Magyar Opera

Egy újabb build a hét végére (b1606)

A végleges változat közeledésének csalhatatlan jele, hogy jelentősen lerövidült az egyes előzetesek kiadása között eltelt idő. Az év elején még akár egy hónapot is várnunk kellett, a mai előzetes meg már a második 3 napon belül. Az idő rövidsége miatt a buildszám növekedése, és a változási közlemény hossza is elmarad a mostanában megszokottól. Ám a változtatások kifejezetten örömteliek, mert elsősorban az új témát, illetve az Opera Unite használatakor felmerülő problémákat érintik, de ezen felül is számos apróbb javítást eszközölnek. A teljes listát böngészve feltűnhet, hogy egyes javítások már szerepeltek korábban. Vagy nem sikerült őket akkor kijavítani, vagy csak benne felejtették a changelog-ban. Az egyik ilyen a két eltávolítási bejegyzés esete Vista használatakor.

Érdekesség, bár minket, magyarokat kevésbé érint (kivéve persze a programot angolul használókat), hogy a "Transfers" panel neve mostantól "Downloads". Ez része az Opera 10 átnevezési stratégiájának, aminek jeleit már a Wand kapcsán is láthattuk.

Az újdonság jelenleg nem elérhető az automatikus frissítéssel, azért kíváncsi lennék, hogy mikor akarják a rendszert tömeges mértékben tesztelni. Remélhetőleg nem a 10.01-ra (milyen fura ezt így legépelni) váltáskor derül majd ki, hogy rosszul működik... Na mindegy, egyelőre marad a kézi telepítés, lássuk, hogy miért éri meg mindez:

Változások, javítások:

  • Turbó figyelmeztető ikon hozzáadva
  • a témával kapcsolatos újabb javítások, finomítások
  • egyes gombok méretének növelése, hogy kiférjen a rajtuk lévő szöveg
  • a helyesírás-ellenőrzővel kapcsolatos javítások
  • kísérleti jellegű UPnP változtatások
  • már minden eszköznek a megfelelő port kerül kiosztásra a proxy-n (Opera Unite)
  • a root szolgáltatás már elindítható (Opera Unite)
  • az Opera Unite indításakor jelentkező fagyás javítva
  • további Unite javítások
  • beépülő wrapperhez köthető fagyás javítva (csak Linux)
  • egyes speciális UI megjelenési problémák javítva (csak Mac)
  • 64 bites Qt4 összeállítás (csak Linux)

Figyelem! Az előzetes verziók még sok hibát tartalmazhatnak, ezeket nem ajánlott mindennapi használatra telepíteni. Az Opera legutolsó végleges verzióját az Opera oldaláról töltheted le.

Letöltés:

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr461210724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.06.26. 20:27:23

"a "Transfers" panel neve mostantól "Downloads""

Ez már a 1601-ben is az volt. Csodálkoztam is rajta, hogy eddig mintha nem így hívták volna. :D

Ez a felgyorsulás remélem nem a végleges közeledtének az előjele, remélem nem akarják megelőzni a Firefoxot, gáz lenne, azon túl, hogy Carakan már biztos nem lesz benne, pedig nem siettette őket semmi, hogy a jubileumi kiadással valami igazán nagyot durrantsanak, nem érdekelt volna, ha csak karácsonyra, vagy 2010 elejére jön ki, de akkor legyen már benne új JS motor és GPU gyorsítás.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.26. 21:34:54

@penge™: igen, már az volt, de csak most zajlott le a teljes csere, ugyanis nagyon sok helyen előkerül. Magyarul mondjuk nincs változás, mert eddig is letöltésnek fordítottam.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.26. 21:35:37

Még mindig nem megy a magyar telepítő ... :(

Foli · http://worldofoli.tumblr.com 2009.06.26. 22:41:10

Lehet,hogy ismert bug,de azért leírom:
Windows Natív témával,ha a menüsávot magába foglaló gombot megnyomom,a lista nem a képernyő bal oldalán lesz,hanem valahol a képernyő közepén.Ha az Alt-ot nyomom,szintén.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.06.26. 22:46:24

@Foli: Nálam jól jelenik meg. Viszont így Windows Natív témával elég érdekes a színe. :D

Ómájgád 2009.06.26. 22:56:55

nálatok nem száll el egyfolytában? Update-eltem az előzőre, win7 alatt. Kipróbálom uninstall/installal.

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.26. 22:59:53

@Ómájgád: Egyszer nekem is elszállt, de azóta jó. A topikban többen is panaszkodtak instabilitásra.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.26. 23:01:22

@Ómájgád: Nekem is elszáll, visszaraktam a régit, de az is elszáll mostmár. Úgyhogy megint felraktam az újat :) Lehet a Unite csinálja, amióta kikapcsoltam, még nem szállt el.

Foli · http://worldofoli.tumblr.com 2009.06.26. 23:13:22

Szóval nekem így néz ki:
kepfeltoltes.hu/090626/opera_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A szín az szerintem normális.(Vagy ha a gomb színére gondolsz,ja :D)

meneruwa 2009.06.26. 23:38:06

help, ez a kereső itt katasztrófa, mármint az mopera.blog.hu-n hol kell s mit beirni hogy a buildekre is frissitsen? köszönöm.

meneruwa 2009.06.26. 23:39:43

elszállni nekem is elszállt rendesen 1x2x sőt vmiért 250MB-nál megáll a memoria fogyasztás pedig automatikra van állitva s onnantól ugy belassul mint állat. :S

Abydos · http://abysan.com/blog 2009.06.27. 01:37:59

Nekem is, állandóan fagyogat, sajnos ezen az Updatén van mit javítani

Ómájgád 2009.06.27. 01:46:55

nem találtatok még semmi magyarázatot valahol az elszállásokra? unite kikapcsolása után is elszáll.

Ómájgád 2009.06.27. 02:01:50

bocsánat, nem kapcsoltam ki eléggé :). Nem elég a a solzgáltatásokat leállítani, a teljes unite-ot kell az alsó ikonnal, és akkor jó.

Dzsini 2009.06.27. 07:37:54

na nálam meg pont ez a build lett jó - az előző állandóan leszédült Unite-ról, ez meg stabilan fent volt egész éjjel, töltögettek is tőlem, és nem fagyott le a böngésző sem...

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.27. 09:26:00

@meneruwa: Szerintem meg egész jó a korábbihoz képest. Ez már legalább megtalál dolgokat, ha a megfelelő keresőszavakat írom be...

Amúgy: opera:config#AutoUpdate|DownloadAllSnapshots

Ez sem garancia azonban, mert ha nem állították be letölthetőre, akkor nem fogja megtalálni.

ZeGa 2009.06.27. 11:58:28

Egy kérdés: Belefutottam egy olyan weblapba ahol kellene a Microsoft silverlight, de az opera nincs a támogatott böngészők között, nos ez most csak az operával van így vagy ez a silverlight csak az explorert ismeri el mint böngészőt?

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.06.27. 12:10:07

@ZeGa: Ha jól tudom FF-nál is engedi telepíteni.

ZeGa 2009.06.27. 12:22:02

Na szóval, explorerbe megnéztem a weblapot és letöltötte a hozzá a silverlightot az opera pedig automatikusan elkezdte használni, tehát a probléma megoldódott.

meneruwa 2009.06.27. 12:33:15

@cousin333: köszönöm azért. bepipáltam s majd a legközelebbinél kipróbálom :D

Bluemotion 2009.06.27. 13:02:59

Nem tudom, hogy tett-e valaki az ügy érdekében de most már működik a Neptun rendszer teljesen. :)

özv. Horvai Jolánné 2009.06.27. 13:32:37

@cousin333:

na ja, én most állítottam be, és le is töltötte - a 1601-est...

Dzsini 2009.06.27. 14:59:54

kicsit elszomorít, hogy az eltelt pár hét alatt egy szál Arial Fridge jelent meg, mint "új" alkalmazás... ez így azért soványka.

|Ádám| 2009.06.27. 18:25:33

Igen, úgy tűnik a Unite búcsúztatja rendesen a böngészőt, de akkor legalább néha működne, viszont azt sem teszi. Rendben van hogy kísérleti jellegű szolgáltatás, de akkor vegyék lejjebb az arcoskodást és a hype-ot, mert csak magukkal tolnak ki mikor az emberek frusztrálva elfordulnak tőlük, vagy legalábbis a Unite-tól. És hozzá kell tegyem, joggal, ami szomorú. :(

ZeGa 2009.06.27. 22:31:49

@|Ádám|: Azért még nem kéne temetni.

meneruwa 2009.06.28. 00:08:54

hát nálam is visszábbhagyott a kezdeti lelkesedés pláne hogy a gmail is szarul müxik. egyszerűen nem hajtja végre a parancsokat hiába archiválok, törlök nem csinálja meg. Chrome-ban simán megy szal biztos az opera utobbi két probaverziojával van a baj mivel a legelső unite buildel még működött.

Ómájgád 2009.06.28. 00:38:20

@meneruwa: nálam megy a gmail tökéletesen (1606).
@|Ádám|: nem kell türelmetlennek lenni :). Nagy valószínűséggel a Unite nem lesz valami nagy, látványos dolog, amiről cikkek hada fog megjelenni. Csak ott lesz az Operában, működni fog, az emberek használni fogják láthatatlanul, és ennyi.

ZeGa 2009.06.28. 10:01:29

@meneruwa: Nálam is működik rendesen a gmail. Lehet, hogy a hiba a te készülékedben van :)

littlemat 2009.06.28. 10:47:37

Nekem jobban működik a gmail, mint az előzővel. :)

Más: Qt4 build csunya, de úgy használom, hogy nem látom, és legalább 64 bites. :D

Megint más: bugreportolni akar valaki? (nekem nincs kedvem)
1. Ha nyomtatási képet kérsz, nem tud rendes miniatűrt csinálni hozzá.
2. Dragonfly-ra is kérhetsz nyomtatási képet. Ugye nem kell mondanom, hogy használhatatlan lesz tőle. (és néha vissza sem tudom váltani)

Abydos · http://abysan.com/blog 2009.06.28. 11:19:17

Aki temeti, azoknak idézném a legfölül található üzenetet:
"Figyelem! Az előzetes verziók még sok hibát tartalmazhatnak, ezeket nem ajánlott mindennapi használatra telepíteni. Az Opera legutolsó végleges verzióját az Opera oldaláról töltheted le."

Azért használjuk, hogy megtaláljuk a hibákat, és ezt az Opera ki tudja javítani.

De most gondoljatok bele. Itt van egy béta Opera, és egy Alfa (ami azt jelenti, ép hogy működik verzió) Unite. Ha a Unite a kész verzióban debütált volna, és akkor reklámozták volna hogy újra feltalálják az internetet, akkor valószínűleg ezek a hibák akkor jelentkeznek, akkor lett volna használhatatlan a böngésző, és akkor nagy égés lett volna az Opera számára, megbízhatóság oda. Ezek teljesen normális, elfogadható, sőt SZÜKSÉGES dolgok, kellenek a hibák, mert ha most nem jelentkeznek, később már gáz ha megjelennek.

Az arcoskodásról meg a hyperól annyit, hogy ha megjelenés után kezdték volna el a kampányt, de a Unite még a bétában elérhető volt, akkor hol az újdonság, mit reklámozzanak utólag? Hiába nagy újdonság, akkor amikor kész lesz, ha már egy féléve kint van tesztfázisban.
Amúgy biztos vagyok benne, hogy sokkal több cucc lesz hozzá, a megjelenés napján, hogy jól "eladható" lehessen". Azt meg hogy miért nem a megjelenés napján publikálták, fentebb leírtam :)

Mindent elmondtam, lehet kicsit zagyván, és a lényeg örüljünk most a hibáknak, mert később már nem lennénk boldogak.

meneruwa 2009.06.28. 12:37:46

@Abydos: én pont ezért kérdezte ma gmailt ha hiba akkor lehet jelenteni ha csak nálam fordul elő akkor kivárom a következő buildet friss telepítéssel

Abydos · http://abysan.com/blog 2009.06.28. 14:26:42

@meneruwa: Nem személyeskedésből írtam semmit, csak általában és legfőképp nem neked :D
Inkább |Ádám|-nak ment, egy bizonyos része a szövegnek.

A gmaillal pl én még nem találkoztam, de nálam a blog.hu admin felülete kérdéses, szűkebb a szövegbeírásos rész stb.

meneruwa 2009.06.28. 15:10:28

akkor másik hiba az utobbi három buildre de nem tudom foglalkozik-e vki wordpressel. a sablon szerkesztőben elszürkül az egész code rész s nem lehet modositani a sablon forrást, chromeban persze működik.

Ómájgád 2009.06.29. 11:29:40

úgy tűnik 1606 XP alatt nem száll el, ha a Unite működik. Tud valaki valamit ezzel kapcsolatban?

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.29. 14:05:28

Nagyon remélem, hogy tényleg nem akarják megelőzni a véglegessel a Firefox 3.5 kiadását. Annál is inkább, mert utóbbi elvileg holnap (kedden) jelenik meg... :)

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.29. 14:44:35

@cousin333: Szerintem még lesz legalább egy beta, meg RC is szokott lenni, úgyhogy nem hinném, hogy most beelőznek. Jobban is tennék szerintem, ha megvárják amíg a FF hype lecseng, és akkor adják ki a véglegest, ami atomstabil és lehetőleg minden nagy és fontos oldalt jól visz. Csak ilyenkor a marketing részleg teljesen be szokott dilizni, de remélem tanultak az eddigi hibákból...

meneruwa 2009.06.29. 14:50:23

és ugynézki az ff3.5 ben benne lesz a html5-ös audio, video támogatás is.

meneruwa 2009.06.29. 15:06:10

poénos hogy a firefox tesztoldala jobban néz ki operában mint ff-ben :D legalábbis nekem:
www.mozilla.com/en-US/firefox/3.5/whatsnew/

meneruwa 2009.06.29. 15:07:43

és mit ne mondjak, most gyorsabb lett itt nem a böngészésről hanem magáról a programról beszélek, régen még a menük közti váltás is döcögös volt :S most valahogy megy simán, nah csak összejön lehet nekik aminek már fél éve kelett volna

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.06.29. 17:49:07

Az Opera 10-ben még nincs HTML5 video támogatás? Csak mert azt írják, hogy a 9.52-es technikai előzetes támogatja, de a végleges 9.64-nél és a legújabb 10-es buildnél is azt írja, hogy nem támogatott: thevideobay.org/

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.29. 17:54:58

@penge™: Én is raktam be egyszer egy ilyen videót az egyik postba, annál is az van, hogy nem támogatott: magyaropera.blog.hu/2007/04/19/a_webes_videozas_kovetkezo_allomasa

Ezek szerint nincs benne.

penge™ · http://www.thevenusproject.com/ 2009.06.29. 18:14:50

@Karbonade: A véglegesben várható lesz? Mert égés lenne, ha a FF támogatná az Opera pedig nem. Főleg, hogy most ez az oldal is indult és egy csomó olyan oldal fog indulni, mivel a FF támogatja.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.29. 19:30:28

@penge™: Szerintem ha eddig nem került bele, akkor már nem is fog :( Majd a 10.1 esetleg

meneruwa 2009.06.29. 20:50:08

@penge™: a 1606-aoban épp nincs: "A böngésződ nem támogatja a natív videólejátszást." szal ez egy kicsit azért visszavet a dolgon mert egyből kijön az ff mintha ezt is ők tatláták volna ki :S

meneruwa 2009.06.29. 23:11:56

uuu pedig ígéretes, kissé még döcög meg lehet nézni a piratebay első html5-ös oldalát: thevideobay.org/

ZeGa 2009.06.30. 13:15:12

Azt nem lehet tudni véletlenül, hogy a gmail belekerül-e még a levelező rendszer kiválasztásába mint lehetséges opció?

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2009.06.30. 17:10:22

@Karbonade: Ez a megelőzés vicc akart lenni, azért reméltem, hogy fél nap alatt csak nem adják ki... Abban, hogy tanultak a hibikból, nem lennék olyan biztos. Szerintem is az lenne az üdvözítő, ha még erősen ráhasalnának a hibajavításra, és az új FF-ből kiűbrándultakat is célba tudnák venni egy nagyon(!) stabil jól működő(!) termékkel.

@penge™: Szerintem az Opera 10-ben nem lesz benne. De már dolgoznak az ügyön, anno volt két 9.xx-s technikai előzetes, amiben volt tag támogatás is. Ezen a téren kissé talán lemaradtak, de tény, hogy az Opera nem elég nagy ahhoz, hogy kitaposson ilyen szűz területeket, jobb, ha a Safari meg a Firefox kissé megpuhítja a webfejlesztőket. Ettől függetlenül lehettek volna elsők... :)
süti beállítások módosítása