Magyar Opera

Opera 9.51 rengeteg javítással

Tegnap végre kiadták az Opera 9.51-et, az első javítást az Operához, mivel a sebtében megjelent 9.50-es verzió még sok szarvashibát is tartalmazott. Ez a változat már szerencsére kijavítja a legbosszantóbb hibákat, valamint biztonságosabb is, mint a korábbi verzió, így mindenképpen ajánlott a frissítés.

A frissítés több, egyelőre nem dokumentált biztonsági hibát is javít, amelyek közül az egyik a <canvas> elemmel függ össze, valamint a biztonsági szint sem jelent meg bizonyos esetekben megfelelően.

A javítások közül érdemes kiemelni néhányat, így például a képek letöltéskor már nem kerülnek be a Letöltések közé, a kattintásos előre-hátra egérparancsok kikerültek az egérmozdulatok közül, a szövegmezők elküldés után rendesen törlődnek. Ezen kívül javítva lett a Yahoo! Mail, a DeviantArt és a TinyMCE 2.1.x szerkesztőt tartalmazó oldalak.

A változások teljes listája angol nyelven érhető el Windows, Mac és Linux rendszerekhez.

Az új verziót az Opera oldaláról töltheted le (a magyar változathoz az International telepítőt kell választani).

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr76552610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magic-box 2008.07.04. 12:51:04

Már van Opera@USB 9.51 is :)

Viktor 2008.07.04. 13:45:17

Az miért van, hogy a 9.51-gyel is és a 9.50-el is a PCWorld weboldala csak másodjára jön be?

NoX · http://nox.kiccsavo.hu 2008.07.04. 14:48:51

És tényleg, valami redirecton bibi van a pcworld.hu oldalán. Ment is nekik a report a site problem.
Ugye ezeket megnézik és javítják, nem csak szarnak rá, ha csak ici-pici hiba?

Aske 2008.07.04. 16:42:44

Azért van mert még mindig rengeteg oldallal küszküdik az opera. Ugyanígy a neptunnal, hazánk egyik legépszerűbb privát torrent trackerjével és még sorolhatnám.

meneruwa 2008.07.04. 17:09:06

melyik torrent tracker az, nekem müxi k rendeesen mind, ha www-bel ütöd be a pcworldod az is bejön elsőre

Aske 2008.07.04. 17:33:23

Endless-re belép neked? Mert nekem azt írja ki, nem vagyok bejelentkezve. (direkt a régi nevét írtam)

törölt-felhasználó (törölt) 2008.07.04. 18:05:54

Nálam nincs semmi baj vele, az egyetlen szinte jelentéktelen bug, hogy ha nem alap skinen van, akkor oldalfrissítés után először az alap fejléc jelenik meg és csak utólag tölti be a Cold vagy Spring fejlécét.
Ha a JavaScript lenyílás lassú, akkor a reklámblokkolásnál nézelődj. Én abba fél éve futottam bele.

Use Less 2008.07.04. 20:36:55

Javították a képmentéses hibát. Meg a transfer ablak nyitva hagyásától se lesz használhatatlan. De még mindig hibás a freemail, meg pár oldal.

A cache könyvtár filejai is kiterjesztés nélküliek maradtak, mondjuk ezt már kezdem megszokni.

A fejlesztők hozzáállása is fura. A képmentés transfer ablakban megjelenése hibánál bizonygatták a kommentelőknek, hogy az teljesen jó úgy. Hiába, hogy előtte nem úgy volt, és egyébként is feleslegesen lassítja a netezést. Szerencsére végül csak kijavították.


De adják vissza a freemailemet....

meneruwa 2008.07.04. 21:10:59

ohh aske bocs elértettem a postodat, letoltesre en nem ezt hasznalom mert gondolom erre gondoltal ha a trackert irtad s nem az oldalt, mert az oldalra belep, de sztem hasznalj rendes klienst mert nemigen hiszem hogy az opera pontos adatokat kuld a tracker fele s lehet ez a hiba oka hogy mondjuk mint kliens az opera le van tiltva, de ez csak feltetelezes.

Bondi 2008.07.04. 22:39:34

Hurrá. Végre működik a szövegbevitel a Freeforumon. :) Vannak egyébként trükkös dolgok, amelyek nyitjára nem bírtam rájönni. Pl. ha egyes oldalakon visszakapcsoltam sütiket, beépülőket, IE-azonosítót minden kutya***át, akkor se működött rendesen. Aztán rájöttem, hogy a reklámszűrő védi le jól nekem. Mert, ugye, szántszándékkal úgy írják meg a kódot, hogy először azt töltse le, ami fölösleges, csak ha ez tiltva van, akkor nem tölti le a reklámcsokorba ágyazott beépülőket sem. (Ui.: egyébként érdekes ez a blog.hu is. Ha bekapcsolom a sütiket, elémvág egy hülye "inda pass" beléptető oldalt. Kikapcsolva minden oké. Az ***x fóruma dettó.)

stomachh 2008.07.04. 22:56:45

gmail-ben a mail composer meg mindig nagy sorkozzel dolgozik...

Opera 9.51 2008.07.05. 04:14:56

Ugyanúgy nem nyitja meg a beépülő a pdf fájlokat. A képek mentése szintén megjelenik a letöltések között. Semmi nem javult. Az utoljára látogatott weboldal sem marad legfelül a címsorban, ahogyan eddig. A képek megnyitása sem a régi, mert nem az Operával történik. Egyedül a sebesség a pozitívum, viszont sajnos az sem teljesen tökéletes.

stomachh 2008.07.05. 07:22:11

Ezzel a felülettel már jó a gmail.
Köszi penge!

ZeGa 2008.07.05. 10:58:10

Nálam megnyitotta a pdf fájlokat, nem jelennek meg a képek letöltéseknél és még a sebességel sincs semmi bajom.

ZeGa 2008.07.05. 11:17:57

És azt nem lehet valahogy automatikussá tenni, hogy ha beütöm a gmail-t akkor ez az új verzió jöjjön be???

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.07.05. 12:32:19

csinálsz rá egy könyvjelzőt, és az azonosítóhoz beírod, hogy gmail. Ezután elég, ha a címsorba beírod, hogy gmail, és akkor az elmentett könyvjelzőt nyitja meg.

ZeGa 2008.07.05. 12:43:18

Köszi. Ezzel csak az a gond, hogy ha kijelentkezek és belépek akkor újra a régi gmail jön be, de azért mégegyszer köszi.

Use Less 2008.07.05. 13:45:29

És a flash videók miért nem működnek?

Betölti szépen, de lejátszani kábé 2 másodpercet játszik le, azt is hang nélkül.

IE alatt normálisan megy.

meneruwa 2008.07.05. 13:53:28

érdekes nekem simn megnyitja a pdf-eket szal hiba az ön készülékében van, a kép mentés sem jelenik, meg sztem frissitd vagy telepitsd ujra, sztem meg tesztelgesd mert nekem minden jó amit te rossznak irtal. a gmail nekem is müxik rendesen, probald törölni a cahcet, a flashel nekem is gondjaim vannak mindig dee nem mindegyiknél s ez a poén az egészben szal megkockztatom lehet némelyik flash a probléma oka.

Opera 9.51 2008.07.05. 17:02:53

Hiába frissítettem, semmi sem változott. A 9.27 viszont visszatelepítve is teljesen jól működik, szóval egyelőre maradok annál a verziónál.

meneruwa 2008.07.05. 17:55:41

hmmmm, hat akkor passzolom, lehet majd meg vki ir be hatha okosabb mint en. még esetleg az opera:plugins oldalon megnézheted hogy benn van e a beépülőkben, bár ha a 9.27 -el megy akkor biztos

littlemat 2008.07.05. 18:21:51

Youtubenál én is tapasztaltam, hogy csak pár másodpercet játszik le némán.
Újraindítottam az Operát, és megjavult.

Egyébként tervezik vajon, hogy a feedeket csoportosíthassuk? Zavar, hogy Hírcsatornákon belül nem lehet külön mappákba rendezni.

Nekomajin · http://nekomajin.wordpress.com 2008.07.05. 21:23:44

Nem tudom, hogy összefügg-e a két dolog, de tegnap elszállt az MSN-em, és órákig tartott, mire rájöttem, mitől van. A cache4 mappában volt vagy 10 virtumondo nevű vírussal fertőzött fájl. (Miután töröltem a mappa teljes
tartalmát, megjavult az MSN is.)

Szerintetek lehet ennek valami köze a 9.51-hez, vagy puszta véletlen?

Olyat is csinált a 9.51, hogy miután szabályosan bezártam, a program nem állt le, csak a feladatkezelőből tudtam kinyomni, de miután töröltem a vírusos fájlokat, már rendesen leállt, ha rányomtam az X-re.

Vélemény?

jeti 2008.07.06. 00:38:31

hirek.prim.hu/cikk/68129/
"Az Opera 9.51 verzió egy veszélyes biztonsági rést javít ki, amelyet távoli kódvégrehajtásra lehet kihasználni, valamint a memóriában tárolt adatokat illetékteleneknek feltáró sebezhetőséget is befoltoz."
Ez igaz? (Nem az Opera a kedvenc böngészőjük, ez már többször kiderült a számomra...)

Aske 2008.07.06. 02:40:43

"Olyat is csinált a 9.51, hogy miután szabályosan bezártam, a program nem állt le, csak a feladatkezelőből tudtam kinyomni, de miután töröltem a vírusos fájlokat, már rendesen leállt, ha rányomtam az X-re."

Nekem napjában sokszor megcsinálja ugyanezt. Mármint a feladatkezelőset. Vírust nem tapasztaltam szerencsére.

meneruwa 2008.07.06. 05:43:44

jeti: igazad van a köv. mondat a lényeg: "... mindenkit a hibák által nem érintett új Firefox 3 letöltésére ösztönöz.." nem is baj hogy másnapra már biztonsági hibát találtak a 3-asban.

Nekomanjin: sztem érdekes, mivel fájlkiterjesztés nélküli fileok vannak a cache-ben így nem tudom miből gondolja a virusirtó hogy fertözött a fájl, bár ezekhez nem értek, sosem használtam virusirtot :D mindig csak operát :D

aske: sztem ez a cache miatt van bár lehet vki mond majd oksoabbat, de minnél többet tesz be a memoriába annál lassabban áll le, én visszatértem a cache törléshez böngészés befejzéskekor

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.07.06. 11:11:51

jeti, igaz, de a hiba kihasználása nincs publikálva.

Nekomajin 2008.07.06. 13:57:41

meneruva: Tuti, hogy azok a fájlok voltak a vírusosak, mert miután töröltem, egyből megjavult az MSN.
Egyébként a Exterminate it! nevű progit használtam, amit elvileg kifejezetten a virtumondo vírusra találtak ki.

meneruwa 2008.07.06. 17:40:54

mint mondtam nem értek a virusokhoz, bár sztem semmi köze egyiknek a másikhoz de azt hiszem az a lenyeg hogy jo az msned - ded azthisze mkeress rá a google-val mert ahogy olavstam magát az msnmgr.exe-t is megfertözi a virtumondo s azt is törölnöd kell vagyis ujratelepiteni az msn-t de nem offolok ha érdekel madj rákeresel.

Csocsesz 2008.07.06. 21:30:10

A PDF dokumentumokkal nekem is problémám van . Akármilyen oldalon járok vagy bizonyos letöltöttségi százaléknál befagy vagy értelmezhetetlen jelek láthatóak . Erre kellene valami segítség .

Csocsesz 2008.07.06. 22:01:31

Na találtam egy megoldást erre a PDF mizériámra . Eszközök - Beállítások - Haladó fül - Letöltések - Listában pdf kiválasztása - Szerkesztés - Megnyitás alapértelmezett alkalmazással kiválasztása . Viszont marad a böngészőben utána egy üres megnyitott fül . ???

Denix 2008.07.06. 22:15:20

Opera 9.51 kevésbé hiba tűrő a nem létező userjavascript könyvtárakkal, mert ha nincsen, akkor be se tölti a scripteket, míg Opera 9.27-tel nem volt ilyen gondom, hát nem tudom, hogy ez jó vagy sem :)

jeti 2008.07.06. 22:53:34

Nem találom a fejlesztői eszközöket, sehol sem látom ezt a menüpontot. Nálatok megjelenik rendesen?

Opera 9.51 2008.07.07. 01:45:27

Végre valaki, aki szintén találkozott a pdf megnyitási problémával! Igen Csocsesz, az a megoldás valóban működik, csakhát sajnos nem az igazi. *** Senkinek sincs olyan gondja, hogy beírja a címsorba azt pl.: www.opera.com, aztán Enter, és a weboldal nem mentődik a legördülő listába? Meghogy kiválaszt a listából egy webcímet, mondjuk a 15-et, amely oldal be is töltődik, de mégsem kerül a lista elejére/tetejére a címe.

Csocsesz 2008.07.07. 08:58:33

A PDF dolog valóban nem az igazi de legalább működik . A beírt cím nekem mentődik de újrakiválasztásnál nekem sem ugrik előre . Ezt mondjuk eddig sem figyeltem hogy volt .

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.07.07. 09:25:12

jeti, lehet saját menübeállításod van, állítsd vissza az eredetit (Beállítások > Eszköztárak > Menübeállítások alatt Opera Standard).

Mycronet 2008.07.07. 12:47:51

Sziasztok

"Figyelem: az Opera hibát észlelt a fájl dekódolása közben."

Ez a mondat áll minden bejövő levelem alján, megtudná mondani vki, hogy miért?

(Freemail os postafiok.)

A többi fiokomnál lajt stb... nem tudom van-e ilyen problématika, azokra ugyanis a napokban nem jött levél. :))))

törölt-felhasználó (törölt) 2008.07.07. 14:17:52

Nálam Gmail-nél ugyanez volt a probléma.

jeti 2008.07.07. 17:28:52

Igen van valamilyen saját beállításom, amiről elfeledkeztem, köszi.

xyz 2008.07.07. 17:31:39

Konkretan a *linkek* tovabbra se mukodnek. ha oldalon beluli relativ linknel %-os kodolasu karakter van -> nem mukodik. Ha kijelolok linket, vagy egy reszet, nincs "save linked content as". Most visszafogom magam, es nem karomkodok nyilvanos helyen, de basszus, ez egy _bongeszo_ nem? es mi nem mukodik? a LINKEK...

beef 2008.07.07. 20:11:25

Nekem a TinyMCE-vel még mindig nem tökéletes, mert ha a forráskódot akarom látni, akkor csak egy üres ablakot kapok.
A letöltésekből is random tünnek el file nevek, maga a file meg van.
Csak nem értem miért? Eddig ilyen nem volt.

RaidX 2008.07.09. 11:16:23

Már megint szívat az Opera 9.51

A szerveren futó utorrentet időnként a webui felületen szoktam elérni, ami most nem megy.
"The WebUIBETA does not support your browser."
A 9.27-nél semmi gond nem volt és jelenleg sincs.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.07.09. 11:25:08

RaidX próbáltad lecserélni az azonosítót?

RaidX 2008.07.09. 18:09:57

Igen próbáltam. Az eredmény, nincs hiba üzenet de az oldal sem jön be.
Az lett a vége a sok apró bosszúságnak, hogy visszaraktam a 9.27-es verziót.

István 2008.07.10. 12:30:02

Szerintem még lesz mit javítani az Operán, valahogy most se érzem stabilnak ezt a verziót.

zseko 2008.07.14. 20:19:27

Az egérkattintásokat vissza lehet tenni majd? Emiatt (is) szerettem meg az operát, hogy pl. oda-vissza tudok lapozni jobb-bal egérgombbal.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.07.14. 23:39:52

zseko, semmi gond nincs ezzel, ez most is működik. Ha mégsem, akkor csak kikapcsoltad itt véletlenül: opera:config#UserPrefs|EnableMouseFlips
süti beállítások módosítása