Magyar Opera

Ideje továbblépni, Opera!

Avencius oldalán találtam egy cikket egy új Opera designtervről, amelytől szó szerint leesett az állam, annyira részletes és átgondolt, nem mellesleg eszméletlenül jól néz ki (bár ez ugye relatív). A srác (Zhunusov Ruslan) nagyon belelendült a tervezésbe, annyi jó ötlet van a koncepciójában, hogy még felsorolni is nehéz lenne őket. Mivel éppen munkát keres, őszintén remélem, hogy az Opera fel is veszi, hiszen ennél jobb ajánlólevelet nehezen tudnék elképzelni.

Kattints ide a nagyobb videóhoz!

A megjelenés mindenesetre magáért beszél: tiszta, egyszerű gombok, elkülönült levelező, átgondolt, hatékony fülsáv és állapotsáv. De ha megnézzük a videót, kiderül, hogy a levelezőt is teljesen átdolgozta a designer, sokkal átláthatóbb és szebb lett, miközben a régi, jól bevált funkciók továbbra is helyet kaptak benne (bár eléggé outlookosra sikeredett, az tény).

További ötletek: a Gyorshívó kategóriákat kapott, szebb kinézetet, valamint egy lehetőséget minialkalmazások beágyazására a kis ablakokba (mekkora ötlet ez is). A panelek átláthatóbbak lettek, saját panele van a hírcsatornáknak is. A beállítások is egy panelben és egy új fülön nyílnak meg. A szinkronizálás helyet kapott a beállításokban is.

Persze ez még csak egy vázlat, de kíváncsi leszek, hogy ezekből mi valósul meg majd az Opera 10-ben. Az biztos, hogy az Operának nem ártana egy radikális arculatváltás (akár egy ikon- és névcserével egybekötve), ha el akarnak mozdulni az 1-2 százalékos részesedésről. Amúgy nektek hogy tetszik?

További infók a designtervről:

A bejegyzés trackback címe:

https://magyaropera.blog.hu/api/trackback/id/tr65534876

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

phd001 2008.06.23. 12:39:32

Kb mit kellene tudni ahhoz, hogy én is így átszabhassam az operát? :D

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.23. 12:48:02

Ez csak a terv, nem lehet így átszabni az Operát. Bár hasonlót ki lehet hozni, lehet meg is próbálom majd.

Valakiember (törölt) 2008.06.23. 13:19:01

phd:

Ahhoz, hogy áttszabd az Operát komoly kreativitással és tehetséggel kell rendelkezned.

Amúgy az Operát konkrétan nem lehet áttszabni a forráskód ismerete nélkul, de egy szép kis bőrt létrehozhatsz rá, mind pl amik itt is vannak:
my.opera.com/community/customize/skins/

Rákeresel lehet valahol megtalálod azt is, hogy hogy lehet ilyen boroket készíteni.

littlemat 2008.06.23. 13:50:09

A grafikai elemek nem mindegyike jött be, de a kitalált új funkciók tetszenek. Az kükönösen, hogy lassan minden az oldalsávra és fülekre kerül. Kicsit elszakadunk a rég megszokott vindózos kezeléstől, és nyitottabbak leszünk az új, kényelmesebb megoldásokra.

Ez a cím színezés pedig nagy ötlet, kár, hogy nem találták ki előbb.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.06.23. 13:58:03

A skin az nekem sem tetszik annyira, de hát az a legkevesebb.

magic-box 2008.06.23. 14:13:10

Nem semmi a srác :) A levelezős rész nagyon bejött, duzzogva eltudnám viselni, ha vmi hasonló lenne a 10-es verzióban.

Dixon 2008.06.23. 15:44:19

Valóban nagyon jó kis design. Én mindenképpen felvenném. És nekem bejönne, mert nekem a skin is tetszik.
Majd meglátjuk mi lesz az Opera 10-esben, de valami ilyesmi jó lenne, akkor talán váltanék én is skint is.

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.23. 15:54:53

A tabokon lévő beállítások tetszenek meg a sidebar is, de az Outlook típusú levelező nagyon nem. Mondjuk az Operát ismerve az úgyis átvariálható lesz, még az Outlookban is át lehet tenni máshova, de mondjuk egy szélesebb (1980x1200) monitoron nem rossz ez a megoldás sem.
A radikális arculatváltást én is támogatom, még a névcserét is, ez az Opera név nem a legtalálóbb egy webböngészőnek. :)
De ettől függetlenül én inkább az egységes webes szabványokban látom a jövőt, mint a böngészők harcában.

Mefi · http://mefi.be/ 2008.06.23. 17:20:14

Hm, tényleg jól néz ki. Nem is értem, sokszor mért nem engedik meg ilyen lelkes emberkéknek, akik maguktól állnak elő ilyen ötletekkel, hogy készítsenek arculatot.

fraki 2008.06.23. 17:25:52

Azért csak óvatosan a brandváltással, az mindig nagy kockázat. Sztem az Opera nagyon jó kis név.

zsoltzsolt 2008.06.23. 17:35:22

húú, nagyon jól néz ki!! Mkor is lesz ilyen??? :-)) fraki, szerintem ez a kinézet sok embert vonzana :-)

szasa · http://varosiheroes.freeblog.hu/ 2008.06.23. 17:48:35

skin nekem sem jön be. ellenben marha jó a levelező és a gyorshívó lehetőségei, beállításai.

Fler 2008.06.23. 19:34:38

A skin is remek, de a mellé rakott ötletekkel együtt már nagyon-nagyon ütős. Biztos vagyok benne, hogy ezt a felületet látva sokan átcsábulnának más böngészőktől.

tetra · http://unsigned.freeblog.hu/ 2008.06.23. 22:30:27

Igazából nem néztem meg a cuccot, de biztos vagyok benne, hogy nem tetszene, hiszen amúgy sem a tömegek kényelme a legjobb számomra általában... inkább az kéne, hogy még jobban testreszabható legyen mindenféle ini fájlok írogatása nélkül, gyakorlatilag egy GUI kéne az ini-k cseszegetéséhez... és persze egy pofás default beállítás, hiszen akárhogy csavarjuk, az emberek többségének eszében sincs a beállítások közül a legszükségesebbeken kívül bármivel is törődni.

Egyébként tudja valaki a megoldást, miért ilyen az FF3-m? (zsír új install)

tetra.web.elte.hu/b/ffszar.jpg

Valakiember (törölt) 2008.06.23. 23:43:00

tetra, ezt a legjobb helyen kérdezted. :D

Azé', mert a FF egy rakatnyi trágya. :D

Zafír 2008.06.24. 00:48:51

Ilyen opera böngit akarok.Most!!!! :D

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.24. 01:46:37

tetra: Az ini jó úgy ahogy van, azok általában elég átláthatók, GUI-n meg csak a helyet foglalná és lenne 15-20 megás telepítő.

szasa · http://varosiheroes.freeblog.hu/ 2008.06.24. 07:31:31

penge: na itt látszik, hogy mennyire különbözőek vagyunk emberek. engem nem zavarna egy 20 megás telepítő, ha cserébe az ini-k állítgatása megoldható lenne GUI alól.
persze könnyen okoskodom két hetes opera használat után. :D

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.24. 09:38:30

Engem sem a méret zavarna, ha hasznos funkciók kerülnének bele, de az inik GUI-s állítgatása szerintem nem tartozik ide.

tetra · http://unsigned.freeblog.hu/ 2008.06.24. 10:11:47

Jó, nekem nincs rá szükségem, mert én elturkálok mindenféle fájlok között, ha épp az kell, de az átlag usernek fontos, hogy kéznél legyen minden...

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.24. 10:30:22

Az átlaguser ne nyúlkáljon ilyen mélységű beállításokba, mert könnyen elkúrhatja, ha meg már elolvas pár tutorialt, akkor az inikkel is elboldogul.

Amellett még meg is zavarná a sok beállítás.

szasa · http://varosiheroes.freeblog.hu/ 2008.06.24. 11:33:09

mondjuk jogos amit mondasz, mert még csak ini-t sem kell piszkálnom, hogy elállítsak valamit. és ilyenkor jön a google. :P

tetra · http://unsigned.freeblog.hu/ 2008.06.24. 12:04:25

Az Opera nagyon jó a nem használt funkciók elrejtésében. Lehetne a preferences-ben egy "skin modder" gomb, ami előhozza a cuccokat, amik kellenek. Na mindegy, még sosem próbáltam inikkel szarakodni, mert nekem minden szép és jó, pontosabban elég, amit itt belül át tudok állítani, de nem hiszem, hogy gondot okozna, viszont édesapámnak már biztos, hogy nem menne ilyen egyszerűen (ezért is adtam alá FF3-t, hátha elrontana valamit...)

awking 2008.06.24. 17:43:03

Az Operának egy reminderfoxhoz hasonló beépített -My Oprában szinkronizáló- naptárra lenne szüksége szerintem! A levelező mellett simán elférne (mint régen a Mozilla böngészőben is volt beépítve)

A munkahelyemre is kénytelen vagyok egy 80Mb-os Portable Firefoxtot felrakni (3 kiterjesztéssel annyi), mert az Operában nincs naptár! Van valami bénácska minialkalmazás, de az nem szinkronizálható és a 9.5-ben nálam nem is műxik. Ha tudnék angolul, akkor én javasolnám, de így csak remélhetem,h valakinek eszébe jut XD

meneruwa 2008.06.24. 18:42:38

ööö én használta mrégen egy naptárt igaz már nem emléxem rá mi volt a neve, de nem minialkalmazás volt hanem a panelba épült be, sztem vki még emléxik rá, remélem nem csak hallucináltam :d

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.24. 18:54:00

awking: Nem látok benne logikát. Egyrészt ott van Vistában a sidebar, ami az átlagusernél is folyamatosan megy, amikor a gép is, a böngésző nem biztos. Ahhoz meg van Google Calendar. A Google Calendarban meg van e-mail-es értesítő, ha meg M2-vel/webes felületen nézed a leveleket ugyanúgy látod.

Amúgy ahogy meneruwa is írta ott vannak a webpanelek. Van közöttük sok hasznos, érdemes szétnézni: my.opera.com/community/customize/panel/

zsoltzsolt 2008.06.24. 20:35:59

találtam egy panelt, ami naptárt tartlamaz a penge által javasolt oldalon --- Opera Panels > Entertainment --Calendar + current date and time
mutatja az előző, a jelenlegi és a következő hónapot
persze nem tudom ezen kivültud-e valamit, most próbálgatom

Viktor 2008.06.24. 21:13:32

Szerintem érdemes lenne olyan designt készíteni az Opera 10-be, ami abszolút illeszkedik a használt operációs rendszerhez. Pl. OS X-en szürkés színű ikonok, míg linuxon megint más.

awking 2008.06.25. 08:20:34

penge™: De ki használ Visztát?! XD
Munkám miatt igen sok gépet használok egy héten, nincs bebetonozva a helyem. A Firefoxom és az otthoni Seamonkey nekem szinkronizálódik a honlapomról. Igen fontos nekem, hogy mindig jelezze az aktuális eseményeket anélkül,h tele lenne levelekkel a láda. Speciel én böngészésen kívül másra is használom a böngéket, ezért fontos,h mit hordok magammal. Szerintem egy naptár elférne az Operában, aki nem akarja meg nem használja (mint pölö a levelezőt se).
Van Google Calendarom is, amit szintén a honlapommal tartom szinkronban.

Na, ez a bejegyzés már majdnem egy nyócadikos önéletrajz színvonalú lett ...bocsi, de ez érzékeny pont, és most felszakadt a seb :D

magic-box 2008.06.25. 13:43:33

Sokkal többen mint hinnéd!

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.25. 17:25:42

awking: Nem azon volt a hangsúly, hanem egy központosított valamit, amit szinkronizálsz és akkor már egyszerűbb egy olyannal, amire alapból lehetőséget ad a Windows. De az nem jó, ha az oldaladon beágyazod a Google Calendart egy html kódba, elmented könyvjelzőként és kirakod webpanelnek?

awking 2008.06.25. 21:07:15

penge™: van iGoogle, nem az a bajom, hanem az, hogy felugró ablak kellene beépítve :D
...oszt ha csak azt veszem észre ami felugrik, akkor már vak vagyok? XD

Viccet félretéve: Köszönöm a választ, lehet,h az lesz :)

törölt-felhasználó (törölt) 2008.06.25. 21:24:55

Operában eleve nincs felugró ablak, csaka hibakonzolnál, beúszó ablakok vannak, az meg annyira nem látványos, ha nem figyeled. De ha az megfel, akkor ismét a levelezőt tudom javasolni. Akár egy külön erre a célra létrehozott gmail címmel, amire kizárólag a Calendar értesítései érkeznek meg az általad beállított időpontokban.
süti beállítások módosítása