Sunspider tesztről csak twitteren olvastam, ennek megfelelően kell kezelni :)

MosoMasa 2009.08.19. 12:55:17

@ilovebubbles: Tabok előnézeti képe: jobbklikk a fülsoron >> testreszabás >> előnézeti képek a füleken.

A másik: a kívánt oldal "fülét" megfogod, odahúzod a kívánt helyre, nyomsz egy shift-et és odaejted. ;)
Törölni meg jobbklikkel.

ZeGa 2009.08.19. 13:03:31

@ilovebubbles: Mappát tudomásom szerint nem lehet odatenni a címsor mellé.

MosoMasa 2009.08.19. 13:19:34

@ZeGa: ja, mappát nem.
De ha bekapcsolja a személyes sávot, arra lehet - simán ráhúzza.

ilovebubbles 2009.08.19. 13:30:57

@magampista: azért akarom oda tenni, hogy ne legyen személyes sáv.

ilovebubbles 2009.08.19. 13:32:20

@magampista: én nem ezt az új előnézeti képet akarom kikapcsolni, hanem azt, hogy ne mutasson semmit ha ráviszem a tabra az egeret!

MosoMasa 2009.08.19. 13:41:14

Értem. Akkor nem lehet. ( mappát kitenni)

A másikra meg: opera:config
majd beírod a keresőbe hogy thumbnail, oszt ott lesz a Use Thumbnails in Tab Tooltips. Kiveszed a pipák, okézod és kész.

ilovebubbles 2009.08.19. 13:44:17

@magampista: amúgy a mappa kitétel FF-ben bugos. Külön bugfix addon van hozz, különben össze húzza a mappákat és egy nyíllal kell őket elő csalni:S vicces.
amúgy meg kösz!

MosoMasa 2009.08.19. 13:44:38

@ilovebubbles: Vagy haladó beállítások: fülek.

MosoMasa 2009.08.19. 13:46:15

@ilovebubbles: illetve ha a linket sem akarod látni ott, akkor a haladó beállítások, böngészés, Eszköztippek megjelenítése.

ZeGa 2009.08.19. 14:15:40

Ez egy jó példa arra, hogy ha egy kezdő valamit kérdez ne így írjunk le neki valamit, mert megijed és már nyomja is ki az operát.
"A másikra meg: opera:config
majd beírod a keresőbe hogy thumbnail, oszt ott lesz a Use Thumbnails in Tab Tooltips. Kiveszed a pipák, okézod és kész."
Szerintem jobb ha szépen leírunk neki mindent, hogy Eszközök/beállítások/haladó/fül és ott bemutatóképek megjelenése fülek főlé állva pipa ki. De ez csak az én véleményem, ha már azt akarjuk, hogy az opera népszerűbb legyen.

ilovebubbles 2009.08.19. 14:21:04

@ZeGa: de az opera:config gyorsabb volt;)

MosoMasa 2009.08.19. 14:23:21

@ZeGa: Szerintem nem hülye. És nem érdemes elhallgatni azt sem, hogy létezik az opera:config. (ha már csak az itt meg jelent cikkeket végigbogarásszuk, számtalanszor megjelenik)
De írtam neki, hogy haladóbeállítások: fülek.
Ha nem tud olvasni, azon nem tudok segíteni.
Nem ettől fog az opera tábora nőni vagy fogyni.

ZeGa 2009.08.19. 14:33:06

Láttam, hogy írtad, de, ha egy tényleg kezdő - és ezt nem ilovebubbles-ra mondom, hanem általánosságban - idejön és egy ilyen választ kap megijed. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy az opera:config-ot el kell hallgatni, csak azt, hogy talán nem ezzel kell kezdeni.

ZeGa 2009.08.19. 14:35:17

@ilovebubbles: Igen neked gyorsabb, mert te már tudtad mit kell kezdeni az opera:configgal, de egy 1.0 user azt sem tudja, hova kell írni és, hogy mit kezdjen vele.

MosoMasa 2009.08.19. 14:43:04

@ZeGa: De mit nem tud, hogy hová kell írni? Sok lehetőség nincs.
Ne legyünk már ilyenek. A cikkek felét ki lehetne akkor vágni. Meg az operát is, mert egy halom dolgot csak ott lehet állítani.
Uggyanmá.

ZeGa 2009.08.19. 14:46:45

@magampista: Tudod az a gond, hogy magadból indulsz ki, ami jó, de nem minden esetben. Nézd én nem állok le veled vitázni, de nem egyszer fordult már elő velem, hogy, akinek feltettem az operát utána végig kellett magyaráznom, hogy mi merre van.

özv. Horvai Jolánné 2009.08.19. 14:50:54

a kezdő júzernek oda kell tenni a linket, ami pont a megfelelő helyre viszi őt a saját gépén (mert az opera ugye ezt is tudja, addon nélkül ;-)

opera:config#UserPrefs|UseThumbnailsinTabTooltips

MosoMasa 2009.08.19. 14:54:20

@ZeGa: Jó, akkor magamból indulok ki - ami azt jelenti ezek szerint, hogy tudok olvasni, megértek dolgokat és nem kell szájbarágni mindent, mint egy fogyatékosnak.
Mi a baj azzal, hogy az egyébként konfigurálásra való oldalt konfigurálásra használom?
Szerintem megértette, jelezte is. Másról miről beszélsz? Én is így tanultam mégpedig az itteni leírásokból. Na akkor?

MosoMasa 2009.08.19. 15:04:33

@özv. Horvai Jolánné: Ok, legközelebb beteszek screenshot-ot is, minden lépésről apránként, és magyarázó szöveget is, hogy most húzd jobbra az egeret, most le két sorral.....

nehogy megtanulja véletlenül, hogy opera:config ;)

tdaniel 2009.08.19. 15:14:52

üdv.

jónak jó az új Opera 10, csak még mindig vannak hibák, persze ez még csak béta

amit még hiányolnék az új Operából az az automatikus frissités, de úgy mint a *Firefoxban*

kepfeltoltes.hu/090819/snap0035_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


ha így megcsinálják az Opera 10-et, akkor nem csak jó és jobb lesz mint a többi böngésző, hanem a legjobb !!!

ja és még valami, a HTML5 az Opera 10-ben nincs még benne, ugye?

ezeken felül, nekem nagyon nagyon tetszik az új Opera 10 :)

gratula a csapatnak az újjításokért !

üdv.

ZeGa 2009.08.19. 15:19:17

@magampista: Úgy látszik, hogy mégse tudsz olvasni, mert én általánosságban beszélek a kezdőkről nem ilovebubbles-ről és ezt le is írtam. Ja és ne forgasd ki az ember szavát, mert nem azt mondtam hogy egy tutorialt kell írni neki képekkel meg mindennel.

MosoMasa 2009.08.19. 15:38:43

@ZeGa: Ja értem. általánosságban h_lye minden kezdő felhasználó és általánosságban nem kell tudniuk arról, hogy hol vannak a beállítások.
A menüt meg ha nem lusta a végtelenségig akkor egyébként is végig tudja böngészni maga is. Úgy általánosságban. Természetesen el lehet mondani neki, hogy ott találja. momentán én sem tudtam, mert régen nem volt benne ott, én csak a configból tudom.
Pl.:
magyaropera.blog.hu/2007/07/16/segitseg/fullcommentlist/1
(Karbonade segítségét olvasd el lécci)
Oké?

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.08.19. 15:39:12

@ilovebubbles: A mappákat úgy tudod rátenni (egy kis trükkel), hogy a könyvjelzőkezelőben (Ctrl+Alt+B) a kívánt mappán jobbklikk->Properties->Nickname (itt megadsz egy tetszőleges szöveget), majd nyitsz akárhol egy új könyvjelzőt, névnek megadhatsz bármit, URL-nek pedig azt, amit korábban a mappának megadtál Nickname-nek. Ezt már rá tudod húzni bármelyik eszköztárra. Hátránya, hogy csak egyszerre tudod megnyitni az egészet.

Másik lehetőség: Start Bar, ez csak akkor látszik, amikor új tabot nyitsz, vagy belekattintasz a címsávba. Itt van egy csillag, ami legördíti a könyvjelzőket fa nézetben.

Harmadik lehetőség: http://operawiki.info/CustomButtons-nál keresel egy bookmarks legördülő menüt, amit oda teszel, ahova akarsz.

ZeGa 2009.08.19. 15:50:11

Neked komplett agymenésed van ember? Tudsz szöveget értelmezni vagy csak velem van bajod, én egy szóval sem mondtam, hogy hülye minden kezdő meg azt se, hogy baj, hogy opera:configgal magyaráztad el hogy, hogyan kell kikapcsolni csak, azt hogy talán a beállításokat kellene először előtérbe hozni, minthogy az opera:configban turkáljon.

MosoMasa 2009.08.19. 16:02:13

Nem mindegy?
De ha már itt járunk, meg a szövegértelmezésnél, akkor csak feltűnt hogy mit írtam az imént ugye?

ZeGa 2009.08.19. 16:30:59

De, végülis minden mindegy. Én ezennel befejeztem a vitát.

the Water Carrier (törölt) 2009.08.19. 17:21:18

@penge™: 'Harmadik lehetőség: http://operawiki.info/CustomButtons-nál keresel egy bookmarks legördülő menüt, amit oda teszel, ahova akarsz.' Szia penge. Talán nem is kell olyan messzire menni, mert a megjelenés, gombok, böngésző helyen van legördülő könyvjelző gomb. Én azt használom, és ugyanott, a címsor és a keresősáv között.

Reverse 2009.08.19. 18:49:07

@magampista: Igen, ahogy mondod: "általánosan hülye minden kezdő felhasználó".
Ha neked egy víz-fűtés-gázszerelő azt mondaná, hogy "dobj már ide egy 3/4-es szűkítőt", visszakérdeznél: "azmi? hol van?".
Hát hol máshol, a radiátor mellett (s közben még ott van két másik valami, aminek te nem ismered minden funkcióját).
Persze, csak ha még sosem dolgoztál fűrésszerelő mellett.

A kezdőnek menü kell, nem urlfilter.ini szerkesztgetés, opera:config meg minden egyéb.
"A menüben dolgokat lehet beállítani", ezt mindenki tudja, erre kell alapozni.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.08.19. 19:12:38

Jó kis vita alakult ki. :D

Na szóval, annyiból igaza van magampistának, hogy már néha nekem is hányingerem van ettől a lustuló, elkényelmesedő generációtól, aki nem akar tudni semmit, nem akar érteni semmihez, de használni azt akarja.

Én személy szerint jobban örülök, ha a szerelő a 3/4-es szűkítőt kéri, mert először lehet, hogy visszakérdezek, de legközelebb már tudni fogom mi az, de ha azt mondja, hogy azt az izét, ami a láda mellett van, akkor sosem fogom tudni, hogy hívják azt a valamit. De sajnos a többség nem ilyen.

Viszont ZeGa-nak igazat adok annyiból, hogy a tudatosságra való okítást nem egy néhány %-os részesedésű böngésző felhasználóinak kéne elkezdeni.

Szóval lehet terelni az opera:config irányába, de ha visszakérdez, akkor le kell írni neki részletesen és higgadtan, nem "még ehhez is hülye vagy?" stílusban, ugyanis mind elindultunk valahonnan. Igaz, többségünk előbb guglizott és aztán kérdezett, de erre azt szoktam mondani, hogy ha nem lenne, aki kérdez, akkor nem tudna mit kidobni a Gugli találatként. ;D

özv. Horvai Jolánné 2009.08.19. 19:17:46

@tdaniel: az automatikus frissítést meg ne hiányold, mert benne van, ki-be kapcsolhatóan

a html5 tudtommal most nincs benne, de mintha láttam volna rá userjs megoldást, keress rá (én nem szedtem le, mert nincs rá szükségem)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.08.19. 19:22:39

@özv. Horvai Jolánné: Az nem jó. A "Doesn't support" helyett egy üres "Plug-in content" ablakot nyit, majd Ogg/Theora codec kell neki.

MosoMasa 2009.08.19. 20:34:51

@Reverse: Rossz, fals a példád, de hagyjuk a fenébe az egészet.

penge™

nem állítottam, hogy az egyetlen üdvözítő dolog lenne az opera:config bujkálása.
Azonban azt már igen, hogy ha valaki 8jelen esetben én) ezt az utat ajánlja, akkor azt nem kellene mindenféle mondvacsinált ürüggyel lebarmolni.
Tény hogy ott van a beállításokban ( de mint írtam én spéci nem tudtam), de semmi nem történik ha másként állítja be. És az sem baj, ha fogalma van arról hogy létezik a beállításoknak ilyen, bővebb formája. nem kötelező használni.

Na meg arról sem volt szó, hogy visszakérdezett volna - sőt láthatólag elsőre megtalálta.
Hülyének sem én néztem a "kezdőket", hanem valaki más.
Én csupán kitartok azon véleményem mellett, hogy nem baj ha van fogalma az illetőnek erről.

MosoMasa 2009.08.19. 20:38:31

@Reverse: Ja, nem én állítottam ( és most sem állítom), hogy hülyék.
Próbálj meg ne mondatrészt kiemelni egy szövegből, és próbáld meg elolvasni az előzményt is.
Ugyi netántán ezt a hozzászólásod úgy is érthetem, hogy lehülyéztél, mer ott írod: "hülye". Az meg elég tulok dolog valakit kapásból lehülyézni.
Érti?

ZeGa 2009.08.19. 21:09:33

@magampista: Látom te nem nyugszol le. Jó lenne, ha nem célozgatnál és arról is leszálhatsz, hogy én lehülyéztem bárkit is, mert nem tettem, de úgy látszik, hogy te ezt nem vagy képes felfogni.

meneruwa 2009.08.20. 06:46:30

@penge™: teljes mértékben igazad van. és tényleg az a baj hogy mindenki a legbonyolultabb dolgokat akarja csinálni pedig még a feléhez sem ért a dolgoknak. megtörtént eset csak a nevetés kedvéért: adott emberke vesz számítógépet, de ő már videót akar szerkeszteni meg egyéb ilyesfajta komoly dolgot csinálni, de a pc vásárlás után visszavitte a boltba a billentyűzetet mert nem abc sorrendben voltak a betűk.
itt azt akarom mondani hogy a kezdő először tanuljon meg netezni utána bonyolítsa a dolgokat, s ha képesnek érzi magát erre akkor már mondhatsz neki opera:config-ot vagy akármit úgyis megkeresi mert bővíteni szeretné a tudástárát.
hál istennek én sem könyvekből tanultam hanem tapasztalatból - értek is a dolgokhoz egy "picit" de ha hibáztam megkerestem javítottam s így legalább nem követtem el mégegyszer ua. a hibát.

MosoMasa 2009.08.20. 10:04:35

Miivaaaan?
Hadd döntse már el az egyén, hogy mit akar!
Nem repülőgép vezetés ez hogy tanfolyamhoz kössük!
Ha szerkeszteni akar, akkor hadd szerkesszen már azt, amihez kedve van - ha confogot, ha fimet....

tdaniel 2009.08.20. 14:38:01

@özv. Horvai Jolánné:

megköszönném ha leírnád, hogy merre is találom a beállításoknál az automatikus frissítés ki - bekapcsolását !

az opera:config-ben megtaláltam, de nem épp értem
ha itt kell beállítani, akkor azt miképpen ajánlott megtenni?

a HTML5-re a választ kösz,
és előre is kösz a választ az automatikus frissítésre !

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.08.20. 15:16:20

@tdaniel: Ctrl+F12->Advanced->Security->Auto-update

Itt lehet beállítani, hogy ne értesítsen, csak értesítsen, illetve automatikusan töltse is le. Az opera:config annyival több, hogy egyrészt beállíthatod a böngésző/browser.js és szótár frissítési periódusát (ha jól látom, millisecundumban), a Save Auto Update XML gondolom naplózza a frissítéseket xml formátumban, és végül van egy "Download All Snapshots" pont, amit bepipálva a snapshotokra is frissít, nem csak a stabil verziókra. Ezek viszont értelemszerűen nem lesznek a menüből elérhetők, ugyanis csak az frissítsen snapshotokra, aki tisztában van a kockázatokkal.

özv. Horvai Jolánné 2009.08.20. 15:27:33

látom, penge megelőzött, akkor én már csak annyit mondok, hogy kb. 20 perce 1723-asom van ;-)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.08.20. 15:51:56

Egyébként a Windows 7 új tálcáján másnál is eltűnik az Opera ikon a frissítés után és egy üres fehér lap ikonja váltja fel?

Ilyenkor mindig jobbklikk->Unpin majd jobbklikk->Pin kell, hogy visszaváltson piros O betűre.

Más is tapasztalta? Mert én már több build óta igen.

ZeGa 2009.08.20. 16:40:27

@penge™: Igen nálam is jelentkezik ez a probléma állandó jelleggel minden frissítésnél.

özv. Horvai Jolánné 2009.08.20. 19:48:45

hmmmmmm

a 1724-esben a unite menüjében mi az a két felső sor?
S_WEBSERVER_DISCOVERY_ENABLE egy pipával, meg egy szürke (A)

meneruwa 2009.08.20. 19:58:54

nekem sak 1723-at ajánl fel autoupdatekor :S

özv. Horvai Jolánné 2009.08.20. 20:03:42

@meneruwa: jaja, a 1724-et kézzel kell leszedni

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.08.20. 20:14:16

@özv. Horvai Jolánné: Ez hol van pontosan? Nálam a Configure Unite-nál és az Advanced-nél sincs semmi ilyesmi.

Dixon 2009.08.20. 21:11:56

@özv. Horvai Jolánné:
Ezek azért lehetnek ott mert egy régi fordítást használsz vagy valami ilyesmi, mert úgy tűnik hiányoznak ezek a fordítási string-ek így ezért ezt látod ami ott van.
Átállítod angolra, vagy a 3-as béta fordítását használod akkor jó kell hogy legyen legalábbis nekem jó.

özv. Horvai Jolánné 2009.08.20. 21:18:59

@Dixon: nem a fordítatlansággal van bajom, hanem hogy mik ezek? eddig nem voltak, legalábbis én nemléxem rá.

Nagy Andras 2009.08.20. 21:32:58

Üdv,

Más is tapasztalta hogy négyzetekkel "szemeteli" az Opera a szövegeket bizonyos oldalakon?

pl: adocu.com/anarki

Balhé az van 2009.08.20. 21:33:42

@özv. Horvai Jolánné:
Nem rég vannak benne. Az első képen a felső az Opera Unite felhasznlók felderítése, a második jelezné, hogy kik vannak ott, amikor szürke, akkor az van kiírva, hogy nincsenek felhasználók.

A második képen lévőknél a gomba haladó beállítások van írva,a többi pedig föntről lefelé:
alapértelmezett port
feltöltési sebesség
az opera unite központ legyen látható a webes keresőkben
globális láthatósági beállítások
a szolgáltatások legyenek láthatóak az opera unite weblapokon
a szolgáltatások legyen láthatóak a helyi hálózaton

Balhé az van 2009.08.20. 21:35:40

@Nagy Andras:
Szia!
A snapshot-ok csinálják ezt, a végleges 9-es rendesen jeleníti meg.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.08.20. 21:59:34

Időközben megjelent egy új előzetes. Úgy tűnik, a végleges 10-esben sem lesz benne a Unite, hanem csak a 10.10-ben.

Mivel jelenleg szabadságon vagyok, felkérném Karbonade-ot, hogy írja meg a cikket, ha ráér... :)

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.08.20. 22:09:12

@özv. Horvai Jolánné: Akkor valószínűleg a fordítás miatt. Én angolul használom (Operát és a Windows-t is), ilyennel még nem találkoztam.

Dzsini 2009.08.21. 09:13:56

@özv. Horvai Jolánné: akkor jelenik meg így, ha update-et csinálsz friss telepítés helyett. nekem a Speed dial beállításai néztek ki így, amíg egy teljes törlés-újratelepítést nem csináltam (nem tudom miért)

the Water Carrier (törölt) 2009.08.21. 17:02:59

Érkezett egy új verzió: Verzió

10.10 Beta
Összeállítás
1729

the Water Carrier (törölt) 2009.08.21. 17:09:09

Remek példány. :( A Unite indításakor dől az egész.

ZeGa 2009.08.21. 17:18:27

Hát ez a 1729-es tényleg nagyon jól sikerült. :(

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.08.21. 17:41:42

Még egy build, szorgosak a srácok.De már egy rakat hibát kijavítottak, mégis akadnak továbbiak. Kíváncsi vagyok, ikor lesz ebből végleges 10-es...

Az 1729-es build-nél engedélyezni kell az uPnP-t, különben fagyás lesz a vége a Unite használatakor.

ZeGa 2009.08.21. 18:01:37

Nálam valami miatt nem megy se a media player sem a stream media.

Dzsini 2009.08.21. 22:51:32

Nálam upnpvel a legújabb build gond nélkül működik délután óta, kb 50 mega forgalom ki és be, akadás és fagyás nélkül. Még csak nem is új install, hanem sokadik update...

Na ezért van még rengeteg munka a Unite-al, hogy mindenkinél jól menjen, egy ideig nálam jött a felkiáltójel 3 másodpercenként :)

t72killer 2009.08.22. 09:03:47

azért a múlt péntek óta történtek dolgok, csiszolódnak a buildek. Remélem hamarosan a magyar blogra is felkerül:

my.opera.com/desktopteam/blog/

t72killer 2009.08.22. 09:05:26

(upsz, írtam, de nem olvastam:)) sorry Cousin és jó szabadságtöltést:))

ZeGa 2009.08.22. 17:31:46

Az miért van, hogy csináltam egy tiszta telepítést 1729-es build-el és nem tudom beállítani a helyesírás ellenőrzőt, mert nem kínálja fel a nyelveket.

ZeGa 2009.08.22. 18:38:47

Nme tudom ki, hogy van vele, de nálam a 1729 kinézte szétesik

www.kepkezelo.com/images/mbj0xkcu7h3r6shbrgo2.png

resius 2009.08.23. 00:43:11

ha gondoljátok írhatok egy cikket,mert már 2 build is kijött... és karbonade is eltűnt :)

awking 2009.08.23. 12:15:43

@resius: Mi meg tőled várjuk az igét! Postot a népnek, híreket, cikkeket, mert csámcsogni akarunk rajta! XD

tdaniel 2009.09.03. 00:19:21

@penge™:

köszi szépen a válaszokat,
sokszor az ember nem lássa a fától az erdőt :) én se :)

:D

köszi még egyszer

üdv.
süti beállítások módosítása