Magyar Opera

Újabb apró lépés (b10433)

A mai napon elérhetővé tett előzetes még egy lépéssel közelebb visz minket a végleges 9.6-hoz, ami vélhetően az utolsó jelentősebb állomás a 10-es verzióhoz vezető úton. Nem változott sok minden az előző változathoz képest, legalábbis a Dragonfly még mindig kissé instabil. A többi javítás elsősorban a stabilitást növeli (mármint a Dragonfly-on kívül), illetve a kínaiak örülhetnek az új alapértelmezett levelezőszolgáltatásoknak.

Ez utóbbiról annyit érdemes tudni, hogy az Opera egy mailproviders.xml nevű fájlban tárolja a legnépszerűbb internetes levelező szolgáltatások adatait. Ennek köszönhetően ha egy olyan e-mail címet állítunk be az M2-ben, amit tartalmaz a fájl (például a GMail-t), akkor nem kell keresgélnünk a különböző portok, szerverek beállításait, elegendő csak az e-mail címet és a jelszót megadnunk. Az ötlet - és a megvalósítás - pofonegyszerű, és sokkal kényelmesebbé teszi a beállítást, feltéve, hogy tartalmazza a saját szolgáltatónkat. Egy napon talán a magyarok is benne lesznek...

Előtte azonban lássuk a rövidke változási listát, szokás szerint a hibákkal kezdve:

Ismert hibák:

  • a Dragonfly némileg instabil

Javítások, változások:

  • néhány stabilitásnövelő változtatás
  • az előzménykezelőben javítva lett a több elem másolása
  • javított DCC átvitel az IRC csatornákon
  • gyorskeresés kijavítva a hírcsatornákban
  • népszerű kínai oldalak hozzáadása a mailproviders.xml fájlhoz

Figyelem! Az előzetes verziók még sok hibát tartalmazhatnak, ezeket nem ajánlott mindennapi használatra telepíteni. Az Opera legutolsó végleges verzióját az Opera oldaláról töltheted le.

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr95671759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Worlon 2008.09.19. 18:09:55

Sajna ez sem tud magyarul:(
Mondjuk angolt is megértem gond nélkül, de van akik ezzel másként vannak. No meg a megszokás...

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.09.19. 18:11:27

Igen, nem rakják bele a többi nyelvet. Viszont itt oldalt le tudod tölteni a nyelvi fájlt, és át lehet állítani magyarra.

Worlon 2008.09.19. 18:22:45

Köszi a hasznos infót.

törölt-felhasználó (törölt) 2008.09.19. 19:20:10

Azt az e-mail-es izét eddig is tudta. Nekem legalábbis mikor beírtam a Gmail címemet egyből felajánlotta, szervereknek a mail.gmail.com-ot, portoknak pedig a 465 és 995-öt.

Dzsini 2008.09.19. 20:05:06

elég régen tudja már, csak most jól kibővítették (főleg kínai szerverekkel)

Zefir 2008.09.20. 01:01:49

Van google chrome skin!! Ye-ye!! :DD

Kökény 2008.09.20. 21:54:52

Szevasztok!

nekem az az észrevételem, hogy miakor rárántom a 9.6 verziót a már meglévő 9.5X-re a telepítő fog szinte mindent és átránt a D:\opera (Minden egy helyen van) könyvtárból a C:\Document and settins.... azaz a windóz személyes mappába... mire észrevettem egy csomó levél ide mentődött le...
Próbáltam szűz telepítéssel és alapvetően azt úgy veszi a telepítést mint amikor korábban megkérdezte, hogy egy vagy több felhasználója lesz az Operának...

nálatok is ez a helyzet?

gonosz paralelopipedon 2008.09.21. 13:02:23

nekem meg hiányzik vlami fájl. uninstall-reinstall, demés így is... :(

Nameless 2008.09.21. 16:52:51

hol van a Crome Skin ??

vlevi 2008.09.21. 17:56:57

Shift+F12 :)
A Tabok tényleg úgy néznek ki.

RaidX 2008.09.21. 18:15:36

@Kökény

Az Opera Classik-ot töltsd le. Igaz a Hu lang nincs benne. Azt vagy elmented, vagy külön letöltöd.

Sajnos mostanába megszünt a régi telepítési lehetőség a nemzetközi verzióba. Én is sokat szenvedtem vele korábban.

Lali_ 2008.09.21. 18:50:51

Nameless: Katt ide: my.opera.com/tytyty/skins/get.pl?id=8434

Egyébként még eléggé alfa állapotú, de remélhetőleg lesz még jobb.

tetra · http://unsigned.freeblog.hu/ 2008.09.22. 12:00:58

Sziasztok!
Az nekem a problémám, vagyis nem tudom, hogy az-e, de az opera, mint process nekem konstans megeszik 25-35% processzort. Ez nem normális, vagy igen? 3 ablak, átlag 7 tabbal, de nem túl intenzív használat, és mégis. Lehet valami olyan oldalt tartok nyitva, amit nem kéne? Tapasztalat?

cousin333 · http://magyaropera.blog.hu 2008.09.22. 19:37:12

tetra: Együttérzek veled. Nekem gyakorlatilag használhatatlanul belassul. Nem is Operából írom ezt a hozzászólást...

Remélem hamar kijavítják, de addig is szerintem reinstall lesz a 9.6 beta-val...

tetra · http://unsigned.freeblog.hu/ 2008.09.22. 21:52:06

Meg kell védjem az Operát, egy szarul megírt oldal tartotta fent a procihasználatot. Azóta faszán 0-2% között ingadozik, ahogy azt egy böngészőnek kell a háttérben. A bétákat nem szoktam próbálgatni amúgy, nem vagyok kísérletezgetős típus :D
süti beállítások módosítása